Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Freddeh, ben je weekends nu altijd in Appelscha?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:19 schreef Freddeh het volgende:
Dat paaltje is altijd bezet als ik aan kom rijden Vinnie...Meestal staat er al iemand, zoals bijvoorbeeld Cyclinggirl of Cyclingboy. Noobs
Gisteren besteld, vanmorgen is het verstuurd.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:49 schreef kanovinnie het volgende:
Enig idee hoe lang het duurt voor Rose om te verschepen?
meestal 1 a 2 dagn als het om van de plank onderdelen gaatquote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:49 schreef kanovinnie het volgende:
Enig idee hoe lang het duurt voor Rose om te verschepen?
Ik ben wel benieuwd wat je gem. hf is bij die gemiddeldes en wat je omslagpunt is.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:22 schreef Oksel het volgende:
60km gedaan, alleen. Inclusief Holterberg + Hellendoornseberg. 28km/h gemiddeld. Had 't toch wat koud aan 't eind.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:26 schreef nogeenmaarten het volgende:
Je bent een hele grote vent, dat je zo'n gemiddelde toch in het openbaar noemt.
Ik had zaterdag een gemiddelde van 24.9 km/u.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:26 schreef nogeenmaarten het volgende:
Ik denk niet dat ik nu 28 k/uur gem. red over 60 kilometerquote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:26 schreef nogeenmaarten het volgende:
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gisteren besteld, vanmorgen is het verstuurd.
Ah, mooi. Heb er even een berichtje bijgeplakt, als 't snel is wil ik 't namelijk naar mijn werk versturen, als 't lang gaat duren liever naar mijn huisadres.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:15 schreef dop het volgende:
[..]
meestal 1 a 2 dagn als het om van de plank onderdelen gaat
Me too!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat je gem. hf is bij die gemiddeldes en wat je omslagpunt is.
Ik iets van 20. Geen wonder als je met Ivo meefietst, die wil om de 5 minuten een foto maken.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik had zaterdag een gemiddelde van 24.9 km/u.
Ik had gisteren ook een gemiddelde van maar 22km/h. Maar ik kijk puur naar mijn hartslag en omdat ik last heb van mijn luchtwegen door verkoudheid schoot mijn hf gelijk de hoogte in.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik had zaterdag een gemiddelde van 24.9 km/u.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik iets van 20. Geen wonder als je met Ivo meefietst, die wil om de 5 minuten een foto maken.
Hadden we nog geluk dat ik mijn camera niet meehad, dan hadden we om de 2.5 minuut stilgestaan
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
Vroeger ging het om het hoogste gemiddelde ...
Wat is jouw gemiddelde dan?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
Vroeger ging het om het hoogste gemiddelde ...
Ik weet niet waar je je druk om maakt.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:48 schreef nogeenmaarten het volgende:
En nu moet je bij je gemiddelde ook nog je HF vermelden om indruk te maken? What's next dat je je ingestelde wielomtrek erbij moet zetten?
Compu erbij gepakt, 30.59 km/h over 114.61 km. Eerlijkheidshalve, het is een sommatie van twee ritjes. Dit jaar, maar nog van voor de sneeuw. Komend weekend weer eens op pad!quote:
Ik weet niet wat het betekent, maar het klinkt goed!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
D3 zit te rammen verklaard dat een hoop
Volgens mij interesseert het je geen zak maar het is helemaal niet zinvol om altijd maar zo hard mogelijk te fietsen. Je lichaam zit veel complexer in elkaar. Door op de juiste manier te trainen zul je vooruitgang boeken, en dat is niet altijd zo hard mogelijk willen fietsen. Al denken veel mensen dat wel. Maar nogmaals, het zal je wel niks kunnen schelen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:02 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het betekent, maar het klinkt goed!
Het is niet zo dat het mij geen zak interesseert, maar mijn doel binnen deze hobby ligt wat anders dan bij jou vermoed ik.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Volgens mij interesseert het je geen zak maar het is helemaal niet zinvol om altijd maar zo hard mogelijk te fietsen. Je lichaam zit veel complexer in elkaar. Door op de juiste manier te trainen zul je vooruitgang boeken, en dat is niet altijd zo hard mogelijk willen fietsen. Al denken veel mensen dat wel. Maar nogmaals, het zal je wel niks kunnen schelen.
Train je met hartslag? Weet je wat hartslagzones zijn? Bij oprechte interesse leg ik het je graag uit (wordt je tenslotte beter).
Dat is hetzelfde als ik voor ogen heb. Wedden dat ik je eruit rij?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:14 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Het is niet zo dat het mij geen zak interesseert, maar mijn doel binnen deze hobby ligt wat anders dan bij jou vermoed ik.
Ik vind het heerlijk om elke keer volledig uitgewoond terug te komen van een trainingsrondje. Ik wil iedere (recreatieve)renner die ik tegenkom voorbij. Dat is wat ik leuk vind. Mijn doel is niet om op lange termijn beter te worden en koersen te winnen. Een echte topper word ik niet meer, dus ik vermaak mij op deze manier.
Alleen als ik in een groep rij dan kan ik rustig aan doen (behalve de blauwebordjes sprints en dergelijke).
Volgens een blik op de kaart gaan we daar niet zo snel achter komen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:16 schreef kanovinnie het volgende:
Dat is hetzelfde als ik voor ogen heb. Wedden dat ik je eruit rij?
Kan je mooi warmrijdenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:27 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Volgens een blik op de kaart gaan we daar niet zo snel achter komen.
(gelukkig voor jou!)
Das balen, zal je lichamelijk ook wel aardig verzwakken.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:39 schreef JohnDDD het volgende:
Ben met Kerst in Afrika geweest. Kan sinds een maand niet meer fatsoenlijk sporten helaas...eerst pijntjes en steken rechts achter de ribbenkast, toen links, toen beide kanten en midden in, opeens last van opspelend maagzuur, misselijkheid. Maagzuurremmers hielpen een beetje maar het kwam terug. Nu aan de antibiotica omdat ik een parasiet zou hebben opgelopen (de blastocystis hominis), maar 35% van de Nederlanders schijnt die te hebben en heeft er geen last van. Antibiotica lijkt maar weinig te helpen; zwaar kuurtje, 3 maal daags 10 dagen lang.
Erg vervelend, heb erg de pest in want ik heb veel zin om weer eens een lange tocht te maken. Als de kuur voorbij is, ga ik gewoon eens kijken hoe het gaat op de fiets...
Geen grappen met griepjes want volgens mij ga ik er echt eentje oplopen. Net 2 uur wezen spinnen en ik kan nu amper lopen..quote:
Om je weer goed gemutst te maken, heb vandaag een pocket rocket voor op de mtb besteld aangezien de andere zo goed bevaltquote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:52 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Geen grappen met griepjes want volgens mij ga ik er echt eentje oplopen. Net 2 uur wezen spinnen en ik kan nu amper lopen... Tevens ook verschrikkelijk koud in het lijf maar warm in het hoofd en een partij hoofdpijn waar je niet vrolijk van wordt..
Nice!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Om je weer goed gemutst te maken, heb vandaag een pocket rocket voor op de mtb besteld aangezien de andere zo goed bevalt
Ik zei nog tegen die man in de winkel. Ik zoek een pomp, maar wel met een rare naam. De pocket rocket. Beetje dubbelzinnige naam.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:11 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Nice!
Ga vandaag maar lekker op tijd naar bed, morgen weer om 6.30 op voor college van 9.00 tot 19.00
Durf je niet?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:27 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Volgens een blik op de kaart gaan we daar niet zo snel achter komen.
(gelukkig voor jou!)
Daarom ben ik ook met geen stok dat continent in te slaan. Beterschap!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:39 schreef JohnDDD het volgende:
Ben met Kerst in Afrika geweest. Kan sinds een maand niet meer fatsoenlijk sporten helaas...eerst pijntjes en steken rechts achter de ribbenkast, toen links, toen beide kanten en midden in, opeens last van opspelend maagzuur, misselijkheid. Maagzuurremmers hielpen een beetje maar het kwam terug. Nu aan de antibiotica omdat ik een parasiet zou hebben opgelopen (de blastocystis hominis), maar 35% van de Nederlanders schijnt die te hebben en heeft er geen last van. Antibiotica lijkt maar weinig te helpen; zwaar kuurtje, 3 maal daags 10 dagen lang.
Erg vervelend, heb erg de pest in want ik heb veel zin om weer eens een lange tocht te maken. Als de kuur voorbij is, ga ik gewoon eens kijken hoe het gaat op de fiets...
Ik ook niet. Mijn vriendin roept steeds dat ze naar Thailand wil... ook daar hoef ik niet 123 heen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:52 schreef eentwee het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook met geen stok dat continent in te slaan. Beterschap!
Zondag uitrijden+warmrijden.quote:Op woensdag 22 februari 2012 00:39 schreef Tommeke het volgende:
Ik kan niet naar die 300
Zaterdags tijdrit, maandags koers
Ik ook niet. Allerlei kutinsecten en het volk in die steden lijkt me ook alles behalve leuk.quote:Op woensdag 22 februari 2012 00:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ook niet. Mijn vriendin roept steeds dat ze naar Thailand wil... ook daar hoef ik niet 123 heen.
Thailand lijkt me wel oké. Afrika is misschien nog een beetje heftiger.quote:Op woensdag 22 februari 2012 00:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ook niet. Mijn vriendin roept steeds dat ze naar Thailand wil... ook daar hoef ik niet 123 heen.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:52 schreef eentwee het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook met geen stok dat continent in te slaan. Beterschap!
quote:Op woensdag 22 februari 2012 00:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Avontuurlijk volkje hoor, die wielrennersquote:Op woensdag 22 februari 2012 06:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zondag uitrijden+warmrijden.
[..]
Ik ook niet. Allerlei kutinsecten en het volk in die steden lijkt me ook alles behalve leuk.
Zet deze dan ook maar in het rijtje.quote:Op woensdag 22 februari 2012 08:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
[..]
Avontuurlijk volkje hoor, die wielrenners
quote:Op woensdag 22 februari 2012 00:39 schreef Tommeke het volgende:
Ik kan niet naar die 300
Zaterdags tijdrit, maandags koers
Ja, is misschien wel beter maar ik heb nog een hoop oude wielen en die rijd ik in de pekeltijd een beetje op.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:24 schreef Oksel het volgende:
Kaas > Marktplaats.Pleur die oude zooi weg, koop een nieuw setje voor 100 EUR.
He, ik ren geen wiel, ik velo vakantiequote:Op woensdag 22 februari 2012 08:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Avontuurlijk volkje hoor, die wielrenners
Tijdens de koers wel danquote:Op woensdag 22 februari 2012 08:58 schreef Tommeke het volgende:
De dag voor een koers speel ik niet eens met m'n pik
Waar ben je geweest dan? Het lijkt me wel uniek en ontzettend mooie natuur enzo.quote:Op woensdag 22 februari 2012 08:59 schreef JohnDDD het volgende:
Bedankt voor de goede wensen. Ik hoop snel weer op de fiets te zitten. Momenteel beperk ik me tot woon-werkverkeer en dat gaat redelijk maar echt veel energie heb ik niet. Op zich voel ik me goed maar die misselijkheid, zuuropspelingen en steken zijn vreselijk.
Afrika, tsja, de meeste mensen komen zonder problemen thuis, maar ik ga er niet meer naar terug. Ook omdat ik het op zich eigenlijk niets vind....heb er wel mooi gefietst
quote:Op woensdag 22 februari 2012 08:58 schreef Tommeke het volgende:
In Senegal! Is idd prachtig, mooie dieren en natuur gezien....qua mensen wel vermoeiend; Afrikanen begrijpen niet zoveel van dingen als privacy ... ze zijn al met al een beetje opdringerig en vervelend, ook omdat ze meestal wat van je willen...quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Waar ben je geweest dan? Het lijkt me wel uniek en ontzettend mooie natuur enzo.
Jazeker maakt dat iets uit. Een beetje spanning opbouwen zorgt voor een goedgevulde fietsbroek, wat er uiteraard zeer soignee uitziet:quote:
Uitstekende tip. Glaasje whiskey erbij en je bent helemaal het mannetje.quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:32 schreef Tommeke het volgende:
Eigenlijk moet je rukken en dan stoppen zodat je net niet klaarkomt. Goed voor je testosteronspiegel!
Pozzatoquote:Op woensdag 22 februari 2012 08:58 schreef Tommeke het volgende:
Wel voor het zingen de kerk uit! Eigenlijk niet zingen!quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:10 schreef Patroon het volgende:
Rukken![]()
Een ekte eindzbaas heeft daar een vriendin voor
Nee 3 dagen voor de wedstrijd ga ik nooit zingen.. spanning opbouwen!quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wel voor het zingen de kerk uit! Eigenlijk niet zingen!
Ik doe dat nooit aan een paaltjequote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:19 schreef Freddeh het volgende:
Dat paaltje is altijd bezet als ik aan kom rijden Vinnie...Meestal staat er al iemand, zoals bijvoorbeeld Cyclinggirl of Cyclingboy. Noobs
Joehoeeeequote:Op woensdag 22 februari 2012 09:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jazeker maakt dat iets uit. Een beetje spanning opbouwen zorgt voor een goedgevulde fietsbroek, wat er uiteraard zeer soignee uitziet:
[ afbeelding ]
Meid, trek het je niet aan, jij hebt andere dingenquote:
Nee, dat was je mannetje iddquote:Op woensdag 22 februari 2012 12:41 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik doe dat nooit aan een paaltje
Discussiepuntje.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Meid, trek het je niet aan, jij hebt andere dingen
Freddeh, ik vroeg laatst of je weekends altijd in Appelscha bent. Maar die vraag heb je zeker gemist. Dus bij dezequote:Op woensdag 22 februari 2012 18:24 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee, dat was je mannetje idd
[..]
Discussiepuntje.
Ik zou zeggen, gooi er eens wat foto's van vrouwen tegenaan om het te compenserenquote:
Patroon, daar heb ik een pagina geleden antwoord op gegevenquote:Op woensdag 22 februari 2012 18:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Freddeh, ik vroeg laatst of je weekends altijd in Appelscha bent. Maar die vraag heb je zeker gemist. Dus bij deze
Foto's van CyclingGirl.quote:Op woensdag 22 februari 2012 18:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, gooi er eens wat foto's van vrouwen tegenaan om het te compenseren
Kan je 'm een beetje uitzetten op googlemaps? Of wat plaatsjes opnoemen waar de tocht doorheengaat? Vind ik wel leuk om even te zien.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:38 schreef ultra_ivo het volgende:
De kleine aanpassingen aan de 300 route zijn op papier klaar. 16km meer Ravel. En voor de liefhebbes, de Luxemburgse grens is nu aan te tikken met een ommetje van 2km.
Ah antwoord gemist dusquote:Op woensdag 22 februari 2012 19:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Patroon, daar heb ik een pagina geleden antwoord op gegeven
Dus: Ieder weekend, maar ik zou als ik jou was dit weekend niet je spatbordje komen halen omdat iedereen ziek op bed ligt daar. Zou het zonde vinden als jij wat van ons meekrijgt naar huis, behalve je spatbordje
Ah, licht verhoogde hartslag is D2. Train je altijd zo? Wat is je doel?quote:Op woensdag 22 februari 2012 18:52 schreef Oksel het volgende:
HF? Omslagpunt? Geen idee. Licht versnelde ademhaling, gok op continue 60-70% van mijn vermogen, behalve bij de klimmetjes, dan gaat het naar 90-95%. Had harder gekund, maar niet veel harder. Te koud. Dus 28km/h. Ik denk dat ik de 30km/h wel had gehaald gemiddeld, maar dan ga ik gek fietsen, niet remmen, bochten afsnijden, en continue in het rood. Niet nuttig.
Het enige verschil tov van vorig jaar is dat de route nu niet meer naar het centrum van Gouvy gaat maar vanuit Gouvy richting Luxemburg. Ongeveer 1km voor de Luxemburgse grens rechtsaf de Ravel 163 op en van daaruit naar Bastenaken. http://www.gouvy.eu/ravel/index.htmlquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan je 'm een beetje uitzetten op googlemaps? Of wat plaatsjes opnoemen waar de tocht doorheengaat? Vind ik wel leuk om even te zien.
Lol pedalen? Ik zag die hele fiets niet eens..quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:37 schreef ultra_ivo het volgende:
Zonder pedalen is 't lastig fietsen op zo'n Stradalli.
En die hoge hakken trappen ook best lastig gok ikquote:Op woensdag 22 februari 2012 22:37 schreef ultra_ivo het volgende:
Zonder pedalen is 't lastig fietsen op zo'n Stradalli.
Thailand IS gewoon Okay! Ook voor een fietsvakantie van een week of 4.quote:Op woensdag 22 februari 2012 08:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Thailand lijkt me wel oké. Afrika is misschien nog een beetje heftiger.
Ik wil er iig wel een rondje op fietsen!quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lol pedalen? Ik zag die hele fiets niet eens..
Gerard Kaasplank, ouwe snoepert!quote:Op woensdag 22 februari 2012 19:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zo´n lekkere strakke blonde meid op een racefiets!
Best een strak frame, alleen jammer van die vieze witte spaken, de sram groep en dat zadel voor een olifantenreet.quote:
Ja, waar is die pic gebleven..?quote:Op donderdag 23 februari 2012 06:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Gerard Kaasplank, ouwe snoepert!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |