De gemiddelde Nederlander zit tegen die tijd al lekker aan z'n pensioen en dan geldt dat hele vraagstuk niet of het nog makkelijk zou zijn om door te werken.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:31 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je denkt dat de gemiddelde Nederlander dit niet meemaakt?
Neuh, maar het deelt wel flinke tikken uit natuurlijk...quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:32 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook allemaal best triest, maar als je op een leeftijd bent als die van Beatrix licht het toch wel in de lijn der verwachtingen dat je man en vooral je ouders overlijden. Ik vind het net overdreven veel leed wat haar is overkomen.
Overkomt iedereen en maakt het voor Bea niet zieliger.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:25 schreef Greys het volgende:
[..]
- man overleden 2002
- moeder overleden 2004
- vader overleden 2004
Keerzijde van de medaille als je koningin bent.quote:- schandaal Mabel
- schandaal Margarita
- schandaal vader Maxima
Dat vond ik dan wel erg.quote:- aanslag Apeldoorn
Wat zijn de positieve kanten van het koningin-zijn? Ik zie er niet zo veel eigenlijk.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:33 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Overkomt iedereen en maakt het voor Bea niet zieliger.
[..]
Keerzijde van de medaille als je koningin bent.
[..]
Dat vond ik dan wel erg.
Niemand heeft het over 'zieliger'. Het ging over de impact van bepaalde zaken. Elk sterfgeval is een drama, ook al ben je zelf allang volwassen. Ik vind het een beetje jammer dat we nu haar persoonlijk lijden gaan bagatalliseren, omdat andere mensen ook dood gaan, jezus mina.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:33 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat vond ik dan wel erg.
Natuurlijk dat zeker, maar niet dat ik vind dat haar heel veel ellende is overkomen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:33 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Neuh, maar het deelt wel flinke tikken uit natuurlijk...
De hardheid van de Nederlandse samenleving, vrees ik. Ik vind het ook een vreemde manier van iemand's persoonlijke pijn benaderen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:36 schreef L-E het volgende:
[..]
Niemand heeft het over 'zieliger'. Het ging over de impact van bepaalde zaken. Elk sterfgeval is een drama, ook al ben je zelf allang volwassen. Ik vind het een beetje jammer dat we nu haar persoonlijk lijden gaan bagatalliseren, omdat andere mensen ook dood gaan, jezus mina.
Ja die ontgaat me ook een beetje... Hoe oud je ook bent, je ouders verliezen of je partner levert je gewoon een flinke knauw op...quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:36 schreef L-E het volgende:
[..]
Niemand heeft het over 'zieliger'. Het ging over de impact van bepaalde zaken. Elk sterfgeval is een drama, ook al ben je zelf allang volwassen. Ik vind het een beetje jammer dat we nu haar persoonlijk lijden gaan bagatalliseren, omdat andere mensen ook dood gaan, jezus mina.
Ik gaf ook nergens een wel-of-niet-zielig oordeel, ik gaf enkel antwoord op de vraag wat ze dan heeft meegemaakt.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:33 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat vond ik dan wel erg.
O maar het is ook zeker niet mijn bedoeling om haar verdriet over de mensen die zij heeft verloren te bagatelliseren,.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:36 schreef L-E het volgende:
[..]
Met dien verstande dat er zat mensen zich ziek hadden gemeld tot hun pensioen (overlijden man: oktober 2002, bereiken pensioensgerechtigde leeftijd: januari 2003) en het dan iets rustiger aan kunnen doen. Voor Beatrix gaat dit niet bepaald op. Claus was haar steun en toeverlaat, niet alleen privé maar juist ook in haar werk. Natuurlijk zijn er de afgelopen tien jaar ook geweldige dingen gebeurd (ik bedoel, 8 kleinkinderen, wow!!!!! ), maar het was wel veel ellende, koningin of niet.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:32 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook allemaal best triest, maar als je op een leeftijd bent als die van Beatrix ligt het toch wel in de lijn der verwachtingen dat je man en vooral je ouders overlijden. Ik vind het net overdreven veel leed wat haar is overkomen.
Ja in vergelijking met de foto's van afgelopen week inderdaad, maar in vergelijk met deze foto uit november 2011 vind ik dat best meevallen voor een vrouw van 74.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:47 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Best schokkend verschil idd voor 10 jaar
Dat kan je niet serieus menen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:20 schreef Greys het volgende:
Ik denk nog steeds dat ie het overleeft.
Wat ik wel 'eng' vind is dat als je dat Oostenrijkse protocol zeg maar meetelt qua dagen, dat hij nu dan ongeveer in het 'misschien wordt hij wakker' stadium zou moeten zitten. En je zou verwachten dat zijn moeder en vrouw dan de hele dag in het ziekenhuis zouden blijven. Want stel dat hij bijkomt dan wil je daar bij zijn lijkt me.
Of was dat ook zo?Heb vandaag even niet gevolgd hoe het zat met bezoekjes.
Toch wel.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:57 schreef Teslynd het volgende:
Ja, die foto. Toen begon ze het gezicht van Juliana te krijgen.
[..]
Dat kan je niet serieus menen.
Snap ik, ik ben niet achterlijkquote:Hij wordt niet wakker met: "Ha die Mabeltje, blij je weer te zien".
Ik zou daar persoonlijk (!) toch wel dicht bij willen blijven dan als vrouw-van, niet pal naast zijn bed als publiek misschien, maar dan wel in de gang of wachtruimte, dat zodra er ook maar ENIG teken van bewust leven is, ik meteen op de hoogte zou kunnen worden gebracht.quote:Hij blijft waarschijnlijk half bewusteloos en ik kan me niet voorstellen dat de artsen daar publiek bij kunnen gebruiken. Het gaat dan waarschijnlijk om kleine tekens van bewust leven die goed geïnterpreteerd moeten worden en niet toevallige bewegingen of lichte krampjes.
Ik schrik van foto's van mezelf, voor en na het overlijden van vriendlief. Het heeft me zeker getekend in mijn uiterlijk en de blik op het gezicht van Bea doet me eigenlijk sinds vrijdag al denken aan de begrafenis van Clausquote:Op woensdag 22 februari 2012 20:38 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ja die ontgaat me ook een beetje... Hoe oud je ook bent, je ouders verliezen of je partner levert je gewoon een flinke knauw op...
Kan ik me (voor zover mogelijk) voorstellen. Ik denk dat er veel te makkelijk wordt gedaan over het overlijden van de partner, alleen maar omdat hij 'toch wel oud was'. Ik geloof niet dat dat het veel makkelijker maakt. Misschien dat je dan minder boosheid of onbegrip voelt als overgeblevene, maar makkelijk wordt het nooit.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:05 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik schrik van foto's van mezelf, voor en na het overlijden van vriendlief. Het heeft me zeker getekend in mijn uiterlijk en de blik op het gezicht van Bea doet me eigenlijk sinds vrijdag al denken aan de begrafenis van Claus
Als je naar duroje.org ga zie je nog veel meer van dat soort juwelen en hoe ze gedragen worden.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:54 schreef Strani het volgende:
Ik zat ook wat te zoeken naar foto's en kwam deze site tegen. Totaal ongerelateerd maar wel leuk om te zien. Blijkbaar gaat het om diamenten sterren van Koningin Emma en hoe ze door de generaties heen gedragen bleven/blijven worden.
http://www.duroje.org/Emma%27s_Diamond_Stars.htm
Thanksquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:17 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Als je naar duroje.org ga zie je nog veel meer van dat soort juwelen en hoe ze gedragen worden.
Het overlijden van je partner tekent je voor de rest van je leven, hoe oud hij of zij ook was.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Kan ik me (voor zover mogelijk) voorstellen. Ik denk dat er veel te makkelijk wordt gedaan over het overlijden van de partner, alleen maar omdat hij 'toch wel oud was'. Ik geloof niet dat dat het veel makkelijker maakt. Misschien dat je dan minder boosheid of onbegrip voelt als overgeblevene, maar makkelijk wordt het nooit.
Ik weet niet hoe lang geleden jouw vriend is overleden maar alsnog mijn condoleances.
Ja vind ik ook dus (maar ik geef wel om juwelen). Sommige van die juwelen stammen terug naar Koningin Sophie en sommigen volgens de geruchten nog eerder (van Anna Paulowna geweest). De Oranjes lijken zeer zuinig te zijn op hun juwelen en zijn ook nog eens creatief in de manier waarop ze de juwelen dragen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:21 schreef Strani het volgende:
[..]
ThanksNiet dat ik om juwelen geef maar historie vind ik dan wel weer prachtig.
Lijkt me ook. En dan in het geval van Beatrix ook nog eens het feit dat Claus haar steun en toeverlaat was. De enige die op gelijke hoogte stond en die haar problemen ook echt kende en begreep.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:22 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het overlijden van je partner tekent je voor de rest van je leven, hoe oud hij of zij ook was.
Mooi om te zien inderdaadquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:24 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Ja vind ik ook dus (maar ik geef wel om juwelen). Sommige van die juwelen stammen terug naar Koningin Sophie en sommigen volgens de geruchten nog eerder (van Anna Paulowna geweest). De Oranjes lijken zeer zuinig te zijn op hun juwelen en zijn ook nog eens creatief in de manier waarop ze de juwelen dragen.
Zouden ze hier meelezen?quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:28 schreef miss_dynastie het volgende:
We hadden het over Maxima vandaag; WA, Mabel en Maxima zijn op bezoek.
Hoe kom je aan die info?quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:28 schreef miss_dynastie het volgende:
We hadden het over Maxima vandaag; WA, Mabel en Maxima zijn op bezoek.
Oei, inderdaad. Al die foto-analyses zijn overdreven maar deze spreekt wel echt boekdelen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:31 schreef roos85 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ns_naar_Friso__.html
ze kijken wel erg bedrukt op die foto![]()
Precies. Die krijgt voor de volgende verjaardag ook een zonnebril denk ik.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:33 schreef flugeltje het volgende:
Oeh dat gezicht van Maxima, ze is minder goed met het onder controle houden van haar emoties dan schoonmoeder en echtgenoot die dat al hun hele leven oefenen....
Ja, wat dat betreft is zo'n zonnebril toch wel iets verhullender...quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:33 schreef flugeltje het volgende:
Oeh dat gezicht van Maxima, ze is minder goed met het onder controle houden van haar emoties dan schoonmoeder en echtgenoot die dat al hun hele leven oefenen....
Ben ik helemaal met je eens, maar hier schrok ik echt van...quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Oei, inderdaad. Al die foto-analyses zijn overdreven maar deze spreekt wel echt boekdelen.
Vooral Maxima idd.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:31 schreef roos85 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ns_naar_Friso__.html
ze kijken wel erg bedrukt op die foto![]()
Dat viel mij ook al op ja al durfde ik het niet te zeggen i.v.m. die mensen die daar dan weer kritiek op hebbenquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:36 schreef Marie30 het volgende:
WA was bij zijn eerste bezoek veel afstandelijker, was de eerste die als medegezel van Mabel haar niet fysiek vast had. Nu doet hij dat wel... Zegt eigenlijk niets, het viel me gewoon op.
Ik durfde het ook bijna niet...quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op ja al durfde ik het niet te zeggen i.v.m. die mensen die daar dan weer kritiek op hebben
Na 25 topics mogen we denk ik wel zeggen dat we het hier ook wel eens over ogenschijnlijke futiliteiten hebbenquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op ja al durfde ik het niet te zeggen i.v.m. die mensen die daar dan weer kritiek op hebben
Ik twijfelde of ik het zo kon postenquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik bescherm jullie wel. Ik ben best groot!quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:41 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ik twijfelde of ik het zo kon postenvoordat ik weer bijna in vieren wordt gedeeld
Dankjewel Straniquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik bescherm jullie wel. Ik ben best groot!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |