quote:De politie is op zoek naar twee meisjes uit De Meern. De 15-jarige Jaimy van Ingen en de 14-jarige Lisa Blauwendraad worden sinds gisteren vermist.
De meisjes zijn gisteravond voor het laatst in een Utrechtse stadsbus gezien. Jaimy zou naar haar moeder in Culemborg gaan, maar is daar niet komen opdagen. Mogelijk verblijven ze bij jongens in de omgeving van Utrecht.
De politie gaat niet uit van een misdrijf, maar startte wel even na middernacht een burgernetactie. Het sms-bericht naar een kleine drieduizend mensen in de omgeving Vleuten/De Meern was echter niet succesvol.
Op Twitter wordt geschreven door bekenden van Lisa dat ze 'het thuis niet fijn had'. Tros Vermist meldt dat de meiden samen van huis weggelopen zijn.
Signalementen:
Jaimy: Halflang blond sluik haar tot over de schouders, blauwe ogen, blanke huidskleur, ongeveer 1.60 cm. normaal postuur. Op het moment van verdwijning droeg Jaimy een rode jas met bontkraag. Ze heeft een rode samsonitekoffer bij zich met kleding.
Lisa: Slank postuur, lang bruin haar, 1,70cm en een litteken boven haar linker wenkbrauw. Op het moment van verdwijning droeg Lisa een zwarte winterjas met bontkraag en capuchon. Mogelijk heeft ze haar witte Bjorn Borg tas bij zich.
Mensen die informatie hebben over de verblijfplaats van de twee meiden kunnen contact opnemen met Regiopolitie Utrecht (0800 - 6070).
(Dolf Hendriks)
quote:Karin Thomas denkt dat haar 14-jarige dochter Lisa Blauwendraad in een wereld van prostitutie, misbruik en drugs is beland. Lisa en haar vriendin Jaimy van Ingen (15) uit De Meern worden sinds dinsdag vermist.
Lisa Blauwendraad. ©Twitter
'Ze ligt ergens gedrogeerd. Ze is in handen van een loverboy,' zegt de vrouw in het AD/Utrechts Nieuwsblad. 'Mijn intuïtie zegt dat ze ergens zijn waar mensenhandel bedreven wordt, dat ze in een kamertje zitten op een plek met meerdere kamertjes en meisjes. Dat ze gereden worden naar plekken waar ze misbruikt worden.'
De moeder van Lisa heeft al drie nachten geen oog dichtgedaan. Tegen een verslaggever van RTV Utrecht vertelt ze dat ze weigert 'om helemaal hopeloos, moedeloos en radeloos te worden'. Ze wilt vertrouwen blijven houden in een goede afloop. 'Ik denk dat ik haar het beste help door liefde naar haar te sturen.'
Loverboys
Lisa werd samen met haar vriendin Jaimy voor het laatst gezien in een stadsbus richting Utrecht CS. De vrees is dat ze op weg waren naar hun loverboys. 'Ik heb het gevoel dat ze in verkeerde handen terecht zijn gekomen', zegt Karin Thomas. 'Enerzijds omdat ik gehoord heb in welk circuit Jaimy zich bevindt en anderzijds omdat ik gewoon kan voelen dat het niet pluis is waar ze zit.'
Vorige week donderdag kwamen de meiden uit De Meern elkaar tegen, nadat ze hun vriendschap in de brugklas hadden verbroken. 'Ze was enthousiast: 'Jaimy is zo veranderd', zei ze.'
De moeder van Lisa probeert zoveel mogelijk te doen om haar dochter te vinden. 'Op Facebook en Twitter is een hoop gaande en ik krijg veel telefoontjes, sms'jes en berichtjes van mensen. Dan neem ik contact op met de politie en zij controleren dan de tips.'
Telefoon
De meisjes zelf zijn niet meer bereikbaar. Hun telefoons staan uit en ook posten ze niets meer op Facebook en Twitter. 'Die mobiele telefoon is voor Lisa als de speen voor een baby,' zegt Karin Thomas. Ondenkbaar dat zij er twee dagen geen gebruik van maakt. 'Ik denk dat ie is afgepakt.' Thomas' vrees werd nog groter, toen ze hoorde dat Lisa in de bus een stapel bankbiljetten in handen had. 'Lisa is groot en wijs voor haar leeftijd, maar ze ziet nog niet oorzaak en gevolg. Daar is ze te jong voor. Ze is 14. Ze kwam heel af en toe bij de kinderdisco in Azotod. Meer niet.'
Ook Jaimy's vader, Bert van Ingen, is hevig verontrust en tast volledig in het duister over de plaats waar zijn dochter is. 'Ze kan overal zijn, ze heeft vrienden in heel het land. Contact met een loverboy kun je niet uitsluiten. Ze valt op donkere jongens, vooral Surinamers en Antillianen. Ik weet niet wat voor jongens het zijn, ze vertelt er niet over,' vertelt hij het AD.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-hel-op-aarde.dhtml
http://www.rtvutrecht.nl/(...)gheden-gevonden.htmlquote:ROTTERDAM / VLEUTEN / DE MEERN - De vermiste meisjes Jaimy (15) en Lisa (14) uit Vleuten en De Meern zijn zondagavond gevonden in een woning in Rotterdam. De twee waren waren dinsdagavond voor het laatst gezien. De meisjes verkeren volgens de politie in redelijke gezondheid en waren blij dat ze werden gevonden.
De meisjes worden verhoord. De politie wil niet zeggen of er arrestaties zijn verricht. De politie doet nog onderzoek naar de omstandigheden waaronder het tweetal is gevonden.
Naar nu is gebleken zijn ze vrijwillig van huis vertrokken, maar waarschijnlijk niet uit vrije wildagenlang weggebleven.' Ze werden onder verdachte omstandigheden aangetroffen', aldus een zegsvrouw van de politie, die niet kan bevestigen dat er een iemand is aangehouden.
Op tv was zondagavond een opsporingsbericht te zien, waarin de signalementen van de meisjes werden verspreid. Ook hebben leerlingen van de school van Lisa op Utrecht Centraal Station flyers uitgedeeld.
Recherchewerk leidde naar de woning in Rotterdam.
Kijk, en dat bedoel ik dus, geen ruimte voor anderen.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Omdat het gewoon een naar persoon is. Sorry (nouja, niet), het ís gewoon persoonlijk. Sommige mensen moeten er gewoon niet zijn. Da's beter voor iedereen. Maarja.
Je kent me zo goed.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kijk, en dat bedoel ik dus, geen ruimte voor anderen.
Verdraagzaamheid: nope
Persoonlijke aanvallen: yep
Hypocriet: yep
Schelden: yep.
Doodverwensing: yep![]()
Ja, echt een rolmodelletje voor zijn dochter, ze zal vast trots op haar pappie zijn later![]()
De totale ontmaskering van een aso is nu wel compleet hoor Jarno, stop maar met posten, we snappen het, zero tolerance
Nou ja, de kans dat je in de echte wereld wel opeens fatsoenlijk kan communiceren acht ik zeer klein. Maar goed, misschien dat die taal die je hier uitslaat in de bouwvakkerswereld wel gewaardeerd wordt, ik heb geen idee.quote:
Walgelijk.quote:
Leuk voor een toekomstige sollicitatiequote:Op maandag 20 februari 2012 12:06 schreef Paul het volgende:
Wat zullen ze schrikken als ze op hun eigen naam gaan googlen. Topics en nieuwsberichten all over the place
Ach, als er iemand iets weet over internetacts ben jij toch wel, druifje?quote:Op maandag 20 februari 2012 12:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, de kans dat je in de echte wereld wel opeens fatsoenlijk kan communiceren acht ik zeer klein. Maar goed, misschien dat die taal die je hier uitslaat in de bouwvakkerswereld wel gewaardeerd wordt, ik heb geen idee.
Ik pretendeer me niet anders voor te doen, ouwe papzak van me.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, als er iemand iets weet over internetacts ben jij toch wel, druifje?
quote:Op maandag 20 februari 2012 12:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik pretendeer me niet anders voor te doen, ouwe papzak van me.
Hoest met de sportschool?
En over 5 jaar als ze een baan zoeken en een ander hun namen gaat googlen nog....quote:Op maandag 20 februari 2012 12:06 schreef Paul het volgende:
Wat zullen ze schrikken als ze op hun eigen naam gaan googlen. Topics en nieuwsberichten all over the place
Verlaag je dan ook niet naar zijn niveau, ook al kost dat moeite.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Klopt wel maar ik vind Jarno ook echt walgelijk gedrag vertonen.
Ach keertje feesten in NWS is toch ook wel weer eens leuk?quote:Op maandag 20 februari 2012 12:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Kinders!
Kunnen we het gewoon weer over de negersletten hebben?
En dus vind je het gerechtvaardigd om zo laag terug te komen?quote:Op maandag 20 februari 2012 12:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Klopt wel maar ik vind Jarno ook echt walgelijk gedrag vertonen.
Truequote:Op maandag 20 februari 2012 12:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
En over 5 jaar als ze een baan zoeken en een ander hun namen gaat googlen nog....
Netjes is anders ja. Gelukkig weet ik het van mijzelf. Sommigen doen het en lijken het niet eens zelf te weten.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dus vind je het gerechtvaardigd om zo laag terug te komen?
Al een jaartje of 12.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
[..]
Bij deze.
Sinds wanneer is dit toegestaan trouwens?
Ik weet het niet y. Ik kan wel wat nazorg gebruiken. Is Breuls beschikbaar?quote:Op maandag 20 februari 2012 12:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Al een jaartje of 12.
Scorpie én Jarno liggen beide niet opgekruld in een hoekje te huilen hoor.
Ik heb wel een Jarno complex hoor; een dikke vadsige vent die achter me aan komt met in zijn kielzog zijn dochtertje van 5.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Al een jaartje of 12.
Scorpie én Jarno liggen beide niet opgekruld in een hoekje te huilen hoor.
Ja, dat ontopic enzo.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat een vaag bericht trouwens, 'verdachte omstandigheden', 'vermoedelijk niet vrijwillig lang gebleven'. Nu weten we nog niks.
Eerder andersom want zij rent harder dan ik momenteel.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb wel een Jarno complex hoor; een dikke vadsige vent die achter me aan komt met in zijn kielzog zijn dochtertje van 5.
Open er een topic over in R&Pquote:Op maandag 20 februari 2012 12:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb wel een Jarno complex hoor; een dikke vadsige vent die achter me aan komt met in zijn kielzog zijn dochtertje van 5.
Bel de politie op om je alle details uit het dossier te geven dan!quote:Op maandag 20 februari 2012 12:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat een vaag bericht trouwens, 'verdachte omstandigheden', 'vermoedelijk niet vrijwillig lang gebleven'. Nu weten we nog niks.
Dat mag je niet zeggen,...ze zijn slachtoffer hoor. Je mag wel mensen dood wensen ...dat wel.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ach, hopelijk zijn ze genezen na hun 7 daags uitwonende experiment.
Zoals ik al in het andere deel aangaf, iedereen stapt tegenwoordig te pas en te onpas in de slachtofferrol. Eigen verantwoording nemen is gewoon te veel gevraagd tegenwoordig. Waarom de schuld bij jezelf zoeken als er genoeg mensen zijn om de zwarte piet toe te spelen?quote:Op maandag 20 februari 2012 12:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen,...ze zijn slachtoffer hoor. Je mag wel mensen dood wensen ...dat wel.
Universitair geschoold en alles, jonguh, je weet toch.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:21 schreef Ronaldsen het volgende:
Vast een keurige geslaagde man die het beste voor had met deze jonge meiden.
Bedoel je nu uitwonend of uitgewoond?quote:Op maandag 20 februari 2012 12:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ach, hopelijk zijn ze genezen na hun 7 daags uitwonende experiment.
quote:Op maandag 20 februari 2012 13:28 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Bedoel je nu uitwonend of uitgewoond?
Wilde alleen kijken aan welke kant van het spectrum je stond. De Jarnos of de Scorpiesquote:Op maandag 20 februari 2012 13:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]![]()
Als ik de woordgrappen zelf moet gaan uitleggen verliezen ze veel kracht
Je had uit mijn eerdere posts kunnen afleiden dat ik meer neig naar de kant van de scorpies.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:30 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Wilde alleen kijken aan welke kant van het spectrum je stond. De Jarnos of de Scorpies
Die kk school moeten mij gewoon een diploma geven jongen, vuile diskriminaties!quote:Op maandag 20 februari 2012 13:23 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Universitair geschoold en alles, jonguh, je weet toch.
Ze zullen wel volgens de moderne norm zijn opgevoed... zo lekker vrij enzoquote:Op maandag 20 februari 2012 13:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Fijn dat ze terecht zijn! Hoop dat de narigheid die ze mee hebben gemaakt meevalt, en dat ze wat hebben geleerd hiervan.
* Ik bedoel dus niet in mooie praatjes van mannen te trappen enz*
quote:Arrestatie Amsterdammer na vermissing meisjes
Een 29-jarige man uit Amsterdam is aangehouden in verband met de vermissing van twee meisjes uit De Meern en Vleuten. De meisjes werden gisteravond laat gevonden door de politie in een woning in Rotterdam. De man is gearresteerd in Amsterdam. Waar hij van wordt verdacht, is niet bekend.
Het is onduidelijk of de meisjes bij vreemden of bij bekenden of familieleden in huis zaten. Ook is nog niet duidelijk of de twee tegen hun zin werden vastgehouden in het huis.
Een van de twee meisjes die bijna een week vermist werden, is weer thuis. De moeder van Lisa haalde haar dochter vanochtend op van het politiebureau.
Emotioneel
"Ik kreeg gisteravond om 12 uur een telefoontje dat ze gevonden was. We zijn erg blij dat ze terug is. Naar omstandigheden gaat het redelijk met haar, ze is wel emotioneel", zegt Lisa's moeder. Of haar vriendin Jaimy ook weer thuis is, is niet bekend.
De twee meisjes van 14 en 15 werden sinds dinsdag vermist. De politie had een opsporingsbericht verspreid. Daarop zijn tientallen tips binnengekomen, waarvan een groot aantal bruikbaar.
Volgens de politie zijn de meisjes ontdekt op basis van enkele tips en goed recherchewerk.
vreemd verhaal, iemand uit Amsterdam arresteren terwijl ze in Rotterdam gevonden zijnquote:
Ze laten ruimte open om te speculeren. Door niet gewoon open kaart te spelen in dit soort situaties creëren ze gelegenheid voor ons om hier meerdere topics vol onzin en gissingen over vol te typen. Ik ben blij dat ze een beetje rekening met ons houden.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Over de belangrijkste vraag hebben ze nog niets vermeld....waarom zijn die meisjes van huis weggegaan en waarom zijn ze met die gasten meegegaan.
Hoe zou het voelen om een veer in je eigen anus te doen?quote:Volgens de politie zijn de meisjes ontdekt op basis van enkele tips en goed recherchewerk.
Niets let je om het eens in de praktijk uit te gaan proberen. Wel graag foto's maken als je een struisvogelpen naar binnen schuift.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hoe zou het voelen om een veer in je eigen anus te doen?
Maar die vraag had jij toch al lang beantwoord?quote:Op maandag 20 februari 2012 13:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Over de belangrijkste vraag hebben ze nog niets vermeld....waarom zijn die meisjes van huis weggegaan en waarom zijn ze met die gasten meegegaan.
Ik denk dat dit juist een heel goede ervaring is om mensen te leren dat er helemaal niets leuk aan die hele verheerlijking van de gangsta cultuur is. Het lijkt leuk voor een muziekclip, waarbij ze wat zwaaien met bundels (nep) geld en er wat schaars geklede modellen dansen die ingehuurd zijn bij een modellenbureau en geleende auto's voorbij komen. Maar mensen zouden toch moeten begrijpen dat het gewoon nep is, dat de mensen die de clips maken meer dan 12 uur per dag werken.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:59 schreef thabit het volgende:
Ik wed dat ze binnen een week weer vertrekken.
Ja maar dat zeg ik toch niet..... het gaat erom dat het even in de krant komt. Ook vooral waarom ze wegliepen bij moeders.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:01 schreef t-8one het volgende:
[..]
Maar die vraag had jij toch al lang beantwoord?
Dit soort wijven vinden dat juist prachtig; het geeft ze status binnen hun kringen.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik denk dat dit juist een heel goede ervaring is om mensen te leren dat er helemaal niets leuk aan die hele verheerlijking van de gangsta cultuur is. Het lijkt leuk voor een muziekclip, waarbij ze wat zwaaien met bundels (nep) geld en er wat schaars geklede modellen dansen die ingehuurd zijn bij een modellenbureau en geleende auto's voorbij komen. Maar mensen zouden toch moeten begrijpen dat het gewoon nep is, dat de mensen die de clips maken meer dan 12 uur per dag werken.
Tja, als je dan ergens in een Rotterdamse "gangsta" portiek flat terecht komt, waar de enige activiteit is dat er de hele dag joints gerookt worden en er de hele dag gedeald wordt en jij het lijdend voorwerp bent betreffende de beurt, dan lijkt het me dat je toch snel van de koude kermis thuis komt..
Het is spijtig dat ze dat de harde manier moesten leren, maar sommigen zijn ook hard leers, dus hopelijk werkt het nu wel.
Toch kun je er denk ik niet altijd iets aan doen als ouder. Als je dochter niet zo goed kan leren en enigszins opstandig is van nature, dan kan het best snel misgaan zodra ze in het VMBO afvoerputje terecht komen.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:13 schreef Nuchterheid het volgende:
Je hebt als ouder toch echt iets goed fout gedaan als je dochter zich laat inpalmen door dat soort low lifes. Eigenwaarde is iets wat die 2 dames compleet vreemd lijkt te zijn.
Je kent ze helemaal niet. Je baseert je oordeel op twee foto's en het feit dat ze zijn weggelopen. Knap hoor dat jij daar een profiel uit kunt opstellen.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:14 schreef thabit het volgende:
[..]
Dit soort wijven vinden dat juist prachtig; het geeft ze status binnen hun kringen.
Ach je moet toegeven dat een 'normaal' meisje dit niet doet. Tel daarbij de kleding (bontkraagje) en het type jongen waar ze op viel (donker) en de stad (Rotterdam) bij op en je weet toch wel genoeg niet?? Dit soort meisjes zie je heel veel hier in de regio.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Je kent ze helemaal niet. Je baseert je oordeel op twee foto's en het feit dat ze zijn weggelopen. Knap hoor dat jij daar een profiel uit kunt opstellen.
Dat dus. VMBO + foute vrienden (vaak logisch gevolg) kun je als ouder echt niet 100% voorkomen, hoe goed je je best ook doet.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:26 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Toch kun je er denk ik niet altijd iets aan doen als ouder. Als je dochter niet zo goed kan leren en enigszins opstandig is van nature, dan kan het best snel misgaan zodra ze in het VMBO afvoerputje terecht komen.
Plusquote:Op maandag 20 februari 2012 14:36 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
Dat dus. VMBO + foute vrienden (vaak logisch gevolg) kun je als ouder echt niet 100% voorkomen, hoe goed je je best ook doet.
Dat zegt voldoende. Maar je moet het wel willen horen cq lezen.quote:Enerzijds omdat ik gehoord heb in welk circuit Jaimy zich bevindt en anderzijds omdat ik gewoon kan voelen dat het niet pluis is waar ze zit.'
Dit soort wijven? Hoezeer ik ook in eigen verantwoordelijkheid geloof, het gaat hier om 14/15 jarige meiden, die hebben amper genoeg ervaring om tot wijven gedegradeerd te worden. Naief, dom, achtelijk, je kunt er vele termen op los laten. Het blijven meiden geen wijven.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:14 schreef thabit het volgende:
[..]
Dit soort wijven vinden dat juist prachtig; het geeft ze status binnen hun kringen.
Exact, het zijn nog kinderen.... hele achterlijke naieve kinderen...maar wel kinderen.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dit soort wijven? Hoezeer ik ook in eigen verantwoordelijkheid geloof, het gaat hier om 14/15 jarige meiden, die hebben amper genoeg ervaring om tot wijven gedegradeerd te worden. Naief, dom, achtelijk, je kunt er vele termen op los laten. Het blijven meiden geen wijven.
Waarom moet ik dat 'toegeven'? Het zijn pubers, het begrip 'normaal' is daar nauwelijks op van toepassing.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ach je moet toegeven dat een 'normaal' meisje dit niet doet. Tel daarbij de kleding (bontkraagje) en het type jongen waar ze op viel (donker) en de stad (Rotterdam) bij op en je weet toch wel genoeg niet?? Dit soort meisjes zie je heel veel hier in de regio.
Zelfs pubers hebben een onderscheid in 'normaal' gedrag en 'dom' gedrag.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom moet ik dat 'toegeven'? Het zijn pubers, het begrip 'normaal' is daar nauwelijks op van toepassing.
Precies, ik denk dat we op grond van een paar steekwoorden al een aardig nauwkeurige persoonlijkheidsschets van ze kunnen opstellen.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ach je moet toegeven dat een 'normaal' meisje dit niet doet. Tel daarbij de kleding (bontkraagje) en het type jongen waar ze op viel (donker) en de stad (Rotterdam) bij op en je weet toch wel genoeg niet?? Dit soort meisjes zie je heel veel hier in de regio.
Ok, laten we het anders stellen: Meisjes die niet compleet naief zijn , die doen dit niet. Niemand in mijn omgeving zou ook maar in de verleiding komen om zo'n achterlijke daad uit te halen, echt niemand. Maar bij ons is er ook en grote sociale controle...dat scheelt.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom moet ik dat 'toegeven'? Het zijn pubers, het begrip 'normaal' is daar nauwelijks op van toepassing.
En wat is de zin daarvan, anders dan dat je je lekker superieur kunt voelen omdat jij niet 'zo' bent?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:04 schreef thabit het volgende:
[..]
Precies, ik denk dat we op grond van een paar steekwoorden al een aardig nauwkeurige persoonlijkheidsschets van ze kunnen opstellen.
Toch wel opmerkelijk: enerzijds worden de meisjes voor sletten of goedkope grieten uitgemaakt en verantwoordelijk gesteld voor hun daad, anderzijds worden ze naïef genoemd. Ik denk dat ze bovenal pubers zijn, en ja, pubers zijn naïef en wannebe werelds tegelijk. Pubers nemen risico's en maken fouten omdat ze volwassen willen zijn. Dat hoort erbij.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ok, laten we het anders stellen: Meisjes die niet compleet naief zijn , die doen dit niet. Niemand in mijn omgeving zou ook maar in de verleiding komen om zo'n achterlijke daad uit te halen, echt niemand. Maar bij ons is er ook en grote sociale controle...dat scheelt.
Nou het is vrij relevant in deze zaak niet?? Dat het een gevalletje is van 'eigen schuld' in plaats van dat bijvoorbeeld de directe omgeving de schuld krijgt. Maar eerst vroeg je hoe wij aan onze conclusies kwamen en nu vraag je naar de relevantie daarvan, zijn dat niet twee totaal verschillende zaken? Ergo; je bevestigd nu dat onze gedachten over de achtergrond van het kind terecht waren?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:07 schreef Disana het volgende:
[..]
En wat is de zin daarvan, anders dan dat je je lekker superieur kunt voelen omdat jij niet 'zo' bent?
Ik ontken dit niet, nogmaals.... ik heb in mijn jeugd ook zat foute dingen gedaan. Maar ik was daar bewust bij en ben daarvoor gestraft, net zoals deze meisjes ook heel goed wisten waar ze mee bezig waren. Ze hoeven van mij niet gestraft te worden (hoewel,...kosten voor het opsporen mogen vergoed worden) want als het goed is zijn ze inmiddels wel genoeg 'gestraft' de afgelopen week.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Pubers nemen risico's en maken fouten omdat ze volwassen willen zijn. Dat hoort erbij.
Op grond van minimale informatie nauwkeurige conclusies kunnen trekken lijkt me toch wel verdomd zinvol in het algemeen. Maar jij denkt daar blijkbaar anders over?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:07 schreef Disana het volgende:
[..]
En wat is de zin daarvan, anders dan dat je je lekker superieur kunt voelen omdat jij niet 'zo' bent?
Wie zegt dat jouw conclusies nauwkeurig zijn? En waarom zijn ze zinvol?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:18 schreef thabit het volgende:
[..]
Op grond van minimale informatie nauwkeurige conclusies kunnen trekken lijkt me toch wel verdomd zinvol in het algemeen. Maar jij denkt daar blijkbaar anders over?
Omdat hun moeder dezelfde conclusie trekt (die uit je niet zomaar in de krant overigens,...dan weet je het wel zeker anders beschadig je onnodig je kind) als wij doen?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Wie zegt dat jouw conclusies nauwkeurig zijn? En waarom zijn ze zinvol?
Ook niet als er al vele voor je zijn geweest?? Fuck, als ze nu nog niet weten wat de gevolgen kunnen zijn dan zouden ze niet eens alleen naar buiten mogen.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:21 schreef Leandra het volgende:
Dat pubers soms dingen doen waarvan ze weten dat het over de grens is en dat ze heel fout bezig zijn wil niet zeggen dat ze ook in staat zijn de mogelijke gevolgen (voor de lange termijn) te overzien.
Zal ze vast wel redenen voor hebben.....quote:Op maandag 20 februari 2012 15:25 schreef Leandra het volgende:
Dat was de conclusie van de moeder van Haviste Lisa, en die was al vanaf het eerste moment bezig de schuld bij VMBO-Jaimy te leggen.
Maar wat zegt dat dan over de "eigen schuld" van haar dochter?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Zal ze vast wel redenen voor hebben.....
Dat die net zo stom is.....quote:Op maandag 20 februari 2012 15:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar wat zegt dat dan over de "eigen schuld" van haar dochter?
Onder het mom "mijn kind doet zoiets niet".quote:Op maandag 20 februari 2012 15:25 schreef Leandra het volgende:
Dat was de conclusie van de moeder van Haviste Lisa, en die was al vanaf het eerste moment bezig de schuld bij VMBO-Jaimy te leggen.
Een hele boel volwassenen kunnen dat ook niet, waarom zou dat bij kinderen anders zijn. Alleen is het de vraag of we het moeten/ wenselijk is, dat we iedereen tegen zichzelf in bescherming gaan nemen. Dat zou weer betekenen dat vele goeden weer gaan lijden onder enkele individuen die niet met al die vrijheid om kunnen gaanquote:Op maandag 20 februari 2012 15:21 schreef Leandra het volgende:
Dat pubers soms dingen doen waarvan ze weten dat het over de grens is en dat ze heel fout bezig zijn wil niet zeggen dat ze ook in staat zijn de mogelijke gevolgen (voor de lange termijn) te overzien.
Ik denk dat ze door flink wat negers zijn uitgewoondquote:Op maandag 20 februari 2012 15:45 schreef Kluts het volgende:
[..]
Onder het mom "mijn kind doet zoiets niet".
Overigens mooi dat die meiden gevonden zijn, ook al vraag ik me af wat er in godsnaam in die dagen met ze gebeurd is, het zal wel niet veel goeds zijn.
Beetje hangen, beetje blowen, beetje neuken. Daar is alles mee gezegd lijkt me zo.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:45 schreef Kluts het volgende:
[..]
Overigens mooi dat die meiden gevonden zijn, ook al vraag ik me af wat er in godsnaam in die dagen met ze gebeurd is, het zal wel niet veel goeds zijn.
+1quote:Op maandag 20 februari 2012 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat een verpisforum is fok ook eigenlijk geworden
Nou...als jij op je veertiende door een hoerenstraat loopt en dan je 06 aan de eerste de beste neger wil geven.......dan heeft dat toch wat met intelligentie te maken hoorquote:Op maandag 20 februari 2012 15:49 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Waargebeurd verhaal:
Inmiddels is het 4 jaar geleden. Ik was 14 jaar. Samen met een vriendin (een vmbo-er![]()
) gingen we langs de hoerenstraat in Groningen. Nieuwsgierigheid en het was spannend. Goed, wij liepen daar dus een beetje gluren/giechelen en blabla. Komen er twee gladde negers (ongeveer 20 jaar) naar ons toe met de informatie specifiek naar mij gericht hoe mooi ik wel niet ben en blabla. Ik vond het wel spannend allemaal.
Vervolgens de vraag of zij mijn 06 of msn-adres mochten hebben. Ik, onnozel als ik was had bijna mijn 06 en/of msn gegeven aan deze kerels terwijl het achteraf duidelijk was dat het helemaal niet goed zat. Praatje, uiterlijk, locatie: alles was fout. Ik deed gymnasium maar was een beetje onzeker en op zoek naar bevestiging/spanning. Mijn vmbo-vriendinnetje heeft mij ervan weerhouden en werd boos op mij toen ik bijna mijn msn/06 wilde geven. Uiteindelijk niet gedaan door haar.
Wie weet waar ik in was beland mocht ik het wel hebben gedaan.
![]()
Het heeft allemaal niets met intelligentie te maken mensen. We kunnen allemaal domme beslissingen nemen en helemaal niet aan de mogelijke consequenties denken.
quote:Op maandag 20 februari 2012 15:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nou...als jij op je veertiende door een hoerenstraat loopt en dan je 06 aan de eerste de beste neger wil geven.......dan heeft dat toch wat met intelligentie te maken hoor
+1quote:Op maandag 20 februari 2012 15:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nou...als jij op je veertiende door een hoerenstraat loopt en dan je 06 aan de eerste de beste neger wil geven.......dan heeft dat toch wat met intelligentie te maken hoor
quote:Op maandag 20 februari 2012 15:55 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]![]()
Wie weet. Nu zal ik het in ieder geval nooit meer doen, laat staan dat ik überhaupt reageer op de meeste mannen die me aanspreken. Denk dat het ook te maken heeft met de leeftijd of zo.
14 + 15 = 29, klopt preciesquote:Op maandag 20 februari 2012 13:17 schreef StephanL het volgende:
een 29 jarige man opgepakt. Een 29 jarige met meisjes van 14 en 15Ik hoop inderdaad dat ze er een hoop van geleerd hebben en niet meer zo dom doen in de toekomst.
Heeft ze nee gezegd?? Bron?quote:Op maandag 20 februari 2012 16:19 schreef Kluts het volgende:
Ja, het is de schuld van het meisje zelf als ze een kerel treft die zijn poten niet thuis kan houden of erger.Ook al was het een hoer geweest, als ze nee zegt is het alsnog nee.
Echt, die reacties hier zijn te stompzinnig voor woorden. Ik zou het de posters die 'eigen schuld' om het hardst roepen bijna gunnen dat dit ze later overkomt met hun eigen dochter.
Klopt. Ze heeft een wapen tegen haar hoofd gekregen om haar tasje in te pakken en samen met haar vriendin naar rotterdam te vertrekken.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:19 schreef Kluts het volgende:
Ja, het is de schuld van het meisje zelf als ze een kerel treft die zijn poten niet thuis kan houden of erger.Ook al was het een hoer geweest, als ze nee zegt is het alsnog nee.
Echt, die reacties hier zijn te stompzinnig voor woorden. Ik zou het de posters die 'eigen schuld' om het hardst roepen bijna gunnen dat dit ze later overkomt met hun eigen dochter.
Wat een gelul dit zeg. Het gaat gewoon om het principe. We weten nog helemaal niet wat er allemaal gebeurd is, maar iedereen roept al om het hardst dat het vooral allemaal hun eigen schuld is. Ook al zijn die meiden zelf daarheen gegaan misschien, ze zijn daar niet uit eigen beweging zolang gebleven waarschijnlijk.quote:
Ook al was ze daar zelf heen gegaan, als ze eventueel misbruikt zijn door die gasten dan is dat alsnog niet oke hoor, ook al zou ze daar zelf heen gegaan zijn. Een beetje het concept "met zulke hoerige kleding lok je het wel uit'. Ofwel, ALLE mannen zouden dan misbruik van je maken?quote:Op maandag 20 februari 2012 16:24 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Klopt. Ze heeft een wapen tegen haar hoofd gekregen om haar tasje in te pakken en samen met haar vriendin naar rotterdam te vertrekken.
Als niemand weet wat er gebeurd is....en ze zijn op eigen houtje vetrokken. Hebben zelfs hun koffertje ervoor gepakt..... Dan is het toch eigen schuld??quote:Op maandag 20 februari 2012 16:26 schreef Kluts het volgende:
[..]
Wat een gelul dit zeg. Het gaat gewoon om het principe. We weten nog helemaal niet wat er allemaal gebeurd is, maar iedereen roept al om het hardst dat het vooral allemaal hun eigen schuld is. Ook al zijn die meiden zelf daarheen gegaan misschien, ze zijn daar niet uit eigen beweging zolang gebleven waarschijnlijk.
Nergens zeggen FOKKERS dat het ok is dat (mocht het zo zijn) dat ze is misbruikt. In je blinde woede (???) lees je niet goed. Er wordt slechts aangegeven dat het eigen schuld is.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:27 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ook al was ze daar zelf heen gegaan, als ze eventueel misbruikt zijn door die gasten dan is dat alsnog niet oke hoor, ook al zou ze daar zelf heen gegaan zijn. Een beetje het concept "met zulke hoerige kleding lok je het wel uit'. Ofwel, ALLE mannen zouden dan misbruik van je maken?
Maar gelukkig weet de gemiddelde contactgestoorde Fokker heel goed hoe de wereld in elkaar steekt.
Alsof je eigenwaarde valt of staat door enkel en alleen invloed van de ouders.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:13 schreef Nuchterheid het volgende:
Je hebt als ouder toch echt iets goed fout gedaan als je dochter zich laat inpalmen door dat soort low lifes. Eigenwaarde is iets wat die 2 dames compleet vreemd lijkt te zijn.
WAT is er dan wel gebeurd wat eigen schuld is volgens jullie? En ja, ik vind het stuitend dat blijkbaar iedereen er zo makkelijk over denkt.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:28 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Als niemand weet wat er gebeurd is....en ze zijn op eigen houtje vetrokken. Hebben zelfs hun koffertje ervoor gepakt..... Dan is het toch eigen schuld??
[..]
Nergens zeggen FOKKERS dat het ok is dat (mocht het zo zijn) dat ze is misbruikt. In je blinde woede (???) lees je niet goed. Er wordt slechts aangegeven dat het eigen schuld is.
Ik weet niet wat er is gebeurd..... het is haar eigen schuld dat ze bij die gasten is beland. Over de rest kan ik geen oordeel vellen, slechts mijn mening uiten. Het is hun eigen schuld dat ze het koffertje hebben gepakt, het is hun eigen schuld dat ze vervolgens de deur dichttrokken, het is hun eigen schuld dat ze op de verkeerde jongens vallen en het is hun eigen schuld dat ze naar ze zijn toegegaan.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:30 schreef Kluts het volgende:
[..]
WAT is er dan wel gebeurd wat eigen schuld is volgens jullie? En ja, ik vind het stuitend dat blijkbaar iedereen er zo makkelijk over denkt.
Ik zeg nergens dat ze het verdienen om misbruikt te worden, en het is ook totaal niet duidelijk of ze dat zijn.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:27 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ook al was ze daar zelf heen gegaan, als ze eventueel misbruikt zijn door die gasten dan is dat alsnog niet oke hoor, ook al zou ze daar zelf heen gegaan zijn. Een beetje het concept "met zulke hoerige kleding lok je het wel uit'. Ofwel, ALLE mannen zouden dan misbruik van je maken?
Maar gelukkig weet de gemiddelde contactgestoorde Fokker heel goed hoe de wereld in elkaar steekt.
Jij dicht die meisjes teveel een volwassen denkkader toe, het zijn bakvissen die de gevolgen van hun daden (nog) niet kunnen overzien.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik weet niet wat er is gebeurd..... het is haar eigen schuld dat ze bij die gasten is beland. Over de rest kan ik geen oordeel vellen, slechts mijn mening uiten. Het is hun eigen schuld dat ze het koffertje hebben gepakt, het is hun eigen schuld dat ze vervolgens de deur dichttrokken, het is hun eigen schuld dat ze op de verkeerde jongens vallen en het is hun eigen schuld dat ze naar ze zijn toegegaan.
Als ze uit elkaar zijn getrokken daar is dat niet direct hun eigen schuld. Het is echter wel iets waar ze zelf enigzins bij na hadden kunnen denken voordat ze daar naartoe gingen.
Dat blijkt wel, ik zou ze (wanneer thuis) ook het komende jaar binnen houden. Naar school en hop naar huis. Niet meer alleen naar vriendinnen of dergelijk want blijkbaar kan ze nog niet alleen over straat zonder dat ze met dubieuze figuren weggaat.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jij dicht die meisjes teveel een volwassen denkkader toe, het zijn bakvissen die de gevolgen van hun daden (nog) niet kunnen overzien.
dit dus. Niet willen zien dat het probleem ook bij de moeder zelf ligt. Maar gelijk de vinger wijzen naar de ander. Beetje zelfreflectie van die moeder kan geen kwaad. Maar die wil vast haar leven mooier over laten komen dat het is.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:45 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, en het is ook hun eigen schuld dat het nog naieve kinderen zijn die nog helemaal niet weten hoe de wereld in elkaar zit. Maar blijkbaar wist jij al precies hoe alles werkte op je 16e. Het is niet slim van ze, maar je vergist je erin hoe mooi dat soort gasten op die meiden in kunnen praten. Die meiden zijn niet verantwoordelijk voor de acties van dat soort lui.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er is gebeurd..... het is haar eigen schuld dat ze bij die gasten is beland. Over de rest kan ik geen oordeel vellen, slechts mijn mening uiten. Het is hun eigen schuld dat ze het koffertje hebben gepakt, het is hun eigen schuld dat ze vervolgens de deur dichttrokken, het is hun eigen schuld dat ze op de verkeerde jongens vallen en het is hun eigen schuld dat ze naar ze zijn toegegaan.
Als ze uit elkaar zijn getrokken daar is dat niet direct hun eigen schuld. Het is echter wel iets waar ze zelf enigzins bij na hadden kunnen denken voordat ze daar naartoe gingen.
Ik schilder niet iedereen af als contactgestoord die het niet met me eens is, maar ik walg gewoon van de reacties van mensen hier, men lijkt niet eens verschillende perspectieven te kunnen bekijken maar nee, gelijk roepen dat het eigen schuld is en het toch al sloeries waren. Dat vind ik gewoon een kortzichtige kijk op dat soort zaken.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:36 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze het verdienen om misbruikt te worden, en het is ook totaal niet duidelijk of ze dat zijn.
Alleen als je op eigen houtje naar louche figuren gaat, met je tasje, zonder iemand te informeren als het totaal mis gaat. Dan kan je moeilijk zeiken als er iets gebeurd. Dat kan je mijlenver aan zien komen. Ja, ook meiden van 14/15.
Het is net zoals je fiets niet op slot zetten. Tuurlijk mogen mensen je fiets niet jatten, maar je moet het ze niet extra makkelijk maken.
Als er iets is gebeurd is het gewoon een mega realitycheck.
En het is nogal zwak om iedereen die het niet met je eens is als contactgestoord af te schilderen
Met deze post bedoel ik niet dan verkrachtte/aangerande meisjes het aan zichzelf hebben te danken als ze korte rokjes dragen o.i.d. Alleen als ze zich dan ook nog in de meeste linke situaties brengen (zoals bij de louche figuren in huis gaan staan), kan je niet verbaasd zijn dat er iets gebeurd.
Je kunt je natuurlijk in het algemeen gaan afvragen hoe zinvol het is om op een onzinforum zoals Fok! te posten. Toch weerhoudt die zinloosheid veel mensen niet om het te doen.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Wie zegt dat jouw conclusies nauwkeurig zijn? En waarom zijn ze zinvol?
Jij beweerde zelf dat het zinvol was.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:41 schreef thabit het volgende:
[..]
Je kunt je natuurlijk in het algemeen gaan afvragen hoe zinvol het is om op een onzinforum zoals Fok! te posten. Toch weerhoudt die zinloosheid veel mensen niet om het te doen.
Op mijn 16e zeker maar ook op mijn 14e al hoor, zoals reeds aangegeven. Ik heb het politiebureau vroeger meer van binnen dan van buiten gezien. Nu kan ik dat afdoen als, ik wist het niet, ik was nog een kind. Of ik ben eerlijk....en ik wist echt wel dat je geen ruiten mocht ingooien of fietsen mocht jatten. Kind of niet.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:41 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, en het is ook hun eigen schuld dat het nog naieve kinderen zijn die nog helemaal niet weten hoe de wereld in elkaar zit. Maar blijkbaar wist jij al precies hoe alles werkte op je 16e.
Niemand zegt dat het sloeries waren, immers wij kennen ze niet. Wat wel geconstateerd is, is dat ze zelf op eigen houtje contact hebben gezocht met die gasten. Dat ze zelf vallen op dit soort gasten en dat ze bewust is weggelopen.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:41 schreef Kluts het volgende:
Ik schilder niet iedereen af als contactgestoord die het niet met me eens is, maar ik walg gewoon van de reacties van mensen hier, men lijkt niet eens verschillende perspectieven te kunnen bekijken maar nee, gelijk roepen dat het eigen schuld is en het toch al sloeries waren. Dat vind ik gewoon een kortzichtige kijk op dat soort zaken.
Daarnaast is het weliswaar niet slim om zoiets te doen, maar als meid kan het toch niet zo zijn dat jij je moet aanpassen naar het gedrag van een enkeling die niet goed bij zijn hoofd is? Of pakken alle mannen gewoon zonder schroom een meid met een kort rokje die op een verkeerde plek is, nee toch? Degenen die dat doen zijn ziek in hun hoofd, en daar kan je hoe dan ook niet op gaan anticiperen als meid zijnde. Slim van ze is het niet, maar dan nog niet hun schuld.
Ook dit is weer niet waar. Vooroordelen zijn er naar aanleiding van interesses, profielen op internet en uitlatingen ouders. Wat nou 'op niets'quote:Op maandag 20 februari 2012 16:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij beweerde zelf dat het zinvol was.
Mijn punt is dat je je vooroordelen over de meisjes op vrijwel niets baseert. Dat is dus allesbehalve zinvolle fact-finding.
Een ruit ingooien is wel wat anders dan bepalen of die vent die zo leuk tegen je praat wel echt oprecht is.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Op mijn 16e zeker maar ook op mijn 14e al hoor, zoals reeds aangegeven. Ik heb het politiebureau vroeger meer van binnen dan van buiten gezien. Nu kan ik dat afdoen als, ik wist het niet, ik was nog een kind. Of ik ben eerlijk....en ik wist echt wel dat je geen ruiten mocht ingooien of fietsen mocht jatten. Kind of niet.
[..]
Niemand zegt dat het sloeries waren, immers wij kennen ze niet. Wat wel geconstateerd is, is dat ze zelf op eigen houtje contact hebben gezocht met die gasten. Dat ze zelf vallen op dit soort gasten en dat ze bewust is weggelopen.
Maar blijf ontkennen, het was niet hun eigen schuld. Ze zijn niet zelf vertrokken, vallen niet zelf op verkeerde gasten etcetc.
Feit is dat het puberbrein heel vaak niet verstandig en logisch denkt. Maar kennelijk is het denken in stereotypen en 'eigen schuld' aantrekkelijker.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Op mijn 16e zeker maar ook op mijn 14e al hoor, zoals reeds aangegeven. Ik heb het politiebureau vroeger meer van binnen dan van buiten gezien. Nu kan ik dat afdoen als, ik wist het niet, ik was nog een kind. Of ik ben eerlijk....en ik wist echt wel dat je geen ruiten mocht ingooien of fietsen mocht jatten. Kind of niet.
[..]
Niemand zegt dat het sloeries waren, immers wij kennen ze niet. Wat wel geconstateerd is, is dat ze zelf op eigen houtje contact hebben gezocht met die gasten. Dat ze zelf vallen op dit soort gasten en dat ze bewust is weggelopen.
Maar blijf ontkennen, het was niet hun eigen schuld. Ze zijn niet zelf vertrokken, vallen niet zelf op verkeerde gasten etcetc.
[..]
Ook dit is weer niet waar. Vooroordelen zijn er naar aanleiding van interesses, profielen op internet en uitlatingen ouders. Wat nou 'op niets'![]()
Aannemen dat het allemaal niet hun schuld is, dat is juist gebaseerd op aannames tenzij jij de feiten kunt noemen natuurlijk.
Het gaat erom of je ziet wat 'goed' en wat 'fout' is......nu hoef je 'fout' niet eens te herkennen zolang je maar weet dat sommige dingen niet 'goed' zijn. Van huis weglopen naar je 'foute vriendjes' in Rotterdam is niet goed, dat had een debiel (mijn excuusjes voor de debielen) zelfs moeten weten.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:48 schreef Kluts het volgende:
[..]
Een ruit ingooien is wel wat anders dan bepalen of die vent die zo leuk tegen je praat wel echt oprecht is.
Ik zeg alleen maar dat ik vind dat iedereen hier nogal hard reageerd en ervan uit gaat dat meiden van 14 volwassen vrouwen zijn die niet naief door het leven gaan en vooral niet beinvloedbaar. Dat is gewoon niet waar. Slim van ze was dit allemaal niet, maar er gaat veel meer aan dit soort dingen vooraf dan hier geschetst wordt.
Doe je nu niet hetzelfde?? Kennelijk is jouw stereotype dat een puberbrein niet logisch kan nadenkenquote:Op maandag 20 februari 2012 16:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Feit is dat het puberbrein heel vaak niet verstandig en logisch denkt. Maar kennelijk is het denken in stereotypen en 'eigen schuld' aantrekkelijker.
En dat is juist het punt, die meiden zien niet dat het foute vriendjes zijn. Ik heb me hier jaren over verbaasd bij vriendinnen met dat soort vriendjes, daar trap je toch niet in, dacht ik altijd. Maar die jongens kunnen heel leuk praten en juist meiden met een laag zelfbeeld en dergelijke vallen daar als een blok voor.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Het gaat erom of je ziet wat 'goed' en wat 'fout' is......nu hoef je 'fout' niet eens te herkennen zolang je maar weet dat sommige dingen niet 'goed' zijn. Van huis weglopen naar je 'foute vriendjes' in Rotterdam is niet goed, dat had een debiel (mijn excuusjes voor de debielen) zelfs moeten weten.
Er zal zeker ook meer aan vooraf zijn gegaan, ....... juist daarom denk ik dat ze echt wel wist wat ze deed, immers ging ze al graag met die foute jongens om. Thuis zullen hier vast (aanname mijnerzijds) al eerder discussies over zijn geweest getuige de reactie van de moeder.
Eigen schuld zeg maar??quote:Op maandag 20 februari 2012 16:53 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ook is het een illusie natuurlijk om te denken dat je als ouder alles kan tegenhouden. Dan doe je het wel stiekem als je dat echt graag wil en dan is het nog moeilijker om een oogje in het zeil te houden natuurlijk.
Jij vindt iets, ik meld iets. Het is puberbrein is onderzocht en de conclusie is dat het niet helder denkt.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Doe je nu niet hetzelfde?? Kennelijk is jouw stereotype dat een puberbrein niet logisch kan nadenken![]()
Ik vind dat een meisje van 14 oud genoeg is om te weten dat je fout bezig bent als je als minderjarige wegloopt van huis en naar oudere jongens in een andere stad gaat. Zelfs mijn kleine neefjes weten dat ze nooit met iemand mee mogen gaan en/of naar iemand toe mogen gaan zonder toestemming van moeders. Maar die zijn dan ook nog geen 14
Nee, maar dat heb ik al ietwat overvloedig uitgelegd in mijn vorige posts.quote:
Er is een groot verschil tussen niet helder denken en dom gedrag.....quote:Op maandag 20 februari 2012 16:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij vindt iets, ik meld iets. Het is puberbrein is onderzocht en de conclusie is dat het niet helder denkt.
http://www.puberbrein.nl/
Jammer dat je het niet wilt begrijpen.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen niet helder denken en dom gedrag.....
Nou we zijn het gewoon niet eens. Dat kan ook. Ik vind dat een meisje van 14 rationeel genoeg kan nadenken, jij vind blijkbaar van niet. Soit.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Jammer dat je het niet wilt begrijpen.
Verschil is dat jij jouw mening niet met feiten kan onderbouwen. Dat een puberbrein niet volledig in staat is volwassen beslissingen te nemen is wetenschappelijk aangetoond.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Nou we zijn het gewoon niet eens. Dat kan ook. Ik vind dat een meisje van 14 rationeel genoeg kan nadenken, jij vind blijkbaar van niet. Soit.
In jouw omgeving laten dezelfde soort meisjes zich waarschijnlijk vingeren achter de plaatselijke disco-dancing. Onzekere bakvissen heb je overal, ook op het platteland.quote:Blijkbaar is iedereen in mijn omgeving al vroeg volwassen..... in die zin dat ze nooit naar een ander zouden vertrekken, mits ze het bewust doen en het eigen keuze is. Mocht er dan wat gebeuren is het echt een gevalletje eigen schuld.
Fact-free politicsquote:Op maandag 20 februari 2012 16:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nou we zijn het gewoon niet eens. Dat kan ook. Ik vind dat een meisje van 14 rationeel genoeg kan nadenken, jij vind blijkbaar van niet. Soit.
Natuurlijk kan je daar wel op anticiperen. Als die gasten vragen of je een weekje komt blijven slapen in Rotterdam, zonder je ouders daarvan op de hoogte te brengen of iets dergelijks, dan is het logisch dat het plan wat ze/je hebben, het daglicht niet kan verdragen.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:41 schreef Kluts het volgende:
Daarnaast is het weliswaar niet slim om zoiets te doen, maar als meid kan het toch niet zo zijn dat jij je moet aanpassen naar het gedrag van een enkeling die niet goed bij zijn hoofd is? Of pakken alle mannen gewoon zonder schroom een meid met een kort rokje die op een verkeerde plek is, nee toch? Degenen die dat doen zijn ziek in hun hoofd, en daar kan je hoe dan ook niet op gaan anticiperen als meid zijnde. Slim van ze is het niet, maar dan nog niet hun schuld.
Daarom laten we ze ook geen huizen kopen. Maar volgens mij kan je het wel vertrouwen enigszins normale dingen te doen.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Verschil is dat jij jouw mening niet met feiten kan onderbouwen. Dat een puberbrein niet volledig in staat is volwassen beslissingen te nemen is wetenschappelijk aangetoond.
Jij vindt iets, ik baseer me op een feit. Een meningsverschil is heel wat anders.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Klopt, maar het betekent wel dat ze, bijvoorbeeld door verliefdheid, volslagen irrationele beslissingen kunnen maken waarvan ze de gevolgen niet kunnen overzien.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:11 schreef Trommeldaris het volgende:
Dat ze geen volwassen beslissingen kunnen nemen, betekend niet dat ze gelijk achterlijk zijn.
En wat zijn je oplossingen dan? Reisverbod zonder begeleiding voor alles onder de 18. Niet meer op stap onder de 18? Aan de ene klant geven we jong volwassenen allerlei verantwoordelijkheden, aan de andere kant zeggen we dat ze nog niet volwassen genoeg zijn om al die keuzes te kunnen maken, beetje dubbel niet?quote:Op maandag 20 februari 2012 17:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij vindt iets, ik baseer me op een feit. Een meningsverschil is heel wat anders.
Ja, precies dat is dus waar alle ouders in dit en het vorige topic volgens mij over hebben: Je moet je kind op een gegeven moment steeds meer vertrouwen geven in de hoop dat ze het niet beschamen, maar in de vrees dat ze dat hoogstwaarschijnlijk wel gaan doen. En toch moet het, want dat hoort bij volwassen worden.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
En wat zijn je oplossingen dan? Reisverbod zonder begeleiding voor alles onder de 18. Niet meer op stap onder de 18? Aan de ene klant geven we jong volwassenen allerlei verantwoordelijkheden, aan de andere kant zeggen we dat ze nog niet volwassen genoeg zijn om al die keuzes te kunnen maken, beetje dubbel niet?
Misschien is de Islamitische manier, binnenhouden tot ze trouwen nog zo slecht nog niet. Dan weet je als ouders iig elk moment van de dag waar ze zijn
Blijkbaar niet. Ze zijn op hun 14/15e nog zo achterlijk dat je ze niet rond kan laten lopen. Wacht daar dan ook mee. Dan maar streng opsluiten totdat ze er wel klaar voor zijn. Wat dat betreft ben ik het met Boris_Karloff eens.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, precies dat is dus waar alle ouders in dit en het vorige topic volgens mij over hebben: Je moet je kind op een gegeven moment steeds meer vertrouwen geven in de hoop dat ze het niet beschamen, maar in de vrees dat ze dat hoogstwaarschijnlijk wel gaan doen. En toch moet het, want dat hoort bij volwassen worden.
Het ging niet om oplossingen, het ging om vooroordelen versus feiten. De mensen die hier met z'n allen op die meisjes zitten te dumpen hebben ook geen oplossingen. Je zult, het is al gezegd, de teugels langzaam moeten laten vieren.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En wat zijn je oplossingen dan? Reisverbod zonder begeleiding voor alles onder de 18. Niet meer op stap onder de 18? Aan de ene klant geven we jong volwassenen allerlei verantwoordelijkheden, aan de andere kant zeggen we dat ze nog niet volwassen genoeg zijn om al die keuzes te kunnen maken, beetje dubbel niet?
Misschien is de Islamitische manier, binnenhouden tot ze trouwen nog zo slecht nog niet. Dan weet je als ouders iig elk moment van de dag waar ze zijn
En over welk 'soort' hebben we het dan ?quote:Op maandag 20 februari 2012 17:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
In jouw omgeving laten dezelfde soort meisjes zich waarschijnlijk vingeren achter de plaatselijke disco-dancing. Onzekere bakvissen heb je overal, ook op het platteland.
in onze tijd waren dat degenen met de hema kuivenquote:Op maandag 20 februari 2012 19:24 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
En over welk 'soort' hebben we het dan ?
En lange trui over de leggingquote:Op maandag 20 februari 2012 19:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
in onze tijd waren dat degenen met de hema kuiven
Ja, nee is nee. Maar iedereen weet dat het soort apen die jonge meisjes misbruiken niet op een normale manier kunnen communiceren en het woord nee dus niet begrijpen. Dat ze dan toch bewust het risico nemen door met die kneuzen mee daar huis te gaan is dan natuurlijk wel heel dom.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:19 schreef Kluts het volgende:
Toch vreemd dat de 1 er wel intrapt en de ander niet. Waar ligt dat aan denk je dan he.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:53 schreef Kluts het volgende:
[..]
En dat is juist het punt, die meiden zien niet dat het foute vriendjes zijn. Ik heb me hier jaren over verbaasd bij vriendinnen met dat soort vriendjes, daar trap je toch niet in, dacht ik altijd. Maar die jongens kunnen heel leuk praten en juist meiden met een laag zelfbeeld en dergelijke vallen daar als een blok voor.
Ook is het een illusie natuurlijk om te denken dat je als ouder alles kan tegenhouden. Dan doe je het wel stiekem als je dat echt graag wil en dan is het nog moeilijker om een oogje in het zeil te houden natuurlijk.
Het is blijkbaar de loterij des levens.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Toch vreemd dat de 1 er wel intrapt en de ander niet. Waar ligt dat aan denk je dan he.
Alsof die meiden slim genoeg zijn om bewust die keuze te maken.. als ze dat konden zaten ze niet op het vmbo met meer criminelen dan leerlingen..quote:Op maandag 20 februari 2012 19:50 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Ja, nee is nee. Maar iedereen weet dat het soort apen die jonge meisjes misbruiken niet op een normale manier kunnen communiceren en het woord nee dus niet begrijpen. Dat ze dan toch bewust het risico nemen door met die kneuzen mee daar huis te gaan is dan natuurlijk wel heel dom.
Waarschijnlijik zijn zo ze puberaal rebels dat het ze juist een geweldig idee vindenquote:Op maandag 20 februari 2012 17:11 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je daar wel op anticiperen. Als die gasten vragen of je een weekje komt blijven slapen in Rotterdam, zonder je ouders daarvan op de hoogte te brengen of iets dergelijks, dan is het logisch dat het plan wat ze/je hebben, het daglicht niet kan verdragen.
[..]
Daarom laten we ze ook geen huizen kopen. Maar volgens mij kan je het wel vertrouwen enigszins normale dingen te doen.
Ik begreep vroeger ook dat als ik een honkbalknuppel op iemands hoofd sla, dat je diegene dan dood kan slaan.
Dat ze geen volwassen beslissingen kunnen nemen, betekend niet dat ze gelijk achterlijk zijn.
Stupide opmerking. Ieder kind ontwikkelt zich immers in zijn/haar eigen tempo en op zijn/haar eigen manier. Voeg daar andere belangrijke factoren (karakter, band met ouders -vooral vader is in dit opzicht belangrijk, is al jarenlang bekend-, vriendenkring, toegepaste manipulatietechniek door loverboy etc.etc.etc.) aan toe en bingo: DAAR ligt het dus aan.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Toch vreemd dat de 1 er wel intrapt en de ander niet. Waar ligt dat aan denk je dan he.
Onzekere bakvissen die zich laten verleiden door gladpratende mooiboys, of dat nou Driekus met zijn vette Vectra, Achmed met zijn vette Mercedes of Deloine met zijn vette Civic is.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:24 schreef Ronnie_bravo het volgende:
En over welk 'soort' hebben we het dan ?
Of bepaalde kinderen zijn retarded, en anderen niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:28 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
Stupide opmerking. Ieder kind ontwikkelt zich immers in zijn/haar eigen tempo en op zijn/haar eigen manier. Voeg daar andere belangrijke factoren (karakter, band met ouders -vooral vader is in dit opzicht belangrijk, is al jarenlang bekend-, vriendenkring, toegepaste manipulatietechniek door loverboy etc.etc.etc.) aan toe en bingo: DAAR ligt het dus aan.
Ah, dat verklaart alles. Waar maken we ons dan eigenlijk druk om. Lekker laten gaan dan maar?quote:
Nee, niet laten gaan dan maar. Maar het is wel een verklaring waarom hun oordeelsvermogen danwel de inschatting van de gevolgen, nog niet zo goed werkt(e).quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart alles. Waar maken we ons dan eigenlijk druk om. Lekker laten gaan dan maar?
Ach, zo kunnen we ook wel bij hongerlijdend negertje of elk chinees kinderarbeidertje gaan wegkwijnen in medelijden. Die verdienen dat meer dan twee achterlijke pubermeiden die zich in Rotterdam door een stel negers laten palen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:10 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee, niet laten gaan dan maar. Maar het is wel een verklaring waarom hun oordeelsvermogen danwel de inschatting van de gevolgen, nog niet zo goed werkt(e).
Ik ga er vanuit dat deze dametjes hun lesje wel geleerd zullen hebben. Helaas is dat ws op de harde manier geweest.
Wat mij vooral verbaasde bij het doorlezen van dit topic, is het gebrek aan medeleven met deze meisjes bij sommige prikkers hier. Alsof een klein beetje meegevoel ook maar een cent kost.
Wacht maar tot het een naaste van jou overkomt stelletje azijnpissers!
Die krijgen van mij sowieso meer medelijden, die kunnen echt helemaal niets aan hun situatie doen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:32 schreef thabit het volgende:
[..]
Ach, zo kunnen we ook wel bij hongerlijdend negertje of elk chinees kinderarbeidertje gaan wegkwijnen in medelijden. Die verdienen dat meer dan twee achterlijke pubermeiden die zich in Rotterdam door een stel negers laten palen.
Nee, maar dat is de reden dat volwassen kerels met hun tengels van puberende meiskes af moeten blijven en niet moeten gaan claimen dat ze "vrijwillig" naar hen toe kwamen. Pubermeisjes zijn gewoon enorm beinvloedbaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ah, dat verklaart alles. Waar maken we ons dan eigenlijk druk om. Lekker laten gaan dan maar?
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:32 schreef thabit het volgende:
[..]
Ach, zo kunnen we ook wel bij hongerlijdend negertje of elk chinees kinderarbeidertje gaan wegkwijnen in medelijden. Die verdienen dat meer dan twee achterlijke pubermeiden die zich in Rotterdam door een stel negers laten palen.
Nu zou ik natuurlijk advocaat van de duivel kunnen gaan spelen en roepen dat de negers in kwestie niet beter wisten, het aan hun jeugd lag, ze stiekem zelf ook puberjongens zijn, en ook zij er niks aan konden doen, maar voor deze ene keer zal ik dat maar laten.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:01 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee, maar dat is de reden dat volwassen kerels met hun tengels van puberende meiskes af moeten blijven en niet moeten gaan claimen dat ze "vrijwillig" naar hen toe kwamen. Pubermeisjes zijn gewoon enorm beinvloedbaar.
Twee pubermeiden die op de trein stappen om eens flink losgetrokken te worden door wat negers uit Rotterdam. Blijft verbazingwekkend dat er nog geen rij van 200.000 naieve pubermeisjes bij die jongens voor de deur stonden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:52 schreef Copycat het volgende:
Of sommige kinderen spenderen hun hele jeugd tussen de beschermende muren van het zolderkamertje. Om als volwassene weinig anders te doen.
Het zijn twee pubermeiden.
De opgepakte man is 29 jaar oud. Kun jij mij even uitleggen tot welke leeftijd de pubertijd duurt in jouw wereld?quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nu zou ik natuurlijk advocaat van de duivel kunnen gaan spelen en roepen dat de negers in kwestie niet beter wisten, het aan hun jeugd lag, ze stiekem zelf ook puberjongens zijn, en ook zij er niks aan konden doen, maar voor deze ene keer zal ik dat maar laten.
Die man weet ook wel beter, helaas denken mannen af en toe met andere delen als met hun hersenen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:34 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
De opgepakte man is 29 jaar oud. Kun jij mij even uitleggen tot welke leeftijd de pubertijd duurt in jouw wereld?
En als je dan toch bezig bent, leg ook even uit waarom jij van de meiden wél verwacht dat zij hun eigen verantwoordelijkheid nemen, maar van een 29 jarige (volwassen !!!) man, niet verwacht dat hij beter zou moeten weten?
Wat een hoop walgelijke vrouwenhatende machogelul kom ik hier tegen. BAH!
Gaat niet gebeuren pop,...de kids in mijn omgeving weten allemaal wat ze wel en niet mogen doen en weten ook dat meegaan met 'vreemde mensen' niet mag. Van huis weglopende meisjes met verkeerde vriendjes krijgen van mij idd weinig compassie. Die moeder daarentegen meer, het zal je dochter maar zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:10 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Wacht maar tot het een naaste van jou overkomt stelletje azijnpissers!
Als 2 jongens van die leeftijd naar Amsterdam gingen om een stel negerinnen te palen, zou je ze dan ook zielig vinden?quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:34 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
De opgepakte man is 29 jaar oud. Kun jij mij even uitleggen tot welke leeftijd de pubertijd duurt in jouw wereld?
En als je dan toch bezig bent, leg ook even uit waarom jij van de meiden wél verwacht dat zij hun eigen verantwoordelijkheid nemen, maar van een 29 jarige (volwassen !!!) man, niet verwacht dat hij beter zou moeten weten?
Wat een hoop walgelijke vrouwenhatende machogelul kom ik hier tegen. BAH!
Hey wacht eens even... Ronnie_bravo = John_Dope (of iets dergelijks) ???quote:Op maandag 20 februari 2012 15:11 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ontken dit niet, nogmaals.... ik heb in mijn jeugd ook zat foute dingen gedaan. Maar ik was daar bewust bij en ben daarvoor gestraft, net zoals deze meisjes ook heel goed wisten waar ze mee bezig waren. Ze hoeven van mij niet gestraft te worden (hoewel,...kosten voor het opsporen mogen vergoed worden) want als het goed is zijn ze inmiddels wel genoeg 'gestraft' de afgelopen week.
Geen medelijden, een staaltje eigen schuld.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Twee pubermeiden die op de trein stappen om eens flink losgetrokken te worden door wat negers uit Rotterdam. Blijft verbazingwekkend dat er nog geen rij van 200.000 naieve pubermeisjes bij die jongens voor de deur stonden.
Denk het laatste. Zat er laatst ook nog aan te denken om hun twitter te checken, maar die moet ik dan even zoeken. Kijken of ze inmiddels weer twitteren.quote:Op zondag 26 februari 2012 08:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Zijn er nou al meer feiten bekend? Of wordt dit gewoon weer in de doofpot gestopt?
Huh??quote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hey wacht eens even... Ronnie_bravo = John_Dope (of iets dergelijks) ???
bronquote:Rapper vast om Jaimy en Lisa
AMSTERDAM - VIDEO De man die is opgepakt in verband met de vermissing van de 15-jarige Jaimy en de 14-jarige Lisa is rapper MF Juice.
De rapper zou de meisjes via Twitter hebben opgeroepen voor een fotoshoot, zo schrijft Metro.
De meisjes verdwenen op 14 februari en werden bijna een week later gevonden in een woning in Rotterdam. Wat er in die dagen precies is gebeurd, is nog steeds niet duidelijk. De meisjes waren in elk geval blij dat ze werden gevonden.
Bekende van politie
De 29-jarige rapper uit Amsterdam, die eigenlijk Gregory Dos S. heet, is een bekende van de politie. Hij werd al eens veroordeeld voor beroving van prostituees in een seksclub. Zijn voorarrest werd donderdag met twee weken verlengd.
Prototype loverboy
MF Juice wordt omschreven als een prototype loverboy. “Hij is een mooiboy, met z’n lichte huid, z’n babyface en al die tattoos”, vertelt een van zijn slachtoffers in Metro. “Jonge meiden vinden hem fantastisch. Hij slijmt tot ze voor hem zijn gevallen en vervolgens zuigt hij ze leeg.” Voor loverboypraktijken is hij nooit gepakt. “Gregory komt overal mee weg.”
De rapper heeft opgetreden met onder meer Kleine Viezerik, die zich van hem afkeerde nadat Juice de cel in moest. Na zijn vrijlating zette de rapper het nummer 'Levenslang' op YouTube.
Hij kan z'n teksten niet onthouden en leest ze af van het telefoonscherm?quote:Op maandag 27 februari 2012 16:08 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Wie MF Juice echt wil zien zonder balk over zijn ogen. Zoek dan naar 101 barz The Cypher 5. Hij rapt daar als derde met Blackberry.
Mooi, dan hoeven we er voortaan ook geen moeite meer in te steken.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:46 schreef stekelzwijn het volgende:
Als je die foto ziet is het wel begrijpelijk dat 15-jarige meisjes daar een natte slip van krijgen.......
bronquote:Vermiste meisjes werden geprostitueerd
AMSTERDAM - De 29-jarige Amsterdammer die is opgepakt vanwege de vermissing van twee meisjes uit Vleuten en De Meern heeft de twee kinderen als prostituees aan het werk gezet.
Ook heeft hij ontucht gepleegd met een van de twee meisjes. Dat meldt het Openbaar Ministerie donderdag.
De man had de meisjes van 14 en 15 jaar ondergebracht in een woning in Rotterdam en zorgde voor de werving van klanten. Ook nam hij het geld in ontvangst, bleef hij in de buurt als de twee aan het werk waren en beperkte de meisjes in hun contacten.
De meisjes, die anderhalve week geleden werden gevonden in een Rotterdamse woning, waren bijna een week vermist. De man werd vrijwel direct aangehouden. Hij wordt verdacht van onder meer seksuele uitbuiting en ontucht met een van de twee slachtoffers.
Hechtenis
De raadkamer van de rechtbank in Utrecht heeft donderdag besloten dat de man in ieder geval nog zestig dagen langer mag worden vastgehouden. De tweede verdachte, die maandag werd aangehouden, is een 29-jarige vrouw uit Den Helder.
Ook zij zou zich schuldig hebben gemaakt aan het onttrokken houden van de meisjes aan het wettelijk gezag en aan mensenhandel. De vrouw is donderdag door de rechter-commissaris voor in ieder geval nog twee weken vastgezet.
Eigen schuld, dikke bultquote:
Hij heeft nu wel wat streetcreds opgebouwd hequote:
Hij kan zichzelf wel pimp noemenquote:Op donderdag 1 maart 2012 17:43 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Hij heeft nu wel wat streetcreds opgebouwd he
Tsja, ik denk eerder dat alle pooierliefhebbende 14 jarige meisjes in dezelfde kuil moeten vallen voordat ze ervan leren.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:05 schreef 16meter het volgende:
Tja, ze zullen in ieder geval niet snel meer met zo'n gangster neger in zee gaan. Laat het een voorbeeld zijn voor alle pooierliefhebbende 14-jarige meisjes.
Lijkt me een betere les voor wannabe-pimps, na een week 'geld verdienen' mag je doei zeggen tegen je mislukte rapcarrìere en een paar jaar brommenquote:Op donderdag 1 maart 2012 18:05 schreef 16meter het volgende:
Tja, ze zullen in ieder geval niet snel meer met zo'n gangster neger in zee gaan. Laat het een voorbeeld zijn voor alle pooierliefhebbende 14-jarige meisjes.
Zoals volgens mij al eerder in dit of een ander aanverwant topic werd gezegd, wordt dit ook in de rapscene nu niet bepaald als 'cool' beschouwd. Sterker nog, vanwege zijn strafblad was hij eerder al gedumpt door een andere rapper die hem op sleeptouw had.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:43 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Hij heeft nu wel wat streetcreds opgebouwd he
quote:Gregory dos Santos: bijna doorgebroken als rapper voordat Kleine Viezerik hem dumpte vanwege strafblad. Nu alsnog wereldberoemd geworden in de mainstream media. Op eigen kracht. Als minderjarige meisjes-ontvoerder en smerige loverboy, die naïeve kinderen tegen hun zin vasthoudt in hoerenhuizen en elke vorm van communicatie met het thuisfront afsluit. Je weet zelluf, MeisjesFucker Juice.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_ontvoerde_jaim.html
Waarom maar één als je er twee hebt? Had hij zijn kapiteinshoed niet op?quote:en ontucht met één van de twee slachtoffers.
Dit dus.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:05 schreef 16meter het volgende:
Aangezien die er al sinds mensenheugenis zijn, zal dat waarschijnlijk (helaas) niet het geval zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:05 schreef 16meter het volgende:
Laat het een voorbeeld zijn voor alle pooierliefhebbende 14-jarige meisjes.
quote:Ook zeggen ze zelf dat ze aanvankelijk over hun leeftijd logen tegen Dos S. Een van hen: "Ik was verliefd op hem, nu nog wel."
Okequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:31 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik kan moelijk medelijden hebben met de meisjes als je leest dat ze het wel prima vonden om geprostitueerd te worden.
Vanuit de rechtbank:
[..]
Als jij tegen je zin in wordt geronseld door iemand om stelselmatig verkacht te worden lijkt het me lastig om verliefd te worden op diegene.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:39 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
OkeDus als je dat zegt dan wil je geprostitueerd worden?
Inderdaad zeg.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:40 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als jij tegen je zin in wordt geronseld door iemand om stelselmatig verkacht te worden lijkt het me lastig om verliefd te worden op diegene.
Loop die twitterfeed even door anders: http://twitter.com/SaskiaBelleman
Dan krijg je wel een aardig beeld.
Gelukkig hebben ze een mooi aandenken aan die tijd.twitter:SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 12-10-2012 om 10:35:24De meisjes hebben verklaard dat er afspraken waren over de verdeling van het geld. Dos S. ontkent dat, "nooit geld gezien." #Rapper reageer retweet
twitter:SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 12-10-2012 om 10:42:08Dos S. liet ook 1 x zijn broer bij de meisjes overnachten. Die voorzag ze beiden van een tattoo van een mond op hun bil. #Rapper reageer retweet
Ze ronden af op hele tientjes.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:25 schreef Mortaxx het volgende:
En het zijn nog domme hoeren ook
http://twitter.com/SaskiaBelleman/status/256680776916156416
quote:2,5 jaar cel voor rapper MF Juice
De Amsterdamse rapper MF Juice moet 2,5 jaar de gevangenis in voor mensenhandel en ontucht, heeft de rechtbank bepaald. Er was vier jaar gevangenisstraf tegen hem geëist.
Volgens de rechter is bewezen dat de rapper van 30 begin dit jaar twee minderjarige meisjes als prostituee heeft laten werken. De rapper had de meisjes van 14 en 15 jaar aangezet tot prostitutie, terwijl hij wist dat ze minderjarig waren en dat ze werden vermist. Ook had hij zelf seks met een van de meisjes.
De meisjes uit De Meern waren in februari van huis weggelopen, ze waren bijna een week spoorloos. De politie vond hen terug in een huis in Rotterdam.
Verminderd toerekeningsvatbaar
MF Juice, die eigenlijk Gregory dos S. heet, werkte samen met zijn toenmalige vriendin. Zij krijgt anderhalf jaar cel, waarvan een half jaar voorwaardelijk. De vrouw van 29 had onder meer een advertentie op internet gezet om klanten te lokken. Ze is enigszins verminderd toerekeningsvatbaar en wordt verplicht behandeld om herhaling te voorkomen.
Het geld dat verdachten via de meisjes binnenkregen, zouden ze hebben willen gebruiken om een huurschuld af te lossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |