quote:De politie is op zoek naar twee meisjes uit De Meern. De 15-jarige Jaimy van Ingen en de 14-jarige Lisa Blauwendraad worden sinds gisteren vermist.
De meisjes zijn gisteravond voor het laatst in een Utrechtse stadsbus gezien. Jaimy zou naar haar moeder in Culemborg gaan, maar is daar niet komen opdagen. Mogelijk verblijven ze bij jongens in de omgeving van Utrecht.
De politie gaat niet uit van een misdrijf, maar startte wel even na middernacht een burgernetactie. Het sms-bericht naar een kleine drieduizend mensen in de omgeving Vleuten/De Meern was echter niet succesvol.
Op Twitter wordt geschreven door bekenden van Lisa dat ze 'het thuis niet fijn had'. Tros Vermist meldt dat de meiden samen van huis weggelopen zijn.
Signalementen:
Jaimy: Halflang blond sluik haar tot over de schouders, blauwe ogen, blanke huidskleur, ongeveer 1.60 cm. normaal postuur. Op het moment van verdwijning droeg Jaimy een rode jas met bontkraag. Ze heeft een rode samsonitekoffer bij zich met kleding.
Lisa: Slank postuur, lang bruin haar, 1,70cm en een litteken boven haar linker wenkbrauw. Op het moment van verdwijning droeg Lisa een zwarte winterjas met bontkraag en capuchon. Mogelijk heeft ze haar witte Bjorn Borg tas bij zich.
Mensen die informatie hebben over de verblijfplaats van de twee meiden kunnen contact opnemen met Regiopolitie Utrecht (0800 - 6070).
(Dolf Hendriks)
quote:Karin Thomas denkt dat haar 14-jarige dochter Lisa Blauwendraad in een wereld van prostitutie, misbruik en drugs is beland. Lisa en haar vriendin Jaimy van Ingen (15) uit De Meern worden sinds dinsdag vermist.
Lisa Blauwendraad. ©Twitter
'Ze ligt ergens gedrogeerd. Ze is in handen van een loverboy,' zegt de vrouw in het AD/Utrechts Nieuwsblad. 'Mijn intuïtie zegt dat ze ergens zijn waar mensenhandel bedreven wordt, dat ze in een kamertje zitten op een plek met meerdere kamertjes en meisjes. Dat ze gereden worden naar plekken waar ze misbruikt worden.'
De moeder van Lisa heeft al drie nachten geen oog dichtgedaan. Tegen een verslaggever van RTV Utrecht vertelt ze dat ze weigert 'om helemaal hopeloos, moedeloos en radeloos te worden'. Ze wilt vertrouwen blijven houden in een goede afloop. 'Ik denk dat ik haar het beste help door liefde naar haar te sturen.'
Loverboys
Lisa werd samen met haar vriendin Jaimy voor het laatst gezien in een stadsbus richting Utrecht CS. De vrees is dat ze op weg waren naar hun loverboys. 'Ik heb het gevoel dat ze in verkeerde handen terecht zijn gekomen', zegt Karin Thomas. 'Enerzijds omdat ik gehoord heb in welk circuit Jaimy zich bevindt en anderzijds omdat ik gewoon kan voelen dat het niet pluis is waar ze zit.'
Vorige week donderdag kwamen de meiden uit De Meern elkaar tegen, nadat ze hun vriendschap in de brugklas hadden verbroken. 'Ze was enthousiast: 'Jaimy is zo veranderd', zei ze.'
De moeder van Lisa probeert zoveel mogelijk te doen om haar dochter te vinden. 'Op Facebook en Twitter is een hoop gaande en ik krijg veel telefoontjes, sms'jes en berichtjes van mensen. Dan neem ik contact op met de politie en zij controleren dan de tips.'
Telefoon
De meisjes zelf zijn niet meer bereikbaar. Hun telefoons staan uit en ook posten ze niets meer op Facebook en Twitter. 'Die mobiele telefoon is voor Lisa als de speen voor een baby,' zegt Karin Thomas. Ondenkbaar dat zij er twee dagen geen gebruik van maakt. 'Ik denk dat ie is afgepakt.' Thomas' vrees werd nog groter, toen ze hoorde dat Lisa in de bus een stapel bankbiljetten in handen had. 'Lisa is groot en wijs voor haar leeftijd, maar ze ziet nog niet oorzaak en gevolg. Daar is ze te jong voor. Ze is 14. Ze kwam heel af en toe bij de kinderdisco in Azotod. Meer niet.'
Ook Jaimy's vader, Bert van Ingen, is hevig verontrust en tast volledig in het duister over de plaats waar zijn dochter is. 'Ze kan overal zijn, ze heeft vrienden in heel het land. Contact met een loverboy kun je niet uitsluiten. Ze valt op donkere jongens, vooral Surinamers en Antillianen. Ik weet niet wat voor jongens het zijn, ze vertelt er niet over,' vertelt hij het AD.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-hel-op-aarde.dhtml
http://www.rtvutrecht.nl/(...)gheden-gevonden.htmlquote:ROTTERDAM / VLEUTEN / DE MEERN - De vermiste meisjes Jaimy (15) en Lisa (14) uit Vleuten en De Meern zijn zondagavond gevonden in een woning in Rotterdam. De twee waren waren dinsdagavond voor het laatst gezien. De meisjes verkeren volgens de politie in redelijke gezondheid en waren blij dat ze werden gevonden.
De meisjes worden verhoord. De politie wil niet zeggen of er arrestaties zijn verricht. De politie doet nog onderzoek naar de omstandigheden waaronder het tweetal is gevonden.
Naar nu is gebleken zijn ze vrijwillig van huis vertrokken, maar waarschijnlijk niet uit vrije wildagenlang weggebleven.' Ze werden onder verdachte omstandigheden aangetroffen', aldus een zegsvrouw van de politie, die niet kan bevestigen dat er een iemand is aangehouden.
Op tv was zondagavond een opsporingsbericht te zien, waarin de signalementen van de meisjes werden verspreid. Ook hebben leerlingen van de school van Lisa op Utrecht Centraal Station flyers uitgedeeld.
Recherchewerk leidde naar de woning in Rotterdam.
Kijk, en dat bedoel ik dus, geen ruimte voor anderen.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Omdat het gewoon een naar persoon is. Sorry (nouja, niet), het ís gewoon persoonlijk. Sommige mensen moeten er gewoon niet zijn. Da's beter voor iedereen. Maarja.
Je kent me zo goed.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kijk, en dat bedoel ik dus, geen ruimte voor anderen.
Verdraagzaamheid: nope
Persoonlijke aanvallen: yep
Hypocriet: yep
Schelden: yep.
Doodverwensing: yep![]()
Ja, echt een rolmodelletje voor zijn dochter, ze zal vast trots op haar pappie zijn later![]()
De totale ontmaskering van een aso is nu wel compleet hoor Jarno, stop maar met posten, we snappen het, zero tolerance
Nou ja, de kans dat je in de echte wereld wel opeens fatsoenlijk kan communiceren acht ik zeer klein. Maar goed, misschien dat die taal die je hier uitslaat in de bouwvakkerswereld wel gewaardeerd wordt, ik heb geen idee.quote:
Walgelijk.quote:
Leuk voor een toekomstige sollicitatiequote:Op maandag 20 februari 2012 12:06 schreef Paul het volgende:
Wat zullen ze schrikken als ze op hun eigen naam gaan googlen. Topics en nieuwsberichten all over the place
Ach, als er iemand iets weet over internetacts ben jij toch wel, druifje?quote:Op maandag 20 februari 2012 12:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, de kans dat je in de echte wereld wel opeens fatsoenlijk kan communiceren acht ik zeer klein. Maar goed, misschien dat die taal die je hier uitslaat in de bouwvakkerswereld wel gewaardeerd wordt, ik heb geen idee.
Ik pretendeer me niet anders voor te doen, ouwe papzak van me.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, als er iemand iets weet over internetacts ben jij toch wel, druifje?
quote:Op maandag 20 februari 2012 12:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik pretendeer me niet anders voor te doen, ouwe papzak van me.
Hoest met de sportschool?
En over 5 jaar als ze een baan zoeken en een ander hun namen gaat googlen nog....quote:Op maandag 20 februari 2012 12:06 schreef Paul het volgende:
Wat zullen ze schrikken als ze op hun eigen naam gaan googlen. Topics en nieuwsberichten all over the place
Verlaag je dan ook niet naar zijn niveau, ook al kost dat moeite.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Klopt wel maar ik vind Jarno ook echt walgelijk gedrag vertonen.
Ach keertje feesten in NWS is toch ook wel weer eens leuk?quote:Op maandag 20 februari 2012 12:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Kinders!
Kunnen we het gewoon weer over de negersletten hebben?
En dus vind je het gerechtvaardigd om zo laag terug te komen?quote:Op maandag 20 februari 2012 12:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Klopt wel maar ik vind Jarno ook echt walgelijk gedrag vertonen.
Truequote:Op maandag 20 februari 2012 12:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
En over 5 jaar als ze een baan zoeken en een ander hun namen gaat googlen nog....
Netjes is anders ja. Gelukkig weet ik het van mijzelf. Sommigen doen het en lijken het niet eens zelf te weten.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dus vind je het gerechtvaardigd om zo laag terug te komen?
Al een jaartje of 12.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
[..]
Bij deze.
Sinds wanneer is dit toegestaan trouwens?
Ik weet het niet y. Ik kan wel wat nazorg gebruiken. Is Breuls beschikbaar?quote:Op maandag 20 februari 2012 12:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Al een jaartje of 12.
Scorpie én Jarno liggen beide niet opgekruld in een hoekje te huilen hoor.
Ik heb wel een Jarno complex hoor; een dikke vadsige vent die achter me aan komt met in zijn kielzog zijn dochtertje van 5.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Al een jaartje of 12.
Scorpie én Jarno liggen beide niet opgekruld in een hoekje te huilen hoor.
Ja, dat ontopic enzo.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat een vaag bericht trouwens, 'verdachte omstandigheden', 'vermoedelijk niet vrijwillig lang gebleven'. Nu weten we nog niks.
Eerder andersom want zij rent harder dan ik momenteel.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb wel een Jarno complex hoor; een dikke vadsige vent die achter me aan komt met in zijn kielzog zijn dochtertje van 5.
Open er een topic over in R&Pquote:Op maandag 20 februari 2012 12:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb wel een Jarno complex hoor; een dikke vadsige vent die achter me aan komt met in zijn kielzog zijn dochtertje van 5.
Bel de politie op om je alle details uit het dossier te geven dan!quote:Op maandag 20 februari 2012 12:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat een vaag bericht trouwens, 'verdachte omstandigheden', 'vermoedelijk niet vrijwillig lang gebleven'. Nu weten we nog niks.
Dat mag je niet zeggen,...ze zijn slachtoffer hoor. Je mag wel mensen dood wensen ...dat wel.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ach, hopelijk zijn ze genezen na hun 7 daags uitwonende experiment.
Zoals ik al in het andere deel aangaf, iedereen stapt tegenwoordig te pas en te onpas in de slachtofferrol. Eigen verantwoording nemen is gewoon te veel gevraagd tegenwoordig. Waarom de schuld bij jezelf zoeken als er genoeg mensen zijn om de zwarte piet toe te spelen?quote:Op maandag 20 februari 2012 12:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen,...ze zijn slachtoffer hoor. Je mag wel mensen dood wensen ...dat wel.
Universitair geschoold en alles, jonguh, je weet toch.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:21 schreef Ronaldsen het volgende:
Vast een keurige geslaagde man die het beste voor had met deze jonge meiden.
Bedoel je nu uitwonend of uitgewoond?quote:Op maandag 20 februari 2012 12:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ach, hopelijk zijn ze genezen na hun 7 daags uitwonende experiment.
quote:Op maandag 20 februari 2012 13:28 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Bedoel je nu uitwonend of uitgewoond?
Wilde alleen kijken aan welke kant van het spectrum je stond. De Jarnos of de Scorpiesquote:Op maandag 20 februari 2012 13:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]![]()
Als ik de woordgrappen zelf moet gaan uitleggen verliezen ze veel kracht
Je had uit mijn eerdere posts kunnen afleiden dat ik meer neig naar de kant van de scorpies.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:30 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Wilde alleen kijken aan welke kant van het spectrum je stond. De Jarnos of de Scorpies
Die kk school moeten mij gewoon een diploma geven jongen, vuile diskriminaties!quote:Op maandag 20 februari 2012 13:23 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Universitair geschoold en alles, jonguh, je weet toch.
Ze zullen wel volgens de moderne norm zijn opgevoed... zo lekker vrij enzoquote:Op maandag 20 februari 2012 13:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Fijn dat ze terecht zijn! Hoop dat de narigheid die ze mee hebben gemaakt meevalt, en dat ze wat hebben geleerd hiervan.
* Ik bedoel dus niet in mooie praatjes van mannen te trappen enz*
quote:Arrestatie Amsterdammer na vermissing meisjes
Een 29-jarige man uit Amsterdam is aangehouden in verband met de vermissing van twee meisjes uit De Meern en Vleuten. De meisjes werden gisteravond laat gevonden door de politie in een woning in Rotterdam. De man is gearresteerd in Amsterdam. Waar hij van wordt verdacht, is niet bekend.
Het is onduidelijk of de meisjes bij vreemden of bij bekenden of familieleden in huis zaten. Ook is nog niet duidelijk of de twee tegen hun zin werden vastgehouden in het huis.
Een van de twee meisjes die bijna een week vermist werden, is weer thuis. De moeder van Lisa haalde haar dochter vanochtend op van het politiebureau.
Emotioneel
"Ik kreeg gisteravond om 12 uur een telefoontje dat ze gevonden was. We zijn erg blij dat ze terug is. Naar omstandigheden gaat het redelijk met haar, ze is wel emotioneel", zegt Lisa's moeder. Of haar vriendin Jaimy ook weer thuis is, is niet bekend.
De twee meisjes van 14 en 15 werden sinds dinsdag vermist. De politie had een opsporingsbericht verspreid. Daarop zijn tientallen tips binnengekomen, waarvan een groot aantal bruikbaar.
Volgens de politie zijn de meisjes ontdekt op basis van enkele tips en goed recherchewerk.
vreemd verhaal, iemand uit Amsterdam arresteren terwijl ze in Rotterdam gevonden zijnquote:
Ze laten ruimte open om te speculeren. Door niet gewoon open kaart te spelen in dit soort situaties creëren ze gelegenheid voor ons om hier meerdere topics vol onzin en gissingen over vol te typen. Ik ben blij dat ze een beetje rekening met ons houden.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Over de belangrijkste vraag hebben ze nog niets vermeld....waarom zijn die meisjes van huis weggegaan en waarom zijn ze met die gasten meegegaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |