Mijn moeder zegt altijd "gelukkig zijn maakt dik"quote:Op zondag 19 februari 2012 13:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben pas echt af gaan vallen toen ik alleen woonde Purdey
het zijn wel dezelfde users hoorquote:Op zondag 19 februari 2012 13:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, heel snugger weer. Ik zie nu net dat Barretje en Barreltje 2 verschillende users zijn.
Dat is zó fijnquote:Op zondag 19 februari 2012 13:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Omgekeerd idd ook waar![]()
20 van mijn verloren kilo's raakte ik kwijt in het half jaar dat ik echt doodongelukkig was.
Kan ik iedereen aanraden
In een bakje de eieren kapot tikken, en er dan met een vork/garde even doorheen kloppen/slaan/roeren zodat het wit en de dooier zich met elkaar vermengenquote:Op zondag 19 februari 2012 14:27 schreef Barretje80 het volgende:
voor de kook/bak goeroes..
ik moet de eieren " loskloppen"
wat is loskloppen???
ahh okquote:Op zondag 19 februari 2012 14:29 schreef Purdey het volgende:
[..]
In een bakje de eieren kapot tikken, en er dan met een vork/garde even doorheen kloppen/slaan/roeren zodat het wit en de dooier zich met elkaar vermengen
Nee hoor, hetzelfde als dat je een omeletje zou makenquote:Op zondag 19 februari 2012 14:31 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ahh ok![]()
dus niet helemaal stijf of schuimend oid
game on!quote:Op maandag 20 februari 2012 07:23 schreef Silmarwen het volgende:
Slecht weekend! Streep eronder, en een goede week.
Schrik jij ook elke keer als je je eigen naam hier ziet?quote:
Ja en neequote:Op maandag 20 februari 2012 09:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Schrik jij ook elke keer als je je eigen naam hier ziet?
Dat is wel een probleemquote:Op maandag 20 februari 2012 09:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Eén probleem echter. Ik háát sporten..
Wist je dat je lijf heel erg veel hormonen aanmaakt (echt een hele stapel verschillende zoals ghrelin) die ervoor moeten zorgen dat je zin in eten krijgt als je afvalt? Het onderdrukt verder hormonen die signalen geven dat je genoeg hebt gehad (leptine, cholecystokinine). Dit blijft zo tot zeker een jaar nadat je gestopt bent met afvallen. Dé reden dat bijna elk dieet mislukt.quote:Op maandag 20 februari 2012 09:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gelukkig geeft de weegschaal nog steeds een dalende lijn aan, dus slank de zomer in moet vast lukken (of iig relatief slank vergeleken mijn startpunt).
'k Had gisteravond wel een enorme hoeveelheid wortelen gegeten *en neen, daar voel ik me niet schuldig over* omdat ik ineens erg honger had. Dus ik had gister wel wat fout gedaan klaarblijkelijk *heb anders nooit honger.
Today:
O. 2 boterhammen met een dun laagje sandwichspread.
L. 2 boterhammen met kaas of een wrapje met een salade.
T. Appeltje
D. Geen idee, zat aan couscoussalade o.i.d. te denken.
T. Appel
Hm, contactgestoorde nerd ook nog eens dus voor teamsporten bedank ik helemaal.quote:Op maandag 20 februari 2012 09:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is wel een probleem![]()
Haat je alle sporten of alleen sporten in de sportschool?
Misschien is een sport in teamverband iets voor je?
Of juist van die groepslessen op de sportschool.
Hoe slank wil je daarvoor zijn?quote:Op maandag 20 februari 2012 10:06 schreef Myraela het volgende:
Ik haat sporten ook. Daar stop ik altijd na 2 weken weer mee. Dus nu eerst maar eens beginnen met de simpele dingen zoals fietsen naar school of naar de stad of naar vrienden en dan telkens net een ommetje nemen. Of met vrienden wat actievere dingen ondernemen.
Mijn doel is om als ik me slank genoeg voel om niet voor lul te lopen, te gaan hardlopen.
Nah, ik kan het welquote:Op maandag 20 februari 2012 10:06 schreef Isabeau het volgende:
Is er iemand die je mee kan slepen naar de sportschool? Dan moet je wel als die persoon aanbelt om samen naar de sportschool te gaan.
ja, ik trapte natuurlijk in het 'veel goedkoper per maand als je direct voor een jaar gaat'trucjequote:Op maandag 20 februari 2012 10:08 schreef Jarno het volgende:
Nah, ik kan het wel. Ik dramatiseer graag.
. Ik heb ook altijd wel de drang om dingen te bewijzen en dat kan ik wel in m'n voordeel gebruiken zeg maar.
Maar voor de zekerheid doe ik wel eerst 1 of 2 losse maandjes voordat ik een jaar abbo afsluit
Nou, dat maakt onderdeel uit van Mijn Plan. Deze sportschool heeft een 10 weken programma, dus dat is 2,5 maand. Ik mag van mezelf dan maximaal 2 losse maanden 'doen' en om die laatste twee weken te halen moet ik dan een jaar abbo 'doen' en tegen die tijd ben ik hopelijk zo gewend/gemotiveerd dat dat geen probleem meer isquote:Op maandag 20 februari 2012 10:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ja, ik trapte natuurlijk in het 'veel goedkoper per maand als je direct voor een jaar gaat'trucje![]()
Als ik bijna bij mn eindstreef ben. Misschien vanaf 5 kilo boven mn eindstreef. Voor de laatste kilo'tjes en om het een beetje te onderhouden.quote:Op maandag 20 februari 2012 10:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe slank wil je daarvoor zijn?
En ik heb ervaring met sportschoolsponsoring
ik ookquote:Op maandag 20 februari 2012 10:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe slank wil je daarvoor zijn?
En ik heb ervaring met sportschoolsponsoring
Ach ik had er - over het algemeen - ook weinig moeite mee om alleen te gaan hardlopen. Daar ben ik allemaal Remi genoeg voor, om alleen op pad te gaanquote:Op maandag 20 februari 2012 10:16 schreef Myraela het volgende:
Overigens weet ik wel dat het heerlijk was als je net uit de sportschool kwam en dan weer naar huis ging. Heerlijk fris en helemaal wakker.
Maar toch woog dat niet op tegen de luiheid op de momenten dat ik alleen moest gaan.
Raar hè dat je lijf het resultaat niet onthoudtquote:Op maandag 20 februari 2012 10:16 schreef Myraela het volgende:
Overigens weet ik wel dat het heerlijk was als je net uit de sportschool kwam en dan weer naar huis ging. Heerlijk fris en helemaal wakker.
Maar toch woog dat niet op tegen de luiheid op de momenten dat ik alleen moest gaan.
Ik loop altijd 's avonds...quote:Op maandag 20 februari 2012 10:06 schreef Myraela het volgende:
Ik haat sporten ook. Daar stop ik altijd na 2 weken weer mee. Dus nu eerst maar eens beginnen met de simpele dingen zoals fietsen naar school of naar de stad of naar vrienden en dan telkens net een ommetje nemen. Of met vrienden wat actievere dingen ondernemen.
Mijn doel is om als ik me slank genoeg voel om niet voor lul te lopen, te gaan hardlopen.
Ja dit dus! Zo stom, dat op de bank met een zak chips beter voelt dan dat heerlijke net gesport gevoel.quote:Op maandag 20 februari 2012 10:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Raar hè dat je lijf het resultaat niet onthoudtDan zou je er juist naar moeten uitkijken!
Dit had mijn post kunnen zijn dus.quote:Ik raakte overigens altijd ergens wel geblesseerd en ipv het na een rustperiode weer op te pakken ging ik gewoon niet meer.
Als ik hier 's avonds ga lopen dan moet ik inderdaad wel hard gaan lopen. Ik woon in Rotterdam zuid.quote:
quote:Op maandag 20 februari 2012 10:21 schreef Myraela het volgende:
Als ik hier 's avonds ga lopen dan moet ik inderdaad wel hard gaan lopen. Ik woon in Rotterdam zuid. [ afbeelding ]
quote:Op maandag 20 februari 2012 10:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik hier 's avonds ga lopen dan moet ik inderdaad wel hard gaan lopen. Ik woon in Rotterdam zuid. [ afbeelding ]
Ik denk dat ik eerder naar de ochtend neig, dan is het nog rustig en ben ik meteen goed wakker.
Eerst maar eens even fietsen, want zelf daar heb ik de conditie niet meer voor.
Ja, daarom moet ik op zoek naar een andere routequote:Op maandag 20 februari 2012 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
Met hardlopen altijd quasi vrolijk doen / kijken naar mensen die je (voor je gevoel) 'raar' aankijken helpt mij altijd.
Bij de minste of geringste inspanning krijg ik een kop als een tomaat, óók toen ik op m'n 'gemakje' 15km kon hardlopen, dus dat verminderen heb ik al opgegevenmaar dat houdt niet in dat je niet goed bezig bent én dat mensen je écht raar aankijken. Natuurlijk zijn er wel eens van die opgeschoten jochies die dat 'grappig' vinden, maar de meeste volwassen mensen vinden het écht niet raar!! En als wel, als je ze dan übervrolijk aankijkt en groet dan zijn ze bij mij altijd wel blij verbaasd of te perplex om wat terug te zeggen
![]()
quote:Op maandag 20 februari 2012 10:39 schreef Jarno het volgende:
Of een honden uitlaat route.. ook zo'n feest....
Ik moet zeggen dat dat ook wel een 'ik duik de sportschool in' motivator is. Er is maar 1 dingen waar ik nog meer een hekel aan heb dan sporten, en dat zijn honden ónder het sporten.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]ja, en dan de baasjes die boos worden op jou als je hun hond 'wegdirrigeert' als die niet luistert naar 'af' of 'ga weg' als deze los rondlopen en al blaffend om je heen cirkelt
I know... (alsnog ga ik me niet schuldig voelen over wortelen).quote:Op maandag 20 februari 2012 09:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wist je dat je lijf heel erg veel hormonen aanmaakt (echt een hele stapel verschillende zoals ghrelin) die ervoor moeten zorgen dat je zin in eten krijgt als je afvalt? Het onderdrukt verder hormonen die signalen geven dat je genoeg hebt gehad (leptine, cholecystokinine). Dit blijft zo tot zeker een jaar nadat je gestopt bent met afvallen. Dé reden dat bijna elk dieet mislukt.
En ik denk dat jouw lijf als een idioot je spierweefsel aan het afbreken is om aminozuren vrij te maken voor andere noodzakelijke processen. Minder spierweefsel = lager basaalmetabolisme = altijd veel minder kunnen eten dan voorheen om op gewicht te blijven.
Nee... momenteel zit ik erg vol.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:53 schreef Jarno het volgende:
En dan flikker je niet om van de honger?
Mja. Ieder z'n ding en whatever works... Maar ter vergelijk is dit het grote lijnen schema wat ik destijds van m'n dietiste heb gekregen:quote:Op maandag 20 februari 2012 13:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee... momenteel zit ik erg vol.
De salade van vanavond is erg voedzaam en zojuist heb ik ook een behoorlijk bak groente op
Never mind de Brinta, dat was een fasequote:Ochtend:
Schaal Brinta
In de loop van de ochtend:
1 snee volkoren brood besmeerd met halvarine en 35+ kaas (Millner) of magere vleeswaren of zoet beleg
Koffie
Broodmaaltijd:
4 snee volkoren brood besmeerd met halvarine en 35+ kaas (Millner) of magere vleeswaren of zoet beleg
In de loop van de middag:
fruit
Warme maaltijd:
Stukje vlees of vis met jus
Minimaal 4 opscheplepels groenten
4 aardappels (ongeveer 200 gram) of rijst of pasta of 3 snee brood
Rauwkostsalade mag onbeperkt worden gegeten.
In de loop van de avond:
Koffie
Schaaltje magere kwark of magere yoghurt
Water en light frisdrank kan onbeperkt worden gebruikt. In totaal kunt u 1,5 tot 2 liter vocht per dag gebruiken. Tussendoortjes die wel vullen maar niet zoveel caloriën leveren zijn stukjes rauwkost, tomatensap, drinkboullion. Als weekendsnacks kunt u kiezen uit een schaaltje japanse zoutjes, pretzels of 4-6 toastjes.
Waar is de rest van je ontbijt & lunch?quote:Op maandag 20 februari 2012 14:46 schreef summer2bird het volgende:
Sinds vorige week ben ik al 1,5 kg afgevallen
Nu lekker mango eten
Vanochtend ontbeten met een snee bruin brood met muisjes
Tussen de middag een snee bruin brood met filet american, een gekookt eitje en bieslook.
En nu even voor tussendoor mango
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 20 februari 2012 14:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waar is de rest van je ontbijt & lunch?
Ik bedoel dat het ongezond weinig is, zeker als je ook nog eens zoveel erbij sport.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:48 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Mijn drinken?
Heb 2 glazen melk erbij gehad, en nu een groot glas water.
Oh, had ik niet zo doorquote:Op maandag 20 februari 2012 14:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het ongezond weinig is, zeker als je ook nog eens zoveel erbij sport.
Leukquote:Op maandag 20 februari 2012 14:50 schreef Jarno het volgende:
Zo, iets met spijkers en koppen. Vanavond 20 uur naar de sportschool voor inschrijving + intake.
ik hield me al inquote:
Is dit serieus of sarcastisch? Ik weet niet hoeveel noten een mens moet eten om vlees te vervangenquote:
Sarcastisch.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Is dit serieus of sarcastisch? Ik weet niet hoeveel noten een mens moet eten om vlees te vervangen
Zo'n km Noordelijker dan waar ik nu woon... Appartement van zo'n 125 m2. Het grote stressen kan beginnen.quote:
Zo'n test zou ik nu ook niet willen doen.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:14 schreef Jarno het volgende:
Vanavond dus beginnen met een fijne fietstest op maximale intensiteit om m'n basisconditie te bepalen... dat gaat fijn worden na een half jaar niks doen behalve op de bank lammen en kanen....
Mja je moet ergens beginnen he. Desnoods onderaanquote:Op maandag 20 februari 2012 15:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zo'n test zou ik nu ook niet willen doen.Ik ben helemaal licht in mn hoofd als ik de erasmusbrug op ben en helemaal opgelucht dat ik dan even een stukje naar beneden kan.
Goed punt.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja je moet ergens beginnen he. Desnoods onderaan.
Mja. Geen idee of ik er vanavond om 9 uur nog zo over denk dus.quote:
Gewoon geen ?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:14 schreef Jarno het volgende:
Vanavond dus beginnen met een fijne fietstest op maximale intensiteit om m'n basisconditie te bepalen... dat gaat fijn worden na een half jaar niks doen behalve op de bank lammen en kanen....
Ik ben wel iemand die zich snel schuldig voelt. En bij alles wat ik niet plan (en soms bij was ik wel plan) voel ik me gewoon schuldig. Schuldgevoelens horen helaas bij mij. Als ik in de badkamer een shampoofles laat vallen, voel ik me ook schuldig, misschien hebben de huisgenoten naast de badkamer er last van. Ik leer wel steeds beter schuldgevoelens te negeren.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:19 schreef Purdey het volgende:
Haha, 4 noten niet wat veel.
Wel even een serieuze vraag aan Cots, waarom zet je bij je eerdere post 'Ik ga me niet schuldig voelen over de wortelen.' Waarom zou je je daar überhaupt schuldig over willen voelen?! Denk je dat ook bij elk glas water wat je drinkt? En bij elke plak komkommer?
Je bent niet op dieet, je bent jezelf totaal aan het verkloten. Niet gek dat je zo lekker afvalt.
ik weet wel zeker van nietquote:Op maandag 20 februari 2012 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..
En ik gok dat ik vandaag wel rond de 1500/1700 kcals zit.
Twi!quote:Op maandag 20 februari 2012 16:44 schreef twi het volgende:
Wat een leuke oldbiezone is het hier
Ohja, moet wel ontopic zijn hè? In anderhalf jaar zo'n 40 kilo kwijt geraakt. En voor de rest ga ik even meelurken.
Voordat ik me druk maakte om voeding was het bij ons thuis de norm:quote:Op maandag 20 februari 2012 16:50 schreef Myraela het volgende:
Misschien een rare vraag CotS, maar wat at jij vroeger zonder dat je bezig was met afvallen op een dag? Of hoe komt het dat je aangekomen bent?
Want als ik je planningen lees, dan vind ik het niet absurd weinig, ik denk dat er heel veel mensen zijn die zo eten en niet bewust bezig zijn met eten. Genoeg vriendinnen die nogsteeds ontbijten met 2 boterhammen, lunchen met 2 boterhammen en geen heel bord avondeten opkrijgen.
Alleen het denken dat het nog veel is en schuldgevoel klopt niet.
quote:Op maandag 20 februari 2012 18:00 schreef RandomMoron het volgende:
79 kilo en al drie weken inclusief slecht eetgedrag, dus kijken wat normaal eten voor invloed heeftik kon mn motivatie ff niet vinden
Ii
Vandaag :
O: boterham pindakaas, glas yoghurt
T : sinaasappel, kiwi x2
L: de lunchpot tajine van quorn met couscous en groentes. Verbazingwekkend lekker en 300 kcal
T :glas yoghurt, een kop misosoep, wat wasabi nootjes
D : quinoa met ui, kikkererwten, paprika, perzik, munt en daarbij geroosterde paprika gevuld met geitenkaas ( spread, dus weinig en makkelijk doseerbaar!) En geroosterde
makreel
T: een glaasje rode wijn, want ik heb wat te vieren
Mag ik jullie advies wbt mijn lijstje? Ik val langzaam af, zon kilo per maand, soms meer en dat vind ik echt wel
prima. Maar ik vraag me wel af of ik goed bezig ben met eten aangezien er wel eens opgemerkt werd dat ik weinig at.
Voedsel van de Inca'squote:
Ik heb precies hetzelfde, mensen die zeggen dat ik te weinig eet. En dat klopt ook wel een beetje, met name de lunch schiet er vaak bij in, een eiwitshake wordt vaak niet als genoeg bevonden. Vandaag is ook weer zo'n vrij normale dag:quote:
Dan zou ik een fles opentrekken, weet precies wat je voelt!quote:Op maandag 20 februari 2012 18:07 schreef RandomMoron het volgende:
hele grote stap overwonnen door mijn scriptie weer op te pakken en morgen gesprek met mijn begeleider. Iets met faalangst enzo. Vond wel dat ik het verdiend had
Ik ook hoor, maar die vriendinnen hebben een basisgewicht van zo'n 50 kilo en dus een veel lagere energiebehoeftequote:Op maandag 20 februari 2012 16:50 schreef Myraela het volgende:
Misschien een rare vraag CotS, maar wat at jij vroeger zonder dat je bezig was met afvallen op een dag? Of hoe komt het dat je aangekomen bent?
Want als ik je planningen lees, dan vind ik het niet absurd weinig, ik denk dat er heel veel mensen zijn die zo eten en niet bewust bezig zijn met eten. Genoeg vriendinnen die nogsteeds ontbijten met 2 boterhammen, lunchen met 2 boterhammen en geen heel bord avondeten opkrijgen.
Alleen het denken dat het nog veel is en schuldgevoel klopt niet.
Echt nog nooit op.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voedsel van de Inca'sEen soort graan wat barst van de verschillende essentiële aminozuren en daarom alleen al een goede vervanger voor dierlijk eiwit. Je kan het eigenlijk zoals couscous klaarmaken. Dus als salade of met een groentesaus (met evt kip, vlees etc).
Thanks, mjn fout is dat ik die stomme master ben gaan doen en dan ook nog dezelfde scriptiebegeleider als mijn bachelor. Nu ik eindelijk voor mezelf heb kunnen toegeven dat ik het niveau gewoon niet haal ben ik opeens tevreden met het soms niet snappen en 6en halen.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan zou ik een fles opentrekken, weet precies wat je voelt!
Heb gelukkig de discipline om dat te laten staan. Tot vervelens toe van m'n kennissenkring, die vinden me dan niet gezelligquote:Op maandag 20 februari 2012 18:21 schreef Myraela het volgende:
Echt nog nooit op.Zal er eens wat recepten over zoeken, kijken of het me wat lijkt.
Ik zit nu trouwens heel hard te twijfelen of ik met mijn ouders een paar patatjes stoofvlees mee zal eten. Heb net al boterhammen op, maar het is zo lekker.
Ik heb niet zoveel discipline, zeker niet met vrienden want dan wil ik eigenlijk gewoon niet laten merken dat ik bezig ben met afvallen. Wat dan weer zonde is, want daardoor zeg ik vaak ook gewoon dat ik niet kan komen.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:26 schreef twi het volgende:
[..]
Heb gelukkig de discipline om dat te laten staan. Tot vervelens toe van m'n kennissenkring, die vinden me dan niet gezelligBehalve op zaterdag, en in mindere mate op zondag. Dan mag ik gerust de hele week weer om zeep helpen
Nouja, met uitzondering van afgelopen zaterdag gebeurt dat niet zo vaak
De vorige keer zagen mensen het pas toen ik 20 kilo kwijt was.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:34 schreef twi het volgende:
Zo ben ik ook begonnen hoor. Maarja, de pest met afvallen is dat het op een gegeven moment op gaat vallen. En dan kan je niet zeggen dat je er niet mee bezig bent
Ik heb familie die denkt dat het ultieme aardige compliment 'Ben je afgevallen?' is. Ook als ik flink ben aangekomenquote:Op maandag 20 februari 2012 18:38 schreef Myraela het volgende:
De vorige keer zagen mensen het pas toen ik 20 kilo kwijt was.Toen was ik blij. De mensen die nu weten dat ik ermee bezig ben, die zeggen nu telkens zo van "Je bent afgevallen!" terwijl ik echt nog niets kwijt was.
Dus nu geloof ik niet meer dat er verschil is.
Misschien was je wel gewoon een tofjequote:Op maandag 20 februari 2012 20:39 schreef twi het volgende:
Ik heb geen idee hoe ik ooit met mezelf heb kunnen leven zoals ik eruit zag.
Een tofje?quote:Op maandag 20 februari 2012 20:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Misschien was je wel gewoon een tofje
quote:Op maandag 20 februari 2012 20:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou ja. Als je zo een dikkerd was dan "een tof" jij je zin.
Erg herkenbaar... Ik zag wat maanden geleden schoolfoto's van mezelf en ik was echt niet dik... Toch triest dat dat beeld er altijd is geweest (plus de houding 'ik ben toch al dik, dus wat maakt het nog uit...' )quote:Op maandag 20 februari 2012 20:59 schreef RandomMoron het volgende:
de dikke vrienden ook..
ik ben altijd gepest met het te dik zijn. Maar in retrospect is dat dus gewoon onzin, want ik heb foto's waarop klasgenoten gewoon 20 x zo dik zijn. Ik was gewoon blijkbaar een makkelijk slachtoffer.
Maar dat heeft er wel voor gezorgd dat ik mijn hele leven gedacht heb dat ik te dik was, totdat ik dat ook echt werd
Mijn afvallen heeft de laatste dagen niet echt prioriteit gehad maar ik ben mij ook niet buitengegaan aan extreme dingen dus ik veracht niets ineens alle kilo's terug te krijgen. gewoon maar weer verder waar ik was gebleven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dierenarts vermoedt een hartprobleem (hartaanval/hartfalen) of een tumor in de borst want ze was verschrikkelijk benauwd van het ene op het andere moment(en volledig in paniek met gillen en al). Ze was sinds een paar weken gewicht aan het verliezen maar was verder actief en vrolijk en at en dronk goed. Ik was net van plan om haar deze week eens te laten onderzoeken bij de dierenarts maar blijkbaar was het een probleem wat uiteindelijk niet behandelbaar zou zijn geweest aangezien ze dus binnen een uur nadat het echt misging stief in mijn armen bij de dierenarts (de dierenarts was bezig om een infuus aan te leggen om haar in te laten slapen want die zag ook in dat ze stervende was maar ze was sneller). Ze zat al wel een aantal jaren aan een sterke vorm van Prednison i.v.m. astma dus ik wist dat ze niet 20 zou worden met dit soort medicijnen maar uiteindelijk was het toch een verrassing dat het zo ineens en zo snel ging aan het einde. Uiteindelijk is ze 13,5 jaar oud geworden, je gunt ze uiteraard langer maar blijkbaar was het haar tijd om te gaan, ze zal gemist worden. Vrijdag naar het crematorium gebracht waar ze vanmorgen is gecremeerd, vrijdag willenwe haar weer ophalen![]()
hier ook n beetje, voelt wat slapper ofzoquote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:19 schreef Barreltje het volgende:
J.! goed!!
hier is er een theezakjes alert afgevaardigd..
iemand tips en trics om het toch een beetje "vol" te houden?/
Hier ook, is niet raar na 30 kilo... Het wordt allemaal slapper, maar niet minder. Borstverkleining mag als ik blijvend op m'n streefgewicht ben.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:21 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hier ook n beetje, voelt wat slapper ofzoik vind het maar eng
Succes J.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:00 schreef Jarno het volgende:
Vanochtend gewogen en we beginnen dus op 88 kilo rond. Als voedingsschema hou ik het schema aan wat ik hierboven al gepost heb, met ingebouwde snackmomenten in het weekend.. Het mot wel leuk blijven immers. En verder gewoon 'nadenken voordat je wat in je waffel stopt want je weet best hoe het hoort' zoals mijn dietiste dat altijd zo charmant zei.
.
It's on!.
Mooi toch! Dat speelt bij mij ook wel mee, ik hoop stiekum een beetje dat ik op termijn zelfs van m'n bloeddrukpillen (die vrij licht zijn op zich) af te komen...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:12 schreef Mirjam het volgende:
ondanks dat ik bijna niks merk qua gewicht, zijn er kennelijk wel andere factoren opgeknapt; vorige keer controle zat ik op het randje qua diabetes, nu was m'n suiker goed
In mn blub merk ik het ook. Sorry ik neem dat woord even van je over. Tof woord.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:24 schreef Purdey het volgende:
Zo, even lekker naar de kapper geweest. Was sinds m'n verjaardag begin november niet meer geweest.
Bij mij begint vooral Blub slapheids rimpeltjes te vertonen. En Blub is dat rolletje (Rol in mijn geval, met hoofdletter) wat altijd zo charmant boven je broek uitkomt. Geen idee of ik vanochtend was afgevallen, heb me gisterochtend niet gewogen. Om een nervous breakdown te voorkomen
O: Smoothie magere yoghurt, karnemelk, scheutje sap, frambozen. Ontbijtbiscuit erbij.
L: 4 sneeën volkoren. 2 met kipfilet, 2 met pindakaas. Paar trostomaatjes en beker karnemelk erbij.
T: Kwark, worteltjes. Bekertje cup a soup.
D: Pastinaak uit de oven, worteltjes&aardappeltjes uit de oven erbij met wat uitgebakken spekjes.
A: 2 sinaasappels, bekertje activia.
S: Fietsen!
Goed nieuws!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:12 schreef Mirjam het volgende:
ondanks dat ik bijna niks merk qua gewicht, zijn er kennelijk wel andere factoren opgeknapt; vorige keer controle zat ik op het randje qua diabetes, nu was m'n suiker goed
Denk niet dat dat hier gaat lukken met mijn bloeddrukpillen maar wellicht kan de versterkende pil (die dus de werking van de anderen versterktquote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mooi toch! Dat speelt bij mij ook wel mee, ik hoop stiekum een beetje dat ik op termijn zelfs van m'n bloeddrukpillen (die vrij licht zijn op zich) af te komen...
zeker, al mag er nu ook wel wat gewicht afquote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mooi toch! Dat speelt bij mij ook wel mee, ik hoop stiekum een beetje dat ik op termijn zelfs van m'n bloeddrukpillen (die vrij licht zijn op zich) af te komen...
Maaltijdsalade? Kwestie van sla, wat groenten (eventueel uituit pot/blik), koude pasta/aardappelstukjes, ei/vlees e.d. en een dressing die je zo mager kunt houden als je zelf wilt.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heeft iemand ideeën voor een zeer simpele maaltijd? In voorgaande tijden had ik nu friet gehaald of een pizza gegeten, maar dat is nu niet een goed idee.
(ik ben bekaf van dans en muziek. Leuke minor, maar het maakt me twee maal per week een beetje dood)
Yep, die strakke buik van een 16-jarige kun je wel vergeten.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:53 schreef Bluezz het volgende:
Ik noem de Blub altijd mn Muffintop
Wat fijn Mir dat je diab nu beter isOok wel belangrijk...
En na 14k afvallen in 2010 zit er nog vooral veel vet op mn maag (ouwevrouwenkwaal zie ik om me heen) Afvallen gaat niet erg meer, maar ik blijf wel steeds op hetzelfde (over-) gewicht van 93k.
Had ik zaterdag bij een kennisje...had pure chocolade met noten en vruchten op tafel staan, normaal is het bij de melkchocolade van deze versiequote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:36 schreef Sjeen het volgende:
Succes met het verslaan van het monster spekkieHet helpt om bij zulke dingen je af te vragen of het lekker genoeg is om gewichtstoename op de koop toe te nemen. En hoe je je voelt als je het gegeten hebt... Vaak is het dan niet interessant meer om op te eten.
Klopt Joene, wel van elke week (dag) een zak chips... En 1 zak chips is prima, als je er echt van genietquote:
Ik eet momenteel alleen mn dieet lijstje , das echt meer dan genoeg , mis wel mn cola!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Klopt Joene, wel van elke week (dag) een zak chips... En 1 zak chips is prima, als je er echt van geniet
Vandaag laatste dag los, morgen weer het normale leven in...
Afkicken Joene, afkickenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:02 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik eet momenteel alleen mn dieet lijstje , das echt meer dan genoeg , mis wel mn cola!
ik heb NUL honger , sterker nog eet meer dan ik normaal at , alleen nu is het allemaal gezonde meuk.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Afkicken Joene, afkickendat moet ik na morgen ook weer... Zal de sjoes wel missen. Maar je merkt dat afvallen absoluut niet inhoudt dat je honger moet hebben, toch?
Ijsbergsla, tomaatjes, appeltje. Heb je altijd een basis voor een salade.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:14 schreef Myraela het volgende:
Ik heb er wel moeite mee dat mijn ouders zo laat eten. Waardoor ik als avondeten gewoon brood eet. En het is wel mn eigen schuld dat ik het niet volhoud tot hun avondeten, maar toch baal ik want ik wil meer groenten.
Misschien maar iets van rauwkost in huis halen, dan kan ik dat tenminste nog bij mn lunch of avondeten eten.
Pastinaak is lekker.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:43 schreef Roze_spekkie het volgende:
Purdey![]()
Pastinaak heb ik in heel m'n leven nog nooit gegeten denk ik. Ik ga zo eens even googlen.
Lastig als je werk je schema in de war gooit he, maar morgen is er weer een dag!
Myraela, hoe laat eten je ouders dan, ik ben gewoon even nieuwsgierig.
Lust je light?quote:
hmmm nee geen fan van ,gewoon trek in mn glas echte colaquote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Lust je light?
Persoonlijk geef ik liever toe aan wat ik wil op een of andere compromis dan dat ik het blijf willen tot het moment dat ik de controle verlies.
Mja, ligt wat lastig. Dat zou wel de oplossing zijn. Sowieso moet ik gewoon meer eten dan zou ik het wel volhouden, maar dat moet ik langzaam opbouwen want anders gaat het fout.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Myraela, kan je niet een extra middagtussensoortje eten? Wij eten ook vaak heel laat en dan neem ik gewoon om een uur of 6 een tussendoortje en na het eten niets of weinig.
Of wat meer dingen gaan bedenken die niet echt een complete maaltijd zijn, en die over de hele dag uitspreiden. Dat is eigenlijk 't beste. En als je dat avondeten met je moeder belangrijk vindt, dan eet je toch gewoon 1 broodje met wat, in plaats van meerdere?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mja, ligt wat lastig. Dat zou wel de oplossing zijn. Sowieso moet ik gewoon meer eten dan zou ik het wel volhouden, maar dat moet ik langzaam opbouwen want anders gaat het fout.
Na het avondeten eet ik sowieso al niets. Opzich is het eerder avondeten geen ramp. Ik moet gewoon wat meer dingen gaan bedenken die ik kan eten die echt een complete maaltijd zijn.
Nu volg ik je niet meer. Geen complete maaltijd over de dag uitspreiden?quote:Op woensdag 22 februari 2012 02:13 schreef twi het volgende:
[..]
Of wat meer dingen gaan bedenken die niet echt een complete maaltijd zijn, en die over de hele dag uitspreiden. Dat is eigenlijk 't beste. En als je dat avondeten met je moeder belangrijk vindt, dan eet je toch gewoon 1 broodje met wat, in plaats van meerdere?
ik heb het misschien gemist, maar is het niet handig om met een dietist en/of psychologe hierover te gaan praten??quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nu volg ik je niet meer. Geen complete maaltijd over de dag uitspreiden?
Ik kan geen extra eetmomenten doen omdat ik dan in paniek raak en dan verval ik straks weer in een vreetbui. Met mn moeder mee-eten maakt me niet uit, alleen moet ik dus groenten voor mezelf gaan verzinnen/maken want anders eet ik echt alleen maar troep.Nouja, brood is geen troep, maar ik moet gewoon wel groenten op een dag eten. Ik eet ook al geen fruit.
Vanavond ga ik waarschijnlijk even wraps maken met kip en avocado.
Dankjequote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Spekkie, ik vind het hartstikke goed dat je niet aangekomen bent. Ik ben ook niet echt aan het lijnen en pak het meer op jouw manier aan. Gewoon beter nadenken over wat ik eet. Ik zou het dus wel op prijs stellen als je gewoon mee post. Wie weet steek ik er nog wat van op.
Om een lang verhaal kort te maken heb ik daarvoor bij een psycholoog gelopen in de periode dat ik 25 kilo af was gevallen. Maar mijn eetprobleem had geen prioriteit dus ik ging voor mijn andere diagnose op therapie. Uiteindelijk uit die therapie geschopt omdat ik niet genoeg zou verbeteren en toen heb ik het opgegeven met de hulp in Nederland en met mezelf; weer veel aangekomen en nu ben ik al 2 jaar af en aan bezig met weer terug af te vallen zonder door te slaan naar niet te eten of door te slaan naar veel te veel te eten.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:09 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik heb het misschien gemist, maar is het niet handig om met een dietist en/of psychologe hierover te gaan praten??
dit is echt geen normaal gedrag hoor!
Ik kijk zelf vaak op de Allerhande van Albert Heijn. Kun je allerlei dingen selecteren waaronder ook slank, budget, voor-hoofd-nagerecht.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:29 schreef Joene het volgende:
Iemand nog goede websites met lekkere en goede maar magere recepten ?
Ik had gisteren soort van zo'n dag. Ik heb mezelf wijsgemaakt dat ik ziekjes was (voelde me alleen 'niet lekker'). Heb niet eens superslecht gegeten maar doordat ik de hele dag op de bank heb gelegen heb ik natuurlijk amper iets verbrand. Stom is dat he? Als je nou meer eet als je actiever bent zou dat prima zijn. Meer/slechter eten bij inactiviteit is echt zo slecht!quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:25 schreef Roze_spekkie het volgende:
[..]
Dankje![]()
Ik heb nu een moeilijk momentje, zoals iedere week.
Op woensdag ben ik altijd vrij, de kinderen zijn op school.
Er moet eigenlijk van alles gebeuren in huis en ik zit nog steeds bij de pc.
Wat er nu meestal gebeurt is dat ik een kop koffie ga zetten, en er een cracker of plakje ontbijtkoek () bij neem. Tot zover niks aan de hand, monster slaapt nog.
Eenmaal begonnen met kauwen gaat er nog wat meer naar binnen, maar net wat er in huis is.
Dat kan een restje chips, nootjes, ham of wat ook zijn.
Door de koffie/koek is "monster" wakker geworden en laat me dingen eten die ik eigenlijk niet wil.
Vervolgens begin ik te gapen, en ga even op de bank liggen lezen waar ik natuurlijk in slaap sukkel. Net op tijd om de kinderen uit school te halen word ik wakker, en baal vreselijk van mezelf.
Ik heb verkeerde dingen gegeten, geluierd én dus niks in huis gedaan.
Wat ik nu ga doen. Koffie maken, cracker eten en dan meteen de deur uit voor boodschappen. Daarna m'n dingetjes in huis doen. Ik negeer de aandrang om te vreten, is het plan
Zou je misschien het eten dat je van jezelf mag anders over de dag kunnen verdelen dan?quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Om een lang verhaal kort te maken heb ik daarvoor bij een psycholoog gelopen in de periode dat ik 25 kilo af was gevallen. Maar mijn eetprobleem had geen prioriteit dus ik ging voor mijn andere diagnose op therapie. Uiteindelijk uit die therapie geschopt omdat ik niet genoeg zou verbeteren en toen heb ik het opgegeven met de hulp in Nederland en met mezelf; weer veel aangekomen en nu ben ik al 2 jaar af en aan bezig met weer terug af te vallen zonder door te slaan naar niet te eten of door te slaan naar veel te veel te eten.
Wat er nu dus op neer komt dat ik weinig kan eten omdat ik anders in paniek raak en in die paniek kan ik 2 kanten op, opgeven en een vreetbui of nog minder eten.
Dus nu probeer ik steeds een beetje meer te gaan eten zonder voor mezelf over die grens heen te gaan. Dat gaat langzaam maar ik merk al wel verbetering.
Nouja, vandaag goed bezig dan toch weer! Misschien had je een hangdagje nodig om weer in balans te zijnquote:Op woensdag 22 februari 2012 10:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik had gisteren soort van zo'n dag. Ik heb mezelf wijsgemaakt dat ik ziekjes was (voelde me alleen 'niet lekker'). Heb niet eens superslecht gegeten maar doordat ik de hele dag op de bank heb gelegen heb ik natuurlijk amper iets verbrand. Stom is dat he? Als je nou meer eet als je actiever bent zou dat prima zijn. Meer/slechter eten bij inactiviteit is echt zo slecht!
Ik ga straks lekker een mile doen en vanmiddag lopend naar het stadskantoor om mijn ID op te halen. Lekker gezond, in de frisse lucht. Tsjakkaaa and such.
Met nog een normaal diner erbij, niet verkeerd toch?quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben vandaag keihard door mijn wekker heen geslapen. De antenne was losgeschoten, waardoor er enkel zachte ruis was. Alles is weer gefixt en nu wat steviger. Een keer om 11:00 wakker worden is wel lekkerVoel me ineens een stuk beter!
Bruch: 3 boterhammen Sandwichspread
T. Misschien nog een boterham (ligt eraan of ik tijd heb)
T. twee appels
D. Nog geen idee
T. wat rauwe groente.
Te weinig, dus ik probeer er ergesn nog wat tussen te douwen
Flink lopen hossen, Sjeen?!quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:36 schreef Sjeen het volgende:
Carnaval heeft per saldo 7 ons gewichtsverlies opgeleverd
*knuffel* Misschien een wandeling of iets dergelijks proberen? Sterkte!quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Godver, stress op mn werk en acuut moet ik echt.vechten tegen de behoefte onwijs te gaan schranzen
Ja, best wel eigenlijk en netjes op de fiets de stad in... Genoeg gedronken, maar op zondag na wel normaal gegeten. En nu ben ik iets lekkers met veel groente aan het verzinnen voor vanavond. Morgen in elk geval zuurkool.quote:
het is allemaal alleen maar psychisch..quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Godver, stress op mn werk en acuut moet ik echt.vechten tegen de behoefte onwijs te gaan schranzen
Ja, ik probeer nu mn brood naar de ochtend te verplaatsen, dan kan ik in de middag iets kleins eten zodat ik het vol kan houden tot de avond. En ik de avond behalve het vlees met mijn ouders mee-eten. Dan zit er meer tijd tussen mn grotere eet-momenten en dan heb ik weer een soort van lunchmoment dat ik dan langzaam groter kan maken.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zou je misschien het eten dat je van jezelf mag anders over de dag kunnen verdelen dan?
En dat het met één therapie jaren geleden mislukte wil natuurlijk niet zeggen dat een andere therapie een paar jaar later over een heel ander onderwerp (de es) ook mislukt. Misschien is het geen slecht idee om het weer eens te proberen? Wie weet steek je er iets van op.
Ik hoop voor je dat het lukt... zelf denkpatronen doorbreken is enorm lastig. En voor NAO is ook prima hulp te vinden hoor!quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, ik probeer nu mn brood naar de ochtend te verplaatsen, dan kan ik in de middag iets kleins eten zodat ik het vol kan houden tot de avond. En ik de avond behalve het vlees met mijn ouders mee-eten. Dan zit er meer tijd tussen mn grotere eet-momenten en dan heb ik weer een soort van lunchmoment dat ik dan langzaam groter kan maken.
Ik heb wel overwogen om weer hulp te vragen, alleen val ik in de NAO-groep en daar is eigenlijk maar erg weinig begeleiding in. Na de vorige keer ging het achteraf alleen maar slechter dan beter, dus ik wil dat nu nog even ontlopen zolang ik het zelf steeds beter de goede kant op probeer te krijgen.
hoe heb je die quinoa klaar gemaakt?quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:20 schreef RandomMoron het volgende:
Mijn soep was echt fantastischwas echt precies wat ik nodig had! Alleen de soya was niezo lekker. Volgende keer weer verse kopen bij de toko
![]()
Mijn rijles ging echt desastreus, nawee van migraine vrees ik.
Morgen naar de dierenarts met mn kat, vrij inloopspreekuur dus vrij onvoorspelbaar hoe druk t is,dus nu alvast lijstje maken ivm werk
O : quinoa met kaneel en aardbeien uit de diepvries ( las op inet dat quinoa ook ontbijt kon zijn)
T : een grote sappige, ietwat harde peer, cappuccino
L : twee boterhammen kaas, leftover soep
T : fruit
D : stamppot peen/ ui met wat gember, vegarookworst
T : yoghurt
ja, kut is dat he?quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:09 schreef Joene het volgende:
Motivatie dipje , onzin maar ik moest vandaag dus terugkomen bij de "voedingsdeskundige" en was na 5 dagen dus 200 gram afgevallen , nu moet ik zeggen met mn nieuwe voedingsplan eet ik meer als dat ik deed , maar ik vond het wel een beetje domper
ik zal daar ongetwijfeld boven zitten.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:15 schreef Joene het volgende:
Ja ik weet ook wel dat ik gewoon goed bezig ben hoor.
En door veel sporten , beter eten , neemt misschien niet mn gewicht maar wel mn vetpercentage af en dat is hard nodig want die zit op 33%
zo doen we het!quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:19 schreef Joene het volgende:
Geen idee , ik wil 13 kilo afvallen en mn vetpercentage omlaag , spierpercentage omhoog.
Dat is mn doel voor 2012 en dat gaat me gewoon lukken.
Even licht koken met wat tot hij beetgaar is. Daarbij aardbeien ontdooit en er doorheen geroerd met een heel klein beetje soya yoghurtquote:Op woensdag 22 februari 2012 20:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hoe heb je die quinoa klaar gemaakt?
Veel water , Veel Pissen , Afvalstoffen je lijf uit ?quote:Op donderdag 23 februari 2012 08:21 schreef Jarno het volgende:
En waarom ben ik zo geindoctrineerd dat als ik in zo'n sport/afval flow zit, ik gelijk met flesjes water ga lopen slepen?. Heb gisteren iets van 2 liter water op, maar helpt dat nou écht of is dat zo'n gewoonte van iedereen die 'gezond' doet?
Mja, maarja. Ís dat echt zo of denkt iedereen dat maar? En wat voor afvalstoffen dan? En zijn dat dan hele zware afvalstoffen ofzo?quote:Op donderdag 23 februari 2012 08:30 schreef Joene het volgende:
[..]
Veel water , Veel Pissen , Afvalstoffen je lijf uit ?
Mijn planning is 2 jaarquote:Op donderdag 23 februari 2012 07:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dikkerdjes, je gaat niet afvallen van 2 weken je best doen. Echt niet. 2 maanden is slechts een leuk begin, het gaat gewoon tijd kosten. Treurig feit, maar wel een feit.
Isa doet een goede omschrijving van mijn dag gisteren. Vandaag weer een dag hoor
ik doe gewoon 2012 !quote:
quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Geen vragen stellen waar je het antwoord al op weet.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik schommel vaak met 3 kilo in een week, snap er niks van. En echt een kilo verschil op een dag :Squote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:09 schreef Joene het volgende:
2 kilo in 1 week ? Wat heb je in godsnaam gevreten ?
taart, knoflook en chinees..quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:09 schreef Joene het volgende:
2 kilo in 1 week ? Wat heb je in godsnaam gevreten ?
dat jah..quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan ook gigantisch schommelen hoor2 kilo komt regelmatig voor en kan zowel omhoog als omlaag zijn. Dus ik kijk niet op van een onsje meer of minder en kijk vooral naar mijn trendlijn.
Ja wij vrouwmensen hebben het maar zwaar.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:45 schreef Blistering het volgende:
Jullie geslacht zit je ook bepaald niet mee
* Blistering rent weg
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:45 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ja wij vrouwmensen hebben het maar zwaar.
Ik gebruik voor het bijhouden dat hacker's diet online en die geeft dan een mooie trendlijn en dat gebruik ik als 'zoveel weeg ik nu'quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:43 schreef Barreltje het volgende:
dat jah..
ik kijk iedere dag.. "meet" iedere week en trek per maand conclusies
ik schrijf het iedere woendsdag op.. en DAT weeg ikquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik gebruik voor het bijhouden dat hacker's diet online en die geeft dan een mooie trendlijn en dat gebruik ik als 'zoveel weeg ik nu'
ohh voor mij wel hoor.. als het snel gaat ben ik blij, als er iets bij komt haal ik mijn schouders opquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:51 schreef Blistering het volgende:
Iedere dag wegen was ook niet altijd bevorderlijk voor mijn humeur moet ik zeggen, maar het is me nooit gelukt om het af te leren. De drang is te groot
Ja omdat mijn lijf erom vraagt, nee omdat mijn lijf eraan moet wennen?quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Herkenbaarquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:51 schreef Blistering het volgende:
Iedere dag wegen was ook niet altijd bevorderlijk voor mijn humeur moet ik zeggen, maar het is me nooit gelukt om het af te leren. De drang is te groot
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja omdat mijn lijf erom vraagt, nee omdat mijn lijf eraan moet wennen?![]()
Oh, eens in de week is niet goed voor mijn humeur! Dagelijks wegen zorgt ervoor dat ik het allemaal veel makkelijker relativeer omdat ik nou eenmaal redelijk schommel.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:51 schreef Blistering het volgende:
Niks mis mee, en in de winkels hangen zat passende zwarte blousenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:38 schreef Stormqueen het volgende:
en dan ineens zit je zwarte blouse zo:
[ afbeelding ]
Sorry ik was afgeleid door je schoenen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:38 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
(dat was wel de initiele reden voor de foto jaquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Sorry ik was afgeleid door je schoenen.
Wat een leuke schoenen en badkamerquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:38 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb net wat broeken uit de kast getrokken die ik al lang niet meer pas. Twee daarvan zijn nu precies op maat en de derde (en mooiste/prettigste) krijg ik wel dicht maar hiervoor moet ik eigenlijk nog wel wat kwijt. Mooi motivatiemiddel inderdaad!.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:47 schreef Myraela het volgende:
Mn bestelde kleertjes zijn binnen.Extra motivatie want voor die broek moet ik toch nog wel 5 kilo kwijt voordat die echt mooi zit. Ookal pas ik hem nu al wel. Nadeel van zo'n laag model.
Doe jij wel krachttraining naast je cardio?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:09 schreef Jarno het volgende:
Gisteren uurtje in de sportschool bezig geweest: fiets, crosstrainer en loopband gehad. Straks even terug voor een uurtje om de steps en de roeidinges te doen, dan heb ik alle apparaten gehad... mag ook wel want er staat twee etentjes op het programma dit weekend.
Alleen maar goed toch?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:38 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
Dat dusquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:37 schreef trovey het volgende:
[..]
Alleen maar goed toch?Je wilt niet weten hoe ik sommige kleding hier draag.
Broeken die ik moet ophouden met een riem anders hangen ze met twee stappen doen op mijn enkels.
Ik blijf ze gewoon doordragen anders blijf ik kleding kopen en dat geld heb ik dan weer niet.
Heel herkenbaar. Al was ik met een broek te laat, die was al te kleinquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:20 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik heb net wat broeken uit de kast getrokken die ik al lang niet meer pas. Twee daarvan zijn nu precies op maat en de derde (en mooiste/prettigste) krijg ik wel dicht maar hiervoor moet ik eigenlijk nog wel wat kwijt. Mooi motivatiemiddel inderdaad!.
Te groot dan toch neem ik aan?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Al was ik met een broek te laat, die was al te klein![]()
Nu ik iets minder afval is dat was gemakkelijker
Jahoor.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:24 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Doe jij wel krachttraining naast je cardio?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |