dan geef ik denk ik een fok-feestje voor alle lieve meisjes hierquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb veel respect voor de keuzes die jullie maken Mignonne. En ik hoop zo dat jullie er over een jaartje of 4 heerlijk de vruchten van kunnen gaan plukken.![]()
Nouja maar goed dat zegt ook niemand toch?quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:12 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben het ook eens met Estrys. Wij zouden wij ook van 1 salaris kunnen rondkomen. Hoeven we niet voor te verhuizen, kunnen gewoon in dit huis blijven wonen. Maar ik voel me goed bij het feit dat ik ook werk. En als ik me goed voel, breng ik dat ook over op mn kinderen. Mijn kinderen hebben daarvan tot nu toe daarvan geen nadelen opgelopen. Ze vinden het leuk op kdv resp bij opa/oma. En doordat ik werk, kunnen we extra dingen doen. Dat is een fijne bijkomstigheid. Maar dat wil niet zeggen dat wij ook maar "zomaar" alles kunnen doen wat we willen.
Nee maar daar was de reactie ook niet voor bedoeld eigenlijk.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nouja maar goed dat zegt ook niemand toch?
Daar heb je absoluut gelijk in. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf meer zie als mazzel ofzo, luxe impliceert wat meer dat het financieel allemaal zo makkelijk kan. Ofzo. Snapje wat ik bedoel? De uitgangspositie was in mijn voordeel, dat is zeker waar.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar het kon al omdat je vanuit een andere startpositie begon. In die zin is het luxe.
Ik zou srsly niet weten hoe ik de boel in zou moeten richten als ik nu zou stoppen met werken en full time zou gaan studeren.
Een beetje een kip en het ei verhaal vlgs mij. Wij krijgen op dit moment geen toeslagen etc. etc. Dus als je nu in een keer de kraan van een van de 2 salarissen dicht zou moeten draaien dan komt de boel heel scheef te staan voor je alles evt. met toeslagen weer rechtgetrokken hebt.
Maar ik vraag me ook echt af hoe jullie het doen hoor!Met de prijzen van zorgverzekeringen etc.
Zelfs als ik me een beetje in hou kom ik nog op 70 euro boodschappen uit per week! En dan doe ik echt niet gek, denk ik dan.![]()
ah ok, dan heb k niets gezegd.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:16 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nee maar daar was de reactie ook niet voor bedoeld eigenlijk.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind dast soort opmerkingen dus naief. Ik denk dat iedereen waarvan de man een fulltime modaal inkomen heeft dus hetzelfde zou moeten kunnen doen als wat Mignonne doet (er vanuit gaan de dat de vaste lasten zo ongeveer hetzelfde zijn). Ik denk dat jullie je niet half kunnen voorstellen hoeveel ze inlevert. En natuurlijk zouden jullie dat ook kunnen.
Vergelijk eens hoe jullie wonen met hoe Mignonne woont. Jullie zouden allemaal nog zo ongelooflijk veel stappen terug kunnen. dat je dat niet wil is een tweede. Maar ik ben er van overtuigd dat het kan.
Dit vind ik echt geen leuke opmerking en ook geheel onnodig.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh nee sorry, het kan niet. Hoe kan ik er zo naast zitten. Jullie zijn gedoemd te leven in luxe.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh nee sorry, het kan niet. Hoe kan ik er zo naast zitten. Jullie zijn gedoemd te leven in luxe.
Ik wil HEEL GRAAG (om meerdere redenen) verhuizen, het gaat alleen niet omdat ik mijn huis niet aan de straatstenen kwijt kan!quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als je je schulden niet kunt betalen gaat ook gewoon je huis in de verkoop hoor. Denk je dat ze dat zouden doen als ze je schulden er alleen maar groter op zouden worden? Watmij betreft denk je dan alleen maar korte-termijn.
BE verwoordt wat mij betreft veel meer waar het echt om gaat. Ze wil niet verhuizen. Willen is wat anders dan kunnen. Daar gaat het me om.
Heb jij dan ook een baan voor mij en mijn echtgenoot? Het is toch allemaal niet zo enorm zwart-wit?quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hier wel hoor. Alle huurhuisjes staan hier te koop met een kortingsregeling.
Wij kunnen onze schuld (de hypotheek) wel betalen, dus gedwongen verkoop is niet aan de orde.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als je je schulden niet kunt betalen gaat ook gewoon je huis in de verkoop hoor. Denk je dat ze dat zouden doen als ze je schulden er alleen maar groter op zouden worden? Watmij betreft denk je dan alleen maar korte-termijn.
BE verwoordt wat mij betreft veel meer waar het echt om gaat. Ze wil niet verhuizen. Willen is wat anders dan kunnen. Daar gaat het me om.
En ook daar ben ik 'jaloers' op, dat jij die keuze gemaakt hebt en dat ik me ooit heb laten leiden door de wens wel te kopen. Oa uit de gedachte dat huren heel duur is (ik zat toen in een huurhuis op de particuliere markt). De laatste maanden heb ik mezelf wel eens verwenst zo snel (weer) te willen open omdat je vanuit een huurpositie zoveel flexibeler bent.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:33 schreef oeke het volgende:
Dat snap ik BE, en als je beginpunt inderdaad zo anders is dan ben je al die verplichtingen en schulden aangegaan.
Wat dat aangaat kan ik niet meepraten omdat ik dus nooit een echt reguliere baan heb gehad, behalve bijbaantjes en nooit een hiuzenbezitswens heb gehad etc.
Maar goed, Ik ben nu met mijn plofbuik nog keihard aan het werk en waarschijnlijk moet ik alweer een paar dagen gaan werken als ik 2 of 3 weken bevallen ben. Dat is de keerzijde. Als ik ziek word is er geen vangnet, als ik arbeidsongeschikt wordt is er geen vangnet, ik heb op dit moment geen enkele pensioensopbouw en geen enkel spaarpotje.
Dat is de keerzijde van al die luxe dat ik kan schuiven met mijn tijden.
En ik vind het bij vlagen heel klote, maar ik weet dat ik er ook veel voldoening uit haal.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:34 schreef Estrys het volgende:
Nou moeten we niet net doen of je huis verkopen zo makkelijk gaat.
de teller staat nu op anderhalf jaarquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:35 schreef mefke79 het volgende:
Even een peutervraag (peutertopic toch?!)
Hoe lang deden jullie kindjes erover om van eerste keer potje naar echt zindelijk te gaan? En hoe pakten jullie dat aan? Moet ik em nu al snel een keer zonder luier laten lopen of pas doen als er echt niets meer in de luier beland overdag? Ik vermoed namelijk dat ie al snel denkt: die luier vangt mooi alles op, als ik geen zin heb, ga ik niet op de pot. (want anders mis ik zomaar Brandweerman Sam, op dvd, die mama echt niet stil kan zetten)
Dat kan je helemaal zelf bepalen toch? Als jij zin hebt om een paar keer per dag te wassen (als het nodig is) dan is de optie om die luier lekker uit te laten, maar je kan ook de luier om laten en hem op gezette tijden op het potje zetten om zo te zorgen dat zijn blaas leeg is en hij niet meer in de luier plast.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:35 schreef mefke79 het volgende:
Even een peutervraag (peutertopic toch?!)
Hoe lang deden jullie kindjes erover om van eerste keer potje naar echt zindelijk te gaan? En hoe pakten jullie dat aan? Moet ik em nu al snel een keer zonder luier laten lopen of pas doen als er echt niets meer in de luier beland overdag? Ik vermoed namelijk dat ie al snel denkt: die luier vangt mooi alles op, als ik geen zin heb, ga ik niet op de pot. (want anders mis ik zomaar Brandweerman Sam, op dvd, die mama echt niet stil kan zetten)
Nee jij vindt dat iemand niet mag zeggen dat het niet zou kunnen, omdat het wel zou kunnen en we alleen onze luxe niet willen missen. Klinkt veel redelijker en vriendelijk.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]![]()
Echt, ik vind niet dat iemand zou moeten doen wat Mignonne doet. Ik vind ook niet dat mensen maar goedkoper moeten gaan wonen. Als je rondkomt en gelukkig bent is er toch helemaal geen reden tot verandering?
maar je kan ook niet doen alsof je altijd maar gelukkig bent als je goed rondkomt. Net wat BE zegt, soms wil je anders, maar kan het dus niet. Hoe graag je ook wilt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]![]()
Echt, ik vind niet dat iemand zou moeten doen wat Mignonne doet. Ik vind ook niet dat mensen maar goedkoper moeten gaan wonen. Als je rondkomt en gelukkig bent is er toch helemaal geen reden tot verandering?
Ik snap heus wel dat het niet vriendelijk klinkt, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee jij vindt dat iemand niet mag zeggen dat het niet zou kunnen, omdat het wel zou kunnen en we alleen onze luxe niet willen missen. Klinkt veel redelijker en vriendelijk.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat kan je helemaal zelf bepalen toch? Als jij zin hebt om een paar keer per dag te wassen (als het nodig is) dan is de optie om die luier lekker uit te laten, maar je kan ook de luier om laten en hem op gezette tijden op het potje zetten om zo te zorgen dat zijn blaas leeg is en hij niet meer in de luier plast.
Ik ga, geheel on-topic met de discussie in het vorige deel, mee met de kdv-flow. Sasha ging daar destijds mee in het plas-ritueel van alle kindjes en was er veel verder mee dan ik dacht en binnen twee weken was hij toen daar en thuis zindelijk.
Met Oscar lijkt het nu ook weer zo te lopen. Daar plast hij alle keren dat ze hem op het potje zetten, thuis probeer ik het ook maar gebeurt er weinig.
Het is toch een raar iets he?quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
En ook daar ben ik 'jaloers' op, dat jij die keuze gemaakt hebt en dat ik me ooit heb laten leiden door de wens wel te kopen. Oa uit de gedachte dat huren heel duur is (ik zat toen in een huurhuis op de particuliere markt). De laatste maanden heb ik mezelf wel eens verwenst zo snel (weer) te willen open omdat je vanuit een huurpositie zoveel flexibeler bent.
Maar ja, dat is de koe in de kont kijken, toen was de huizenmarkt nog in leven zeg maar.
En ik denk dat je je dan vergist.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ik snap heus wel dat het niet vriendelijk klinkt, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.
Ja, dat is het ook. Ik weet ook niet of ik de onzekerheid aan zou kunnen hoor. Maar als je mss niet beter weet is het ook weer anders.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:41 schreef oeke het volgende:
[..]
Het is toch een raar iets he?
Ik kan ook bij vlagen heel jaloers zijn op mensen met een gewone baan en een eigen huis.
Wat Groofsken zegt, dat ze nu alleen maar voordelen ziet van haar gewone baan, dat voel ik ook vaak, dat dat heel fijn zou kunnen zijn ipv altijd maar die onzekerheid of er nog wel werk is. Zeker nu er zoveel weggesneden is uit het kunstbeleid.
Maar aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen wel zo te leven. Ik kan me geen enkele andere baan bedenken die ik zou willen doen. Op dit moment.
Volgens mij is het gras bij vlagen altijd groener aan de andere kant van de heuvel. Of hoe heet het.
Heb je deze post ook nog gelezen, Miss?quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn reactie was puur op de eerste reactyies op haar post:
"In onze positie zou het echt niet kunnen." dat geloof ik gewoon niet. Niet nu misschien. maar je kunt wel naar dingen toewerken. Keuzes in het leven (gaan) maken met in je achterhoofd steeds wat voor jou belangrijk is (flexibel zijn of juist vastigheid, je droomstudie doen of voor een minder betaalde maar leuke re baan kunnen gaan, enz.) je kunt daar naartoe leven, dat denk ik echt.
Maar ja, ik sta wat dat betreft misschien wel heel anders in het leven.
In huis kan hij toch ook zonder luier lopen? Deed ik bij Senna in het begin wel, gewoon thuis in de blote billen, potje bij de hand. Dat ging eigenlijk vrij snel goed, maar als we weggingen, had ze nog een luier aan. Ik heb daar toen ik dacht dat ze dat aan zou kunnen, zomaar een eind aan gemaakt en haar met onderbroek in laats van luier meegenomen om boodschappen te doen. Half uurtje waren we weg en dat ging goed. Langzaam opgebouwd en nu gaat het al een hele tijd prima. Wat niet inhoudt dat ze nooit ongelukjes heeft, hoor. Voornamelijk als ze geen zin heeft in het hele gedoe van potje enzoquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:41 schreef mefke79 het volgende:
Hmm, was het maar zomer dan. Dan liet ik em wel gewoon effe zo rond lopen. Hij gaat inderdaad mee in het kdv-ritme, hoop ik. We zien wel.
Ja hoor heb k gelezen. Maar dan nog denk ik dat zeker de komende 5-8 jaar de huizenmarkt nog niet veel zal verbeteren en daar zit toc echt het grootste deel van de 'pijn'. En dan ben k dadelijk 50...quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Heb je deze post ook nog gelezen, Miss?
ik kan je uit ervaring vertellen dat zulks met vloerbedekking niet zo'n succes isquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In huis kan hij toch ook zonder luier lopen? Deed ik bij Senna in het begin wel, gewoon thuis in de blote billen, potje bij de hand. Dat ging eigenlijk vrij snel goed, maar als we weggingen, had ze nog een luier aan. Ik heb daar toen ik dacht dat ze dat aan zou kunnen, zomaar een eind aan gemaakt en haar met onderbroek in laats van luier meegenomen om boodschappen te doen. Half uurtje waren we weg en dat ging goed. Langzaam opgebouwd en nu gaat het al een hele tijd prima. Wat niet inhoudt dat ze nooit ongelukjes heeft, hoor. Voornamelijk als ze geen zin heeft in het hele gedoe van potje enzo
Oh nee, ik zeg ook niet dat jouw keuze niet goed zou zijn hoor, maar ik had echt eenquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:45 schreef debuurvrouw het volgende:
@Be ik had een baan tot oudste 3 was. Dus ook hij ging naar oma en de gastouder. En zijn vader werkte een dag minder. Doordat ik veel avonddiensten werkte ging hij uiteindelijk 8 uur per week naar de opvang. Dat voelde voor mij goed.
Ik denk echt niet dat als ze naar een vast kdv waren gegaan ze dan voor galg en rad waren opgegroeid.Voor mij voelde dat gewoon niet goed. Maar ik had dan ook (vind ik nu) een bijna ongezonde beschermdrift. Dus tja... Of dat nou zo gezond is.
En oh ja, ik zou ook mijn huis wel willen verkopen en een vrijstaand boerderijtje kopen enzo. Maar goed, wij kunnen dit net aan betalen. Ik heb me wel voorgenomen te bezuinigen op de boodschappen en eens wat meer te sparen.
Ik weiger alleen wel om ergens in een achterafbuurt een ex-huurwoning te moeten kopen idd. Dan maar niet op vakantie of naar de kapper of brood van de bakker.
Wij hebben laminaat, en volgens mij mef ook!quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:51 schreef simmu het volgende:
[..]
ik kan je uit ervaring vertellen dat zulks met vloerbedekking niet zo'n succes is
Wat dat laatste betreft: ik ben ook regelmatig blij dat ik kan gaan werken hoor. Soms is de maandag of donderdag behoorlijk lastig en vergt het veel van me, en ben k blij dat ik kan gaan werken de volgende dag. Zo ben k ook weer helemaal blij dan als k thuiskom en is alles weer vergetenquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh nee, ik zeg ook niet dat jouw keuze niet goed zou zijn hoor, maar ik had echt eengevoel toen ik las dat vooral jongetjes beter thuis bij hun moeder kunnen zijn tot hun derde.
Maar goed, zoals eerder gezegd dat ging bij ons sws niet op basis van eerder gemaakte keuzes, en gezien hoe nu alles uit pakt met mijn fantastische opvoedskills en toffe moederlijke persoonlijkheid is dat wrsch ook maar beter ook.![]()
wat zou ik dat toch graag willenquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben laminaat, en volgens mij mef ook!
Heb ik weinig last van, eigenlijk. Er zijn best dingen waarom ik een ander kan benijden, maar eigenlijk hoef ik niets wat een ander wel heeft. Ik heb namelijk zoveel geluk met wat ik wel heb. Zaken waarvan ik zelfs op een bepaald moment dacht dat ik ze nooit zou hebben, dat ik het helemaal prima vind zoals het is.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:55 schreef simmu het volgende:
[..]
wat zou ik dat toch graag willen![]()
zie! je wil ergens toch altijd wel iets wat een ander wel heeft en jij niet
Hahahaquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh nee, ik zeg ook niet dat jouw keuze niet goed zou zijn hoor, maar ik had echt eengevoel toen ik las dat vooral jongetjes beter thuis bij hun moeder kunnen zijn tot hun derde.
Maar goed, zoals eerder gezegd dat ging bij ons sws niet op basis van eerder gemaakte keuzes, en gezien hoe nu alles uit pakt met mijn fantastische opvoedskills en toffe moederlijke persoonlijkheid is dat wrsch ook maar beter ook.![]()
quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:55 schreef Estrys het volgende:
Zindelijk? Nou ja, mijn kind is knap ;-)
Goed idee! Ik dacht er toevallig ook laatst over. Ik vond het een jaar geleden nog veel gemakkelijker. Toen dacht ik nog: goh, dat opvoeden enzo valt best mee. Maar het wordt, hoewel ook leuker ook moeilijker, vind ik.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
Tx meiden, ik zal er binnenkort eens een topicje aan wagen want ik wil wel eens weten hoe anderen met dat![]()
![]()
gevoel omgaan.
Ja, kom je net even boven water qua opvoeding breekt er ergens de puberteit uit.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En dan wordt het weer makkelijk, want dan gaan ze kwa persoonlijkheid de latente fase in (basisschoolleeftijd) volgens Freud.
ik denk dat je als ouder altijd wel ergens her en der wat momentjes hebt waarin je denkt "ik doe het helemaal verkeerdquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
Tx meiden, ik zal er binnenkort eens een topicje aan wagen want ik wil wel eens weten hoe anderen met dat![]()
![]()
gevoel omgaan.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat dat laatste betreft: ik ben ook regelmatig blij dat ik kan gaan werken hoor. Soms is de maandag of donderdag behoorlijk lastig en vergt het veel van me, en ben k blij dat ik kan gaan werken de volgende dag. Zo ben k ook weer helemaal blij dan als k thuiskom en is alles weer vergetenik denk heel menselijk, hoor, niet iets om
over te doen.
Ehm, laten we het erop houden dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer. En dat ik nu bewust keuzes maak om ook soms geen mama te zijn. Maar het is en blijft een taboe lijkt wel. Terwijl mijn psycholoog zegt: de realiteit is je grootste vriend. Mijn realiteit: ik vind het echt niet leuk soms om mama te zijn. Nou ja, so be it. (al is dit vele malen makkelijker gezegd dan gedaan). Het helpt wel om zo te denken voor mij dan.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
![]()
gevoel omgaan.
Mag ik me daarbij aansluiten? Lennon heeft ook totaal geen interesse. Hij telt/puzzelt liever of geeft aan wat links en rechts is.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:55 schreef Estrys het volgende:
Zindelijk? Nou ja, mijn kind is knap ;-)
Herkenbaar hoor. En vooral Twan krijgt van mij af en toe echt wel een draai om z'n oren. Die is bijna 10 zou beter kunnen weten. Waar ik me het meest aan stoor, is het niet luisteren...quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik sta dus echt wel op momenten met mijn nagels in mijn handpalm gedrukt en dan lees ik 'ja, slaan is alleen maar een teken van onmacht' en dan denk ik 'ja, dat zal allemaal wel, maar hoe breng ze anders in godsnaam iets bij, want luisteren doen ze gewoon écht niet'. Ja, pas als ik heel hard ga schreeuwen omdat ze maar door blijven tetteren.![]()
Anyway... topicje dus. Maar vanavond. Ik heb nog niks echt zinnigs gedaan op mijn werk en wil ik mijn hypotheek kunnen blijven betalen zal ik toch maar eens aan de slag moeten.![]()
Ik wanhoop niet. Ik hoop op een "Twantraject". Die was 3,5 jaar en in de zomer zindelijk, zowel overdag als 's avonds. Als dat met Lennon ook zo gaat, vind ik het prima.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:18 schreef mefke79 het volgende:
Diaan, wanhoop niet. Als je mij vorige week had gezegd dat Driekus op het potje zou willen, dan had ik je heel hard uitgelachen.
Tuurlijk. We kunnen een clubje oprichten van knappe kinderen met een luier.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Mag ik me daarbij aansluiten? Lennon heeft ook totaal geen interesse. Hij telt/puzzelt liever of geeft aan wat links en rechts is.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
Tuurlijk. We kunnen een clubje oprichten van knappe kinderen met een luier.
Ja, dat is het idd bij mij ook. Echt, het bloed onder mijn nagels vandaan soms. Zijn ze heel erg aan het tateren met zijn tweetjes en dan:quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:20 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor. En vooral Twan krijgt van mij af en toe echt wel een draai om z'n oren. Die is bijna 10 zou beter kunnen weten. Waar ik me het meest aan stoor, is het niet luisteren...
BE! Ik las laatst (oh de hemel!quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik sta dus echt wel op momenten met mijn nagels in mijn handpalm gedrukt en dan lees ik 'ja, slaan is alleen maar een teken van onmacht' en dan denk ik 'ja, dat zal allemaal wel, maar hoe breng ze anders in godsnaam iets bij, want luisteren doen ze gewoon écht niet'. Ja, pas als ik heel hard ga schreeuwen omdat ze maar door blijven tetteren.![]()
Anyway... topicje dus. Maar vanavond. Ik heb nog niks echt zinnigs gedaan op mijn werk en wil ik mijn hypotheek kunnen blijven betalen zal ik toch maar eens aan de slag moeten.![]()
Ow ja, vreselijk!quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, dat is het idd bij mij ook. Echt, het bloed onder mijn nagels vandaan soms. Zijn ze heel erg aan het tateren met zijn tweetjes en dan:
Jongens... mag het wat zachter alsjeblieft.
Hey, ik vroeg net wat, mag het ietsje zachter?
Hoehoe! Hebben jullie me niet gehoord?
HEY!!!!!! IK-ZEI-MAG-HET-WAT-ZACHTER!!!!!!En dan maar afwachten wanneer de buurvrouw het AMK belt.
![]()
Jup! Helemaal! Sasha ging gisteren in serie naar de gang en uiteindelijk naar boven. Steeds meteen weer bovenop Oscar en zich met hem bemoeien en spullen afpakken etc.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:29 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow ja, vreselijk!
Zitten ze bij jou ook steeds aan elkaar? Apart van elkaar zijn ze rustig. Bij elkaar steeds elkaar uitdagen.Alsof ze het erom doen. Dat onze buren nog niet wat gezegd hebben, vind ik verbazingwekkend.
Zulk hinderlijk gedrag hè?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jup! Helemaal! Sasha ging gisteren in serie naar de gang en uiteindelijk naar boven. Steeds meteen weer bovenop Oscar en zich met hem bemoeien en spullen afpakken etc.
Dus uiteindelijk moest hij van mij maar even alleen boven gaan spelen. Kom ik na een minuut of 10 boven, ligt hij op mijn bed pal naast de kat te slapen.![]()
*fail...
De Nederlandse versie is alleen nog heel duur te krijgen tweedehands via Bol, ik heb de engelse gekocht: Raising Boys van Steve Biddulphquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:37 schreef mefke79 het volgende:
Be, welk boek is dat? Aangezien ik ook twee jochies heb en voorspel dat ik over een jaar of 2 het zelfde verzucht als jij...
Hmm de komende jaren zijn we er dus nog niet vanaf?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb er foto's van gemaakt. Op vakantie, continue een kluwen jongens. Opdat ik later maar niet romantisch terugdacht aan die idilische vakantieMaar het is de Testosteron. Echt. Ik merk het aan mijn oudste twee nu ook weer, stoeien, spierballen meten. Het is des jongens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |