abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108203953
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7
Deel 8: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 8
Deel 9: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 9
Deel 10: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 10
Deel 11: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 11

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; donderdag 24 november (2011) hebben we de sleutel gekregen! We zijn inmiddels verhuisd en al heel behoorlijk geïnstalleerd. 8-)

Het gesprek van het vorige topic was de nis. Daar hebben we inmiddels dit mee gedaan:

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 20-02-2012 21:57:01 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108204102
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:15 schreef bl0emetjE het volgende:

Ohh en ik kwam van de week nog een masking tape inspiratie plaatje tegen:
[ afbeelding ]
Die tape is echt geweldig! Heb een paar rolletjes besteld en ben alvast begonnen met de kast hier. Geeft een leuk effect al zeg ik het zelf.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_108204225
Het is wel bar en boos daar in A'dam zeg Claudia. Ik geloof dat Stiemie ook al zoveel problemen had om de BSO te regelen voor Linde -O-

Mefke, laat eens zien dan O-)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108204364
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:15 schreef bl0emetjE het volgende:
Maar hier ook hoor, we hebben nu het idee opgevat om onze bank te gaan verkopen en een nieuwe bank te kopen. We hebben deze nu pas 2,5 jaar, destijds gekozen voor een donkere bank (ivm huisdieren). Inmiddels is het donkere ons tegen gaan staan, we willen heel graag een grijze bank (nu ook mogelijk, andere huisdieren). We hebben eerst overwogen om hoezen te fabriceren voor om onze huidige bank, maar de hoeveelheid werk en het geld dat erin gaat zitten is bij nader inzien erg aanzienlijk! Wanneer we onze bank verkopen + het geld optellen dat we in hoezen wilden steken, dan hebben we voor dat bedrag ook een hele nieuwe bank die naar onze zin is.
Leuk! Heb je al een bank op het oog?

quote:
En dat allemaal met dank aan je geweldige inspiratie Claudia O+
Haha, lief van je. :*

quote:
Ohh en ik kwam van de week nog een masking tape inspiratie plaatje tegen:
]
Oh, gaaf! Kan ik daarmee de lelijke plekken op mijn kastje verbloemen. :+ Misschien ga ik er komende dagen mee aan de slag. *O*
pi_108204603
Wow wat ben je weer opgeschoten Claudia! Leuk allemaal zeg en die grijze kleur in de nis is fantastisch!

Yup hier veel gedoe gehad met de bso. Vooral dinsdag en donderdag zijn gewoon bijna onmogelijk lijkt wel -O-
pi_108204616
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:21 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Die tape is echt geweldig! Heb een paar rolletjes besteld en ben alvast begonnen met de kast hier. Geeft een leuk effect al zeg ik het zelf.
Ik ga je topic checken!

Claudia: Ik ben benieuwd! Ik heb ook nog meer kleuren van dat spul nodig echt :Y
pi_108204729
Waar koop je de masking tape in Amsterdam? Ik zie het overal online, maar ben het in de winkels nog niet echt tegengekomen :)
pi_108204983
ik heb het ook online besteld, geen idee waar ik het hier zou moeten kopen. Maar online ging prima!
Ik heb er ook al lege olvaritpotjes mee versierd. Leuk spul.
pi_108205019
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:29 schreef Stiemie het volgende:

Yup hier veel gedoe gehad met de bso. Vooral dinsdag en donderdag zijn gewoon bijna onmogelijk lijkt wel -O-
Daar ben ik ook bang voor. Onze eerste keuze is maandag, dinsdag en donderdag, onze tweede keuze maandag, woensdag en vrijdag. Maar ik heb wel gemerkt dat er over het algemeen meer mogelijkheden zijn in Noord. Onze favoriete school is bijvoorbeeld nieuw en dus zijn er nog volop plaatsen. En de opvang die er tegenover zit, zit waarschijnlijk niet bomvol.

Maar eigenlijk vind ik het belachelijk dat ik er nu al over na moet denken. Ik weet niet eens hoeveel dagen ik tegen die tijd buitenschoolse opvang wil.
pi_108205045
Oeke had laatst een linkje in één van de delen hier gezet voor een winkel in Amsterdam :Y
The way you rock'n'roll
pi_108205097
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:31 schreef Stiemie het volgende:
Waar koop je de masking tape in Amsterdam? Ik zie het overal online, maar ben het in de winkels nog niet echt tegengekomen :)
Papierwinkel de Vlieger bij de Munt. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_108206128
Clau je inbox is vol O-)
The way you rock'n'roll
pi_108206230
Damn, dat gaat snel altijd. Afijn, er is weer ruimte!

Lief vindt het masking tape-idee niks. Ik ga even uitzoeken hoe ik het kastje kan restaureren.
pi_108206367
Van omaweetraad.com:

Heb jaren geleden een tip gehad van moeder van vriendin, toen mijn vissenkom was geklapt op mijn midden eiken eettafel toen ik een weekend op de camping was, kwam thuis en echt helemaal wit en dik, het dikke is er niet meer uit gegaan maar wel de uitgebeten witte vlek die over heel mijn tafel zat, papje maken van 2 eetlepels slaolie en 1 eetlepel spirtus dat even mengen en op de vlek aanbrengen goed dik, tijdje laten intrekken en je ziet de kleur al terug komen daarna droog poetsen met zachte doek en de kleur is weer helemaal terug zoals hij was voor het gebeurde was echt een waanzinige tip toe en gebruik hem nog wel is als ik een klein vlekje heb.
pi_108206555
Van omroep Max:

Maak een papje van een deel spiritus en een deel slaolie in een bakje en wrijf dat met een oude kurk op de vlekken of kringen. Laat het even intrekken en het hout ziet er uit als nieuw.

Beetje jammer dat we geen slaolie in huis hebben, laat staan oude kurk.
pi_108207000
creatief met kurk ;)
pi_108207244
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Van omroep Max:

Maak een papje van een deel spiritus en een deel slaolie in een bakje en wrijf dat met een oude kurk op de vlekken of kringen. Laat het even intrekken en het hout ziet er uit als nieuw.

Beetje jammer dat we geen slaolie in huis hebben, laat staan oude kurk.
Wel zonnebloemolie? Dat is vaak het hoofdbestanddeel van slaolie.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_108207474
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:16 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Wel zonnebloemolie? Dat is vaak het hoofdbestanddeel van slaolie.
Oh, goeie! Hebben we vast wel. En spiritus ook. Probeer ik het wel met een oude doek in plaats van kurk.
pi_108225555
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, goeie! Hebben we vast wel. En spiritus ook. Probeer ik het wel met een oude doek in plaats van kurk.
Wil je even melden of het werkt? Ik heb ook watervlekken op mijn (grenen) tafel en ben te lui om het ding te schuren. Als zoiets helpt, wil ik dat wel proberen.
pi_108225647
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:59 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Wil je even melden of het werkt? Ik heb ook watervlekken op mijn (grenen) tafel en ben te lui om het ding te schuren. Als zoiets helpt, wil ik dat wel proberen.
Doe ik! Ik denk dat ik het morgen ga proberen, want dan is er rust in huis.
pi_108277675
Hoe bevalt het huis eigenlijk qua wooncomfort?
pi_108277938
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:40 schreef mrien het volgende:
Hoe bevalt het huis eigenlijk qua wooncomfort?
Goede vraag. Best goed, geloof ik. Vooral met de keuken zijn we er enorm op vooruit gegaan. Ik hoef me niet meer in onmogelijke hoeken te wringen om een glas te pakken, bijvoorbeeld. We hebben veel en handige opbergruimte in de keuken. Ik ben ook erg blij met de quooker.

Verder lopen de gordijnen heerlijk. En de badkamer bevalt ook erg goed, met name het bad. Ook vind ik het fijn dat we nu zwevende toiletten hebben; dat maakt makkelijker schoon. En het is gewoon fijn om op de begane grond te wonen.

Wat dingen die wat kwaliteit/comfort betreft tegenvallen:
- de voordeur gaat stroef open
- sommige deuren maken iets te veel geluid als je ze dichtdoet
- het open- en dichtdoen van de ramen gaat wat stroef
- de lichtknoppen zijn van een baggerkwaliteit
- het afzuigding op zolder maakt zoveel lawaai dat we hem altijd uit hebben staan
- de auto staat niet meer overdekt en dus moet ik regelmatig krabben

Dat zijn de dingen die me nu te binnen schieten.
  woensdag 22 februari 2012 @ 20:47:31 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108278041
En het douchen in bad? Valt het mee?
The love you take is equal to the love you make.
pi_108278081
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:47 schreef Lienekien het volgende:
En het douchen in bad? Valt het mee?
Ja! Sterker nog, ik vind het zelfs fijner dan douchen in onze oude douchecabine. We hebben nóg meer ruimte en nu kan ik makkelijker bij m'n handdoek. :+

Echt geen enkel probleem dus. Ik ben wel heel blij dat we niet voor het standaard bad hebben gekozen.
  woensdag 22 februari 2012 @ 20:49:18 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108278129
Kijk eens aan!
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')