Ligt wel een ietsjepietsje anders in de praktijk denk ikquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:13 schreef lezzer het volgende:
[..]
Waarom moet zij verantwoording afleggen? Niet meer dan Truus de Vries hoor.
Zij zal er heus een stem in hebben en daarom is het goed dat Mabel en Beatrix goed met elkaar overweg kunnen. Maar ik denk dat het gewoon Mabel is die uiteindelijk beslist.
Hart wordt zo ver ik weet niet aangestuurd door de grote hersenen maar door de kleine hersenen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Friso's hersenen hebben 20 minuten zonder zuurstof gezeten. 20 minuten waarin hij in onderkoelde toestand was. In onderkoelde toestand kunnen organen langere tijd zonder zuurstof. Dus is het normaal, om ook na 20 minuten, nog te gaan reanimeren. Tijdens het reanimeren krijgen de hersenen weer zuurstof.
En schijnbaar was er nog hersenfunctie, want ze kregen het hart weer aan de gang.
Jeps. Toen we (voor 12 uur) al te horen kregen dat ze met zijn vieren gingen, dacht ik al, dit is of heel goed nieuws, of heel slecht nieuws. Helaas het laatste dus...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:14 schreef Freeflyer het volgende:
De 4 mensen die besluiten kunnen nemen over het wel of niet staken van de behandeling zijn nu in het ziekenhuis.
De hersenfunctie van een kasplantje ja.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Friso's hersenen hebben 20 minuten zonder zuurstof gezeten. 20 minuten waarin hij in onderkoelde toestand was. In onderkoelde toestand kunnen organen langere tijd zonder zuurstof. Dus is het normaal, om ook na 20 minuten, nog te gaan reanimeren. Tijdens het reanimeren krijgen de hersenen weer zuurstof.
En schijnbaar was er nog hersenfunctie, want ze kregen het hart weer aan de gang.
Sinds gisteravond lijkt me. Toch nog hoop gehouden dat die scan er goed uit zag. Dat bleek dus van niet.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Er werd inderdaad verteld dat gister die scan pas gemaakt was, eerder kon dat niet 'zonder gevaar voor de patient' oid. Weet alleen niet hoe laat dat gebeurd is. Ik denk persoonlijk dat ze het zelf ook nog echt niet lang weten dat het er zo hopeloos uit ziet.
Nogmaals; Bea kan zelf uitzonderingen maken.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
Friso mag officieel niet in het familiegraf in Delft. De Wet op de Lijkbezorging maakt alleen een uitzondering voor het koninklijk huis om begraven te worden in een kerk, niet voor leden van de koninklijke familie.
Dat zal wel meevallen, dit zijn geen beslissingen die je in een opwelling neemt, hier laat je je eerst nog eens héél goed door informeren door de beste experts die je kan vinden.quote:
Ja, nogmaals, daar is het dus goed dat ze goed met d'r schoonmoeder overweg kan.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Ligt wel een ietsjepietsje anders in de praktijk denk ik
En kun je nagaan, Gia heeft maar liefst drie uur zonder zuurstof gezeten, als Friso al niet meer helder is wat is Gia dan wel nietquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De hersenfunctie van een kasplantje ja.
Ze zaten al op je advies te wachten. Hup, doormailen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:16 schreef ZetaOS het volgende:
Ik adviseer de artsen te beginnen met Dagelijks 30 cc Methylhexanamine.
In combinatie met 2,3a-Epithio-17a-methyletioallo cholan-17b-ol
Los daarvan voldoende D-asparaginezuur (DAA), dat is een niet-essentieel, natuurlijk voorkomend aminozuur in onze voedselbronnen die in het lichaam voornamelijk wordt gevonden in de hypofyse.
Tevens is een zuurstof therapie hier echt een uitkomst (Moet in de VS gebeuren)
Een bekend geval is Neil Tjonk die veel baad hierbij heeft
Na verloop van tijd kan er gekozen worden om elektrostimulatie van de hersenen.
Juridisch niet, dat gaf ik ook al min of meer aan!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:16 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, nogmaals, daar is het dus goed dat ze goed met d'r schoonmoeder overweg kan.
Juridisch denk ik dat het dus niet anders is dan bij bijvoorbeeld Truus de Vries.
Jawel, hoe lang denk jij dat de gemiddelde reanimatie gestart buiten een ziekenhuis duurt?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:15 schreef BenQnie het volgende:
[..]
Ja maar 50 minuten reanimeren is ook niet normaal !
Over 't algemeen wordt je nooit meer helemaal de oude nee. Een herseninfarct betekent over 't algemeen al dat de meeste basale zaken opnieuw aangeleerd moeten worden en bovendien verandert ook de persoonlijkheid vaak gewoon blijvend. Ook geheugen raakt vaak enorm aangetast. Maar hoe erg het uiteindelijk wordt is niet te zeggen. De kans dat hij gewoon de oude wordt is vrijwel 0.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:15 schreef Bombshell het volgende:
Kan je wel herstellen van ernstige hersenbeschadeging? Volgens mij wordt je nooit meer de oude.
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En kun je nagaan, Gia heeft maar liefst drie uur zonder zuurstof gezeten, als Friso al niet meer helder is wat is Gia dan wel niet
Precies. En de temperatuur speelt daarbij ook een rol.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:14 schreef znarch het volgende:
[..]
Jawel hoor, veel langer ook wel. Het gaat erom hoelang er geen bloed is gepompt voor ze starten met reanimatie.
Geen dank.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ze zaten al op je advies te wachten. Hup, doormailen.
Anders ging Bea dit weekend ook niet naar NL. Áls de behandeling gestaakt wordt zal dit zijn als Bea terug is in Oostenrijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, dit zijn geen beslissingen die je in een opwelling neemt, hier laat je je eerst nog eens héél goed door informeren door de beste experts die je kan vinden.
Nogmaals, het gaat niet om de "duur" van het reanimeren an sich. Kan me voorstellen dat ze bij iemand van een koningshuis nog wat langer door kan. Maar zelfs normale stervelingen als jij en ik worden met gemak 5 kwartier gereanimeerd.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:15 schreef BenQnie het volgende:
[..]
Nee dat mag zij niet. Dat moet de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties doen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:16 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nogmaals; Bea kan zelf uitzonderingen maken.
Wat is daar nou weer opmerkelijk aanquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:19 schreef utrecht1970 het volgende:
Wat ook opmerkelijk is dat koningin vandaag met haar beide zonen en de vrouw van Johan Friso naar het ziekenhuis gaat. Alleen de directe familie is nu mee.
Wat is daar opmerkelijk aan?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:19 schreef utrecht1970 het volgende:
Wat ook opmerkelijk is dat koningin vandaag met haar beide zonen en de vrouw van Johan Friso naar het ziekenhuis gaat. Alleen de directe familie is nu mee.
Als Bea zegt dat zij dat wil dan gebeurd dat ook.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee dat mag zij niet. Dat moet de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties doen.
Jawel hoor. Zeker daar!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:15 schreef BenQnie het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |