QFTquote:Op woensdag 29 februari 2012 07:44 schreef betyar het volgende:
Kinderopvang, wie dat heeft bedacht moeten ze ook kapot slaan.
Nou moet ik. als lid van het radar test-panel, wel bekennen dat de mij en andere leden toegestuurde enquêtes soms wel erg suggestief zijn, en eigenlijk altijd zwaar ten nadele van het lijdend voorwerp van die enquêtes zijn. Denk aan energiemaatschappijen, de helpdesks van zowat alle bedrijven, verzekeraars, en willekeurig elke andere club waar ze een uitzending over willen vullen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:37 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Lol, omdat ik 1 voorbeeld geef over mijn persoonlijke situatie? Heb jij wel een persoonlijke situatie - dat je hier zo over valt?
En speciaal voor obvious-troll betyar, de obvious niet-persoonlijke statistieken die exact en hetzelfde stellen als wat iedereen - behalve jij - al zag:
[..]
bron
Mijn persoonlijke situatie doet er eigenlijk niet toe maar vooruit, van onze kinderen gaat de oudste naar de kleuterschool, de jongste sinds dinsdag twee ochtenden (di en do) naar de crèche.Kost dat geld? Ja dat kost geld. Geef ik er iets om? Nee ik geef er niks om. Mensen die hun kinderen na de geboorte op een kinderdagverblijf droppen omdat ze met zijn tweeën moeten blijven werken zijn in mijn ogen fout bezig, ooh ja en dat zijn in mijn ogen ook nog eens de ouders die beginnen te tieren als hun kind straf heeft gekregen op school maar ze vergeten hoe dat komt, dat is heel simpel omdat ze zelf het kind niet kunnen opvoeden, ze hebben er geen tijd voor want er moet geld binnen komen.......quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:37 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Lol, omdat ik 1 voorbeeld geef over mijn persoonlijke situatie? Heb jij wel een persoonlijke situatie - dat je hier zo over valt?
En speciaal voor obvious-troll betyar, de obvious niet-persoonlijke statistieken die exact en hetzelfde stellen als wat iedereen - behalve jij - al zag:
[..]
bron
Aha, weer een knap staaltje van eenrichting solidariteit van Xenotje; weigeren voor subsidies te betalen maar wel eisen dat kinderopvang eruit gaat. Dun laagje vernis weer, solidariteit.quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
QFT
Voed je eigen kinderen op, op je eigen kosten. Het is toch te gek voor woorden dat mensen die twee inkomens willen om hun riante leefstijl te handhaven anderen willen opzadelen met de kosten van de opvoeding van hun koters
Ik vind het allemaal prima hoor. Als ik dan ook niet meer hoef te betalen omdat andere mensen willen stoppen met werken (AOW), als andere mensen willen studeren (stufi, OV, subsidie), als andere mensen naar het ziekenhuis willen (sociaal zorgstelsel), als andere mensen een huis willen kopen (HRA), als andere mensen een huis willen huren (huurtoeslag), als andere mensen hun zorgverzekering niet kunnen betalen (zorgtoeslag), als andere mensen niet meer willen werken (bijstand), als andere mensen werkloos raken (WW) en ga zo nog maar even door... Als ik daarvoor allemaal niet meer hoef te betalen, wil ik gerust de kinderopvang helemaal zelf betalen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
QFT
Voed je eigen kinderen op, op je eigen kosten. Het is toch te gek voor woorden dat mensen die twee inkomens willen om hun riante leefstijl te handhaven anderen willen opzadelen met de kosten van de opvoeding van hun koters
Sowieso, mensen met riante inkomens krijgen amper kinderopvangtoeslag, die krijgen alleen het werkgeversgedeelte en niets van de overheid. Juist mensen met lage inkomens krijgen naast het werkgeversgedeelte ook nog eens een heleboel van de overheid. Oftewel, je stelling gaat niet eens op.quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
QFT
Dat de samenleving een steentje bijdraagt aan de opvoeding van je kind is niks mis mee, kinderen zijn de toekomst. Het gaat mij om het eigenbelang dat men voorop stelt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
QFT
Haha, als mijn kinderen met straf thuis komen krijgen ze nog een preek na. Maar waarom denk je dat?quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:52 schreef Nielsch het volgende:
Volgens mij zijn het juist de mensen zoals betyar die hun kinderen altijd thuis houden die beginnen te tieren als hun kind straf heeft gekregen. Omdat ze het zien als een veroordeling van hun zogenaamde geweldige opvoeding die het kind jarenlang thuis heeft gekregen.
Zoals altijd klink je als een grijsgedraaide langspeelplaat, egoist.quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
QFT
Deze gedachtegoed is nu de kanker van de hedendaagse maatschappij.quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal prima hoor. Als ik dan ook niet meer hoef te betalen omdat andere mensen willen stoppen met werken (AOW), als andere mensen willen studeren (stufi, OV, subsidie), als andere mensen naar het ziekenhuis willen (sociaal zorgstelsel), als andere mensen een huis willen kopen (HRA), als andere mensen een huis willen huren (huurtoeslag), als andere mensen hun zorgverzekering niet kunnen betalen (zorgtoeslag), als andere mensen niet meer willen werken (bijstand), als andere mensen werkloos raken (WW) en ga zo nog maar even door... Als ik daarvoor allemaal niet meer hoef te betalen, wil ik gerust de kinderopvang helemaal zelf betalen.
Dat merk ik om me heen. Ouders die niet gewend zijn aan bijvoorbeeld kinderopvang maar hun kinderen altijd thuis hebben gehouden reageren altijd als een gebeten hond wanneer hun kinderen straf hebben gekregen, omdat ze het zien als een veroordeling van hun opvoeding. Ze zijn het niet gewend dat iemand anders iets zegt over hun kind. Ouders van kinderen die wel op een kinderopvang hebben gezeten (en daar ook al straf hebben gehad) zijn daar veel meer aan gewend.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Haha, als mijn kinderen met straf thuis komen krijgen ze nog een preek na. Maar waarom denk je dat?
Begrijp me niet verkeerd; ik ben voor ons sociale stelsel. Maar het is alles en iedereen of niets. Als dan sommige mensen zich er willen aan onttrekken omdat ze het bizar vinden dat ze aan de opvoeding van andere kinderen "meebetalen" zou ik natuurlijk wel gek zijn om er dan nog in te blijven zitten.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Deze gedachtegoed is nu de kanker van de hedendaagse maatschappij.
Ik merk het anders........ En daarmee is deze discussie zoals boven al heb aangegeven op persoonlijke ervaringen al meteen dood.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat merk ik om me heen. Ouders die niet gewend zijn aan bijvoorbeeld kinderopvang maar hun kinderen altijd thuis hebben gehouden reageren altijd als een gebeten hond wanneer hun kinderen straf hebben gekregen, omdat ze het zien als een veroordeling van hun opvoeding. Ze zijn het niet gewend dat iemand anders iets zegt over hun kind. Ouders van kinderen die wel op een kinderopvang hebben gezeten (en daar ook al straf hebben gehad) zijn daar veel meer aan gewend.
Agreed. Staat ook totaal niet meer in relatie tot het topic zelf.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik merk het anders........ En daarmee is deze discussie zoals boven al heb aangegeven op persoonlijke ervaringen al meteen dood.
Geldt voor alle subsidies , kortingen en toelages, allemaal afschaffen. Gewoon weer terug naar 'kun je het niet betalen, dan gaat het niet'.quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
QFT
Opvoeding staat los van de kinderopvang.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd; ik ben voor ons sociale stelsel. Maar het is alles en iedereen of niets. Als dan sommige mensen zich er willen aan onttrekken omdat ze het bizar vinden dat ze aan de opvoeding van andere kinderen "meebetalen" zou ik natuurlijk wel gek zijn om er dan nog in te blijven zitten.
quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Agreed. Staat ook totaal niet meer in relatie tot het topic zelf.
Voor heel veel mensen niet.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Opvoeding staat los van de kinderopvang.
Nee joh, dat soort mensen willen natuurlijk niet meebetalen aan de kinderopvang van anderen maar die anderen mogen natuurlijk wel ongebreideld meebetalen aan hun kosten van bijvoorbeeld hun hypotheek en de rente daarop, of aan de universitaire studie van hun zoons en dochters.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Geldt voor alle subsidies , kortingen en toelages, allemaal afschaffen. Gewoon weer terug naar 'kun je het niet betalen, dan gaat het niet'.
Jammer is dat. Kinderopvang is in mijn ogen niet noodzakelijk, prioriteiten stellen noemt men dat.quote:
Niets mis met kinderopvang. Ik zie het niet als een substituut voor een opvoeding, maar een soort van aanvulling waarin kinderen leren omgaan met anderen buiten de normale setting van het huis.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Jammer is dat. Kinderopvang is in mijn ogen niet noodzakelijk, prioriteiten stellen noemt men dat.
Ligt eraan, als men niet in staat is zichzelf te onderhouden door ziekte of handicap moet de overheid ze helpen, ofwel financieel steunen. Voor de rest geldt: je gaat maar werken of je gaat soberder leven.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Geldt voor alle subsidies , kortingen en toelages, allemaal afschaffen. Gewoon weer terug naar 'kun je het niet betalen, dan gaat het niet'.
Dat zijn echt achterlijke standpunten...ben een 'vent' of niet...dus wat jij al zei; of alles of niets. Maar niet in je straatje lullen en dito zakken vullenquote:Op woensdag 29 februari 2012 09:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee joh, dat soort mensen willen natuurlijk niet meebetalen aan de kinderopvang van anderen maar die anderen mogen natuurlijk wel ongebreideld meebetalen aan hun kosten van bijvoorbeeld hun hypotheek en de rente daarop, of aan de universitaire studie van hun zoons en dochters.
Njah, onze kinderen gingen en gaan naar de crèche, iets wat uit eigen zak betaald moet worden. Voor de rest gaat mama met de kinderen naar speeltuinen en spreekt ze af met andere moeders. Maandagochtend en woensdagochtend past oma op de jongste.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niets mis met kinderopvang. Ik zie het niet als een substituut voor een opvoeding, maar een soort van aanvulling waarin kinderen leren omgaan met anderen buiten de normale setting van het huis.
Mensen zonder kinderen roepen al vaak dat ze - door middel van de kinderopvangtoeslag - meebetalen aan de opvoeding van andere kinderen.
Eens. Met ziekte en handicap bedoel ik overigens niet die ziektebeelden waar de halve WW momenteel wordt bevolkt. Dus de mannen met 'rugklachten' kunnen gewoon weer onder die Benz van de buurman vandaan en kunnen gewoon aan de slagquote:Op woensdag 29 februari 2012 09:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Ligt eraan, als men niet in staat is zichzelf te onderhouden door ziekte of handicap moet de overheid ze helpen, ofwel financieel steunen. Voor de rest geldt: je gaat maar werken of je gaat soberder leven.
WW'ers zijn niet ziek, die hebben tijdelijk hun baan verloren. Maar inderdaad de fraudeurs moeten ze kei en keihard aanpakken.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Eens. Met ziekte en handicap bedoel ik overigens niet die ziektebeelden waar de halve WW momenteel wordt bevolkt. Dus de mannen met 'rugklachten' kunnen gewoon weer onder die Benz van de buurman vandaan en kunnen gewoon aan de slag
Oh, maar dat laatste is simpel te regelen. Als ik geen belasting meer hoef te betalen voor anderen die iets willen (HRA, stufi, AOW, bijstand, WW, zorgtoeslag, huurtoeslag) wil ik best mijn kinderopvang ook zelf betalen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat mij betreft mogen de subsidies voor kinderopvang op termijn gerust compleet afgeschaft worden, maar dan dient er tijdens die termijn wel voor gezorgd te worden dat een huishouden met bijv. twee opgroeiende kinderen op één salaris te betalen is. Zoals in de jaren '80 zeg maar, toen Nederland nog een méér dan prima land was om in te wonen...
Een beetje lastig he, in een kapitalistisch systeem dat gebukt gaat onder het materialisme.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat mij betreft mogen de subsidies voor kinderopvang op termijn gerust compleet afgeschaft worden, maar dan dient er tijdens die termijn wel voor gezorgd te worden dat een huishouden met bijv. twee opgroeiende kinderen op één salaris te betalen is. Zoals in de jaren '80 zeg maar, toen Nederland nog een méér dan prima land was om in te wonen...
Hij bedoelt die WIA'ers...quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:18 schreef betyar het volgende:
[..]
WW'ers zijn niet ziek, die hebben tijdelijk hun baan verloren. Maar inderdaad de fraudeurs moeten ze kei en keihard aanpakken.
Dat was in de jaren '80 niet anders, yuppen en dinky's waren toen bijv. bekende termen. Het is pas fout gegaan in de jaren '90, toen alles aan gort geprivatiseerd werd en er ineens óveral winst op gemaakt moest worden. Energievoorziening, zorg, verzekeringen; alles is in het teken van maximale kortermijnwinst komen te staan. Maar het is lekker makkelijk om alle schuld op de gewone burger af te schuiven...quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Een beetje lastig he, in een kapitalistisch systeem dat gebukt gaat onder het materialisme.
Kinderen nemen is toch wel de ultieme egoistische daad imoquote:Op woensdag 29 februari 2012 09:03 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Zoals altijd klink je als een grijsgedraaide langspeelplaat, egoist.
Ik ga niet eens argumenten aanvoeren, dat is paarlen voor de zwijnen werpen...
Ah, dus als jij straks mag stoppen met werken hoef jij geen AOW van de generatie die na jou komt? Sterker nog, je hoeft niets meer te hebben van de dan nog werkende generatie. Mooi. Scheelt weer.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kinderen nemen is toch wel de ultieme egoistische daad imo
quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:05 schreef Nielsch het volgende:
Dat merk ik om me heen. Ouders die niet gewend zijn aan bijvoorbeeld kinderopvang maar hun kinderen altijd thuis hebben gehouden reageren altijd als een gebeten hond wanneer hun kinderen straf hebben gekregen, omdat ze het zien als een veroordeling van hun opvoeding. Ze zijn het niet gewend dat iemand anders iets zegt over hun kind. Ouders van kinderen die wel op een kinderopvang hebben gezeten (en daar ook al straf hebben gehad) zijn daar veel meer aan gewend.
Als ik dan de sociale premies in mijn zak mag houden kan ik daar mee levenquote:Op woensdag 29 februari 2012 09:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah, dus als jij straks mag stoppen met werken hoef jij geen AOW van de generatie die na jou komt? Sterker nog, je hoeft niets meer te hebben van de dan nog werkende generatie. Mooi. Scheelt weer.
Nee... het is mis gegaan toen mensen ineens meer luxe in hun leven wilde hebben zonder daarvoor te werken. Vanaf 1975 is de staatsschuld geexplodeerd, voor die tijd moest je eerst werken, sparen en dan pas kon je consumeren, nu doen we het precies andersom, eerst lenen, dan consumeren en dan pas werken.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat was in de jaren '80 niet anders, yuppen en dinky's waren toen bijv. bekende termen. Het is pas fout gegaan in de jaren '90, toen alles aan gort geprivatiseerd werd en er ineens óveral winst op gemaakt moest worden. Energievoorziening, zorg, verzekeringen; alles is in het teken van maximale kortermijnwinst komen te staan. Maar het is lekker makkelijk om alle schuld op de gewone burger af te schuiven...
Blijf vooral in dat soort leugens geloven...quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:38 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nee... het is mis gegaan toen mensen ineens meer luxe in hun leven wilde hebben zonder daarvoor te werken. Vanaf 1975 is de staatsschuld geexplodeerd, voor die tijd moest je eerst werken, sparen en dan pas kon je consumeren, nu doen we het precies andersom, eerst lenen, dan consumeren en dan pas werken.
Dat mensen makkelijker lenen ben ik met je eens maar wat heeft dat met de stijgende staatsschuld te maken?quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:38 schreef ComplexConjugate het volgende:
Nee... het is mis gegaan toen mensen ineens meer luxe in hun leven wilde hebben zonder daarvoor te werken. Vanaf 1975 is de staatsschuld geexplodeerd, voor die tijd moest je eerst werken, sparen en dan pas kon je consumeren, nu doen we het precies andersom, eerst lenen, dan consumeren en dan pas werken.
De overheid gaf het goede voorbeeld...quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:49 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Dat mensen makkelijker lenen ben ik met je eens maar wat heeft dat met de stijgende staatsschuld te maken?
Leg eens uit?quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Blijf vooral in dat soort leugens geloven...
Daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
De overheid gaf het goede voorbeeld...
Jaar x mln Euroquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:13 schreef Dagonet het volgende:
De staatsschuld was in 2007 lager dan in 1975, maar dat maakt verder niet uit natuurlijk..
En dat is wat telt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Niet absoluut lager, maar lager als percentage van het BBP:
[ afbeelding ]http://nl.wikipedia.org/w(...)sschuld_in_Nederland
Natuurlijk niet... wat telt is hoe goed je in staat bent je schulden af te betalen. Als je telkens moet bijlenen weet je dat je vroeg of laat een heel groot probleem hebt, vooral als er variabelen veranderen b.v. vergrijzing, wegvallen goedkope energie, economische veranderingen bij handelspartners etc. etc... Als je meent dat je wel kan lenen omdat je nog 'ruimte' hebt ben je echt een kamikazelener.quote:
Wat telt is hoe hoog de staatsschuld is ten opzichte van het BBP.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Natuurlijk niet... wat telt is hoe goed je in staat bent je schulden af te betalen. Als je telkens moet bijlenen weet je dat je vroeg of laat een heel groot probleem hebt, vooral als er variabelen veranderen b.v. vergrijzing, wegvallen goedkope energie, economische veranderingen bij handelspartners etc. etc... Als je meent dat je wel kan lenen omdat je nog 'ruimte' hebt ben je echt een kamikazelener.
Daarom wil deze user ook geen kinderopvang toeslag dat is ook het eigenbelang van hem.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat de samenleving een steentje bijdraagt aan de opvoeding van je kind is niks mis mee, kinderen zijn de toekomst. Het gaat mij om het eigenbelang dat men voorop stelt.
Niemand wil dat je een stapje terug doet want een vermindering van groei is al genoeg om alles in paniek te storten. Het systeem van eeuwigdurende groei is ook heilloos, er is alleen geen beter systeem momenteel om dat over te nemen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:32 schreef EenzameFietser het volgende:
De meeste mensen willen geen stapje terug doen ondanks dat het op dit moment economisch wat minder gaat.
En zo is men op het idee van de aflossingvrije hypotheek gekomen - onder het motto van als er genoeg inflatie is 'lost' het probleem zichzelf wel opquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Niet absoluut lager, maar lager als percentage van het BBP:
[ afbeelding ]http://nl.wikipedia.org/w(...)sschuld_in_Nederland
Die snap ik niet. De hypotheekrente is en was toch altijd hoger dan de inflatie?quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:54 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
En zo is men op het idee van de aflossingvrije hypotheek gekomen - onder het motto van als er genoeg inflatie is 'lost' het probleem zichzelf wel op
Maar met genoeg reclame gelooft de consument nog steeds dat een maximale hypotheek beter is om te nemen dan al een gedeelte af te lossen omdat je anders niet maximaal van je HRA profiteerd, dat je dan ook heel lang veel rente aan de banken betaald hebben ze niet door.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:54 schreef Nytro het volgende:
Er zijn vele hypotheek vormen bijgekomen die vooral tot doel hebben je als klant lang te binden en maximaal winst te halen - bepaald niet om een goede dienstverlening/zorgplicht na te streven.
Alleen je restschuld daalt relatief gezien door de inflatie - je blijft rente betalen. Dat is hetzelfde met de staatsschuld - uiteindelijk zal aflossen goedkoper zijn dan zo lang rente blijven betalenquote:Op woensdag 29 februari 2012 16:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Die snap ik niet. De hypotheekrente is en was toch altijd hoger dan de inflatie?
Interesante beschouwing.quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat telt is hoe hoog de staatsschuld is ten opzichte van het BBP.
Als jouw schuld van 1 naar 2 euro is gestegen is je schuld verdubbeld. Bij gelijke inkomsten is dat een probleem. Maar als je financiële draagkracht ook is verdubbeld is er niets aan de hand.
In 1975 was de staatsschuld 40%, toen is deze gestegen (ik denk zo te zien door de oliecrisis, gevolgd door "nederland is ziek" met daarna weinig ruimte tot structurele vermindering) tot midden/eind jaren 90. Toen kon het geld niet op en was er, zo leek het, elke maand weer een nieuwe meevaller van een miljardje of wat. Daardoor dook de staatsschuld naar beneden naar een historisch laag punt in 2007, 2008. Waarna deze weer explosief opliep om de banken te redden. Maar zelfs dan nog zitten we nu op een gezonde 60%.
Persoon A schiet in een depressie, zijn vrouw gaat er vandoor en van ellende raakt hij zijn baan kwijt. Was hij maar gewoon lekker kunstgeschiedenis gaan studeren, want kunst, daar kan hij echt gelukkig van worden....quote:Op maandag 27 februari 2012 19:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Neem persoon A en persoon B, beiden hebben dezelfde capaciteiten.
Persoon A:
- Bekijkt in welke sectoren er schaarste is en waar er innovatie plaats vindt.
- Kiest de studie in die sector.
- Blijft de situatie monitoren, en switcht naar gelang de marktomstandigheden van keuze of volgt extra vakken/curcussen erbij.
- Blijft na studie zichzelf ontwikkelen.
- Ligt niet elke avond voor de TV, maar werkt zo nu en dan risicomodellen uit waar hij zijn financien afzet tegenover mogelijke negatieve scenario's
Persoon B:
- Kiest lukraak een studie, zonder te kijken of er wel vraag naar is. Ik noem een studie Kunstgeschiedenis.
- Verdiept zich niet in de wereldeconomie en de sectoren van innovatie, maar gaat er doodleuk vanuit dat "men toch wel werk vindt".
- Hangt elke avond voor de TV nietszeggende programma's te kijken waar men 0,0 van opsteekt. Ik noem een Paul & Witteman en Bananasplit.
- Weet niet wat riskmanagement is en weigert zich erin te verdiepen.
- Werkt niet in zijn vrije tijd aan zijn skills om zijn positie op de arbeidsmarkt te verbeteren.
- Zet elke maand 300 euro op de spaarrekening, zonder verder na te denken of dat bedrag wel voldoende is bij negatieve scenario's.
- Wordt bij de eerste de beste bezuiniging van de overheid ontslagen en kan derhalve zijn rekeningen niet meer betalen.
Iets zegt me dat persoon A gemiddeld gezien een betere kans heeft succesvol te zijn of te worden dan persoon B.
In 2011 was de rentelast iig iets van 11,3 miljard.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:27 schreef quo_ het volgende:
[..]
Interesante beschouwing.
Heb je ook gegevens over hoe de rentelasten zich verhouden tot de rijksbegroting?
Want volgens mij is dat nog minstens zo relevant als het gaat om betaalbaarheid van de schuld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |