abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108292765
De peuters:

***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
29 mei 2008: X (kitten), dochter van Pvoesss
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
12 mei 2009: Tessel Eloïse, dochter van Noli.
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
14 juni 2009: Deniz Arda, zoon van JaleesaJoia
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem, zoon van Troel
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
18 november 2009: Thyn, zoon van DutchieBre
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_108292825
En mijn laatste post:

Op donderdag 23 februari 2012 09:48 schreef Estrys het volgende:
Natuurlijk is het een keuze. Wij zouden best rond kunnen komen van 1 salaris. Maar dan moeten we goedkoper gaan wonen, geen vakantie, een auto minder. Dat kan. Maar ik kies voor te werken 1. Omdat ik voor die luxe van twee inkomens kies 2. Omdat ik denk dat ik heel ongelukkig zal worden
als thuisblijfmoeder.
Maar daar betaal je als gezin een prijs voor dat klopt. Mijn kind moet dan naar de opvang. En sommige ouders vinden
dat bezwaarlijk, andere minder.
Nou ja dat dus, ik kan het effe niet beter verwoorden.
Bovendien, mijn ukken vinden het kdv helemaal prima, dat helpt natuurlijk ook wel.

Vanaf juli wordt het hier anders, ik ben dan mijn baan kwijt, dus dan moeten we wel met minder geld. Natuurlijk is het idee dat ik snel weer een andere baan heb, maar ik zit er ook over te denken om een studie op te pakken, dus dat wordt dan structureel minder geld. Mignonne, studeer jij nu fulltime of parttime
pi_108292849
Ik studeer fulltime mefke. en ik heb de bus gemist en ga nu voor de herkansing :+
overigens, voor de goede orde, ik ontvang geen studiefinanciering, geen ov-jaarkaart, geen lening en geen beurs of iets anders van die orde.
Ik hoop in de zomer aan de slag te kunnen op een lokale prikpost en zo net even wat extra's binnen te halen waardoor ik mn collegegeld wat soepeler kan betalen :X :')

Het ging me er gewoon om dat ik heel vaak hoor dat ik het zo luxe heb dat ik kan studeren, maar ik wil daar toch even bij aantekenen dat dit een bewuste keuze van ons is geweest en dat daar behoorlijk hard voor geknokt moet worden. Zo luxe is het allemaal niet, het enige wat echt luxe is, is dat ik een man heb die 100% achter mij en mijn droom staat en die alles in het werk stelt om daar mee naartoe te werken.
:)
pi_108292942
Ik heb veel respect voor de keuzes die jullie maken Mignonne. En ik hoop zo dat jullie er over een jaartje of 4 heerlijk de vruchten van kunnen gaan plukken. O+ :*
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:12:02 #5
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_108292949
Ik ben het ook eens met Estrys. Wij zouden wij ook van 1 salaris kunnen rondkomen. Hoeven we niet voor te verhuizen, kunnen gewoon in dit huis blijven wonen. Maar ik voel me goed bij het feit dat ik ook werk. En als ik me goed voel, breng ik dat ook over op mn kinderen. Mijn kinderen hebben daarvan tot nu toe daarvan geen nadelen opgelopen. Ze vinden het leuk op kdv resp bij opa/oma. En doordat ik werk, kunnen we extra dingen doen. Dat is een fijne bijkomstigheid. Maar dat wil niet zeggen dat wij ook maar "zomaar" alles kunnen doen wat we willen.
Make love, not war ☮
pi_108293006
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb veel respect voor de keuzes die jullie maken Mignonne. En ik hoop zo dat jullie er over een jaartje of 4 heerlijk de vruchten van kunnen gaan plukken. O+ :*
dan geef ik denk ik een fok-feestje voor alle lieve meisjes hier O+
dat lijkt me wel wat <3

oh nog even voor de goede orde he, ik zeg dus niet dat iemand niet mag werken of dat ik dat een verkeerde keuze vind of weet ik veel wat. Ik hoop straks zelf ook te werken en ik zit nu ook niet thuis met de kindjes.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:14:10 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293013
Ja, maar het kon al omdat je vanuit een andere startpositie begon. In die zin is het luxe.
Ik zou srsly niet weten hoe ik de boel in zou moeten richten als ik nu zou stoppen met werken en full time zou gaan studeren.
Een beetje een kip en het ei verhaal vlgs mij. Wij krijgen op dit moment geen toeslagen etc. etc. Dus als je nu in een keer de kraan van een van de 2 salarissen dicht zou moeten draaien dan komt de boel heel scheef te staan voor je alles evt. met toeslagen weer rechtgetrokken hebt.
Maar ik vraag me ook echt af hoe jullie het doen hoor! :o Met de prijzen van zorgverzekeringen etc. :o
Zelfs als ik me een beetje in hou kom ik nog op 70 euro boodschappen uit per week! En dan doe ik echt niet gek, denk ik dan. :@ :o

(Maar goed, ik softbal, F duikt, dat soort dingen zouden idd geschrapt kunnen worden en dubbeltjes omdraaien doen we niet. Deed ik dat maar. :@ Ik klik wel heel makkelijk op 'ja' bij dingen die ik wil.)
pi_108293030
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:12 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben het ook eens met Estrys. Wij zouden wij ook van 1 salaris kunnen rondkomen. Hoeven we niet voor te verhuizen, kunnen gewoon in dit huis blijven wonen. Maar ik voel me goed bij het feit dat ik ook werk. En als ik me goed voel, breng ik dat ook over op mn kinderen. Mijn kinderen hebben daarvan tot nu toe daarvan geen nadelen opgelopen. Ze vinden het leuk op kdv resp bij opa/oma. En doordat ik werk, kunnen we extra dingen doen. Dat is een fijne bijkomstigheid. Maar dat wil niet zeggen dat wij ook maar "zomaar" alles kunnen doen wat we willen.
Nouja maar goed dat zegt ook niemand toch?
pi_108293054
Ah, ik zou dan voor een deeltijdstudie gaan (1 keer per week een dag), maar ja, in R'dam, dus zit dan met reiskosten etc. En ja, hier ook geen stufi oid. Het wordt een puzzel financieel, maar mijn huidige vakgebied sluit niet heel goed aan bij mijn persoonlijkheid.
Voor mij is het wel echt een luxe, dat studeren. Ik kies er heel bewust zelf voor en kan het ook alleen als manlief achter me staat.

Vandaag is Driekus weer naar het kdv, ben benieuwd hoe het daar gaat met het plassen/poepen op de wc/potje. Gisteren was het een groot poepfestijn, hij heeft een keer op 6 iets op die pot gedaan (en daarnaast nog 2 keer in de luier). Hij heeft, hoe schetig :P , een boxer 86/92 aan en een hemd. Dat gaat nu door de luierbroekjes, maar als dat straks niet meer nodig is, moeten we iets anders verzinnen. Die dingen zakken van zijn kontje!
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:16:41 #10
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_108293072
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nouja maar goed dat zegt ook niemand toch?
Nee maar daar was de reactie ook niet voor bedoeld eigenlijk.
Make love, not war ☮
pi_108293092
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar het kon al omdat je vanuit een andere startpositie begon. In die zin is het luxe.
Ik zou srsly niet weten hoe ik de boel in zou moeten richten als ik nu zou stoppen met werken en full time zou gaan studeren.
Een beetje een kip en het ei verhaal vlgs mij. Wij krijgen op dit moment geen toeslagen etc. etc. Dus als je nu in een keer de kraan van een van de 2 salarissen dicht zou moeten draaien dan komt de boel heel scheef te staan voor je alles evt. met toeslagen weer rechtgetrokken hebt.
Maar ik vraag me ook echt af hoe jullie het doen hoor! :o Met de prijzen van zorgverzekeringen etc. :o
Zelfs als ik me een beetje in hou kom ik nog op 70 euro boodschappen uit per week! En dan doe ik echt niet gek, denk ik dan. :@ :o
Daar heb je absoluut gelijk in. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf meer zie als mazzel ofzo, luxe impliceert wat meer dat het financieel allemaal zo makkelijk kan. Ofzo. Snapje wat ik bedoel? De uitgangspositie was in mijn voordeel, dat is zeker waar.

En hoe we het doen is met hangen en wurgen :') leuk is anders, maar dat is de keerzijde van de keus. God wat ben ik toe aan een vakantie :X maar goed. Ik heb de leukste baan van de wereld strakjes :7 en ik heb zo'n vreselijk zin in stage weer straks O+
pi_108293093
Ja, dat wat jij zegt bedoel ik ook BE, over dat het luxe is dat je kunt studeren. Ik snap best dat er een prijskaartje aan zit, maar ik zou het echt niet kunnen regelen.

Dat feestje klinkt goed, mignonne ;)
Dat lijkt em dan wel weer het fijne van studeren en daar wat voor koeten laten: je weet dat er straks een betere tijd komt! En het is echt heel O+ dat B zo achter je droom staat! Hoewel ik zonder meer geloof dat dat hier ook geen probleem zou zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108293124
Mignonne! O+
Daar verwoord je precies wat ik bedoel. Keuzes maak je, voor een ruimer leven of een eigen huis, of voor een studie of voor veel vrije tijd of voor een zwaar onderbetaald beroep. :')
Als je er gelukkig van word en je kinderen en je partner ook dan is dat gewoon helemaal goed toch?
Ik heb ook wel moeite met dat 'moeten' wat men aanhaalt in die zin dat ik me dan afvraag van wie of wat dat 'moet'. Het is gewoon een keuze.
En daar mag je ook best voor staan vind ik.
Wat mij betreft kun je dan beter zeggen dat je hebt gekozen voor een huis en werk en een levensstijl die je graag wil voortzetten.
Het vak wat ik uitoefen is erg onderbetaald, soms werk ik voor 3 euro per uur. :P
Maar ik kan er volledig mijn hart en ziel in kwijt. En ik heb af en toe maanden dat ik 80 uur per week werk en maanden dat ik geen werk heb. En we kunnen dat samen goed combineren.

En daar raak ik een ander punt, namelijk wat DML zegt dat je je zult moeten aanpassen aan de maatschappij en dus moet leren om bv om 9 uur op je werk verschijnen etc.
In de kringen waarin ik me begeef is die mentaliteit helemaal niet te vinden. Ik vergeet soms zelfs af en toe dat in de 'normale' wereld mensen zo anders leven.
FOK laat me dat heel erg zien.
Ik zit juist in de kunstenaars/circus/anarchisten/reizigers/krakers/wereldvreemde wereld. Waar mensen in een yoert gaan wonen op een ruig terrein en zichzelf onderhouden met allerlei klussen hier en daar.
Ik hou van die wereld, en mocht mijn kind daar voor kiezen zal ik hem daarin alle ruimte geven.
Ik zou mijn kind echter wel naar school sturen en geen thuisonderwijs geven, juist omdat ik hem zoveel mogelijk van de wereld wil laten proeven.
Maar die verplichting naar de maatschappij toe, daar kan ik helemaal niks mee.

Zo, en nu ga ik mijn zwangere lijf maar weer eens aan het werk zetten. :{
Had ik maar een baas dan kon ik me ziek melden. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_108293150
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:16 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Nee maar daar was de reactie ook niet voor bedoeld eigenlijk.
ah ok, dan heb k niets gezegd. :)

Oh mef deeltijd zou fijn zijn. Mijn studie kan dus niet in deeltijd, als dat zou kunnen zou er nergens een probleem zijn geloof ik, maar helaas alleen voltijd -O- de reiskosten slokken hier ook een groot deel van mn maandbudget op, en bijgevolg maak ik keuzes om op sommige dagen niet naar r'dam te gaan omdat het me gewoon teveel geld kost. bijvoorbeeld hoe zoek ik iets op in een database, been there done that, als onderzoeksassistent gewerkt, ik denk dat ik daar niet 20 euro voor neer hoef te leggen om dat te komen bekijken :P
pi_108293174
Ik vind dast soort opmerkingen dus naief. Ik denk dat iedereen waarvan de man een fulltime modaal inkomen heeft dus hetzelfde zou moeten kunnen doen als wat Mignonnen doet (er vanuit gaan de dat de vaste lasten zo ongeveer hetzelfde zijn). Ik denk dat jullie je niet half kunnen voorstellen hoeveel ze inlevert. En natuurlijk zouden jullie dat ook kunnen.

Vergelijk eens hoe jullie wonen met hoe Mignonne woont. Jullie zouden allemaal nog zo ongelooflijk veel stappen terug kunnen. dat je dat niet wil is een tweede. Maar ik ben er van overtuigd dat het kan.
pi_108293222
Mijn reactie was een beetje op BE en op Miss.
pi_108293234
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind dast soort opmerkingen dus naief. Ik denk dat iedereen waarvan de man een fulltime modaal inkomen heeft dus hetzelfde zou moeten kunnen doen als wat Mignonne doet (er vanuit gaan de dat de vaste lasten zo ongeveer hetzelfde zijn). Ik denk dat jullie je niet half kunnen voorstellen hoeveel ze inlevert. En natuurlijk zouden jullie dat ook kunnen.

Vergelijk eens hoe jullie wonen met hoe Mignonne woont. Jullie zouden allemaal nog zo ongelooflijk veel stappen terug kunnen. dat je dat niet wil is een tweede. Maar ik ben er van overtuigd dat het kan.
pi_108293239
Nou groofs, wij zouden ons huis echt niet te koop kunnen zetten, want dan houden we een behoorlijke restschuld over. En dat weten we omdat we vorig jaar rondgekeken hebben of we kunnen verhuizen naar een andere, minder dure, woning. En inmiddels is de huizenmarkt alleen maar slechter geworden en het leven duurder. Dus niet op iedere keuze die je ooit hebt gemaakt, kun je ook terugkomen.

Dat zeg ik verkeerd, je kunt overal op terugkomen (behalve het hebben van kinderen :P ) maar in sommige gevallen hangt er een prijskaartje aan dat de voel alleen maar erger zou maken.
pi_108293240
Groofsken: ik denk niet dat wij precies hetzelfde kunnen doen als Mignonne. Puur en alleen omdat wij een hypotheek hebben die gewoon betaald moet worden. En met de huidige markt is verkopen geen optie. Als in: ik kan het te koop zetten, maar dan staat het over 3 jaar nog, ook al ga ik zwaar onder de prijs zitten. Dus tja, al zou ik terug willen naar een huurwoning, het kan niet.
pi_108293305
Oh nee sorry, het kan niet. Hoe kan ik er zo naast zitten. Jullie zijn gedoemd te leven in luxe.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:26:34 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293336
Maar Oeke, snap je ook dat het soms niet zo makkelijk is die keuze te maken?
Jullie kunnen het heel makkelijk schuiven met je werktijden, ik kan niet zomaar tegen mijn baas zeggen dat ik maar 8 uur wil werken en dus zit ik in die zin vast. Want ik zie zo gauw geen optie om iets anders voor veel minder tijd te doen.

En Groofsken, ja, we zouden het allemaal kunnen, als het hele land vol stond met mini-huisjes en er niet iets als vastzittende huizemarkten etc.
Ik zou het vast kunnen als ik vanuit een ander punt was gestart. Tel daar overigens ook het leeftijdsverschil bij op. Mijn leven nu is gebaseerd op vele keuzes die ik eerder gemaakt heb en ik heb me srsly jarenlang gevangene van mijn salaris gevoeld. En nog wel eens. Ik zou niets liever willen dan hier de boel de boel laten en bij een uitvaartonderneming gaan werken, maar daar kan ik ten eerste niet part time terecht en ten tweede zou ik daar full time net aan verdienen wat ik nu verdien.
Kom je weer uit bij die eerdere keuzes, ik kan nu mijn huis niet kwijt en dus goedkoper gaan wonen etc. etc.

Ja, het zou kunnen, maar dat het nu niet gaat is echt niet alleen omdat we het niet zouden willen. Soms zit je gewoon vast in een bepaalde situatie op basis van eerdere keuzes die je niet 'zomaar even' terug kan draaien.

En Mignonne, idd is mazzel dan het betere woord. En nogmaals echt dik petje af, want ik doe het je echt niet na. :N
pi_108293337
Poeh, ik ben zo blij dat ik nooit een huis heb gekocht! :@
Het zou ook niks voor mij zijn hoor, ik moet wel weg kunnen ergens.
Misschien als ik tegen de 50 loop ofzo, dan zou ik wel een huisje willen hebben, maar nu, in deze fase van mijn leven nog niet.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_108293345
Groofsken, wat is dat nou voor vervelende opmerking?
Als je je huis niet kwijt kan, dan kan je daar niet op bezuinigen. Simpel zat. Los daarvan, bij de meesten van ons zal het zo zijn dat je op het salaris van 1 persoon nog te veel verdient voor de sociale woningbouw en dus particulier moet huren. Kan je lachen, dat is meestal nog duurder dan een hypotheek.
pi_108293361
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh nee sorry, het kan niet. Hoe kan ik er zo naast zitten. Jullie zijn gedoemd te leven in luxe.
Dit vind ik echt geen leuke opmerking en ook geheel onnodig.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:28:00 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293367
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
:D Jij bent ook echt niet vies van een beetje drama he? :')
Op deze manier stap ik uit de discussie. Jammer! :{

Ik wil alleen nog dit zeggen: Mignonne, stiekem ben ik stik-jaloers op het feit dat jij de keuze hebt gemaakt en dat je de consequenties accepteert.
Met hoe wij ons leven nu ingericht hebben denk ik die keuze niet te kunnen maken en dat vind ik eigenlijk heel jammer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')