abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108292765
De peuters:

***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
29 mei 2008: X (kitten), dochter van Pvoesss
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
12 mei 2009: Tessel Eloïse, dochter van Noli.
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
14 juni 2009: Deniz Arda, zoon van JaleesaJoia
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem, zoon van Troel
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
18 november 2009: Thyn, zoon van DutchieBre
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_108292825
En mijn laatste post:

Op donderdag 23 februari 2012 09:48 schreef Estrys het volgende:
Natuurlijk is het een keuze. Wij zouden best rond kunnen komen van 1 salaris. Maar dan moeten we goedkoper gaan wonen, geen vakantie, een auto minder. Dat kan. Maar ik kies voor te werken 1. Omdat ik voor die luxe van twee inkomens kies 2. Omdat ik denk dat ik heel ongelukkig zal worden
als thuisblijfmoeder.
Maar daar betaal je als gezin een prijs voor dat klopt. Mijn kind moet dan naar de opvang. En sommige ouders vinden
dat bezwaarlijk, andere minder.
Nou ja dat dus, ik kan het effe niet beter verwoorden.
Bovendien, mijn ukken vinden het kdv helemaal prima, dat helpt natuurlijk ook wel.

Vanaf juli wordt het hier anders, ik ben dan mijn baan kwijt, dus dan moeten we wel met minder geld. Natuurlijk is het idee dat ik snel weer een andere baan heb, maar ik zit er ook over te denken om een studie op te pakken, dus dat wordt dan structureel minder geld. Mignonne, studeer jij nu fulltime of parttime
pi_108292849
Ik studeer fulltime mefke. en ik heb de bus gemist en ga nu voor de herkansing :+
overigens, voor de goede orde, ik ontvang geen studiefinanciering, geen ov-jaarkaart, geen lening en geen beurs of iets anders van die orde.
Ik hoop in de zomer aan de slag te kunnen op een lokale prikpost en zo net even wat extra's binnen te halen waardoor ik mn collegegeld wat soepeler kan betalen :X :')

Het ging me er gewoon om dat ik heel vaak hoor dat ik het zo luxe heb dat ik kan studeren, maar ik wil daar toch even bij aantekenen dat dit een bewuste keuze van ons is geweest en dat daar behoorlijk hard voor geknokt moet worden. Zo luxe is het allemaal niet, het enige wat echt luxe is, is dat ik een man heb die 100% achter mij en mijn droom staat en die alles in het werk stelt om daar mee naartoe te werken.
:)
pi_108292942
Ik heb veel respect voor de keuzes die jullie maken Mignonne. En ik hoop zo dat jullie er over een jaartje of 4 heerlijk de vruchten van kunnen gaan plukken. O+ :*
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:12:02 #5
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_108292949
Ik ben het ook eens met Estrys. Wij zouden wij ook van 1 salaris kunnen rondkomen. Hoeven we niet voor te verhuizen, kunnen gewoon in dit huis blijven wonen. Maar ik voel me goed bij het feit dat ik ook werk. En als ik me goed voel, breng ik dat ook over op mn kinderen. Mijn kinderen hebben daarvan tot nu toe daarvan geen nadelen opgelopen. Ze vinden het leuk op kdv resp bij opa/oma. En doordat ik werk, kunnen we extra dingen doen. Dat is een fijne bijkomstigheid. Maar dat wil niet zeggen dat wij ook maar "zomaar" alles kunnen doen wat we willen.
Make love, not war ☮
pi_108293006
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb veel respect voor de keuzes die jullie maken Mignonne. En ik hoop zo dat jullie er over een jaartje of 4 heerlijk de vruchten van kunnen gaan plukken. O+ :*
dan geef ik denk ik een fok-feestje voor alle lieve meisjes hier O+
dat lijkt me wel wat <3

oh nog even voor de goede orde he, ik zeg dus niet dat iemand niet mag werken of dat ik dat een verkeerde keuze vind of weet ik veel wat. Ik hoop straks zelf ook te werken en ik zit nu ook niet thuis met de kindjes.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:14:10 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293013
Ja, maar het kon al omdat je vanuit een andere startpositie begon. In die zin is het luxe.
Ik zou srsly niet weten hoe ik de boel in zou moeten richten als ik nu zou stoppen met werken en full time zou gaan studeren.
Een beetje een kip en het ei verhaal vlgs mij. Wij krijgen op dit moment geen toeslagen etc. etc. Dus als je nu in een keer de kraan van een van de 2 salarissen dicht zou moeten draaien dan komt de boel heel scheef te staan voor je alles evt. met toeslagen weer rechtgetrokken hebt.
Maar ik vraag me ook echt af hoe jullie het doen hoor! :o Met de prijzen van zorgverzekeringen etc. :o
Zelfs als ik me een beetje in hou kom ik nog op 70 euro boodschappen uit per week! En dan doe ik echt niet gek, denk ik dan. :@ :o

(Maar goed, ik softbal, F duikt, dat soort dingen zouden idd geschrapt kunnen worden en dubbeltjes omdraaien doen we niet. Deed ik dat maar. :@ Ik klik wel heel makkelijk op 'ja' bij dingen die ik wil.)
pi_108293030
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:12 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben het ook eens met Estrys. Wij zouden wij ook van 1 salaris kunnen rondkomen. Hoeven we niet voor te verhuizen, kunnen gewoon in dit huis blijven wonen. Maar ik voel me goed bij het feit dat ik ook werk. En als ik me goed voel, breng ik dat ook over op mn kinderen. Mijn kinderen hebben daarvan tot nu toe daarvan geen nadelen opgelopen. Ze vinden het leuk op kdv resp bij opa/oma. En doordat ik werk, kunnen we extra dingen doen. Dat is een fijne bijkomstigheid. Maar dat wil niet zeggen dat wij ook maar "zomaar" alles kunnen doen wat we willen.
Nouja maar goed dat zegt ook niemand toch?
pi_108293054
Ah, ik zou dan voor een deeltijdstudie gaan (1 keer per week een dag), maar ja, in R'dam, dus zit dan met reiskosten etc. En ja, hier ook geen stufi oid. Het wordt een puzzel financieel, maar mijn huidige vakgebied sluit niet heel goed aan bij mijn persoonlijkheid.
Voor mij is het wel echt een luxe, dat studeren. Ik kies er heel bewust zelf voor en kan het ook alleen als manlief achter me staat.

Vandaag is Driekus weer naar het kdv, ben benieuwd hoe het daar gaat met het plassen/poepen op de wc/potje. Gisteren was het een groot poepfestijn, hij heeft een keer op 6 iets op die pot gedaan (en daarnaast nog 2 keer in de luier). Hij heeft, hoe schetig :P , een boxer 86/92 aan en een hemd. Dat gaat nu door de luierbroekjes, maar als dat straks niet meer nodig is, moeten we iets anders verzinnen. Die dingen zakken van zijn kontje!
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:16:41 #10
114177 Diaan73
pi_108293072
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nouja maar goed dat zegt ook niemand toch?
Nee maar daar was de reactie ook niet voor bedoeld eigenlijk.
Make love, not war ☮
pi_108293092
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar het kon al omdat je vanuit een andere startpositie begon. In die zin is het luxe.
Ik zou srsly niet weten hoe ik de boel in zou moeten richten als ik nu zou stoppen met werken en full time zou gaan studeren.
Een beetje een kip en het ei verhaal vlgs mij. Wij krijgen op dit moment geen toeslagen etc. etc. Dus als je nu in een keer de kraan van een van de 2 salarissen dicht zou moeten draaien dan komt de boel heel scheef te staan voor je alles evt. met toeslagen weer rechtgetrokken hebt.
Maar ik vraag me ook echt af hoe jullie het doen hoor! :o Met de prijzen van zorgverzekeringen etc. :o
Zelfs als ik me een beetje in hou kom ik nog op 70 euro boodschappen uit per week! En dan doe ik echt niet gek, denk ik dan. :@ :o
Daar heb je absoluut gelijk in. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf meer zie als mazzel ofzo, luxe impliceert wat meer dat het financieel allemaal zo makkelijk kan. Ofzo. Snapje wat ik bedoel? De uitgangspositie was in mijn voordeel, dat is zeker waar.

En hoe we het doen is met hangen en wurgen :') leuk is anders, maar dat is de keerzijde van de keus. God wat ben ik toe aan een vakantie :X maar goed. Ik heb de leukste baan van de wereld strakjes :7 en ik heb zo'n vreselijk zin in stage weer straks O+
pi_108293093
Ja, dat wat jij zegt bedoel ik ook BE, over dat het luxe is dat je kunt studeren. Ik snap best dat er een prijskaartje aan zit, maar ik zou het echt niet kunnen regelen.

Dat feestje klinkt goed, mignonne ;)
Dat lijkt em dan wel weer het fijne van studeren en daar wat voor koeten laten: je weet dat er straks een betere tijd komt! En het is echt heel O+ dat B zo achter je droom staat! Hoewel ik zonder meer geloof dat dat hier ook geen probleem zou zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108293124
Mignonne! O+
Daar verwoord je precies wat ik bedoel. Keuzes maak je, voor een ruimer leven of een eigen huis, of voor een studie of voor veel vrije tijd of voor een zwaar onderbetaald beroep. :')
Als je er gelukkig van word en je kinderen en je partner ook dan is dat gewoon helemaal goed toch?
Ik heb ook wel moeite met dat 'moeten' wat men aanhaalt in die zin dat ik me dan afvraag van wie of wat dat 'moet'. Het is gewoon een keuze.
En daar mag je ook best voor staan vind ik.
Wat mij betreft kun je dan beter zeggen dat je hebt gekozen voor een huis en werk en een levensstijl die je graag wil voortzetten.
Het vak wat ik uitoefen is erg onderbetaald, soms werk ik voor 3 euro per uur. :P
Maar ik kan er volledig mijn hart en ziel in kwijt. En ik heb af en toe maanden dat ik 80 uur per week werk en maanden dat ik geen werk heb. En we kunnen dat samen goed combineren.

En daar raak ik een ander punt, namelijk wat DML zegt dat je je zult moeten aanpassen aan de maatschappij en dus moet leren om bv om 9 uur op je werk verschijnen etc.
In de kringen waarin ik me begeef is die mentaliteit helemaal niet te vinden. Ik vergeet soms zelfs af en toe dat in de 'normale' wereld mensen zo anders leven.
FOK laat me dat heel erg zien.
Ik zit juist in de kunstenaars/circus/anarchisten/reizigers/krakers/wereldvreemde wereld. Waar mensen in een yoert gaan wonen op een ruig terrein en zichzelf onderhouden met allerlei klussen hier en daar.
Ik hou van die wereld, en mocht mijn kind daar voor kiezen zal ik hem daarin alle ruimte geven.
Ik zou mijn kind echter wel naar school sturen en geen thuisonderwijs geven, juist omdat ik hem zoveel mogelijk van de wereld wil laten proeven.
Maar die verplichting naar de maatschappij toe, daar kan ik helemaal niks mee.

Zo, en nu ga ik mijn zwangere lijf maar weer eens aan het werk zetten. :{
Had ik maar een baas dan kon ik me ziek melden. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_108293150
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:16 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Nee maar daar was de reactie ook niet voor bedoeld eigenlijk.
ah ok, dan heb k niets gezegd. :)

Oh mef deeltijd zou fijn zijn. Mijn studie kan dus niet in deeltijd, als dat zou kunnen zou er nergens een probleem zijn geloof ik, maar helaas alleen voltijd -O- de reiskosten slokken hier ook een groot deel van mn maandbudget op, en bijgevolg maak ik keuzes om op sommige dagen niet naar r'dam te gaan omdat het me gewoon teveel geld kost. bijvoorbeeld hoe zoek ik iets op in een database, been there done that, als onderzoeksassistent gewerkt, ik denk dat ik daar niet 20 euro voor neer hoef te leggen om dat te komen bekijken :P
pi_108293174
Ik vind dast soort opmerkingen dus naief. Ik denk dat iedereen waarvan de man een fulltime modaal inkomen heeft dus hetzelfde zou moeten kunnen doen als wat Mignonnen doet (er vanuit gaan de dat de vaste lasten zo ongeveer hetzelfde zijn). Ik denk dat jullie je niet half kunnen voorstellen hoeveel ze inlevert. En natuurlijk zouden jullie dat ook kunnen.

Vergelijk eens hoe jullie wonen met hoe Mignonne woont. Jullie zouden allemaal nog zo ongelooflijk veel stappen terug kunnen. dat je dat niet wil is een tweede. Maar ik ben er van overtuigd dat het kan.
pi_108293222
Mijn reactie was een beetje op BE en op Miss.
pi_108293234
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind dast soort opmerkingen dus naief. Ik denk dat iedereen waarvan de man een fulltime modaal inkomen heeft dus hetzelfde zou moeten kunnen doen als wat Mignonne doet (er vanuit gaan de dat de vaste lasten zo ongeveer hetzelfde zijn). Ik denk dat jullie je niet half kunnen voorstellen hoeveel ze inlevert. En natuurlijk zouden jullie dat ook kunnen.

Vergelijk eens hoe jullie wonen met hoe Mignonne woont. Jullie zouden allemaal nog zo ongelooflijk veel stappen terug kunnen. dat je dat niet wil is een tweede. Maar ik ben er van overtuigd dat het kan.
pi_108293239
Nou groofs, wij zouden ons huis echt niet te koop kunnen zetten, want dan houden we een behoorlijke restschuld over. En dat weten we omdat we vorig jaar rondgekeken hebben of we kunnen verhuizen naar een andere, minder dure, woning. En inmiddels is de huizenmarkt alleen maar slechter geworden en het leven duurder. Dus niet op iedere keuze die je ooit hebt gemaakt, kun je ook terugkomen.

Dat zeg ik verkeerd, je kunt overal op terugkomen (behalve het hebben van kinderen :P ) maar in sommige gevallen hangt er een prijskaartje aan dat de voel alleen maar erger zou maken.
pi_108293240
Groofsken: ik denk niet dat wij precies hetzelfde kunnen doen als Mignonne. Puur en alleen omdat wij een hypotheek hebben die gewoon betaald moet worden. En met de huidige markt is verkopen geen optie. Als in: ik kan het te koop zetten, maar dan staat het over 3 jaar nog, ook al ga ik zwaar onder de prijs zitten. Dus tja, al zou ik terug willen naar een huurwoning, het kan niet.
pi_108293305
Oh nee sorry, het kan niet. Hoe kan ik er zo naast zitten. Jullie zijn gedoemd te leven in luxe.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:26:34 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293336
Maar Oeke, snap je ook dat het soms niet zo makkelijk is die keuze te maken?
Jullie kunnen het heel makkelijk schuiven met je werktijden, ik kan niet zomaar tegen mijn baas zeggen dat ik maar 8 uur wil werken en dus zit ik in die zin vast. Want ik zie zo gauw geen optie om iets anders voor veel minder tijd te doen.

En Groofsken, ja, we zouden het allemaal kunnen, als het hele land vol stond met mini-huisjes en er niet iets als vastzittende huizemarkten etc.
Ik zou het vast kunnen als ik vanuit een ander punt was gestart. Tel daar overigens ook het leeftijdsverschil bij op. Mijn leven nu is gebaseerd op vele keuzes die ik eerder gemaakt heb en ik heb me srsly jarenlang gevangene van mijn salaris gevoeld. En nog wel eens. Ik zou niets liever willen dan hier de boel de boel laten en bij een uitvaartonderneming gaan werken, maar daar kan ik ten eerste niet part time terecht en ten tweede zou ik daar full time net aan verdienen wat ik nu verdien.
Kom je weer uit bij die eerdere keuzes, ik kan nu mijn huis niet kwijt en dus goedkoper gaan wonen etc. etc.

Ja, het zou kunnen, maar dat het nu niet gaat is echt niet alleen omdat we het niet zouden willen. Soms zit je gewoon vast in een bepaalde situatie op basis van eerdere keuzes die je niet 'zomaar even' terug kan draaien.

En Mignonne, idd is mazzel dan het betere woord. En nogmaals echt dik petje af, want ik doe het je echt niet na. :N
pi_108293337
Poeh, ik ben zo blij dat ik nooit een huis heb gekocht! :@
Het zou ook niks voor mij zijn hoor, ik moet wel weg kunnen ergens.
Misschien als ik tegen de 50 loop ofzo, dan zou ik wel een huisje willen hebben, maar nu, in deze fase van mijn leven nog niet.
pi_108293345
Groofsken, wat is dat nou voor vervelende opmerking?
Als je je huis niet kwijt kan, dan kan je daar niet op bezuinigen. Simpel zat. Los daarvan, bij de meesten van ons zal het zo zijn dat je op het salaris van 1 persoon nog te veel verdient voor de sociale woningbouw en dus particulier moet huren. Kan je lachen, dat is meestal nog duurder dan een hypotheek.
pi_108293361
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh nee sorry, het kan niet. Hoe kan ik er zo naast zitten. Jullie zijn gedoemd te leven in luxe.
Dit vind ik echt geen leuke opmerking en ook geheel onnodig.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:28:00 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293367
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
:D Jij bent ook echt niet vies van een beetje drama he? :')
Op deze manier stap ik uit de discussie. Jammer! :{

Ik wil alleen nog dit zeggen: Mignonne, stiekem ben ik stik-jaloers op het feit dat jij de keuze hebt gemaakt en dat je de consequenties accepteert.
Met hoe wij ons leven nu ingericht hebben denk ik die keuze niet te kunnen maken en dat vind ik eigenlijk heel jammer.
pi_108293410
O en waarom verdedig ik mezelf nou. Wij hebben deze KEUZE gemaakt, al jaren geleden. Oke, toen waren de verwachtingen anders dan nu en daar baal ik wel eens van, maar ik zou het zo weer doen.
pi_108293412
Als je je schulden niet kunt betalen gaat ook gewoon je huis in de verkoop hoor. Denk je dat ze dat zouden doen als ze je schulden er alleen maar groter op zouden worden? Watmij betreft denk je dan alleen maar korte-termijn.

BE verwoordt wat mij betreft veel meer waar het echt om gaat. Ze wil niet verhuizen. Willen is wat anders dan kunnen. Daar gaat het me om.
pi_108293437
Jullie doen alsiof het niet zou kunnen, terwijl je volgens mij eigenlijk bedoelt dat je het niet zou willen.
pi_108293441
Groofsken, dus ik moet gewoon stoppen met de hypotheek betalen zodat ik uiteindelijk met een enorme schuld achter blijf, maar dat ik wel kan studeren? Nou sorry, maar zo zit ik niet in elkaar.

Wat BE al zegt, einde discussie voor mij.
pi_108293454
Ik zeg nergens dat ik vind dat je je huis moet verkopen hoor :o .
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:32:06 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293473
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als je je schulden niet kunt betalen gaat ook gewoon je huis in de verkoop hoor. Denk je dat ze dat zouden doen als ze je schulden er alleen maar groter op zouden worden? Watmij betreft denk je dan alleen maar korte-termijn.

BE verwoordt wat mij betreft veel meer waar het echt om gaat. Ze wil niet verhuizen. Willen is wat anders dan kunnen. Daar gaat het me om.
Ik wil HEEL GRAAG (om meerdere redenen) verhuizen, het gaat alleen niet omdat ik mijn huis niet aan de straatstenen kwijt kan!

En ja, als ik mijn hypotheek niet betaal dan gaat het de verkoop in. En dan? Heb je dat geleur van dat gezin dat op straat stond laatst gemist? Goedkope huisjes liggen echt niet voor het oprapen. :o
pi_108293489
Hier wel hoor. Alle huurhuisjes staan hier te koop met een kortingsregeling.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:33:02 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293501
Nou ja goed, mss dit topic hernoemen en een nieuwe peuterdeel openen? Hoe krijgen we dit nog terug on-topic! :D
pi_108293507
Dat snap ik BE, en als je beginpunt inderdaad zo anders is dan ben je al die verplichtingen en schulden aangegaan.
Wat dat aangaat kan ik niet meepraten omdat ik dus nooit een echt reguliere baan heb gehad, behalve bijbaantjes en nooit een hiuzenbezitswens heb gehad etc.
Maar goed, Ik ben nu met mijn plofbuik nog keihard aan het werk en waarschijnlijk moet ik alweer een paar dagen gaan werken als ik 2 of 3 weken bevallen ben. Dat is de keerzijde. Als ik ziek word is er geen vangnet, als ik arbeidsongeschikt wordt is er geen vangnet, ik heb op dit moment geen enkele pensioensopbouw en geen enkel spaarpotje.
Dat is de keerzijde van al die luxe dat ik kan schuiven met mijn tijden. ;)
En ik vind het bij vlagen heel klote, maar ik weet dat ik er ook veel voldoening uit haal.
pi_108293514
In ons straatje staan denk ik zo'n 4 huizen leeg en te koop op dit moment.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:33:54 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hier wel hoor. Alle huurhuisjes staan hier te koop met een kortingsregeling.
Heb jij dan ook een baan voor mij en mijn echtgenoot? Het is toch allemaal niet zo enorm zwart-wit?

Nou ja goed, ik had al gezegd dat ik ermee ga stoppen. Ik ga maar eens aan het werk. :@
pi_108293532
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Wij kunnen onze schuld (de hypotheek) wel betalen, dus gedwongen verkoop is niet aan de orde.

Ik vind het hartstikke mooi en knap wat mignonne doet, en wat BE ook zegt, ik ben er best jaloers op, maar in onze situatie zou het echt niet kunnen.

En dat zeg ik niet omdat ik niet voor mijn keuzes sta, want dat doe ik wel, en al jaren. Maar verhuizen en naar een andere, goedkope woning verhuizen is dus iets wat wij hebben overwogen en onderzocht en helaas als niet haalbaar terzijde hebben geschoven.
pi_108293533
Nou moeten we niet net doen of je huis verkopen zo makkelijk gaat.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_108293553
Ik heb geleefd volgens het kunstenaarsbestaan en nu in een reguliere baan. Hoewel ik mijn kunstenaarsvak met meer passie heb beoefend zijn de voordelen van een gewone baan voor mij onnoemelijk groot.
pi_108293557
Even een peutervraag (peutertopic toch?!)

Hoe lang deden jullie kindjes erover om van eerste keer potje naar echt zindelijk te gaan? En hoe pakten jullie dat aan? Moet ik em nu al snel een keer zonder luier laten lopen of pas doen als er echt niets meer in de luier beland overdag? Ik vermoed namelijk dat ie al snel denkt: die luier vangt mooi alles op, als ik geen zin heb, ga ik niet op de pot. (want anders mis ik zomaar Brandweerman Sam, op dvd, die mama echt niet stil kan zetten :P )
pi_108293584
wat is dat toch met die behoefte om een ander te beoordelen op hoe je zelf je leven in wil richten :?

wat maken jullie dan van ons he? dat vraag ik me steeds af in dit soort discussies. wij hebben het gewoon normaal goed. geen vetpot, maar ook niet armoedig. de kinderen doen het goed en met sangdrax zn baan gaat het ook prima. en dat kan alleen maar omdat ik bereid was om thuisblijfmoeder te zijn. ik doe geen opleiding en ik werk ook al niet. onze keuze, waar we nog altijd achter staan en blij mee zijn. misschien dat we over een jaartje of 2 nog verkassen, misschien naar een ander land, misschien niet. misschien dat we hier een huisje kopen (ja. dat kunnen we :6 )
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:35:59 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293588
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:33 schreef oeke het volgende:
Dat snap ik BE, en als je beginpunt inderdaad zo anders is dan ben je al die verplichtingen en schulden aangegaan.
Wat dat aangaat kan ik niet meepraten omdat ik dus nooit een echt reguliere baan heb gehad, behalve bijbaantjes en nooit een hiuzenbezitswens heb gehad etc.
Maar goed, Ik ben nu met mijn plofbuik nog keihard aan het werk en waarschijnlijk moet ik alweer een paar dagen gaan werken als ik 2 of 3 weken bevallen ben. Dat is de keerzijde. Als ik ziek word is er geen vangnet, als ik arbeidsongeschikt wordt is er geen vangnet, ik heb op dit moment geen enkele pensioensopbouw en geen enkel spaarpotje.
Dat is de keerzijde van al die luxe dat ik kan schuiven met mijn tijden. ;)
En ik vind het bij vlagen heel klote, maar ik weet dat ik er ook veel voldoening uit haal.
En ook daar ben ik 'jaloers' op, dat jij die keuze gemaakt hebt en dat ik me ooit heb laten leiden door de wens wel te kopen. Oa uit de gedachte dat huren heel duur is (ik zat toen in een huurhuis op de particuliere markt). De laatste maanden heb ik mezelf wel eens verwenst zo snel (weer) te willen open omdat je vanuit een huurpositie zoveel flexibeler bent. :Y
Maar ja, dat is de koe in de kont kijken, toen was de huizenmarkt nog in leven zeg maar. :)
pi_108293616
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:34 schreef Estrys het volgende:
Nou moeten we niet net doen of je huis verkopen zo makkelijk gaat.
:D

Echt, ik vind niet dat iemand zou moeten doen wat Mignonne doet. Ik vind ook niet dat mensen maar goedkoper moeten gaan wonen. Als je rondkomt en gelukkig bent is er toch helemaal geen reden tot verandering? :o
pi_108293640
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:35 schreef mefke79 het volgende:

Hoe lang deden jullie kindjes erover om van eerste keer potje naar echt zindelijk te gaan? En hoe pakten jullie dat aan? Moet ik em nu al snel een keer zonder luier laten lopen of pas doen als er echt niets meer in de luier beland overdag? Ik vermoed namelijk dat ie al snel denkt: die luier vangt mooi alles op, als ik geen zin heb, ga ik niet op de pot. (want anders mis ik zomaar Brandweerman Sam, op dvd, die mama echt niet stil kan zetten :P )
de teller staat nu op anderhalf jaar :P
still counting :{
pi_108293654
Nu is de positie vanuit huren ook niet meer flexibel, hoor. Een andere huurwoning vinden valt ook niet mee tegenwoordig.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:38:19 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293671
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:35 schreef mefke79 het volgende:

Dat kan je helemaal zelf bepalen toch? Als jij zin hebt om een paar keer per dag te wassen (als het nodig is) dan is de optie om die luier lekker uit te laten, maar je kan ook de luier om laten en hem op gezette tijden op het potje zetten om zo te zorgen dat zijn blaas leeg is en hij niet meer in de luier plast.

Ik ga, geheel on-topic met de discussie in het vorige deel, mee met de kdv-flow. Sasha ging daar destijds mee in het plas-ritueel van alle kindjes en was er veel verder mee dan ik dacht en binnen twee weken was hij toen daar en thuis zindelijk.
Met Oscar lijkt het nu ook weer zo te lopen. Daar plast hij alle keren dat ze hem op het potje zetten, thuis probeer ik het ook maar gebeurt er weinig.
pi_108293696
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Echt, ik vind niet dat iemand zou moeten doen wat Mignonne doet. Ik vind ook niet dat mensen maar goedkoper moeten gaan wonen. Als je rondkomt en gelukkig bent is er toch helemaal geen reden tot verandering? :o
Nee jij vindt dat iemand niet mag zeggen dat het niet zou kunnen, omdat het wel zou kunnen en we alleen onze luxe niet willen missen. Klinkt veel redelijker en vriendelijk.
pi_108293726
Mijn reactie was puur op de eerste reactyies op haar post:

"In onze positie zou het echt niet kunnen." dat geloof ik gewoon niet. Niet nu misschien. maar je kunt wel naar dingen toewerken. Keuzes in het leven (gaan) maken met in je achterhoofd steeds wat voor jou belangrijk is (flexibel zijn of juist vastigheid, je droomstudie doen of voor een minder betaalde maar leuke re baan kunnen gaan, enz.) je kunt daar naartoe leven, dat denk ik echt.

Maar ja, ik sta wat dat betreft misschien wel heel anders in het leven.
pi_108293734
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

maar je kan ook niet doen alsof je altijd maar gelukkig bent als je goed rondkomt. Net wat BE zegt, soms wil je anders, maar kan het dus niet. Hoe graag je ook wilt.

En nu houd ik er over op. Klaar.
Iemand antwoord op mijn plas-en-poep vraag?
pi_108293742
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee jij vindt dat iemand niet mag zeggen dat het niet zou kunnen, omdat het wel zou kunnen en we alleen onze luxe niet willen missen. Klinkt veel redelijker en vriendelijk.
Ik snap heus wel dat het niet vriendelijk klinkt, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:40:51 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293751
Voor Mefke!!!

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat kan je helemaal zelf bepalen toch? Als jij zin hebt om een paar keer per dag te wassen (als het nodig is) dan is de optie om die luier lekker uit te laten, maar je kan ook de luier om laten en hem op gezette tijden op het potje zetten om zo te zorgen dat zijn blaas leeg is en hij niet meer in de luier plast.

Ik ga, geheel on-topic met de discussie in het vorige deel, mee met de kdv-flow. Sasha ging daar destijds mee in het plas-ritueel van alle kindjes en was er veel verder mee dan ik dacht en binnen twee weken was hij toen daar en thuis zindelijk.
Met Oscar lijkt het nu ook weer zo te lopen. Daar plast hij alle keren dat ze hem op het potje zetten, thuis probeer ik het ook maar gebeurt er weinig.
pi_108293764
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
En ook daar ben ik 'jaloers' op, dat jij die keuze gemaakt hebt en dat ik me ooit heb laten leiden door de wens wel te kopen. Oa uit de gedachte dat huren heel duur is (ik zat toen in een huurhuis op de particuliere markt). De laatste maanden heb ik mezelf wel eens verwenst zo snel (weer) te willen open omdat je vanuit een huurpositie zoveel flexibeler bent. :Y
Maar ja, dat is de koe in de kont kijken, toen was de huizenmarkt nog in leven zeg maar. :)
Het is toch een raar iets he?
Ik kan ook bij vlagen heel jaloers zijn op mensen met een gewone baan en een eigen huis.
Wat Groofsken zegt, dat ze nu alleen maar voordelen ziet van haar gewone baan, dat voel ik ook vaak, dat dat heel fijn zou kunnen zijn ipv altijd maar die onzekerheid of er nog wel werk is. Zeker nu er zoveel weggesneden is uit het kunstbeleid.
Maar aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen wel zo te leven. Ik kan me geen enkele andere baan bedenken die ik zou willen doen. Op dit moment.

Volgens mij is het gras bij vlagen altijd groener aan de andere kant van de heuvel. Of hoe heet het.
pi_108293773
Hmm, was het maar zomer dan. Dan liet ik em wel gewoon effe zo rond lopen. Hij gaat inderdaad mee in het kdv-ritme, hoop ik. We zien wel.
pi_108293810
Enne, Be, thanks voor het antwoord!
(jouw post was er sneller dan mijn antwoord zeg maar)
pi_108293824
Ik vind dat wij het gewoon awesome doen, ik studeer en werk (binnenkort weer (20 uur) hij studie en werk, 2 kindjes en alleen elin gaat 2 dagen naar de opvang. ik werk dus in het weekend en avonduren, hij is thuis bij de kinderen. (avond en weekend ) en door de week werkt hij uiteraard, op donderdag zelfs tot 23:00 studie en werk)

En dat vinden wij nu Luxe, kan je nagaan in wat voor weelde we zullen leven bij 1.5 keer modaal :D maargoed, wij doen dan ook niet aan etentjes of dagjes uit..of vakanties. vorig jaar gingen we naar Egypte (op kosten van schoonouders, jammergenoeg gingen zij ook mee) En soms een dagje strand, want dat kost immers niets of een ijsje.

verder hebben we een abbo op Ballorig :P Hij koopt af en toe boeken en platen en ik koop kinderkleding en bolletjes wol.
pi_108293838
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik snap heus wel dat het niet vriendelijk klinkt, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.
En ik denk dat je je dan vergist.

Maar goed, voor mij ook einde discussie, want hoewel ik niet het gevoel wil hebben me te moeten verdedigen, merk ik dat dat wel komt. en daar pas ik voor.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:43:45 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293852
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:41 schreef oeke het volgende:

[..]

Het is toch een raar iets he?
Ik kan ook bij vlagen heel jaloers zijn op mensen met een gewone baan en een eigen huis.
Wat Groofsken zegt, dat ze nu alleen maar voordelen ziet van haar gewone baan, dat voel ik ook vaak, dat dat heel fijn zou kunnen zijn ipv altijd maar die onzekerheid of er nog wel werk is. Zeker nu er zoveel weggesneden is uit het kunstbeleid.
Maar aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen wel zo te leven. Ik kan me geen enkele andere baan bedenken die ik zou willen doen. Op dit moment.

Volgens mij is het gras bij vlagen altijd groener aan de andere kant van de heuvel. Of hoe heet het.
Ja, dat is het ook. Ik weet ook niet of ik de onzekerheid aan zou kunnen hoor. Maar als je mss niet beter weet is het ook weer anders.

(En ik :X soms van ons uitgavengedrag hoor, want we harken samen een flink inkomen binnen en in theorie moeten we flink kunnen sparen, maar meestal sparen we nog niet de helft van wat zou moeten. Dus ja, in die zin zouden we heel veel kunnen snijden (tweede auto, mag van mij weg, wil echtgenoot niet), maar in veel dingen toch ook weer niet (hypohteek, verzekeringen etc.) )
pi_108293859
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:

"In onze positie zou het echt niet kunnen." dat geloof ik gewoon niet. Niet nu misschien. maar je kunt wel naar dingen toewerken. Keuzes in het leven (gaan) maken met in je achterhoofd steeds wat voor jou belangrijk is (flexibel zijn of juist vastigheid, je droomstudie doen of voor een minder betaalde maar leuke re baan kunnen gaan, enz.) je kunt daar naartoe leven, dat denk ik echt.

Heb je deze post ook nog gelezen, Miss?
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:45:02 #59
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108293902
@Be ik had een baan tot oudste 3 was. Dus ook hij ging naar oma en de gastouder. En zijn vader werkte een dag minder. Doordat ik veel avonddiensten werkte ging hij uiteindelijk 8 uur per week naar de opvang. Dat voelde voor mij goed.
Ik denk echt niet dat als ze naar een vast kdv waren gegaan ze dan voor galg en rad waren opgegroeid. ;) Voor mij voelde dat gewoon niet goed. Maar ik had dan ook (vind ik nu) een bijna ongezonde beschermdrift. Dus tja... Of dat nou zo gezond is.

En oh ja, ik zou ook mijn huis wel willen verkopen en een vrijstaand boerderijtje kopen enzo. Maar goed, wij kunnen dit net aan betalen. Ik heb me wel voorgenomen te bezuinigen op de boodschappen en eens wat meer te sparen.
Ik weiger alleen wel om ergens in een achterafbuurt een ex-huurwoning te moeten kopen idd. Dan maar niet op vakantie of naar de kapper of brood van de bakker.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_108293905
En alles kan, als je het maar wil

:+
Clicheparade \O/
pi_108293969
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:41 schreef mefke79 het volgende:
Hmm, was het maar zomer dan. Dan liet ik em wel gewoon effe zo rond lopen. Hij gaat inderdaad mee in het kdv-ritme, hoop ik. We zien wel.
In huis kan hij toch ook zonder luier lopen? Deed ik bij Senna in het begin wel, gewoon thuis in de blote billen, potje bij de hand. Dat ging eigenlijk vrij snel goed, maar als we weggingen, had ze nog een luier aan. Ik heb daar toen ik dacht dat ze dat aan zou kunnen, zomaar een eind aan gemaakt en haar met onderbroek in laats van luier meegenomen om boodschappen te doen. Half uurtje waren we weg en dat ging goed. Langzaam opgebouwd en nu gaat het al een hele tijd prima. Wat niet inhoudt dat ze nooit ongelukjes heeft, hoor. Voornamelijk als ze geen zin heeft in het hele gedoe van potje enzo :')
pi_108294008
wij hebben Elin gelijk op de wc gezet, anders moest ze 2x wennen :) (we hebben zo'n verkleiner met trapje)
pi_108294025
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Heb je deze post ook nog gelezen, Miss?
Ja hoor heb k gelezen. Maar dan nog denk ik dat zeker de komende 5-8 jaar de huizenmarkt nog niet veel zal verbeteren en daar zit toc echt het grootste deel van de 'pijn'. En dan ben k dadelijk 50...
pi_108294102
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In huis kan hij toch ook zonder luier lopen? Deed ik bij Senna in het begin wel, gewoon thuis in de blote billen, potje bij de hand. Dat ging eigenlijk vrij snel goed, maar als we weggingen, had ze nog een luier aan. Ik heb daar toen ik dacht dat ze dat aan zou kunnen, zomaar een eind aan gemaakt en haar met onderbroek in laats van luier meegenomen om boodschappen te doen. Half uurtje waren we weg en dat ging goed. Langzaam opgebouwd en nu gaat het al een hele tijd prima. Wat niet inhoudt dat ze nooit ongelukjes heeft, hoor. Voornamelijk als ze geen zin heeft in het hele gedoe van potje enzo :')
ik kan je uit ervaring vertellen dat zulks met vloerbedekking niet zo'n succes is :X
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:51:42 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108294120
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:45 schreef debuurvrouw het volgende:
@Be ik had een baan tot oudste 3 was. Dus ook hij ging naar oma en de gastouder. En zijn vader werkte een dag minder. Doordat ik veel avonddiensten werkte ging hij uiteindelijk 8 uur per week naar de opvang. Dat voelde voor mij goed.
Ik denk echt niet dat als ze naar een vast kdv waren gegaan ze dan voor galg en rad waren opgegroeid. ;) Voor mij voelde dat gewoon niet goed. Maar ik had dan ook (vind ik nu) een bijna ongezonde beschermdrift. Dus tja... Of dat nou zo gezond is.

En oh ja, ik zou ook mijn huis wel willen verkopen en een vrijstaand boerderijtje kopen enzo. Maar goed, wij kunnen dit net aan betalen. Ik heb me wel voorgenomen te bezuinigen op de boodschappen en eens wat meer te sparen.
Ik weiger alleen wel om ergens in een achterafbuurt een ex-huurwoning te moeten kopen idd. Dan maar niet op vakantie of naar de kapper of brood van de bakker.
Oh nee, ik zeg ook niet dat jouw keuze niet goed zou zijn hoor, maar ik had echt een -O- gevoel toen ik las dat vooral jongetjes beter thuis bij hun moeder kunnen zijn tot hun derde.
Maar goed, zoals eerder gezegd dat ging bij ons sws niet op basis van eerder gemaakte keuzes, en gezien hoe nu alles uit pakt met mijn fantastische opvoedskills en toffe moederlijke persoonlijkheid is dat wrsch ook maar beter ook. :@ :')
pi_108294176
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:51 schreef simmu het volgende:

[..]

ik kan je uit ervaring vertellen dat zulks met vloerbedekking niet zo'n succes is :X
Wij hebben laminaat, en volgens mij mef ook!
pi_108294230
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh nee, ik zeg ook niet dat jouw keuze niet goed zou zijn hoor, maar ik had echt een -O- gevoel toen ik las dat vooral jongetjes beter thuis bij hun moeder kunnen zijn tot hun derde.
Maar goed, zoals eerder gezegd dat ging bij ons sws niet op basis van eerder gemaakte keuzes, en gezien hoe nu alles uit pakt met mijn fantastische opvoedskills en toffe moederlijke persoonlijkheid is dat wrsch ook maar beter ook. :@ :')
Wat dat laatste betreft: ik ben ook regelmatig blij dat ik kan gaan werken hoor. Soms is de maandag of donderdag behoorlijk lastig en vergt het veel van me, en ben k blij dat ik kan gaan werken de volgende dag. Zo ben k ook weer helemaal blij dan als k thuiskom en is alles weer vergeten :) ik denk heel menselijk, hoor, niet iets om :@ over te doen.
pi_108294253
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij hebben laminaat, en volgens mij mef ook!
wat zou ik dat toch graag willen :'(
zie! je wil ergens toch altijd wel iets wat een ander wel heeft en jij niet :P
pi_108294255
Zindelijk? Nou ja, mijn kind is knap ;-)
pi_108294282
Dat vind ik dan weer luxe, een huis hebben waar je ook in de winter je kind zonder luier kunt laten lopen ;) Hier mogen we al blij zijn als we het met kleren aan niet koud hebben.. Kopen iemand? :P

Hoe dan ook waar ik voor kwam: het lijkt erop dat Timo's darmen eindelijk leeg zijn, gisteren en vandaag nog geen bizar grote poepluiers gehad.. En nu nog maar hopen dat hij "gewoon" verstopt zat..
pi_108294303
Ik werk ook graag :Y . Sterker nog, ik breng ze ook weg als ik vrij heb, zoals dze week.

(Alleen had ik een baby ook liever thuisgehouden, maar dat is een eerdere discussie geweest. In elk geval totdat ze zichzelf konden voortbewegen en zelf naar het vermaak en de aandacht toe konden gaan).
pi_108294335
Mijn dochter was met twee weken zindelijk. Mijn zoon heeft één keer op een potje gepoept en verder geen interesse meer getoond. Ik wacht hier tot de lente.
pi_108294339
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:55 schreef simmu het volgende:

[..]

wat zou ik dat toch graag willen :'(
zie! je wil ergens toch altijd wel iets wat een ander wel heeft en jij niet :P
Heb ik weinig last van, eigenlijk. Er zijn best dingen waarom ik een ander kan benijden, maar eigenlijk hoef ik niets wat een ander wel heeft. Ik heb namelijk zoveel geluk met wat ik wel heb. Zaken waarvan ik zelfs op een bepaald moment dacht dat ik ze nooit zou hebben, dat ik het helemaal prima vind zoals het is.
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:00:53 #74
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108294452
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hahaha :* ik vind je veel te streng voor jezelf. Ik ben ook een veel lievere moeder nu school de ergste drukte afvangt hoor ;) jongetjes, zeker zo tussen 3 en 7 ( ja sorry :@) zijn best een uitdaging als je snel overprikkeld bent en niet zo goed tegen veel geluid kan. Ik vond het zwaar en heftig en ben erg blij dat mijn jongste ook wat ouder wordt. :@

Zo, de taboes van het ouderschap. :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:02:23 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108294519
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:55 schreef Estrys het volgende:
:D *;

Tx meiden, ik zal er binnenkort eens een topicje aan wagen want ik wil wel eens weten hoe anderen met dat :X :o :X gevoel omgaan. :)
pi_108294575
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tx meiden, ik zal er binnenkort eens een topicje aan wagen want ik wil wel eens weten hoe anderen met dat :X :o :X gevoel omgaan. :)
Goed idee! Ik dacht er toevallig ook laatst over. Ik vond het een jaar geleden nog veel gemakkelijker. Toen dacht ik nog: goh, dat opvoeden enzo valt best mee. Maar het wordt, hoewel ook leuker ook moeilijker, vind ik.
pi_108294613
En dan wordt het weer makkelijk, want dan gaan ze kwa persoonlijkheid de latente fase in (basisschoolleeftijd) volgens Freud :P .
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:05:55 #78
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108294663
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En dan wordt het weer makkelijk, want dan gaan ze kwa persoonlijkheid de latente fase in (basisschoolleeftijd) volgens Freud :P .
Ja, kom je net even boven water qua opvoeding breekt er ergens de puberteit uit. :X
pi_108294725
Ik moet nog wel merken of Freud gelijk heeft hoor.

Alhoewel, S is al helemaal niet meer zo grensopzoekend. En die heeft toch heus ook wel haar moeilijkere (of mijn moeilijkere) fases gekend. :Y
pi_108294809
quote:

[..]

ik denk dat je als ouder altijd wel ergens her en der wat momentjes hebt waarin je denkt "ik doe het helemaal verkeerd :'( ". gewoon negeren en/of eens stevig over discussieren :P
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:12:07 #81
114177 Diaan73
pi_108294909
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat dat laatste betreft: ik ben ook regelmatig blij dat ik kan gaan werken hoor. Soms is de maandag of donderdag behoorlijk lastig en vergt het veel van me, en ben k blij dat ik kan gaan werken de volgende dag. Zo ben k ook weer helemaal blij dan als k thuiskom en is alles weer vergeten :) ik denk heel menselijk, hoor, niet iets om :@ over te doen.
Helemaal mee eens.

Ow en voor ons hypotheek bedrag per maand kan ik hier niet huren. :N En zo gemakkelijk is het ook niet om een huurwoning te krijgen.
Make love, not war ☮
pi_108294954
quote:

[..]

Ehm, laten we het erop houden dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer. En dat ik nu bewust keuzes maak om ook soms geen mama te zijn. Maar het is en blijft een taboe lijkt wel. Terwijl mijn psycholoog zegt: de realiteit is je grootste vriend. Mijn realiteit: ik vind het echt niet leuk soms om mama te zijn. Nou ja, so be it. (al is dit vele malen makkelijker gezegd dan gedaan). Het helpt wel om zo te denken voor mij dan.
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:14:51 #83
114177 Diaan73
pi_108295011
quote:
Mag ik me daarbij aansluiten? Lennon heeft ook totaal geen interesse. Hij telt/puzzelt liever of geeft aan wat links en rechts is. :')
Make love, not war ☮
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:18:26 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108295143
Ik sta dus echt wel op momenten met mijn nagels in mijn handpalm gedrukt en dan lees ik 'ja, slaan is alleen maar een teken van onmacht' en dan denk ik 'ja, dat zal allemaal wel, maar hoe breng ze anders in godsnaam iets bij, want luisteren doen ze gewoon écht niet'. Ja, pas als ik heel hard ga schreeuwen omdat ze maar door blijven tetteren. :o :@

Anyway... topicje dus. Maar vanavond. Ik heb nog niks echt zinnigs gedaan op mijn werk en wil ik mijn hypotheek kunnen blijven betalen zal ik toch maar eens aan de slag moeten. :o :@
pi_108295147
Diaan, wanhoop niet. Als je mij vorige week had gezegd dat Driekus op het potje zou willen, dan had ik je heel hard uitgelachen.
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:20:56 #86
114177 Diaan73
pi_108295251
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik sta dus echt wel op momenten met mijn nagels in mijn handpalm gedrukt en dan lees ik 'ja, slaan is alleen maar een teken van onmacht' en dan denk ik 'ja, dat zal allemaal wel, maar hoe breng ze anders in godsnaam iets bij, want luisteren doen ze gewoon écht niet'. Ja, pas als ik heel hard ga schreeuwen omdat ze maar door blijven tetteren. :o :@

Anyway... topicje dus. Maar vanavond. Ik heb nog niks echt zinnigs gedaan op mijn werk en wil ik mijn hypotheek kunnen blijven betalen zal ik toch maar eens aan de slag moeten. :o :@
Herkenbaar hoor. En vooral Twan krijgt van mij af en toe echt wel een draai om z'n oren. Die is bijna 10 zou beter kunnen weten. Waar ik me het meest aan stoor, is het niet luisteren...
Make love, not war ☮
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:22:02 #87
114177 Diaan73
pi_108295286
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:18 schreef mefke79 het volgende:
Diaan, wanhoop niet. Als je mij vorige week had gezegd dat Driekus op het potje zou willen, dan had ik je heel hard uitgelachen.
Ik wanhoop niet. Ik hoop op een "Twantraject". Die was 3,5 jaar en in de zomer zindelijk, zowel overdag als 's avonds. Als dat met Lennon ook zo gaat, vind ik het prima.

Potje is trouwens helemaal not done bij Lennon.
Make love, not war ☮
pi_108295306
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:14 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Mag ik me daarbij aansluiten? Lennon heeft ook totaal geen interesse. Hij telt/puzzelt liever of geeft aan wat links en rechts is. :')
Tuurlijk. We kunnen een clubje oprichten van knappe kinderen met een luier.
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:23:24 #89
114177 Diaan73
pi_108295330
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Tuurlijk. We kunnen een clubje oprichten van knappe kinderen met een luier.
:D _O-

Deal!
Make love, not war ☮
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:27:03 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108295446
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:20 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Herkenbaar hoor. En vooral Twan krijgt van mij af en toe echt wel een draai om z'n oren. Die is bijna 10 zou beter kunnen weten. Waar ik me het meest aan stoor, is het niet luisteren...
Ja, dat is het idd bij mij ook. Echt, het bloed onder mijn nagels vandaan soms. Zijn ze heel erg aan het tateren met zijn tweetjes en dan:
Jongens... mag het wat zachter alsjeblieft.
Hey, ik vroeg net wat, mag het ietsje zachter?
Hoehoe! Hebben jullie me niet gehoord?
HEY!!!!!! IK-ZEI-MAG-HET-WAT-ZACHTER!!!!!!

:') En dan maar afwachten wanneer de buurvrouw het AMK belt. :o :+
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:28:29 #91
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108295497
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:18 schreef Brighteyes het volgende:

BE! Ik las laatst (oh de hemel! O+) dat je met jongens luider moet communiceren. :o omdat het dan pas bij ze binnen komt. :o *O*. Dus ik prijs heul niet de vis aan, ik was gewoon op z'n jongens aan het communiceren!

En echt! Het wordt beter. Echtechtecht. Ik schreeuw echt nooit meer, laat staan dat er kinderen op de gang staan. Maar het is wél herkenbaar.ik bel niemand. Ben benieuwd naar de meldingen die er voor mij liggen. :')
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:29:08 #92
114177 Diaan73
pi_108295527
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, dat is het idd bij mij ook. Echt, het bloed onder mijn nagels vandaan soms. Zijn ze heel erg aan het tateren met zijn tweetjes en dan:
Jongens... mag het wat zachter alsjeblieft.
Hey, ik vroeg net wat, mag het ietsje zachter?
Hoehoe! Hebben jullie me niet gehoord?
HEY!!!!!! IK-ZEI-MAG-HET-WAT-ZACHTER!!!!!!

:') En dan maar afwachten wanneer de buurvrouw het AMK belt. :o :+
Ow ja, vreselijk!

Zitten ze bij jou ook steeds aan elkaar? Apart van elkaar zijn ze rustig. Bij elkaar steeds elkaar uitdagen. }:| Alsof ze het erom doen. Dat onze buren nog niet wat gezegd hebben, vind ik verbazingwekkend.
Make love, not war ☮
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:30:37 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108295593
Ja, dat stond ook nog dat boek idd, dat jongens idd minder goed horen. Dat heeft me wel een beetje geholpen met relativeren.
En jouw posts die beterschap beloven zijn ook echt heel fijn. :Y

Een vriendinnetje biechtte laatst op wat zij haar kind wel eens toe bijt en toen voelde ik mezelf ook meteen weer een topmoeder! Iets met over het balkon kieperen enzo. :o :@
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:31:45 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108295635
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:29 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ow ja, vreselijk!

Zitten ze bij jou ook steeds aan elkaar? Apart van elkaar zijn ze rustig. Bij elkaar steeds elkaar uitdagen. }:| Alsof ze het erom doen. Dat onze buren nog niet wat gezegd hebben, vind ik verbazingwekkend.
Jup! Helemaal! Sasha ging gisteren in serie naar de gang en uiteindelijk naar boven. Steeds meteen weer bovenop Oscar en zich met hem bemoeien en spullen afpakken etc.
Dus uiteindelijk moest hij van mij maar even alleen boven gaan spelen. Kom ik na een minuut of 10 boven, ligt hij op mijn bed pal naast de kat te slapen. O+ :') *fail...
pi_108295682
:o

Ik schreeuw ook wel eens om tot ze door te dringen. Of vooral eigenlijk als ze zo onvoorzichtig zijn dat er iemand bijna (of soms helemaal) een gevaarlijke smak maakt. Maar meijse/jongen is denk ik toch wel heel anders dan jongen/ jongen.

Dat hele wilde voortdurend zou ik ook niet goed tegenkunnen. Als ze hier elkaar dwars liggen (of mij), neem ik ze altijd mee naar buiten.
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:33:13 #96
114177 Diaan73
pi_108295702
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:31 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Jup! Helemaal! Sasha ging gisteren in serie naar de gang en uiteindelijk naar boven. Steeds meteen weer bovenop Oscar en zich met hem bemoeien en spullen afpakken etc.
Dus uiteindelijk moest hij van mij maar even alleen boven gaan spelen. Kom ik na een minuut of 10 boven, ligt hij op mijn bed pal naast de kat te slapen. O+ :') *fail...
Zulk hinderlijk gedrag hè?
Ow dat is dan wel weer heel erg lief O+

Buuv, bedankt voor de tip. Ik ga dan ook maar eens luider praten. Hopelijk helpt dat wel.
Make love, not war ☮
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:34:17 #97
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108295748
Ik heb er foto's van gemaakt. Op vakantie, continue een kluwen jongens. Opdat ik later maar niet romantisch terugdacht aan die idilische vakantie :') Maar het is de Testosteron. Echt. Ik merk het aan mijn oudste twee nu ook weer, stoeien, spierballen meten. Het is des jongens
pi_108295882
Be, welk boek is dat? Aangezien ik ook twee jochies heb en voorspel dat ik over een jaar of 2 het zelfde verzucht als jij...
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:37:49 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108295891
Ja, en ergens ook wel weer erg lief en aandoenlijk, maar dat GELUID!
Ik heb laatst met de koptelefoon op mijn telefoon (ding in mijn bh :D ) staan koken, heerlijk keihard allerlei ska aan mijn hoofd en op de achtergrond maakten ze me een bak herrie! :o Maar ze hadden ook de grootste lol, dus het was ook wel fijn dat ik het kon laten gaan omdat ikzelf mijn eigen herrie had. Ga ik echt vaker doen.

Gisteren was Sasha heen en weer aan het 'schaatsen' was door de woonkamer, heel druk, veel gedoe, dus ik vroeg hem te stoppen waarop F. zei 'waarom eigenlijk?' Eh ja... goeie vraag, omdat ik er horendol van werd, maar dat is ook niet echt een reden, dus ik zei tegen Sasha: ga maar schaatsen schat, het mag wel. En idd dikke lol, Oscar deed ook mee en ik heb mezelf even oog en oorkleppen gefantaseerd. :Y Soms kan ik het wel. :+

Anyway... nu dus echt aan het werk. :o
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:38:48 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108295939
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:37 schreef mefke79 het volgende:
Be, welk boek is dat? Aangezien ik ook twee jochies heb en voorspel dat ik over een jaar of 2 het zelfde verzucht als jij...
De Nederlandse versie is alleen nog heel duur te krijgen tweedehands via Bol, ik heb de engelse gekocht: Raising Boys van Steve Biddulph
http://www.bol.com/nl/p/e(...)006039980/index.html

Mss is het nog wel ergens in de bieb te vinden in het NL.
pi_108295947
Misschien heb je een groter huis nodig BE :P .
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:39:18 #102
114177 Diaan73
pi_108295963
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb er foto's van gemaakt. Op vakantie, continue een kluwen jongens. Opdat ik later maar niet romantisch terugdacht aan die idilische vakantie :') Maar het is de Testosteron. Echt. Ik merk het aan mijn oudste twee nu ook weer, stoeien, spierballen meten. Het is des jongens
Hmm de komende jaren zijn we er dus nog niet vanaf? -O- En ik dacht dat het nog wel mee zou vallen omdat er bijna 7 jaar tussen zit. Niet dus.
Make love, not war ☮
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:39:58 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108295996
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Misschien heb je een groter huis nodig BE :P .
:D Heb je mijn veel te grote bank-drama meegekregen? :D Het oppervlak wordt eerder kleiner dus! _O-
pi_108296009
Hahaha, nee. maar ik begrijp de strekking van het verhaal geloof ik al. Zit-ie wel lekker?
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:40:22 #105
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108296011
Nope. Sorry.

Maar goed, peuters. :+

ja leuk. Doen!
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:41:34 #106
114177 Diaan73
pi_108296053
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Nope. Sorry.

Maar goed, peuters. :+

ja leuk. Doen!
Een bijna tiener en een peuter.. niet zo'n goede combinatie inderdaad. Twee ego's in huis.
Make love, not war ☮
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:44:15 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108296169
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hahaha, nee. maar ik begrijp de strekking van het verhaal geloof ik al. Zit-ie wel lekker?
Ja, dat wel, en het komt ook wel goed, godzijdank. :D
pi_108298621
quote:
en zo is het maar net O+

OT voor Mef, ik weet niet meer wat je precies vroeg want het is teveel teruglees gedoe :')
maar hier hebben we oudste na haar poep-stunt op t potje gewoon zonder luier en zonder broek laten lopen, in de blote billen dus. En maar dweilen. Eerst ging driekwart op t potje en de andere kwart gewoon random ernaast, toen een dag of twee ging driekwart ernaast en maar een kwart op t potje maar daarna had ze het door en ging alles keurig op t potje.
We merkten dat het voor haar lastiger was toen ze een onderbroek aan had, dat zal wel gevoeld hebben als luier ofzo, dus daar heeft ze ook nog een dag of 3 aan moeten wennen, maar daarna ging dat ook goed.

Aan de wc wennen ofzo is eigenlijk niet van toepassing geweest. Ze ging een hele tijd op het potje en daarna ineens moeiteloos op de wc op zo'n zitverkleiner. Was een tijdje terug bij lidl 4 euro ofzo en ze vindt hem helemaal hip.

en ik ben weer terug thuis want dat hoerige ov-chip heeft een storing :') wat ik nog wilde zeggen over vastzitten, dat speelt hier ook wel hoor, wij harkten dus samen óók teveel inkomen binnen om voor een sociale huurwoning in aanmerking te komen, die grens ligt erg laag. Op moment komen we daar wel voor in aanmerking maar ik hoop wel dat onze financiele toestand ietsje verbeterd want dit is niet leuk meer. Desalniettemin, we staan 9 jaar ingeschreven in gemeente Leiden eo en daar komen we nu halverwege de wachtlijsten :') voor de regio R'dam sta ik inmiddels 10 jaar ingeschreven en daar schiet het ook niet erg op, regio Den Haag zit ook niet heel erg veel schot in. Ook die markt zit gewoon op slot. Wat wij aan huur betalen is voor een ander misschien een minimaal bedrag, maar het is voor ons wel een derde van ons inkomen en dus een behoorlijke hap-uit-budget.

Goed en waar waren we? opvoeden? hm mja t wordt lastiger als ze groter worden, maar dat had k ook wel verwacht eigk. Tot nu toe gaat het nog met gow with the flow enzo(w), maar ik huiver alvast voor de puberteit met mijn twee meiden en hoop maar dat ze niet op hun moeder lijken :')
pi_108299059
Ja hoor de wet van Fok: 'mama ik moet plassen' Nu dus op verzoek met een onderbroekje en hemd aan het spelen.
pi_108299104
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 13:00 schreef Estrys het volgende:
Ja hoor de wet van Fok: 'mama ik moet plassen' Nu dus op verzoek met een onderbroekje en hemd aan het spelen.
*O*

hij blijft knap hoor :* :+
pi_108299249
Jeej, wat is er een hoop gepost :D

Wij hebben een koophuis (riant, maar in Almere dus relatief goedkoop) en we zouden denk ik net niet rond kunnen komen op 1 salaris. De hypotheek alleen al is bruto 1200 euro pm. Dan heb je nog geen verzekeringen, gemeentebelastingen, andere vaste lasten. Nu krijgen we aardig wat terug aan HRA, maar dat zal ws. ook niet meer lang duren. Je huis raak je hier niet kwijt (wil ik ook niet hoor), en als je particulier gaat huren dan ben je pm meer kwijt. Sociale woningbouw kan je ook wel vergeten.
De opleiding die ik wil gaan doen heb ik mede gekozen omdat je minimumloon krijgt van het ziekenhuis zodat er nog iets te eten is thuis :P

En nog over het taboe van af en toe geen moeder willen zijn: dat is ook herkenbaar. Ik zou het niet kunnen om continu bij de kinderen te zijn. Hoe veel ik ook van ze houd, ik kan mijn grote soms wel achter het behang plakken en ben blij als ik mijn kleine even in haar vaders armen kan drukken. Ben misschien geen oermoeder, sue me o|O

[ Bericht 20% gewijzigd door octopussy op 23-02-2012 13:11:22 ]
pi_108299454
Nou zit hij de hele tijd aan zijn piemel. 'kijk mama een grote bult'. Ja jongen maar je hoeft er niet steeds aan te zitten. 'Maar ik vind het mooi' :-D dus...
  donderdag 23 februari 2012 @ 13:11:16 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108299456
Oh ja Mignonne, dat bedacht ik me ook nog later, jullie huur is helemaal niet weinig idd! :o Wat achterlijk he, dat het zo lang duurt voor je ergens in aanmerking komt. :{
  donderdag 23 februari 2012 @ 13:11:26 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108299468
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 13:11 schreef Estrys het volgende:
Nou zit hij de hele tijd aan zijn piemel. 'kijk mama een grote bult'. Ja jongen maar je hoeft er niet steeds aan te zitten. 'Maar ik vind het mooi' :-D dus...
pi_108299484
quote:
_O-
echte vent :')
pi_108299561
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 13:11 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja Mignonne, dat bedacht ik me ook nog later, jullie huur is helemaal niet weinig idd! :o Wat achterlijk he, dat het zo lang duurt voor je ergens in aanmerking komt. :{
tsja, we vallen een beetje tussen wal en schip, niet in aanmerking voor een sociale huurwoning, maar de particuliere huur is echt way boven ons budget. Maar goed dat we hier voorlopig goedzitten. ;) Hoewel ik laatst van de buurvrouw begreep dat de gemeente-heffingen hier zo'n beetje het hoogst zijn van t land :X ik schrik iedere keer weer van die rekeningen :')

en jou gun ik toch wel zo dat miljoen uit de loterij zodat je een carriereswitch kunt doen! :Y
  donderdag 23 februari 2012 @ 13:33:18 #117
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108300262
Estrys, echt een jochie :D
Ik denk dat Harry er ook de hele dag aan zou plukken als hij geen luier aan zou hebben :D
pi_108301457
quote:
_O-

Niels heeft er echt nog nooit van zijn leven aangezeten. Is hij nou geen echte man? :o :+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 23 februari 2012 @ 14:18:54 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108301941
Het komt vast helemaal goed Twinkly, dat je denkt 'mss dat je er ook eens even niet aan kan zitten?' ;) :D
pi_108302152
ja, kun je iedere dag zijn dekbed wassen
pi_108302551
:D !
  donderdag 23 februari 2012 @ 14:42:06 #122
114177 Diaan73
pi_108302770
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 14:25 schreef lily het volgende:

Lennon wil vaak zn eigen piemeltje schoonmaken als hij schone luier moet. Het duurt dan wel even voordat hij klaar is. Voelt wrs gewoon erg fijn. :D

Go Seb Go!! voor wat betreft potje dan hè?
Make love, not war ☮
pi_108302909
Hij kwam zojuist verkondigen dat hij een plasje op de bank had gedaan.
pi_108302986
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 14:25 schreef lily het volgende:
:D!

hihi Diaan :D

Niels heeft nu nog een soort angst ervoor. Hij loopt nog steeds met zijn beentjes en billetjes tegen elkaar wanneer hij bloot is en wil zo snel mogelijk een luier om.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_108303033
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 14:46 schreef Estrys het volgende:
Oh geez. Ik hoop dat jullie een gladleren hebben!

Rienk vind zn piemel niet zo boeiend. Hij trekt er af en toe eens aan en klaar.
Mijn tepels, die zijn pas spannend. Daar kun je aan draaien en naar binnen duwen! *O*

*auw* :X
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_108303394
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 14:50 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Oh geez. Ik hoop dat jullie een gladleren hebben!

Rienk vind zn piemel niet zo boeiend. Hij trekt er af en toe eens aan en klaar.
Mijn tepels, die zijn pas spannend. Daar kun je aan draaien en naar binnen duwen! *O*

*auw* :X
Ja dat doen wel meer mannen ;-P er af en toe eens aan trekken.

Nee wij hebben een stoffen bank. Bruin/antraciet. Afpoetsen met wat water en kussen omdraaien ;-P
pi_108303485
Oip :D
Ik heb de oudste verteld dat hij alleen aan zijn piemel mag friemelen als hij alleen is. Niet in de kamer met anderen erbij, dat het fijn is en lekker voelt, maar dan fijn alleen (zelfde regel over neuspeuteren trouwens, hihi)
Dus dan hoor je: ' mama,ikga even naar boven hoor, ik wil even met mijn piemeltje friemelen!'
Ga je gang schat :+
Ik hoop dat die mededeling verdwijnt in de loop van de tijd _O-

Hier zat tussen potje en echt zindelijk een maand of 3 :)
pi_108303642
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 14:49 schreef Twinkly het volgende:

[..]

hihi Diaan :D

Niels heeft nu nog een soort angst ervoor. Hij loopt nog steeds met zijn beentjes en billetjes tegen elkaar wanneer hij bloot is en wil zo snel mogelijk een luier om.
doet ravi ook. en je mag dus echt niet aan die plasser komen! laatst ging hij hard huilen toen hij het zelf deed, het wurm
  donderdag 23 februari 2012 @ 15:11:46 #129
114177 Diaan73
pi_108303732
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 14:46 schreef Estrys het volgende:
Ow oeps.

Ik had laatst gelezen bij volgens mij Oei ik groei, dat je er geen punt van moet maken als ze aan hun piemeltje zitten. Voor hen is dat fijn en normaal. Groter moet je het niet maken... maar ja als ze het in de woonkamer gaan doen waar iedereen bij is, is mij ook een stap te ver.
Make love, not war ☮
pi_108303951
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:11 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Groter moet je het niet maken...
Dat gaat vanzelf ;-)

Flauw
pi_108303978
Zitten echt alleen jongens aan hun geslachtsorgaan?
Wanneer krijgen meisjes dan eigenlijk door 'dat er een gat in zit'?
  donderdag 23 februari 2012 @ 15:20:26 #132
114177 Diaan73
pi_108304027
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:18 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat gaat vanzelf ;-)

Flauw
_O-

Maar wel waar!
Make love, not war ☮
pi_108304138
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:19 schreef Vlindur het volgende:
een stuk vlotter dan ravi hier iig :P
pi_108304479
Nou, verdorie. De peuters gaan hier pas met 2.5 naar de peuter!
Wat stom. Ben ik er aan toe om hem aan een ander toe te vertrouwen, kan het niet!

:(
  donderdag 23 februari 2012 @ 15:35:00 #135
114177 Diaan73
pi_108304543
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:33 schreef Vlindur het volgende:
Nou, verdorie. De peuters gaan hier pas met 2.5 naar de peuter!
Wat stom. Ben ik er aan toe om hem aan een ander toe te vertrouwen, kan het niet!

:(
Het is inderdaad per gemeente verschillend. Jammer zeg. Hier is het wel vanaf 2 jaar, maar daar heb je niets aan.
Make love, not war ☮
pi_108304690

[ Bericht 100% gewijzigd door groofskendezoveelste op 23-02-2012 16:56:46 ]
  donderdag 23 februari 2012 @ 15:39:17 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108304738
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:18 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat gaat vanzelf ;-)

Flauw
Sasha gisterenavond, ik zei dat hij moest plassen, hij zei 'maar ik hoef toch niet mama', ik 'doe niet zo raar, net zei je dat je moest plassen', 'ja, maar ik hoef echt niet'. Kijk ik om, staat hij daar met een stijf piemeltje. Tsja... daar kan je niet mee plassen nee. :') Ik maak je straks wel wakker om te plassen vent, ga maar lekker naar je bedje. :') :D
  donderdag 23 februari 2012 @ 15:48:00 #138
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108305064
Zo had ik laatst Harry op de wc gezet en hij maar frummelen. Ik zeg: nou laat dat even, plas nou eerst. Maar goed hij frummelde gewoon verder. Dinkie stijf. Nou ja dan maar van de wc want dat wordt niks meer...
Zijn leukste spelletje met zijn plasser is hem platduwen op de wcbrilverkleiner :D
Verder is er heel hard aan trekken (écht, ik wist niet dat je zo'n ding zo lang kon trekken :X ) erg populair. ;)

Vlindur, wat jammer dat Rienk nog niet naar de psz kan...
pi_108305520
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:19 schreef Vlindur het volgende:
overigens is het gat niet het boeienste volgens de dame :D :P :X

hier ook het beleid "doe maar lekker als je alleen bent lieverd."
pi_108306164
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 14:49 schreef Twinkly het volgende:

Ivan ook! En ik mag niet aan zijn piemeltje zitten om eronder schoon te maken. Dat vindt hij heel naar. Hij zit er zelf ook nooit aan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108306190
Zo wat zal ik blij zijn als onze peuter morgen weer op het Kdv zit zeg.
Hij zit nu op zijn kamer even af te koelen. Echt. hij wil niet gaan slapen maar er is na 15 uur echt niks meer mee te beginnen. Ik ben er echt zo klaar mee.
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:17:04 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108306253
Estrys :* Nog 3 uur, dan is het bedtijd! :Y

Vrienden van ons hebben twee zoontjes waarvan de oudste ook niks van zijn piemeltje wilde weten terwijl de jongste er niet vanaf kon blijven. Zijn moeder zei op een keer tegen de oudste 'Kijk eens wat X doet, durf jij dat ook?' 'Ja hoor!' Waarop oudste ook aan het piemeltje van de jongste ging zitten.

:D :')
pi_108306350
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:17 schreef Brighteyes het volgende:

Vrienden van ons hebben twee zoontjes waarvan de oudste ook niks van zijn piemeltje wilde weten terwijl de jongste er niet vanaf kon blijven. Zijn moeder zei op een keer tegen de oudste 'Kijk eens wat X doet, durf jij dat ook?' 'Ja hoor!' Waarop oudste ook aan het piemeltje van de jongste ging zitten.
_O-
pi_108306362
quote:
Estrys :* Nog 3 uur, dan is het bedtijd! :Y

_O-

t idee was leuk, de uitvoering minder :D

meisjes hebben ook door dat er wat zit ja, en net als Simmu zegt, zij hebben wel vanaf begin door dat dat gat niet zo boeiend is :Y) categorie ja schatje doe maar als we thuis zijn in je eigen kamertje.
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:21:02 #145
114177 Diaan73
pi_108306399
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:15 schreef Estrys het volgende:
Zo wat zal ik blij zijn als onze peuter morgen weer op het Kdv zit zeg.
Hij zit nu op zijn kamer even af te koelen. Echt. hij wil niet gaan slapen maar er is na 15 uur echt niks meer mee te beginnen. Ik ben er echt zo klaar mee.
Zwaar vermoeiend. En idd wat BE zegt... nog 3 uurtjes en dan bedtijd. Sterkte nog even. iPad of tv wil ook niet helpen?
Make love, not war ☮
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:21:22 #146
114177 Diaan73
pi_108306415
quote:

_O-
Make love, not war ☮
pi_108306600
hier staat sangdrax al in de startblokken om ze om kwart over 5 als hij thuiskomt uit zn werk allebei mee te nemen naar de bieb *O* selene is wel moe, maar wil niet slapen en houdt ravi dan ook wakker, wil geamuseerd worden en is algeheel klierig. ravi dus ook, want die slaapt ook net te weinig 's middags

en ze mogen geeneens boekjes uitzoeken, want ze hebben nog geen week geleden al uitgezocht en nog niet uit. voor mij ligger er reserveringen klaar *)
pi_108306646
ze is zo moe dat ze voor zichzelf een bedje gemaakt heeft op het speelkleed
pi_108306659
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:

In dat kader wil ik dit artikel nog even aanraden, gejat van een facebookvrind van me: Top five regrets of the dying.
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:38:37 #150
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108307003
Tja...

En de mensen die dit allemaal wel hebben gedaan balen dan weer dat ze niet meer geld hadden om ver te reizen of weet ik wat.

Ik denk dat bij doodgaan hoort dat je baalt/spijt hebt. Want het houdt op, de kans is er echt niet meer.
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:40:22 #151
35189 Troel
scherp en bot
pi_108307073
Hier is het vandaag ook zo'n dag. Om de drie seconden mama, mama, mama en als je niet snel genoeg reageert komen de tranen direct opzetten.
Straks lekker vroeg in bed en dan lekker lang verhaaltjes lezen O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:41:44 #152
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108307124
BE :D

Ooh en hier wordt strakjes als hij wat groter is ook het beleid 'alleen op je kamer' gehanteerd hoor :Y

Onze peuter is vanmiddag bij opa en oma uit het lediakntje geklommen :X
Morgen dus de zijkant er maar uithalen...
pi_108307376
Asy, hij leest gewoon mee en kan het niet hebben dat F-je er wel uitklimt en hij niet ;)
Wij hebben net het ledikantje uit elkaar geschroefd en opgeruimd :o Het gaat super in zijn peuterbed. En als hij klaar is met slapen klimt hij eruit en gaat lekker spelen.

End of an era ;(
pi_108307460
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:48 schreef freecell het volgende:
Asy, hij leest gewoon mee en kan het niet hebben dat F-je er wel uitklimt en hij niet ;)
Wij hebben net het ledikantje uit elkaar geschroefd en opgeruimd :o Het gaat super in zijn peuterbed. En als hij klaar is met slapen klimt hij eruit en gaat lekker spelen.

End of an era ;(
ook het begin van een nieuwe :*
ik zeg; extra veel knuffelen om afscheid te nemen van die era!
  donderdag 23 februari 2012 @ 18:27:07 #155
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108310536
Free, viel me daarstraks inderdaad in. Was vergeten te vragen hoe het in het peuterbed ging, maar het gaat dus goed. Ik vond het ook alweer een hele stap ja...
Wanneer mag F weer naar de psz?

Harry maakt trouwens nu ook de slaapzak ook open. Niet handig als je al je beddengoed ook uit bed gooit, dus nu de rits maar vastgezet met een speld...
En zoals zich liet raden heeft hij vanavond bijna niks gegeten zo moe als hij was...
pi_108311188
Ik heb trouwens vandaag met Ivan de speen de deur uitgedaan. Eigenlijk had ik er vorige week al mee willen beginnen, maar toen voelde ik me ziekjes. Donderdag leek me een uitstekende dag: mijn oppasdag, mijn sores. Op vrijdag gaat hij naar het kinderdagverblijf en daar slaapt hij al zonder speen, en in het weekeinde kunnen we de tijd nemen voor eventuele moeilijkheden.

Ik heb het er vanochtend uitgebreid met hem over gehad en hem uitgelegd dat en waarom we de speen weg gingen gooien. Voor zijn middagdut was het zover:

Voor het slapen gaan ging hij toch weer schreeuwen om een speen. Ik ben even bij hem gebleven en hij is zonder problemen in slaap gevallen. Hij heeft wel kort geslapen, maar dat kan toeval zijn. Ik ben benieuwd wat de nacht brengt! Hij ligt net in bed. Ik heb er deze keer geen ophef om gemaakt.
pi_108311254
Morgenochtend gaan ze weer (yeah 8-) ) ben heel benieuwd of het gaat!

Peuterbed gaat 's middags perfect en 's avonds komt hij er 1of 2x uit, terwijl hij bekaf is :D
Nu hoor ik hem ook weer rommelen,maar man is boven, dus die legt hem wel terug ;)
  donderdag 23 februari 2012 @ 18:46:04 #158
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108311259
Dat snoetje O+
Succes voor vannacht Claudia. Misschien valt het mee...

free, wij hebben in het begin altijd tegen hem gezegd dat hij in het bedje moest blijven. Weet niet of dat de truc was, maar hij is er maar 2x uitgeweest in al die tijd dat hij er nu in slaapt...
pi_108311326
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:45 schreef freecell het volgende:

Peuterbed gaat 's middags perfect en 's avonds komt hij er 1of 2x uit, terwijl hij bekaf is :D
Nu hoor ik hem ook weer rommelen,maar man is boven, dus die legt hem wel terug ;)
Ah, jij hebt ook je projectje?

We hebben Ivan de eerste avond wel een keer of 25 terug naar zijn bed moeten brengen maar daarna ging het prima. Hij komt nog wel eens uit bed lopen als het niet lukt om goed in slaap te vallen, maar laat zich ook goed terugbrengen. Dan zingen we een extra liedje voor hem of blijven we even bij hem. 's Nachts komt het vrijwel niet voor, maar ook dan gaat het over het algemeen prima. 's Ochtends mag hij bij ons komen liggen.

Ik merk dat het iets meer gedoe met zich meebrengt, dat peuterbedje, maar het voelt goed dat hij nu meer vrijheid heeft. Ik kan het niet echt beredeneren.
pi_108311506
Mart heeft 40,5 koorts zonder paracetamol.
Wanneer moet je de huisarts bellen?

(dit is de eerste keer in zijn leventje dat hij hoge koorts heeft).
pi_108311567
Drinkt en eet hij? Is hij versuft?

Ik dacht dat het ergens boven de 41 graden (41,5?) onmiddellijk bellen was.
pi_108311600
Hij heeft vandaag zn 400ml water op en redelijk gegeten.
Ook nog een knijpfruitje voor extra vocht.
pi_108311665
Als er verder geen bijzonderheden zijn zou ik het aankijken. Ik ben in dit soort gevallen wel alert op vlekjes, bijvoorbeeld. Maar als je je ongerust voelt is bellen niet raar, hoor.

Hier staat nuttige informatie.
pi_108311726
Ben ook niet erg ongerust. Omdat hij verder niet heel erg versuft lijkt.
Ja, ligt de hele dag al op de bank tv te kijken. Maar reageert allert etc.

Maar dit is de eerste keer dat hij zo ziek is.
pi_108311765
boven de 41 graden bellen Ymme, en anders als het na 3 dagen niet over is of bij sufheid, braken/diarree en/of slecht drinken. En ik ben idd ook alert op vlekjes en dat soort toestanden.
Vervelend dat hij zo ziek is, beterschap :*

Oooh Claudia de speen de deur uit ja? ik durf dat hier echt nog niet aan, ze hangt nog heel erg aan dat ding :') ik slaap ook te slecht op dit moment om er nog meer sores bij te willen :P misschien binnenkort.
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:02:36 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108311920
Spannend Claudia en freecell! Ik ben benieuwd. :Y
pi_108312019
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:45 schreef freecell het volgende:

gaan ze samen in dezelfde groep dan?
pi_108312234
wat een leuke foto zo trouwens claudia :Y
wat een snoesje erop ook O+
pi_108312275
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:58 schreef mignonne het volgende:
boven de 41 graden bellen Ymme, en anders als het na 3 dagen niet over is of bij sufheid, braken/diarree en/of slecht drinken. En ik ben idd ook alert op vlekjes en dat soort toestanden.
Vervelend dat hij zo ziek is, beterschap :*

Oooh Claudia de speen de deur uit ja? ik durf dat hier echt nog niet aan, ze hangt nog heel erg aan dat ding :') ik slaap ook te slecht op dit moment om er nog meer sores bij te willen :P misschien binnenkort.
Dank je.
41 met of zonder zetpil?

(heb hem net toch maar een zetpil gegeven. Hij een snoepje en toen kon ik de zetpil er zo in doen gelukkig. Vind 40.5 toch wel hoog genoeg voor een zetpil).
pi_108313302
In beide gevallen zou ik boven de 41 graden meteen bellen, ymme. Je wint nu bij ons advies in, maar dat kun je natuurlijk evenzeer via de telefoon doen bij iemand die er echt verstand van heeft. :+ Ik val liever huisartsen niet nodeloos lastig maar ik til ook weer niet heel zwaar aan een telefoontje.

Ik zou hem trouwens zeker een zetpil geven en ook blijven geven om de x aantal uur.
pi_108313371
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:10 schreef ymme het volgende:

[..]

Dank je.
41 met of zonder zetpil?

(heb hem net toch maar een zetpil gegeven. Hij een snoepje en toen kon ik de zetpil er zo in doen gelukkig. Vind 40.5 toch wel hoog genoeg voor een zetpil).
nouja een zetpil zou de koorts moeten onderdrukken, dus als hij 41 graden heeft terwijl hij een of twee uur geleden een zetpil heeft gehad dan zou ik zeker even bellen.
Als je nu een zetpil geeft is het wel belangrijk om dan over een x aantal uur weer een zetpil te geven (al naar gelang wat er op de gebruiksaanwijzing staat), als de koorts nog niet gezakt is. Het kan zijn dat koorts ietwat gaat pieken als een zetpil is uitgewerkt en dat heb je liever niet met zulke temperaturen.

En idd als je je zorgen maakt of vragen hebt, kun je gewoon bellen.
pi_108313417
Wat de speen betreft: Ivan hangt er al een tijd niet echt meer aan. Zo nemen we al heel lang geen speen meer mee voor onderweg. En op het kinderdagverblijf slaapt hij dus zonder. Een leidster daar houdt niet van spenen ( :') ) en van ons mocht ze het gewoon proberen. En mja, ik heb gewoon zo'n gevoel dat hij er wel eens heel makkelijk vanaf zou kunnen zijn. Hij is nu trouwens zonder een kik te geven gaan slapen. Ik ga zo even bij hem gluren. Ik vind het toch een beetje spannend. :+
pi_108314444
Hij is nu naar bed. Dus dan zou ik hem vannacht eigenlijk wakker moeten maken voor een zetpil?
Als hij zelf al niet wakker wordt.
pi_108314993
Beterschap voor Mart, ymme.

Spannend Claudia, zonder speen! Klinkt wel alsof het goed gaat.

Over naar een peuterbedje ging hier hee goed, freecell hoop dat het bij jullie nr zo voorspoedig gaat. Vanaf dag 1 zonder problemen of eruit te komen. Wel heeft ze eind januari (na de feestdagen, vakantie en ik een week echt ziek) twee weken verschrikkelijk gespookt. Van alles geprobeerd, niets hielp, ze bleef er uit komen. Op een avond heeft B haar toen op een van de stoeltjes die bij haar tafeltje horen gezet, achter de bank en met de rug naar de kamer toe. Heeft ze tien minute opgezeten, toen kwam ze er af met de mededeling dat ze klaar was :') zonder problemen gaan slapen. Volgende dag nog een keer het stoeltje, en sindsdien niet meer nodig gehad :D
pi_108316440
Mensen met een peuterbedje, slaapt jullie lieftallige peuter met de slaapkamerdeur open of dicht?
Mette slaapt met de deur dicht, het lijkt me alleen heel naar voor haar als ze wakker wordt en naar ons wil met haar slaaphoofd en dan zit ze 'opgesloten'
Waarom zit de deur dicht? Ze heeft een periode licht geslapen en werd ze overal wakker van. We wonen in een oud huis en alles kraakt tijdens het lopen, ook loopt ons huis een mini beetje scheef af en is haar deur niet op een kiertje te zetten, dan valt hij open.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  donderdag 23 februari 2012 @ 20:17:46 #176
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108316758
Pfffff, ben nu al 2x boven geweest omdat peuter ontroostbaar aan het huilen was. Geen idee wat hem mankeert :?

wickie, hier slaapt Harry altijd al met de deur dicht (en hij kan hem ook nog niet open). Maar dat is altijd al gewest. Waarom denk je dat het voor Mette nu opeens een probleem zou zijn?
Toen ze in het ledikantje lag, kon ze er toch ook niet zelf uit?
Harry komt sowieso niet zelf zijn bedje uit eigenlijk :D

Beterschap voor Mart!

Claudia, hoe gaat het daar tot nu toe?
pi_108317019
Hier deur dicht, maar dat is simpelweg omdat ze anders bijna bij ons op schoot zit :+
pi_108317328
Die van mij hebben allebei de deur wagenwijd open.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ze komen niet hun bedje uit.
pi_108317503
wijd toch gewoon groofs?
of staan ze in de weide? :D

mijn grote heeft haar deur dicht. Die stond open toen ze nog baby was maar we merkten na een jaar ofzo dat ze wakker werd van ons als we de trap opkwamen dus toen deur dicht gedaan.
kleine heeft de deur open nog, op een kier.
pi_108317540
Asy, het is geen probleem hoor. Ze slaapt momenteel nog in een ledikant, ik wil binnenkort overstappen naar een peuterbedje. Ik vroeg me het gewoon af of kinderen daar misschien zich dan bewust van worden dat de deur dicht zit en dat dit eventueel beangstigend zou kunnen zijn.
Maar misschien is het meer mijn perceptie dan die van een kind die niet anders weet.
Ik vroeg me gewoon af wat jullie bevindingen hierover zijn.
pi_108317553
Het ziet er allebei gek uit. :+
  donderdag 23 februari 2012 @ 20:30:09 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_108317582
Jochem slaapt graag in met de deur open, maar heeft er geen problemen mee als de deur dicht gaat op een later tijdstip :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108317598
Ik ben benieuwd of ze er überhaupt zelf uitklimt Wickie. Die van mij hebben dat eigenlijk nooit gedaan.
pi_108317980
Ik ben zoiezo heel benieuwd wat ze ervan vindt van een open bedje. Ik wilde wachten met overstappen tot ze goed zou slapen en het principe goed zou snappen. Het gaat sinds Wies er is ineens supergoed, ze gaat graag slapen en vindt het heerlijk in haar bed. Ook kan ze zich heel goed vermaken als ze nog wakker is. Soms horen we haar nog 3 kwartier zingen en zachtjes spelen met haar knuffels.
En ik als mama ben toe aan de volgende stap :+ (heb ik weer een excuus haar kamertje qua inrichting een beetje aan te passen)
  donderdag 23 februari 2012 @ 20:38:01 #185
114177 Diaan73
pi_108318085
Wat goed van Ivan om zonder speen te gaan slapen. Lennon gebruikt hem alleen nog met slapen gaan s avonds, ik durf het nog niet aan.

Lennon slaapt met de deur dicht, klink omhoog maar grote lamp aan. s morgens roept hij mij en ga ik naar hem toe, binnenkort willen we s avonds de lamp uit gaan doen, maar eerdervwerd hij daarvwakker van en wilde dan niet meer slapen. Met lamp aan slaapt hij gewoon tot de volgende ochtend.
Make love, not war ☮
  donderdag 23 februari 2012 @ 20:38:24 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108318102
Hier zijn we begonnen met de deuren dicht, maar Sasha wilde hem op een gegeven moment open. Nu is het idd ok als we een van zijn twee inslaaplampen uit doen en de deur vrijwel dicht als wij naar bed gaan.
  donderdag 23 februari 2012 @ 20:40:16 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108318208
:o Verkeerde topic!
pi_108318724
Beterschap voor Mart Ymme
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_108318981
Beterschap voor Mart!
pi_108319344
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:13 schreef wickie het volgende:
Mensen met een peuterbedje, slaapt jullie lieftallige peuter met de slaapkamerdeur open of dicht?
Mette slaapt met de deur dicht, het lijkt me alleen heel naar voor haar als ze wakker wordt en naar ons wil met haar slaaphoofd en dan zit ze 'opgesloten'
Waarom zit de deur dicht? Ze heeft een periode licht geslapen en werd ze overal wakker van. We wonen in een oud huis en alles kraakt tijdens het lopen, ook loopt ons huis een mini beetje scheef af en is haar deur niet op een kiertje te zetten, dan valt hij open.
Ivan kan al een tijd de deur zelf openmaken, dus hier zit de deur altijd dicht. Hoor je haar niet als ze uit bed gaat stappen, denk je?

Ivan komt dus gewoon onze slaapkamer binnenlopen. Hij heeft dat pas een keer met Lena's kamer gedaan. :o We hebben hem vermanend toegesproken en sindsdien doet hij dat niet meer.
pi_108319441
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:17 schreef Asyniur het volgende:

Claudia, hoe gaat het daar tot nu toe?
Uitstekend! Hij slaapt als een roosje. Net hoorde ik hem even over de babyfoon, maar hij is weer stil.
pi_108319633
Oh jeetje Ymme ik lees nu pas van de hoge koorts. Beterschap voor Mart!

Claudia, ik ben ook benieuwd hoe het gaat.
Octo, jullie bevindingen motiveren me het binnenkort eens te gaan proberen, als ik me volledig goed voel weer. Wies begint ook pas net een avondritme te krijgen, heb nu pas ook weer tijd om te dealen met eventuele speen afbouw drama's.
pi_108319705
iPad nadeel, dan zie je niet wat er tussentijds gepost wordt...

Maar fijn dat hij lekker ligt te slapen!
pi_108319830
Ik dacht vantevoren trouwens dat ik Ivan zou leren om niet zomaar onze kamer binnen te lopen 's ochtends. Maar ik merk dat ik het juist heel prettig vind dat hij naar ons toekomt. Meestal heeft hij dan gepoept, verschonen we hem en slaapt hij nog even bij ons. Ik vind dat een fijner idee dan dat hij met een poepbroek in bed blijft liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 23-02-2012 21:12:01 ]
pi_108320076
*O* Ivan slaapt zonder speen *O*

Hier slapen ze met de deur op een kier allebei :) En Jaël komt er zelf uit en naar ons toe als er 's nachts wat is. We schrikken ons wel eens lam, want ze sluipt echt naar ons toe en zegt dan in ene "mama ik ben hier".
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_108320254
Senna komt 's nacht niet zelf naar ons toe. Wel huilt ze vaak nog zomaar ineens, en dan gaat een van ons haar halen en slaapt ze bij ons verder. Ik vraag me af wanneer we zullen zeggen dat ze zelf naar ons toe mag komen, of dat we dat gewoonten haar zelf over laten.
pi_108324244
-O- het nadeel van een kdv....
het is vakantie en de vaste leidster is ziek. De meiden die er vandaag stonden hadden Driekus niet op het potje gehad. Een reden...was er niet. NIet geprobeerd ofzo, terwijl we het nadrukkelijk gevraagd hadden. Gelukkig was ie het nog niet vergeten, toen ie thuis kwam wilde ie wel op het potje.

Driekus kan ook makkelijk zelf uit bed (eenpersoons) maar doet dat eigenlijk nooit. Hij mag ons ook roepen na een middagslaapje, maar dat doet ie ook al nooit. Na de nacht wel, dan roept ie ons zodra hij ons (of de wekker) hoort.
pi_108324558
Elin kan al een jaar r bed uit maar doet dat pas sinds een week, hoor ik r stiekem rommelen na bedtijd, meestal zit ze dan schoenen te passen :') of Pietje te roepen (een ieniemiene vogeltjebedenksel van mij :') die woont zogenaamd in r vogelhuisje en komt er alleen uit als ze slaapt.

en Miss, Elin wordt ook nog wel eens zomaar huilend wakker, maar valt vervolgens ook weer in slaap daarna. geen drama's meer zoals vroeger met t slapen gaan en de afgelopen maand gaat het echt goed. voorheen iig 4 x per week.
pi_108324831
Wij gaan ook nooit direct als ze gaat huilen, oor. Soms valt ze ook wel weer in slaap, maar soms lukt dat echt niet. Nou was ze ook afgelopen weken vreselijk verkouden tot kokhalsen aan toe, en als ze dan hoestend en huilend wakker werd, namen we haar bij ons. Afgelopen nacht eerste in ruim twee weken dat ze de hele nacht weer n haar eigen bed lag.

Ach, we hebben nu een megagroot dekbed gekocht, en we slapen dus ook prima met drieën. Ik vind ht vooral fijn om de avond voor onszelf te hebben. De nacht heb ik niet zo'n problemen mee om die met drieën door te brengen :)
pi_108325188
ik heb lex in mn bed O+
pi_108325295
O+
Ik vind het nog steeds gezellig hoor, met Senna in bed. En ze slaapt ook lekker uit dan, heerlijk!
pi_108325578
pssstt
O+ sorry, verliefd.
pi_108325661
Ow, wat een schattig mooi kereltje O+
pi_108325860
aaaaahw KD O+ O+
wat een liefje!

Ik heb mijn mini ook standaard in mn bed maar die denkt groot en heeft de ruimte nodig. Mijn hemel :X dat je dan net lekker ligt en dan voel je al iets je kant op schuifelen, en dan zeg maar schuifelt ze overdwars, plant ze haar voetjes bij B in zn nek ivm lekker warm. En dan zo *plok* dr hoofd bóvenop mijn hoofd :') alsof ze zegt *lekker dichtbij ben ik zo hè mama?*
Ik vind het heel knus, dat samenslapen, maar huuuuhuuuu blijf alsjeblieft een beetje behoorlijk liggen :')

grote blijft precies zo liggen zoals ze in slaap valt. Das heel knus slapen O+ maar die slaapt meestal in dr eigen bedje. Ik vind t een feest als ze bij ons wil slapen :D
pi_108325903
En lekker warm O+ en hij knort heel zachtjes, heerlijk O+

maarre over die nachten, zegt ze weleens waarom ze huilt?
pi_108325991
*zucht* kd...wat een mooi manneke toch...

Driekus heeft lang niet bij ons in bed willen liggen. Nu gelukkig wel weer, maar dan gaat ie wel binnen 5 minuten op zoek naar de afstandsbieding ( in zijn woorden) van de televiessie. Mikki mouse clubhuis kijke, mamma!
pi_108326255
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:35 schreef Kleurdoos het volgende:
En lekker warm O+ en hij knort heel zachtjes, heerlijk O+

maarre over die nachten, zegt ze weleens waarom ze huilt?
ja! mijnes ook! dat knorren O+
hahaha dat zei ik toen tegen mn grote, hoor je dat? Elin snurkt!

zegt ze: nee toch? mama snurkt!
*pets* }:|
pi_108326363
Ja samen slapen is fijn :) Jaël heeft laatst weer naast me gelegen maar na een half uurtje vraagt ze altijd of ze weer naar haar eigen bed mag. Slaapt schijnbaar toch lekkerder, ze heeft eigenlijk ook nooit bij ons in bed geslapen. Alleen als haar papa er niet is dan mag ze lekker op papa's plekje liggen en daar blijft ze dan ook netjes :) Over haar zus zal ik het maar niet hebben, pfff, die zoekt mij constant op en gaat aan mijn armen friemelen net zo lang tot ik ze om haar heen doe en dan nesteld ze zich tegen me aan met een zucht O+ O+
  donderdag 23 februari 2012 @ 22:42:40 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108326384
Ahw KD! O+

Sasha blijft stil liggen, daar heb je eig geen last van maar Oscar is een enorme draaikont, dan ga ik zelf vaak met mijn hoofd aan het voeteneind liggen. ;)

Maar *afklopt* hoe gezellig ik het ook vind, ik ben heel blij dat de heren nu al weer een week of 2-3 's nachts doorslapen in hun eigen bedje. :Y
pi_108326593
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ahw KD! O+

Sasha blijft stil liggen, daar heb je eig geen last van maar Oscar is een enorme draaikont, dan ga ik zelf vaak met mijn hoofd aan het voeteneind liggen. ;)

Maar *afklopt* hoe gezellig ik het ook vind, ik ben heel blij dat de heren nu al weer een week of 2-3 's nachts doorslapen in hun eigen bedje. :Y
wat een goed idee! :o
hoewel ik het wel zie gebeuren dat ze dan die kant op wurmt :')
pi_108326714
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:34 schreef mignonne het volgende:
aaaaahw KD O+ O+
wat een liefje!

Ik heb mijn mini ook standaard in mn bed maar die denkt groot en heeft de ruimte nodig. Mijn hemel :X dat je dan net lekker ligt en dan voel je al iets je kant op schuifelen, en dan zeg maar schuifelt ze overdwars, plant ze haar voetjes bij B in zn nek ivm lekker warm. En dan zo *plok* dr hoofd bóvenop mijn hoofd :') alsof ze zegt *lekker dichtbij ben ik zo hè mama?*
Ik vind het heel knus, dat samenslapen, maar huuuuhuuuu blijf alsjeblieft een beetje behoorlijk liggen :')

grote blijft precies zo liggen zoals ze in slaap valt. Das heel knus slapen O+ maar die slaapt meestal in dr eigen bedje. Ik vind t een feest als ze bij ons wil slapen :D
whahah Lex ligt helemaal stil, Elin heb ik gedumpt toen ze overdwars ging liggen idd :D lex ligt wel steevast met zijn voetjes in mn buik :D dus dat kan later problemen gaan opleveren
pi_108326998
Haha kleine parasietjes :D Ik vind Elin een beetje viezig momenteel, snot overal en uit verveling steekt ze r handen in r broek en krabt ze ff aan r kont ofzo :+ dus die mag mooi in r eigen bed :D Hoe erg klinkt dat :'(
pi_108327427
Nee, ze zegt nooit waarom ze moet huilen, en afgezien van de laatste weken dat ze zo verkouden was, kan ik ook nooit een reden ontdekken. Ja, een keer, toen stormde het recht op de achterkant van het huis en toen was ze bang voor het vuurwerk :D
Ze is sowieso een onrustige slaper, als ze alleen slaapt. Ik heb haar vanavond al een keer of vijf gehoord, even kort huilen/jammeren en dan weer verder slapen. We halen haar ook alleen bij ons als het huilen doorgaat, niet als ze weer stopt natuurlijk ;)
pi_108327669
Rienk slaapt in zijn peuterbed met de klink omhoog. Soms als wij naar bed gaan vinden we hem op de grond :')
Dan rommelt hij nog wat en pleurt dan waarschijnlijk gewoon echt om :D

Maar normaal slaapt hij braaf en word ik 's ochtends wakker van hem als hij zichzelf voorleest O+ of hij klopt gewoon op zijn deur! :D
pi_108327867
En ze slapen beide in hun eigen bed. We vinder het niks en Rienk gebruikt ons toch als levend springkussen :')

's ochtends ligt hij nog wel eens bij me als ik er niet uitkomen kan :@
Dan kijkt hij filmpjes op mijn telefoon O+
pi_108327978
Roy kan echt niet slapen bij ons in bed, die gaat op 1 van ons klimmen, kan geen moment stilzitten, zolang hij zijn melk smorgens drinkt gaat het goed, maar daarna gaan we maar uit bed met zijn allen want slapen zit er dan echt niet meer in.

Lex O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_108334357
Seb komt mijn bed niet meer in. Ons bed is maar smal 1.50. Heel prima voor ons maar niet met een peuter erbij. Standaard zet hij zijn voeten in mijn rug en gaat liggen stampen. Uiteindelijk liggen wij allebei op het randje en meneer riant in het midden. De enkele keren dat hij bij ons in bed ligt duren meestal minder dan vijf minuten voordat ik er genoeg van heb en hem terugbreng. Maar hij wordt nauwelijks wakker en gaat savonds zonder mokken liggen en slapen. Ik hoor hem zelden nog.
pi_108334631
Hmm, peuterbedje... wij moeten er binnenkort ook maar es aan gaan geloven. Mevrouw ligt nog heerlijk in der ledikant, wel met dekbed en kussen, maar nog achter tralies. En ergens vind ik dat ook wel prettig... Ze roept ons gewoon als ze eruit wil of als er iets is (speen gevallen, water op). Met peuterbed moeten we dan wel ook aan de traphekjes... want deuren openen kan ze erg goed en opsluiten vind ik geen optie. Maar eens richting de grote Zweed binnenkort voor bed en hek ;)

Tussen ons in slapen doen wij ook niet, daar wordt niemand gelukkiger van. Bovendien heb ik dan 2 snurkers in mijn bed, die niet voor mekaar onderdoen qua geluid, dus nee dank je. :{w
pi_108334802
De nacht is hier prima verlopen. Hij heeft goed geslapen zonder speen. Wat zeg ik, hij heeft zelfs uitgeslapen!
pi_108334812
Wat goed claudia!!! Hoe heb je het aan hem uitgelegd eigenlijk? Wij moeten Minke er ook ooit nog vanaf zien te krijgen, maar ik vrees al sinds dag 1 voor dat moment. Het is echt haar steun en troost...
pi_108334943
Ik heb me er geen illusies over gemaakt dat een uitleg zou helpen. Op het moment dat hij de 1e keer zonder speen ging slapen schreeuwde hij er toch nog om en maakte de uitleg niks uit. Het gevoel is primairder dan het verstand, zeker bij een kindje van zijn leeftijd. Het leek me belangrijker hoe we ermee om zouden gaan als hij om zijn speen vroeg.

Mijn beleid zou zijn geweest: niet geven, niet over in discussie gaan en er daardoor voortdurend de nadruk op leggen maar hooguit eens zeggen dat het echt niet kan omdat we de speen weggegooid hebben. En vooral de nadruk leggen op alternatieven. Zo hebben we de afgelopen tijd andere elementen aan het slaapritueel toegevoegd, ik heb een knuffel in zijn armen gedrukt (hielp niet), een extra liedje voor hem gezongen, en uiteindelijk zou ik gewoon bij hem zijn gebleven en dat later indien nodig weer afgebouwd hebben. Dit zijn dingen waarvan ik weet dat ze bij Ivan helpen; bij andere kindjes zal dat wel weer anders zijn.

Ik weet niet of ik de speen weg zou halen als het haar steun en troost is, Lijnloos. Hoe vaak krijgt ze de speen nu? Misschien zou je kunnen afbouwen in bepaalde situaties. Mijn idee is dat niet alleen het kind maar ook jijzelf alternatieven moet leren vinden. Ivan kreeg vroeger bijvoorbeeld buiten de deur heel soms een speen als hij ontevreden leek te worden, maar toen we dat niet meer deden bleek dat andere dingen ook hielpen (eten geven, praten, even stoppen met wat je doet, afleiden, maken dat je wegkomt :Y)). Als je moet dan ontwikkel je eenvoudigweg andere tactieken.

Maar goed, wat ik gezegd heb is dat we de speen weg gingen gooien. Dat het beter was om zonder speen te slapen (Ivan is erg gevoelig voor het woord 'beter'). Beter omdat de speen heel vies was, omdat Ivans mond er te groot voor is en omdat het beter zou zijn voor het praten. Dat laatste begreep hij vast niet echt, dat tweede maar marginaal. Dat eerste zei hem wel iets. Omdat ik dacht dat een verhaal er omheen construeren hem weinig zou helpen heb ik het maar zo feitelijk mogelijk gehouden en hebben we de speen, heel simpel, weggegooid in de vuilnisbak. Ik heb meerdere keren aangekondigd dat we dat samen gingen doen.
pi_108335157
Nou ja, ze krijgt hem over het algemeen alleen in bed en in de auto. We proberen daar zo "streng" mogelijk in te zijn, maar ze vraagt hem wel vaker... bijvoorbeeld als ze gevallen is of zo (bij pijntjes dus) of als ze erg moe begint te worden. Gelukkig hebben we het aantal speentjes in bed al weten af te bouwen (vooral omdat we er gewoon een paar kwijt zijn denk ik) naar 2 (ipv 6!). Maar aan 1 van de 2 zit een doekje, dus misschien kunnen we het doekje wel in bed houden als we de stap gaan wagen.
pi_108335263
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 08:55 schreef Lijnloos het volgende:
Nou ja, ze krijgt hem over het algemeen alleen in bed en in de auto. We proberen daar zo "streng" mogelijk in te zijn, maar ze vraagt hem wel vaker... bijvoorbeeld als ze gevallen is of zo (bij pijntjes dus) of als ze erg moe begint te worden. Gelukkig hebben we het aantal speentjes in bed al weten af te bouwen (vooral omdat we er gewoon een paar kwijt zijn denk ik) naar 2 (ipv 6!). Maar aan 1 van de 2 zit een doekje, dus misschien kunnen we het doekje wel in bed houden als we de stap gaan wagen.
Zo is het hier ook, in bed en in de auto. En er wordt actief om gevraagd ook. Ik weet dat we moeten afbouwen, maar het is hier echt een drama als ze hem niet krijgt :X :')
ik ga geloof ik eerst maar eens aan de slag met project mini-in-eigen-bed. En daarna pas die speen aanpakken, als ik allebei tegelijk doe ben ik bang dat ik de vakantie niet overleef :P
pi_108335365
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 08:37 schreef Claudia_x het volgende:
niet meer deden bleek dat andere dingen ook hielpen (eten geven, praten, even stoppen met wat je doet, afleiden,
Haha ik moest lachen :D Zie Wolf al wel zo slim zijn dat hij daar dan zelf om zou gaan vragen als hij verdrietig is :P
Hier nog wel een speen, maar heb ik het een tijd geleden wel teruggebracht naar alleen bij moe zijn in auto/in bed/bij ziek zijn(maar dat is hij vrijwel nooit)
Mocht hij hem tegen die tijd nog hebben, dan geef ik met Sinterklaastijd de speen ''mee in de schoen voor de baby's' oid
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_108335469
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 08:20 schreef Claudia_x het volgende:
De nacht is hier prima verlopen. Hij heeft goed geslapen zonder speen. Wat zeg ik, hij heeft zelfs uitgeslapen!
*O*
pi_108335525
Ha, zonder speen gelukt *O* Hoera :D
Hier nog wel een speen,maar echt alleen in bed. Hij is volgens mij meer gehecht aan zijn speendoek dan aan zijn speen :D
Afwennen komt nog wel eens, handig als ik dan eerst met hem kan overleggen, hij is nog maar net 2 en gebruikt hem alleen om in slaap te vallen :)

Zonet weer beiden naar de PSZ gebracht. Ben heel benieuwd ;) Ik heb de leidster uitgelegd dat het allemaal nieuw speelgoed is, dat contact maken met mijn kereltje echt even duurt en dat het een heel ander kind is dan de oudste. En dat hij heus vanzelf wel mee gaat draaien. En dat ze hem wel kan aanmoedigen, maar dat optillen of dwingend zijn heel averechts werkt.
Ze vond het logisch klinken en gaat het proberen.

(En WAAROM moet ik dat uitleggen aan een leidster? :? )

edit: en het is hier stil..... :o
pi_108335708
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 09:16 schreef freecell het volgende:

(En WAAROM moet ik dat uitleggen aan een leidster? :? )

Inderdaad :o :') komt op mij over alsof ze in haar allereerste werkweek op een psz zit/of sowieso nog nooit met kinderen heeft gewerkt
Beetje erg raar
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_108335805
Nou, ze zit er al zeker anderhalf jaar ;) Zo lang zit de oudste namelijk al bij haar.
Blijkbaar is ze ergens iets vergeten :P
pi_108335842
tja die speen. Seb krijgt hem eigenlijk ook alleen in bed of als hij heel moe is. Maar hij verstopt hem vaak en dan ineens zit hij weer met dat ding in zijn mond.

Hij is weinig gevoelig voor wat wel of niet goed is voor hem vrees ik, maar hij weet het wel. Gisteren zei ik tegen hem dat hij de Ipad weg moest leggen. Waarom? Omdat dat niet goed is voor je. Hij pakt zijn speen, geeft die aan mij en zegt: 'nee mama DIT is niet goed voor mij'. Denk dat hij een dealtje wilde sluiten :D
  vrijdag 24 februari 2012 @ 09:35:26 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108335940
Oooeeeh freecell, lekker rustig bij jou dus ;)

Claudia, fijn dat het vannacht zo goed gegaan is!

En Harry bij ons in bed is ook een ramp hoor. Hij klampt zich de hele tijd aan mij vast dus elke beweging die ik maak, maakt dat hij ook weer half wakker is. Hij neemt ontzettend veel ruimte in beslag en alleen maar op mijn helft. Mijn man heeft nergens last van. Dus na een tijdje kieper ik hem ook weer terug in zijn eigen bed...

Speen hebben we hier niet en nooit gehad dus daarvoor niet direct tips.
pi_108336046
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 09:31 schreef Estrys het volgende:

Hij is weinig gevoelig voor wat wel of niet goed is voor hem vrees ik, maar hij weet het wel. Gisteren zei ik tegen hem dat hij de Ipad weg moest leggen. Waarom? Omdat dat niet goed is voor je. Hij pakt zijn speen, geeft die aan mij en zegt: 'nee mama DIT is niet goed voor mij'. Denk dat hij een dealtje wilde sluiten :D
:D! Bijdehandjes, ik houd van ze. O+
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 09:44:03 #232
5428 crew  miss_sly
pi_108336138
Seb :D slim zijn ze wel, hoor!

Fijn dat het goed ging met Ivan vannacht. Zou fijn zijn als het zo eenvoudig afgeleerd is, die speen.

haha, freecell, wat zul jij het rustig vinden inderdaad :D

Senna was ook slim. Die wil eigenlijk geen middagdutje meer doen, maar ik wil dat wel erg graag. 's Ochtends waren we naar de Etos geweest en had ze twee snoepjes geschept: eentje voor meteen en eentje voor na het slapen, had ik gezegd. Ze ging dus niet slapen, dus had ik gezegd dat ze dan ook het snoepje niet kreeg. Wordt ze vanmorgen wakker, kijkt heel blij en zegt: nu mag ik het snoepje want ik heb geslapen :')

Mental note: volgende keer zeggen dat het om het middagslaapje gaat :+
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 09:45:23 #233
5428 crew  miss_sly
pi_108336166
Ow en minder leuk: ze zit sinds kort op de vrijdag op de peutergroep en volgende week woensdag is de laatste keer dreumesgroep en dan gaat ze helemaal over naar de peuters. En ze wil niet. Ze wil bij de dreumessen blijven. Vorige week had ze ook al wat gehuild met wegbrengen, maar 's middags had ze gezegd dat ze het niet meer eng vond bij de peuters. Toch wilde ze vanmorgen weer niet. Ik kan er niet helemaal achter komen, waarom niet, helaas.
pi_108336167
Ongelooflijk he, hoe slim ze zijn. En ze onthouden ook alles }:|
pi_108336185
Hebben de leidsters er ideeën over, miss?
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 09:47:16 #236
5428 crew  miss_sly
pi_108336212
Ik heb haar niet zelf gebracht, maar B. Vorige week leek het dus wel prima te gaan, maar als het vanmorgen weer niet fijn liep, moeten we het er maar eens over hebben. Nog niets gehoord, dus geen idee hoe het is gegaan.

Bericht gehad: ze wilde een extra knuffel, hoefde niet te huilen en zat bij de leidster op schoot toen B vertrok. Hoop dat het alleen de nieuwigheid is en natuurlijk het feit dat ze afscheid moet nemen van haar favoriete leidster!

[ Bericht 35% gewijzigd door miss_sly op 24-02-2012 09:52:51 ]
pi_108337071
Goedemorgen,

Ik kom mezelf nog even nuanceren. Anders houden jullie straks niet meer van mij. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het blijft moeilijk om het goed te verwoorden.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 10:33:33 #238
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108337489
ik denk Groofs, dat niemand heeft gezegd dat Mignonne minder kosten heeft of mazzel. Voor mij ging het zelfs niet eens over haar specifiek. Ik woon echt niet in een villawijk, al zeker niet tussen hoogopgeleide mensen. naar een "mindere" buurt zou in ons geval betekenen dat we tussen "voortuinmensen" uitkeringstrekkers en noem het maar (geen gezellige alochtone buurvrouw, maar de minder bedeelde friezen ;') )mja, dáár zou ik niet gelukkig van worden, heb nu al weinig aansluiting maar dan helemaal niet. En wij hebben natuurlijk ook te maken met grote kinderen met een duidelijke mening.

Ben absoluut met je eens dat je ergens naar toe kan werken, dat eerder gemaakte keuzes niet definitief hoeven te zijn. maar ja ze beinvloeden je wel.
De keus van mijn ouders heeft mij in Friesland doen belanden. daar dus een fries getroffen, en nu kunnen we in de stad waar ik zou willen wonen nog geen bezemkast betalen :o
ik denk dat iedereen streeft naar verbetering, en dat eerst een paar stappen terug doen gevoelsmatig je geen verbetering brengt.
het zal allemaal wel ontzettend materieel ingesteld zijn. maar naar t westen verhuizen heeft inmiddels niet alleen op mij invloed maar ook op drie jongens met een sociaal leven, een een man met een fulltime baan én een eigen zaak. tja, allemaal keuzes ooit gemaakt, maar ik zie me niet een twee drie een andere weg inslaan zonder gevolgen die ik écht niet wil.
Maar een studie kan. en gaat ook gebeuren. ooit. Als ik weet wat ik wíl :'(
pi_108337572
Dan lees nog maar eens terug, dat werd letterlijk gezegd.

Natuurlijk heb je ook rekening te houden met de mensen om je heen! Zeker als je bij ze wilt blijven :P . (Dan is je wens om bij hen te zijn en te blijven groter dan de wens om ergens anders te wonen, simpel gezegd).

Overigens woon ik precies in zo'n straatje als jij beschrijft :D . Die mensen wonen hier ook. :+
pi_108337651
SPOILER
  vrijdag 24 februari 2012 @ 10:40:53 #241
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108337674
nou ja, toen mijn jongetjes nog klein waren en we nog kleiner woonden kon het ook allemaal makkelijker denk ik. het maakt de situatie niet makkelijker, maar er hoeft minder overhoop om het te kunnen doen. gevoelsmatig kan ik er wel in meegaan zeg maar.
mijn man heeft ook een studie gedaan vlak na zijn studie tussen twee kinderen in. mja, niet makkelijk, druk, hectisch financieel niet echt top maar het ging omdat we nog in de studentenstand stonden ofzo. :D (gut, dat was ik eigenlijk helemaal vergeten :o ook vier jaar trouwens.maar niet voltijds)

[ Bericht 1% gewijzigd door debuurvrouw op 24-02-2012 10:48:20 ]
  vrijdag 24 februari 2012 @ 10:42:02 #242
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108337709
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
SPOILER
ja, dat weet ik wel. echt wel.Ik heb zelfs vrienden die uitkeringstrekker zijn :+
het gaat hier echt om een ander soort mensen. de Rinussen van deze wereld.
pi_108337718
Ik snap niks van jullie posts :{ Waarschijnlijk is de discussie alweer te lang geleden voor mij O-)
pi_108337731
Ik denk dat je om het punt wat veel mensen stellen, kleiner gaan wonen om meer over te houden zodat je kan studeren is nu niet mogelijk ook gewoon niet heen kunt.
De huizenmarkt is niet zo dat als ik volgend schooljaar wil studeren dat ik voor die tijd nog wel even mijn huis verkoop en kleiner kan gaan wonen. Dikke kans dat ik verlies lijd en dat ik het deel wat ik minder kwijt ben aan mijn huis weer in dat verlies moet stoppen.

Overigens wonen wij heel klein en willen we groter en gaan we daarom nu niet verder studeren. En dat is ook een (bewuste) keuze inderdaad.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108337736
Lieve schat, die wonen hier ook! Echt, je onderschat ons straatje.
pi_108337758
Dat zeg ik toch ook niet, dat het nu moet kunnen?
pi_108337793
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dat zeg ik toch ook niet, dat het nu moet kunnen?
Ik denk dat veel mensen dat wel dachten.

Ik gok overigens dat de huizenmarkt vrij lang mensen tegen gaat houden om hun dromen na te jagen.
The way you rock'n'roll
pi_108337826
DML, je begrijpt echt helemaal niet wat ik bedoel.
pi_108337835
Ik ben blij dat wij huren :P Kunnen we alle kanten op. Volgend jaar juni kunnen we dit huis kopen we betalen dan bijna 200 euro minder. Dus dan is er voor mijn lief juist meer ruimte om veel cursussen te volgen!!

Groof ik snap wel wat je bedoelt. Als je echt iets heel graag wilt is dat op den duur te realiseren. Ja soms met eerst een stapje terug. En het hoeft ook niet meteen morgen maar kan ook over 4 jaar zijn!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 10:47:23 #250
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108337889
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Lieve schat, die wonen hier ook! Echt, je onderschat ons straatje.
overschat denk ik, want serieus, daar kan en wil ik niet tussen wonen :@
pi_108337906
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:45 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik ben blij dat wij huren :P Kunnen we alle kanten op. Volgend jaar juni kunnen we dit huis kopen we betalen dan bijna 200 euro minder. Dus dan is er voor mijn lief juist meer ruimte om veel cursussen te volgen!!
Jij hebt toch een rijke schoonvader-to-be?
pi_108337923
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:47 schreef Estrys het volgende:

[..]

Jij hebt toch een rijke schoonvader-to-be?
Ja maar we huren nu en we mogen pas kopen als we er 2 jaar wonen. Daar doet die man ook niks aan :P
pi_108337965
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:47 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nou, dan weet je in ieder geval heel goed wat je niet wilt :* .
(En mijn onderschat was een geintje, dat snap je hoop ik wel.)
pi_108337970
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:47 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

datzelfde heb ik nou met Friesland :P
  vrijdag 24 februari 2012 @ 10:50:03 #255
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108337981
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:49 schreef Estrys het volgende:

[..]

datzelfde heb ik nou met Friesland :P
i feel your pain :'(
pi_108337990
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
DML, je begrijpt echt helemaal niet wat ik bedoel.
Ik snap wel degelijk wat je bedoelt over er naar toe werken maar nogmaals dat is niet alleen van de mens an sich afhankelijk als je bijv. op dit moment een koophuis bezit.
The way you rock'n'roll
pi_108338003
Ik ken een vrouw die echt verhuisd is, weg uit dit straatje, omdat ze er doodongelukkig werd. Zo'n trieste, uitzichtsloze straat noemt ze onze straat. :D
pi_108338060
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik snap wel degelijk wat je bedoelt over er naar toe werken maar nogmaals dat is niet alleen van de mens an sich afhankelijk als je bijv. op dit moment een koophuis bezit.
Ik snap hoe jij denkt, maar ik denk daar echt anders over. :)
pi_108338074
En zijn er nog peuters in de zaal?! w/
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 10:53:15 #260
5428 crew  miss_sly
pi_108338084
Ik begrijp prima wat je bedoelt, groofs, en ik ben het in de grond wel met je eens, maar ik denk dat je de praktische bezwaren onderschat (wat zijn we allemaal aan het over- en onderschatten hier :P ). Ik denk dat als wij ons huis nu te koop zetten en alleen zodanig verkopen dat we geen verlies lijden (en niet eens winst maken!!) het echt jaren te koop staat. Tel daarbij op dat je dan een nieuw huis moet vinden, waarbij het tegenwoordig niet uitmaakt of het koop of huur is, want het is beide onmogelijk te vinden, en je hebt alleen al op het gebied van huisvesting een groot probleem.

Maar dat gezegd hebbende: het idee van studeren zit er hier nog steeds in, hoor. En ik ben ook niet te beroerd om dat pas op mijn 50e of later te gaan doen, als het dan kan. Verschil is wel dat ik een studie wil doen omdat ik die leuk vind, niet om in te gaan werken. De studie die ik wil doen, zal niet eens werk in te vinden zijn, vrees ik.
pi_108338092
Ja, twee hier. Maar die zijn er even niet.

Peuters bedoel ik hè.
pi_108338108
Ja hier. Een die al paar dagen niet wil eten en nu dus voor nood nootjes :P zit te eten!!
pi_108338170
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik begrijp prima wat je bedoelt, groofs, en ik ben het in de grond wel met je eens, maar ik denk dat je de praktische bezwaren onderschat (wat zijn we allemaal aan het over- en onderschatten hier :P ). Ik denk dat als wij ons huis nu te koop zetten en alleen zodanig verkopen dat we geen verlies lijden (en niet eens winst maken!!) het echt jaren te koop staat. Tel daarbij op dat je dan een nieuw huis moet vinden, waarbij het tegenwoordig niet uitmaakt of het koop of huur is, want het is beide onmogelijk te vinden, en je hebt alleen al op het gebied van huisvesting een groot probleem.

Maar dat gezegd hebbende: het idee van studeren zit er hier nog steeds in, hoor. En ik ben ook niet te beroerd om dat pas op mijn 50e of later te gaan doen, als het dan kan. Verschil is wel dat ik een studie wil doen omdat ik die leuk vind, niet om in te gaan werken. De studie die ik wil doen, zal niet eens werk in te vinden zijn, vrees ik.
Je kunt ook met verlies verkopen hoor. En natuurlijk heb je dat er niet voor over. Zou ik er ook niet voor over hebben waarschijnlijk. Maar het kan wel. Dat zijn dan oa de kosten waar ik het over heb, die je kunt maken met voor ogen een soort 'groter doel'. Maar als je wens niet groot genoeg is (of je angst voor de kosten te groot) dan ga je dat dus niet doen. Natuurlijk niet!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 10:58:23 #264
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108338244
nou, ik zie mij niet een studie betalen , plus langstudeerboete, met een schuld van 50.000 euro.

ik vind je wel een ietsje naief eigenlijk Groof. :*
  vrijdag 24 februari 2012 @ 10:58:54 #265
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108338259
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:52 schreef Estrys het volgende:
Goddank niet nee. Pubers ook niet. Lekker rustig. :+
pi_108338269
Hahaha, nou dat is goed. Laten we het daar dan maar bij laten. ;)

SPOILER
pi_108338286
Mijn straat wint by far :D
Politie rijdt hier elke dag ,DE HELE DAG door de buurt. Iedereen zit in de zomer in zijn voortuin, waar meestal ook badkuipen en auto-onderdelen liggen. 6 mensen in deze HELE straat werken waaronder ik en vriendlief, de buurman links de buurvrouw links en buurman rechts en 1 3 huizen verderop. Verder wonen er maar 4 gezinnen en de rest is alleenstaande moeder met minstens 2 kinderen van verschillende vaders :+
pi_108338338
Vroeger woonden wij ook in zo'n straat. Vond het als kind zijnde altijd geweldig. In de zomer zat iedereen buiten op een kratje bier :D
pi_108338372
quote:
Alsof die zo leuk zijn :P
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 11:02:15 #270
5428 crew  miss_sly
pi_108338391
quote:
Die zit op het kdv ;)
pi_108338399
De mijne momenteel wel O+
pi_108338404
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:00 schreef MeNicole2 het volgende:
Vroeger woonden wij ook in zo'n straat. Vond het als kind zijnde altijd geweldig. In de zomer zat iedereen buiten op een kratje bier :D
en maar schelden tegen de overbuurvrouw die zich te goed voelt voor deze buurt, want die heeft kunststof kozijnen
  vrijdag 24 februari 2012 @ 11:03:29 #273
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108338445
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:

SPOILER
ha! maar gelukkig ben ik ook. ;)
  vrijdag 24 februari 2012 @ 11:03:37 #274
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_108338449
pff ik zou het niet durven hoor... het huis verkopen met fors verlies. En ook niet willen, want ik ben heel tevreden met hoe onze meiden het nu hebben. :) en ik wil ook helemaal niet stoppen met werken. ;)
en studeren; ik heb natuurlijk mijn ene studie (intensive care) nu 3 jaar geleden afgesloten, dus ik denk dat er tzt wel weer een andere uitdaging op mijn pad komt. Groot voordeel is, dat de opleidingen die ik in de toekomst eventueel zou willen/ kunnen doen, door de werkgever betaald worden, en ook gewoon de schooldagen als werkdagen betaald worden. (het enige is natuurlijk de studieuren thuis, maar die heb ik er graag voor over ;))
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_108338480
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:02 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

en maar schelden tegen de overbuurvrouw die zich te goed voelt voor deze buurt, want die heeft kunststof kozijnen
Haha nee zo erg was het niet. Het was (is) echt zo'n arbeiderswijk. Met allemaal van die kleine huisjes in een te smalle straat. Mijn ouders gingen toen weg omdat er naast ons 2 woonden die elke avond de boel aan het verbouwen waren. En vooral elkaar.
pi_108338519
Claudia, wat fijn dat Ivan goed slaapt zonder speen *O*

Hier zijn we inmiddels op dag 4 beland zonder speen, en het gaat echt boven verwachting goed. De eerste avond was wel drama, maar ik was er op voorbereid. 's nachts heeft ze nog een paar keer naar het speentje gezocht in bed. Ze accepteerde het als we haar herinnerden aan het weggooien.
En nu vraagt ze er helemaal niet meer naar :D Haar nijntjeknuffel is heilig, dus dat gaan we niet afpakken. Speen-nijntje was altijd een twee-eenheid, maar nu dus niet meer *O*

En nog over het peuterbed: die vrijheid is voor Hannah wel fijn. De deur gaat standaard dicht, maar als ze wil dan kan ze hem openmaken (wat ze elke ochtend doet). We hebben dus wel een traphekje wat altijd dichtgaat als ze slaapt :Y
En het is wel handig om de kamer dan peuterproof te maken. Dus geen stoelen ed waar ze op kunnen klimmen (bij het raam ofzo), stopcontacten veilig en wat speelgoed. Het krijtbord is hier een groot succes op de slaapkamer, en uiteraard boekjes en poppen/autootjes.
Wickie, dat huilend wakker worden heeft Hannah ook de laatste tijd. Ze roept dan steeds 'nee, nee, nee'. Misschien is het gewoon een fase met nachtmerries ofzo.

Het enige wat ik wel vervelend vind van de vrijheid van het peuterbedje is dat Hannah om 7 uur op ons bed klimt en gaat keten, terwijl Mia in de co-sleeper net weer in slaap is gevallen na een voeding. Ik moet dan echt S. het bed zo'n beetje uitduwen zodat hij met Hannah naar beneden gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door octopussy op 24-02-2012 15:12:08 ]
pi_108338521
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:58 schreef debuurvrouw het volgende:
nou, ik zie mij niet een studie betalen , plus langstudeerboete, met een schuld van 50.000 euro.

ik vind je wel een ietsje naief eigenlijk Groof. :*
Of wij te rationeel? Denken wij niet teveel na?

Ik vind het wel ontzettend knap als je je hart kan volgen zonder je te laten tegenhouden door allerlei beren (of hypotheken) op de weg.

Dus bij deze respect _O_
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 11:06:51 #278
5428 crew  miss_sly
pi_108338554
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:

SPOILER
Gelukkig ben ik ook. Zoals gezegd: ik heb nu een leven waar ik jaren van hoopte dat het ooit zou gebeuren en ik niet had verwacht dat ik dat geluk nog zou vinden.

Dat houdt niet in dat er niet nog wensen zijn, maar ik ben dan te realistisch, denk ik ;)
pi_108338583
Ik denk dat het ook wel goed is dat de meeste mensen realistisch zijn, anders was de wereld denk ik een grote puinhoop!!
pi_108338610
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:05 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik vind het wel ontzettend knap als je je hart kan volgen zonder je te laten tegenhouden door allerlei beren (of hypotheken) op de weg.

Dus bij deze respect _O_
wij hebben minimodaal inkomen, hij volgt nog een studie (en werkt)en ik dus via de LOI (2e studie)(en werk). En we hebben een laf huurhuisje in een vieze buurt.. maar we zijn wel gelukkig :D
hihi
pi_108338653
Bedoelen jullie nou te zeggen dat ik niet realistisch ben? Dat ik er een puinhoop van maak! :?

(Ik ben overigens ook helemaal niet naïef, maar dat terzijde :P . Ik kan me wel voorstellen dat je dat zo ziet als je mijn overwegingen afzet tegen je eigen realiteit.)

[ Bericht 17% gewijzigd door groofskendezoveelste op 24-02-2012 11:15:43 ]
pi_108338750
Zeg niet dat jij er een puinhoop van maakt. Maar als bv iedereen maar doet wat ik graag wil en alles daarvoor aan de kant zet, daar word de wereld niet beter van zeg maar.
pi_108338807
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:12 schreef MeNicole2 het volgende:
Zeg niet dat jij er een puinhoop van maakt. Maar als bv iedereen maar doet wat ik graag wil en alles daarvoor aan de kant zet, daar word de wereld niet beter van zeg maar.
Denk je nou echt dat ik dàt bedoel, in mijn grote spoilerverhaal? Ik ben namelijk groot voorstander van verantwoordelijkheid dragen voor wat je doet.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 11:15:46 #284
5428 crew  miss_sly
pi_108338865
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Bedoelen jullie nou te zeggen dat ik niet realistisch ben? Dat ik er een puinhoop van maak! :?

(Ik ben overigens ook helemaal niet naïef, maar dat terzijde :P . Ik kan me wel voorstellen dat je dat zo ziet als je mijn overwegingen afzet tegen je eigen relaiteit.)

Hoe kom je er nou bij dat we zouden vinden dat je er een puinhoop van maakt :?

Nee hoor, je kunt best naief zijn op sommige punten, realistisch op andere en alles prima voor elkaar hebben :)
  vrijdag 24 februari 2012 @ 11:16:50 #285
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108338906
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:05 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dus bij deze respect _O_
nou ja, misschien ook wel. En ik neem ook diep mijn pet af voor Mignonne hoor, die doet ht toch allemaal maar 'even'. of zij doen het. Want het is echt een gezamelijke keuze.
Voor mij zou het nu al makkelijker zijn dan voor iemand met een baan. Het kost hier maar één keer geld, alleen de studie. Maar als ik een baan op moet zeggen, en dan studeren kost het twee keer geld. moet je je huis verkopen, lukt niet tot die tijd zit je dus 'vast' aan je baan wil je geen achterstanden en schulden krijgen.
ik ben blij dat wij ook toen de bomen de hemel in groeide gekozen hebben voor een hypotheek op één salaris. dat gaf de ruimte om keuzes te maken waar ik gelukkig van werd, maar ook om zonder stress te zijn nu de banenmarkt op z'n reet ligt.
pi_108338958
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat ik dàt bedoel, in mijn grote spoilerverhaal? Ik ben namelijk groot voorstander van verantwoordelijkheid dragen voor wat je doet.

Nee dat denk ik niet. Maar net wat jezelf zegt: Verantwoordelijkheid dragen voor wat je doet. Dus als iedereen ervoor kiest om idd hun huis te verkopen (voorbeeld he) en te gaan studeren. Kiezen ze zelf voor maar op den duur worden ook anderen er de dupe van als je het toch niet meer red.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 11:23:10 #287
5428 crew  miss_sly
pi_108339100
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:16 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou ja, misschien ook wel. En ik neem ook diep mijn pet af voor Mignonne hoor, die doet ht toch allemaal maar 'even'. of zij doen het. Want het is echt een gezamelijke keuze.
Voor mij zou het nu al makkelijker zijn dan voor iemand met een baan. Het kost hier maar één keer geld, alleen de studie. Maar als ik een baan op moet zeggen, en dan studeren kost het twee keer geld. moet je je huis verkopen, lukt niet tot die tijd zit je dus 'vast' aan je baan wil je geen achterstanden en schulden krijgen.
ik ben blij dat wij ook toen de bomen de hemel in groeide gekozen hebben voor een hypotheek op één salaris. dat gaf de ruimte om keuzes te maken waar ik gelukkig van werd, maar ook om zonder stress te zijn nu de banenmarkt op z'n reet ligt.
Het is nu gewoon echt niet de goede tijd voor dergelijke acties, denk ik. Huizenmarkt op zijn gat (zowel huur als koop), banenmarkt is een ramp, leven wordt duur.

Ik vind het ook heel knap hoor, van mignonne en B! Ik denk wel dat het misschien ook verschil maakt dat wat jij net postte, dat je nog in studentenstand staat, ofzo, wat het zeker niet minder knap maakt dat ze het toch maar mooi doen!

Ik ben 43, werk al 25 jaar en heb mijn portie keuzes die geld kosten en die ik me enigszins kon permiteren wel gehad. Op dit moment zo in het diepe springen zou ik ook niet eerlijk vinden naar Senna, eigenlijk.
pi_108339142
Ik ga mijn peuter maar weer onder de douche doen. Hij wil geen luier voor maar ook niet plassen of poepen op de wc of potje! Bah..
pi_108339190
quote:
Die is met oma op stap
Ik zit op de zaak :7 even illegaal pauze te houden
pi_108339862
tof octo *O*

verder lijkt het hier precies op het huizenmarkttopic in aex opeens :') :s)
pi_108340763
Peuters zijn terug in de zaal hier ;)

Ze hebben hem met rust gelaten en toen ging het veel beter (goh :P )
pi_108341024
Fijn Freecell ^O^

Mijn peuter speelt met Dora stickers :) En is al de hele ochtend in de zaal.
Ze had gister een peuterbui waar ik vreselijk om heb gelachen.
We waren bij mijn ouders en ze was buiten aan het spelen, ze kwam naar binnen om wat te vragen maar liet alle deuren open staan, waarop mijn vader zei dat ze de deuren even dicht moest doen.
De reactie van mijn peuter, stampvoetend: "opa ik moet er zo toch weer doohoor" :o :X _O-
pi_108341802
oh de discussie :D
nouja groofs heeft wel een punt in die zin dat als we wel vast zouden zitten qua koophuis enzo dat ik dan wel samen met B. naar een situatie toegewerkt had waarin het wel mogelijk was.
en even voor de kanttekening en de goede orde, we komen natuurlijk niet helemaal van net-studeren af, ik werkte al een hele tijd gewoon 3 dagen p/w en B. werkte fulltime. We hebben qua inkomsten op dat vlak wel een flinke stap teruggedaan. T is allemaal relatief en voor iedereen anders.
Het enige wat ik er over kwijt wil verder nog is dat ik op geen enkele manier het idee heb dat mijn meisjes iets te kort komen, en als dat wel zo zou zijn dan is de keuze om te stoppen snel gemaakt. Zij staan altijd op één.

Mijn peuter staat hier in de woonkamer woezel en pip te kijken, en woord voor woord mee te praten :') terwijl zuslief ademloos naar de tv staart. <3
ze hebben vanmorgen zo lief buiten gespeeld samen :D mn kleine moest in de poppenwagen en grote ging duwen. Zo poepig.
pi_108342232
Jeetje wat een discussie in een peutertopic :D

Je kunt situaties toch niet met elkaar gaan vergelijken. Lijkt me een mooie investering om nog te kunnen studeren en een baan te krijgen waar je je goed bij voelt.
Wij zijn wel afhankelijk van twee salarissen en ja daar hebben we deels zelf voor gekozen. Huizen zijn hier niet goedkoop en huren kunnen we niet. Ik vind mn werk leuk, dus helemaal niet erg dat we hier afhankelijk zijn van twee inkomens ;)

Hier een rustig peuterdagje. Dyon was om 11 uur al moe en wilde naar bed. Ligt dus nog steeds te slapen. Nasleep van de pokken denk ik.
pi_108342411
ik krijg er strakjes zo'n mooie baan voor terug hè, ik heb er nu al zin in O+ O+
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 12:55:53 #296
5428 crew  miss_sly
pi_108342598
Ow mignonne, ik wist wel dat jullie er financieel veel beter voor stonden, hoor! Ik bedoelde met studentenstand meer de state of mind, manier van in het leven staan, zeg maar. Ik heb nooit gestudeerd en werk al 25 jaar en het lijkt me, behalve financieel, ook erg lastig om die stap te zetten.
Wel fijn dat je er zo blij mee bent en zo voor kunt gaan O+

Wat lief, je twee meiden O+

Zijn de waterpokken bij Dyon wel op zijn retour, Meimeltje?
pi_108342673
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:50 schreef mignonne het volgende:
ik krijg er strakjes zo'n mooie baan voor terug hè, ik heb er nu al zin in O+ O+
Lijkt me ook super, heb er aantal jaar geleden ook nog over nagedacht. Geen idee of er nog een verkorte opleiding bestaat? (Heb de HBO-V gedaan).
pi_108342699
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:55 schreef miss_sly het volgende:

Zijn de waterpokken bij Dyon wel op zijn retour, Meimeltje?
Ja allemaal ingedroogd en wordt nu alleen maar minder gelukkig!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 12:58:59 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108342706
Mijn peuter ligt in bed en gaat zo hopelijk nog even slapen...
Ik ben de hele morgen getrakteerd op kusjes O+
ik zou graag nog een postdoc-opleiding doen en we kunnen dat prima betalen maar dan moet ik veel vrije tijd (lees: tijd voor de kinderen) inleveren en dat wil ik nu niet. Wel jammer want er is nu net een opleidingsplek op mijn werk, maar dan zou ik in sept moeten starten :X

Fijn dat het vandaag beter ging freecell!

En wat fijn dat Hannah zich erbij neer heeft gelegd :Y

MP, wat een wijsneusje :D

Fijn dat Dyon's waterpokken aan het indrogen zijn...
pi_108347917
Voor wat het waard is, groofsken, ik begrijp je wel. :Y)
pi_108348183
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:14 schreef MamaPurk het volgende:
De reactie van mijn peuter, stampvoetend: "opa ik moet er zo toch weer doohoor" :o :X _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')