Mijn moeder zegt altijd "gelukkig zijn maakt dik"quote:Op zondag 19 februari 2012 13:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben pas echt af gaan vallen toen ik alleen woonde Purdey
het zijn wel dezelfde users hoorquote:Op zondag 19 februari 2012 13:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, heel snugger weer. Ik zie nu net dat Barretje en Barreltje 2 verschillende users zijn.
Dat is zó fijnquote:Op zondag 19 februari 2012 13:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Omgekeerd idd ook waar![]()
20 van mijn verloren kilo's raakte ik kwijt in het half jaar dat ik echt doodongelukkig was.
Kan ik iedereen aanraden
In een bakje de eieren kapot tikken, en er dan met een vork/garde even doorheen kloppen/slaan/roeren zodat het wit en de dooier zich met elkaar vermengenquote:Op zondag 19 februari 2012 14:27 schreef Barretje80 het volgende:
voor de kook/bak goeroes..
ik moet de eieren " loskloppen"
wat is loskloppen???
ahh okquote:Op zondag 19 februari 2012 14:29 schreef Purdey het volgende:
[..]
In een bakje de eieren kapot tikken, en er dan met een vork/garde even doorheen kloppen/slaan/roeren zodat het wit en de dooier zich met elkaar vermengen
Nee hoor, hetzelfde als dat je een omeletje zou makenquote:Op zondag 19 februari 2012 14:31 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ahh ok![]()
dus niet helemaal stijf of schuimend oid
game on!quote:Op maandag 20 februari 2012 07:23 schreef Silmarwen het volgende:
Slecht weekend! Streep eronder, en een goede week.
Schrik jij ook elke keer als je je eigen naam hier ziet?quote:
Ja en neequote:Op maandag 20 februari 2012 09:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Schrik jij ook elke keer als je je eigen naam hier ziet?
Dat is wel een probleemquote:Op maandag 20 februari 2012 09:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Eén probleem echter. Ik háát sporten..
Wist je dat je lijf heel erg veel hormonen aanmaakt (echt een hele stapel verschillende zoals ghrelin) die ervoor moeten zorgen dat je zin in eten krijgt als je afvalt? Het onderdrukt verder hormonen die signalen geven dat je genoeg hebt gehad (leptine, cholecystokinine). Dit blijft zo tot zeker een jaar nadat je gestopt bent met afvallen. Dé reden dat bijna elk dieet mislukt.quote:Op maandag 20 februari 2012 09:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gelukkig geeft de weegschaal nog steeds een dalende lijn aan, dus slank de zomer in moet vast lukken (of iig relatief slank vergeleken mijn startpunt).
'k Had gisteravond wel een enorme hoeveelheid wortelen gegeten *en neen, daar voel ik me niet schuldig over* omdat ik ineens erg honger had. Dus ik had gister wel wat fout gedaan klaarblijkelijk *heb anders nooit honger.
Today:
O. 2 boterhammen met een dun laagje sandwichspread.
L. 2 boterhammen met kaas of een wrapje met een salade.
T. Appeltje
D. Geen idee, zat aan couscoussalade o.i.d. te denken.
T. Appel
Hm, contactgestoorde nerd ook nog eens dus voor teamsporten bedank ik helemaal.quote:Op maandag 20 februari 2012 09:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is wel een probleem![]()
Haat je alle sporten of alleen sporten in de sportschool?
Misschien is een sport in teamverband iets voor je?
Of juist van die groepslessen op de sportschool.
Hoe slank wil je daarvoor zijn?quote:Op maandag 20 februari 2012 10:06 schreef Myraela het volgende:
Ik haat sporten ook. Daar stop ik altijd na 2 weken weer mee. Dus nu eerst maar eens beginnen met de simpele dingen zoals fietsen naar school of naar de stad of naar vrienden en dan telkens net een ommetje nemen. Of met vrienden wat actievere dingen ondernemen.
Mijn doel is om als ik me slank genoeg voel om niet voor lul te lopen, te gaan hardlopen.
Nah, ik kan het welquote:Op maandag 20 februari 2012 10:06 schreef Isabeau het volgende:
Is er iemand die je mee kan slepen naar de sportschool? Dan moet je wel als die persoon aanbelt om samen naar de sportschool te gaan.
ja, ik trapte natuurlijk in het 'veel goedkoper per maand als je direct voor een jaar gaat'trucjequote:Op maandag 20 februari 2012 10:08 schreef Jarno het volgende:
Nah, ik kan het wel. Ik dramatiseer graag.
. Ik heb ook altijd wel de drang om dingen te bewijzen en dat kan ik wel in m'n voordeel gebruiken zeg maar.
Maar voor de zekerheid doe ik wel eerst 1 of 2 losse maandjes voordat ik een jaar abbo afsluit
Nou, dat maakt onderdeel uit van Mijn Plan. Deze sportschool heeft een 10 weken programma, dus dat is 2,5 maand. Ik mag van mezelf dan maximaal 2 losse maanden 'doen' en om die laatste twee weken te halen moet ik dan een jaar abbo 'doen' en tegen die tijd ben ik hopelijk zo gewend/gemotiveerd dat dat geen probleem meer isquote:Op maandag 20 februari 2012 10:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ja, ik trapte natuurlijk in het 'veel goedkoper per maand als je direct voor een jaar gaat'trucje![]()
Als ik bijna bij mn eindstreef ben. Misschien vanaf 5 kilo boven mn eindstreef. Voor de laatste kilo'tjes en om het een beetje te onderhouden.quote:Op maandag 20 februari 2012 10:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe slank wil je daarvoor zijn?
En ik heb ervaring met sportschoolsponsoring
ik ookquote:Op maandag 20 februari 2012 10:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe slank wil je daarvoor zijn?
En ik heb ervaring met sportschoolsponsoring
Ach ik had er - over het algemeen - ook weinig moeite mee om alleen te gaan hardlopen. Daar ben ik allemaal Remi genoeg voor, om alleen op pad te gaanquote:Op maandag 20 februari 2012 10:16 schreef Myraela het volgende:
Overigens weet ik wel dat het heerlijk was als je net uit de sportschool kwam en dan weer naar huis ging. Heerlijk fris en helemaal wakker.
Maar toch woog dat niet op tegen de luiheid op de momenten dat ik alleen moest gaan.
Raar hè dat je lijf het resultaat niet onthoudtquote:Op maandag 20 februari 2012 10:16 schreef Myraela het volgende:
Overigens weet ik wel dat het heerlijk was als je net uit de sportschool kwam en dan weer naar huis ging. Heerlijk fris en helemaal wakker.
Maar toch woog dat niet op tegen de luiheid op de momenten dat ik alleen moest gaan.
Ik loop altijd 's avonds...quote:Op maandag 20 februari 2012 10:06 schreef Myraela het volgende:
Ik haat sporten ook. Daar stop ik altijd na 2 weken weer mee. Dus nu eerst maar eens beginnen met de simpele dingen zoals fietsen naar school of naar de stad of naar vrienden en dan telkens net een ommetje nemen. Of met vrienden wat actievere dingen ondernemen.
Mijn doel is om als ik me slank genoeg voel om niet voor lul te lopen, te gaan hardlopen.
Ja dit dus! Zo stom, dat op de bank met een zak chips beter voelt dan dat heerlijke net gesport gevoel.quote:Op maandag 20 februari 2012 10:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Raar hè dat je lijf het resultaat niet onthoudtDan zou je er juist naar moeten uitkijken!
Dit had mijn post kunnen zijn dus.quote:Ik raakte overigens altijd ergens wel geblesseerd en ipv het na een rustperiode weer op te pakken ging ik gewoon niet meer.
Als ik hier 's avonds ga lopen dan moet ik inderdaad wel hard gaan lopen. Ik woon in Rotterdam zuid.quote:
quote:Op maandag 20 februari 2012 10:21 schreef Myraela het volgende:
Als ik hier 's avonds ga lopen dan moet ik inderdaad wel hard gaan lopen. Ik woon in Rotterdam zuid. [ afbeelding ]
quote:Op maandag 20 februari 2012 10:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik hier 's avonds ga lopen dan moet ik inderdaad wel hard gaan lopen. Ik woon in Rotterdam zuid. [ afbeelding ]
Ik denk dat ik eerder naar de ochtend neig, dan is het nog rustig en ben ik meteen goed wakker.
Eerst maar eens even fietsen, want zelf daar heb ik de conditie niet meer voor.
Ja, daarom moet ik op zoek naar een andere routequote:Op maandag 20 februari 2012 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
Met hardlopen altijd quasi vrolijk doen / kijken naar mensen die je (voor je gevoel) 'raar' aankijken helpt mij altijd.
Bij de minste of geringste inspanning krijg ik een kop als een tomaat, óók toen ik op m'n 'gemakje' 15km kon hardlopen, dus dat verminderen heb ik al opgegevenmaar dat houdt niet in dat je niet goed bezig bent én dat mensen je écht raar aankijken. Natuurlijk zijn er wel eens van die opgeschoten jochies die dat 'grappig' vinden, maar de meeste volwassen mensen vinden het écht niet raar!! En als wel, als je ze dan übervrolijk aankijkt en groet dan zijn ze bij mij altijd wel blij verbaasd of te perplex om wat terug te zeggen
![]()
quote:Op maandag 20 februari 2012 10:39 schreef Jarno het volgende:
Of een honden uitlaat route.. ook zo'n feest....
Ik moet zeggen dat dat ook wel een 'ik duik de sportschool in' motivator is. Er is maar 1 dingen waar ik nog meer een hekel aan heb dan sporten, en dat zijn honden ónder het sporten.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]ja, en dan de baasjes die boos worden op jou als je hun hond 'wegdirrigeert' als die niet luistert naar 'af' of 'ga weg' als deze los rondlopen en al blaffend om je heen cirkelt
I know... (alsnog ga ik me niet schuldig voelen over wortelen).quote:Op maandag 20 februari 2012 09:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wist je dat je lijf heel erg veel hormonen aanmaakt (echt een hele stapel verschillende zoals ghrelin) die ervoor moeten zorgen dat je zin in eten krijgt als je afvalt? Het onderdrukt verder hormonen die signalen geven dat je genoeg hebt gehad (leptine, cholecystokinine). Dit blijft zo tot zeker een jaar nadat je gestopt bent met afvallen. Dé reden dat bijna elk dieet mislukt.
En ik denk dat jouw lijf als een idioot je spierweefsel aan het afbreken is om aminozuren vrij te maken voor andere noodzakelijke processen. Minder spierweefsel = lager basaalmetabolisme = altijd veel minder kunnen eten dan voorheen om op gewicht te blijven.
Nee... momenteel zit ik erg vol.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:53 schreef Jarno het volgende:
En dan flikker je niet om van de honger?
Mja. Ieder z'n ding en whatever works... Maar ter vergelijk is dit het grote lijnen schema wat ik destijds van m'n dietiste heb gekregen:quote:Op maandag 20 februari 2012 13:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee... momenteel zit ik erg vol.
De salade van vanavond is erg voedzaam en zojuist heb ik ook een behoorlijk bak groente op
Never mind de Brinta, dat was een fasequote:Ochtend:
Schaal Brinta
In de loop van de ochtend:
1 snee volkoren brood besmeerd met halvarine en 35+ kaas (Millner) of magere vleeswaren of zoet beleg
Koffie
Broodmaaltijd:
4 snee volkoren brood besmeerd met halvarine en 35+ kaas (Millner) of magere vleeswaren of zoet beleg
In de loop van de middag:
fruit
Warme maaltijd:
Stukje vlees of vis met jus
Minimaal 4 opscheplepels groenten
4 aardappels (ongeveer 200 gram) of rijst of pasta of 3 snee brood
Rauwkostsalade mag onbeperkt worden gegeten.
In de loop van de avond:
Koffie
Schaaltje magere kwark of magere yoghurt
Water en light frisdrank kan onbeperkt worden gebruikt. In totaal kunt u 1,5 tot 2 liter vocht per dag gebruiken. Tussendoortjes die wel vullen maar niet zoveel caloriën leveren zijn stukjes rauwkost, tomatensap, drinkboullion. Als weekendsnacks kunt u kiezen uit een schaaltje japanse zoutjes, pretzels of 4-6 toastjes.
Waar is de rest van je ontbijt & lunch?quote:Op maandag 20 februari 2012 14:46 schreef summer2bird het volgende:
Sinds vorige week ben ik al 1,5 kg afgevallen
Nu lekker mango eten
Vanochtend ontbeten met een snee bruin brood met muisjes
Tussen de middag een snee bruin brood met filet american, een gekookt eitje en bieslook.
En nu even voor tussendoor mango
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 20 februari 2012 14:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waar is de rest van je ontbijt & lunch?
Ik bedoel dat het ongezond weinig is, zeker als je ook nog eens zoveel erbij sport.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:48 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Mijn drinken?
Heb 2 glazen melk erbij gehad, en nu een groot glas water.
Oh, had ik niet zo doorquote:Op maandag 20 februari 2012 14:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het ongezond weinig is, zeker als je ook nog eens zoveel erbij sport.
Leukquote:Op maandag 20 februari 2012 14:50 schreef Jarno het volgende:
Zo, iets met spijkers en koppen. Vanavond 20 uur naar de sportschool voor inschrijving + intake.
ik hield me al inquote:
Is dit serieus of sarcastisch? Ik weet niet hoeveel noten een mens moet eten om vlees te vervangenquote:
Sarcastisch.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Is dit serieus of sarcastisch? Ik weet niet hoeveel noten een mens moet eten om vlees te vervangen
Zo'n km Noordelijker dan waar ik nu woon... Appartement van zo'n 125 m2. Het grote stressen kan beginnen.quote:
Zo'n test zou ik nu ook niet willen doen.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:14 schreef Jarno het volgende:
Vanavond dus beginnen met een fijne fietstest op maximale intensiteit om m'n basisconditie te bepalen... dat gaat fijn worden na een half jaar niks doen behalve op de bank lammen en kanen....
Mja je moet ergens beginnen he. Desnoods onderaanquote:Op maandag 20 februari 2012 15:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zo'n test zou ik nu ook niet willen doen.Ik ben helemaal licht in mn hoofd als ik de erasmusbrug op ben en helemaal opgelucht dat ik dan even een stukje naar beneden kan.
Goed punt.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja je moet ergens beginnen he. Desnoods onderaan.
Mja. Geen idee of ik er vanavond om 9 uur nog zo over denk dus.quote:
Gewoon geen ?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:14 schreef Jarno het volgende:
Vanavond dus beginnen met een fijne fietstest op maximale intensiteit om m'n basisconditie te bepalen... dat gaat fijn worden na een half jaar niks doen behalve op de bank lammen en kanen....
Ik ben wel iemand die zich snel schuldig voelt. En bij alles wat ik niet plan (en soms bij was ik wel plan) voel ik me gewoon schuldig. Schuldgevoelens horen helaas bij mij. Als ik in de badkamer een shampoofles laat vallen, voel ik me ook schuldig, misschien hebben de huisgenoten naast de badkamer er last van. Ik leer wel steeds beter schuldgevoelens te negeren.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:19 schreef Purdey het volgende:
Haha, 4 noten niet wat veel.
Wel even een serieuze vraag aan Cots, waarom zet je bij je eerdere post 'Ik ga me niet schuldig voelen over de wortelen.' Waarom zou je je daar überhaupt schuldig over willen voelen?! Denk je dat ook bij elk glas water wat je drinkt? En bij elke plak komkommer?
Je bent niet op dieet, je bent jezelf totaal aan het verkloten. Niet gek dat je zo lekker afvalt.
ik weet wel zeker van nietquote:Op maandag 20 februari 2012 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..
En ik gok dat ik vandaag wel rond de 1500/1700 kcals zit.
Twi!quote:Op maandag 20 februari 2012 16:44 schreef twi het volgende:
Wat een leuke oldbiezone is het hier
Ohja, moet wel ontopic zijn hè? In anderhalf jaar zo'n 40 kilo kwijt geraakt. En voor de rest ga ik even meelurken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |