abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108142619
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

Silmarwen

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkElf op 23-02-2012 11:27:51 ]
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_108142624
En toen gooide ik hem dicht :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_108142692
Mijn vriend vind koken niets aan, en is dus blij dat ik het doe.. En nu ik dus weekmenu's maak, en we afwisselend eten vind hij dat wel leuk, thuiskomen en dan pas ontdekken wat ik nu weer bedacht heb.

En ik ben er ook blij mee, anders had ik toch vaak de neiging om gewoon AGV te doen, en daar snel wat mayonaise bij te pakken.. Dus komt dat weinig meer voor..
pi_108142878
Gisteren 9 km gewandeld *O*
Zojuist 10 km gewandeld *O*

Beetje overenthousiast, maar gisteren was zo lekker dat ik vandaag dacht HUUUUUUUUUUUP *O*

(En dan zo eten bij een vriendin, waarvan ik nu al weet dat die zich al 2 dagen onmeug aan het uitsloven is :D )
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 19 februari 2012 @ 11:32:38 #5
251095 Purdey
Better off alone..
pi_108143006
*Buigt voor Phoebs*

Ik moet ook meer gaan wandelen. Wilde binnenkort een keer naar m'n broer gaan lopen, maar dat wilde ik in stapjes gaan doen. Steeds verder zijn richting op. Nu kijk ik net op Google maps, blijkt dat maar ongeveer 8 km :')

@MoBlo: De couscous wordt het dus als eerste! Misschien met de kipburgers uit het kipgedeelte. Ik eet geen lamsvlees :)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_108143020
In 1 keer 8 km gaan lopen is ook best veel hoor Purdey :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zondag 19 februari 2012 @ 11:36:06 #7
251095 Purdey
Better off alone..
pi_108143084
Jawel, gelukkig is het een weg waar een aantal rotondes in zit, dus ik kan steeds 1 á 2 rotondes verder lopen. En daarna steeds een stukje verder. Moet ik ook wel nog terug :D
  Licht Ontvlambaar zondag 19 februari 2012 @ 11:45:25 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108143238
Mijn lief heeft zojuist het ultieme antikaterbroodje voor me gemaakt, een Italiaanse bol met wat citroenmayonaise, een halve avocado, een gekookt eitje en wat lenteui. De perfecte brunch na een avond stappen O+

We gaan straks de kinderoptocht kijken in Valkenburg, heb totaal nog geen planning wat eten betreft voor vandaag. Ik merk het wel... Voor morgen staat er zuurvlees met rode kool en frietjes op het menu.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 19 februari 2012 @ 13:03:56 #9
251095 Purdey
Better off alone..
pi_108145173
Tuurlijk Sjeen, jou man maakt broodjes. De man van Lucky maakt muffins.

Ik voel me ineens een eenzame ouwe vrijster die zelf voor haar voedsel moet zorgen.
pi_108145324
Ik ben pas echt af gaan vallen toen ik alleen woonde Purdey ;)
pi_108145969
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 13:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben pas echt af gaan vallen toen ik alleen woonde Purdey ;)
Mijn moeder zegt altijd "gelukkig zijn maakt dik" ;)
pi_108146044
Omgekeerd idd ook waar :D

20 van mijn verloren kilo's raakte ik kwijt in het half jaar dat ik echt doodongelukkig was. :D

Kan ik iedereen aanraden *O*
pi_108146180
ligt er een beetje aan of je een emotie eter bent :P als j gaat eten als je je ongelukkig voelt kan je misschien maar beter gelukkig zijn ;)

hier wordt vanmiddag een worteltjestaart gemaakt voor morgen op werk :) als ik nog wat deeg over heb maak ik nog wat cupcakes O-)

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_108146272
Ik eet bij alles :D

Maar aan het begin van die periode heb ik wel heel bewust gekozen, of ik ga heel veel eten, of heel weinig... Dan maar heel weinig. Ik vertikte het om me in die periode ook nog eens vol te gaan vreten.

Gezond en verstandig was (voelde) sowieso geen optie in die tijd, dus koos ik het slechte dat toevallig goed uitpakte. Heb toen een half jaar op koffie, sigaretten en een verdwaalde avocado geleefd :')
pi_108146288
Ok, heel snugger weer. Ik zie nu net dat Barretje en Barreltje 2 verschillende users zijn.
Spoilers!
pi_108147965
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 13:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, heel snugger weer. Ik zie nu net dat Barretje en Barreltje 2 verschillende users zijn.
het zijn wel dezelfde users hoor ;)
:*

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_108147987
voor de kook/bak goeroes..
ik moet de eieren " loskloppen"
wat is loskloppen???

zondag 19 februari 2012 @ 14:29:09 #18
251095 Purdey
Better off alone..
pi_108148024
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 13:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Omgekeerd idd ook waar :D

20 van mijn verloren kilo's raakte ik kwijt in het half jaar dat ik echt doodongelukkig was. :D

Kan ik iedereen aanraden *O*
Dat is zó fijn O+
In januari 2010 iemand leren kennen, heel verliefd geworden en tot juni 20 kilo afgevallen. In juni ging de relatie uit, en kwam er daarna weer 5 kilo bij. In november 2011 kwam ik hem toevallig weer tegen en hoppa, daar ging weer 4 kilo in 2 weken. Misschien moet ik 'm weer eens opzoeken/bellen/'toevallig' tegenkomen :D
  zondag 19 februari 2012 @ 14:29:53 #19
251095 Purdey
Better off alone..
pi_108148045
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2012 14:27 schreef Barretje80 het volgende:
voor de kook/bak goeroes..
ik moet de eieren " loskloppen"
wat is loskloppen???
In een bakje de eieren kapot tikken, en er dan met een vork/garde even doorheen kloppen/slaan/roeren zodat het wit en de dooier zich met elkaar vermengen :)
pi_108148110
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 14:29 schreef Purdey het volgende:

[..]

In een bakje de eieren kapot tikken, en er dan met een vork/garde even doorheen kloppen/slaan/roeren zodat het wit en de dooier zich met elkaar vermengen :)
ahh ok :D
dus niet helemaal stijf of schuimend oid :P

zondag 19 februari 2012 @ 14:40:52 #21
251095 Purdey
Better off alone..
pi_108148476
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2012 14:31 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

ahh ok :D
dus niet helemaal stijf of schuimend oid :P
Nee hoor, hetzelfde als dat je een omeletje zou maken :)
pi_108151167
tnx purdey

lijstje vandaag is iets beter dan gister:

O/L: ontbijtgranen met yoghurt
T: 2 wortels en een handje walnoten (rara wat voor taart ben ik aan het maken :P )
T: cupcakeje van overgebleven deeg
D: zelfgemaakte pizza :9~
T: cupcakeje :D

nu even luieren op de ban en kijken hoe sven kramer 15000 kcal verbrand :P

maandag 20 februari 2012 @ 07:23:11 #23
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_108176421
Slecht weekend! Streep eronder, en een goede week. ;)
pi_108176436
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 07:23 schreef Silmarwen het volgende:
Slecht weekend! Streep eronder, en een goede week. ;)
game on! ^O^

maandag 20 februari 2012 @ 07:27:36 #25
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_108176445
Wel een enorm leuk weekend. ;)

En spierpijn niet normaal. De Bodybalance ging ook erg... pijnlijk. Wel gesport overigens. Deze week werk ik meteen 3 hele dag omdat het vakantie is, dat helpt ook wel. :D
pi_108177620
Ja hoi, ik hier?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_108177819
quote:
8s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:37 schreef Jarno het volgende:
Ja hoi, ik hier?
Schrik jij ook elke keer als je je eigen naam hier ziet?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_108177870
Gelukkig geeft de weegschaal nog steeds een dalende lijn aan, dus slank de zomer in moet vast lukken (of iig relatief slank vergeleken mijn startpunt).
'k Had gisteravond wel een enorme hoeveelheid wortelen gegeten *en neen, daar voel ik me niet schuldig over* omdat ik ineens erg honger had. Dus ik had gister wel wat fout gedaan klaarblijkelijk *heb anders nooit honger.

Today:
O. 2 boterhammen met een dun laagje sandwichspread.
L. 2 boterhammen met kaas of een wrapje met een salade.
T. Appeltje
D. Geen idee, zat aan couscoussalade o.i.d. te denken.
T. Appel
pi_108177941
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Schrik jij ook elke keer als je je eigen naam hier ziet?
Ja en nee ;). Ben er ook wel weer blij om want dat betekent weer dat ik een goede flow te pakken heb en weer 'zin' om iets te gaan doen. Wil me vanavond in gaan schrijven bij een sportschool, heb me vorige week georienteerd bij drie sportscholen in de buurt (en uiteraard was de duurste het leukst, zucht) en wil dan onder begeleiding van een kilo of 88 naar ongeveer 75 oid. Maar 78 is ook goed. Ofzo. Die kilo's boeien me geeneens zo, da's een leuk bij effect. Wil voornamelijk weer mn conditie op peil krijgen zodat ik niet meer zo moe en futloos ben de hele tijd... En dan hopelijk weer voldoende conditie opbouwen om straks in het voorjaar weer lekker de hardloopschoenen onder te doen en naar buiten te gaan.

Eén probleem echter. Ik háát sporten. }:| .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_108178018
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

Eén probleem echter. Ik háát sporten. }:| .
Dat is wel een probleem -O-
Haat je alle sporten of alleen sporten in de sportschool?
Misschien is een sport in teamverband iets voor je?
Of juist van die groepslessen op de sportschool.
pi_108178026
Is er dan niets te vinden wat je leuk vindt, behalve hardlopen Jarno?
pi_108178029
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gelukkig geeft de weegschaal nog steeds een dalende lijn aan, dus slank de zomer in moet vast lukken (of iig relatief slank vergeleken mijn startpunt).
'k Had gisteravond wel een enorme hoeveelheid wortelen gegeten *en neen, daar voel ik me niet schuldig over* omdat ik ineens erg honger had. Dus ik had gister wel wat fout gedaan klaarblijkelijk *heb anders nooit honger.

Today:
O. 2 boterhammen met een dun laagje sandwichspread.
L. 2 boterhammen met kaas of een wrapje met een salade.
T. Appeltje
D. Geen idee, zat aan couscoussalade o.i.d. te denken.
T. Appel
Wist je dat je lijf heel erg veel hormonen aanmaakt (echt een hele stapel verschillende zoals ghrelin) die ervoor moeten zorgen dat je zin in eten krijgt als je afvalt? Het onderdrukt verder hormonen die signalen geven dat je genoeg hebt gehad (leptine, cholecystokinine). Dit blijft zo tot zeker een jaar nadat je gestopt bent met afvallen. Dé reden dat bijna elk dieet mislukt.

En ik denk dat jouw lijf als een idioot je spierweefsel aan het afbreken is om aminozuren vrij te maken voor andere noodzakelijke processen. Minder spierweefsel = lager basaalmetabolisme = altijd veel minder kunnen eten dan voorheen om op gewicht te blijven.

Weet je wat zo prettig is aan sporten, Jarno? Dat je dan (nou ja, ik dus) ook niet zo snel ongezonde vette/calorierijke dingen gaat eten omdat dat zo zonde van al het sporten lijkt 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_108178088
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is wel een probleem -O-
Haat je alle sporten of alleen sporten in de sportschool?
Misschien is een sport in teamverband iets voor je?
Of juist van die groepslessen op de sportschool.
Hm, contactgestoorde nerd ook nog eens dus voor teamsporten bedank ik helemaal. ;). Nee, het zit gewoon niet in me, maar het moet wel want van niks doen knap ik ook niet op. Heb tijden hardgelopen en dat was okay. Op zich. Maar het was altijd tobben, altijd moeizaam, dus ik wil nu gewoon eens een keer bezig zijn op een manier die zinvol is. Dus trainen met een hartslagmeter, goede intake met doelen stellen, controles, etc. Dat gecombineerd met een schema van de dietiste waar ik ook ooit eens geweest ben moet wel zoden aan de dijk zetten, toch? Grootste probleem zal motivatie zijn... Maar gelukkig heb ik ook al wel gemerkt dat als ik eenmaal bezig ben en resultaat boek, de motivatie er wel weer komt.
pi_108178181
Is er iemand die je mee kan slepen naar de sportschool? Dan moet je wel als die persoon aanbelt om samen naar de sportschool te gaan.
pi_108178188
Ik haat sporten ook. Daar stop ik altijd na 2 weken weer mee. Dus nu eerst maar eens beginnen met de simpele dingen zoals fietsen naar school of naar de stad of naar vrienden en dan telkens net een ommetje nemen. Of met vrienden wat actievere dingen ondernemen.

Mijn doel is om als ik me slank genoeg voel om niet voor lul te lopen, te gaan hardlopen.
pi_108178224
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:06 schreef Myraela het volgende:
Ik haat sporten ook. Daar stop ik altijd na 2 weken weer mee. Dus nu eerst maar eens beginnen met de simpele dingen zoals fietsen naar school of naar de stad of naar vrienden en dan telkens net een ommetje nemen. Of met vrienden wat actievere dingen ondernemen.

Mijn doel is om als ik me slank genoeg voel om niet voor lul te lopen, te gaan hardlopen.
Hoe slank wil je daarvoor zijn? :7

En ik heb ervaring met sportschoolsponsoring :@
pi_108178229
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:06 schreef Isabeau het volgende:
Is er iemand die je mee kan slepen naar de sportschool? Dan moet je wel als die persoon aanbelt om samen naar de sportschool te gaan.
Nah, ik kan het wel ;). Ik dramatiseer graag. :P. Ik heb ook altijd wel de drang om dingen te bewijzen en dat kan ik wel in m'n voordeel gebruiken zeg maar.

Maar voor de zekerheid doe ik wel eerst 1 of 2 losse maandjes voordat ik een jaar abbo afsluit ;)
pi_108178256
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:08 schreef Jarno het volgende:

Nah, ik kan het wel ;). Ik dramatiseer graag. :P. Ik heb ook altijd wel de drang om dingen te bewijzen en dat kan ik wel in m'n voordeel gebruiken zeg maar.

Maar voor de zekerheid doe ik wel eerst 1 of 2 losse maandjes voordat ik een jaar abbo afsluit ;)
ja, ik trapte natuurlijk in het 'veel goedkoper per maand als je direct voor een jaar gaat'trucje :')
pi_108178316
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ja, ik trapte natuurlijk in het 'veel goedkoper per maand als je direct voor een jaar gaat'trucje :')
Nou, dat maakt onderdeel uit van Mijn Plan. Deze sportschool heeft een 10 weken programma, dus dat is 2,5 maand. Ik mag van mezelf dan maximaal 2 losse maanden 'doen' en om die laatste twee weken te halen moet ik dan een jaar abbo 'doen' en tegen die tijd ben ik hopelijk zo gewend/gemotiveerd dat dat geen probleem meer is ;). En ik moet zeggen, ik heb echt een goede indruk gekregen van die sportschool. Heel relaxed, super aardige mensen, veel begeleiding en aandacht, kreeg er bijna gewoon zin in :@.

En ik moet zeggen dat groepslessen als spinning me wel weer aanspreken. Ik hou wel een beetje van extremen, net als met hardlopen, dat je eerst denkt van nooooh, dat kan ik noooooit. En dat het dan toch lukt. :7.
  Licht Ontvlambaar maandag 20 februari 2012 @ 10:13:45 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108178339
En toch is een teamsport ook niet verkeerd voor een contactgestoorde nerd ;) ik ben verre van tactvol, maar volleybal gaat al jaren goed. En het geeft een stok achter de deur voor mij, zomaar afmelden omdat ik geen zin heb, zal ik niet snel doen...

Ik zag zojuist op mijn app dat ik op mijn laagste trend en gewicht zat gisteren, sinds ik begonnen ben met bijhouden via app in november 2010. Uiteraard was ik vanmorgen ineens weer een kilo zwaarder :')
pi_108178355
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als ik bijna bij mn eindstreef ben. Misschien vanaf 5 kilo boven mn eindstreef. Voor de laatste kilo'tjes en om het een beetje te onderhouden.
  maandag 20 februari 2012 @ 10:14:31 #42
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108178362
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ik ook :@

de eerste twee drie maanden lukt het wel, daarna zakt het in..
al " helpt" het ook wel dat ik eerst last van mijn rug en nu van mijn knie heb -O-
gelukkig heb ik 2 vriendinnetjes die iedere week blijven vragen of ik mee ga :D
Morgen kijken of mijn werk het toelaat om te gaan bodybalancen :)

wat niet wil zeggen dat ik niet sport: 2 keer per week volleybal en 1 keer per week yoga :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_108178407
Overigens weet ik wel dat het heerlijk was als je net uit de sportschool kwam en dan weer naar huis ging. Heerlijk fris en helemaal wakker.

Maar toch woog dat niet op tegen de luiheid op de momenten dat ik alleen moest gaan. :')
pi_108178431
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:16 schreef Myraela het volgende:
Overigens weet ik wel dat het heerlijk was als je net uit de sportschool kwam en dan weer naar huis ging. Heerlijk fris en helemaal wakker.

Maar toch woog dat niet op tegen de luiheid op de momenten dat ik alleen moest gaan. :')
Ach ik had er - over het algemeen - ook weinig moeite mee om alleen te gaan hardlopen. Daar ben ik allemaal Remi genoeg voor, om alleen op pad te gaan ;).
pi_108178436
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:16 schreef Myraela het volgende:

Raar hè dat je lijf het resultaat niet onthoudt -O- Dan zou je er juist naar moeten uitkijken!

Ik raakte overigens altijd ergens wel geblesseerd en ipv het na een rustperiode weer op te pakken ging ik gewoon niet meer.
  Licht Ontvlambaar maandag 20 februari 2012 @ 10:17:50 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108178437
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:06 schreef Myraela het volgende:

Ik loop altijd 's avonds...
pi_108178463
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Raar hè dat je lijf het resultaat niet onthoudt -O- Dan zou je er juist naar moeten uitkijken!
Ja dit dus! Zo stom, dat op de bank met een zak chips beter voelt dan dat heerlijke net gesport gevoel.

quote:
Ik raakte overigens altijd ergens wel geblesseerd en ipv het na een rustperiode weer op te pakken ging ik gewoon niet meer.
Dit had mijn post kunnen zijn dus.
  maandag 20 februari 2012 @ 10:21:09 #48
251095 Purdey
Better off alone..
pi_108178507
Ik zou echt heel graag naar een sportschool gaan, maar er zit er niet 1 echt in de buurt. Tot een aantal jaar geleden zat er 1 op het winkelplein hier op 5 minuten loopafstand, maar die ging failliet. Er zit nu een For for free op een industrieterrein op 10 minuten fietsafstand, maar wel totaal uit de route voor mij.
Niet gewogen vanochtend, weet al precies wat voor nare dingen dat ding gaat zeggen, en logisch..

O: Smoothie van 300 ml magere yoghurt en 70 gram bosvruchten. 3/4 golden appel.
L: 3 boterhammen met cottage cheese en tomaat, beker melk.
T: Kwark, een peer. Beker thee.
D: Groente/vlees/aardappels. Bakje griekse yoghurt toe.
A: Plakje light cake, beker thee.
S: Fietsen, 300 kcal.
pi_108178511
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:17 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik loop altijd 's avonds...
Als ik hier 's avonds ga lopen dan moet ik inderdaad wel hard gaan lopen. Ik woon in Rotterdam zuid. 10.gif

Ik denk dat ik eerder naar de ochtend neig, dan is het nog rustig en ben ik meteen goed wakker.

Eerst maar eens even fietsen, want zelf daar heb ik de conditie niet meer voor. :')
pi_108178541
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:21 schreef Myraela het volgende:

Als ik hier 's avonds ga lopen dan moet ik inderdaad wel hard gaan lopen. Ik woon in Rotterdam zuid. [ afbeelding ]
_O-

Goed voor de conditie :7

En ik ga maar eens naar bed :W
pi_108178607
Met hardlopen altijd quasi vrolijk doen / kijken naar mensen die je (voor je gevoel) 'raar' aankijken helpt mij altijd.

Bij de minste of geringste inspanning krijg ik een kop als een tomaat, óók toen ik op m'n 'gemakje' 15km kon hardlopen, dus dat verminderen heb ik al opgegeven ;) maar dat houdt niet in dat je niet goed bezig bent én dat mensen je écht raar aankijken. Natuurlijk zijn er wel eens van die opgeschoten jochies die dat 'grappig' vinden, maar de meeste volwassen mensen vinden het écht niet raar!! En als wel, als je ze dan übervrolijk aankijkt en groet dan zijn ze bij mij altijd wel blij verbaasd of te perplex om wat terug te zeggen _O_ *)
Ja doei.
  maandag 20 februari 2012 @ 10:26:14 #52
251095 Purdey
Better off alone..
pi_108178623
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:21 schreef Myraela het volgende:

[..]

Als ik hier 's avonds ga lopen dan moet ik inderdaad wel hard gaan lopen. Ik woon in Rotterdam zuid. [ afbeelding ]

Ik denk dat ik eerder naar de ochtend neig, dan is het nog rustig en ben ik meteen goed wakker.

Eerst maar eens even fietsen, want zelf daar heb ik de conditie niet meer voor. :')
_O- Klinkt heel bekend! Zevenkamp hier ;) Ook goed voor de conditie ;)
  maandag 20 februari 2012 @ 10:28:02 #53
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108178666
Hardlopen :N
niks voor mij..
Ik ben meer een gezelschapsdier..
ook als ik sport..

en bovendien vind ik hardlopen als sport ook helemaal niet leuk...
pi_108178766
Ik ben ook niet echt een sporter. In mijn puberteit wel, toen sportte ik 6 x per week maar dat was voornamelijk om mijn ouderlijk huis te ontvluchten. Vorig jaar heb ik dure hardloopschoenen gekocht want dan zou ik wel gaan hardlopen. Dat ging een tijdje goed, toen werd ik ziek. Nu heb ik ze aan tijdens mijn miles. Lekker veilig alleen binnen, dat bevalt me best eigenlijk.

Ik vertrouw het hier voor geen meter. Ik ben 1,2 kilo afgevallen sinds vorige week maandag en heb geen enkele dag gehad dat er een onsje bij was gekomen. Het zou dus zomaar kunnen dat mijn medicijnen aan slaan maar ik heb dat al zo vaak gedacht. En elke keer was mijn hormoonspiegel toch weer veel te slecht. Maar aan de andere kan slik ik nu zoveel hormoon dat ik al lang goed ingesteld had moeten zijn dus het kan nooit lang meer duren voor het ok is dus misschien is dat moment wel nu. Moeilijk allemaal hoor. Het is zo verleidelijk om te denken dat het super gaat maar dan is de klap weer zo groot als dat niet zo blijkt te zijn. Nou ja, een week is nog maar heel kort dus ik blijf vooralsnog gematigd positief maar wel voorzichtig.

Gisteren:
O: Yoghurt met muesli, 2 tl lijnzaad
T: 2 kaasrijstwafels, glas tomatensap
L: 2 tosti's met lekker fout witbrood en 48+ kaas en ham
T: smoothie, 1 hap muffin, geproefd tijdens het koken: muffinbeslag, kruidenboter en mayonaise
A: Krabsalade met mangosalsa, Ovenaardappeltjes aangebakken in wagyu vet, gegrillde venkel, kreeft met kruidenboter , beetje saus, beetje mayo
T: 2 dropballen. 1 muffin met 3 eetlepels brownieijs.

Ik heb echt de geweldigste zondag ever gehad, het leek wel kerst met al dat gekokkerel en eten *; .

Vandaag:
O: Yoghurt met muesli, 2 tl lijnzaad
S: 1 mile
T: 2 kaasrijstwafels, glas tomatensap
L: 1/2 bagel met hummus, 1/2 bagel met krabsalade. Mangosalsa
T: Smoothie en ?
A: Thaise biefstukreepjes, aubergine, paprika, champignon, witte rijst
T: ?
Spoilers!
pi_108178921
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
Met hardlopen altijd quasi vrolijk doen / kijken naar mensen die je (voor je gevoel) 'raar' aankijken helpt mij altijd.

Bij de minste of geringste inspanning krijg ik een kop als een tomaat, óók toen ik op m'n 'gemakje' 15km kon hardlopen, dus dat verminderen heb ik al opgegeven ;) maar dat houdt niet in dat je niet goed bezig bent én dat mensen je écht raar aankijken. Natuurlijk zijn er wel eens van die opgeschoten jochies die dat 'grappig' vinden, maar de meeste volwassen mensen vinden het écht niet raar!! En als wel, als je ze dan übervrolijk aankijkt en groet dan zijn ze bij mij altijd wel blij verbaasd of te perplex om wat terug te zeggen _O_ *)
Ja, daarom moet ik op zoek naar een andere route
Die ik vorige week had is ook de route die alle jeugd uit het dorp naar de middelbare school fietst.
pi_108178937
Of een honden uitlaat route.. ook zo'n feest... }:| .
pi_108179473
Ik was even vergeten hoe hoog de splitten van mijn carnavalsjurk waren.....toch maar een donkere panty zoeken :D
pi_108179667
quote:
15s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:39 schreef Jarno het volgende:
Of een honden uitlaat route.. ook zo'n feest... }:| .
;( ja, en dan de baasjes die boos worden op jou als je hun hond 'wegdirrigeert' als die niet luistert naar 'af' of 'ga weg' als deze los rondlopen en al blaffend om je heen cirkelt ;(
Ja doei.
pi_108179696
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 11:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

;( ja, en dan de baasjes die boos worden op jou als je hun hond 'wegdirrigeert' als die niet luistert naar 'af' of 'ga weg' als deze los rondlopen en al blaffend om je heen cirkelt ;(
Ik moet zeggen dat dat ook wel een 'ik duik de sportschool in' motivator is. Er is maar 1 dingen waar ik nog meer een hekel aan heb dan sporten, en dat zijn honden ónder het sporten. :').
pi_108179738
Waar ik tegenwoordig loop valt 't zeer mee met honden, zowel het geblaf als het feit dat ze eigenlijk allemaal netjes aangelijnd lopen. Zou 's uit moeten zoeken of dat hier verplicht is ofzo? Maar in Arnhem/Nijmegen was 't vaker 'hommeles'.
Ja doei.
pi_108184819
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wist je dat je lijf heel erg veel hormonen aanmaakt (echt een hele stapel verschillende zoals ghrelin) die ervoor moeten zorgen dat je zin in eten krijgt als je afvalt? Het onderdrukt verder hormonen die signalen geven dat je genoeg hebt gehad (leptine, cholecystokinine). Dit blijft zo tot zeker een jaar nadat je gestopt bent met afvallen. Dé reden dat bijna elk dieet mislukt.

En ik denk dat jouw lijf als een idioot je spierweefsel aan het afbreken is om aminozuren vrij te maken voor andere noodzakelijke processen. Minder spierweefsel = lager basaalmetabolisme = altijd veel minder kunnen eten dan voorheen om op gewicht te blijven.

I know... (alsnog ga ik me niet schuldig voelen over wortelen).
Daarom eet ik vandaag toch wat meer en voedzamer.
Avondmaal is couscous, feta, walnoten (stuk of vier), courgette, tomaten.
Dus veel eiwitten en wat vetten. Lijst is aangepast.

O. 2 boterhammen pindakaas
L. 2 boterhammen sandwichspread.
T. Salade met groenterestjes (tomaten, komkommer, geraspte wortelen)
T. Appel
D. De bovenbeschreven salade.
T. Appel.

(Dit moet toch een stuk beter zijn o.O)
pi_108184878
En dan flikker je niet om van de honger?
pi_108184945
quote:
15s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:53 schreef Jarno het volgende:
En dan flikker je niet om van de honger?
Nee... momenteel zit ik erg vol.
De salade van vanavond is erg voedzaam en zojuist heb ik ook een behoorlijk bak groente op
pi_108185129
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nee... momenteel zit ik erg vol.
De salade van vanavond is erg voedzaam en zojuist heb ik ook een behoorlijk bak groente op
Mja. Ieder z'n ding en whatever works... Maar ter vergelijk is dit het grote lijnen schema wat ik destijds van m'n dietiste heb gekregen:

quote:
Ochtend:
Schaal Brinta
In de loop van de ochtend:
1 snee volkoren brood besmeerd met halvarine en 35+ kaas (Millner) of magere vleeswaren of zoet beleg
Koffie

Broodmaaltijd:
4 snee volkoren brood besmeerd met halvarine en 35+ kaas (Millner) of magere vleeswaren of zoet beleg

In de loop van de middag:
fruit

Warme maaltijd:
Stukje vlees of vis met jus
Minimaal 4 opscheplepels groenten
4 aardappels (ongeveer 200 gram) of rijst of pasta of 3 snee brood
Rauwkostsalade mag onbeperkt worden gegeten.

In de loop van de avond:
Koffie
Schaaltje magere kwark of magere yoghurt

Water en light frisdrank kan onbeperkt worden gebruikt. In totaal kunt u 1,5 tot 2 liter vocht per dag gebruiken. Tussendoortjes die wel vullen maar niet zoveel caloriën leveren zijn stukjes rauwkost, tomatensap, drinkboullion. Als weekendsnacks kunt u kiezen uit een schaaltje japanse zoutjes, pretzels of 4-6 toastjes.
Never mind de Brinta, dat was een fase :'). Bij elkaar is dit zo'n 1900kcal per dag, gecombineerd met regelmatig bewegen viel ik hier steady maar zeker mee af...
pi_108185276
Hoi :W
Ik ben na een korte tijd enorm veel aangekomen.
Ben 4 maand opgenomen geweest en heb niet erg veel de gelegenheid gehad om af te vallen :P
En nu ik thuis ben wil ik afvallen :)
Ik ben al heel erg bezig om veel te bewegen, vanochtend heb ik eerst een half uurtje wezen hardlopen en daarna 2 uur fietsen. Elke dag zorg ik dat ik minimaal 2 uur in beweging ben, buiten.
Ik eet ook veel gezonder dan voorheen :)

Ik zou graag in de OP geplaatst willen worden.

Twiddel
pi_108186810
Sinds vorige week ben ik al 1,5 kg afgevallen *O*
Nu lekker mango eten :9

Vanochtend ontbeten met een snee bruin brood met muisjes
Tussen de middag een snee bruin brood met filet american, een gekookt eitje en bieslook.
En nu even voor tussendoor mango :)
Twiddel
pi_108186844
quote:
99s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:46 schreef summer2bird het volgende:
Sinds vorige week ben ik al 1,5 kg afgevallen *O*
Nu lekker mango eten :9

Vanochtend ontbeten met een snee bruin brood met muisjes
Tussen de middag een snee bruin brood met filet american, een gekookt eitje en bieslook.
En nu even voor tussendoor mango :)
Waar is de rest van je ontbijt & lunch?
pi_108186896
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Waar is de rest van je ontbijt & lunch?
Hoe bedoel je?
Mijn drinken?
Heb 2 glazen melk erbij gehad, en nu een groot glas water.
Twiddel
pi_108186953
quote:
99s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:48 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Mijn drinken?
Heb 2 glazen melk erbij gehad, en nu een groot glas water.
Ik bedoel dat het ongezond weinig is, zeker als je ook nog eens zoveel erbij sport.
pi_108186974
Zo, iets met spijkers en koppen. Vanavond 20 uur naar de sportschool voor inschrijving + intake.
pi_108186979
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:49 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik bedoel dat het ongezond weinig is, zeker als je ook nog eens zoveel erbij sport.
Oh, had ik niet zo door :P
Ik zal morgen eens 3 boterhammen erbij nemen :Y
Bedankt :)
Twiddel
pi_108186995
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:50 schreef Jarno het volgende:
Zo, iets met spijkers en koppen. Vanavond 20 uur naar de sportschool voor inschrijving + intake.
Leuk *O*
Naar welke ga je? :)
Twiddel
pi_108187016
Living Well. Bij ons 'om de hoek'.
pi_108187026
Is 4 walnoten niet wat veel?
pi_108187106
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:51 schreef Jarno het volgende:
Living Well. Bij ons 'om de hoek'.
Succes! ^O^
Twiddel
  maandag 20 februari 2012 @ 14:53:30 #77
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_108187131
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
ik hield me al in :X
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  maandag 20 februari 2012 @ 14:54:51 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108187180
Ik ga verhuizen :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_108187199
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:54 schreef Tink89 het volgende:
Tof!
Waarheen? :D
Twiddel
pi_108187356
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is dit serieus of sarcastisch? Ik weet niet hoeveel noten een mens moet eten om vlees te vervangen
pi_108187454
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:54 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd!
  maandag 20 februari 2012 @ 15:06:22 #82
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108187706
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Is dit serieus of sarcastisch? Ik weet niet hoeveel noten een mens moet eten om vlees te vervangen
Sarcastisch.

quote:
99s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:55 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Tof!
Waarheen? :D
Zo'n km Noordelijker dan waar ik nu woon... Appartement van zo'n 125 m2. Het grote stressen kan beginnen.

Iemand btw behoefte aan een huurhuis in Tilburg? 825,- per maand en het is gigantisch!

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_108187821
Verhuizen is altijd stressen, maar ook leuk :) Maak er een mooi nieuw begin van!
Succes ermee

Hoeveel noten zijn dan normaal?
  maandag 20 februari 2012 @ 15:11:47 #84
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108187906
Lijstje van vandaag :
O: ontbijtgranen met yoghurt die overigens een beetje te zuur was.. -O- ik geloof dat ik iets anders moet gaan verzinnen voor ontbijt, want het begint me tegen te staan :@
T: "tussendoor" van peijnenburg ( jaja I Know :) )
T: worteltjestaart met 4 walnoten er in! :o
L: salade met 2 boterhammen met becel
t: sinaasappel
D: pasta met groente en gehakt..
S: volleybal :)
pi_108188007
Vanavond dus beginnen met een fijne fietstest op maximale intensiteit om m'n basisconditie te bepalen... dat gaat fijn worden na een half jaar niks doen behalve op de bank lammen en kanen... :').
  maandag 20 februari 2012 @ 15:19:07 #86
251095 Purdey
Better off alone..
pi_108188198
Haha, 4 noten niet wat veel.

Wel even een serieuze vraag aan Cots, waarom zet je bij je eerdere post 'Ik ga me niet schuldig voelen over de wortelen.' Waarom zou je je daar überhaupt schuldig over willen voelen?! Denk je dat ook bij elk glas water wat je drinkt? En bij elke plak komkommer?

Je bent niet op dieet, je bent jezelf totaal aan het verkloten. Niet gek dat je zo lekker afvalt.
pi_108188532
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:14 schreef Jarno het volgende:
Vanavond dus beginnen met een fijne fietstest op maximale intensiteit om m'n basisconditie te bepalen... dat gaat fijn worden na een half jaar niks doen behalve op de bank lammen en kanen... :').
Zo'n test zou ik nu ook niet willen doen. :') Ik ben helemaal licht in mn hoofd als ik de erasmusbrug op ben en helemaal opgelucht dat ik dan even een stukje naar beneden kan. :')

Het fietsen ging vandaag wel beter dan gisteren. Gisteren werd ik zwart voor mn ogen toen ik thuis kwam. :') Mietje ben ik.
pi_108188563
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:27 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zo'n test zou ik nu ook niet willen doen. :') Ik ben helemaal licht in mn hoofd als ik de erasmusbrug op ben en helemaal opgelucht dat ik dan even een stukje naar beneden kan. :')
Mja je moet ergens beginnen he. Desnoods onderaan ;).
pi_108188629
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:29 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mja je moet ergens beginnen he. Desnoods onderaan ;).
Goed punt.
pi_108188657
Hmm,
O: 2 sneedjes roggebrood 1 met kaas, 1 met ontbijtspek
T: een uitgebakken koud speklapje, was nog over.
L: 1 snee roggebrood met kaas
T: Minolea
D: Geen idee. Of wat erwtensoep, of uhm, geen idee.

Beweging: 20 minuten fietsen met hond, half uur lopen met hond!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_108188772
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:30 schreef Myraela het volgende:

[..]

Goed punt.
Mja. Geen idee of ik er vanavond om 9 uur nog zo over denk dus. :').
pi_108190199
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:14 schreef Jarno het volgende:
Gewoon geen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_108191024
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:19 schreef Purdey het volgende:
Haha, 4 noten niet wat veel.

Wel even een serieuze vraag aan Cots, waarom zet je bij je eerdere post 'Ik ga me niet schuldig voelen over de wortelen.' Waarom zou je je daar überhaupt schuldig over willen voelen?! Denk je dat ook bij elk glas water wat je drinkt? En bij elke plak komkommer?

Je bent niet op dieet, je bent jezelf totaal aan het verkloten. Niet gek dat je zo lekker afvalt.
Ik ben wel iemand die zich snel schuldig voelt. En bij alles wat ik niet plan (en soms bij was ik wel plan) voel ik me gewoon schuldig. Schuldgevoelens horen helaas bij mij. Als ik in de badkamer een shampoofles laat vallen, voel ik me ook schuldig, misschien hebben de huisgenoten naast de badkamer er last van. Ik leer wel steeds beter schuldgevoelens te negeren.

En ik gok dat ik vandaag wel rond de 1500/1700 kcals zit.

Naja... met twee weken heb ik een gesprek met een psycholoog. Ik hoor wel wat die ervan vindt.
  maandag 20 februari 2012 @ 16:38:03 #94
50936 The_Hives
pi_108191265
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..

En ik gok dat ik vandaag wel rond de 1500/1700 kcals zit.

ik weet wel zeker van niet
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  maandag 20 februari 2012 @ 16:40:41 #95
50936 The_Hives
pi_108191390
ik wil trouwens niet alleen negatief doen richting jou hoor, maar dit is nog niet genoeg
Fok! Federatie
pi_108191523
Dag 3 ook overleefd , althans gok dat avond eten + beetje yoghurt nog wel lukt.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 20 februari 2012 @ 16:44:36 #97
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_108191562
Wat een leuke oldbiezone is het hier O+

Ohja, moet wel ontopic zijn hè? In anderhalf jaar zo'n 40 kilo kwijt geraakt. En voor de rest ga ik even meelurken.
pi_108191611
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:44 schreef twi het volgende:
Wat een leuke oldbiezone is het hier O+

Ohja, moet wel ontopic zijn hè? In anderhalf jaar zo'n 40 kilo kwijt geraakt. En voor de rest ga ik even meelurken.
Twi!
pi_108191653
Twi!
Ja doei.
pi_108191813
Misschien een rare vraag CotS, maar wat at jij vroeger zonder dat je bezig was met afvallen op een dag? Of hoe komt het dat je aangekomen bent?

Want als ik je planningen lees, dan vind ik het niet absurd weinig, ik denk dat er heel veel mensen zijn die zo eten en niet bewust bezig zijn met eten. Genoeg vriendinnen die nogsteeds ontbijten met 2 boterhammen, lunchen met 2 boterhammen en geen heel bord avondeten opkrijgen.

Alleen het denken dat het nog veel is en schuldgevoel klopt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')