twitter:prattprattpratt twitterde op zondag 17-08-2014 om 03:32:20ALS Ice bucket challenge accepted. http://t.co/OCSs9aYqDi reageer retweet
twitter:selenagomez twitterde op zondag 17-08-2014 om 01:27:19Accepted!!!! @ryanseacrest @taylorswift13 my whole team is donating! 💜 http://t.co/Klv0uDNfGL reageer retweet
Het haalt echt meer dan 10x meer op voor het fonds (vorig jaar was de opbrengst $50.000 las ik). Al hadden ze filmpjes gemaakt waarbij ze een ijsje aten had het niet uitgemaakt als het geld maar binnenkomt zodat er onderzoek kan worden gedaan.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:11 schreef Mark het volgende:
Ik weet nog niet wat ik er van vind: goed dat er aandacht voor is, maar 2 seconden ongemak is niet echt een uitdaging.....
Dat zeg ik: dat is de plus-kant. Maar ik vind dat ze er weinig voor hoeven te doen, terwijl ze zich er wel op voor laten staanquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:14 schreef Yesse het volgende:
[..]
Het haalt echt meer dan 10x meer op voor het fonds (vorig jaar was de opbrengst $50.000 las ik). Al hadden ze filmpjes gemaakt waarbij ze een ijsje aten had het niet uitgemaakt als het geld maar binnenkomt zodat er onderzoek kan worden gedaan.
Tja, daar moet je het wel van hebben. Ik vond/vind het geparadeer met alle BN-ers bij de City Swim ook tenenkrommend. Maar dat is helaas wel hoe je aandacht krijgt voor dit soort dingen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:30 schreef Yesse het volgende:
De hele uitdaging is natuurlijk sowieso peanuts maar voor een actie als deze moet de drempel natuurlijk heel laag zijn. De actie was nooit van de grond gekomen als ze echt iets lastigs hadden moeten doen. De filmpjes zijn natuurlijk sowieso total BS want die fungeren alleen als "zie mij eens goede doelen steunen".
Nu breng je het wel heel droogquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:14 schreef Ceased2Be het volgende:
Snap de uitdaging ook niet echt, de uitdaging zoals Sheen hem deed wel.
'ik doe de icebucket niet, maar geef gewoon 10.000 dollar en die uitdaging geef ik door'
Zo spectaculair vond ik het nou ook weer niet, het was al duidelijk dat er geen water/ijs in zat door de manier waarop hij het vasthield. Maar tof dat ie een dikke donatie doet, dat is het eerste positieve van hem sinds Hot Shots 2.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:40 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Nu breng je het wel heel droogHij deed alsof hij ijs over zichzelf heen ging gooien maar toen bleek het geld te zijn en toen zei hij 'waarom ijs als geld meer helpt? ik maak meteen 10,000 dollar over!'
Je wordt nog steeds gemist....quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
Apart dat men zich druk maakt over één poster met leed, niet om dat leed op zichzelf, maar meer omdat men er niet mee geconfronteerd wil worden. Egocentrisme is waar de wereld omdraait, niet om de zon.
Tja, aandacht is natuurlijk ook heel wat waard idd. Maar mensen missen het punt ook vaak.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:30 schreef Mark het volgende:
Ik mis eigenlijk de belangrijkste reden: mensen missen het punt. Het was oorspronkelijk doneren of ijswater, toch?
Anyway, bij mijn vrienden is genoegzaam bekend dat ik zwem, ik verwacht geen nominatie.
Ik lijk de 1000 euro sponsorgeld trouwens te halen, best goed
Ik vroeg mij af, tijdens dat 'aanval' krijgen ze dan ook een soort 'epilepitsche reactie'?quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:54 schreef roos94 het volgende:
ALS, wat is dat dan?
Amyotrofische Lateraal Sclerose (ALS) is een ziekte van de zenuwcellen die de spieren aansturen. Deze neuromusculaire (zenuw-/spier-) aandoening leidt tot het onvoldoende functioneren van de spieren. Dat komt doordat de motorische zenuwcellen in het ruggenmerg en het onderste deel van de hersenen – de zogenaamde hersenstam – afsterven. Hierdoor komen de signalen vanuit de hersenen niet meer aan bij de spieren. De hersenen kunnen dan geen spierbewegingen meer op gang brengen.
De ziekte veroorzaakt meestal geen pijn en tast het verstand niet aan. Ook blijven de zintuigen (gevoel, smaak, gezicht, reuk en gehoor) doorgaans intact, evenals de werking van darmen en blaas. Wel worden geleidelijk aan steeds meer spieren aangedaan. Behalve de hartspier. Het uitvallen van de ademhalingsspieren is meestal de oorzaak van het overlijden van iemand met ALS. Hoe snel dat gaat verschilt per persoon. Maar de gemiddelde levensverwachting van een ALS-patiënt is slechts drie tot vijf jaar.
Wat kunt u doen?
Er word in de wereld veel te weinig aandacht besteed aan ALS.
Vrijwilligers zijn onmisbaar in onze strijd tegen ALS. Daarbij kunnen wij uw hulp heel erg goed gebruiken. U kunt ons helpen door een evenement te organiseren, een sponsorloop, een benefietconcert, een fietstocht, een spelletjesdag etc. Of als vrijwilliger op ons hoofdkantoor.
Op dit moment hebben we de volgende vactures als vrijwilliger:
Secretarieel medewerker
Woont u in Den Haag of directe omgeving en vindt u het leuk om administratief ondersteunend bezig te zijn? Dan is een functie als vrijwilliger bij ons op kantoor misschien iets voor u.
Wij zoeken een enthousiaste vrijwilliger die parttime op kantoor in Den Haag wil meehelpen, bij voorkeur voor een wat langere periode. Wij zoeken iemand die computervaardig is, nauwkeurig werkt, goede kennis van de Nederlandse taal heeft en die minimaal 4 dagdelen per week beschikbaar is. Wij bieden een leuke werkomgeving en ervaring met werken binnen een goed doel. De werkzaamheden omvatten onder andere het aannemen van de telefoon, afhandelen van e-mail, verwerken van bestellingen en het bijhouden van mutaties in het adressenbestand.
Deze vacature kan ook ingevuld worden als eindstage bij de opleiding directie secretaresse of managementassistent. Bel voor meer informatie met Anja Bramsen, office manager. Telefoon 088 – 6660333. Uw sollicitatie kunt u sturen naar info@Stichting-ALS.nl ovv. Vrijwilliger Secretariaat.
ALS Communicatieteam
Ook kunt u zich aanmelden als lid van het ALS Communicatieteam. Dit team organiseert activiteiten om de bekendheid van ALS te vergroten. Denk aan bijvoorbeeld benefietconcerten, sponsorlopen, veilingen, spelletjesdagen, et cetera. Bel voor meer informatie met 088 6660333 of stuur het formulier intake vrijwilligers per mail naar info@stichting-als.nl.
Waarom is er geld nodig?
Om het ALS Centrum operationeel te houden en verder te ontwikkelen is jaarlijks 450.000 euro nodig. Het Universitair Medisch Centrum-Utrecht, het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam en het Universitair Medisch Centrum St. Radboud in Nijmegen dragen jaarlijks een bedrag bij van 100.000 euro. Voor de rest zijn wij afhankelijk van bijdragen van particulieren en bedrijven.
Daarnaast is er geld nodig om een groot aantal projecten mogelijk te maken die door het ALS Centrum uitgevoerd worden voor het verbeteren van de zorg. We zijn er trots op wat we tot nu toe hebben bereikt. Maar er is meer nodig. Veel meer!
Steun ons daarom met een bijdrage. https://www.allegoededoelen.nl/externalMod.php?gd=560 . Stop ALS!
[ afbeelding ]
Welke aanval bedoel je precies?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:21 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Ik vroeg mij af, tijdens dat 'aanval' krijgen ze dan ook een soort 'epilepitsche reactie'?
Of is dat voor iedereen verschillend?
3 tot 5, is wel erg weinig..
Ik bedoel dit: epileptische aanvalquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:24 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Welke aanval bedoel je precies?
Wat je feitelijk ziet bij een ALS patiënt, zeker in de beginfase, is dat spieren continue aan het trillen zijn. Dat is eigenlijk het meest zichtbare. Na verloop van tijd neemt de spiermassa overal af en houdt ook het trillen op. Door het niet (kunnen gebruiken) van de spieren korten deze in en gaan vingers en ledematen krom staan.
Ja ik snapte even niet waar dat vandaan kwam. Het is niet te vergelijken met een epileptische aanval in ieder geval. Het is veel minder heftig om te beginnen en het is een continue iets tot de spieren helemaal niet meer aangestuurd kunnen worden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:27 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Ik bedoel dit: epileptische aanval
"epilepsie is een aandoening die zich uit in de vorm van aanvallen. Aanvallen ontstaan door een plotselinge, tijdelijke verstoring van de elektrische prikkeloverdracht in de hersenen."
Hmm, oke.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:31 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja ik snapte even niet waar dat vandaan kwam. Het is niet te vergelijken met een epileptische aanval in ieder geval. Het is veel minder heftig om te beginnen en het is een continue iets tot de spieren helemaal niet meer aangestuurd kunnen worden.
Geen probleem, ik maak het inmiddels van 3.5 jaar van dichtbij mee en help graag mee met informatie-verstrekking over de ziektequote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:32 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Hmm, oke.
Bedankt voor het uitleggen.
Er lopen een aantal veelbelovende onderzoeken dus dat komt er uiteindelijk wel, daar ben ik niet bang voor. Geld om de onderzoeken af te maken is het belangrijkste.quote:Hopelijk komt er gauw een middeltje/medicijn tegen dat ALS.
Deze reactiequote:Op donderdag 23 februari 2012 19:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, omdat het gewoon niet interessant is. Miljoenen uitgeven alleen om gemiddeld zo'n 600 mensen te redden... We leven niet in een utopie.
Overigens heeft mijn neef ook geen enkele kans op genezing, hij is ook voor altijd ziek. Het kan morgen over zijn, of over 5 jaar.
Top!quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:58 schreef Mark het volgende:
Nog 2 nachtjes slapen, en dan is het zover. Merk dat ik toch lichtelijk nerveus aan het worden ben omdat het allemaal nieuw is en ik niet goed weet wat me te wachten staat....
Deze week wel geoefend om 2 km in shorty te zwemmen, die laatste 14 meter moet lukken.
En de 1000 euro ben ik inmiddels ruimschoots gepasseerd
Alsof we er alleen voor deze ziekte iets aan hebben. Ook de MS patiënten (o.a.) hebben baat bij dit onderzoek, nog ongeacht de dingen die we leren over het menselijk lichaam.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |