dan geef ik denk ik een fok-feestje voor alle lieve meisjes hierquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb veel respect voor de keuzes die jullie maken Mignonne. En ik hoop zo dat jullie er over een jaartje of 4 heerlijk de vruchten van kunnen gaan plukken.![]()
Nouja maar goed dat zegt ook niemand toch?quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:12 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben het ook eens met Estrys. Wij zouden wij ook van 1 salaris kunnen rondkomen. Hoeven we niet voor te verhuizen, kunnen gewoon in dit huis blijven wonen. Maar ik voel me goed bij het feit dat ik ook werk. En als ik me goed voel, breng ik dat ook over op mn kinderen. Mijn kinderen hebben daarvan tot nu toe daarvan geen nadelen opgelopen. Ze vinden het leuk op kdv resp bij opa/oma. En doordat ik werk, kunnen we extra dingen doen. Dat is een fijne bijkomstigheid. Maar dat wil niet zeggen dat wij ook maar "zomaar" alles kunnen doen wat we willen.
Nee maar daar was de reactie ook niet voor bedoeld eigenlijk.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nouja maar goed dat zegt ook niemand toch?
Daar heb je absoluut gelijk in. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf meer zie als mazzel ofzo, luxe impliceert wat meer dat het financieel allemaal zo makkelijk kan. Ofzo. Snapje wat ik bedoel? De uitgangspositie was in mijn voordeel, dat is zeker waar.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar het kon al omdat je vanuit een andere startpositie begon. In die zin is het luxe.
Ik zou srsly niet weten hoe ik de boel in zou moeten richten als ik nu zou stoppen met werken en full time zou gaan studeren.
Een beetje een kip en het ei verhaal vlgs mij. Wij krijgen op dit moment geen toeslagen etc. etc. Dus als je nu in een keer de kraan van een van de 2 salarissen dicht zou moeten draaien dan komt de boel heel scheef te staan voor je alles evt. met toeslagen weer rechtgetrokken hebt.
Maar ik vraag me ook echt af hoe jullie het doen hoor!Met de prijzen van zorgverzekeringen etc.
Zelfs als ik me een beetje in hou kom ik nog op 70 euro boodschappen uit per week! En dan doe ik echt niet gek, denk ik dan.![]()
ah ok, dan heb k niets gezegd.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:16 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nee maar daar was de reactie ook niet voor bedoeld eigenlijk.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind dast soort opmerkingen dus naief. Ik denk dat iedereen waarvan de man een fulltime modaal inkomen heeft dus hetzelfde zou moeten kunnen doen als wat Mignonne doet (er vanuit gaan de dat de vaste lasten zo ongeveer hetzelfde zijn). Ik denk dat jullie je niet half kunnen voorstellen hoeveel ze inlevert. En natuurlijk zouden jullie dat ook kunnen.
Vergelijk eens hoe jullie wonen met hoe Mignonne woont. Jullie zouden allemaal nog zo ongelooflijk veel stappen terug kunnen. dat je dat niet wil is een tweede. Maar ik ben er van overtuigd dat het kan.
Dit vind ik echt geen leuke opmerking en ook geheel onnodig.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh nee sorry, het kan niet. Hoe kan ik er zo naast zitten. Jullie zijn gedoemd te leven in luxe.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh nee sorry, het kan niet. Hoe kan ik er zo naast zitten. Jullie zijn gedoemd te leven in luxe.
Ik wil HEEL GRAAG (om meerdere redenen) verhuizen, het gaat alleen niet omdat ik mijn huis niet aan de straatstenen kwijt kan!quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als je je schulden niet kunt betalen gaat ook gewoon je huis in de verkoop hoor. Denk je dat ze dat zouden doen als ze je schulden er alleen maar groter op zouden worden? Watmij betreft denk je dan alleen maar korte-termijn.
BE verwoordt wat mij betreft veel meer waar het echt om gaat. Ze wil niet verhuizen. Willen is wat anders dan kunnen. Daar gaat het me om.
Heb jij dan ook een baan voor mij en mijn echtgenoot? Het is toch allemaal niet zo enorm zwart-wit?quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hier wel hoor. Alle huurhuisjes staan hier te koop met een kortingsregeling.
Wij kunnen onze schuld (de hypotheek) wel betalen, dus gedwongen verkoop is niet aan de orde.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als je je schulden niet kunt betalen gaat ook gewoon je huis in de verkoop hoor. Denk je dat ze dat zouden doen als ze je schulden er alleen maar groter op zouden worden? Watmij betreft denk je dan alleen maar korte-termijn.
BE verwoordt wat mij betreft veel meer waar het echt om gaat. Ze wil niet verhuizen. Willen is wat anders dan kunnen. Daar gaat het me om.
En ook daar ben ik 'jaloers' op, dat jij die keuze gemaakt hebt en dat ik me ooit heb laten leiden door de wens wel te kopen. Oa uit de gedachte dat huren heel duur is (ik zat toen in een huurhuis op de particuliere markt). De laatste maanden heb ik mezelf wel eens verwenst zo snel (weer) te willen open omdat je vanuit een huurpositie zoveel flexibeler bent.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:33 schreef oeke het volgende:
Dat snap ik BE, en als je beginpunt inderdaad zo anders is dan ben je al die verplichtingen en schulden aangegaan.
Wat dat aangaat kan ik niet meepraten omdat ik dus nooit een echt reguliere baan heb gehad, behalve bijbaantjes en nooit een hiuzenbezitswens heb gehad etc.
Maar goed, Ik ben nu met mijn plofbuik nog keihard aan het werk en waarschijnlijk moet ik alweer een paar dagen gaan werken als ik 2 of 3 weken bevallen ben. Dat is de keerzijde. Als ik ziek word is er geen vangnet, als ik arbeidsongeschikt wordt is er geen vangnet, ik heb op dit moment geen enkele pensioensopbouw en geen enkel spaarpotje.
Dat is de keerzijde van al die luxe dat ik kan schuiven met mijn tijden.
En ik vind het bij vlagen heel klote, maar ik weet dat ik er ook veel voldoening uit haal.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:34 schreef Estrys het volgende:
Nou moeten we niet net doen of je huis verkopen zo makkelijk gaat.
de teller staat nu op anderhalf jaarquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:35 schreef mefke79 het volgende:
Even een peutervraag (peutertopic toch?!)
Hoe lang deden jullie kindjes erover om van eerste keer potje naar echt zindelijk te gaan? En hoe pakten jullie dat aan? Moet ik em nu al snel een keer zonder luier laten lopen of pas doen als er echt niets meer in de luier beland overdag? Ik vermoed namelijk dat ie al snel denkt: die luier vangt mooi alles op, als ik geen zin heb, ga ik niet op de pot. (want anders mis ik zomaar Brandweerman Sam, op dvd, die mama echt niet stil kan zetten)
Dat kan je helemaal zelf bepalen toch? Als jij zin hebt om een paar keer per dag te wassen (als het nodig is) dan is de optie om die luier lekker uit te laten, maar je kan ook de luier om laten en hem op gezette tijden op het potje zetten om zo te zorgen dat zijn blaas leeg is en hij niet meer in de luier plast.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:35 schreef mefke79 het volgende:
Even een peutervraag (peutertopic toch?!)
Hoe lang deden jullie kindjes erover om van eerste keer potje naar echt zindelijk te gaan? En hoe pakten jullie dat aan? Moet ik em nu al snel een keer zonder luier laten lopen of pas doen als er echt niets meer in de luier beland overdag? Ik vermoed namelijk dat ie al snel denkt: die luier vangt mooi alles op, als ik geen zin heb, ga ik niet op de pot. (want anders mis ik zomaar Brandweerman Sam, op dvd, die mama echt niet stil kan zetten)
Nee jij vindt dat iemand niet mag zeggen dat het niet zou kunnen, omdat het wel zou kunnen en we alleen onze luxe niet willen missen. Klinkt veel redelijker en vriendelijk.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]![]()
Echt, ik vind niet dat iemand zou moeten doen wat Mignonne doet. Ik vind ook niet dat mensen maar goedkoper moeten gaan wonen. Als je rondkomt en gelukkig bent is er toch helemaal geen reden tot verandering?
maar je kan ook niet doen alsof je altijd maar gelukkig bent als je goed rondkomt. Net wat BE zegt, soms wil je anders, maar kan het dus niet. Hoe graag je ook wilt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]![]()
Echt, ik vind niet dat iemand zou moeten doen wat Mignonne doet. Ik vind ook niet dat mensen maar goedkoper moeten gaan wonen. Als je rondkomt en gelukkig bent is er toch helemaal geen reden tot verandering?
Ik snap heus wel dat het niet vriendelijk klinkt, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee jij vindt dat iemand niet mag zeggen dat het niet zou kunnen, omdat het wel zou kunnen en we alleen onze luxe niet willen missen. Klinkt veel redelijker en vriendelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |