abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108292765
De peuters:

***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
29 mei 2008: X (kitten), dochter van Pvoesss
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
12 mei 2009: Tessel Eloïse, dochter van Noli.
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
14 juni 2009: Deniz Arda, zoon van JaleesaJoia
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem, zoon van Troel
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
18 november 2009: Thyn, zoon van DutchieBre
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_108292825
En mijn laatste post:

Op donderdag 23 februari 2012 09:48 schreef Estrys het volgende:
Natuurlijk is het een keuze. Wij zouden best rond kunnen komen van 1 salaris. Maar dan moeten we goedkoper gaan wonen, geen vakantie, een auto minder. Dat kan. Maar ik kies voor te werken 1. Omdat ik voor die luxe van twee inkomens kies 2. Omdat ik denk dat ik heel ongelukkig zal worden
als thuisblijfmoeder.
Maar daar betaal je als gezin een prijs voor dat klopt. Mijn kind moet dan naar de opvang. En sommige ouders vinden
dat bezwaarlijk, andere minder.
Nou ja dat dus, ik kan het effe niet beter verwoorden.
Bovendien, mijn ukken vinden het kdv helemaal prima, dat helpt natuurlijk ook wel.

Vanaf juli wordt het hier anders, ik ben dan mijn baan kwijt, dus dan moeten we wel met minder geld. Natuurlijk is het idee dat ik snel weer een andere baan heb, maar ik zit er ook over te denken om een studie op te pakken, dus dat wordt dan structureel minder geld. Mignonne, studeer jij nu fulltime of parttime
pi_108292849
Ik studeer fulltime mefke. en ik heb de bus gemist en ga nu voor de herkansing :+
overigens, voor de goede orde, ik ontvang geen studiefinanciering, geen ov-jaarkaart, geen lening en geen beurs of iets anders van die orde.
Ik hoop in de zomer aan de slag te kunnen op een lokale prikpost en zo net even wat extra's binnen te halen waardoor ik mn collegegeld wat soepeler kan betalen :X :')

Het ging me er gewoon om dat ik heel vaak hoor dat ik het zo luxe heb dat ik kan studeren, maar ik wil daar toch even bij aantekenen dat dit een bewuste keuze van ons is geweest en dat daar behoorlijk hard voor geknokt moet worden. Zo luxe is het allemaal niet, het enige wat echt luxe is, is dat ik een man heb die 100% achter mij en mijn droom staat en die alles in het werk stelt om daar mee naartoe te werken.
:)
pi_108292942
Ik heb veel respect voor de keuzes die jullie maken Mignonne. En ik hoop zo dat jullie er over een jaartje of 4 heerlijk de vruchten van kunnen gaan plukken. O+ :*
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:12:02 #5
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_108292949
Ik ben het ook eens met Estrys. Wij zouden wij ook van 1 salaris kunnen rondkomen. Hoeven we niet voor te verhuizen, kunnen gewoon in dit huis blijven wonen. Maar ik voel me goed bij het feit dat ik ook werk. En als ik me goed voel, breng ik dat ook over op mn kinderen. Mijn kinderen hebben daarvan tot nu toe daarvan geen nadelen opgelopen. Ze vinden het leuk op kdv resp bij opa/oma. En doordat ik werk, kunnen we extra dingen doen. Dat is een fijne bijkomstigheid. Maar dat wil niet zeggen dat wij ook maar "zomaar" alles kunnen doen wat we willen.
Make love, not war ☮
pi_108293006
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb veel respect voor de keuzes die jullie maken Mignonne. En ik hoop zo dat jullie er over een jaartje of 4 heerlijk de vruchten van kunnen gaan plukken. O+ :*
dan geef ik denk ik een fok-feestje voor alle lieve meisjes hier O+
dat lijkt me wel wat <3

oh nog even voor de goede orde he, ik zeg dus niet dat iemand niet mag werken of dat ik dat een verkeerde keuze vind of weet ik veel wat. Ik hoop straks zelf ook te werken en ik zit nu ook niet thuis met de kindjes.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:14:10 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293013
Ja, maar het kon al omdat je vanuit een andere startpositie begon. In die zin is het luxe.
Ik zou srsly niet weten hoe ik de boel in zou moeten richten als ik nu zou stoppen met werken en full time zou gaan studeren.
Een beetje een kip en het ei verhaal vlgs mij. Wij krijgen op dit moment geen toeslagen etc. etc. Dus als je nu in een keer de kraan van een van de 2 salarissen dicht zou moeten draaien dan komt de boel heel scheef te staan voor je alles evt. met toeslagen weer rechtgetrokken hebt.
Maar ik vraag me ook echt af hoe jullie het doen hoor! :o Met de prijzen van zorgverzekeringen etc. :o
Zelfs als ik me een beetje in hou kom ik nog op 70 euro boodschappen uit per week! En dan doe ik echt niet gek, denk ik dan. :@ :o

(Maar goed, ik softbal, F duikt, dat soort dingen zouden idd geschrapt kunnen worden en dubbeltjes omdraaien doen we niet. Deed ik dat maar. :@ Ik klik wel heel makkelijk op 'ja' bij dingen die ik wil.)
pi_108293030
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:12 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben het ook eens met Estrys. Wij zouden wij ook van 1 salaris kunnen rondkomen. Hoeven we niet voor te verhuizen, kunnen gewoon in dit huis blijven wonen. Maar ik voel me goed bij het feit dat ik ook werk. En als ik me goed voel, breng ik dat ook over op mn kinderen. Mijn kinderen hebben daarvan tot nu toe daarvan geen nadelen opgelopen. Ze vinden het leuk op kdv resp bij opa/oma. En doordat ik werk, kunnen we extra dingen doen. Dat is een fijne bijkomstigheid. Maar dat wil niet zeggen dat wij ook maar "zomaar" alles kunnen doen wat we willen.
Nouja maar goed dat zegt ook niemand toch?
pi_108293054
Ah, ik zou dan voor een deeltijdstudie gaan (1 keer per week een dag), maar ja, in R'dam, dus zit dan met reiskosten etc. En ja, hier ook geen stufi oid. Het wordt een puzzel financieel, maar mijn huidige vakgebied sluit niet heel goed aan bij mijn persoonlijkheid.
Voor mij is het wel echt een luxe, dat studeren. Ik kies er heel bewust zelf voor en kan het ook alleen als manlief achter me staat.

Vandaag is Driekus weer naar het kdv, ben benieuwd hoe het daar gaat met het plassen/poepen op de wc/potje. Gisteren was het een groot poepfestijn, hij heeft een keer op 6 iets op die pot gedaan (en daarnaast nog 2 keer in de luier). Hij heeft, hoe schetig :P , een boxer 86/92 aan en een hemd. Dat gaat nu door de luierbroekjes, maar als dat straks niet meer nodig is, moeten we iets anders verzinnen. Die dingen zakken van zijn kontje!
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:16:41 #10
114177 Diaan73
pi_108293072
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nouja maar goed dat zegt ook niemand toch?
Nee maar daar was de reactie ook niet voor bedoeld eigenlijk.
Make love, not war ☮
pi_108293092
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar het kon al omdat je vanuit een andere startpositie begon. In die zin is het luxe.
Ik zou srsly niet weten hoe ik de boel in zou moeten richten als ik nu zou stoppen met werken en full time zou gaan studeren.
Een beetje een kip en het ei verhaal vlgs mij. Wij krijgen op dit moment geen toeslagen etc. etc. Dus als je nu in een keer de kraan van een van de 2 salarissen dicht zou moeten draaien dan komt de boel heel scheef te staan voor je alles evt. met toeslagen weer rechtgetrokken hebt.
Maar ik vraag me ook echt af hoe jullie het doen hoor! :o Met de prijzen van zorgverzekeringen etc. :o
Zelfs als ik me een beetje in hou kom ik nog op 70 euro boodschappen uit per week! En dan doe ik echt niet gek, denk ik dan. :@ :o
Daar heb je absoluut gelijk in. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf meer zie als mazzel ofzo, luxe impliceert wat meer dat het financieel allemaal zo makkelijk kan. Ofzo. Snapje wat ik bedoel? De uitgangspositie was in mijn voordeel, dat is zeker waar.

En hoe we het doen is met hangen en wurgen :') leuk is anders, maar dat is de keerzijde van de keus. God wat ben ik toe aan een vakantie :X maar goed. Ik heb de leukste baan van de wereld strakjes :7 en ik heb zo'n vreselijk zin in stage weer straks O+
pi_108293093
Ja, dat wat jij zegt bedoel ik ook BE, over dat het luxe is dat je kunt studeren. Ik snap best dat er een prijskaartje aan zit, maar ik zou het echt niet kunnen regelen.

Dat feestje klinkt goed, mignonne ;)
Dat lijkt em dan wel weer het fijne van studeren en daar wat voor koeten laten: je weet dat er straks een betere tijd komt! En het is echt heel O+ dat B zo achter je droom staat! Hoewel ik zonder meer geloof dat dat hier ook geen probleem zou zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108293124
Mignonne! O+
Daar verwoord je precies wat ik bedoel. Keuzes maak je, voor een ruimer leven of een eigen huis, of voor een studie of voor veel vrije tijd of voor een zwaar onderbetaald beroep. :')
Als je er gelukkig van word en je kinderen en je partner ook dan is dat gewoon helemaal goed toch?
Ik heb ook wel moeite met dat 'moeten' wat men aanhaalt in die zin dat ik me dan afvraag van wie of wat dat 'moet'. Het is gewoon een keuze.
En daar mag je ook best voor staan vind ik.
Wat mij betreft kun je dan beter zeggen dat je hebt gekozen voor een huis en werk en een levensstijl die je graag wil voortzetten.
Het vak wat ik uitoefen is erg onderbetaald, soms werk ik voor 3 euro per uur. :P
Maar ik kan er volledig mijn hart en ziel in kwijt. En ik heb af en toe maanden dat ik 80 uur per week werk en maanden dat ik geen werk heb. En we kunnen dat samen goed combineren.

En daar raak ik een ander punt, namelijk wat DML zegt dat je je zult moeten aanpassen aan de maatschappij en dus moet leren om bv om 9 uur op je werk verschijnen etc.
In de kringen waarin ik me begeef is die mentaliteit helemaal niet te vinden. Ik vergeet soms zelfs af en toe dat in de 'normale' wereld mensen zo anders leven.
FOK laat me dat heel erg zien.
Ik zit juist in de kunstenaars/circus/anarchisten/reizigers/krakers/wereldvreemde wereld. Waar mensen in een yoert gaan wonen op een ruig terrein en zichzelf onderhouden met allerlei klussen hier en daar.
Ik hou van die wereld, en mocht mijn kind daar voor kiezen zal ik hem daarin alle ruimte geven.
Ik zou mijn kind echter wel naar school sturen en geen thuisonderwijs geven, juist omdat ik hem zoveel mogelijk van de wereld wil laten proeven.
Maar die verplichting naar de maatschappij toe, daar kan ik helemaal niks mee.

Zo, en nu ga ik mijn zwangere lijf maar weer eens aan het werk zetten. :{
Had ik maar een baas dan kon ik me ziek melden. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_108293150
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:16 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Nee maar daar was de reactie ook niet voor bedoeld eigenlijk.
ah ok, dan heb k niets gezegd. :)

Oh mef deeltijd zou fijn zijn. Mijn studie kan dus niet in deeltijd, als dat zou kunnen zou er nergens een probleem zijn geloof ik, maar helaas alleen voltijd -O- de reiskosten slokken hier ook een groot deel van mn maandbudget op, en bijgevolg maak ik keuzes om op sommige dagen niet naar r'dam te gaan omdat het me gewoon teveel geld kost. bijvoorbeeld hoe zoek ik iets op in een database, been there done that, als onderzoeksassistent gewerkt, ik denk dat ik daar niet 20 euro voor neer hoef te leggen om dat te komen bekijken :P
pi_108293174
Ik vind dast soort opmerkingen dus naief. Ik denk dat iedereen waarvan de man een fulltime modaal inkomen heeft dus hetzelfde zou moeten kunnen doen als wat Mignonnen doet (er vanuit gaan de dat de vaste lasten zo ongeveer hetzelfde zijn). Ik denk dat jullie je niet half kunnen voorstellen hoeveel ze inlevert. En natuurlijk zouden jullie dat ook kunnen.

Vergelijk eens hoe jullie wonen met hoe Mignonne woont. Jullie zouden allemaal nog zo ongelooflijk veel stappen terug kunnen. dat je dat niet wil is een tweede. Maar ik ben er van overtuigd dat het kan.
pi_108293222
Mijn reactie was een beetje op BE en op Miss.
pi_108293234
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind dast soort opmerkingen dus naief. Ik denk dat iedereen waarvan de man een fulltime modaal inkomen heeft dus hetzelfde zou moeten kunnen doen als wat Mignonne doet (er vanuit gaan de dat de vaste lasten zo ongeveer hetzelfde zijn). Ik denk dat jullie je niet half kunnen voorstellen hoeveel ze inlevert. En natuurlijk zouden jullie dat ook kunnen.

Vergelijk eens hoe jullie wonen met hoe Mignonne woont. Jullie zouden allemaal nog zo ongelooflijk veel stappen terug kunnen. dat je dat niet wil is een tweede. Maar ik ben er van overtuigd dat het kan.
pi_108293239
Nou groofs, wij zouden ons huis echt niet te koop kunnen zetten, want dan houden we een behoorlijke restschuld over. En dat weten we omdat we vorig jaar rondgekeken hebben of we kunnen verhuizen naar een andere, minder dure, woning. En inmiddels is de huizenmarkt alleen maar slechter geworden en het leven duurder. Dus niet op iedere keuze die je ooit hebt gemaakt, kun je ook terugkomen.

Dat zeg ik verkeerd, je kunt overal op terugkomen (behalve het hebben van kinderen :P ) maar in sommige gevallen hangt er een prijskaartje aan dat de voel alleen maar erger zou maken.
pi_108293240
Groofsken: ik denk niet dat wij precies hetzelfde kunnen doen als Mignonne. Puur en alleen omdat wij een hypotheek hebben die gewoon betaald moet worden. En met de huidige markt is verkopen geen optie. Als in: ik kan het te koop zetten, maar dan staat het over 3 jaar nog, ook al ga ik zwaar onder de prijs zitten. Dus tja, al zou ik terug willen naar een huurwoning, het kan niet.
pi_108293305
Oh nee sorry, het kan niet. Hoe kan ik er zo naast zitten. Jullie zijn gedoemd te leven in luxe.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:26:34 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293336
Maar Oeke, snap je ook dat het soms niet zo makkelijk is die keuze te maken?
Jullie kunnen het heel makkelijk schuiven met je werktijden, ik kan niet zomaar tegen mijn baas zeggen dat ik maar 8 uur wil werken en dus zit ik in die zin vast. Want ik zie zo gauw geen optie om iets anders voor veel minder tijd te doen.

En Groofsken, ja, we zouden het allemaal kunnen, als het hele land vol stond met mini-huisjes en er niet iets als vastzittende huizemarkten etc.
Ik zou het vast kunnen als ik vanuit een ander punt was gestart. Tel daar overigens ook het leeftijdsverschil bij op. Mijn leven nu is gebaseerd op vele keuzes die ik eerder gemaakt heb en ik heb me srsly jarenlang gevangene van mijn salaris gevoeld. En nog wel eens. Ik zou niets liever willen dan hier de boel de boel laten en bij een uitvaartonderneming gaan werken, maar daar kan ik ten eerste niet part time terecht en ten tweede zou ik daar full time net aan verdienen wat ik nu verdien.
Kom je weer uit bij die eerdere keuzes, ik kan nu mijn huis niet kwijt en dus goedkoper gaan wonen etc. etc.

Ja, het zou kunnen, maar dat het nu niet gaat is echt niet alleen omdat we het niet zouden willen. Soms zit je gewoon vast in een bepaalde situatie op basis van eerdere keuzes die je niet 'zomaar even' terug kan draaien.

En Mignonne, idd is mazzel dan het betere woord. En nogmaals echt dik petje af, want ik doe het je echt niet na. :N
pi_108293337
Poeh, ik ben zo blij dat ik nooit een huis heb gekocht! :@
Het zou ook niks voor mij zijn hoor, ik moet wel weg kunnen ergens.
Misschien als ik tegen de 50 loop ofzo, dan zou ik wel een huisje willen hebben, maar nu, in deze fase van mijn leven nog niet.
pi_108293345
Groofsken, wat is dat nou voor vervelende opmerking?
Als je je huis niet kwijt kan, dan kan je daar niet op bezuinigen. Simpel zat. Los daarvan, bij de meesten van ons zal het zo zijn dat je op het salaris van 1 persoon nog te veel verdient voor de sociale woningbouw en dus particulier moet huren. Kan je lachen, dat is meestal nog duurder dan een hypotheek.
pi_108293361
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh nee sorry, het kan niet. Hoe kan ik er zo naast zitten. Jullie zijn gedoemd te leven in luxe.
Dit vind ik echt geen leuke opmerking en ook geheel onnodig.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:28:00 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293367
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
:D Jij bent ook echt niet vies van een beetje drama he? :')
Op deze manier stap ik uit de discussie. Jammer! :{

Ik wil alleen nog dit zeggen: Mignonne, stiekem ben ik stik-jaloers op het feit dat jij de keuze hebt gemaakt en dat je de consequenties accepteert.
Met hoe wij ons leven nu ingericht hebben denk ik die keuze niet te kunnen maken en dat vind ik eigenlijk heel jammer.
pi_108293410
O en waarom verdedig ik mezelf nou. Wij hebben deze KEUZE gemaakt, al jaren geleden. Oke, toen waren de verwachtingen anders dan nu en daar baal ik wel eens van, maar ik zou het zo weer doen.
pi_108293412
Als je je schulden niet kunt betalen gaat ook gewoon je huis in de verkoop hoor. Denk je dat ze dat zouden doen als ze je schulden er alleen maar groter op zouden worden? Watmij betreft denk je dan alleen maar korte-termijn.

BE verwoordt wat mij betreft veel meer waar het echt om gaat. Ze wil niet verhuizen. Willen is wat anders dan kunnen. Daar gaat het me om.
pi_108293437
Jullie doen alsiof het niet zou kunnen, terwijl je volgens mij eigenlijk bedoelt dat je het niet zou willen.
pi_108293441
Groofsken, dus ik moet gewoon stoppen met de hypotheek betalen zodat ik uiteindelijk met een enorme schuld achter blijf, maar dat ik wel kan studeren? Nou sorry, maar zo zit ik niet in elkaar.

Wat BE al zegt, einde discussie voor mij.
pi_108293454
Ik zeg nergens dat ik vind dat je je huis moet verkopen hoor :o .
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:32:06 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293473
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als je je schulden niet kunt betalen gaat ook gewoon je huis in de verkoop hoor. Denk je dat ze dat zouden doen als ze je schulden er alleen maar groter op zouden worden? Watmij betreft denk je dan alleen maar korte-termijn.

BE verwoordt wat mij betreft veel meer waar het echt om gaat. Ze wil niet verhuizen. Willen is wat anders dan kunnen. Daar gaat het me om.
Ik wil HEEL GRAAG (om meerdere redenen) verhuizen, het gaat alleen niet omdat ik mijn huis niet aan de straatstenen kwijt kan!

En ja, als ik mijn hypotheek niet betaal dan gaat het de verkoop in. En dan? Heb je dat geleur van dat gezin dat op straat stond laatst gemist? Goedkope huisjes liggen echt niet voor het oprapen. :o
pi_108293489
Hier wel hoor. Alle huurhuisjes staan hier te koop met een kortingsregeling.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:33:02 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293501
Nou ja goed, mss dit topic hernoemen en een nieuwe peuterdeel openen? Hoe krijgen we dit nog terug on-topic! :D
pi_108293507
Dat snap ik BE, en als je beginpunt inderdaad zo anders is dan ben je al die verplichtingen en schulden aangegaan.
Wat dat aangaat kan ik niet meepraten omdat ik dus nooit een echt reguliere baan heb gehad, behalve bijbaantjes en nooit een hiuzenbezitswens heb gehad etc.
Maar goed, Ik ben nu met mijn plofbuik nog keihard aan het werk en waarschijnlijk moet ik alweer een paar dagen gaan werken als ik 2 of 3 weken bevallen ben. Dat is de keerzijde. Als ik ziek word is er geen vangnet, als ik arbeidsongeschikt wordt is er geen vangnet, ik heb op dit moment geen enkele pensioensopbouw en geen enkel spaarpotje.
Dat is de keerzijde van al die luxe dat ik kan schuiven met mijn tijden. ;)
En ik vind het bij vlagen heel klote, maar ik weet dat ik er ook veel voldoening uit haal.
pi_108293514
In ons straatje staan denk ik zo'n 4 huizen leeg en te koop op dit moment.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:33:54 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hier wel hoor. Alle huurhuisjes staan hier te koop met een kortingsregeling.
Heb jij dan ook een baan voor mij en mijn echtgenoot? Het is toch allemaal niet zo enorm zwart-wit?

Nou ja goed, ik had al gezegd dat ik ermee ga stoppen. Ik ga maar eens aan het werk. :@
pi_108293532
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Wij kunnen onze schuld (de hypotheek) wel betalen, dus gedwongen verkoop is niet aan de orde.

Ik vind het hartstikke mooi en knap wat mignonne doet, en wat BE ook zegt, ik ben er best jaloers op, maar in onze situatie zou het echt niet kunnen.

En dat zeg ik niet omdat ik niet voor mijn keuzes sta, want dat doe ik wel, en al jaren. Maar verhuizen en naar een andere, goedkope woning verhuizen is dus iets wat wij hebben overwogen en onderzocht en helaas als niet haalbaar terzijde hebben geschoven.
pi_108293533
Nou moeten we niet net doen of je huis verkopen zo makkelijk gaat.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_108293553
Ik heb geleefd volgens het kunstenaarsbestaan en nu in een reguliere baan. Hoewel ik mijn kunstenaarsvak met meer passie heb beoefend zijn de voordelen van een gewone baan voor mij onnoemelijk groot.
pi_108293557
Even een peutervraag (peutertopic toch?!)

Hoe lang deden jullie kindjes erover om van eerste keer potje naar echt zindelijk te gaan? En hoe pakten jullie dat aan? Moet ik em nu al snel een keer zonder luier laten lopen of pas doen als er echt niets meer in de luier beland overdag? Ik vermoed namelijk dat ie al snel denkt: die luier vangt mooi alles op, als ik geen zin heb, ga ik niet op de pot. (want anders mis ik zomaar Brandweerman Sam, op dvd, die mama echt niet stil kan zetten :P )
pi_108293584
wat is dat toch met die behoefte om een ander te beoordelen op hoe je zelf je leven in wil richten :?

wat maken jullie dan van ons he? dat vraag ik me steeds af in dit soort discussies. wij hebben het gewoon normaal goed. geen vetpot, maar ook niet armoedig. de kinderen doen het goed en met sangdrax zn baan gaat het ook prima. en dat kan alleen maar omdat ik bereid was om thuisblijfmoeder te zijn. ik doe geen opleiding en ik werk ook al niet. onze keuze, waar we nog altijd achter staan en blij mee zijn. misschien dat we over een jaartje of 2 nog verkassen, misschien naar een ander land, misschien niet. misschien dat we hier een huisje kopen (ja. dat kunnen we :6 )
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:35:59 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293588
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:33 schreef oeke het volgende:
Dat snap ik BE, en als je beginpunt inderdaad zo anders is dan ben je al die verplichtingen en schulden aangegaan.
Wat dat aangaat kan ik niet meepraten omdat ik dus nooit een echt reguliere baan heb gehad, behalve bijbaantjes en nooit een hiuzenbezitswens heb gehad etc.
Maar goed, Ik ben nu met mijn plofbuik nog keihard aan het werk en waarschijnlijk moet ik alweer een paar dagen gaan werken als ik 2 of 3 weken bevallen ben. Dat is de keerzijde. Als ik ziek word is er geen vangnet, als ik arbeidsongeschikt wordt is er geen vangnet, ik heb op dit moment geen enkele pensioensopbouw en geen enkel spaarpotje.
Dat is de keerzijde van al die luxe dat ik kan schuiven met mijn tijden. ;)
En ik vind het bij vlagen heel klote, maar ik weet dat ik er ook veel voldoening uit haal.
En ook daar ben ik 'jaloers' op, dat jij die keuze gemaakt hebt en dat ik me ooit heb laten leiden door de wens wel te kopen. Oa uit de gedachte dat huren heel duur is (ik zat toen in een huurhuis op de particuliere markt). De laatste maanden heb ik mezelf wel eens verwenst zo snel (weer) te willen open omdat je vanuit een huurpositie zoveel flexibeler bent. :Y
Maar ja, dat is de koe in de kont kijken, toen was de huizenmarkt nog in leven zeg maar. :)
pi_108293616
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:34 schreef Estrys het volgende:
Nou moeten we niet net doen of je huis verkopen zo makkelijk gaat.
:D

Echt, ik vind niet dat iemand zou moeten doen wat Mignonne doet. Ik vind ook niet dat mensen maar goedkoper moeten gaan wonen. Als je rondkomt en gelukkig bent is er toch helemaal geen reden tot verandering? :o
pi_108293640
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:35 schreef mefke79 het volgende:

Hoe lang deden jullie kindjes erover om van eerste keer potje naar echt zindelijk te gaan? En hoe pakten jullie dat aan? Moet ik em nu al snel een keer zonder luier laten lopen of pas doen als er echt niets meer in de luier beland overdag? Ik vermoed namelijk dat ie al snel denkt: die luier vangt mooi alles op, als ik geen zin heb, ga ik niet op de pot. (want anders mis ik zomaar Brandweerman Sam, op dvd, die mama echt niet stil kan zetten :P )
de teller staat nu op anderhalf jaar :P
still counting :{
pi_108293654
Nu is de positie vanuit huren ook niet meer flexibel, hoor. Een andere huurwoning vinden valt ook niet mee tegenwoordig.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:38:19 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293671
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:35 schreef mefke79 het volgende:

Dat kan je helemaal zelf bepalen toch? Als jij zin hebt om een paar keer per dag te wassen (als het nodig is) dan is de optie om die luier lekker uit te laten, maar je kan ook de luier om laten en hem op gezette tijden op het potje zetten om zo te zorgen dat zijn blaas leeg is en hij niet meer in de luier plast.

Ik ga, geheel on-topic met de discussie in het vorige deel, mee met de kdv-flow. Sasha ging daar destijds mee in het plas-ritueel van alle kindjes en was er veel verder mee dan ik dacht en binnen twee weken was hij toen daar en thuis zindelijk.
Met Oscar lijkt het nu ook weer zo te lopen. Daar plast hij alle keren dat ze hem op het potje zetten, thuis probeer ik het ook maar gebeurt er weinig.
pi_108293696
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Echt, ik vind niet dat iemand zou moeten doen wat Mignonne doet. Ik vind ook niet dat mensen maar goedkoper moeten gaan wonen. Als je rondkomt en gelukkig bent is er toch helemaal geen reden tot verandering? :o
Nee jij vindt dat iemand niet mag zeggen dat het niet zou kunnen, omdat het wel zou kunnen en we alleen onze luxe niet willen missen. Klinkt veel redelijker en vriendelijk.
pi_108293726
Mijn reactie was puur op de eerste reactyies op haar post:

"In onze positie zou het echt niet kunnen." dat geloof ik gewoon niet. Niet nu misschien. maar je kunt wel naar dingen toewerken. Keuzes in het leven (gaan) maken met in je achterhoofd steeds wat voor jou belangrijk is (flexibel zijn of juist vastigheid, je droomstudie doen of voor een minder betaalde maar leuke re baan kunnen gaan, enz.) je kunt daar naartoe leven, dat denk ik echt.

Maar ja, ik sta wat dat betreft misschien wel heel anders in het leven.
pi_108293734
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

maar je kan ook niet doen alsof je altijd maar gelukkig bent als je goed rondkomt. Net wat BE zegt, soms wil je anders, maar kan het dus niet. Hoe graag je ook wilt.

En nu houd ik er over op. Klaar.
Iemand antwoord op mijn plas-en-poep vraag?
pi_108293742
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee jij vindt dat iemand niet mag zeggen dat het niet zou kunnen, omdat het wel zou kunnen en we alleen onze luxe niet willen missen. Klinkt veel redelijker en vriendelijk.
Ik snap heus wel dat het niet vriendelijk klinkt, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:40:51 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293751
Voor Mefke!!!

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat kan je helemaal zelf bepalen toch? Als jij zin hebt om een paar keer per dag te wassen (als het nodig is) dan is de optie om die luier lekker uit te laten, maar je kan ook de luier om laten en hem op gezette tijden op het potje zetten om zo te zorgen dat zijn blaas leeg is en hij niet meer in de luier plast.

Ik ga, geheel on-topic met de discussie in het vorige deel, mee met de kdv-flow. Sasha ging daar destijds mee in het plas-ritueel van alle kindjes en was er veel verder mee dan ik dacht en binnen twee weken was hij toen daar en thuis zindelijk.
Met Oscar lijkt het nu ook weer zo te lopen. Daar plast hij alle keren dat ze hem op het potje zetten, thuis probeer ik het ook maar gebeurt er weinig.
pi_108293764
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
En ook daar ben ik 'jaloers' op, dat jij die keuze gemaakt hebt en dat ik me ooit heb laten leiden door de wens wel te kopen. Oa uit de gedachte dat huren heel duur is (ik zat toen in een huurhuis op de particuliere markt). De laatste maanden heb ik mezelf wel eens verwenst zo snel (weer) te willen open omdat je vanuit een huurpositie zoveel flexibeler bent. :Y
Maar ja, dat is de koe in de kont kijken, toen was de huizenmarkt nog in leven zeg maar. :)
Het is toch een raar iets he?
Ik kan ook bij vlagen heel jaloers zijn op mensen met een gewone baan en een eigen huis.
Wat Groofsken zegt, dat ze nu alleen maar voordelen ziet van haar gewone baan, dat voel ik ook vaak, dat dat heel fijn zou kunnen zijn ipv altijd maar die onzekerheid of er nog wel werk is. Zeker nu er zoveel weggesneden is uit het kunstbeleid.
Maar aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen wel zo te leven. Ik kan me geen enkele andere baan bedenken die ik zou willen doen. Op dit moment.

Volgens mij is het gras bij vlagen altijd groener aan de andere kant van de heuvel. Of hoe heet het.
pi_108293773
Hmm, was het maar zomer dan. Dan liet ik em wel gewoon effe zo rond lopen. Hij gaat inderdaad mee in het kdv-ritme, hoop ik. We zien wel.
pi_108293810
Enne, Be, thanks voor het antwoord!
(jouw post was er sneller dan mijn antwoord zeg maar)
pi_108293824
Ik vind dat wij het gewoon awesome doen, ik studeer en werk (binnenkort weer (20 uur) hij studie en werk, 2 kindjes en alleen elin gaat 2 dagen naar de opvang. ik werk dus in het weekend en avonduren, hij is thuis bij de kinderen. (avond en weekend ) en door de week werkt hij uiteraard, op donderdag zelfs tot 23:00 studie en werk)

En dat vinden wij nu Luxe, kan je nagaan in wat voor weelde we zullen leven bij 1.5 keer modaal :D maargoed, wij doen dan ook niet aan etentjes of dagjes uit..of vakanties. vorig jaar gingen we naar Egypte (op kosten van schoonouders, jammergenoeg gingen zij ook mee) En soms een dagje strand, want dat kost immers niets of een ijsje.

verder hebben we een abbo op Ballorig :P Hij koopt af en toe boeken en platen en ik koop kinderkleding en bolletjes wol.
pi_108293838
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik snap heus wel dat het niet vriendelijk klinkt, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.
En ik denk dat je je dan vergist.

Maar goed, voor mij ook einde discussie, want hoewel ik niet het gevoel wil hebben me te moeten verdedigen, merk ik dat dat wel komt. en daar pas ik voor.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:43:45 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108293852
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:41 schreef oeke het volgende:

[..]

Het is toch een raar iets he?
Ik kan ook bij vlagen heel jaloers zijn op mensen met een gewone baan en een eigen huis.
Wat Groofsken zegt, dat ze nu alleen maar voordelen ziet van haar gewone baan, dat voel ik ook vaak, dat dat heel fijn zou kunnen zijn ipv altijd maar die onzekerheid of er nog wel werk is. Zeker nu er zoveel weggesneden is uit het kunstbeleid.
Maar aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen wel zo te leven. Ik kan me geen enkele andere baan bedenken die ik zou willen doen. Op dit moment.

Volgens mij is het gras bij vlagen altijd groener aan de andere kant van de heuvel. Of hoe heet het.
Ja, dat is het ook. Ik weet ook niet of ik de onzekerheid aan zou kunnen hoor. Maar als je mss niet beter weet is het ook weer anders.

(En ik :X soms van ons uitgavengedrag hoor, want we harken samen een flink inkomen binnen en in theorie moeten we flink kunnen sparen, maar meestal sparen we nog niet de helft van wat zou moeten. Dus ja, in die zin zouden we heel veel kunnen snijden (tweede auto, mag van mij weg, wil echtgenoot niet), maar in veel dingen toch ook weer niet (hypohteek, verzekeringen etc.) )
pi_108293859
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn reactie was puur op de eerste reactyies op haar post:

"In onze positie zou het echt niet kunnen." dat geloof ik gewoon niet. Niet nu misschien. maar je kunt wel naar dingen toewerken. Keuzes in het leven (gaan) maken met in je achterhoofd steeds wat voor jou belangrijk is (flexibel zijn of juist vastigheid, je droomstudie doen of voor een minder betaalde maar leuke re baan kunnen gaan, enz.) je kunt daar naartoe leven, dat denk ik echt.

Maar ja, ik sta wat dat betreft misschien wel heel anders in het leven.
Heb je deze post ook nog gelezen, Miss?
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:45:02 #59
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108293902
@Be ik had een baan tot oudste 3 was. Dus ook hij ging naar oma en de gastouder. En zijn vader werkte een dag minder. Doordat ik veel avonddiensten werkte ging hij uiteindelijk 8 uur per week naar de opvang. Dat voelde voor mij goed.
Ik denk echt niet dat als ze naar een vast kdv waren gegaan ze dan voor galg en rad waren opgegroeid. ;) Voor mij voelde dat gewoon niet goed. Maar ik had dan ook (vind ik nu) een bijna ongezonde beschermdrift. Dus tja... Of dat nou zo gezond is.

En oh ja, ik zou ook mijn huis wel willen verkopen en een vrijstaand boerderijtje kopen enzo. Maar goed, wij kunnen dit net aan betalen. Ik heb me wel voorgenomen te bezuinigen op de boodschappen en eens wat meer te sparen.
Ik weiger alleen wel om ergens in een achterafbuurt een ex-huurwoning te moeten kopen idd. Dan maar niet op vakantie of naar de kapper of brood van de bakker.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_108293905
En alles kan, als je het maar wil

:+
Clicheparade \O/
pi_108293969
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:41 schreef mefke79 het volgende:
Hmm, was het maar zomer dan. Dan liet ik em wel gewoon effe zo rond lopen. Hij gaat inderdaad mee in het kdv-ritme, hoop ik. We zien wel.
In huis kan hij toch ook zonder luier lopen? Deed ik bij Senna in het begin wel, gewoon thuis in de blote billen, potje bij de hand. Dat ging eigenlijk vrij snel goed, maar als we weggingen, had ze nog een luier aan. Ik heb daar toen ik dacht dat ze dat aan zou kunnen, zomaar een eind aan gemaakt en haar met onderbroek in laats van luier meegenomen om boodschappen te doen. Half uurtje waren we weg en dat ging goed. Langzaam opgebouwd en nu gaat het al een hele tijd prima. Wat niet inhoudt dat ze nooit ongelukjes heeft, hoor. Voornamelijk als ze geen zin heeft in het hele gedoe van potje enzo :')
pi_108294008
wij hebben Elin gelijk op de wc gezet, anders moest ze 2x wennen :) (we hebben zo'n verkleiner met trapje)
pi_108294025
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Heb je deze post ook nog gelezen, Miss?
Ja hoor heb k gelezen. Maar dan nog denk ik dat zeker de komende 5-8 jaar de huizenmarkt nog niet veel zal verbeteren en daar zit toc echt het grootste deel van de 'pijn'. En dan ben k dadelijk 50...
pi_108294102
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In huis kan hij toch ook zonder luier lopen? Deed ik bij Senna in het begin wel, gewoon thuis in de blote billen, potje bij de hand. Dat ging eigenlijk vrij snel goed, maar als we weggingen, had ze nog een luier aan. Ik heb daar toen ik dacht dat ze dat aan zou kunnen, zomaar een eind aan gemaakt en haar met onderbroek in laats van luier meegenomen om boodschappen te doen. Half uurtje waren we weg en dat ging goed. Langzaam opgebouwd en nu gaat het al een hele tijd prima. Wat niet inhoudt dat ze nooit ongelukjes heeft, hoor. Voornamelijk als ze geen zin heeft in het hele gedoe van potje enzo :')
ik kan je uit ervaring vertellen dat zulks met vloerbedekking niet zo'n succes is :X
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:51:42 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108294120
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:45 schreef debuurvrouw het volgende:
@Be ik had een baan tot oudste 3 was. Dus ook hij ging naar oma en de gastouder. En zijn vader werkte een dag minder. Doordat ik veel avonddiensten werkte ging hij uiteindelijk 8 uur per week naar de opvang. Dat voelde voor mij goed.
Ik denk echt niet dat als ze naar een vast kdv waren gegaan ze dan voor galg en rad waren opgegroeid. ;) Voor mij voelde dat gewoon niet goed. Maar ik had dan ook (vind ik nu) een bijna ongezonde beschermdrift. Dus tja... Of dat nou zo gezond is.

En oh ja, ik zou ook mijn huis wel willen verkopen en een vrijstaand boerderijtje kopen enzo. Maar goed, wij kunnen dit net aan betalen. Ik heb me wel voorgenomen te bezuinigen op de boodschappen en eens wat meer te sparen.
Ik weiger alleen wel om ergens in een achterafbuurt een ex-huurwoning te moeten kopen idd. Dan maar niet op vakantie of naar de kapper of brood van de bakker.
Oh nee, ik zeg ook niet dat jouw keuze niet goed zou zijn hoor, maar ik had echt een -O- gevoel toen ik las dat vooral jongetjes beter thuis bij hun moeder kunnen zijn tot hun derde.
Maar goed, zoals eerder gezegd dat ging bij ons sws niet op basis van eerder gemaakte keuzes, en gezien hoe nu alles uit pakt met mijn fantastische opvoedskills en toffe moederlijke persoonlijkheid is dat wrsch ook maar beter ook. :@ :')
pi_108294176
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:51 schreef simmu het volgende:

[..]

ik kan je uit ervaring vertellen dat zulks met vloerbedekking niet zo'n succes is :X
Wij hebben laminaat, en volgens mij mef ook!
pi_108294230
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh nee, ik zeg ook niet dat jouw keuze niet goed zou zijn hoor, maar ik had echt een -O- gevoel toen ik las dat vooral jongetjes beter thuis bij hun moeder kunnen zijn tot hun derde.
Maar goed, zoals eerder gezegd dat ging bij ons sws niet op basis van eerder gemaakte keuzes, en gezien hoe nu alles uit pakt met mijn fantastische opvoedskills en toffe moederlijke persoonlijkheid is dat wrsch ook maar beter ook. :@ :')
Wat dat laatste betreft: ik ben ook regelmatig blij dat ik kan gaan werken hoor. Soms is de maandag of donderdag behoorlijk lastig en vergt het veel van me, en ben k blij dat ik kan gaan werken de volgende dag. Zo ben k ook weer helemaal blij dan als k thuiskom en is alles weer vergeten :) ik denk heel menselijk, hoor, niet iets om :@ over te doen.
pi_108294253
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij hebben laminaat, en volgens mij mef ook!
wat zou ik dat toch graag willen :'(
zie! je wil ergens toch altijd wel iets wat een ander wel heeft en jij niet :P
pi_108294255
Zindelijk? Nou ja, mijn kind is knap ;-)
pi_108294282
Dat vind ik dan weer luxe, een huis hebben waar je ook in de winter je kind zonder luier kunt laten lopen ;) Hier mogen we al blij zijn als we het met kleren aan niet koud hebben.. Kopen iemand? :P

Hoe dan ook waar ik voor kwam: het lijkt erop dat Timo's darmen eindelijk leeg zijn, gisteren en vandaag nog geen bizar grote poepluiers gehad.. En nu nog maar hopen dat hij "gewoon" verstopt zat..
pi_108294303
Ik werk ook graag :Y . Sterker nog, ik breng ze ook weg als ik vrij heb, zoals dze week.

(Alleen had ik een baby ook liever thuisgehouden, maar dat is een eerdere discussie geweest. In elk geval totdat ze zichzelf konden voortbewegen en zelf naar het vermaak en de aandacht toe konden gaan).
pi_108294335
Mijn dochter was met twee weken zindelijk. Mijn zoon heeft één keer op een potje gepoept en verder geen interesse meer getoond. Ik wacht hier tot de lente.
pi_108294339
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:55 schreef simmu het volgende:

[..]

wat zou ik dat toch graag willen :'(
zie! je wil ergens toch altijd wel iets wat een ander wel heeft en jij niet :P
Heb ik weinig last van, eigenlijk. Er zijn best dingen waarom ik een ander kan benijden, maar eigenlijk hoef ik niets wat een ander wel heeft. Ik heb namelijk zoveel geluk met wat ik wel heb. Zaken waarvan ik zelfs op een bepaald moment dacht dat ik ze nooit zou hebben, dat ik het helemaal prima vind zoals het is.
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:00:53 #74
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108294452
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hahaha :* ik vind je veel te streng voor jezelf. Ik ben ook een veel lievere moeder nu school de ergste drukte afvangt hoor ;) jongetjes, zeker zo tussen 3 en 7 ( ja sorry :@) zijn best een uitdaging als je snel overprikkeld bent en niet zo goed tegen veel geluid kan. Ik vond het zwaar en heftig en ben erg blij dat mijn jongste ook wat ouder wordt. :@

Zo, de taboes van het ouderschap. :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:02:23 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108294519
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:55 schreef Estrys het volgende:
:D *;

Tx meiden, ik zal er binnenkort eens een topicje aan wagen want ik wil wel eens weten hoe anderen met dat :X :o :X gevoel omgaan. :)
pi_108294575
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tx meiden, ik zal er binnenkort eens een topicje aan wagen want ik wil wel eens weten hoe anderen met dat :X :o :X gevoel omgaan. :)
Goed idee! Ik dacht er toevallig ook laatst over. Ik vond het een jaar geleden nog veel gemakkelijker. Toen dacht ik nog: goh, dat opvoeden enzo valt best mee. Maar het wordt, hoewel ook leuker ook moeilijker, vind ik.
pi_108294613
En dan wordt het weer makkelijk, want dan gaan ze kwa persoonlijkheid de latente fase in (basisschoolleeftijd) volgens Freud :P .
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:05:55 #78
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108294663
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En dan wordt het weer makkelijk, want dan gaan ze kwa persoonlijkheid de latente fase in (basisschoolleeftijd) volgens Freud :P .
Ja, kom je net even boven water qua opvoeding breekt er ergens de puberteit uit. :X
pi_108294725
Ik moet nog wel merken of Freud gelijk heeft hoor.

Alhoewel, S is al helemaal niet meer zo grensopzoekend. En die heeft toch heus ook wel haar moeilijkere (of mijn moeilijkere) fases gekend. :Y
pi_108294809
quote:

[..]

ik denk dat je als ouder altijd wel ergens her en der wat momentjes hebt waarin je denkt "ik doe het helemaal verkeerd :'( ". gewoon negeren en/of eens stevig over discussieren :P
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:12:07 #81
114177 Diaan73
pi_108294909
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat dat laatste betreft: ik ben ook regelmatig blij dat ik kan gaan werken hoor. Soms is de maandag of donderdag behoorlijk lastig en vergt het veel van me, en ben k blij dat ik kan gaan werken de volgende dag. Zo ben k ook weer helemaal blij dan als k thuiskom en is alles weer vergeten :) ik denk heel menselijk, hoor, niet iets om :@ over te doen.
Helemaal mee eens.

Ow en voor ons hypotheek bedrag per maand kan ik hier niet huren. :N En zo gemakkelijk is het ook niet om een huurwoning te krijgen.
Make love, not war ☮
pi_108294954
quote:

[..]

Ehm, laten we het erop houden dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer. En dat ik nu bewust keuzes maak om ook soms geen mama te zijn. Maar het is en blijft een taboe lijkt wel. Terwijl mijn psycholoog zegt: de realiteit is je grootste vriend. Mijn realiteit: ik vind het echt niet leuk soms om mama te zijn. Nou ja, so be it. (al is dit vele malen makkelijker gezegd dan gedaan). Het helpt wel om zo te denken voor mij dan.
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:14:51 #83
114177 Diaan73
pi_108295011
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:55 schreef Estrys het volgende:
Mag ik me daarbij aansluiten? Lennon heeft ook totaal geen interesse. Hij telt/puzzelt liever of geeft aan wat links en rechts is. :')
Make love, not war ☮
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:18:26 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108295143
Ik sta dus echt wel op momenten met mijn nagels in mijn handpalm gedrukt en dan lees ik 'ja, slaan is alleen maar een teken van onmacht' en dan denk ik 'ja, dat zal allemaal wel, maar hoe breng ze anders in godsnaam iets bij, want luisteren doen ze gewoon écht niet'. Ja, pas als ik heel hard ga schreeuwen omdat ze maar door blijven tetteren. :o :@

Anyway... topicje dus. Maar vanavond. Ik heb nog niks echt zinnigs gedaan op mijn werk en wil ik mijn hypotheek kunnen blijven betalen zal ik toch maar eens aan de slag moeten. :o :@
pi_108295147
Diaan, wanhoop niet. Als je mij vorige week had gezegd dat Driekus op het potje zou willen, dan had ik je heel hard uitgelachen.
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:20:56 #86
114177 Diaan73
pi_108295251
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik sta dus echt wel op momenten met mijn nagels in mijn handpalm gedrukt en dan lees ik 'ja, slaan is alleen maar een teken van onmacht' en dan denk ik 'ja, dat zal allemaal wel, maar hoe breng ze anders in godsnaam iets bij, want luisteren doen ze gewoon écht niet'. Ja, pas als ik heel hard ga schreeuwen omdat ze maar door blijven tetteren. :o :@

Anyway... topicje dus. Maar vanavond. Ik heb nog niks echt zinnigs gedaan op mijn werk en wil ik mijn hypotheek kunnen blijven betalen zal ik toch maar eens aan de slag moeten. :o :@
Herkenbaar hoor. En vooral Twan krijgt van mij af en toe echt wel een draai om z'n oren. Die is bijna 10 zou beter kunnen weten. Waar ik me het meest aan stoor, is het niet luisteren...
Make love, not war ☮
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:22:02 #87
114177 Diaan73
pi_108295286
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:18 schreef mefke79 het volgende:
Diaan, wanhoop niet. Als je mij vorige week had gezegd dat Driekus op het potje zou willen, dan had ik je heel hard uitgelachen.
Ik wanhoop niet. Ik hoop op een "Twantraject". Die was 3,5 jaar en in de zomer zindelijk, zowel overdag als 's avonds. Als dat met Lennon ook zo gaat, vind ik het prima.

Potje is trouwens helemaal not done bij Lennon.
Make love, not war ☮
pi_108295306
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:14 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Mag ik me daarbij aansluiten? Lennon heeft ook totaal geen interesse. Hij telt/puzzelt liever of geeft aan wat links en rechts is. :')
Tuurlijk. We kunnen een clubje oprichten van knappe kinderen met een luier.
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:23:24 #89
114177 Diaan73
pi_108295330
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Tuurlijk. We kunnen een clubje oprichten van knappe kinderen met een luier.
:D _O-

Deal!
Make love, not war ☮
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:27:03 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108295446
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:20 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Herkenbaar hoor. En vooral Twan krijgt van mij af en toe echt wel een draai om z'n oren. Die is bijna 10 zou beter kunnen weten. Waar ik me het meest aan stoor, is het niet luisteren...
Ja, dat is het idd bij mij ook. Echt, het bloed onder mijn nagels vandaan soms. Zijn ze heel erg aan het tateren met zijn tweetjes en dan:
Jongens... mag het wat zachter alsjeblieft.
Hey, ik vroeg net wat, mag het ietsje zachter?
Hoehoe! Hebben jullie me niet gehoord?
HEY!!!!!! IK-ZEI-MAG-HET-WAT-ZACHTER!!!!!!

:') En dan maar afwachten wanneer de buurvrouw het AMK belt. :o :+
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:28:29 #91
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108295497
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:18 schreef Brighteyes het volgende:

BE! Ik las laatst (oh de hemel! O+) dat je met jongens luider moet communiceren. :o omdat het dan pas bij ze binnen komt. :o *O*. Dus ik prijs heul niet de vis aan, ik was gewoon op z'n jongens aan het communiceren!

En echt! Het wordt beter. Echtechtecht. Ik schreeuw echt nooit meer, laat staan dat er kinderen op de gang staan. Maar het is wél herkenbaar.ik bel niemand. Ben benieuwd naar de meldingen die er voor mij liggen. :')
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:29:08 #92
114177 Diaan73
pi_108295527
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, dat is het idd bij mij ook. Echt, het bloed onder mijn nagels vandaan soms. Zijn ze heel erg aan het tateren met zijn tweetjes en dan:
Jongens... mag het wat zachter alsjeblieft.
Hey, ik vroeg net wat, mag het ietsje zachter?
Hoehoe! Hebben jullie me niet gehoord?
HEY!!!!!! IK-ZEI-MAG-HET-WAT-ZACHTER!!!!!!

:') En dan maar afwachten wanneer de buurvrouw het AMK belt. :o :+
Ow ja, vreselijk!

Zitten ze bij jou ook steeds aan elkaar? Apart van elkaar zijn ze rustig. Bij elkaar steeds elkaar uitdagen. }:| Alsof ze het erom doen. Dat onze buren nog niet wat gezegd hebben, vind ik verbazingwekkend.
Make love, not war ☮
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:30:37 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108295593
Ja, dat stond ook nog dat boek idd, dat jongens idd minder goed horen. Dat heeft me wel een beetje geholpen met relativeren.
En jouw posts die beterschap beloven zijn ook echt heel fijn. :Y

Een vriendinnetje biechtte laatst op wat zij haar kind wel eens toe bijt en toen voelde ik mezelf ook meteen weer een topmoeder! Iets met over het balkon kieperen enzo. :o :@
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:31:45 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108295635
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:29 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ow ja, vreselijk!

Zitten ze bij jou ook steeds aan elkaar? Apart van elkaar zijn ze rustig. Bij elkaar steeds elkaar uitdagen. }:| Alsof ze het erom doen. Dat onze buren nog niet wat gezegd hebben, vind ik verbazingwekkend.
Jup! Helemaal! Sasha ging gisteren in serie naar de gang en uiteindelijk naar boven. Steeds meteen weer bovenop Oscar en zich met hem bemoeien en spullen afpakken etc.
Dus uiteindelijk moest hij van mij maar even alleen boven gaan spelen. Kom ik na een minuut of 10 boven, ligt hij op mijn bed pal naast de kat te slapen. O+ :') *fail...
pi_108295682
:o

Ik schreeuw ook wel eens om tot ze door te dringen. Of vooral eigenlijk als ze zo onvoorzichtig zijn dat er iemand bijna (of soms helemaal) een gevaarlijke smak maakt. Maar meijse/jongen is denk ik toch wel heel anders dan jongen/ jongen.

Dat hele wilde voortdurend zou ik ook niet goed tegenkunnen. Als ze hier elkaar dwars liggen (of mij), neem ik ze altijd mee naar buiten.
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:33:13 #96
114177 Diaan73
pi_108295702
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:31 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Jup! Helemaal! Sasha ging gisteren in serie naar de gang en uiteindelijk naar boven. Steeds meteen weer bovenop Oscar en zich met hem bemoeien en spullen afpakken etc.
Dus uiteindelijk moest hij van mij maar even alleen boven gaan spelen. Kom ik na een minuut of 10 boven, ligt hij op mijn bed pal naast de kat te slapen. O+ :') *fail...
Zulk hinderlijk gedrag hè?
Ow dat is dan wel weer heel erg lief O+

Buuv, bedankt voor de tip. Ik ga dan ook maar eens luider praten. Hopelijk helpt dat wel.
Make love, not war ☮
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:34:17 #97
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108295748
Ik heb er foto's van gemaakt. Op vakantie, continue een kluwen jongens. Opdat ik later maar niet romantisch terugdacht aan die idilische vakantie :') Maar het is de Testosteron. Echt. Ik merk het aan mijn oudste twee nu ook weer, stoeien, spierballen meten. Het is des jongens
pi_108295882
Be, welk boek is dat? Aangezien ik ook twee jochies heb en voorspel dat ik over een jaar of 2 het zelfde verzucht als jij...
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:37:49 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108295891
Ja, en ergens ook wel weer erg lief en aandoenlijk, maar dat GELUID!
Ik heb laatst met de koptelefoon op mijn telefoon (ding in mijn bh :D ) staan koken, heerlijk keihard allerlei ska aan mijn hoofd en op de achtergrond maakten ze me een bak herrie! :o Maar ze hadden ook de grootste lol, dus het was ook wel fijn dat ik het kon laten gaan omdat ikzelf mijn eigen herrie had. Ga ik echt vaker doen.

Gisteren was Sasha heen en weer aan het 'schaatsen' was door de woonkamer, heel druk, veel gedoe, dus ik vroeg hem te stoppen waarop F. zei 'waarom eigenlijk?' Eh ja... goeie vraag, omdat ik er horendol van werd, maar dat is ook niet echt een reden, dus ik zei tegen Sasha: ga maar schaatsen schat, het mag wel. En idd dikke lol, Oscar deed ook mee en ik heb mezelf even oog en oorkleppen gefantaseerd. :Y Soms kan ik het wel. :+

Anyway... nu dus echt aan het werk. :o
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:38:48 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108295939
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:37 schreef mefke79 het volgende:
Be, welk boek is dat? Aangezien ik ook twee jochies heb en voorspel dat ik over een jaar of 2 het zelfde verzucht als jij...
De Nederlandse versie is alleen nog heel duur te krijgen tweedehands via Bol, ik heb de engelse gekocht: Raising Boys van Steve Biddulph
http://www.bol.com/nl/p/e(...)006039980/index.html

Mss is het nog wel ergens in de bieb te vinden in het NL.
pi_108295947
Misschien heb je een groter huis nodig BE :P .
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:39:18 #102
114177 Diaan73
pi_108295963
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb er foto's van gemaakt. Op vakantie, continue een kluwen jongens. Opdat ik later maar niet romantisch terugdacht aan die idilische vakantie :') Maar het is de Testosteron. Echt. Ik merk het aan mijn oudste twee nu ook weer, stoeien, spierballen meten. Het is des jongens
Hmm de komende jaren zijn we er dus nog niet vanaf? -O- En ik dacht dat het nog wel mee zou vallen omdat er bijna 7 jaar tussen zit. Niet dus.
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')