dan geef ik denk ik een fok-feestje voor alle lieve meisjes hierquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb veel respect voor de keuzes die jullie maken Mignonne. En ik hoop zo dat jullie er over een jaartje of 4 heerlijk de vruchten van kunnen gaan plukken.![]()
Nouja maar goed dat zegt ook niemand toch?quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:12 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben het ook eens met Estrys. Wij zouden wij ook van 1 salaris kunnen rondkomen. Hoeven we niet voor te verhuizen, kunnen gewoon in dit huis blijven wonen. Maar ik voel me goed bij het feit dat ik ook werk. En als ik me goed voel, breng ik dat ook over op mn kinderen. Mijn kinderen hebben daarvan tot nu toe daarvan geen nadelen opgelopen. Ze vinden het leuk op kdv resp bij opa/oma. En doordat ik werk, kunnen we extra dingen doen. Dat is een fijne bijkomstigheid. Maar dat wil niet zeggen dat wij ook maar "zomaar" alles kunnen doen wat we willen.
Nee maar daar was de reactie ook niet voor bedoeld eigenlijk.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nouja maar goed dat zegt ook niemand toch?
Daar heb je absoluut gelijk in. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf meer zie als mazzel ofzo, luxe impliceert wat meer dat het financieel allemaal zo makkelijk kan. Ofzo. Snapje wat ik bedoel? De uitgangspositie was in mijn voordeel, dat is zeker waar.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar het kon al omdat je vanuit een andere startpositie begon. In die zin is het luxe.
Ik zou srsly niet weten hoe ik de boel in zou moeten richten als ik nu zou stoppen met werken en full time zou gaan studeren.
Een beetje een kip en het ei verhaal vlgs mij. Wij krijgen op dit moment geen toeslagen etc. etc. Dus als je nu in een keer de kraan van een van de 2 salarissen dicht zou moeten draaien dan komt de boel heel scheef te staan voor je alles evt. met toeslagen weer rechtgetrokken hebt.
Maar ik vraag me ook echt af hoe jullie het doen hoor!Met de prijzen van zorgverzekeringen etc.
Zelfs als ik me een beetje in hou kom ik nog op 70 euro boodschappen uit per week! En dan doe ik echt niet gek, denk ik dan.![]()
ah ok, dan heb k niets gezegd.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:16 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nee maar daar was de reactie ook niet voor bedoeld eigenlijk.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind dast soort opmerkingen dus naief. Ik denk dat iedereen waarvan de man een fulltime modaal inkomen heeft dus hetzelfde zou moeten kunnen doen als wat Mignonne doet (er vanuit gaan de dat de vaste lasten zo ongeveer hetzelfde zijn). Ik denk dat jullie je niet half kunnen voorstellen hoeveel ze inlevert. En natuurlijk zouden jullie dat ook kunnen.
Vergelijk eens hoe jullie wonen met hoe Mignonne woont. Jullie zouden allemaal nog zo ongelooflijk veel stappen terug kunnen. dat je dat niet wil is een tweede. Maar ik ben er van overtuigd dat het kan.
Dit vind ik echt geen leuke opmerking en ook geheel onnodig.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh nee sorry, het kan niet. Hoe kan ik er zo naast zitten. Jullie zijn gedoemd te leven in luxe.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh nee sorry, het kan niet. Hoe kan ik er zo naast zitten. Jullie zijn gedoemd te leven in luxe.
Ik wil HEEL GRAAG (om meerdere redenen) verhuizen, het gaat alleen niet omdat ik mijn huis niet aan de straatstenen kwijt kan!quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als je je schulden niet kunt betalen gaat ook gewoon je huis in de verkoop hoor. Denk je dat ze dat zouden doen als ze je schulden er alleen maar groter op zouden worden? Watmij betreft denk je dan alleen maar korte-termijn.
BE verwoordt wat mij betreft veel meer waar het echt om gaat. Ze wil niet verhuizen. Willen is wat anders dan kunnen. Daar gaat het me om.
Heb jij dan ook een baan voor mij en mijn echtgenoot? Het is toch allemaal niet zo enorm zwart-wit?quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hier wel hoor. Alle huurhuisjes staan hier te koop met een kortingsregeling.
Wij kunnen onze schuld (de hypotheek) wel betalen, dus gedwongen verkoop is niet aan de orde.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als je je schulden niet kunt betalen gaat ook gewoon je huis in de verkoop hoor. Denk je dat ze dat zouden doen als ze je schulden er alleen maar groter op zouden worden? Watmij betreft denk je dan alleen maar korte-termijn.
BE verwoordt wat mij betreft veel meer waar het echt om gaat. Ze wil niet verhuizen. Willen is wat anders dan kunnen. Daar gaat het me om.
En ook daar ben ik 'jaloers' op, dat jij die keuze gemaakt hebt en dat ik me ooit heb laten leiden door de wens wel te kopen. Oa uit de gedachte dat huren heel duur is (ik zat toen in een huurhuis op de particuliere markt). De laatste maanden heb ik mezelf wel eens verwenst zo snel (weer) te willen open omdat je vanuit een huurpositie zoveel flexibeler bent.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:33 schreef oeke het volgende:
Dat snap ik BE, en als je beginpunt inderdaad zo anders is dan ben je al die verplichtingen en schulden aangegaan.
Wat dat aangaat kan ik niet meepraten omdat ik dus nooit een echt reguliere baan heb gehad, behalve bijbaantjes en nooit een hiuzenbezitswens heb gehad etc.
Maar goed, Ik ben nu met mijn plofbuik nog keihard aan het werk en waarschijnlijk moet ik alweer een paar dagen gaan werken als ik 2 of 3 weken bevallen ben. Dat is de keerzijde. Als ik ziek word is er geen vangnet, als ik arbeidsongeschikt wordt is er geen vangnet, ik heb op dit moment geen enkele pensioensopbouw en geen enkel spaarpotje.
Dat is de keerzijde van al die luxe dat ik kan schuiven met mijn tijden.
En ik vind het bij vlagen heel klote, maar ik weet dat ik er ook veel voldoening uit haal.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:34 schreef Estrys het volgende:
Nou moeten we niet net doen of je huis verkopen zo makkelijk gaat.
de teller staat nu op anderhalf jaarquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:35 schreef mefke79 het volgende:
Even een peutervraag (peutertopic toch?!)
Hoe lang deden jullie kindjes erover om van eerste keer potje naar echt zindelijk te gaan? En hoe pakten jullie dat aan? Moet ik em nu al snel een keer zonder luier laten lopen of pas doen als er echt niets meer in de luier beland overdag? Ik vermoed namelijk dat ie al snel denkt: die luier vangt mooi alles op, als ik geen zin heb, ga ik niet op de pot. (want anders mis ik zomaar Brandweerman Sam, op dvd, die mama echt niet stil kan zetten)
Dat kan je helemaal zelf bepalen toch? Als jij zin hebt om een paar keer per dag te wassen (als het nodig is) dan is de optie om die luier lekker uit te laten, maar je kan ook de luier om laten en hem op gezette tijden op het potje zetten om zo te zorgen dat zijn blaas leeg is en hij niet meer in de luier plast.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:35 schreef mefke79 het volgende:
Even een peutervraag (peutertopic toch?!)
Hoe lang deden jullie kindjes erover om van eerste keer potje naar echt zindelijk te gaan? En hoe pakten jullie dat aan? Moet ik em nu al snel een keer zonder luier laten lopen of pas doen als er echt niets meer in de luier beland overdag? Ik vermoed namelijk dat ie al snel denkt: die luier vangt mooi alles op, als ik geen zin heb, ga ik niet op de pot. (want anders mis ik zomaar Brandweerman Sam, op dvd, die mama echt niet stil kan zetten)
Nee jij vindt dat iemand niet mag zeggen dat het niet zou kunnen, omdat het wel zou kunnen en we alleen onze luxe niet willen missen. Klinkt veel redelijker en vriendelijk.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]![]()
Echt, ik vind niet dat iemand zou moeten doen wat Mignonne doet. Ik vind ook niet dat mensen maar goedkoper moeten gaan wonen. Als je rondkomt en gelukkig bent is er toch helemaal geen reden tot verandering?
maar je kan ook niet doen alsof je altijd maar gelukkig bent als je goed rondkomt. Net wat BE zegt, soms wil je anders, maar kan het dus niet. Hoe graag je ook wilt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]![]()
Echt, ik vind niet dat iemand zou moeten doen wat Mignonne doet. Ik vind ook niet dat mensen maar goedkoper moeten gaan wonen. Als je rondkomt en gelukkig bent is er toch helemaal geen reden tot verandering?
Ik snap heus wel dat het niet vriendelijk klinkt, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee jij vindt dat iemand niet mag zeggen dat het niet zou kunnen, omdat het wel zou kunnen en we alleen onze luxe niet willen missen. Klinkt veel redelijker en vriendelijk.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat kan je helemaal zelf bepalen toch? Als jij zin hebt om een paar keer per dag te wassen (als het nodig is) dan is de optie om die luier lekker uit te laten, maar je kan ook de luier om laten en hem op gezette tijden op het potje zetten om zo te zorgen dat zijn blaas leeg is en hij niet meer in de luier plast.
Ik ga, geheel on-topic met de discussie in het vorige deel, mee met de kdv-flow. Sasha ging daar destijds mee in het plas-ritueel van alle kindjes en was er veel verder mee dan ik dacht en binnen twee weken was hij toen daar en thuis zindelijk.
Met Oscar lijkt het nu ook weer zo te lopen. Daar plast hij alle keren dat ze hem op het potje zetten, thuis probeer ik het ook maar gebeurt er weinig.
Het is toch een raar iets he?quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
En ook daar ben ik 'jaloers' op, dat jij die keuze gemaakt hebt en dat ik me ooit heb laten leiden door de wens wel te kopen. Oa uit de gedachte dat huren heel duur is (ik zat toen in een huurhuis op de particuliere markt). De laatste maanden heb ik mezelf wel eens verwenst zo snel (weer) te willen open omdat je vanuit een huurpositie zoveel flexibeler bent.
Maar ja, dat is de koe in de kont kijken, toen was de huizenmarkt nog in leven zeg maar.
En ik denk dat je je dan vergist.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ik snap heus wel dat het niet vriendelijk klinkt, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.
Ja, dat is het ook. Ik weet ook niet of ik de onzekerheid aan zou kunnen hoor. Maar als je mss niet beter weet is het ook weer anders.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:41 schreef oeke het volgende:
[..]
Het is toch een raar iets he?
Ik kan ook bij vlagen heel jaloers zijn op mensen met een gewone baan en een eigen huis.
Wat Groofsken zegt, dat ze nu alleen maar voordelen ziet van haar gewone baan, dat voel ik ook vaak, dat dat heel fijn zou kunnen zijn ipv altijd maar die onzekerheid of er nog wel werk is. Zeker nu er zoveel weggesneden is uit het kunstbeleid.
Maar aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen wel zo te leven. Ik kan me geen enkele andere baan bedenken die ik zou willen doen. Op dit moment.
Volgens mij is het gras bij vlagen altijd groener aan de andere kant van de heuvel. Of hoe heet het.
Heb je deze post ook nog gelezen, Miss?quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn reactie was puur op de eerste reactyies op haar post:
"In onze positie zou het echt niet kunnen." dat geloof ik gewoon niet. Niet nu misschien. maar je kunt wel naar dingen toewerken. Keuzes in het leven (gaan) maken met in je achterhoofd steeds wat voor jou belangrijk is (flexibel zijn of juist vastigheid, je droomstudie doen of voor een minder betaalde maar leuke re baan kunnen gaan, enz.) je kunt daar naartoe leven, dat denk ik echt.
Maar ja, ik sta wat dat betreft misschien wel heel anders in het leven.
In huis kan hij toch ook zonder luier lopen? Deed ik bij Senna in het begin wel, gewoon thuis in de blote billen, potje bij de hand. Dat ging eigenlijk vrij snel goed, maar als we weggingen, had ze nog een luier aan. Ik heb daar toen ik dacht dat ze dat aan zou kunnen, zomaar een eind aan gemaakt en haar met onderbroek in laats van luier meegenomen om boodschappen te doen. Half uurtje waren we weg en dat ging goed. Langzaam opgebouwd en nu gaat het al een hele tijd prima. Wat niet inhoudt dat ze nooit ongelukjes heeft, hoor. Voornamelijk als ze geen zin heeft in het hele gedoe van potje enzoquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:41 schreef mefke79 het volgende:
Hmm, was het maar zomer dan. Dan liet ik em wel gewoon effe zo rond lopen. Hij gaat inderdaad mee in het kdv-ritme, hoop ik. We zien wel.
Ja hoor heb k gelezen. Maar dan nog denk ik dat zeker de komende 5-8 jaar de huizenmarkt nog niet veel zal verbeteren en daar zit toc echt het grootste deel van de 'pijn'. En dan ben k dadelijk 50...quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Heb je deze post ook nog gelezen, Miss?
ik kan je uit ervaring vertellen dat zulks met vloerbedekking niet zo'n succes isquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In huis kan hij toch ook zonder luier lopen? Deed ik bij Senna in het begin wel, gewoon thuis in de blote billen, potje bij de hand. Dat ging eigenlijk vrij snel goed, maar als we weggingen, had ze nog een luier aan. Ik heb daar toen ik dacht dat ze dat aan zou kunnen, zomaar een eind aan gemaakt en haar met onderbroek in laats van luier meegenomen om boodschappen te doen. Half uurtje waren we weg en dat ging goed. Langzaam opgebouwd en nu gaat het al een hele tijd prima. Wat niet inhoudt dat ze nooit ongelukjes heeft, hoor. Voornamelijk als ze geen zin heeft in het hele gedoe van potje enzo
Oh nee, ik zeg ook niet dat jouw keuze niet goed zou zijn hoor, maar ik had echt eenquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:45 schreef debuurvrouw het volgende:
@Be ik had een baan tot oudste 3 was. Dus ook hij ging naar oma en de gastouder. En zijn vader werkte een dag minder. Doordat ik veel avonddiensten werkte ging hij uiteindelijk 8 uur per week naar de opvang. Dat voelde voor mij goed.
Ik denk echt niet dat als ze naar een vast kdv waren gegaan ze dan voor galg en rad waren opgegroeid.Voor mij voelde dat gewoon niet goed. Maar ik had dan ook (vind ik nu) een bijna ongezonde beschermdrift. Dus tja... Of dat nou zo gezond is.
En oh ja, ik zou ook mijn huis wel willen verkopen en een vrijstaand boerderijtje kopen enzo. Maar goed, wij kunnen dit net aan betalen. Ik heb me wel voorgenomen te bezuinigen op de boodschappen en eens wat meer te sparen.
Ik weiger alleen wel om ergens in een achterafbuurt een ex-huurwoning te moeten kopen idd. Dan maar niet op vakantie of naar de kapper of brood van de bakker.
Wij hebben laminaat, en volgens mij mef ook!quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:51 schreef simmu het volgende:
[..]
ik kan je uit ervaring vertellen dat zulks met vloerbedekking niet zo'n succes is
Wat dat laatste betreft: ik ben ook regelmatig blij dat ik kan gaan werken hoor. Soms is de maandag of donderdag behoorlijk lastig en vergt het veel van me, en ben k blij dat ik kan gaan werken de volgende dag. Zo ben k ook weer helemaal blij dan als k thuiskom en is alles weer vergetenquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh nee, ik zeg ook niet dat jouw keuze niet goed zou zijn hoor, maar ik had echt eengevoel toen ik las dat vooral jongetjes beter thuis bij hun moeder kunnen zijn tot hun derde.
Maar goed, zoals eerder gezegd dat ging bij ons sws niet op basis van eerder gemaakte keuzes, en gezien hoe nu alles uit pakt met mijn fantastische opvoedskills en toffe moederlijke persoonlijkheid is dat wrsch ook maar beter ook.![]()
wat zou ik dat toch graag willenquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben laminaat, en volgens mij mef ook!
Heb ik weinig last van, eigenlijk. Er zijn best dingen waarom ik een ander kan benijden, maar eigenlijk hoef ik niets wat een ander wel heeft. Ik heb namelijk zoveel geluk met wat ik wel heb. Zaken waarvan ik zelfs op een bepaald moment dacht dat ik ze nooit zou hebben, dat ik het helemaal prima vind zoals het is.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:55 schreef simmu het volgende:
[..]
wat zou ik dat toch graag willen![]()
zie! je wil ergens toch altijd wel iets wat een ander wel heeft en jij niet
Hahahaquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh nee, ik zeg ook niet dat jouw keuze niet goed zou zijn hoor, maar ik had echt eengevoel toen ik las dat vooral jongetjes beter thuis bij hun moeder kunnen zijn tot hun derde.
Maar goed, zoals eerder gezegd dat ging bij ons sws niet op basis van eerder gemaakte keuzes, en gezien hoe nu alles uit pakt met mijn fantastische opvoedskills en toffe moederlijke persoonlijkheid is dat wrsch ook maar beter ook.![]()
quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:55 schreef Estrys het volgende:
Zindelijk? Nou ja, mijn kind is knap ;-)
Goed idee! Ik dacht er toevallig ook laatst over. Ik vond het een jaar geleden nog veel gemakkelijker. Toen dacht ik nog: goh, dat opvoeden enzo valt best mee. Maar het wordt, hoewel ook leuker ook moeilijker, vind ik.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
Tx meiden, ik zal er binnenkort eens een topicje aan wagen want ik wil wel eens weten hoe anderen met dat![]()
![]()
gevoel omgaan.
Ja, kom je net even boven water qua opvoeding breekt er ergens de puberteit uit.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En dan wordt het weer makkelijk, want dan gaan ze kwa persoonlijkheid de latente fase in (basisschoolleeftijd) volgens Freud.
ik denk dat je als ouder altijd wel ergens her en der wat momentjes hebt waarin je denkt "ik doe het helemaal verkeerdquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
Tx meiden, ik zal er binnenkort eens een topicje aan wagen want ik wil wel eens weten hoe anderen met dat![]()
![]()
gevoel omgaan.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat dat laatste betreft: ik ben ook regelmatig blij dat ik kan gaan werken hoor. Soms is de maandag of donderdag behoorlijk lastig en vergt het veel van me, en ben k blij dat ik kan gaan werken de volgende dag. Zo ben k ook weer helemaal blij dan als k thuiskom en is alles weer vergetenik denk heel menselijk, hoor, niet iets om
over te doen.
Ehm, laten we het erop houden dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer. En dat ik nu bewust keuzes maak om ook soms geen mama te zijn. Maar het is en blijft een taboe lijkt wel. Terwijl mijn psycholoog zegt: de realiteit is je grootste vriend. Mijn realiteit: ik vind het echt niet leuk soms om mama te zijn. Nou ja, so be it. (al is dit vele malen makkelijker gezegd dan gedaan). Het helpt wel om zo te denken voor mij dan.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
![]()
gevoel omgaan.
Mag ik me daarbij aansluiten? Lennon heeft ook totaal geen interesse. Hij telt/puzzelt liever of geeft aan wat links en rechts is.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:55 schreef Estrys het volgende:
Herkenbaar hoor. En vooral Twan krijgt van mij af en toe echt wel een draai om z'n oren. Die is bijna 10 zou beter kunnen weten. Waar ik me het meest aan stoor, is het niet luisteren...quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik sta dus echt wel op momenten met mijn nagels in mijn handpalm gedrukt en dan lees ik 'ja, slaan is alleen maar een teken van onmacht' en dan denk ik 'ja, dat zal allemaal wel, maar hoe breng ze anders in godsnaam iets bij, want luisteren doen ze gewoon écht niet'. Ja, pas als ik heel hard ga schreeuwen omdat ze maar door blijven tetteren.![]()
Anyway... topicje dus. Maar vanavond. Ik heb nog niks echt zinnigs gedaan op mijn werk en wil ik mijn hypotheek kunnen blijven betalen zal ik toch maar eens aan de slag moeten.![]()
Ik wanhoop niet. Ik hoop op een "Twantraject". Die was 3,5 jaar en in de zomer zindelijk, zowel overdag als 's avonds. Als dat met Lennon ook zo gaat, vind ik het prima.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:18 schreef mefke79 het volgende:
Diaan, wanhoop niet. Als je mij vorige week had gezegd dat Driekus op het potje zou willen, dan had ik je heel hard uitgelachen.
Tuurlijk. We kunnen een clubje oprichten van knappe kinderen met een luier.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Mag ik me daarbij aansluiten? Lennon heeft ook totaal geen interesse. Hij telt/puzzelt liever of geeft aan wat links en rechts is.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
Tuurlijk. We kunnen een clubje oprichten van knappe kinderen met een luier.
Ja, dat is het idd bij mij ook. Echt, het bloed onder mijn nagels vandaan soms. Zijn ze heel erg aan het tateren met zijn tweetjes en dan:quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:20 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor. En vooral Twan krijgt van mij af en toe echt wel een draai om z'n oren. Die is bijna 10 zou beter kunnen weten. Waar ik me het meest aan stoor, is het niet luisteren...
BE! Ik las laatst (oh de hemel!quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik sta dus echt wel op momenten met mijn nagels in mijn handpalm gedrukt en dan lees ik 'ja, slaan is alleen maar een teken van onmacht' en dan denk ik 'ja, dat zal allemaal wel, maar hoe breng ze anders in godsnaam iets bij, want luisteren doen ze gewoon écht niet'. Ja, pas als ik heel hard ga schreeuwen omdat ze maar door blijven tetteren.![]()
Anyway... topicje dus. Maar vanavond. Ik heb nog niks echt zinnigs gedaan op mijn werk en wil ik mijn hypotheek kunnen blijven betalen zal ik toch maar eens aan de slag moeten.![]()
Ow ja, vreselijk!quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, dat is het idd bij mij ook. Echt, het bloed onder mijn nagels vandaan soms. Zijn ze heel erg aan het tateren met zijn tweetjes en dan:
Jongens... mag het wat zachter alsjeblieft.
Hey, ik vroeg net wat, mag het ietsje zachter?
Hoehoe! Hebben jullie me niet gehoord?
HEY!!!!!! IK-ZEI-MAG-HET-WAT-ZACHTER!!!!!!En dan maar afwachten wanneer de buurvrouw het AMK belt.
![]()
Jup! Helemaal! Sasha ging gisteren in serie naar de gang en uiteindelijk naar boven. Steeds meteen weer bovenop Oscar en zich met hem bemoeien en spullen afpakken etc.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:29 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow ja, vreselijk!
Zitten ze bij jou ook steeds aan elkaar? Apart van elkaar zijn ze rustig. Bij elkaar steeds elkaar uitdagen.Alsof ze het erom doen. Dat onze buren nog niet wat gezegd hebben, vind ik verbazingwekkend.
Zulk hinderlijk gedrag hè?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jup! Helemaal! Sasha ging gisteren in serie naar de gang en uiteindelijk naar boven. Steeds meteen weer bovenop Oscar en zich met hem bemoeien en spullen afpakken etc.
Dus uiteindelijk moest hij van mij maar even alleen boven gaan spelen. Kom ik na een minuut of 10 boven, ligt hij op mijn bed pal naast de kat te slapen.![]()
*fail...
De Nederlandse versie is alleen nog heel duur te krijgen tweedehands via Bol, ik heb de engelse gekocht: Raising Boys van Steve Biddulphquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:37 schreef mefke79 het volgende:
Be, welk boek is dat? Aangezien ik ook twee jochies heb en voorspel dat ik over een jaar of 2 het zelfde verzucht als jij...
Hmm de komende jaren zijn we er dus nog niet vanaf?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb er foto's van gemaakt. Op vakantie, continue een kluwen jongens. Opdat ik later maar niet romantisch terugdacht aan die idilische vakantieMaar het is de Testosteron. Echt. Ik merk het aan mijn oudste twee nu ook weer, stoeien, spierballen meten. Het is des jongens
quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Misschien heb je een groter huis nodig BE.
Een bijna tiener en een peuter.. niet zo'n goede combinatie inderdaad. Twee ego's in huis.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Nope. Sorry.
Maar goed, peuters.
ja leuk. Doen!
Ja, dat wel, en het komt ook wel goed, godzijdank.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hahaha, nee. maar ik begrijp de strekking van het verhaal geloof ik al. Zit-ie wel lekker?
quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:55 schreef Estrys het volgende:
quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:00 schreef Estrys het volgende:
Ja hoor de wet van Fok: 'mama ik moet plassen' Nu dus op verzoek met een onderbroekje en hemd aan het spelen.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:11 schreef Estrys het volgende:
Nou zit hij de hele tijd aan zijn piemel. 'kijk mama een grote bult'. Ja jongen maar je hoeft er niet steeds aan te zitten. 'Maar ik vind het mooi' :-D dus...
Nou zit hij de hele tijd aan zijn piemel. 'kijk mama een grote bult'. Ja jongen maar je hoeft er niet steeds aan te zitten. 'Maar ik vind het mooi' :-D dus...
tsja, we vallen een beetje tussen wal en schip, niet in aanmerking voor een sociale huurwoning, maar de particuliere huur is echt way boven ons budget. Maar goed dat we hier voorlopig goedzitten.quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:11 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja Mignonne, dat bedacht ik me ook nog later, jullie huur is helemaal niet weinig idd!Wat achterlijk he, dat het zo lang duurt voor je ergens in aanmerking komt.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 14:25 schreef lily het volgende:
ja, kun je iedere dag zijn dekbed wassen
quote:Op donderdag 23 februari 2012 14:25 schreef lily het volgende:
ja, kun je iedere dag zijn dekbed wassen
Oh geez. Ik hoop dat jullie een gladleren hebben!quote:Op donderdag 23 februari 2012 14:46 schreef Estrys het volgende:
Hij kwam zojuist verkondigen dat hij een plasje op de bank had gedaan.
Ja dat doen wel meer mannen ;-P er af en toe eens aan trekken.quote:Op donderdag 23 februari 2012 14:50 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Oh geez. Ik hoop dat jullie een gladleren hebben!
Rienk vind zn piemel niet zo boeiend. Hij trekt er af en toe eens aan en klaar.
Mijn tepels, die zijn pas spannend. Daar kun je aan draaien en naar binnen duwen!![]()
*auw*
doet ravi ook. en je mag dus echt niet aan die plasser komen! laatst ging hij hard huilen toen hij het zelf deed, het wurmquote:Op donderdag 23 februari 2012 14:49 schreef Twinkly het volgende:
[..]!
hihi Diaan
Niels heeft nu nog een soort angst ervoor. Hij loopt nog steeds met zijn beentjes en billetjes tegen elkaar wanneer hij bloot is en wil zo snel mogelijk een luier om.
Ow oeps.quote:Op donderdag 23 februari 2012 14:46 schreef Estrys het volgende:
Hij kwam zojuist verkondigen dat hij een plasje op de bank had gedaan.
Dat gaat vanzelf ;-)quote:Op donderdag 23 februari 2012 15:11 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Groter moet je het niet maken...
een stuk vlotter dan ravi hier iigquote:Op donderdag 23 februari 2012 15:19 schreef Vlindur het volgende:
Zitten echt alleen jongens aan hun geslachtsorgaan?
Wanneer krijgen meisjes dan eigenlijk door 'dat er een gat in zit'?
Het is inderdaad per gemeente verschillend. Jammer zeg. Hier is het wel vanaf 2 jaar, maar daar heb je niets aan.quote:Op donderdag 23 februari 2012 15:33 schreef Vlindur het volgende:
Nou, verdorie. De peuters gaan hier pas met 2.5 naar de peuter!
Wat stom. Ben ik er aan toe om hem aan een ander toe te vertrouwen, kan het niet!
Sasha gisterenavond, ik zei dat hij moest plassen, hij zei 'maar ik hoef toch niet mama', ik 'doe niet zo raar, net zei je dat je moest plassen', 'ja, maar ik hoef echt niet'. Kijk ik om, staat hij daar met een stijf piemeltje. Tsja... daar kan je niet mee plassen nee.quote:
overigens is het gat niet het boeienste volgens de damequote:Op donderdag 23 februari 2012 15:19 schreef Vlindur het volgende:
Zitten echt alleen jongens aan hun geslachtsorgaan?
Wanneer krijgen meisjes dan eigenlijk door 'dat er een gat in zit'?
Ivan ook! En ik mag niet aan zijn piemeltje zitten om eronder schoon te maken. Dat vindt hij heel naar. Hij zit er zelf ook nooit aan.quote:Op donderdag 23 februari 2012 14:49 schreef Twinkly het volgende:
Niels heeft nu nog een soort angst ervoor. Hij loopt nog steeds met zijn beentjes en billetjes tegen elkaar wanneer hij bloot is en wil zo snel mogelijk een luier om.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 16:17 schreef Brighteyes het volgende:
Vrienden van ons hebben twee zoontjes waarvan de oudste ook niks van zijn piemeltje wilde weten terwijl de jongste er niet vanaf kon blijven. Zijn moeder zei op een keer tegen de oudste 'Kijk eens wat X doet, durf jij dat ook?' 'Ja hoor!' Waarop oudste ook aan het piemeltje van de jongste ging zitten.
EstrysNog 3 uur, dan is het bedtijd!
Vrienden van ons hebben twee zoontjes waarvan de oudste ook niks van zijn piemeltje wilde weten terwijl de jongste er niet vanaf kon blijven. Zijn moeder zei op een keer tegen de oudste 'Kijk eens wat X doet, durf jij dat ook?' 'Ja hoor!' Waarop oudste ook aan het piemeltje van de jongste ging zitten.![]()
Zwaar vermoeiend. En idd wat BE zegt... nog 3 uurtjes en dan bedtijd. Sterkte nog even. iPad of tv wil ook niet helpen?quote:Op donderdag 23 februari 2012 16:15 schreef Estrys het volgende:
Zo wat zal ik blij zijn als onze peuter morgen weer op het Kdv zit zeg.
Hij zit nu op zijn kamer even af te koelen. Echt. hij wil niet gaan slapen maar er is na 15 uur echt niks meer mee te beginnen. Ik ben er echt zo klaar mee.
Vrienden van ons hebben twee zoontjes waarvan de oudste ook niks van zijn piemeltje wilde weten terwijl de jongste er niet vanaf kon blijven. Zijn moeder zei op een keer tegen de oudste 'Kijk eens wat X doet, durf jij dat ook?' 'Ja hoor!' Waarop oudste ook aan het piemeltje van de jongste ging zitten.![]()
In dat kader wil ik dit artikel nog even aanraden, gejat van een facebookvrind van me: Top five regrets of the dying.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn reactie was puur op de eerste reactyies op haar post:
"In onze positie zou het echt niet kunnen." dat geloof ik gewoon niet. Niet nu misschien. maar je kunt wel naar dingen toewerken. Keuzes in het leven (gaan) maken met in je achterhoofd steeds wat voor jou belangrijk is (flexibel zijn of juist vastigheid, je droomstudie doen of voor een minder betaalde maar leuke re baan kunnen gaan, enz.) je kunt daar naartoe leven, dat denk ik echt.
Maar ja, ik sta wat dat betreft misschien wel heel anders in het leven.
ook het begin van een nieuwequote:Op donderdag 23 februari 2012 16:48 schreef freecell het volgende:
Asy, hij leest gewoon mee en kan het niet hebben dat F-je er wel uitklimt en hij niet
Wij hebben net het ledikantje uit elkaar geschroefd en opgeruimdHet gaat super in zijn peuterbed. En als hij klaar is met slapen klimt hij eruit en gaat lekker spelen.
End of an era
Ah, jij hebt ook je projectje?quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:45 schreef freecell het volgende:
Morgenochtend gaan ze weer (yeah) ben heel benieuwd of het gaat!
Peuterbed gaat 's middags perfect en 's avonds komt hij er 1of 2x uit, terwijl hij bekaf is
Nu hoor ik hem ook weer rommelen,maar man is boven, dus die legt hem wel terug
gaan ze samen in dezelfde groep dan?quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:45 schreef freecell het volgende:
Morgenochtend gaan ze weer (yeah) ben heel benieuwd of het gaat!
Peuterbed gaat 's middags perfect en 's avonds komt hij er 1of 2x uit, terwijl hij bekaf is
Nu hoor ik hem ook weer rommelen,maar man is boven, dus die legt hem wel terug
Dank je.quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:58 schreef mignonne het volgende:
boven de 41 graden bellen Ymme, en anders als het na 3 dagen niet over is of bij sufheid, braken/diarree en/of slecht drinken. En ik ben idd ook alert op vlekjes en dat soort toestanden.
Vervelend dat hij zo ziek is, beterschap
Oooh Claudia de speen de deur uit ja? ik durf dat hier echt nog niet aan, ze hangt nog heel erg aan dat dingik slaap ook te slecht op dit moment om er nog meer sores bij te willen
misschien binnenkort.
nouja een zetpil zou de koorts moeten onderdrukken, dus als hij 41 graden heeft terwijl hij een of twee uur geleden een zetpil heeft gehad dan zou ik zeker even bellen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:10 schreef ymme het volgende:
[..]
Dank je.
41 met of zonder zetpil?
(heb hem net toch maar een zetpil gegeven. Hij een snoepje en toen kon ik de zetpil er zo in doen gelukkig. Vind 40.5 toch wel hoog genoeg voor een zetpil).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ze komen niet hun bedje uit.
Ivan kan al een tijd de deur zelf openmaken, dus hier zit de deur altijd dicht. Hoor je haar niet als ze uit bed gaat stappen, denk je?quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:13 schreef wickie het volgende:
Mensen met een peuterbedje, slaapt jullie lieftallige peuter met de slaapkamerdeur open of dicht?
Mette slaapt met de deur dicht, het lijkt me alleen heel naar voor haar als ze wakker wordt en naar ons wil met haar slaaphoofd en dan zit ze 'opgesloten'
Waarom zit de deur dicht? Ze heeft een periode licht geslapen en werd ze overal wakker van. We wonen in een oud huis en alles kraakt tijdens het lopen, ook loopt ons huis een mini beetje scheef af en is haar deur niet op een kiertje te zetten, dan valt hij open.
Uitstekend! Hij slaapt als een roosje. Net hoorde ik hem even over de babyfoon, maar hij is weer stil.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:17 schreef Asyniur het volgende:
Claudia, hoe gaat het daar tot nu toe?
ja! mijnes ook! dat knorrenquote:Op donderdag 23 februari 2012 22:35 schreef Kleurdoos het volgende:
En lekker warmen hij knort heel zachtjes, heerlijk
![]()
maarre over die nachten, zegt ze weleens waarom ze huilt?
wat een goed idee!quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ahw KD!
Sasha blijft stil liggen, daar heb je eig geen last van maar Oscar is een enorme draaikont, dan ga ik zelf vaak met mijn hoofd aan het voeteneind liggen.
Maar *afklopt* hoe gezellig ik het ook vind, ik ben heel blij dat de heren nu al weer een week of 2-3 's nachts doorslapen in hun eigen bedje.
whahah Lex ligt helemaal stil, Elin heb ik gedumpt toen ze overdwars ging liggen iddquote:Op donderdag 23 februari 2012 22:34 schreef mignonne het volgende:
aaaaahw KD![]()
![]()
wat een liefje!
Ik heb mijn mini ook standaard in mn bed maar die denkt groot en heeft de ruimte nodig. Mijn hemeldat je dan net lekker ligt en dan voel je al iets je kant op schuifelen, en dan zeg maar schuifelt ze overdwars, plant ze haar voetjes bij B in zn nek ivm lekker warm. En dan zo *plok* dr hoofd bóvenop mijn hoofd
alsof ze zegt *lekker dichtbij ben ik zo hè mama?*
Ik vind het heel knus, dat samenslapen, maar huuuuhuuuu blijf alsjeblieft een beetje behoorlijk liggen
grote blijft precies zo liggen zoals ze in slaap valt. Das heel knus slapenmaar die slaapt meestal in dr eigen bedje. Ik vind t een feest als ze bij ons wil slapen
Zo is het hier ook, in bed en in de auto. En er wordt actief om gevraagd ook. Ik weet dat we moeten afbouwen, maar het is hier echt een drama als ze hem niet krijgtquote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:55 schreef Lijnloos het volgende:
Nou ja, ze krijgt hem over het algemeen alleen in bed en in de auto. We proberen daar zo "streng" mogelijk in te zijn, maar ze vraagt hem wel vaker... bijvoorbeeld als ze gevallen is of zo (bij pijntjes dus) of als ze erg moe begint te worden. Gelukkig hebben we het aantal speentjes in bed al weten af te bouwen (vooral omdat we er gewoon een paar kwijt zijn denk ik) naar 2 (ipv 6!). Maar aan 1 van de 2 zit een doekje, dus misschien kunnen we het doekje wel in bed houden als we de stap gaan wagen.
Haha ik moest lachenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:37 schreef Claudia_x het volgende:
niet meer deden bleek dat andere dingen ook hielpen (eten geven, praten, even stoppen met wat je doet, afleiden,
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:20 schreef Claudia_x het volgende:
De nacht is hier prima verlopen. Hij heeft goed geslapen zonder speen. Wat zeg ik, hij heeft zelfs uitgeslapen!
Inderdaadquote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:16 schreef freecell het volgende:
(En WAAROM moet ik dat uitleggen aan een leidster?)
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:31 schreef Estrys het volgende:
Hij is weinig gevoelig voor wat wel of niet goed is voor hem vrees ik, maar hij weet het wel. Gisteren zei ik tegen hem dat hij de Ipad weg moest leggen. Waarom? Omdat dat niet goed is voor je. Hij pakt zijn speen, geeft die aan mij en zegt: 'nee mama DIT is niet goed voor mij'. Denk dat hij een dealtje wilde sluiten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het blijft moeilijk om het goed te verwoorden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
ja, dat weet ik wel. echt wel.Ik heb zelfs vrienden die uitkeringstrekker zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
het gaat hier echt om een ander soort mensen. de Rinussen van deze wereld.Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
Ik denk dat veel mensen dat wel dachten.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dat zeg ik toch ook niet, dat het nu moet kunnen?
overschat denk ik, want serieus, daar kan en wil ik niet tussen wonenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Lieve schat, die wonen hier ook! Echt, je onderschat ons straatje.
Jij hebt toch een rijke schoonvader-to-be?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:45 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik ben blij dat wij hurenKunnen we alle kanten op. Volgend jaar juni kunnen we dit huis kopen we betalen dan bijna 200 euro minder. Dus dan is er voor mijn lief juist meer ruimte om veel cursussen te volgen!!
Ja maar we huren nu en we mogen pas kopen als we er 2 jaar wonen. Daar doet die man ook niks aanquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:47 schreef Estrys het volgende:
[..]
Jij hebt toch een rijke schoonvader-to-be?
Nou, dan weet je in ieder geval heel goed wat je niet wiltquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:47 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
overschat denk ik, want serieus, daar kan en wil ik niet tussen wonen
datzelfde heb ik nou met Frieslandquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:47 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
overschat denk ik, want serieus, daar kan en wil ik niet tussen wonen
i feel your painquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:49 schreef Estrys het volgende:
[..]
datzelfde heb ik nou met Friesland
Ik snap wel degelijk wat je bedoelt over er naar toe werken maar nogmaals dat is niet alleen van de mens an sich afhankelijk als je bijv. op dit moment een koophuis bezit.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
DML, je begrijpt echt helemaal niet wat ik bedoel.
Ik snap hoe jij denkt, maar ik denk daar echt anders over.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik snap wel degelijk wat je bedoelt over er naar toe werken maar nogmaals dat is niet alleen van de mens an sich afhankelijk als je bijv. op dit moment een koophuis bezit.
Je kunt ook met verlies verkopen hoor. En natuurlijk heb je dat er niet voor over. Zou ik er ook niet voor over hebben waarschijnlijk. Maar het kan wel. Dat zijn dan oa de kosten waar ik het over heb, die je kunt maken met voor ogen een soort 'groter doel'. Maar als je wens niet groot genoeg is (of je angst voor de kosten te groot) dan ga je dat dus niet doen. Natuurlijk niet!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik begrijp prima wat je bedoelt, groofs, en ik ben het in de grond wel met je eens, maar ik denk dat je de praktische bezwaren onderschat (wat zijn we allemaal aan het over- en onderschatten hier). Ik denk dat als wij ons huis nu te koop zetten en alleen zodanig verkopen dat we geen verlies lijden (en niet eens winst maken!!) het echt jaren te koop staat. Tel daarbij op dat je dan een nieuw huis moet vinden, waarbij het tegenwoordig niet uitmaakt of het koop of huur is, want het is beide onmogelijk te vinden, en je hebt alleen al op het gebied van huisvesting een groot probleem.
Maar dat gezegd hebbende: het idee van studeren zit er hier nog steeds in, hoor. En ik ben ook niet te beroerd om dat pas op mijn 50e of later te gaan doen, als het dan kan. Verschil is wel dat ik een studie wil doen omdat ik die leuk vind, niet om in te gaan werken. De studie die ik wil doen, zal niet eens werk in te vinden zijn, vrees ik.
Goddank niet nee. Pubers ook niet. Lekker rustig.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zit op het kdvquote:
en maar schelden tegen de overbuurvrouw die zich te goed voelt voor deze buurt, want die heeft kunststof kozijnenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:00 schreef MeNicole2 het volgende:
Vroeger woonden wij ook in zo'n straat. Vond het als kind zijnde altijd geweldig. In de zomer zat iedereen buiten op een kratje bier
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hahaha, nou dat is goed. Laten we het daar dan maar bij laten.ha! maar gelukkig ben ik ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
Haha nee zo erg was het niet. Het was (is) echt zo'n arbeiderswijk. Met allemaal van die kleine huisjes in een te smalle straat. Mijn ouders gingen toen weg omdat er naast ons 2 woonden die elke avond de boel aan het verbouwen waren. En vooral elkaar.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:02 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
en maar schelden tegen de overbuurvrouw die zich te goed voelt voor deze buurt, want die heeft kunststof kozijnen
Of wij te rationeel? Denken wij niet teveel na?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:58 schreef debuurvrouw het volgende:
nou, ik zie mij niet een studie betalen , plus langstudeerboete, met een schuld van 50.000 euro.
ik vind je wel een ietsje naief eigenlijk Groof.
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hahaha, nou dat is goed. Laten we het daar dan maar bij laten.Gelukkig ben ik ook. Zoals gezegd: ik heb nu een leven waar ik jaren van hoopte dat het ooit zou gebeuren en ik niet had verwacht dat ik dat geluk nog zou vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat houdt niet in dat er niet nog wensen zijn, maar ik ben dan te realistisch, denk ik
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
wij hebben minimodaal inkomen, hij volgt nog een studie (en werkt)en ik dus via de LOI (2e studie)(en werk). En we hebben een laf huurhuisje in een vieze buurt.. maar we zijn wel gelukkigquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:05 schreef Estrys het volgende:
[..]
Of wij te rationeel? Denken wij niet teveel na?
Ik vind het wel ontzettend knap als je je hart kan volgen zonder je te laten tegenhouden door allerlei beren (of hypotheken) op de weg.
Dus bij deze respect![]()
Denk je nou echt dat ik dàt bedoel, in mijn grote spoilerverhaal? Ik ben namelijk groot voorstander van verantwoordelijkheid dragen voor wat je doet.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:12 schreef MeNicole2 het volgende:
Zeg niet dat jij er een puinhoop van maakt. Maar als bv iedereen maar doet wat ik graag wil en alles daarvoor aan de kant zet, daar word de wereld niet beter van zeg maar.
Hoe kom je er nou bij dat we zouden vinden dat je er een puinhoop van maaktquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Bedoelen jullie nou te zeggen dat ik niet realistisch ben? Dat ik er een puinhoop van maak!
(Ik ben overigens ook helemaal niet naïef, maar dat terzijde. Ik kan me wel voorstellen dat je dat zo ziet als je mijn overwegingen afzet tegen je eigen relaiteit.)
nou ja, misschien ook wel. En ik neem ook diep mijn pet af voor Mignonne hoor, die doet ht toch allemaal maar 'even'. of zij doen het. Want het is echt een gezamelijke keuze.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:05 schreef Estrys het volgende:
[..]
Of wij te rationeel? Denken wij niet teveel na?
Ik vind het wel ontzettend knap als je je hart kan volgen zonder je te laten tegenhouden door allerlei beren (of hypotheken) op de weg.
Dus bij deze respect![]()
Nee dat denk ik niet. Maar net wat jezelf zegt: Verantwoordelijkheid dragen voor wat je doet. Dus als iedereen ervoor kiest om idd hun huis te verkopen (voorbeeld he) en te gaan studeren. Kiezen ze zelf voor maar op den duur worden ook anderen er de dupe van als je het toch niet meer red.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat ik dàt bedoel, in mijn grote spoilerverhaal? Ik ben namelijk groot voorstander van verantwoordelijkheid dragen voor wat je doet.
Het is nu gewoon echt niet de goede tijd voor dergelijke acties, denk ik. Huizenmarkt op zijn gat (zowel huur als koop), banenmarkt is een ramp, leven wordt duur.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ja, misschien ook wel. En ik neem ook diep mijn pet af voor Mignonne hoor, die doet ht toch allemaal maar 'even'. of zij doen het. Want het is echt een gezamelijke keuze.
Voor mij zou het nu al makkelijker zijn dan voor iemand met een baan. Het kost hier maar één keer geld, alleen de studie. Maar als ik een baan op moet zeggen, en dan studeren kost het twee keer geld. moet je je huis verkopen, lukt niet tot die tijd zit je dus 'vast' aan je baan wil je geen achterstanden en schulden krijgen.
ik ben blij dat wij ook toen de bomen de hemel in groeide gekozen hebben voor een hypotheek op één salaris. dat gaf de ruimte om keuzes te maken waar ik gelukkig van werd, maar ook om zonder stress te zijn nu de banenmarkt op z'n reet ligt.
Die is met oma op stapquote:
Lijkt me ook super, heb er aantal jaar geleden ook nog over nagedacht. Geen idee of er nog een verkorte opleiding bestaat? (Heb de HBO-V gedaan).quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:50 schreef mignonne het volgende:
ik krijg er strakjes zo'n mooie baan voor terug hè, ik heb er nu al zin in![]()
Ja allemaal ingedroogd en wordt nu alleen maar minder gelukkig!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:55 schreef miss_sly het volgende:
Zijn de waterpokken bij Dyon wel op zijn retour, Meimeltje?
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:14 schreef MamaPurk het volgende:
De reactie van mijn peuter, stampvoetend: "opa ik moet er zo toch weer doohoor"![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |