En nu?quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:15 schreef Thaboel het volgende:
Nee, we hadden geen 'actieve' houding. Naja houdoe dan!
Lekker naar huisquote:
Dat is een optie. Maar ik heb laatste 2uur turnen en dat kan ik niet missen...quote:
Lekker op school blijvenquote:Op donderdag 16 februari 2012 11:25 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dat is een optie. Maar ik heb laatste 2uur turnen en dat kan ik niet missen...
Pics van de vrouwen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:25 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dat is een optie. Maar ik heb laatste 2uur turnen en dat kan ik niet missen...
Mogguh.quote:
Het verdrag verklaart ook dat medisch personeel nooit en te nimmer aangevallen of verhinderd te werken mag worden.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:42 schreef Nibb-it het volgende:
Maar dat heeft met Geneve te maken, staat ook in je linkje
Inderdaad.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het verdrag verklaart ook dat medisch personeel nooit en te nimmer aangevallen of verhinderd te werken mag worden.
Dat de Taliban het (oorlogs)recht niet hoog heeft zitten is dan ook algemeen bekend.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het verdrag verklaart ook dat medisch personeel nooit en te nimmer aangevallen of verhinderd te werken mag worden.
Wapens = meer gewicht en minder ruimte voor gewonden. Is dus geen makkelijke afweging.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:47 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Inderdaad.
De Pedro's van het USMC dragen al sinds het begin geen kruizen en gewoon bewapening. Alleen US ARMY moet zo nodig koppig zijn en ondanks het niet respecteren van die tekens door tallie's toch die kruizen laten staan en geen bewapening dragen..
Dat meer gewicht zal aerodynamisch gezien waarschijnlijk zo nietig zijn dat dit geen argument zou moeten zijn. Wat minder ruimte betreft weet ik niet hoe het zit. Bij het USMC lijkt het allemaal goed te gaan.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:53 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wapens = meer gewicht en minder ruimte voor gewonden. Is dus geen makkelijke afweging.
Gast, in dat artikel werd gewicht juist als een van de belangrijkste redenen genoemd.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:57 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dat meer gewicht zal aerodynamisch gezien waarschijnlijk zo nietig zijn dat dit geen argument zou moeten zijn. Wat minder ruimte betreft weet ik niet hoe het zit. Bij het USMC lijkt het allemaal goed te gaan.
Ja, maar hoeveel minder?quote:Op donderdag 16 februari 2012 15:10 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Gast, in dat artikel werd gewicht juist als een van de belangrijkste redenen genoemd.
Meer gewicht betekend meer brandstofverbruik en minder lift dus verkleinde actieradius en minder snelheid.
Tja. Dat vond het USMC kennelijk niet nodig.quote:Op donderdag 16 februari 2012 15:19 schreef Rave_NL het volgende:
Blijkbaar genoeg om die afweging gegrond te vinden.
No shit sherlock.quote:Op donderdag 16 februari 2012 15:35 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Tja. Dat vond het USMC kennelijk niet nodig.
Kerel, ik ben druk aan het werk, dus kan niet op de details letten!quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:44 schreef Rave_NL het volgende:
O, en Erwin, wat betreft het aanmaken van TT's.
Je hebt jezelf weer eens overtroffen..
Als je huid uitdroogt doet dat pijn hoorquote:Op donderdag 16 februari 2012 19:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Vrouwen en een paar dagen op reep gaan, godnondeju!
Niks simpelers dan gewoon je barang pakken, maar nee, cremes dit, zalfjes dat.......zucht
Ho.. troep? Gezichtscreme na het douchen doet wonderen...quote:Op donderdag 16 februari 2012 19:59 schreef jankaas020 het volgende:
moet je er niet zoveel van die troep opsmeren. je huid kan dat prima zelf.
dat zeg ik, troep. mijn huid is toch ook niet uitgedroogd?quote:Op donderdag 16 februari 2012 20:02 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ho.. troep? Gezichtscreme na het douchen doet wonderen...
Verschillende huidtypes?quote:Op donderdag 16 februari 2012 20:26 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
dat zeg ik, troep. mijn huid is toch ook niet uitgedroogd?
Sommige informatie kun je beter privé houden...quote:Op donderdag 16 februari 2012 20:32 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik moet tot mijn grote ongenoegen ook altijd na het douchen mijn armen en wat andere delen met crème insmeren vanwege mijn psoriasis. Anders dan is het zo droog dat je schilfers uit m'n mouwen zult zien komen.
Och jee schilfers.. nee tochquote:Op donderdag 16 februari 2012 20:32 schreef Maitje het volgende:
[..]
Sommige informatie kun je beter privé houden...
quote:Op donderdag 16 februari 2012 20:49 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Och jee schilfers.. nee toch.
Helaas... als ik ergens een bloed hekel aan heb zijn het crèmes en bodylotion. Al helemaal als die rot potjes 32 euro kostenquote:Op donderdag 16 februari 2012 21:04 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, gewenning. Als je geen creme gebruikt heb je het ook niet nodig.
quote:
Nee.. al ruikt die wel lekkerquote:
Luckquote:Op donderdag 16 februari 2012 22:38 schreef samthegreat5 het volgende:
Nou, ik kap maar met leren. Schijt eraan, morgen in de trein op we naar Nijmegen nog even. Wish me luck..
Nope, maandagquote:Op donderdag 16 februari 2012 22:41 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oja, ben je al bij de HA geweest?
Beetje in je nek voor het stappen, just for the lady'squote:Op donderdag 16 februari 2012 22:02 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zwitsal babyshag, prikt niet in de oogjes.
quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:19 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Beetje in je nek voor het stappen, just for the lady's
Als vliegen op de stroop.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:19 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Beetje in je nek voor het stappen, just for the lady's
Haha, het helpt. Eierstokken die beginnen te klapperen alles dr op en dr anquote:
inderdaad. l'eau de F76 FTWquote:Op vrijdag 17 februari 2012 00:00 schreef Rave_NL het volgende:
Lui die gaan beginnen over laffe zalfjes na het douchen..
Lui die niet douchen!
Rauwe mannengeur!
quote:
que?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 01:14 schreef m.k het volgende:
[..]![]()
"May cause damage to the following organs: kidneys, lungs, liver, mucous membranes, upper
respiratory tract, skin, central nervous system (CNS), eye, lens or cornea"
quote:Op woensdag 15 februari 2012 01:20 schreef jankaas020 het volgende:
Het verschilt ook echt per avond hoe druk het hier is, he?!
Mogguh Cobra,goede dienst gehad?quote:
Welke?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 07:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mogguh Cobra,goede dienst gehad?
Gisteren een goede whisky gekocht
Een 12 jaar oude Bunnahabhain, Schotse whisky.quote:
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 07:38 schreef ErwinRommel het volgende:
Die bewaar ik dus voor als jij hier weer eens langskomt
Tja Gall&Gall heeft nu kortingen op alle whisky's dus kon het gisteren niet laten whehequote:
Hebben jullie ook een echte slijter in de buurt?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 07:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja Gall&Gall heeft nu kortingen op alle whisky's dus kon het gisteren niet laten whehe
Een vogeltje fluisterde me dat jullie daar 25 weken lang voor aan het opwerken zijn...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:59 schreef Remco026 het volgende:
Pfff ben helemaal niet meer gewend om op een normale oefening te gaanop een luchtverdedigingsoefening slaap ik maximaal, maar nu ik aan het opwerken ben voor Curacao zit dat er het komende jaar niet meer in, ik zat gisteren ajax - manchester united te kijken, maar was blij dat het afgelopen was, vanaf de 1e minuut zat ik al te guppen
Het zijn toch termpjes van 4-5 maanden?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:42 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Een vogeltje fluisterde me dat jullie daar 25 weken lang voor aan het opwerken zijn...
Is dat echt waar?
Het zijn pleunen, daarom ben ik geneigd het te geloven...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:45 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Het zijn toch termpjes van 4-5 maanden?
25 weken opwerken voor 20 weken kintikken in de west?
Nog 5 à 6 weken te veel? Waarom zou je in godsnaam gaan opwerken om naar de West te gaan?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:28 schreef Pumatje het volgende:
Toen 11 tank alpha esk. ging werkten we daar maar iets van 5 a 6 weken naartoe staat me bij.
Ben draagploeg opgeleid en ik had net als voornemen het dit jaar niet te benuttenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:02 schreef Nibb-it het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)dolven-onder-lawine/
Whehe..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:43 schreef Esses het volgende:
[..]
Ben draagploeg opgeleid en ik had net als voornemen het dit jaar niet te benutten
Misschien minder lang/mindervaak/minder heet douchen?quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:38 schreef Maitje het volgende:
[..]
[..]
Helaas... als ik ergens een bloed hekel aan heb zijn het crèmes en bodylotion. Al helemaal als die rot potjes 32 euro kosten. Vandaar dat ik dus een gewone goedkope variant heb. Anywee, ik gebruikte het nooit tot ik erg last kreeg van een droge huid (waarschijnlijk door het douchen). Vandaar dat ik het nu dus na het douchen wel gebruik.
.
Dat er vrouwen zijn die dag/nacht all in one (!!!) gebruiken, tja..
[..]
Dames eerst zeg je danquote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:25 schreef Vortix het volgende:
Jeej, ik en mijn nieuwe groepsinstructeur kunnen niet goed door een deur. Als dat maar goed komt...
Wat iest problem?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:25 schreef Vortix het volgende:
Jeej, ik en mijn nieuwe groepsinstructeur kunnen niet goed door een deur. Als dat maar goed komt...
Helaas is dat inderdaad waar. Dat heeft ermee te maken dat we gereorganiseerd zijn in een eenheid samen met de GGW van de luchtmacht. Dus 1/3 deel bestaat uit luchtmachters die de meeste basisvaardigheden dus niet hebben. Een simpele patrouille, of contactdrills moet hun vanaf les 1 aangeleerd worden, daarom zijn we al zo lang van te voren begonnen met opwerkenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:42 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Een vogeltje fluisterde me dat jullie daar 25 weken lang voor aan het opwerken zijn...
Is dat echt waar?
Wat the fuck is dan de meerwaarde van die lui daar naar toe sturen?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:06 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Helaas is dat inderdaad waar. Dat heeft ermee te maken dat we gereorganiseerd zijn in een eenheid samen met de GGW van de luchtmacht. Dus 1/3 deel bestaat uit luchtmachters die de meeste basisvaardigheden dus niet hebben. Een simpele patrouille, of contactdrills moet hun vanaf les 1 aangeleerd worden, daarom zijn we al zo lang van te voren begonnen met opwerken
Ik kom negatief op hem over. Nou snap ik waar hij vandaan komt en we gaan er dinsdag over praten maar het is geen prettige manier om een professionele relatie mee te starten... Zeker niet die met je beoordelaar.quote:
Oja, hm. Maar moet toch goedkomen lijkt me zo?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:36 schreef Vortix het volgende:
[..]
Ik kom negatief op hem over. Nou snap ik waar hij vandaan komt en we gaan er dinsdag over praten maar het is geen prettige manier om een professionele relatie mee te starten... Zeker niet die met je beoordelaar.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:41 schreef Sloggi het volgende:
http://blowflygirl.blogsp(...)?zx=d2de2ad83d909acf
Goddamn, moest dat nou...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:41 schreef Sloggi het volgende:
Ga jij blowfly girl maar lezenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:53 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Whehe, de titel van dat boek maakt het af. Toepasselijk..
Tering.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:41 schreef Sloggi het volgende:
Ben nu ook benieuwd.quote:
Omdat we ook in Nederland een opdracht hebben gekregen voor het komende jaar, maar door het wegbezuinigen van bijna de helft van het personeel bij de Luchtdoelartillerie kunnen we niet beiden doen. We hadden eerst ook de opdracht om 2 lichtingen te sturen, maar die is teruggestuurd met de opmerking 'niet haalbaar'quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:15 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Wat the fuck is dan de meerwaarde van die lui daar naar toe sturen?
En wat denken jullie daar in godsnaam te gaan doen dan?
Heb je hem uitgelezen?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:57 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Tering.
[..]
Ben nu ook benieuwd.
Heb het begin en het einde gelezen, en wat zinnetjes er tussendoor opgepakt.quote:
quote:thank you for showing me something new about myself. i actually found myself aroused by your story. we all have perverse parts of ourselves. And one day we will all find someone who accepts those parts we don't like to talk about.
Das pas de eerste reactiequote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:01 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Heb het begin en het einde gelezen, en wat zinnetjes er tussendoor opgepakt.
Sommige reacties zeggen overigens nog meer over de psyche van sommige figuren:
[..]
Was te laf om de rest nog te gaan lezen. Moet zo nog eten, godverdomme.quote:
Ik hoop het. Anders wordt het nog een behoorlijk probleem.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:47 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oja, hm. Maar moet toch goedkomen lijkt me zo?
Weten we ook meteen van wie die reactie wasquote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:06 schreef Sloggi het volgende:
Ik zal wel een zieke geest hebben, maar op de een of andere manier vond ik het best een fascinerend verhaal.
Heb hem ook helemaal gelezenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:06 schreef Sloggi het volgende:
Ik zal wel een zieke geest hebben, maar op de een of andere manier vond ik het best een fascinerend verhaal.
Nee wat is de toegevoegde waarde van lui een infanterietaak toe te wijzen als ze een opwerktraject van 150% van de plaatsingduur hebben?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:58 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Omdat we ook in Nederland een opdracht hebben gekregen voor het komende jaar, maar door het wegbezuinigen van bijna de helft van het personeel bij de Luchtdoelartillerie kunnen we niet beiden doen. We hadden eerst ook de opdracht om 2 lichtingen te sturen, maar die is teruggestuurd met de opmerking 'niet haalbaar'
Deux Tricolores? Samen met Aruba dunkt mij.quote:Wat ik daar denk te gaan doen? tjah je krijgt allemaal mooie verhaaltjes, maar ik moet het allemaal nog maar zien. Wat ik wel weet is dat er best veel oefeningen geplanned staan in die 4 maanden, met op het einde een of andere internationale oefening met de Fransen en de Amerikanen.
Parera is waar de hoge staf van CZMCARIB zit, kun je beter onder de radar op Aruba zitten.quote:En dan heb je nog het eeuwige verhaaltje dat je steeds van de CC krijgt over dat het DGLC (de nieuwe eenheid na de reorganisatie vanaf 1 april 2012) Daar kan zichzelf voor het eerst kan laten zien en dat er op ons gelet gaat worden en dat soort bla bla bla.
Maar ja, voor mij is het soms best demotiverend, af en toe heb ik het idee dat ik weer terug ben in de AMO. Helemaal omdat we afgemarst worden overal naartoe onder het voorwendsel dat dat ook van ons verwacht wordt op de Parera.
quote:Het enige goede eraan is dat we 1x per week gaan zwemmen ter voorbereiding op de Mariniers zwemtest en deze man houdt van zwemmen
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:07 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Weten we ook meteen van wie die reactie was
Tweede update:quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:07 schreef Esses het volgende:
[..]
Heb hem ook helemaal gelezen
Overigens: Johan Friso
De laatste stand van zaken:
Er komt weinig nieuws meer binnen vanuit Oostenrijk. We brengen een overzicht met de laatste feiten.
* Prins Johan Friso verkeert in levensgevaar nadat hij vanmiddag rond 12.15 uur in het Oostenrijkse Lech is bedolven onder een lawine. Na ongeveer twintig minuten werd hij gevonden en gereanimeerd. Daarna is hij opgenomen in het academisch ziekenhuis van Innsbrück, waar hij nu op de intensive care ligt.
* Volgens de behandelend artsen kan pas over enkele dagen een prognose worden gegeven, zo meldde de RVD.
* Friso was in gezelschap van drie anderen buiten de piste aan het skiën, ondanks een lawinewaarschuwing van de een na hoogste categorie. Hij zou de enige gewonde zijn.
* De koningin en prinses Mabel zijn bij prins Friso in het ziekenhuis.
* Prins Willem-Alexander en prins Constantijn zijn met hun gezinnen onderweg naar Oostenrijk.
Geen slimme actie inderdaad, dat was ook mijn eerste gedachte.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:10 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Tweede update:
Nobody gives a fuck.
Een of andere vent die vroeger lid van het Koninklijk Huis was besluit buiten de pistes te gaan met lawinegevaarfactor 4 van de 5 en komt... onder een lawine..
Goh..
Dat.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:10 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Tweede update:
Nobody gives a fuck.
Een of andere vent die vroeger lid van het Koninklijk Huis was besluit buiten de pistes te gaan met lawinegevaarfactor 4 van de 5 en komt... onder een lawine..
Goh..
In Nederland 0, daar vaker dan goed voor me is.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Geen slimme actie inderdaad, dat was ook mijn eerste gedachte.
Sta jij eigenlijk regelmatig op de lange latten in de baas z'n tijd? De laatste keer in Noorwegen bijvoorbeeld?
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:08 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nee wat is de toegevoegde waarde van lui een infanterietaak toe te wijzen als ze een opwerktraject van 150% van de plaatsingduur hebben?
En tot zover dus het 'every soldier a rifleman'-principe..
Goeie vraag, volgende vraag!
Geen flauw idee. Toen de commandant dit binnen kreeg, was er nog geen sprake van een reorganisatie en zou het dus alleen maar landmachters zijn. Misschien dat er ergens iemand zit die heeft gedacht: Die luchtdoelartilleristen hebben een lichte infanterie neventaak, die kunnen we ook best sturen, niet wetende dat we daar eigenlijk vrij weinig mee doen.
Deux Tricolores? Samen met Aruba dunkt mij.
[..]
Voor zover ons is vertelt is het een oefening samen met de Fransen en doen de Amerikanen deze keer ook mee, of die oefening Deux Tricolores heet weet ik niet. Het was een oefening die 1x per 2 jaar plaats vind
Parera is waar de hoge staf van CZMCARIB zit, kun je beter onder de radar op Aruba zitten.
[..]
Tjah, die mazzel hebben wij dus nietWe komen wel nog een keer langs op oefening
Tevens ook een weekje Bonaire
Dat is geen zwemtest, dat is een drijftest...
Ja voor zover ik gehoord heb moet het niet veel voorstellen, 15 minuten zwemmen in GVT, paar meter onder water zwemmen, van 10 meter hoogte het water inspringen en zwemmen met een wapen (afstand weet ik zo niet) Daarnaast moeten we daar nog een keer slagen voor die water hindernisbaan, maar daar heb ik geen idee van wat ik moet verwachten.Maar ik vind het allemaal prima, zoals ik zei ik vind zwemmen leuk
Beatrix wierp een ijzige blik op de toegestroomde persquote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:17 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
De Telegraaf meldt dat er een koude sfeer in Lech hangt
Leuk tochquote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:15 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
In Nederland 0, daar vaker dan goed voor me is.
Snap je nu waarom ik me zo weinig mogelijk bemoei met dat CidW verhaal? Met dank aan de luftwaffe is het hele KL deel nulgesteld op AMO niveau...quote:
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Snap je nu waarom ik me zo weinig mogelijk bemoei met dat CidW verhaal? Met dank aan de luftwaffe is het hele KL deel nulgesteld op AMO niveau...
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:21 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Beatrix wierp een ijzige blik op de toegestroomde pers
Ik heb het begin en het einde gelezen...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:06 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Was te laf om de rest nog te gaan lezen. Moet zo nog eten, godverdomme.
loserquote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:29 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het begin en het einde gelezen...
die was grappigquote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:33 schreef Sloggi het volgende:
Ik werd niet eens lichtelijk misselijk.
Maar ja, ik heb dan ook 2girls1cup afgekeken.
Jupps.. 5 uur deze ochtend.. Viel om 6 uur de stroom uit..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 07:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hey Maitje, jij bent ook vroeg wakker
Ook door het schokkende effect?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:19 schreef Maitje het volgende:
[..]
Jupps.. 5 uur deze ochtend.. Viel om 6 uur de stroom uit..
Maar Rave.. jij bent ook zo rete goed.. jij hebt heel geen voorbereiding nodig..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:10 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nog 5 à 6 weken te veel? Waarom zou je in godsnaam gaan opwerken om naar de West te gaan?
Ik had m'n meldingsinstructies gekregen, barang ingepakt, verlof genoten en ben vertrokken.
Fucking hell..
Och, het stelt ook niet zo veel voor. Maar het komt door de luchtmacht.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:21 schreef Maitje het volgende:
[..]
Maar Rave.. jij bent ook zo rete goed.. jij hebt heel geen voorbereiding nodig..
Ik kan niet in mijn bed gaan liggen voordat ik een douche gepakt hebt.. verder sta ik er niet lang onder..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:20 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Misschien minder lang/mindervaak/minder heet douchen?
Dat las ik..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:24 schreef Esses het volgende:
[..]
Och, het stelt ook niet zo veel voor. Maar het komt door de luchtmacht.
Waarom laten ze die gasten dan ook in godsnaam infanterietaken uitvoeren...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:24 schreef Esses het volgende:
[..]
Och, het stelt ook niet zo veel voor. Maar het komt door de luchtmacht.
Toelichting?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:33 schreef Esses het volgende:
http://www.omroepflevolan(...)r?p=bureau+flevoland
Omstander mept overvaller AH uitquote:
Voiceover, man wil hem van achteren naderen, doet stapjes naar de achterzijde.quote:
Maakt niet uit, hij had ook weg kunnen rennen...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:39 schreef Esses het volgende:
[..]
Voiceover, man wil hem van achteren naderen, doet stapjes naar de achterzijde.
Ik zeg: Omstander twijfelt of hij vlucht of niet en krijgt verstandsverbijstering en vliegt er op. :p
Ik denk de held uithangen, aangezien ik dat normaliter ook zou doen. Maar het is niet meer dan afwachten he wat ik dan doe, dat kan je niet van te voren zeggen. Alhoewel ik door standaard handelingsdrang wel meer geneigd ben naar handelen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:41 schreef Maitje het volgende:
[..]
Maakt niet uit, hij had ook weg kunnen rennen...
Wat zou jij doen esses? Held uithangen of je op de achtergrond houden?
Logies antwoord...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:42 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik denk de held uithangen, aangezien ik dat normaliter ook zou doen. Maar het is niet meer dan afwachten he wat ik dan doe, dat kan je niet van te voren zeggen. Alhoewel ik door standaard handelingsdrang wel meer geneigd ben naar handelen.
Omdat de hele kluit onder clas valt.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:32 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom laten ze die gasten dan ook in godsnaam infanterietaken uitvoeren...
Klopt, daarom was mijn conclussie ook gebasseerd op levenservaringquote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:44 schreef Maitje het volgende:
[..]
Logies antwoord...
Echter is bewezen dat wanneer men in zo'n situatie in een tunnelvisie verkeert en de reactie van een persoon nooit en never te peilen is...
Ik denk dat hier inderdaad de meesten wel zullen beweren dat ze die gast een trap voor z'n plaat hadden verkocht (ik ook). Maar ja, als je daadwerkelijk in zo'n situatie terecht komt...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:44 schreef Maitje het volgende:
[..]
Logies antwoord...
Echter is bewezen dat wanneer men in zo'n situatie in een tunnelvisie verkeert en de reactie van een persoon nooit en never te peilen is...
Weet ik niet.. Op de enige stress momenten die ik ervaren heb, handel ik. Of dat komt door de adrenaline of doordat ik het geleerd heb weet ik niet. Miss omdat ik in uniform loop erop vetrouw (tools en collega's).quote:
De wil is er wel, alleen overlevingsdrang komt naar voren..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik denk dat hier inderdaad de meesten wel zullen beweren dat ze die gast een trap voor z'n plaat hadden verkocht (ik ook). Maar ja, als je daadwerkelijk in zo'n situatie terecht komt...
Nja, op zich heb ik soortgelijke momenten wel ervaren. Maar ik gebruik sowieso niet snel de geweldsmiddelen. Maar ook dat is. Afwachtenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:56 schreef Maitje het volgende:
[..]
Weet ik niet.. Op de enige stress momenten die ik ervaren heb, handel ik. Of dat komt door de adrenaline of doordat ik het geleerd heb weet ik niet. Miss omdat ik in uniform loop erop vertrouw (tools en collega's).
Zoals jij ook aangeeft, is mijn wil/doel handelen, alleen ik weet niet of ik het zou doen. Misschien wel zelfs niet omdat ik zo stom geslagen ben.
Trap in de knieholte was mijn eerste ingeving.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:59 schreef m.k het volgende:
Ik snap niet waarom hij geen ongelooflijke aanloop neemt en zijn ballen door zijn keel naar buiten schopt. Of een knietje in de rug.
Balansverstoring op zijn linkerbeen, vervolgens zijn rechter arm vast pakken waar hij het mes in heeft. Daarmee over je knie naar de grond werken. Je kan hem dan op de grond leggen en onder controle houden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Trap in de knieholte was mijn eerste ingeving.
Ik heb ze ook nog niet gebruikt..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:59 schreef Esses het volgende:
[..]
Nja, op zich heb ik soortgelijke momenten wel ervaren. Maar ik gebruik sowieso niet snel de geweldsmiddelen. Maar ook dat is. Afwachten
Vergeet de bokkenpoot niet!!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:01 schreef Esses het volgende:
[..]
Balansverstoring op zijn linkerbeen, vervolgens zijn rechter arm vast pakken waar hij het mes in heeft. Daarmee over je knie naar de grond werken. Je kan hem dan op de grond leggen en onder controle houden.
Dat is althans hoe ik het geleerd heb![]()
Wel gebruikt, maar probeer het te beperken scheelt meldingen maken vroeg op de ochtend als je naar je bed wiltquote:
Pff, alsof die werkt vanaf de achterzijde in zo'n situatie :p Dan liever een schouderklem en zijn borst fixeren op de grond.quote:[..]
Vergeet de bokkenpoot niet!!
Komt op mij vreemd over (maar ik weet er het fijne niet van uiteraard); eerst flink bezuinigen en dan mensen 25 weken laten opwerken voor iets dat anderen veel beter kunnen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat de hele kluit onder clas valt.
Voor de reorganisatie van Hillen liep er bij de lua al een reorganisatie, de hele grondgebonden luverd moest onder clas gaan vallen. Dat proces liep en toen kwam dat plan van Hillen er nog een keer overheen, waarbij alle stinger MB pelotons wegbezuinigd zijn. Met als resultaat dat de geplande CidW die door de lua gedraaid zou worden bijna de helft van het personeel kwijt was, lees wegbezuinigd. Toen is er besloten dat het aangevuld zou gaan worden met personeel van de luchtmacht (GGW) omdat de hele club toch onder clas valt.
De lua had altijd al de ALT/ NRF taken in het pakket en waren vwb lichte inf taken redelijk op niveau, natuurlijk geen doorgewinterde infanteristen, maar het niveau wat gehaald diende te worden werd gehaald.
En de GGW heeft daar eigenlijk nooit wat mee gedaan en ja, dan begin je op nul als je dan als samengestelde eenheid die kant op moet.
Computerwerkquote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:04 schreef Esses het volgende:
[..]
Wel gebruikt, maar probeer het te beperken scheelt meldingen maken vroeg op de ochtend als je naar je bed wilt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ow zeker dat die werkt...quote:Pff, alsof die werkt vanaf de achterzijde in zo'n situatie :p Dan liever een schouderklem en zijn borst fixeren op de grond.
Schouderklem.. deze dame met der kippenkracht doet wel even met der knietje in zijn nek zitten..Er was eens....
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:05 schreef Maitje het volgende:
[..]
Computerwerk
Deze wil ik even uitlichten. Als jij OOIT, maakt niet uit WANNEER, zelf je geweldsmeldingen in het systeem gaat zetten of op een voor je collega's publieke plaats, of op een voor de Politie toegankelijke plaats, opschrijft tikt, danwel bewaard... Kom ik je persoonlijk een rotschop verkopen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
???quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:07 schreef Esses het volgende:
[..]
Deze wil ik even uitlichten. Als jij OOIT, maakt niet uit WANNEER, zelf je geweldsmeldingen in het systeem gaat zetten of op een voor je collega's publieke plaats, of op een voor de Politie toegankelijke plaats, opschrijft tikt, danwel bewaard... Kom ik je persoonlijk een rotschop verkopen!
BVH bedoelde je. Geweldsmeldingen (als je je geweldsmiddelen gebruikt hebt) ga jij niet in het systeem zetten. Doe jij dat wel kom ik je een schop geven. (heb je je lessen ambtsinstructie al gehad?)quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:08 schreef Maitje het volgende:
[..]
???
Wij hebben een systeem waar we alles in zetten.. kan alleen op de werkplek. Dus snap je post niet zo..
Uhm ja, en dat moet je onverwijld mondeling of schriftelijk meldenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:09 schreef Esses het volgende:
[..]
BVH bedoelde je. Geweldsmeldingen (als je je geweldsmiddelen gebruikt hebt) ga jij niet in het systeem zetten. Doe jij dat wel kom ik je een schop geven. (heb je je lessen ambtsinstructie al gehad?)
En vergeet die belachelijke lijst van eindeisen ook niet die de KL gemeend heeft op te moeten stellen...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:05 schreef Sloggi het volgende:
Komt op mij vreemd over (maar ik weet er het fijne niet van uiteraard); eerst flink bezuinigen en dan mensen 25 weken laten opwerken voor iets dat anderen veel beter kunnen.
Maar goed.
Alleen fouillering en handboeien. De rest moet je juist schriftelijk melden, omdat je geen PV over je eigen strafbare feit op gaat maken. Jij bent immers gewoon verdachte totdat er een beslissing genomen is. Daarbij moet je een geweld (vanaf klap dusquote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:10 schreef Maitje het volgende:
[..]
Uhm ja, en dat moet je onverwijld mondeling of schriftelijk melden
Nou ja, in Aruba kun je nogal eens water tegenkomenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
En vergeet die belachelijke lijst van eindeisen ook niet die de KL gemeend heeft op te moeten stellen...![]()
Van brandpreventie t/m zwemles...
Klopt.. mondeling doorgeven qua wapenstok/pepperspray/wapen.. Dat was duidelijk...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:12 schreef Esses het volgende:
[..]
Alleen fouillering en handboeien. De rest moet je juist schriftelijk melden, omdat je geen PV over je eigen strafbare feit op gaat maken. Jij bent immers gewoon verdachte totdat er een beslissing genomen is. Daarbij moet je een geweld (vanaf klap dus) echt melden bij je hovj die het vervolgens gaat verwerken. Nooit en te nimmer zelf doen.
Nee gelukkig xDquote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:13 schreef Maitje het volgende:
[..]
Klopt.. mondeling doorgeven qua wapenstok/pepperspray/wapen.. Dat was duidelijk...
Ze willen zo graag lijken op echte infanteristen, omdat dat stoer is en het DGLC op de kaart moet zetten. Dat zijn de woorden van de CCquote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
En vergeet die belachelijke lijst van eindeisen ook niet die de KL gemeend heeft op te moeten stellen...![]()
Van brandpreventie t/m zwemles...
Deaf Gay and Lesbian Center en Groep Geleide Wapens.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
Het homocentrum is de naam van die samenwerking he.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:30 schreef Sloggi het volgende:
Aha. Op het oog logisch dat die twee gaan samenwerken.
En in Nederland niet...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nou ja, in Aruba kun je nogal eens water tegenkomen.
Dat snap ik, ik had het over GGW en lua.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:30 schreef Esses het volgende:
[..]
Het homocentrum is de naam van die samenwerking he.
Zal hij wel weer zelf verzonnen hebben, van kijk mij eens goed zijn!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:26 schreef Remco026 het volgende:
Ze willen zo graag lijken op echte infanteristen, omdat dat stoer is en het DGLC op de kaart moet zetten. Dat zijn de woorden van de CC
Ach, men verwacht ook dat wij zonder problemen als TL'er met de marns meegaan, of als stingerneus met lumbl mee...quote:Wat ze echter vergeten is dat je met een club mensen zit die niet goedgekeurt zijn voor infanterie. Als je aan de mensen hier vraagt waarom ze bij de Lua zitten, krijg je 9 van de 10 keer het antwoord: Ik ben uitgevallen bij infanterie/luchtmobiel, of ik ben niet goedgekeurd voor infanterie. Bijna niemand die er zit heeft daadwerkelijk gekozen voor de Lua, inclusief mijzelf (ik wilde stuksbedienaar PZH2000 worden)
Dat is waar, met de "nieuwe" lua is het vwb oefenen een stuk saaier geworden.quote:Overigens hoor je mij niet klagen hoor, als dit alles is wat ik moet doen voor 4 maanden Curacao dan prima, is een keer wat anders dan luchtverdedigingsoefeningen die altijd hetzelfde zijn.
Het ligt ook niet aan het volk op de werkvloer. De kneuzen instelling moet je hogerop zoeken.quote:Voor wat betreft de GGW weet ik niet wat hun eisen zijn, maar dat kan nooit veel hoger zijn als het enige wat ze als 'zwaar' ervaren het vaak lopen in CBRN pak is.
Tot nu toe valt het me wel mee hoe de instelling is van de luchtmachters is, in ieder geval in mijn groep. Ik had meer geklaag verwacht toen ze erachter kwamen dat ze op WOL pakketten moesten leven en er geen boogtent met kachels, of hotelkamer klaarstond om in te slapen, maar gewoon je poncho spannen en eronder slapen. Echter hebben ze het goed opgepakt.
Dat scheelt weer idd.quote:Ik ben wel blij dat mijn GPC en zijn plaatsvervanger allebei landmachters zijn. Ik had er een hard hoofd in gehad om dingen moeten leren van iemand die het zelf ook niet snapt.
Dat afmarsen is gelukkig al een stuk minder. In het begin werden we zelfs van het oude Force Protection gebouw naar de wapenkamer afgemarst. Voor degene die niet bekend zijn met De Peel, die afstand is 20 meter.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
En in Nederland niet...![]()
En kijk naar het antwoord van Remco... overal afgemarst worden, wtf...Leuk voor de AMO, maar niet meer als je paraat zit, wat een onzin.
Ik heb niets tegen excercitie bij speciale gelegenheden en dan moet het er strak uitzien, maar afmars omdat men dat verwacht op Aruba... schei uit.
Zoals het bij een goed militair hoort!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:43 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Dat afmarsen is gelukkig al een stuk minder. In het begin werden we zelfs van het oude Force Protection gebouw naar de wapenkamer afgemarst. Voor degene die niet bekend zijn met De Peel, die afstand is 20 meter.
Ze hebben mij ook 2 jaar lang afgemarst... Dus so what?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:43 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Dat afmarsen is gelukkig al een stuk minder. In het begin werden we zelfs van het oude Force Protection gebouw naar de wapenkamer afgemarst. Voor degene die niet bekend zijn met De Peel, die afstand is 20 meter.
Overigens wordt er van mijn groep verwacht dat we op Curacao ook Stinger manpad kunnen gaan optreden met de WALS radar, maar wat daar van terecht moet komen is nog onbekend. Benieuwd hoe ze dat gaan realiseren met 3 stinger schutters op een groep van 9 man en een overvol programma waarin weinig tijd is voor stingerles, want ja dan heb je zo'n lang opwerktraject en zelfs dat weten ze helemaal vol te proppen.
Zag een paar weken geleden al een club aankomen hobbelen bij geb 195.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:43 schreef Remco026 het volgende:
[..]
En de WALS is natuurlijk ook bij iedereen bekend...quote:Overigens wordt er van mijn groep verwacht dat we op Curacao ook Stinger manpad kunnen gaan optreden met de WALS radar, maar wat daar van terecht moet komen is nog onbekend. Benieuwd hoe ze dat gaan realiseren met 3 stinger schutters op een groep van 9 man en een overvol programma waarin weinig tijd is voor stingerles, want ja dan heb je zo'n lang opwerktraject en zelfs dat weten ze helemaal vol te proppen.
Ik ben wel wat langer dan twee jaar afgemarst, optiefen met dat onnozele gedrag.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:56 schreef Esses het volgende:
[..]
Ze hebben mij ook 2 jaar lang afgemarst... Dus so what?
Neh, echt niet!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben wel wat langer dan twee jaar afgemarst, optiefen met dat onnozele gedrag.
Daarbij heeft de Kmar de rest van hun diensttijd recht op afmars.
Allerliefste maitje,quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:21 schreef Maitje het volgende:
[..]
Maar Rave.. jij bent ook zo rete goed.. jij hebt heel geen voorbereiding nodig..
En ook vaker wapenonderhoud gezien heb dan in de afgelopen 3 jaar bij de Lua.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:02 schreef Remco026 het volgende:
Het enige voordeel eraan is dat opeens alles mogelijk is, ik heb bijvoorbeeld de afgelopen weken vaker op de schietbaan gestaan dan de afgelopen 3 jaar bij de Lua
Ik begrijp dat oa mariniers altijd iets anders werken en idd het hele jaar door oefenen... Het ging me meer om hoe je het hier poste..quote:Op zaterdag 18 februari 2012 09:14 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Allerliefste maitje,
Ten eerste heb je gelijk wat betreft dat retegoede, maar dat tweede is simpelweg een verkeerde aanname. Want tijdens je complete diensttijd ben je alleen maar aan het voorbereiden in een doorlopend proces om te zorgen dat jouw niveau en dat van jouw eenheid zo hoog mogelijk is.
Staat er een uitzending in het vooruitzicht dan ga je pas opwerken om de puntjes op de I te zetten, maar als er op de knop gedrukt wordt moet je klaar zijn voor dingen die komen gaan.
Dus ja, ook ik heb voorbereiding nodig, maar dan wel voor het echte werk. De west is niet anders dan een andere infanterieplaatsing. Het is niet spannender dan pakweg Texel waar je naar toe gaat.
Die lui zijn bijna de helft langer bezig met opwerken dan ze daadwerkelijk weg zijn, en voor wat? Het enige wat de CLAS daar ooit gedaan heeft is water hozen en schooltjes opknappen.
En als er op de knop gedrukt wordt zal de keuze toch altijd uitgaan naar Aruba
Ik 2x per week...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:02 schreef Remco026 het volgende:
Het enige voordeel eraan is dat opeens alles mogelijk is, ik heb bijvoorbeeld de afgelopen weken vaker op de schietbaan gestaan dan de afgelopen 3 jaar bij de Lua
Mariniers trainen net als de landmacht het hele jaar door om inzetbaar te zijnquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:19 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik begrijp dat oa mariniers altijd iets anders werken en idd het hele jaar door oefenen... Het ging me meer om hoe je het hier poste..
Nu nog wel :pquote:Anywee waarom zijt gij niet in Noorwegen??
[..]
Ik 2x per week...
Okquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:20 schreef Esses het volgende:
[..]
Mariniers trainen net als de landmacht het hele jaar door om inzetbaar te zijnDat zegt hij.
klopt, over 2 maanden 3 maanden niet..quote:Nu nog wel :p
Je bent nu voor je certificering aan het schieten?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:27 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ok
[..]
klopt, over 2 maanden 3 maanden niet..
Juppquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:32 schreef Esses het volgende:
[..]
Je bent nu voor je certificering aan het schieten?
Nee daar zijn ze ook nogal van, zogenaamd periodiek wapenonderhoud waarbij je we een schoon wapen gingen poetsen. Dat dat slijtage veroorzaakt maakt ze weinig uitquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:18 schreef Esses het volgende:
[..]
En ook vaker wapenonderhoud gezien heb dan in de afgelopen 3 jaar bij de Lua.
Zoals zij het brengen zijn ze 1 op 1 inwisselbaar met Dienst Administratie of een logistieke groep, aangezien ze 25 weken nodig achtten om ze enigszins inzetbaar te maken. En dat gaat er bij mij totaal niet in.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:19 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik begrijp dat oa mariniers altijd iets anders werken en idd het hele jaar door oefenen... Het ging me meer om hoe je het hier poste..
Been there, done that. Ben nu met veel interessantere zooi bezig.quote:Anywee waarom zijt gij niet in Noorwegen??
Maar trainen zij dan niet op ander werk? Als ik het goed begrijp:quote:Op zaterdag 18 februari 2012 18:39 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Zoals zij het brengen zijn ze 1 op 1 inwisselbaar met Dienst Administratie of een logistieke groep, aangezien ze 25 weken nodig achtten om ze enigszins inzetbaar te maken. En dat gaat er bij mij totaal niet in.
Naja, een kennis van mij gaat er vaak naar toe. Volgens mij omdat die dat leuk vindt.quote:Been there, done that. Ben nu met veel interessantere zooi bezig.
Eindelijk het agressievere uniform met betere bewapening? De AK47?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 18:59 schreef Maitje het volgende:
[..]
Maar trainen zij dan niet op ander werk? Als ik het goed begrijp:
Ik leer met een walter p5 te schieten, vervolgens wordt er over zoveel weken verwacht dat ik met een ak47 (de ironie) ga staan schieten. Dan heb ik toch training nodig.
Dan in tegenstelling tot bv militairen die zouden weten hoe zo'n ding al werkt omdat ze er al "jaren" mee schieten en dus geen extra training nodig hebben..
Wut?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 19:10 schreef Esses het volgende:
[..]
Eindelijk het agressievere uniform met betere bewapening? De AK47?
Bij de politie?quote:
WOrker, Baret, AK47quote:
Stoerrrrr toch :pquote:Op zaterdag 18 februari 2012 19:14 schreef Maitje het volgende:
[..]
Naa AK47 niet.. de hele dag met zo'n rotding lopen
MP5 danquote:
Jemug, jullie worden er ook niet stoerder opquote:
Mwaa.. ik vind een worker + baret toch wel erg mooi en vernieuwend. Met een beetje geluk zetten ze het echt door.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 19:43 schreef Esses het volgende:
[..]
Jemug, jullie worden er ook niet stoerder op![]()
Neuh, kost centjes. Stellen ze dus nog minimaal 5 jaar uit.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 19:58 schreef Maitje het volgende:
[..]
Mwaa.. ik vind een worker + baret toch wel erg mooi en vernieuwend. Met een beetje geluk zetten ze het echt door.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
Die baret ga je er nooit door krijgen. Eerder een petje. De worker, zou nog kunnen. Maar wanneer mag de KMar dan weer in een echt tenue gaan lopen in plaats van dat laffe knuffel politie pak.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 19:58 schreef Maitje het volgende:
[..]
Mwaa.. ik vind een worker + baret toch wel erg mooi en vernieuwend. Met een beetje geluk zetten ze het echt door.
waarom lopen die gasten met die mp5's wel die uniformen dan?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:15 schreef Esses het volgende:
[..]
Die baret ga je er nooit door krijgen. Eerder een petje. De worker, zou nog kunnen. Maar wanneer mag de KMar dan weer in een echt tenue gaan lopen in plaats van dat laffe knuffel politie pak.
Is geen politieagent eh.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:29 schreef Thaboel het volgende:
[..]
waarom lopen die gasten met die mp5's wel die uniformen dan?
ik hoop het niet eerlijk gezegd. Ik zie niet waarom de politie er als een stel paramilitairen uit moet zien. Bewaar dat maar voor bananenrepublieken.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 19:58 schreef Maitje het volgende:
[..]
Het uniform wat we nu dragen is niet praktisch. Gaat snel kapot en is niet comfortabel. Het is officieel zelfs een kantoor tenue.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:56 schreef Nobu het volgende:
[..]
ik hoop het niet eerlijk gezegd. Ik zie niet waarom de politie er als een stel paramilitairen uit moet zien. Bewaar dat maar voor bananenrepublieken.
We kunnen de politie ook gewoon een fatsoenlijk zittend uniform geven zonder ze in een overall te hijsen lijkt me.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:00 schreef Esses het volgende:
[..]
Het uniform wat we nu dragen is niet praktisch. Gaat snel kapot en is niet comfortabel. Het is officieel zelfs een kantoor tenue.
Hey slimpie. Ga je is in Nederland verdiepen. Die is er al.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:00 schreef Pumatje het volgende:
Ik vind een aanvullende politiemacht ala Guardia civil prima !
Daarom een worker. Is gewoon een broek, net als een hondengeleider draagt. Een worker is geen overallquote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:08 schreef Nobu het volgende:
[..]
We kunnen de politie ook gewoon een fatsoenlijk zittend uniform geven zonder ze in een overall te hijsen lijkt me.
Laat de politie maar fijn in een uniform lopen dat niet het idee geeft dat er elk moment een of andere enorme rel kan uitbreken.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:18 schreef Esses het volgende:
[..]
Daarom een worker. Is gewoon een broek, net als een hondengeleider draagt. Een worker is geen overall
Hmpf. Dan nog liever een worker a'la hondengeleider.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:44 schreef Schild het volgende:
Volgens mij is dit een beetje het idee;
[ afbeelding ]
Niet type 'Worker' alsof iemand net uit de timmerfabriek komt lopen..
Doet er toch ook niet?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
Laat de politie maar fijn in een uniform lopen dat niet het idee geeft dat er elk moment een of andere enorme rel kan uitbreken.
Alsof er ineens rellen uitbreken als we in fatsoenlijke kleren lopen? Alsof jij ten strijde trekt in je drie delig pak. Vergeet je stropdas niet he! Stel je voor dat je er niet als een knuffelbeer uitziet die je kan testen of hij wel tandjes heeft.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:49 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nu nog niet inderdaad en dat wil ik graag zo houden.
Of die tering tyfus pet die altijd in de weg zit, een trofee is voor een ieder en alleen van je kop kan donderen. Vergeet ook die niet op te zetten he! Want stel je toch is voor!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:52 schreef Esses het volgende:
[..]
Alsof er ineens rellen uitbreken als we in fatsoenlijke kleren lopen? Alsof jij ten strijde trekt in je drie delig pak. Vergeet je stropdas niet he! Stel je voor dat je er niet als een knuffelbeer uitziet die je kan testen of hij wel tandjes heeft.
En rennen doe je op kantoorschoenen! Je weet wel, van die 170 euro dure lakschoentjes. Keurig gepoetst en na 3 stappen pijn aan je poten. Daarom lopen we de coopertest ook op sportschoenen ehquote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:54 schreef Esses het volgende:
[..]
Of die tering tyfus pet die altijd in de weg zit, een trofee is voor een ieder en alleen van je kop kan donderen. Vergeet ook die niet op te zetten he! Want stel je toch is voor!
Oja, een KLEINE vechtpartij in een horecanacht... 10 tegen 10, met 4 politie agenten ertussenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:49 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nu nog niet inderdaad en dat wil ik graag zo houden.
Missen de bellboy's uit het hotel hun uniform nu niet?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:58 schreef Schild het volgende:
Na wat Google nog dit tegen gekomen... nieuw politie tenue voor administratie en technische lui..![]()
[ afbeelding ]
Mijn god wat ben jij dom gastquote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:59 schreef Nobu het volgende:
Gezeur, laseren kun je zelfs in een dwangbuis. Als mensen niet van je pet af kunnen blijven ligt dat niet aan je pet en ja, dat sprintje zo nu en dan heb je geen sportschoenen voor nodig.
Je hebt echt geen flauw benul waar je over praat he. Sprintje "zo nu en dan"quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:59 schreef Nobu het volgende:
Gezeur, laseren kun je zelfs in een dwangbuis. Als mensen niet van je pet af kunnen blijven ligt dat niet aan je pet en ja, dat sprintje zo nu en dan heb je geen sportschoenen voor nodig.
Leg dat dan ook even uit.quote:
Heb ik al gedaan.quote:
Jij wel ja.quote:
Dat laat ik esses doenquote:
Ik weet toevallig dat wij dezelfde mening toebedeeld zijn.quote:
Vanwaar dan die oneliner?quote:
Ik dacht ik laat even merken dat ik ook mee leesquote:
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:04 schreef m.k het volgende:
[..]
Ik dacht ik laat even merken dat ik ook mee lees
Echt, hou toch op. Als.die pet van je hoofd dondert is dat een probleem inderdaad, maar hoe het publiek je verder behandeld ligt niet aan het uniform. Misschien dat je in een of ander gvt wat meer angst weet op te wekken maar dat lijkt me in een beschaafd land niet de bedoeling.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:01 schreef Esses het volgende:
[..]
Je hebt echt geen flauw benul waar je over praat he. Sprintje "zo nu en dan". Laseren is niet de agent op straat, daarvoor moet je in 95% van de gevallen de BOA aankijken. Ligt ook niet aan de pet nee, maar je raakt hem kwijt zodra je gaat sprinten en ja, mensen WILLEN zo'n pet. Dat ligt aan de pet. En met jouw laffe gedrag ga je ook janken als je wel een keer klappen krijgt van iemand in blauw pak. Dus iets doen tegen wangedrag kunnen we ook niet.
Het gaat niet om hoe je behandeld word. Het gaat om normale kledij. Zie jij jezelf in een 2delig pak in een vechtpartij stappen? 10 tegen 10? Als je daar met 4 collega's in stapt is het binnen 2 tellen 20 tegen 4. Dat is voor ons de realiteit. Broeken, overhemden. Gaan om de beurten kapot. Knopen vliegen er aan alle kanten af.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:08 schreef Nobu het volgende:
[..]
Echt, hou toch op. Als.die pet van je hoofd dondert is dat een probleem inderdaad, maar hoe het publiek je verder behandeld ligt niet aan het uniform. Misschien dat je in een of ander gvt wat meer angst weet op te wekken maar dat lijkt me in een beschaafd land niet de bedoeling.
Nee, ik zie graag dat mijn straat er niet als een of ander conflictgebied uitziet als dar niet nodig is.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:04 schreef Esses het volgende:
Omdat het onzin is om dezelfde argumenten te herhalen terwijl een ander juist oneliners maakt.
Overigens:
http://hpdetijd.nl/2011-1(...)form-surveilleren-in
Dat is de cultuur die nobu graag ziet.
Alsof de straat geen conflictgebied is. Weet je dat jij een beetje wereldvreemd bent? Overigens is een worker niet per definitie "conflictgebied". Het is eerder fijn. Een kantoorbroek, nee dat is fijn. Dat werkt.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:11 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, ik zie graag dat mijn straat er niet als een of ander conflictgebied uitziet als dar niet nodig is.
Als jij overdag de straat opgaat voor een rondje met het idee dat het een conflictgebied is zou ik ander werk gaan zoeken.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:15 schreef Esses het volgende:
[..]
Alsof de straat geen conflictgebied is. Weet je dat jij een beetje wereldvreemd bent? Overigens is een worker niet per definitie "conflictgebied". Het is eerder fijn. Een kantoorbroek, nee dat is fijn. Dat werkt.
Wereldvreemd ventje.
Als jij er eens achter zou komen wat er overdag allemaal gebeurd op straat... Dan zou jij je heel anders opstellen. Maar 's nachts zou het van jou dus wel mogen?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als jij overdag de straat opgaat voor een rondje met het idee dat het een conflictgebied is zou ik ander werk gaan zoeken.
Als jij in een situatie als een uitgaansgebied rondloopt, waar je bijna gegarandeerd een stel dronkenlappen uit elkaar mag gaan trekken is er wel wat voor te zeggen ja.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:19 schreef Esses het volgende:
[..]
Als jij er eens achter zou komen wat er overdag allemaal gebeurd op straat... Dan zou jij je heel anders opstellen. Maar 's nachts zou het van jou dus wel mogen?
En die zijn er overdag niet? Overdag trek ik nooit de hysterische mensen uit elkaar? Overdag zit ik nooit op mijn knieën voor een reanimatie zodat ik een van mijn twee broeken weer naar de stomerij kan brengen (DENK OM DE VOUW)? Overdag loop ik niet in moddergeneuzel bij het zoveelste auto ongeval? Ik krijg geen bloed over mij heen bij ongevallen zwaar letsel? Ik krijg.... Allemaal redenen voor een worker.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:22 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als jij in een situatie als een uitgaansgebied rondloopt, waar je bijna gegarandeerd een stel dronkenlappen uit elkaar mag gaan trekken is er wel wat voor te zeggen ja.
wat is er onfatsoenlijk aan een worker? Wanneer gaan militairen hun werk in DT doen als ze gwn op de kazerne zijn. ze kunnen toch ook wassen? naaigarnituur tegen beschadigen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:27 schreef Nobu het volgende:
Dus jouw oplossing voor het vuil worden van je uniform is om maar helemaal niet meer te proberen om er fatsoenlijk bij te lopen?
Ik loop regelmatig in DT op het werk. Niks mis mee.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:42 schreef Thaboel het volgende:
DT = dagelijks teneu toch? Ik zie het al gebeuren
Toch welquote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:40 schreef Nobu het volgende:
Een worker is voor bouwvakkers. En die militair gaat ook niet in gvt ergens een buiten de poort een praatje houden.
God, een worker is voor mensen die WERKEN. Waarom dragen militairen anders een WORKER? En een kazerne is ook geen fucking conflictterrein. Net zo min als het KPU. Alsof ze in een magazijntje vies worden. Laat ze in hun DT lopen, immers vies is enige reden om GVT te lopen. Is vies worden een reden om er niet normaal en netjes bij te lopen? En waarom zijn de treinen vrijdagsmiddags overvol met militairen in GVT? Helemaal bomvol met al die mensen die uit een conflictzone komen? Waarom gaan ze in GVT een MB vol bier halen bij de supermarkt om de hoek?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:40 schreef Nobu het volgende:
Een worker is voor bouwvakkers. En die militair gaat ook niet in gvt ergens een buiten de poort een praatje houden.
Als de enige reden "vies worden" is... Kan het prima, wassen ze maar wat vaker en strijken ze die vouw er iedere avond met de hand weer in. Dat is lastiger dan ff een worker strijken.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:42 schreef Thaboel het volgende:
DT = dagelijks teneu toch? Ik zie het al gebeuren
Daarom... Voorlichtingen en dat soort dingen in gvt. Nette zooi in DT. Snap het probleem echt niet. Politie gewoon in de worker met kisten.quote:
Heel simpel, omdat die niet de deur uitgaan als aanspreekpunt van de staat. Vooral ook omdat ze niet bevoegd zijn om burgers te meppen. Dan worden er nou eenmaal andere eisen aan je voorkomen gesteld.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:44 schreef Esses het volgende:
[..]
God, een worker is voor mensen die WERKEN. Waarom dragen militairen anders een WORKER? En een kazerne is ook geen fucking conflictterrein. Net zo min als het KPU. Alsof ze in een magazijntje vies worden. Laat ze in hun DT lopen, immers vies is enige reden om GVT te lopen. Is vies worden een reden om er niet normaal en netjes bij te lopen? En waarom zijn de treinen vrijdagsmiddags overvol met militairen in GVT? Helemaal bomvol met al die mensen die uit een conflictzone komen? Waarom gaan ze in GVT een MB vol bier halen bij de supermarkt om de hoek?
Nou, begin nu eens met argumenten in plaats van one-liners. Ik had je, helaas onterecht, hoger ingeschat.
Correcte edit.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:45 schreef Esses het volgende:
[..]
Als de enige reden "vies worden" is... Kan het prima, wassen ze maar wat vaker en strijken ze die vouw er iedere avond met de hand weer in. Dat is lastiger dan ff een worker strijken.
Naja, uiterlijk voorkomen bij een militair is al 0. Lui stinken onder rang sergeant toch vaak een uur in de wind.
Burgers meppen mag alleen in DT?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:53 schreef Nobu het volgende:
[..]
Heel simpel, omdat die niet de deur uitgaan als aanspreekpunt van de staat. Vooral ook omdat ze niet bevoegd zijn om burgers te meppen. Dan worden er nou eenmaal andere eisen aan je voorkomen gesteld.
Niet als aanspreekpunt misschien, maar zeer zeker wel als visitekaartje. Niet bevoegd om burgers te meppen. Dat ben ik ook niet, ik ben bevoegd om gepast geweld te gebruiken. Daar zit nogal een verschil in. Maar beiden zijn wij een visitekaartje, dat ik geweld mag gebruiken zegt niets over mijn voorkomen. Ook jij zou netjes gekleed moeten gaan in plaats van in zo'n conflictzonebouwvakkerstenue. Ook op een kazerne of in de omgeving daarna is het geen conflictzone!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:53 schreef Nobu het volgende:
[..]
Heel simpel, omdat die niet de deur uitgaan als aanspreekpunt van de staat. Vooral ook omdat ze niet bevoegd zijn om burgers te meppen. Dan worden er nou eenmaal andere eisen aan je voorkomen gesteld.
Ja sorryquote:
Of de collega met dienst in burger zoals de PVV in probleemwijken voorsteltquote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:58 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Burgers meppen mag alleen in DT?
En bv de ME en AT dan?
Ha, nee dat is niet wat ik bedoel. Waar het mij om gaat is dat je als dienst met zulke vergaande bevoegdheden meer reden hebt om er niet als een knokploeg bij te lopen. En de ME en AT werken niet in alledaagse omstandigheden.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:58 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Burgers meppen mag alleen in DT?
En bv de ME en AT dan?
Ok, nu is het mij iets duidelijker.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:01 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ha, nee dat is niet wat ik bedoel. Waar het mij om gaat is dat je als dienst met zulke vergaande bevoegdheden meer reden hebt om er niet als een knokploeg bij te lopen. En de ME en AT werken niet in alledaagse omstandigheden.
Alsof een worker een knokploeg van je maakt? Vrijwel niemand vind het KMar GVT zelfs bedreigend...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:01 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ha, nee dat is niet wat ik bedoel. Waar het mij om gaat is dat je als dienst met zulke vergaande bevoegdheden meer reden hebt om er niet als een knokploeg bij te lopen. En de ME en AT werken niet in alledaagse omstandigheden.
Ik had ook niets anders van je verwacht.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:12 schreef m.k het volgende:
Ik loop ook de hele dag in een worker, ook op mijn werk. Maarja ik sla mijn klanten ook meestal de boten in. Dan moet ik er wel een beetje stoer uitzien. Anders geloven de mensen niet dat ik super agressief ben.
samenvatten van heel nobu's betoog kan hij welquote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik had ook niets anders van je verwacht.
Vandaar dequote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:14 schreef Esses het volgende:
[..]
samenvatten van heel nobu's betoog kan hij wel
De verhouding tussen militair en burger is behoorlijk anders. De taakomschrijving ook. In mijn ogen maakt dat wel degelijk uit. Al hoort een militair er ook gewoon representatief bij te lopen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:00 schreef Esses het volgende:
[..]
Niet als aanspreekpunt misschien, maar zeer zeker wel als visitekaartje. Niet bevoegd om burgers te meppen. Dat ben ik ook niet, ik ben bevoegd om gepast geweld te gebruiken. Daar zit nogal een verschil in. Maar beiden zijn wij een visitekaartje, dat ik geweld mag gebruiken zegt niets over mijn voorkomen. Ook jij zou netjes gekleed moeten gaan in plaats van in zo'n conflictzonebouwvakkerstenue. Ook op een kazerne of in de omgeving daarna is het geen conflictzone!
Dat is ook een beetje overtrokken inderdaad. Maar volgens mij is dat ding helemaal niet nodig, laat de politie gewoon een degelijkere pantalon aanschaffen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:03 schreef Esses het volgende:
[..]
Alsof een worker een knokploeg van je maakt? Vrijwel niemand vind het KMar GVT zelfs bedreigend...
En het probleem is natuurlijk niet dat het induwen van die vouw het een onhandig broekje maakt? Immers even snel wassen en strijken zit er niet in. Iets wat me (toen ik nog in de uniformdienst werkte) minstens 2 keer per week overkwam. En ja, nieuwe broek pakken gaat niet zo makkelijk hé.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:15 schreef Nobu het volgende:
[..]
De verhouding tussen militair en burger is behoorlijk anders. De taakomschrijving ook. In mijn ogen maakt dat wel degelijk uit. Al hoort een militair er ook gewoon representatief bij te lopen.
[..]
Dat is ook een beetje overtrokken inderdaad. Maar volgens mij is dat ding helemaal niet nodig, laat de politie gewoon een degelijkere pantalon aanschaffen.
Je mist het punt een beetje, het hele idee is dat je er niet agressief uitziet zodat je klanten met je durven te communiceren.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:12 schreef m.k het volgende:
Ik loop ook de hele dag in een worker, ook op mijn werk. Maarja ik sla mijn klanten ook meestal de boten in. Dan moet ik er wel een beetje stoer uitzien. Anders geloven de mensen niet dat ik super agressief ben.
Dat is de grootste kolder ooit. Of word jij wel bang van de guardia civil? Zegt dan degelijk meer over jou, dan over henquote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je mist het punt een beetje, het hele idee is dat je er niet agressief uitziet zodat je klanten met je durven te communiceren.
De Noren durven toch ook nog gewoon hun agenten aan te spreken op straat?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je mist het punt een beetje, het hele idee is dat je er niet agressief uitziet zodat je klanten met je durven te communiceren.
Ze schijten nu in hun broek voor mij, dat vind ik prima. Ik wil met helemaal niemand praten, productiviteit boeit me geen flikkerquote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, als het soms niet lukt wil dat niet zeggen dat je het maar helemaal niet meer moet proberen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:18 schreef Esses het volgende:
[..]
En het probleem is natuurlijk niet dat het induwen van die vouw het een onhandig broekje maakt? Immers even snel wassen en strijken zit er niet in. Iets wat me (toen ik nog in de uniformdienst werkte) minstens 2 keer per week overkwam. En ja, nieuwe broek pakken gaat niet zo makkelijk hé.
Dit moet je toch zelf ook een behoorlijk kromme vergelijking vinden?quote:Ik vind de nieuwe wapens voor Defensie ook overbodig, maar hoor je mij toch ook niet over klagen? Als ze niet mogen schieten kunnen ze net zo goed enkel een Glock mee krijgen. Want anders zie je er ook zo gewelddadig uit als politietrainer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |