abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 februari 2012 @ 13:40:20 #1
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108184255
Laatste actie 18/2/2012 " We are alle Greek "

quote:
The show of solidarity is in response to the "dictatorship of the financial markets and the troika: EU, ECB and IMF, who have imposed austerity measures and a non-elected government on the Greek people."
http://www.commondreams.org/headline/2012/02/18

Grieken zeggen bedankt
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 13:41:37 #2
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_108184308
Ik kon na een feestje nog wel chillen bij occupy Amsterdam tot mijn trein ging, dat was wel relaxt :P Kacheltje alles
:')
pi_108184418
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  maandag 20 februari 2012 @ 13:45:21 #4
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108184479
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik kon na een feestje nog wel chillen bij occupy Amsterdam tot mijn trein ging, dat was wel relaxt :P Kacheltje alles
Relaxxxt ja
pi_108184615
Zo zo, gezellige boel daar dan..
  maandag 20 februari 2012 @ 13:51:20 #6
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108184765

dinsdag 21 februari 2012 @ 00:16:02 #7
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108212614
  dinsdag 21 februari 2012 @ 00:26:09 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108212918
quote:
*O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_108215032
pi_108215254
quote:
Je kan zeggen dat het Griekse volk democratisch gestemd heeft. Maar dan hou je altijd mensen over die het niet eens zijn met de uitslag of de hervormingen. Je kan ze toch moeilijk de steden laten slopen, toch?

Begrijp uberhaupt niet waarom ze protesteren daar. Bezuinigingen worden ingevoerd zodat het land niet failliet gaat, wat willen ze dan liever, meer armoe? Ik begrijp het niet.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_108215328
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 08:28 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Je kan zeggen dat het Griekse volk democratisch gestemd heeft. Maar dan hou je altijd mensen over die het niet eens zijn met de uitslag of de hervormingen. Je kan ze toch moeilijk de steden laten slopen, toch?

Begrijp uberhaupt niet waarom ze protesteren daar. Bezuinigingen worden ingevoerd zodat het land niet failliet gaat, wat willen ze dan liever, meer armoe? Ik begrijp het niet.
Zou het kunnen dat ze wellicht de gevestigde orde willen veranderen ? naar een meer ideale situatie. Een zekere verandering in gelijkheid van verdeling van welvaart ? Zoiets misschien.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 08:35:22 #12
pi_108215346
quote:

[..]

Ze willen het geld terug dat politici en reders op Zwitserse bankrekeningen hebben gezet.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_108215363
Dat is een directere manier om het probleem te beschrijven, ik weet niet of dat de exacte reden is maar dat zou goed kunnen.
pi_108215444
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 08:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze willen het geld terug dat politici en reders op Zwitserse bankrekeningen hebben gezet.
Hoe weet je dat?
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_108215497
  dinsdag 21 februari 2012 @ 09:59:04 #16
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108216713
quote:

[..]

Dat kan je al niet meer zeggen , net als in Italie hebben ze van de ene op de andere dag een bankier als premier die nooit gekozen is door het volk , alleen dat al is genoeg om op te staan .
  dinsdag 21 februari 2012 @ 10:06:13 #17
pi_108216914
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 08:43 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Er kwam laatst een boek uit. Occupy Holland #21 Op de barricades ... of niet
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:19:09 #18
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108234615
Pers verklaring van 1 bezetting van de 28 bezette overheidsgebouwen in Griekenland en waarom ze dat doen .

PRESS RELEASE 20.02.12

quote:
We the citizens of Aghios Nikolaos, a picturesque town, in the arms of the Aegean Sea... We, citizens of Europe, are being slandered.

On the 12.02.12 we witnessed the ratifying of the new loan agreement.

In this heavy and decadent atmosphere, our filthy political personnel, slaves to party politics and the I.M.F., these 199 puppet/servants of the “New Order”, voted for our complete surrender and imprisonment in the I.M.F.

If the events of 12.02.12 were not so ominous for the future of Greek society, then they could have been described as anything from amusing to farcical.

There is no room for laughter though, when directly outside the parliament building, Greek society was mourning its bleak future, in a suffocating environment of thick gray smoke, poisonous yellow gas, sad ashy remains, boiling resentment, deep grief, general disappointment together with untold sadness.

We decided

To occupy the building of District Unity of Lassithi (old prefecture administrative center)
Why?

In May 2010, the infamous Memorandum, i.e. our complete surrender to our lenders, was signed by only one minister. Greek justice requires the approval of at least three fifths of parliament. So, in essence, the Memorandum and the Troika, which essentially govern us, act against Greek and European justice.
“If the steps which lead to our death are twenty, we have walked ten since then.” Mikis Theodorakis

Notice that with this Memorandum we hand over our national sovereignty and public property to foreign control. That means: ports, airports, road network, power grid, water management, natural resources found underground or underwater and so on and so on. Even our national monuments like the Acropolis, Delphi, Olympia, Epidauros e.t.c. As we have forfeited any right of objection.

In the meantime, we are supposed to be living thanks to the kindheartedness of our lenders, the European union of banks and the I.M.F. In reality, each package of billions of euros Greece is burdened with, returns to its senders, while we are left with new unbearable interest. Furthermore, because there is the need to sustain the state, the hospitals and schools - the government and the Troika burden the middle and lower financial classes of society with extravagant taxes, which lead directly to hunger.

We have not faced a generalized starvation threat since onset of the German occupation in 1941 which left 300.000 dead in the space of six months. Now the threat of hunger returns to our slandered country.

They threaten us with expulsion from Europe. If Europe does not want us,we want YOU AND THEM to understand that we do not want a Europe governed by Merkel and Sarkozy.

If the European way is one of fair Democracy, equality and just distribution of wealth,then we will be the staunchest supporters of it and WE WILL STAND BY THE PEOPLE WHO HAVE THE SAME IDEALS WITH US.GREECE IS IN GREAT DANGER of disappearance due to unemployment,starvation and poverty. For us there is no other way other than self-sacrifice for freedom as well as survival.
pi_108236004
Tja, Griekenland zal zich toch moeten schikken. Wij moeten ook allemaal inleveren, wat verwachten de Grieken, dat ze door 'ons' geholpen worden zonder dat ze er een centje pijn van hebben? Dat kan toch niet?
We lijden allemaal onder de crisis, en er gaan miljarden naar Griekenland. En dat zal nog wel een keer moeten om ze uit de brand te helpen. Erg zuur voor de bevolking dat de tijd van de goudgerande pensioenen voorbij is , maar ja, heel Europa moet nu inleveren, dus de Grieken ook.
pi_108236074
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:52 schreef Lavenderr het volgende:
Tja, Griekenland zal zich toch moeten schikken. Wij moeten ook allemaal inleveren, wat verwachten de Grieken, dat ze door 'ons' geholpen worden zonder dat ze er een centje pijn van hebben? Dat kan toch niet?
We lijden allemaal onder de crisis, en er gaan miljarden naar Griekenland. En dat zal nog wel een keer moeten om ze uit de brand te helpen. Erg zuur voor de bevolking dat de tijd van de goudgerande pensioenen voorbij is , maar ja, heel Europa moet nu inleveren, dus de Grieken ook.
Natuurlijk moeten de Grieken bezuinigen, maar je moet niet doen alsof de pijn die wij lijden ook maar enigszins in de buurt komt bij wat de Grieken nu meemaken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_108236185
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk moeten de Grieken bezuinigen, maar je moet niet doen alsof de pijn die wij lijden ook maar enigszins in de buurt komt bij wat de Grieken nu meemaken.
Dat hoor je me ook niet zeggen. Ik schrijf juist dat het zuur voor de bevolking is, maar ja, hoe moet het dan? Vertel jouw oplossing eens Koos.
pi_108236562
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat hoor je me ook niet zeggen. Ik schrijf juist dat het zuur voor de bevolking is, maar ja, hoe moet het dan? Vertel jouw oplossing eens Koos.
Hoe kom je erbij dat ik een andere oplossing heb? Hoe kom je erbij dat ik tegen de bezuinigingen ben waar Griekenland mee wordt geconfronteerd? Het ging mij meer om de toon die jij aansloeg. 'Heel Europa moet inleveren, dus de Grieken ook'. Je doet overkomen alsof die Grieken krampachtig een paar euro's korten. Dat terwijl daar ingrijpende bezuinigingen plaatsvinden op een schaal die wij ons niet zouden kunnen voorstellen. We hebben het bijvoorbeeld niet over het hanteren van de nullijn, zoals Wientjes recentelijk voorstelde. Nee, Griekse werknemers moeten loon inleveren. Dat kunnen wij ons niet eens voorstellen.

Maar er zijn inderdaad alternatieve oplossingen. De Grieken kunnen al dan niet tijdelijk uit de euro stappen. Dan moet een groot deel van de schuld worden kwijtgescholden en het overige deel worden geherstuctureerd. Of dat de beste oplossing is, durf ik niet te zeggen. Ik ben geen macro-econoom. Niet dat die het altijd zo goed weten, maar goed.
pi_108236822
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik een andere oplossing heb? Hoe kom je erbij dat ik tegen de bezuinigingen ben waar Griekenland mee wordt geconfronteerd? Het ging mij meer om de toon die jij aansloeg. 'Heel Europa moet inleveren, dus de Grieken ook'. Je doet overkomen alsof die Grieken krampachtig een paar euro's korten. Dat terwijl daar ingrijpende bezuinigingen plaatsvinden op een schaal die wij ons niet zouden kunnen voorstellen. We hebben het bijvoorbeeld niet over het hanteren van de nullijn, zoals Wientjes recentelijk voorstelde. Nee, Griekse werknemers moeten loon inleveren. Dat kunnen wij ons niet eens voorstellen.

Maar er zijn inderdaad alternatieve oplossingen. De Grieken kunnen al dan niet tijdelijk uit de euro stappen. Dan moet een groot deel van de schuld worden kwijtgescholden en het overige deel worden geherstuctureerd. Of dat de beste oplossing is, durf ik niet te zeggen. Ik ben geen macro-econoom. Niet dat die het altijd zo goed weten, maar goed.
Mooi gezegd.
pi_108236856
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat zeg jij :D

Misschien wel een idee, uit de euro. Of ze het dan redden weet ik niet hoor. Ik vermoed dat de Grieken zelf ook wel hebben nagedacht over eventuele alternatieve oplossingen.
pi_108237710
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat zeg jij :D

Misschien wel een idee, uit de euro. Of ze het dan redden weet ik niet hoor. Ik vermoed dat de Grieken zelf ook wel hebben nagedacht over eventuele alternatieve oplossingen.
De toon richting de Grieken, niet richting mij.
pi_108238142
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De toon richting de Grieken, niet richting mij.
Je hebt gelijk, jij meester van de nuance en goede toon :X
Zal voortaan mijn posts door jou laten redigeren :+
pi_108238482
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

^O^
pi_108238566
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad het meest verstandig.

Overigens ben ik de meester van de nuance en de beschaafde toon. Indien ik een discussie voer die ik de moeite waard vind althans.
pi_108239318
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad het meest verstandig.

Overigens ben ik de meester van de nuance en de beschaafde toon. Indien ik een discussie voer die ik de moeite waard vind althans.
Uhuh. In die zin was je me al opgevallen :Y
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:58:18 #30
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108239454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:52 schreef Lavenderr het volgende:
Griekenland gaat zich nooit schikken in het feit dat hun democratie weg is en ik wed geen enkel euroland , tijdens demonstraties in Griekenland worden zelfs de duitse vlag en de vlag van de EU verbrand .
pi_108239677
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:58 schreef Summers het volgende:

[..]

Griekenland gaat zich nooit schikken in het feit dat hun democratie weg is en ik wed geen enkel euroland , tijdens demonstraties in Griekenland worden zelfs de duitse vlag en de vlag van de EU verbrand .
Ik kan me de woede van de bevolking heel goed voorstellen, maar als Griekenland de hulp aanpakt zullen ze ook de daarmee gepaard gaande bezuinigingen moeten doorvoeren. Hoe moet het anders?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:01:51 #32
pi_108239679
  dinsdag 21 februari 2012 @ 23:09:31 #33
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108246293

O.a over het ESM verdrag .

Ad broere is ook geintervieuwd door eenvandaag en dat word 2 maart uitgezonden .
  dinsdag 21 februari 2012 @ 23:12:43 #34
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108246414
quote:
Bijgewerkt op 21 februari 2012 De behandeling van de ratificatie van het ESM verdrag in de Tweede Kamer zou op 1 maart op de agenda worden gezet. Dit blijkt nog niet uit de agenda van de Tweede Kamer, maar het zou een dezer dagen kunnen worden ingelast als spoedeisend agendapunt. Inmiddels blijkt, dat er na maanden van stilzwijgen en het hoegenaamd ontbreken van publiek debat in Nederland en de andere eurolanden, nu toch bezwaren tegen het ESM beginnen te komen uit onverwachte hoek. De rekenkamers van meerdere eurolanden hebben opgemerkt, dat de besteding van het belastinggeld dat aan het ESM wordt overgeboekt, niet controleerbaar is. Hopelijk is dit - beter laat dan nooit - het begin van een publiek debat in de eurolanden over het ESM.
http://adbroere.nl/web/nl(...)bat-over-het-esm.php
  dinsdag 21 februari 2012 @ 23:22:00 #35
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108246761
Spanje vandaag , eerste beelden uit Valencia , en afgelopen zondag waren ze ook al op straat met zovelen .
  dinsdag 21 februari 2012 @ 23:29:52 #36
pi_108247055
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:22 schreef Summers het volgende:
Spanje vandaag , eerste beelden uit Valencia , en afgelopen zondag waren ze ook al op straat met zovelen .
Ik wil niet vervelend doen, maar daar is een apart topic over. :@

Demonstraties in Europa: Aanzwellend protest in Spaanse steden
  dinsdag 21 februari 2012 @ 23:31:50 #37
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108247129
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend doen, maar daar is een apart topic over. :@

Demonstraties in Europa: Aanzwellend protest in Spaanse steden
cool thx
  woensdag 22 februari 2012 @ 01:11:14 #38
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
  woensdag 22 februari 2012 @ 01:32:25 #39
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108249835
  donderdag 23 februari 2012 @ 00:24:39 #40
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108288411

En de vlag van elk euroland zou je boven het museum kunnen plakken .
  donderdag 23 februari 2012 @ 00:27:24 #41
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108288500
  donderdag 23 februari 2012 @ 01:25:22 #42
pi_108289684
quote:
How Swedes and Norwegians Broke the Power of the "One Percent"

While many of us are working to ensure that the Occupy movement will have a lasting impact, it’s worthwhile to consider other countries where masses of people succeeded in nonviolently bringing about a high degree of democracy and economic justice. Sweden and Norway, for example, both experienced a major power shift in the 1930s after prolonged nonviolent struggle. They “fired” the top 1 percent of people who set the direction for society and created the basis for something different.

Both countries had a history of horrendous poverty. When the 1 percent was in charge, hundreds of thousands of people emigrated to avoid starvation. Under the leadership of the working class, however, both countries built robust and successful economies that nearly eliminated poverty, expanded free university education, abolished slums, provided excellent health care available to all as a matter of right and created a system of full employment. Unlike the Norwegians, the Swedes didn’t find oil, but that didn’t stop them from building what the latest CIA World Factbook calls “an enviable standard of living.” [...]
Een lekker lang artikel voor de zondagochtend. :s)
pi_108291063
quote:
Dat is een complex financieel instrument, nodig om oa de jarenlange hebzucht van alle EU ingezetenen recht te zetten, en dan komen ze met bronnen als "youtube". :|W No offence, maar als ik daar iets van wil weten of vinden, begin ik met de tekst van het originele verdrag, in 1 van de officiële talen, niet een geïnterpreteerd en vertaald (lees zwaar gekleurd) artikel van een zelfuitgeroepen journalist die zijn spuisels via youtube rondbraakt. :N
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_108292651
En wie geeft het anderzijds macht ? Dat is ook een belangrijke vraag.

Of je het nu begrijpt of niet, de algehele onrust of angst komt voort juist uit de complexiteit van het gehele gebeuren. Niemand kan er nog iets mee in die zin. En dus terecht.

Dan is het zaak om juist mensen goed in te lichten over wat er gebeurd en hoe het gebeurd. En belangrijk, waarom het gebeurd.

Onzekerheid en ondoorzichtigheid geven de reactie angst of onrust. En vergeet nooit dat de mensen daar zitten om ons te dienen en niet andersom !

[ Bericht 38% gewijzigd door Gertje-Plongers op 23-02-2012 10:05:02 ]
  donderdag 23 februari 2012 @ 17:31:10 #45
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108308786
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 08:16 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat is een complex financieel instrument, nodig om oa de jarenlange hebzucht van alle EU ingezetenen recht te zetten, en dan komen ze met bronnen als "youtube". :|W No offence, maar als ik daar iets van wil weten of vinden, begin ik met de tekst van het originele verdrag, in 1 van de officiële talen, niet een geïnterpreteerd en vertaald (lees zwaar gekleurd) artikel van een zelfuitgeroepen journalist die zijn spuisels via youtube rondbraakt. :N
Het verdrag kan je toch opzoeken en lezen als je niet weet wat er precies in staat ipv te klagen
dat zelfuitgeroepen journalisten er een mening over hebben , dankzij een zelfuitgeroepen journalist werden ik en andere inwoners van eurolanden geattendeerd op het ESM verdrag terwijl de regeringen in alle eurolanden in alle talen zweeg tegenover de burgers en in de media net zo .

http://www.european-counc(...)95/10-tesm2.nl12.pdf
updates
http://www.courtfool.info/nl_ESM_de_nieuwe_Europese_dictator.htm
pi_108422220
Schopje...
pi_108422632
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:47 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Schopje...
Alleen een schopje? Niets meer te melden over Occupy?
pi_108422813
Jawel hoor, laten we berusten in ons einde en leven naar het begin.
pi_108423144
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:02 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Laat het topic dan in vrede rusten. :{w
pi_108423200
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:02 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat is een goeie voor in je eigen topic op TTK ^O^
pi_108423382
Wat is TTK ?

En het einde laten rusten kun je zien als, de huidige manier van doen laten voor wat het is. En groeien naar het nieuwe begin. Wat dat is moeten wij nog zien ?
pi_108424167
Ow ja, bedankt :9
  zondag 26 februari 2012 @ 23:26:03 #54
pi_108445230
  maandag 27 februari 2012 @ 15:26:05 #55
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108464898
The truth was in here.
pi_108584026

Goeie spreker deze man.
pi_108627921
Banksy schildert ook met woorden:

quote:
"You owe the companies nothing. Less than nothing, you especially don’t owe them any courtesy. They owe you. They have re-arranged the world to put themselves in front of you. They never asked for your permission, don’t even start asking for theirs."

— Banksy
pi_108637258
Zeker mooi Gray.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 20:39:51 #59
pi_108639562

quote:
The waiting drove me mad...
You're finally here and I'm a mess.
I take your entrance back -
Can't let you roam inside my head.

I don't want to take what you can give
I would rather starve than eat your bread.
I would rather run but I can't walk
Guess I'll lie alone just like before.

I'll take the varmint's path
Oh and I must refuse your test
A-push me and I will resist
This behavior's not unique.

I don't want to hear from those who know
They can buy, but can't put on my clothes.
I don't want to limp for them to walk
Never would have known of me before.
I don't want to be held in your debt.
I'll pay it off in blood, let I be wed
I'm already cut up and half dead
I'll end up alone like I began.

Everything has chains, absolutely nothing's changed.
Take my hand, not my picture, spilled my tincture.

I don't want to take what you can give
I would rather starve than eat your breast
All the things that others want for me
Can't buy what I want because it's free
Can't buy what I want because it's free
Can't be what you want because I'm...

I ain't s'posed to be just fun
Oh, to live and die, let it be done.
I figure I'll be damned - all alone like I began...
It's your move now...
I thought you were a friend, but I guess I, I guess I hate you...
pi_108641384
quote:
PostNL verhoogt salarissen top
AMSTERDAM - PostNL wil het basissalaris van de bestuurders Jan Bos en Herna Verhagen in 2012 en 2013 geleidelijk verhogen tot 475.000 euro.

Dat blijkt uit het jaarverslag van het postbedrijf, dat vorig jaar ontstond na de opsplitsing van TNT.
Vorig jaar verdienden de twee bestuurders in de 7 maanden dat zij hun functie bekleedden, respectievelijk 204.000 en 239.000 euro. Dat zou op jaarbasis neerkomen op 350.000 en 410.000.

De raad van commissarissen van PostNL wil de salarissen aanpassen aan het marktniveau. Het salaris van topman Harry Koorstra, dat vorig jaar 671.000 euro bedroeg, wordt niet genoemd in de plannen.

Het salaris van het vierde bestuurslid, Gérard Aben blijft, gezien zijn 'specifieke' positie als topman van HR, gehandhaafd op 350.000 euro.

Ongepast
CNV Publieke Zaak noemt het in een brief aan de raad van bestuur van PostNL ''ongepast'' dat de top van de onderneming extra beloningen krijgt, terwijl de onderneming wil bezuinigen op de arbeidsvoorwaarden van de medewerkers.
Het overleg over een nieuwe cao bij PostNL liep onlangs vast op die bezuinigingen, aldus de brief.

http://www.nu.nl/economie(...)-salarissen-top.html
Frappant hoe korten op arbeidsvoorwaarden van medewerkers bezuinigingen worden genoemd, maar topmannen een salarisverhoging krijgen ter hoogte van het jaarsalaris van een goedverdienende medewerker en dat dan 'marktwerking' heet. ;(

Wel positief dat de media hier zijn aandacht op richt, wat óf meer is sinds Occupy, óf meer opvalt sinds Occupy.
pi_108641692
Zooohh, ik ga ook solliciteren als ceo bij één of ander bedrijfje. Goed verdienen zo.

Maar dat soort jongens kunnen goed orde op zaken stellen voor de aandeelhouders en dat soort spul. Lekker reorganiseren, jasjes en kleding dunner maken, elastieken de helft kleiner, loon naar beneden en duur personeel dumpen, flexibele uren draaien etc....

Ow ja,,zelf banden plakken en fiets kopen. Reclame zelf opstrijken op je jas ( je )
pi_108646152
quote:
Opgestapte Vestiatopman kreeg 3,5 miljoen mee

Vestia kreeg al steun van het Waarborgfonds Sociale Woningbouw voor ruim 1,5 miljard.

http://www.nu.nl/economie(...)-35-miljoen-mee.html
Sociale woningbouw. :')
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 22:54:21 #63
249559 crew  Lavenderr
pi_108646215
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:16 schreef Gray het volgende:

[..]

Frappant hoe korten op arbeidsvoorwaarden van medewerkers bezuinigingen worden genoemd, maar topmannen een salarisverhoging krijgen ter hoogte van het jaarsalaris van een goedverdienende medewerker en dat dan 'marktwerking' heet. ;(

Wel positief dat de media hier zijn aandacht op richt, wat óf meer is sinds Occupy, óf meer opvalt sinds Occupy.
Het is toch van een schaamteloosheid die zijn weerga niet kent :o
  vrijdag 2 maart 2012 @ 23:03:32 #64
pi_108646609
Occupy gaat naar Chicago om een eigen conferentie te beleggen. Alle (US) Occupy-locaties delegeren een man en een vrouw. Ze willen de G8 die daar gehouden word een ultimatum stellen:

quote:
http://www.adbusters.org/(...)cal-briefing-26.html

Hey you wild cats, dreamers, redeemers, horizontals,

The stage is set for a climactic showdown in Chicago.

The crisis of capitalism is deepening. Youth unemployment has reached 50% in Spain and Greece… 30% in Portugal and Italy… 22% in the UK… almost 20% in the US. Hundreds of millions of people around the world are waking up to the fact that their future does not compute… that their lives will be a never ending series of ecological, financial, political and personal crises… and that if we don’t rise up and start fighting for a different kind of future, we won’t have a future.

That struggle ignites again May 1.

#OCCUPYCHICAGO will be the focal point of this global spiritual insurrection… 50,000 of us will converge on the windy city and confront the G8 and NATO leaders with an ultimatum. We will set up impromptu encampments throughout the city and wage a full-spectrum memewar backed up by new tactics of anarchic swarming. Our militant in-your-face nonviolence will inspire thousands of towns, cities and campuses around the world to rise up in solidarity just like they did last October.

This is a worldwide, multi-front mutiny against the way our economic and military leaders are running the world.

On the CULTURAL FRONT we confront the corpo-commercial lie machine – we shift the way information flows and meaning is produced. We train a new breed of livestreamers, citizen journos and p2p visionaries and unleash them in the streets to be the eyes of the world during the month of May.

On the ENVIRONMENTAL FRONT we demand the G8 reach consensus on drastically reducing their carbon footprints and immediately ratifying a binding international accord on climate change.

On the ECONOMIC FRONT we throw our movement’s weight behind one simple demand: the implementation of a 1% Robin Hood Tax on all financial transactions and currency trades.

On the GEOPOLITICAL FRONT we tell Obama, Cameron, Sarkozy, Putin, Merkel, Noda, Monti, Harper and the NATO military leaders to stop the warmongering and start fighting for peace. We block the looming Iran war with a preemptive global initiative that just about everyone in the world can get behind: a nuclear-free world starting with a nuclear-free Middle East that includes both Israel and Iran.

On the PERSONAL FRONT, hundreds of millions of us vow to live the month of May without dead time… to experience joyous camaraderie… to open ourselves to an imminent life changing epiphany. We follow Miles Davis’ advice on how to play jazz: be spontaneously alive and “play what’s not there.”

Occupy has taught us all. It innovates, fractures, grows resilient and more diverse. In this spirit we celebrate the Gandhian ferocity of the Zuccottis who launched this movement with their magical assemblies and nonviolent ways … we extol the growing crop of working groups with their desire for a positive program of social and political change. And on the wild side we honor those in Oakland who have lost their fear against all odds. With this rainbow coalition, we hold our heads high and embrace the heady days of Spring.

Jammers pack your tents, phone your friends, get your affinity groups together and prepare to put your ass on the line for a worldwide people’s uprising starting May 1.

for the wild,
Culture Jammers HQ
OccupyWallStreet.org / Tactical Briefing #25 / OccupyWallst.org / G8Protest.org / OccupyChi.org / CANG8.org / Takethesquare.net / OccupyMay1st.org / NYCGA / Facebook / Twitter / Reddit

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 03-03-2012 19:11:51 ]
  maandag 5 maart 2012 @ 14:51:15 #65
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108742053
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:16 schreef Gray het volgende:

[..]

De Graai cultuur noemen ze dat!!!
allesbeterweter
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 15:40:34 #66
pi_108743738
Iemand nog een idee wat er nog van occupy over is?
  maandag 5 maart 2012 @ 15:42:54 #67
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108743811
Occupy never die................s............ _O_
allesbeterweter
  maandag 5 maart 2012 @ 16:16:09 #68
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108744987
Het is geen modegrill die een seizoen duurt ...
pi_108745248
Nja er valt vast wel iets over te zeggen, maar laten we eerlijk zijn.. Wat is dit topic nou zonder Ronnie en 3-voud? Juist, een lege huls.
  maandag 5 maart 2012 @ 16:25:59 #70
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108745354
Was even lekker 3weken op reis. Dus dan heb je wel even iets anderst dan FOK.
allesbeterweter
pi_108769528
quote:
9s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:23 schreef HyperViper het volgende:
Nja er valt vast wel iets over te zeggen, maar laten we eerlijk zijn.. Wat is dit topic nou zonder Ronnie en 3-voud? Juist, een lege huls.
Vandaar dat niemand hier iets runt. Het is dat je jezelf inzetten wilt voor iets dat je aan het hart gaat. Daar heb je tien voud en brakko niet voor nodig, allerminst zelfs..
pi_108769554
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:25 schreef allesbeterweter het volgende:
Was even lekker 3weken op reis. Dus dan heb je wel even iets anderst dan FOK.
Leuk gehad ? En weer een beetje opgeladen.
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2012 @ 01:22:04 #73
pi_108769781
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:16 schreef Summers het volgende:
Het is geen modegrill die een seizoen duurt ...
Najah, je kan nou niet stellen dat occupy nog iets is lijkt me, ik ben een tijdje in Amsterdam nog wezen kijken bij een vriend die daar nog zit, er liggen daar en paar matrassen en een huisje, thats it, en das amsterdam.
pi_108771626
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 01:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Najah, je kan nou niet stellen dat occupy nog iets is lijkt me, ik ben een tijdje in Amsterdam nog wezen kijken bij een vriend die daar nog zit, er liggen daar en paar matrassen en een huisje, thats it, en das amsterdam.
Gelukkig laat de SP zich daar niet meer zien. :@
Waarom richten de mensen zich niet op de financiele schandalen bij de overheid en de semi-overheid? Occupy kan zich beter nuttig maken door te wijzen op feiten en uitzoeken hoe dingen anders kunnen. Lijkt me handiger dan een beetje rondhangen op het beursplein.

[ Bericht 7% gewijzigd door yyyentle op 06-03-2012 08:35:41 ]
pi_108771649
De hele dag een beetje camperen en met spandoekjes staan helpt niets.

Zo dat was lastig, steeds de verkeerde knop. :@
pi_108771653
Het is gewoon afgelopen met Occupy.
pi_108771688
:)
pi_108772025
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 08:33 schreef yyyentle het volgende:
De hele dag een beetje camperen en met spandoekjes staan helpt niets.

Zo dat was lastig, steeds de verkeerde knop. :@
Ja, maar..je hebt gelijk.

Dit,

quote:
Occupy kan zich beter nuttig maken door te wijzen op feiten en uitzoeken hoe dingen anders kunnen. Lijkt me handiger dan een beetje rondhangen op het beursplein.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:49:33 #79
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108780505
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 08:33 schreef yyyentle het volgende:
Het is gewoon afgelopen met Occupy.
Kijk om je heen , overal op de wereld staan steeds meer mensen op , zelfs in Nederland . Waar jij het einde ziet is pas het begin .
pi_108788825
quote:
Kijk om je heen
Ik zie niks.. :O
  Moderator dinsdag 6 maart 2012 @ 17:56:09 #81
249559 crew  Lavenderr
pi_108789151
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:49 schreef Summers het volgende:

[..]

Kijk om je heen , overal op de wereld staan steeds meer mensen op , zelfs in Nederland . Waar jij het einde ziet is pas het begin .
Nou nee, Occupy Nederland is echt over en uit.
In Ede zitten de paar overgebleven Occupiers zelfs in een prachtige villa, dus die hebben goed voor zichzelf gezorgd. Maar verder hoor je weinig tot niets meer van de beweging. Het is eerder stilte.
pi_108789355
-Neemt een trekje aan zijn pijp terwijl een kruidig slokje Whiskey naar binnen klokt-

Ik ben benieuwd of er verbeter punten komen uit de beweging, op de huidige gang van zaken.
pi_108855026
Martijn van Dam (PvdA) stelt in een interview:
quote:
Europa is de toekomst of Europa regelt al genoeg.
Van Dam: “Weer allebei waar. Sommige dingen moeten wij Europees doen. Nederland is geen wereldmacht, Europa wel. Buitenlands beleid, grondstoffenhandel, energie. Daar gaat het de komende decennia over.”
“Maar het is misgegaan omdat het harder is gegaan dan de Europeanen wilden. De agenda van Europa ging niet over de rechten van individuele Europeanen, maar om grote multinationale ondernemingen.
“Als Europa draagvlak wil houden moet het op dit soort terreinen weer bevoegdheden inleveren. Er moet meer ruimte komen voor kleine ondernemers en lokale initiatieven.”
Een kwalijke zaak natuurlijk dat de rechten van multinationals boven die van de 'nationals' gaan, ofwel de Europese burger. Helaas gebeurt het nog steeds, zoals in Griekenland, waar de burgers moeten inleveren op wat de regering en de banken verloren hebben.
pi_108856054
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:07 schreef Gray het volgende:

[..]

Een kwalijke zaak natuurlijk dat de rechten van multinationals boven die van de 'nationals' gaan, ofwel de Europese burger. Helaas gebeurt het nog steeds, zoals in Griekenland, waar de burgers moeten inleveren op wat de regering en de banken verloren hebben.
Kijk eens naar de DSB bank waar veel mensen hun geld zijn verloren.
allesbeterweter
pi_108856557
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:44 schreef allesbeterweter het volgende:

[..]

Kijk eens naar de DSB bank waar veel mensen hun geld zijn verloren.
Er heeft nog een ex-VVD minister van financien gewerkt, hij was net weg toen de boel klapte.

Mensen met kennis van zaken zou je denken....... :D
  donderdag 8 maart 2012 @ 12:05:54 #86
pi_108858686
Daarom was ie ook op tijd weg :Y
  † In Memoriam † donderdag 8 maart 2012 @ 12:10:44 #87
pi_108858875
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:49 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik zie niks hoor.. Ik hoor alleen dat occupiers hier en daar niet weg willen, en wat ik bij de 'grote' Amsterdam occupy zag was ook niet echt veel soeps

Ik heb het met occupiers gehad over een 'stap 2', ik zei dat ze eigenlijk 'stap 2' al hadden kunnen bedenken in die maanden occupy.. Als je écht iets wil veranderen in de wereld.

[ Bericht 8% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 08-03-2012 12:26:33 ]
  donderdag 8 maart 2012 @ 12:44:13 #88
pi_108859827
- dubbel -
pi_108860387
Dus voeren zij/wij occupy op het internet om de mensen te laten nadenken en discusseren over de wantoestanden in de bankwereld en andere aspecten dat er in ieder geval over gepraat wordt. ^O^
allesbeterweter
  donderdag 8 maart 2012 @ 13:32:36 #90
pi_108861386
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:00 schreef allesbeterweter het volgende:
Dus voeren zij/wij occupy op het internet om de mensen te laten nadenken en discusseren over de wantoestanden in de bankwereld en andere aspecten dat er in ieder geval over gepraat wordt. ^O^
Occupy is begonnen op het internet en kan ieder moment de echte wereld opzoeken als daar aanleiding voor is.

Tot die tijd kijken we met spanning naar Chicago, waar een NATO-top, een G8-top en een Occupy-top gehouden gaan worden.
  donderdag 8 maart 2012 @ 13:35:30 #91
pi_108861456
Ondertussen is Occupy in de 2e kamer geïnfiltreerd:

quote:
Kamer over Vestia-baas: gluiperig, schandalig en roekeloos

De Tweede Kamer walgt van Erik Staal, die woningcorporatie Vestia zwaar in de problemen bracht en met een vertrekregeling van 3,5 miljoen euro richting Bonaire koerste.

Dat geld moet terug, vinden de meeste partijen. Kamerleden voelden zich ook niet geroepen zich parlementair uit te drukken. 'Gluiperig' noemde de PVV de gang van zaken. De PvdA vindt het allemaal 'schandalig en immoreel'. De SP sprak van 'meneer Dief-Staal die handelde of hij in Las Vegas was', de VVD van 'roekeloosheid en grootheidswaanzin'.

Old boy's network
Het CDA, dat al de handen op elkaar kreeg voor een parlementaire enquête naar woningcorporaties in het algemeen, wil nu nog een specifiek onderzoek door de Rekenkamer naar Vestia. De PvdA wil dat er een klokkenluidersregeling komt voor accountants bij woningcorporaties.

De Kamer is ook verbijsterd dat Staal zijn gang heeft kunnen gaan. Hij moet zijn gedekt door een 'old boy's network', verwoordde de SP. Dat Vestia nu een huurverhoging heeft aangekondigd, kan al helemaal niet door de beugel, vindt onder meer deze partij: 'Waar halen ze het gore lef vandaan?'
pi_108867322
Goede zaak (als) die Staal moet bloeden voor zijn wanbeleid. ^O^
allesbeterweter
  vrijdag 9 maart 2012 @ 07:53:50 #93
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108892983
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:07 schreef Gray het volgende:

[..]

Nou dat is het zeker, de zelfverrijking is gewoon walgelijk. (ja ja had ik maar bankier moeten worden :') )
Maar ook hier in eigen land lopen mensen weg met miljoenen na wanbeleid, klopt gewoon niet.

En misschien mede door een beweging als Occupy zijn mensen ook eerder geneigd om daar wat van te zeggen zich uit te spreken. Het is misschien wel het sneeuwbaleffect wat het teweeg heeft gebracht.
Goeie zaak.
The truth was in here.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 07:54:08 #94
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108892985
The truth was in here.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:31:18 #95
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108894602
Zo als nu in Duitsland met de EX president bijvoorbeeld 400.000¤ en Prive chaufeur _O-
Voor het gerecht en veroordelen en de bak in met zijn vriendjes-politiek......... ^O^
allesbeterweter
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:53:42 #96
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108905959
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:31 schreef allesbeterweter het volgende:
Zo als nu in Duitsland met de EX president bijvoorbeeld 400.000¤ en Prive chaufeur _O-
Voor het gerecht en veroordelen en de bak in met zijn vriendjes-politiek......... ^O^
Mooi dat weggetoeter he :D De fanfare kwam er niet eens bovenuit!
The truth was in here.
pi_108906782
Is occupy Den Haag weg? reed er vanochtend langs. Ze zijn daar nu bezig met de voorbereidingen voor de CPC loop van zondag, maar zag geen occupiers meer.

O ze zijn verhuisd lees ik net :D

quote:
PERSBERICHT OCCUPY DEN HAAG
5 maart 2012, 16:15
OCCUPY DEN HAAG; ZIE JE OP KOEKAMP!

Gisteren zondag 4 maart 2012 is Occupy Den Haag verhuisd naar het lapje grond boven de tunnelbuis op de Koekamp in Den Haag. Deze verhuizing werd uiteindelijk, ook door Occupy, noodzakelijk geacht om alle ruimte te bieden aan de City-Pier-City Loop op 11 maart aanstaande.

De Burgemeester heeft geprobeerd om de City-Pier-City Loop en het evenementenseizoen aan te grijpen om de gehele manifestatie Occupy te verbieden, maar hier stak de rechter een stokje voor en verwees de betrokken partijen naar de gesprekstafel. De huidige locatie Koekamp is uiteindelijk toegewezen door de gemeente Den Haag.

De locatie Koekamp kent minpunten waaronder de verkeersveiligheid. Het kamp staat nu bóven de tunnelbuis, de risicos daar zijn aanmerkelijk: denk bijvoorbeeld aan een storm waarbij onderdelen van het kamp op ondergelegen rijbaan, of de naastgelegen trambaan terecht kunnen komen.

Wanneer het gaat om het aantasten van de manifestatie; op Koekamp is plaats voor een paar mensen en een paar tentjes. De manifestatie krimpt nu dus. Deze krimp is acceptabel mits de krimp tijdelijk is. Occupy wacht op een uitspraak van de rechter over de terugkeer naar het Malieveld ná afloop van de City-Pier-City Loop.

Binnen de, door de rechter opgelegde, dialoog met de gemeente Den Haag, heeft Occupy Den Haag de nodige haalbare alternatieven aangedragen, maar deze zijn door de gemeente helaas compleet terzijde geschoven.

Om ons bezwaar tegen de huidige locatie op Koekamp duidelijk te maken, is afgelopen zaterdag nog een brief gestuurd naar de gemeente en rechter om aan te geven dat wij niet verantwoordelijk kunnen zijn voor de extra risico's op de locatie Koekamp.

Occupy zal haar tijdelijk verblijf op de Koekamp aangrijpen om zich, gelijk op het Malieveld, publieksvriendelijk te manifesteren en nodigt hierbij iedereen uit om aan te wippen en met Occupy in gesprek te gaan.
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 16:42:25 #98
249559 crew  Lavenderr
pi_108909438
Occupy Rotterdam moet ook zijn biezen pakken van Aboutaleb. Per 31 maart.
http://www.nu.nl/binnenla(...)terdam-moet-weg.html
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:05:23 #99
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_108916276
Hongarije doet ook mee met 1 mei , zou leuk zijn als de hele wereld meedoet .

pi_108921229
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:05 schreef Summers het volgende:
Hongarije doet ook mee met 1 mei , zou leuk zijn als de hele wereld meedoet .

[ afbeelding ]
O gaaf. Ben benieuwd waar de "officiële" 1 mei demonstratie wordt gehouden. Daar loopt het bijna elk jaar uit de hand :D
  vrijdag 9 maart 2012 @ 23:38:08 #101
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108926678
Gaaf dat een demonstratie uit de hand loopt? Beetje sensatie belust type?
allesbeterweter
  woensdag 14 maart 2012 @ 20:53:29 #102
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_109105197
:o 'Sociale netwerken schuldig aan val van ACTA'

Het is nog niet van de baan maar ze moet zelf even een vijandige campagne voeren :')
pi_109105439
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:53 schreef Summers het volgende:
:o 'Sociale netwerken schuldig aan val van ACTA'

Het is nog niet van de baan maar ze moet zelf even een vijandige campagne voeren :')
Inderdaad, het lef dat ze hebben om ons het door de strot te duwen. Wij zijn vijandig maar dat ACTA is prima in orde hoor.

Je zou er bijna geweldadig van worden :')
Bijna he...
pisvlek
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:12:15 #104
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_109106212
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:57 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Inderdaad, het lef dat ze hebben om ons het door de strot te duwen. Wij zijn vijandig maar dat ACTA is prima in orde hoor.

Je zou er bijna geweldadig van worden :')
Bijna he...
bevolking met een stem en tegenargumenten noemt ze een vijandige campagne door sociale media .. 8)7

Wat kan ons het schelen wat een buurvrouw vind :P
pi_109106655
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 23:38 schreef allesbeterweter het volgende:
Gaaf dat een demonstratie uit de hand loopt? Beetje sensatie belust type?
Ja beetje maar. Ze maken het er meestal zelf naar hoor, heb er geen medelijden mee.
pi_109157769
Hier nog een goeie docu die vast wel eens genoemd is hier (?):

http://metanoia-films.org/rise-like-lions/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 16 maart 2012 @ 09:33:22 #107
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_109159581
Volgens mij niet , thx pop later ff kijken
  zondag 18 maart 2012 @ 02:33:04 #108
pi_109222333
OccupyWallStr. is back:

http://www.ustream.tv/timcast

anonops twitterde op zondag 18-03-2012 om 01:30:01 Live: Occupiers Retake Liberty Square, Celebrate 6th Months of #OWS >> http://t.co/4NxNivfK reageer retweet
pi_109223248
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:12 schreef Summers het volgende:

[..]

bevolking met een stem en tegenargumenten noemt ze een vijandige campagne door sociale media .. 8)7

Wat kan ons het schelen wat een buurvrouw vind :P
Hoe durven we he, al die vijandigheid. We moeten blij zijn met zo'n goedwillende overheid. ACTA ftw! :9
pisvlek
pi_109223267
quote:
7s.gif Op zondag 18 maart 2012 02:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
OccupyWallStr. is back:

http://www.ustream.tv/timcast

anonops twitterde op zondag 18-03-2012 om 01:30:01 Live: Occupiers Retake Liberty Square, Celebrate 6th Months of #OWS >> http://t.co/4NxNivfK reageer retweet
Hopelijk breken er rellen uit. Iets anders helpt namelijk niet. Je kunt protesteren tot je een ons weegt maar de agenda wordt gewoon uitgevoerd en de agenten daar zeggen simpelweg:"I'm just following orders"
Lekker makkelijk he. De elite heeft het volk in een houdgreep.
pisvlek
pi_109223773
Ondanks dat je gelijk hebt, zou het voor de verandering eens mooi zijn als er een vreedzame oplossing komt door de hoeveelheid supporters op te voeren omdat de zaak waarvoor ze staan gewoon 'klopt'
  Moderator maandag 19 maart 2012 @ 13:47:12 #112
249559 crew  Lavenderr
pi_109271644
Occupy-Amsterdam moet inpakken en wegwezen.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)g-helemaal-weg-zijn/
  maandag 19 maart 2012 @ 21:44:54 #113
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_109291685
Dat het kapitalisme maar snel mag inpakken en voor altijd wegwezen! Al zal dat nog tientallen jaren duren vrees ik... :(
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_109303251
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:47 schreef Lavenderr het volgende:
Occupy-Amsterdam moet inpakken en wegwezen.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)g-helemaal-weg-zijn/
quote:
maandag 19 maart 2012 17:37
Occupy maakt haast met bezwaarschrift

De Occupy-beweging lijkt niet van plan om zonder slag of stoot hun tentenkamp op het Beursplein op te breken.
http://www.at5.nl/artikel(...)t-met-bezwaarschrift

Betekent het recht op demonstreren ook automatisch het recht op bezetten?
  dinsdag 20 maart 2012 @ 21:48:00 #115
pi_109332945
quote:
Geen bonussen voor top ING

De topbestuurders van ING krijgen over 2011 geen variabele beloning toegekend. Dat is het gevolg van de beslissing, vorig jaar, om geen bonussen uit te keren zolang de bank de staatssteun niet heeft terugbetaald, zo valt te lezen in het jaarverslag over 2011 dat ING vandaag publiceerde.

Topman Jan Hommen en financieel topman Patrick Flynn krijgen ook geen verhoging van het basissalaris, dat dus op hetzelfde niveau als in 2010 uitkomt.

Vorig jaar ontstond veel ophef over de bonus die Hommen en zijn financieel directeur over 2010 kregen uitgekeerd. De top besloot na alle tumult van de variabele beloningen af te zien en zei toen ook geen salarisverhoging of bonus te willen ontvangen zolang de bank de steun van de overheid niet heeft afbetaald.

ING kreeg in 2008 circa 10 miljard euro steun van de overheid. Daarvan moet de bank nu nog 3 miljard euro, exclusief een boete van 50 procent, terugbetalen. Hommen liet in januari weten dat het terugbetalen een van de prioriteiten is van de bank in 2012 en 2013.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 22:37:13 #116
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_109336109
ING kreeg in 2008 circa 10 miljard euro steun van de Belastingbetaler. Daarvan moet de Belastingbetaler nu nog Eens3 miljard euro, exclusief een boete van 50 procent, terugbetalen. Hommen liet in januari weten dat het terugbetalen een van de prioriteiten is van de bank in 2012 en 2013.

FIXED.......................
allesbeterweter
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 13:28:34 #117
249559 crew  Lavenderr
pi_109385494
Uitspraak van de rechter:
zaterdag weg. Voornamelijk vanwege de overlast 's nachts.

http://www.nu.nl/binnenla(...)rdam-moeten-weg.html
pi_109456506
quote:
Occupy verlaat Beursplein

De protestbeweging Occupy is vanochtend bezig het Beursplein in Amsterdam te verlaten. Ze laten er een flinke berg afval achter. De reinigingsdienst staat klaar om later schoon te gaan maken. De betogers gaven aan dat ze hun protest tegen de uitwassen van het kapitalisme in een andere vorm zullen voortzetten.
http://www.parool.nl/paro(...)aat-Beursplein.dhtml
  Moderator zaterdag 24 maart 2012 @ 10:48:16 #119
249559 crew  Lavenderr
pi_109456731
quote:
Eigen troep opruimen is er zeker niet bij? Ach natuurlijk niet, dat mag de gemeentereiniging doen, zij zijn bezig met hogere zaken en dat triviale werk is voor loonslaven.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 11:04:14 #120
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109457030
Werkverschaffing. :)
The truth was in here.
pi_109458354
Doet me denken aan een tijdje terug...
  † In Memoriam † zaterdag 24 maart 2012 @ 12:38:04 #122
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_109459172
Gaat goed met die occupy, niet? :')
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_109460040
Tussentijds beraad >:O
  zaterdag 24 maart 2012 @ 19:38:41 #124
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109469403
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/03_maart/24/binnenland/occupy_ers-verlaten-beursplein-amsterdam.xml

Ach kijk, ze helpen wel degelijk mee met opruimen. Dat ook weer opgelost.
The truth was in here.
pi_109471490
Hoop dat ze elder meer succes hebben. :Y
  zondag 25 maart 2012 @ 15:15:38 #126
pi_109492122
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:31 schreef Gray het volgende:
Hoop dat ze elder meer succes hebben. :Y
quote:
Amsterdamse Occupyers zitten nu op de Dam

De Occupyers die gisteren hun kamp op het Beursplein in Amsterdam moesten opdoeken, hebben een nieuwe plek gevonden om te demonstreren. De betogers hebben vandaag hun tenten op de Dam opgeslagen, enkele honderden meters van het Beursplein.

Het Beursplein werd zaterdag schoongeveegd nadat de rechter eerder deze week bepaalde dat de Occupyers weg moesten. Burgemeester Eberhard van der Laan wilde hen al langer kwijt. Hij vond dat de demonstratie in de binnenstad lang genoeg had geduurd. Bovendien was er nauwelijks sprake van een daadwerkelijk protest.

Een woordvoerder van de gemeente laat in een reactie tegenover persbureau Novum weten dat de demonstratie op de Dam al eerder is goedgekeurd. De actievoerders zeggen vanavond weer weg te gaan. “Daar worden zij ook aan gehouden”, aldus de zegsvrouw.
  Moderator zondag 25 maart 2012 @ 15:21:43 #127
249559 crew  Lavenderr
pi_109492315
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2012 15:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Ze zijn gewoon een paar meter opgeschoven _O_
Die zitten nu lekker met hun blowtje in het zonnetje te genieten :D
  zondag 25 maart 2012 @ 15:24:53 #128
pi_109492419
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 15:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ze zijn gewoon een paar meter opgeschoven _O_
Die zitten nu lekker met hun blowtje in het zonnetje te genieten :D
Ben benieuwd of ze vanavond idd weg gaan :P
pi_109492424
Geef ze eens ongelijk, pracht weertje.
  Moderator zondag 25 maart 2012 @ 15:26:54 #130
249559 crew  Lavenderr
pi_109492481
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2012 15:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ben benieuwd of ze vanavond idd weg gaan :P
Vast wel en als het morgen mooi weer is komen ze nog een dagje terug ;)
  zondag 25 maart 2012 @ 15:30:20 #131
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_109492564
Gratis camping en nog zon ook ,tja ik geef ze geen ongelijk die occupy nazaten...... ^O^
allesbeterweter
pi_109612891
quote:
Occupy Rotterdam stapt naar rechter
ROTTERDAM - De demonstranten van Occupy Rotterdam willen hun huidige locatie op het Beursplein in het centrum van de stad niet verlaten.

Ze spannen een kort geding aan tegen burgemeester Ahmed Aboutaleb, die wil dat zij hun tentenkamp per 31 maart opdoeken.

Een woordvoerster van de protestbeweging kondigde de rechtszaak woensdag aan. Het is nog niet bekend wanneer de zaak dient.

Evenementen
Aboutaleb wil dat Occupy weggaat van het Beursplein om plaats te maken voor terrassen en evenementen, zoals de Rotterdam Marathon. Er is samen met de demonstranten gekeken naar een alternatieve locatie, maar dat heeft niet geleid tot overeenstemming.
De demonstranten bivakkeren sinds oktober op het Rotterdamse Beursplein.

Amsterdam
Occupy Amsterdam verliet zaterdag het Beursplein in de hoofdstad, nadat de rechter had geoordeeld dat burgemeester Eberhard van der Laan mocht eisen dat de demonstranten hun biezen zouden pakken.

Er mocht wel een informatiestand van de betogers blijven staan. Die moet echter weg als er andere manifestaties op het plein zijn gepland.
  Moderator woensdag 28 maart 2012 @ 16:59:41 #133
249559 crew  Lavenderr
pi_109613422
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:48 schreef Gray het volgende:

[..]

Ze hebben het maar druk met naar de rechter stappen ;)
pi_109615993
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ze hebben het maar druk met naar de rechter stappen ;)
Fighting the system? :P
pi_109616203
Any luck ?
  Moderator woensdag 28 maart 2012 @ 18:06:16 #136
249559 crew  Lavenderr
pi_109616311
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:57 schreef Gray het volgende:

[..]

Fighting the system? :P
Of gebruik maken ván? :P
pi_109649179
Het is me geloof ik niet helemaal duidelijk waar Occupy voor staat en naar welke ideologie de sympathie naar uitgaat?

Vroeg me af of de boeken van Marx hier gelezen worden. Voor de geinteresseerden, zie dit topic:

Het Communistisch Manifest - Karl Marx en Friedrich Engels
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:47:57 #138
pi_109651080
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:04 schreef Gewas het volgende:
Het is me geloof ik niet helemaal duidelijk waar Occupy voor staat
Na een half jaar nog niet? Inkomensongelijkheid en overheidscorruptie.
quote:
en naar welke ideologie de sympathie naar uitgaat?
Geen enkele
pi_109652733
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Na een half jaar nog niet? Inkomensongelijkheid en overheidscorruptie.

[..]

Geen enkele
Dit is mijn eerste bezoek aan dit topic en wat ik er in de media over lees heb ik er niet uit kunnen halen waar ze voor zouden staan.

Inkomensongelijkheid... laten we dan bij de volgende verkiezingen met z'n allen op de SP stemmen.

Overheidscorruptie heb je in alle landen in meer of mindere mate.

Geen enkele ideologie dus. Duidelijk.
pi_109659097
Maar het streven is wel goed natuurlijk.

Van dit lied krijg ik altijd hoop.
pi_109659383
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 14:25 schreef Gewas het volgende:

[..]

Dit is mijn eerste bezoek aan dit topic en wat ik er in de media over lees heb ik er niet uit kunnen halen waar ze voor zouden staan.
Begrijpelijk; de media lijkt het ook niet altijd even goed te begrijpen. Erger nog: sommige woordvoerders van Occupy lijken het niet goed te omschrijven, plus dat de acties en waar ze voor zouden staan ook niet altijd overeenkomen.

quote:
Inkomensongelijkheid... laten we dan bij de volgende verkiezingen met z'n allen op de SP stemmen.
Als politiek zo goed zou werken dan was er niet eens een beweging als Occupy opgestaan, want niet nodig.

quote:
Yup. ;(

quote:
Eerder dat Occupy geen vaststaande ideologie is, aangezien dat te beperkend zou zijn. Je kan wel bepaalde ideologieën terugvinden trouwen, van socialisme tot anarchie (niet de chaos, maar de hierarchie).
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:21:37 #142
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109702373
The truth was in here.
pi_109702474
quote:
Yes we Can !!!!Yeahhh :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:42:19 #144
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109702996
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:25 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Yes we Can !!!!Yeahhh :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geeft niks, ik werd ook blij :D
The truth was in here.
pi_109705686
Ik ook, ik ga helemaal op de in bladibla :)
pi_109705753
pi_109875094

Meer de Amerikaanse variant van Occupy, die probeert dus uit te leggen dat het de schuld van het systeem is en niet van de banken zelf. Redelijk intressant omdat hij dus ook daadwerkelijk in discussie gaat met de protestleden.

Als het een repost is, mijn excuses.
  donderdag 5 april 2012 @ 00:23:23 #148
pi_109924074
  donderdag 5 april 2012 @ 18:44:37 #149
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_109949429
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 14:25 schreef Gewas het volgende:

[..]

Er is ook zoveel mis op zoveel vlakken dat van alles voorbijkomt , wapenhandel , ESM verdrag , acta , graaicultuur .

10 Manieren waarop Occupy alles verandert
  donderdag 5 april 2012 @ 21:30:29 #150
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_109958163
quote:
On the 12th of May 2012, from all over the world people will unite and say NO to corruption and lies! We will say NO to war, No to hunger, NO to economic slavery, NO to the poisening of the planet, the animals and humanity!
You are invited for the greatest protest/revolution in human history!
This is the time we have been waiting for.. the great salvation, only we are the ones to do it! We are the ones responsable for eachother!
Lets do it, lets go!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')