Mwuahahaquote:Van de 12- tot 15-jarigen verwacht 40 procent op zijn 35e een maandinkomen te hebben van 5000 euro netto.
Tsja, dat is zo gek nog niet, als het zo doorgaat is dat tegen die tijd nog 1000 euro waardquote:
Wedden voor 5000 euro netto?quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:46 schreef Ulx het volgende:
Hoe naief ben je als je denkt dat we over twintig jaar de Euro nog hebben?
Nee.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:48 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Wedden voor 5000 euro netto?
Mooi geformuleerdquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:43 schreef Dagonet het volgende:
De koude kermis is nog steeds heel populair zie ik.
Helaas absoluut waarquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:54 schreef Thomas B. het volgende:
Vind je het gek. Onze hele jeugd wordt ons verteld dat als we maar hard studeren en ons best doen we het later goed zullen hebben en geen hamburgers hoeven te flippen. Dat we het allemaal beter zullen krijgen dat onze ouders, zoals zij het ook beter hadden dan hun ouders. Maar dat sprookjes is de laatste jaren in rook aan het opgaan, dus ik begrijp dat die realiteit bij die kinderen nog niet helemaal is ingezonken. En niet alleen bij hun.
Ach gus, er is een tijdje een recessie en gelijk roeptoeter jij over de ondergang van de wereld.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:54 schreef Thomas B. het volgende:
Vind je het gek. Onze hele jeugd wordt ons verteld dat als we maar hard studeren en ons best doen we het later goed zullen hebben en geen hamburgers hoeven te flippen. Dat we het allemaal beter zullen krijgen dat onze ouders, zoals zij het ook beter hadden dan hun ouders. Maar dat sprookjes is de laatste jaren in rook aan het opgaan, dus ik begrijp dat die realiteit bij die kinderen nog niet helemaal is ingezonken. En niet alleen bij hun.
Nog zo eentjequote:
Competitie. Er is een substantieel deel van de jongeren die het wel halen. Staar je er niet blind op: als je het niet haalt was je blijkbaar niet goed genoeg. Maar in ieder geval heb je wel geprobeerd er het beste van te maken en voor jezelf een goede plek in de maatschappij te vinden. In het andere geval zat je inderdaad hamburgers te flippen. Dus het is zo gek nog niet.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:54 schreef Thomas B. het volgende:
Ik zeg alleen maar dat het idee van de lineair stijgende lijn niet meer klopt. We moeten er veel harder voor werken en het idee van studietje --> goedbetaalde baan is niet meer zo vanzelfsprekend. Ik heb het helemaal niet over het einde van de wereld, maar wil je nou gaan vertellen dat die wereld niet veranderd is en we allemaal maar vast moeten houden aan oude ideeën?quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach gus, er is een tijdje een recessie en gelijk roeptoeter jij over de ondergang van de wereld.
Nintendogeneratie is geen fuck gewend
[..]
Nog zo eentje
Kunnen mensen ALSJEBLIEFT ophouden met die boete aan te halen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:56 schreef De_Dakgoot het volgende:
vanaf de basischool is het al ja je moet leren zo lang mogelijk doorstuderen als het kan enzo.
nou nu krijg je een boete aan je broek omdat je te lang studeert
en met een papiertje heb je al geen zekerheid in een vaste baan hooguit een half jaar contract en dan komt iemand anders in joun plaats.
Die. Die kinderen denken niet na over het feit dat het straks veel minder waard is.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:51 schreef quo_ het volgende:
[..]
Mooi geformuleerd
Heb t artikel ook gelezen en ben net weer een beetje bijgekomen van het lachen. Ik heb twee kinderen in die leeftijd, straks maar even polsen hoe daar de verwachtingen zijn.
Ik vraag me overigens wel af of de jeugd redeneert in geld van nu of in geld van over 20-23 jaar. In dat laatste geval is 5000 netto iets minder onrealistisch.
ditquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:54 schreef Thomas B. het volgende:
Exact. Dit soort vragen moet je stellen aan jongvolwassenen van zo rond de 18-21. Niet aan kinderen die waarschijnlijk nog nooit 1 dag in hun leven gewerkt hebbenquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:55 schreef WHATSHESAID het volgende:
Alsof jonge pubers überhaupt zicht hebben op zoiets. Dat hoeven ze overigens niet eens, laat ze toch lekker dromen
Kutonderzoek.
quote:Veel jongeren hebben een wel heel rooskleurig beeld van hun financiële toekomst.
Van de 4- tot 8-jarigen verwacht 40 procent op zijn 35e astronaut of prinses te zijn.
Dat blijkt uit een onderzoek van het Nibud en EenVandaag waarvan de resultaten donderdag zijn gepresenteerd.
quote:
Dit inderdaad.quote:
Ik wilde vroeger ook astronaut worden.quote:
Waar kan ik tekenen ?quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:42 schreef MarkyMarkx het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)n-gouden-bergen.html
[..]
2000 bruto aangeboden krijgen
Dat is je niet gelukt hè? Loser.quote:Op donderdag 16 februari 2012 20:25 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik wilde vroeger ook astronaut worden.
Beetje dromen kan geen kwaadquote:
Ik weet niet in welk land jij leeftquote:Op donderdag 16 februari 2012 21:04 schreef iehlaak het volgende:
Zo komt die 5k uit op 1250 netto per maand. En dat is ongeveer modaal.
Modaal is meer rond de 1800.. maar ok.quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:04 schreef iehlaak het volgende:
Met het huidige beleid zou het me niet verbazen als we een inflatie hebben van 7% per jaar. Dit betekent op twintig jaar dat ons geld een factor vier minder waard is. Zo komt die 5k uit op 1250 netto per maand. En dat is ongeveer modaal.
Zitten de jongeren dus helemaal aan de veilige kantquote:Op donderdag 16 februari 2012 21:08 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Ik weet niet in welk land jij leeft![]()
Maar hier in Nederland is 1829 euro netto modaal
Pffff. Heb je er weer zoéén die de modale klok heeft horen luiden....quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:15 schreef Mutant01 het volgende:
33.000 euro bruto (incl vakantietoeslag) is modaal in NL. Wat het netto is kan je helemaal niet zeggen. Dat is zo sterk afhankelijk van de branche waarin je werkzaam bent (denk alleen al aan de pensioenpremies e.d.)
En in 1991 was het ¤ 1.027 netto per maand.quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:08 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Ik weet niet in welk land jij leeft![]()
Maar hier in Nederland is 1829 euro netto modaal
quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:44 schreef OverRated het volgende:
12-15 jaar, waar heb je het ook over..
waarom denk je dat we zoveel mensen met geestelijke problemen hebben?quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:44 schreef trovey het volgende:
Ik hoop dat ze niet teveel teleurgesteld zullen zijn als hun leven heel anders gaat lopen.
Zo "slim" zijn de meeste jongeren niet. Dus 5000 eu netto naar huidige maatstaven.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:51 schreef quo_ het volgende:
[..]
Mooi geformuleerd
Heb t artikel ook gelezen en ben net weer een beetje bijgekomen van het lachen. Ik heb twee kinderen in die leeftijd, straks maar even polsen hoe daar de verwachtingen zijn.
Ik vraag me overigens wel af of de jeugd redeneert in geld van nu of in geld van over 20-23 jaar. In dat laatste geval is 5000 netto iets minder onrealistisch.
Heb je al werk?quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:53 schreef Gamesua het volgende:
Als je het mij had gevraagd had ik ook gegokt op 100K netto, dus ruim 8.5K per maand.
Maar guess what, het gaat ook nog gebeuren (op 27-28 wordt het al 5K netto...)
Open je ogen mensen, 10% van die 12-15 jarigen gaat ook heel rijk worden. Dus het is niet eens zo raar dat er 40% daarop gokken (competitie en ook dat een deel weinig zelfinzicht heeft).
Nederland
Geen goede mening/impressie over jezelf mogen hebben in Nederland
Het is inderdaad een beetje magertjes...quote:
Jaja, je bent een hele bink met je giga-inkomen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is inderdaad een beetje magertjes...
Of begrijp ik je nu verkeerd?
Wat heeft dat met mijn vraag te maken?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
Jaja, je bent een hele bink met je giga-inkomen.
U bent ervaringsdeskundige?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:08 schreef Specularium het volgende:
Gewoon de drugshandel in, zit je er zo boven.
Ik vind 5k netto per maand veel ja. Ik moet het zelf doen met 2200 netto. Dus....quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met mijn vraag te maken?
Maar als je jouw post terugleest... snap je dan ook dat deze vrij nietszeggend is en dat je die ook kan lezen als "wat een schijntje zeg..."? Nou, dan weet je meteen wat ik bedoelde te zeggen met mijn opmerking. Want natuurlijk is het veel in het licht van wat mensen nu eenmaal gemiddeld verdienen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind 5k netto per maand veel ja. Ik moet het zelf doen met 2200 netto. Dus....
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:41 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Ja, ik ga geen loze toekomstvoorspellingen doen
Dit is toch een toekomstvoorspelling?quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:53 schreef Gamesua het volgende:
Als je het mij had gevraagd had ik ook gegokt op 100K netto, dus ruim 8.5K per maand.
Maar guess what, het gaat ook nog gebeuren (op 27-28 wordt het al 5K netto...)
Ach...het is niet voor niets dat ze zeggen dat de jeugd steeds stommer wordt....als ze dit zelfs geloven. De helft zal zijn vmbo niet eens afrondenquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:42 schreef MarkyMarkx het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)n-gouden-bergen.html
[..]
Mwuahaha![]()
![]()
En het is nog echt waar ook, helemaal verontwaardigd als ze na hun opleiding gaan solliciteren en 2000 bruto aangeboden krijgen
9000 bruto naar huidige maatstaven is dan toch ook een hoop geld, in aanmerking nemende dat 60% op het VMBO rondrent?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Voorschrift het volgende:
Iedereen hier lachen over 5k netto, alsof dat een werelds bedrag is wat totaal buiten bereik ligt, de tering zeg. Er is meer dan genoeg te doen op deze planeet om aan dat bedrag te komen en er overheen te gaan. Als je van te voren de ambitie hiervoor al belachelijk loopt te maken met z'n allen ben je eerder zelf degene die uitgelachen moet worden.
Precies..... als je ziet dat studenten al direct een uitkering aanvragen omdat er geen baan beschikbaar is 'in hun veld' (en derhalve te lui zijn om ander werk te doen) hoe gaan deze mannetjes het verdienen? Die gaan eerst nog een geldverslindende studie doen om over tien jaar te contstateren dat de Fokkers het toch bij het rechte eind hadden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
9000 bruto naar huidige maatstaven is dan toch ook een hoop geld, in aanmerking nemende dat 60% op het VMBO rondrent?
alsof je rijk wordt met een goede opleidingquote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
9000 bruto naar huidige maatstaven is dan toch ook een hoop geld, in aanmerking nemende dat 60% op het VMBO rondrent?
Ja, maar waarom meteen focussen op het negatieve.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
We hebben het over 2 tot 3x modaal, dat is gewoon te bereiken met een goede opleiding.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
alsof je rijk wordt met een goede opleiding![]()
Rijk wordt je door een goed idee te hebben zodat maar 1 miljoen mensen (een fractie van de wereldbevolking) jou met dat idee 1 euro willen gevven. Daar hoef je geen raket geleerde voor te zijn, die halen dat neit eens.
Nee het staat zo goed als in mijn contract.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
[..]
Dit is toch een toekomstvoorspelling?
Negatieve? Dat heet gewoon realistisch zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar waarom meteen focussen op het negatieve.
Ook dat is onzin, startsalarissen van 3750 zijn toch vrij hoog.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat voor kut baantje heb je als je maar 2k bruto krijgt in je eerste jaar?Bij de gemiddelde bank krijg je al 2,5k netto in je eerste jaar?
Dan heb je het gewoon over het HBO. Dus die 2k moet je dan krijgen met je MBO diploma..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ook dat is onzin, startsalarissen van 3750 zijn toch vrij hoog.
Ben jij toevallig 12 jaar?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dan heb je het gewoon over het HBO. Dus die 2k moet je dan krijgen met je MBO diploma..
Dit bedoel ik dus.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:12 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Wat een onzinbericht.
12 tot 15-jarigen. Sure, dat zijn jongeren, maar dat zijn 16 tot 19-jarigen ook. Die zullen al een stuk realistischere verwachtingen hebben.
En zelfs nu, in deze groep, vind ik het nog best oke dat (volgens dit onderzoek) slechts 40% onrealistische verwachtingen heeft. Dat betekent dat 60% van deze beginnende pubers dus realistische verwachtingen heeft. Kun je nagaan hoe het is met die oudere groep die ik eerder noemde. Daar zal het aantal realisten nog hoger liggen.
En dan heb je het nog niet eens over de jongeren die dit bedrag straks gewoon wel gaan behalen.
Als ik naar docu's kijk op tv over armoede zijn al die mensen in armoed gekomen door schulden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik zie hier ook alweer salarissen voorbij komen die niet realistisch zijn dus blijkbaar zijn het niet alleen de scholieren die onrealistisch zijn.
Als die salarissen die hier als 'makkelijk haalbaar' echt worden uitbetaald aan 'de fokkers' , waar komt dan al die 'armoede' vandaan??
Armoede zit bij de MBO-ers en lager die gewoon nog steeds een groot deel van bevolking bevatten.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik zie hier ook alweer salarissen voorbij komen die niet realistisch zijn dus blijkbaar zijn het niet alleen de scholieren die onrealistisch zijn.
Als die salarissen die hier als 'makkelijk haalbaar' echt worden uitbetaald aan 'de fokkers' , waar komt dan al die 'armoede' vandaan??
Dat is niet waar.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Armoede zit bij de MBO-ers en lager die gewoon nog steeds een groot deel van bevolking bevatten.
Je krijgt als MBO-er of fabriekarbeider gewoon niet veel
Niemand zegt 'makkelijk haalbaar' maar gewoon 'haalbaar'. Al die superlatieven plaats je toch echt zelf.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niemand zegt 'makkelijk haalbaar' maar gewoon 'haalbaar'. Al die superlatieven plaats je toch echt zelf.
Kortom...makkelijk haalbaarquote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Voorschrift het volgende:
Iedereen hier lachen over 5k netto, alsof dat een werelds bedrag is wat totaal buiten bereik ligt, de tering zeg. Er is meer dan genoeg te doen op deze planeet om aan dat bedrag te komen en er overheen te gaan. Als je van te voren de ambitie hiervoor al belachelijk loopt te maken met z'n allen ben je eerder zelf degene die uitgelachen moet worden.
Dat staat er dus echt niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:20 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
[..]
Kortom...makkelijk haalbaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |