Dit klinkt wel goed inderdaad. Sowieso houd ik erg van knoflook en uienquote:Op woensdag 22 februari 2012 01:08 schreef Nembrionic het volgende:
Ui, komijn, chili, paprikapoeder, laatste 10 seconden een knoflookteentje. Fucking lekker.
Hamburgers kan ook inderdaad, maar ik wil het vooral als snel tussendoortje eten. Wat gehakt aanbraden ben je een paar minuten mee bezig, terwijl zo'n hamburger maken iets meer tijd kost.quote:Op woensdag 22 februari 2012 01:09 schreef TonyVermicelli het volgende:
Maar je kan ook perfect hamburgers maken met gehakt natuurlijk.
Kruiden (zie boven) gebakken ui, en pepers er bij.
En dan nog wat stukjes rauwe tomaat met belegen kaas op een stevige (weekend) bol.
En saus natuurlijk.
Ook zonder komijn is het erg lekkerquote:Op woensdag 22 februari 2012 01:09 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit klinkt wel goed inderdaad. Sowieso houd ik erg van knoflook en uien. Komijn laat ik dan wel liever weg
.
Hier staan ook wel wat lekkere dingen tussen inderdaad, vooral ketjap ben ik benieuwd naar hahaquote:Op woensdag 22 februari 2012 01:08 schreef mootie het volgende:
Knof, peper, zout, uitje, italiaanse kruiden, ketjap, provencaalse kruiden etc etc etc.
Oh, ik doe dat ook wel eens..maar dan met een hamburger die ik in reepjes snijdquote:Op woensdag 22 februari 2012 01:25 schreef SiGNe het volgende:
Burrito's van Knorr maak ik altijd met gehakt ipv kip, het gehakt neemt mooi de paprikamarinade op.
Een bulk diet, gaat vooral om de eiwitten eigenlijk en koolhydraten. Rundergehakt moet niet per se, maar het is wel een goede bron van eiwit en een stuk goedkoper dan elke dag steak etenquote:Op woensdag 22 februari 2012 01:49 schreef cinnamon_M het volgende:
Ik ben wel heel nieuwsgierig wat voor een dieet dat is, dat je hiervoor elke dag rundergehakt moet eten
Ah, ok, vermoedde al zoiets maar vond dat rundergehakt zo specifiek.quote:Op woensdag 22 februari 2012 02:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Een bulk diet, gaat vooral om de eiwitten eigenlijk en koolhydraten. Rundergehakt moet niet per se, maar het is wel een goede bron van eiwit en een stuk goedkoper dan elke dag steak eten.
Ah, ok. Klinkt als een prima planquote:Op woensdag 22 februari 2012 02:21 schreef Sapstengel het volgende:
Gevogelte is ook prima ja en kipfilet heeft inderdaad meer eiwitten. Maar daarom wil ik ook maar 100-300 gram gehakt per dag eten. De rest van het dagelijkse eiwit komt dan van kip, vis, eieren, melk, kwark en een whey shake. Op die manier krijg ik eiwit binnen van zoveel mogelijk verschillende bronnen.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 08:26 schreef Karina het volgende:
Haal bij de slager wat tartaartjes en eet die in plaats van gehakt.
Dan moet je die wel lekker vindenquote:Op woensdag 22 februari 2012 08:26 schreef Karina het volgende:
Tartaartjes zijn droog als je ze rult.quote:Op woensdag 22 februari 2012 08:26 schreef Karina het volgende:
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:53 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Tartaartjes zijn droog als je ze rult.
Probeer het maar eens uit! Is echt heel lekker hoor.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:03 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Tomatenpuree en capucijners klinkt ook best goed. Mosterd wat minder
.
Kan ook, maar dit is vooral als tussendoortje 's middags of na het avondeten 's avonds. Daarom zoek ik iets wat simpel is maar wel lekker.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Kun je niet gewoon beter wat lekkers met gehakt maken?
Maak voor een week gehaktballen, doe er vier in de vriezer, 2 in de koelkast, en 1 eet je op. Hoef je het alleen nog op te warmen op de opvolgende 6 dagen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 01:04 schreef Sapstengel het volgende:
Voor mijn dieet is het nodig dat ik elke dag een zekere hoeveelheid (100-300 gram) rundergehakt eet. Ik wil dit eigenlijk zo "puur" mogelijk eten. Dus gewoon gehakt beetje rullen in de pan met wat kruiden er doorheen. Gehaktballen kan natuurlijk ook, maar dat duurt veel langer om gaar te krijgen.
Nu vraag ik me dus af, wat is lekker om door dit gehakt te gooien zodat het te eten is? Welke kruiden kan ik aan denken of is er een bepaalde bereidingswijze anders dan gehaktballen die ook prima te doen is met zuiver rundergehakt.
Ik moest er even over nadenken. Vaak wordt er bij spek bakken wat water gegooid(en daarna afgegoten) om het zoutgehalte wat omlaag te brengen en wat vet af te gieten. Maar afgieten is hier geen sprake van.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom zou je water in de pan doen als je gehakt gaat rullen en hoe wordt het dan minder vet? Ik snap m even niet.
Uit de OP:quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Verder zou ik burgers, grote en kleine ballen of een meatloaf maken.
quote:Gehaktballen kan natuurlijk ook, maar dat duurt veel langer om gaar te krijgen.
Welke mongool gaat dan ook tartaartjes rullen?!quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:53 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Tartaartjes zijn droog als je ze rult.
Deze 2:quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:20 schreef Staal het volgende:
[..]
Welke mongool gaat dan ook tartaartjes rullen?!
quote:Op woensdag 22 februari 2012 08:26 schreef Karina het volgende:
quote:
Misschien moet je de OP lezen.quote:Verse tartaar, eet het rauw of bak het roze.
Serieus, ik begrijp gewoon helemaal niets van dit topic.
TS kan toch een sh*tload aan gehaktballen maken en deze in de koelkast/vriezer bewaren? Kwestie van opwarmen als je er een nodig hebt.quote:
Eens, maar hij zoekt blijkbaar iets snels.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:23 schreef Burdie het volgende:
TS kan toch een sh*tload aan gehaktballen maken en deze in de koelkast/vriezer bewaren? Kwestie van opwarmen als je er een nodig hebt.
Ligt er toch helemaal wat je doet? Als je (erg) veel sport is het niet zo'n probleem he?quote:Overigens kan het eten van zoveel eiwit nooit goed zijn voor je nieren...
Een gehaktbal nuken kan in een minuutje of tweequote:Op donderdag 23 februari 2012 21:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Eens, maar hij zoekt blijkbaar iets snels.
[..]
Ligt er toch helemaal wat je doet? Als je (erg) veel sport is het niet zo'n probleem he?
quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Deze 2:
[..]
[..]
[..]
Misschien moet je de OP lezen.
En misschien moet je mijn posts eens goed lezen. Rauw of roze bakken. Te moeilijik?quote:Op woensdag 22 februari 2012 01:04 schreef Sapstengel het volgende:
Voor mijn dieet is het nodig dat ik elke dag een zekere hoeveelheid (100-300 gram) rundergehakt eet. Ik wil dit eigenlijk zo "puur" mogelijk eten. Dus gewoon gehakt beetje rullen in de pan met wat kruiden er doorheen. Gehaktballen kan natuurlijk ook, maar dat duurt veel langer om gaar te krijgen.
Nu vraag ik me dus af, wat is lekker om door dit gehakt te gooien zodat het te eten is? Welke kruiden kan ik aan denken of is er een bepaalde bereidingswijze anders dan gehaktballen die ook prima te doen is met zuiver rundergehakt.
Met kidneybonen en bruinen bonen, pakje tomato frito, een eetlepel stroop, nog veel meer knoflook, extra komijnpoeder, en vlak voordat je het van het vuur haalt wat paprika en mais,quote:Op woensdag 22 februari 2012 01:08 schreef Nembrionic het volgende:
Ui, komijn, chili, paprikapoeder, laatste 10 seconden een knoflookteentje. Fucking lekker.
De link tussen een eiwitrijk dieet en nierproblemen is eigenlijk nooit aangetoond in onderzoeken. Er zijn mensen die per dag ruim 300 gram eiwitten binnen krijgen en prima werkende nieren hebben.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Overigens kan het eten van zoveel eiwit nooit goed zijn voor je nieren...
Klopt, maar het kost niet veel moeite en je kan het makkelijk nog een dag bewaren.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:41 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
De link tussen een eiwitrijk dieet en nierproblemen is eigenlijk nooit aangetoond in onderzoeken. Er zijn mensen die per dag ruim 300 gram eiwitten binnen krijgen en prima werkende nieren hebben.
En Staal, dit topic is er omdat ik gewoon geen idee heb wat lekker smaakt. Ik wil er niet teveel tijd aan kwijt zijn, gewoon binnen 5 minuten een berg gehakt naar binnen werken wat bij voorkeur een beetje smaakt. Verse tartaar kan ik best proberen, maar ben er niet zo weg van eigenlijk.
Die chili con carne klinkt ook prima, alleen daar gaat wat meer tijd in zitten.
Ik vind het gewoon jammer dat ik je niet ken uit mijn omgeving. Ik zou je een middag laten zien en laten proeven om ook te achterhalen wat je lekker vindt om te eten en daar drie gerechten voor verzinnen ook om te laten zien dat eten maken heel leuk is.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:41 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
De link tussen een eiwitrijk dieet en nierproblemen is eigenlijk nooit aangetoond in onderzoeken. Er zijn mensen die per dag ruim 300 gram eiwitten binnen krijgen en prima werkende nieren hebben.
En Staal, dit topic is er omdat ik gewoon geen idee heb wat lekker smaakt. Ik wil er niet teveel tijd aan kwijt zijn, gewoon binnen 5 minuten een berg gehakt naar binnen werken wat bij voorkeur een beetje smaakt. Verse tartaar kan ik best proberen, maar ben er niet zo weg van eigenlijk.
Die chili con carne klinkt ook prima, alleen daar gaat wat meer tijd in zitten.
Klopt, maar als je het geheel bekijkt valt het wel mee.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:44 schreef Sapstengel het volgende:
Dat is wel zo inderdaad, dan ben je nog steeds gemiddeld 5 minuten bezig.
Zitten wel aardig wat koolhydraten in de kidneybonen helaas. Zie dat je het er ook net bij ge-edit hebt.
Ik wil heus wel moeite steken in eten hoor, daar is het avondeten voor. Maar als ik om 22:00 's avonds nog wat ga eten en graag nog eiwitten binnen krijg, ga ik niet uitgebreid in de keuken staan. Het is gewoon een snelle hap voor tussendoor.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:51 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon jammer dat ik je niet ken uit mijn omgeving. Ik zou je een middag laten zien en laten proeven om ook te achterhalen wat je lekker vindt om te eten en daar drie gerechten voor verzinnen ook om te laten zien dat eten maken heel leuk is.
Zoals jij gehakt werktuigelijk naar binnen wilt werken, het is zo liefdeloos. Het gaat me geen donder aan natuurijk maar je post in CUL. De optie chili is echt een serieus goede, dat is heel gezond om te eten. Het is niet veel werk, echt niet en je kunt het voor een paar dagen maken.
Het valt inderdaat nog wel mee wanneer je het geheel bekijkt, vooral in verhouding tot de eiwitten. Deze ga ik sowieso proberen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Klopt, maar als je het geheel bekijkt valt het wel mee.
Ik doe een klein potje bruine bonen en een klein blikje kidneybonen, klein blikje mais, 1 paprka (rood of geel), 500-600 gram rundergehakt en de rest. Dan heb je wel echt veel eten, en echt relatief weinig koolhydraten.
Mais en paprika op het eind pas erbij doen, want lekker knapperig.
Ik maak het regelmatig en ik ben ook aartslui.![]()
Wat lul je nou? Ik reageerde op je uitspraak: "Serieus, ik begrijp gewoon helemaal niets van dit topic."quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:34 schreef Staal het volgende:
En misschien moet je mijn posts eens goed lezen. Rauw of roze bakken. Te moeilijik?
Ja, want stel je voor dat je wat minder vet en zout eetquote:Plens jij maar lekker water bij je spek..
Grappig, je bent echt aan het zoeken he?quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Ik reageerde op je uitspraak: "Serieus, ik begrijp gewoon helemaal niets van dit topic."
[..]
Ja, want stel je voor dat je wat minder vet en zout eet
Weet je hoeveel horecakoks dat ook doen? Behoorlijk wat.
Maar misschien was het allemaal te moeilijk voor je. Even een paar minuutjes beetje water in de pan erbij en daarna afgieten. Dat is natuurlijk heul slecht voor je
Water bij je spek?? Waar de neuk heb je het over?quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Ik reageerde op je uitspraak: "Serieus, ik begrijp gewoon helemaal niets van dit topic."
[..]
Ja, want stel je voor dat je wat minder vet en zout eet
Maar misschien was het allemaal te moeilijk voor je. Even een paar minuutjes beetje water in de pan erbij en daarna afgieten. Dat is natuurlijk heul slecht voor je
Aan het zoeken?quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:13 schreef Staal het volgende:
[..]
Grappig, je bent echt aan het zoeken he?. En dat laatste is gewoon helemaal gelul van je.
Maar ik ga het topic van TS niet verzieken omdat jij kennelijk persoonlijke issues met mij hebt. Ik vind het wel schattig eigenlijk.
Lezen is moeilijk? Ben je blind? De uitleg staat erbij. Of ga je nu weer je 30 jaar horeca-ervaring spuien en beweren dat jij dat niet deed en dus niemand het doet? Tuurlijk vent. Ga je ballen maar lekker draaienquote:Op donderdag 23 februari 2012 22:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Water bij je spek?? Waar de neuk heb je het over?
Je zou ook gewoon even uit kunnen leggen wat je doet en waarom?quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:16 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk? Ben je blind? De uitleg staat erbij. Of ga je nu weer je 30 jaar horeca-ervaring spuien en beweren dat jij dat niet deed en dus niemand het doet? Tuurlijk vent. Ga je ballen maar lekker draaien
Zoals hier?quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je zou ook gewoon even uit kunnen leggen wat je doet en waarom?
en hier:quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik moest er even over nadenken. Vaak wordt er bij spek bakken wat water gegooid(en daarna afgegoten) om het zoutgehalte wat omlaag te brengen en wat vet af te gieten. Maar afgieten is hier geen sprake van.
Ik kan me wel voorstellen dat er misschien wat vet mee verdampt met het water?
Maar gewoon water toevoegen is an sich geen vetverlagend iets.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:01 schreef Nembrionic het volgende:
Even een paar minuutjes beetje water in de pan erbij en daarna afgieten. Dat is natuurlijk heul slecht voor je
Ja, Piet de meeste horecakokkies kopen spek, flikkeren daar water bij en gieten het af want anders is het te zout.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Water bij je spek?? Waar de neuk heb je het over?
Woei! En daar ben ik alweer gestopt met lezen. Geen uitspraak die ik gedaan heb. De rest is dus ook onzin.quote:
Ik zie mijn keuken al onder de vetspetters zitten.quote:
Niet doen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Allemaal leuk en aardig heren maar ik vraag me nog steeds af waarom je water bij gehakt zou doen.
Nou, niet dus. Alleen "Tooto7moe" vindt dat en doet datquote:Op donderdag 23 februari 2012 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Allemaal leuk en aardig heren maar ik vraag me nog steeds af waarom je water bij gehakt zou doen.
Dat was wel al een tijdje bekend toch? Net als suiker? Er zijn toch al afspraken gemaakt om het gehalte terug te brengen over een periode van zoveel jaar. Was een overheidsbesluit ergens.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:25 schreef Staal het volgende:
Oja, even om je bij te praten. In Nederland is sinds gisteren een nieuwe scare. Een silent killer.
Zout. We gaan er allemaal aan.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Woei! En daar ben ik alweer gestopt met lezen. Geen uitspraak die ik gedaan heb. De rest is dus ook onzin.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:01 schreef Nembrionic het volgende:
Hooguit als je het in een cutter gooit, dan doe je er ijs bij om de temp laag te houden.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ah..behoorlijk wat = de meeste? Prima. Voor jou wel, voor mij niet.quote:
Ja, die scareberichten keren almaar terug inderdaad. Wie worden daar precies beter van denk je?quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat was wel al een tijdje bekend toch? Net als suiker? Er zijn toch al afspraken gemaakt om het gehalte terug te brengen over een periode van zoveel jaar. Was een overheidsbesluit ergens.
-edit- in 2006 dus blijkbaar al iets mee gebeurd.
http://www.evmi.nl/zout/
Geen ideequote:Op donderdag 23 februari 2012 22:29 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja, die scareberichten keren almaar terug inderdaad. Wie worden daar precies beter van denk je?
Een gebraden ham geinjecteerd met aspergesapquote:Op donderdag 23 februari 2012 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Er zijn trouwens zat horeca koks die water in vlees brengen. Om de boel te beflikkeren, om water als vlees te verkopen, net als slagers die water in de ham pompen en in de kip.
Ik geloof dat niet zo erg. Wel in verkeerde en goedkope inkoop van bedrijven. Fabrieksvlees zit vol water.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Er zijn trouwens zat horeca koks die water in vlees brengen. Om de boel te beflikkeren, om water als vlees te verkopen, net als slagers die water in de ham pompen en in de kip.
De kranten, smeuige verhalen, en de onderzoekers die media aandacht krijgen en daar funding mee proberen te krijgen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:29 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja, die scareberichten keren almaar terug inderdaad. Wie worden daar precies beter van denk je?
Bij spareribs doen erg veel tenten dat,quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:31 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik geloof dat niet zo erg. Wel in verkeerde en goedkope inkoop van bedrijven. Fabrieksvlees zit vol water.
Nu ja, qua zout en vet zitten we natuurlijk ook wel erg hoog. Dus ik vind het helemaal niet verkeerd dat daar wat aan gedaan wordt. Wat ik wel een beetje vervelend vind is dat je in de supermarkt soms echt moet zoeken om iets te vinden waar wél vet in zit.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De kranten, smeuige verhalen, en de onderzoekers die media aandacht krijgen en daar funding mee proberen te krijgen.
Angst voor zout, voor vet, voor koolhydraten, voor bestrijdingsmiddelen, voor acrylamides, voor cholesterol in eieren, voor glutamaten, voor E Nummers.
Niets mis met dierlijke vetten. En volgens mijn buikgevoel aten onze overgrootouders meer zout dan wij.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nu ja, qua zout en vet zitten we natuurlijk ook wel erg hoog. Dus ik vind het helemaal niet verkeerd dat daar wat aan gedaan wordt. Wat ik wel een beetje vervelend vind is dat je in de supermarkt soms echt moet zoeken om iets te vinden waar wél vet in zit.
Het is een handjeklap inderdaad. Neem bijv. afgelopen zomer in Nederland. Tekenplaag, verkoop. We zouden een wespenplaag krijgen, bombarie. Producten werden verkocht. We zouden een muggenplaag krijgen, hup alle muskietennetten uitverkocht.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De kranten, smeuige verhalen, en de onderzoekers die media aandacht krijgen en daar funding mee proberen te krijgen.
Angst voor zout, voor vet, voor koolhydraten, voor bestrijdingsmiddelen, voor acrylamides, voor cholesterol in eieren, voor glutamaten, voor E Nummers.
Nem, er wordt concreet helemaal niks aan gedaan. Als je anders wilt eten kijk dan ook eens buiten de supermarkten.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nu ja, qua zout en vet zitten we natuurlijk ook wel erg hoog. Dus ik vind het helemaal niet verkeerd dat daar wat aan gedaan wordt. Wat ik wel een beetje vervelend vind is dat je in de supermarkt soms echt moet zoeken om iets te vinden waar wél vet in zit.
Ik eet sowieso weinig zout, vind het niet overal even lekker, gekookte groenten maak ik af met wat geconcentreerde fond of citroensap en boter.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:38 schreef Staal het volgende:
[..]
Het is een handjeklap inderdaad. Neem bijv. afgelopen zomer in Nederland. Tekenplaag, verkoop. We zouden een wespenplaag krijgen, bombarie. Producten werden verkocht. We zouden een muggenplaag krijgen, hup alle muskietennetten uitverkocht.
En zo is dat ook met eten. Als je maar bang bent. Zout is momenteel weer dankbaar. Ben benieuwd naar de nieuwe nu met nog minder zoutproducten in de winkel.
Ik wil jou eigenlijk wat vragen. Ik ga morgen een grote pot geklaarde boter maken.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niets mis met dierlijke vetten. En volgens mijn buikgevoel aten onze overgrootouders meer zout dan wij.
tja, maar even goed is doorregen vlees nauwelijks aan te komen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:40 schreef Staal het volgende:
[..]
Nem, er wordt concreet helemaal niks aan gedaan. Als je anders wilt eten kijk dan ook eens buiten de supermarkten.
Ik heb geen horeca-ervaring maar wel een schoorsteenbrand meegemaakt bij een kennis.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:16 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk? Ben je blind? De uitleg staat erbij. Of ga je nu weer je 30 jaar horeca-ervaring spuien en beweren dat jij dat niet deed en dus niemand het doet? Tuurlijk vent. Ga je ballen maar lekker draaien
Volgens mij bedoelde hij het spek even in heet water kwakken en dan afgieten, aflekken en dan bakken want dan is het overtollige zout weg.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik heb geen horeca-ervaring maar wel een schoorsteenbrand meegemaakt bij een kennis.
Water in een hete pan met olie geeft steekvlammen en érg lelijke brandwonden.
Zou ik niet aanraden om thuis na te doen.
Waarom het niet te koop is? Geen idee, in NL kom je om van de prefab pakjes en zakjes, maar ingredienten om echt te koken zijn lastiger.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:43 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik wil jou eigenlijk wat vragen. Ik ga morgen een grote pot geklaarde boter maken.
Maar wat ik nu zo raar vind is dat ik het hier niet kan kopen. Je kunt werkelijk alles kopen kant en klaar maar zoiets simpels niet. En eigenlijk haal je bij het klaren de rotzooi uit de boter. Weet jij hoe dat zit?
Maar dan zijn ook de glutamaten weg die het zo lekker maken, als je tenminste goed spek had. En als je bang bent voor het zout, eet dan een half ons spek ipv twee ons.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:48 schreef Staal het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde hij het spek even in heet water kwakken en dan afgieten, aflekken en dan bakken want dan is het overtollige zout weg.
Maar dan heb je dus al te maken met een slecht product.
Waar wordt niets aan gedaan?quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:40 schreef Staal het volgende:
[..]
Nem, er wordt concreet helemaal niks aan gedaan. Als je anders wilt eten kijk dan ook eens buiten de supermarkten.
Nou, gewoon een beetje water erbij. Niet in een pan heet water hangen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:48 schreef Staal het volgende:
Volgens mij bedoelde hij het spek even in heet water kwakken en dan afgieten, aflekken en dan bakken want dan is het overtollige zout weg.
Ja, Ghee inderdaad. Ik woon echt in een gat. Maar ik vond het zo typisch, het is veel beter en je ziet een hele boter- en bakwand bij de AH maar geen geklaarde.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom het niet te koop is? Geen idee, in NL kom je om van de prefab pakjes en zakjes, maar ingredienten om echt te koken zijn lastiger.
Je zou Ghee kunnen kopen bij een toko, dat is geklaarde boter, hoewel ze hem nogal eens willen bruinen.
In noordafrika heet het smen, dus een marokkaanse winkel heeft dat wellicht?
Denk je dat alle stoffen eruit zin in 2 minuten?quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar dan zijn ook de glutamaten weg die het zo lekker maken, als je tenminste goed spek had. En als je bang bent voor het zout, eet dan een half ons spek ipv twee ons.
Jij doet water in je hete pan waar vet en spek in bakken?quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou, gewoon een beetje water erbij. Niet in een pan heet water hangen.
Ook in Rotterdam heb ik met een pincet moeten zoeken naar ghee. Uiteindelijk wel gevonden in één of andere toko. Maar is dus lastig.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:54 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja, Ghee inderdaad. Ik woon echt in een gat. Maar ik vond het zo typisch, het is veel beter en je ziet een hele boter- en bakwand bij de AH maar geen geklaarde.
Het is ook geen punt, het is heel makkelijk zelf te doen, lang houdbaar. Maar ik begrijp het dus niet.
Als je het gaat spoelen, dan verdwijnt er veel.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Denk je dat alle stoffen eruit zin in 2 minuten?
Spek in pan, warm laten worden, beetje water erbij, afgieten, spek uitbakken in eigen vet. Ik zie het probleem niet. Ook nog nooit problemen mee gehad. Maar misschien bak jij je spek wel in een volle pan vet?quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij doet water in je hete pan waar vet en spek in bakken?
Ik bak spek in het eigen vet dat vrijkomt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Spek in pan, warm laten worden, beetje water erbij, afgieten, spek uitbakken in eigen vet. Ik zie het probleem niet. Ook nog nooit problemen mee gehad. Maar misschien bak jij je spek wel in een volle pan vet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |