Mwuahahaquote:Van de 12- tot 15-jarigen verwacht 40 procent op zijn 35e een maandinkomen te hebben van 5000 euro netto.
Tsja, dat is zo gek nog niet, als het zo doorgaat is dat tegen die tijd nog 1000 euro waardquote:
Wedden voor 5000 euro netto?quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:46 schreef Ulx het volgende:
Hoe naief ben je als je denkt dat we over twintig jaar de Euro nog hebben?
Nee.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:48 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Wedden voor 5000 euro netto?
Mooi geformuleerdquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:43 schreef Dagonet het volgende:
De koude kermis is nog steeds heel populair zie ik.
Helaas absoluut waarquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:54 schreef Thomas B. het volgende:
Vind je het gek. Onze hele jeugd wordt ons verteld dat als we maar hard studeren en ons best doen we het later goed zullen hebben en geen hamburgers hoeven te flippen. Dat we het allemaal beter zullen krijgen dat onze ouders, zoals zij het ook beter hadden dan hun ouders. Maar dat sprookjes is de laatste jaren in rook aan het opgaan, dus ik begrijp dat die realiteit bij die kinderen nog niet helemaal is ingezonken. En niet alleen bij hun.
Ach gus, er is een tijdje een recessie en gelijk roeptoeter jij over de ondergang van de wereld.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:54 schreef Thomas B. het volgende:
Vind je het gek. Onze hele jeugd wordt ons verteld dat als we maar hard studeren en ons best doen we het later goed zullen hebben en geen hamburgers hoeven te flippen. Dat we het allemaal beter zullen krijgen dat onze ouders, zoals zij het ook beter hadden dan hun ouders. Maar dat sprookjes is de laatste jaren in rook aan het opgaan, dus ik begrijp dat die realiteit bij die kinderen nog niet helemaal is ingezonken. En niet alleen bij hun.
Nog zo eentjequote:
Competitie. Er is een substantieel deel van de jongeren die het wel halen. Staar je er niet blind op: als je het niet haalt was je blijkbaar niet goed genoeg. Maar in ieder geval heb je wel geprobeerd er het beste van te maken en voor jezelf een goede plek in de maatschappij te vinden. In het andere geval zat je inderdaad hamburgers te flippen. Dus het is zo gek nog niet.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:54 schreef Thomas B. het volgende:
Ik zeg alleen maar dat het idee van de lineair stijgende lijn niet meer klopt. We moeten er veel harder voor werken en het idee van studietje --> goedbetaalde baan is niet meer zo vanzelfsprekend. Ik heb het helemaal niet over het einde van de wereld, maar wil je nou gaan vertellen dat die wereld niet veranderd is en we allemaal maar vast moeten houden aan oude ideeën?quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach gus, er is een tijdje een recessie en gelijk roeptoeter jij over de ondergang van de wereld.
Nintendogeneratie is geen fuck gewend
[..]
Nog zo eentje
Kunnen mensen ALSJEBLIEFT ophouden met die boete aan te halen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:56 schreef De_Dakgoot het volgende:
vanaf de basischool is het al ja je moet leren zo lang mogelijk doorstuderen als het kan enzo.
nou nu krijg je een boete aan je broek omdat je te lang studeert
en met een papiertje heb je al geen zekerheid in een vaste baan hooguit een half jaar contract en dan komt iemand anders in joun plaats.
Die. Die kinderen denken niet na over het feit dat het straks veel minder waard is.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:51 schreef quo_ het volgende:
[..]
Mooi geformuleerd
Heb t artikel ook gelezen en ben net weer een beetje bijgekomen van het lachen. Ik heb twee kinderen in die leeftijd, straks maar even polsen hoe daar de verwachtingen zijn.
Ik vraag me overigens wel af of de jeugd redeneert in geld van nu of in geld van over 20-23 jaar. In dat laatste geval is 5000 netto iets minder onrealistisch.
ditquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:54 schreef Thomas B. het volgende:
Exact. Dit soort vragen moet je stellen aan jongvolwassenen van zo rond de 18-21. Niet aan kinderen die waarschijnlijk nog nooit 1 dag in hun leven gewerkt hebbenquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:55 schreef WHATSHESAID het volgende:
Alsof jonge pubers überhaupt zicht hebben op zoiets. Dat hoeven ze overigens niet eens, laat ze toch lekker dromen
Kutonderzoek.
quote:Veel jongeren hebben een wel heel rooskleurig beeld van hun financiële toekomst.
Van de 4- tot 8-jarigen verwacht 40 procent op zijn 35e astronaut of prinses te zijn.
Dat blijkt uit een onderzoek van het Nibud en EenVandaag waarvan de resultaten donderdag zijn gepresenteerd.
quote:
Dit inderdaad.quote:
Ik wilde vroeger ook astronaut worden.quote:
Waar kan ik tekenen ?quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:42 schreef MarkyMarkx het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)n-gouden-bergen.html
[..]
2000 bruto aangeboden krijgen
Dat is je niet gelukt hè? Loser.quote:Op donderdag 16 februari 2012 20:25 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik wilde vroeger ook astronaut worden.
Beetje dromen kan geen kwaadquote:
Ik weet niet in welk land jij leeftquote:Op donderdag 16 februari 2012 21:04 schreef iehlaak het volgende:
Zo komt die 5k uit op 1250 netto per maand. En dat is ongeveer modaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |