Dat zeg ik dus... Het hoeft niet in de iTunes store te staan, je kan het dus gewoon overal downloaden...quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:25 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Succes met het downloaden vanuit de iTunes Store met je Android tablet.
De slechte lessen en leraren verbloemen met een hippe tablet lijkt me ook niet de oplossing.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:25 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Onderwijs is niet meer hetzelfde als vroeger. Onderwijskwaliteit gaat achteruit en kinderen zijn een stuk minder gemotiveerd. Met dit soort hulpmiddelen wordt het weer 'leuker' en is het volgen van een les interessanter.
Omdat een laptop net zoveel kost, een heel stuk onhandiger is om mee te nemen en ook niet zolang mee gaat op de accu.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:22 schreef Kletskip het volgende:
...een Ipad ?...Bezopen !
Is een Laptoppie te min geworden tegenwoordig.
En dat terwijl we zo moeten bezuinigen![]()
Wie dat idee heeft geopperd zal er ongetwijfeld belang bij hebben, dacht ik.
Waarom? Schoolboeken met opdrachten staan op de iPad.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat de scholieren in ieder geval in de huidige situatie ook nog andere schoolboeken en spullen hebben.
Tja, hoewel ik het zoiets vind als spruitjes zonder smaak kweken omdat bepaalde mensen spruitjes niet lekker vinden. Daarmee ga je echt niet meer spruitjes verkopen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:25 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Onderwijs is niet meer hetzelfde als vroeger. Onderwijskwaliteit gaat achteruit en kinderen zijn een stuk minder gemotiveerd. Met dit soort hulpmiddelen wordt het weer 'leuker' en is het volgen van een les interessanter.
En een stapel schriftenquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Waarom? Schoolboeken met opdrachten staan op de iPad.
Misschien alleen voor meetkunde en enkele scheikundige proeven nog handmatige dingen nodig..
Jij denkt dat men al vanaf het moment van introductie alle schoolboeken heeft omgezet naar een iPad versie?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Waarom? Schoolboeken met opdrachten staan op de iPad.
Klopt, maar het is meer dan dat. Als iedereen in de klas zo'n iPad heeft kan je de kinderen direct betrekken bij het leerproces. In plaats van dat de docent bij geschiedenis alleen maar een verhaal opratelt, kan hij iedereen video's erbij laten zien, plaatjes, kinderen kunnen zelf dingen op moeten zoeken enz.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, hoewel ik het zoiets vind als spruitjes zonder smaak kweken omdat bepaalde mensen spruitjes niet lekker vinden. Daarmee ga je echt niet meer spruitjes verkopen.
Onderwijs moet gewoon goed zijn, er moet discipline zijn, orde, kinderen moeten leren.
Waarom?quote:
Als het alleen in de iTunes Store staat gaat dat je niet lukken vriend!quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:27 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus... Het hoeft niet in de iTunes store te staan, je kan het dus gewoon overal downloaden...
Dat zou inderdaad mogelijk moeten zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:29 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij denkt dat men al vanaf het moment van introductie alle schoolboeken heeft omgezet naar een iPad versie?
Dit lijkt me onzin.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:29 schreef CaptainCookie het volgende:
Kinderen zijn zo veel intensiever met zo'n vak bezig tijdens de les waardoor ze meer op zullen nemen.
Of ze gaan spelletjes spelen tijdens de les. Geluid uit en de leraar merkt er niks van want je moest hem toch al op schoot hebben.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:29 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Klopt, maar het is meer dan dat. Als iedereen in de klas zo'n iPad heeft kan je de kinderen direct betrekken bij het leerproces. In plaats van dat de docent bij geschiedenis alleen maar een verhaal opratelt, kan hij iedereen video's erbij laten zien, plaatjes, kinderen kunnen zelf dingen op moeten zoeken enz.
Kinderen zijn zo veel intensiever met zo'n vak bezig tijdens de les waardoor ze meer op zullen nemen.
Waarom zou je als uitgever slechts in 1 winkel je boek willen verkopen?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:30 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Als het alleen in de iTunes Store staat gaat dat je niet lukken vriend!
Een PC inderdaad, niet een iMac 27" met minstens 16 GB intern geheugen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:24 schreef DS4 het volgende:
Toch doet mij deze discussie herinneren aan het verplichten van een pc thuis... Vindt nu ook iedereen normaal...
Apple heeft gewoon goeie deals voor scholen. een iPad is gewoon een gewild iets, waardoor een goed bedrijfsgeschenk.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:27 schreef epicbeardman het volgende:
Een iPad krijg je tegenwoordig bij een pakje boter, apple neemt contact op met elk bedrijf/school/instantie om zo snel mogelijk gebruik te maken van de hype.
Als je nieuwe medewerkers werft, krijg je een iPad.
Als je de doelen haalt die je baas je opgeeft, krijg je een iPad.
Als je je contract verlengt, krijg je een iPad.
Als dit jaar het kerstpakket binnen komt, krijg je een iPad.
Als je geen gratis iPad krijgt, komen ze met korting. (wat natuurlijk een mediamarkt korting is)
Hoe zal Apple toch aan die winst komen??
Dan ben je wel erg naief.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad mogelijk moeten zijn.
Op schoot houden moet dan gewoon niet kunnen, en misschien dat de school gewoon bepaalt welke apps er op de iPad staan.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:30 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Of ze gaan spelletjes spelen tijdens de les. Geluid uit en de leraar merkt er niks van want je moest hem toch al op schoot hebben.
Hoe gaan ze dat controleren, net zoals bij de grafische rekenmachines? Werkt niet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Op schoot houden moet dan gewoon niet kunnen, en misschien dat de school gewoon bepaalt welke apps er op de iPad staan.
Het is op zich goed dat we al vaststellen dat het verplichten van een tablet zo gek niet is, vermits dat ding meerwaarde heeft (dat kan ik even niet beoordelen).quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Een PC inderdaad, niet een iMac 27" met minstens 16 GB intern geheugen.
gewoon via het netwerk waar de leerling sowieso aan vast zit, om steeds de juiste informatie per lokaal binnen te krijgen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:33 schreef themole het volgende:
[..]
Hoe gaan ze dat controleren, net zoals bij de grafische rekenmachines? Werkt niet.
Ik vind het totaal niet prettig werken om een tablet plat op tafel te leggen. Het is ook een zeer slechte houding voor de leerlingen. Een boek hou je toch ook in je handen?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Op schoot houden moet dan gewoon niet kunnen, en misschien dat de school gewoon bepaalt welke apps er op de iPad staan.
1 + 1 = 2 en dat is morgen echt niet ineens 3. En de kans dat België morgen uiteenvalt in twee of drie andere landen, is ook nihil. Kortom: schoolboeken zijn echt niet meteen gedateerd. Verder moet lesstof voor toepassingen als iPads ook ververst worden en daar gaat net zo goed tijd overheen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:18 schreef drbarisart het volgende:
Dit is niet waar natuurlijk. Papieren lesboeken zijn al verouderd op het moment dat ze uitgebracht worden. Op de iPad heb je altijd up-to-date content. Het sjouwen van schoolboeken is ook verleden tijd, leerlingen hoeven alleen een (hele lichte) iPad mee te nemen. Er is betere communicatie mogelijk tussen docent en leerling. Een iPad kan rich media tonen, papieren schoolboeken alleen statische tekst.
En wat je helemaal niet moet onderschatten: het leren vanaf een iPad kan veel leuker en uitdagender zijn dan vanaf een papieren schoolboek, met betere leerprestaties als gevolg.
Misschien schuin op tafel houden, meer ook niet. Tevens had ik op school nooit mijn boek in mijn handen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:34 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ik vind het totaal niet prettig werken om een tablet plat op tafel te leggen. Het is ook een zeer slechte houding voor de leerlingen. Een boek hou je toch ook in je handen?
boek leg je ook open op de tafel.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:34 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ik vind het totaal niet prettig werken om een tablet plat op tafel te leggen. Het is ook een zeer slechte houding voor de leerlingen. Een boek hou je toch ook in je handen?
Das een goed uitgeruste iMacquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Een PC inderdaad, niet een iMac 27" met minstens 16 GB intern geheugen.
Ik had ze altijd in mijn hand/op schoot. Dat werkte beter voor mij, mensen verplichten een bepaalde houding vol te houden gaat niet werken, zeker bij scholieren van deze leeftijd...quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Misschien schuin op tafel houden, meer ook niet. Tevens had ik op school nooit mijn boek in mijn handen.
quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:34 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het punt. Het gaat om het gemak en de garantie dat het werkt. Wellicht is veel materiaal ook buiten de iTunes Store beschikbaar, maar dat weet je niet en die gok wil je als school niet wagen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:31 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Waarom zou je als uitgever slechts in 1 winkel je boek willen verkopen?
quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
En vervolgens houden de mensen zich er niet aan want waarom moet dat als een andere android tablet eigenlijk ook goed is maar dan voor maar ¤100,-. En vervolgens gaat het allemaal niet werken wat resulteert in scholieren die weken achterlopen omdat ze nog niet aan het werk kunnen.
Hetzelfde met de grafische rekenmachines. Iedereen moest die van Texas Instruments nemen en toch hield niet iedereen zich eraan omdat een rekenmachine van ¤30,- ook goed was volgens de ouders. En uiteindelijk lopen die scholieren ontzettend achter met hun werk.
Daarnaast geven de verschillende merken tablets ook nog eens vaak hun eigen software mee waardoor het lastig is voor een mentor om uit te leggen hoe de rekenmachine van de HTC werkt omdat hij die gewend is van de Samsung.
Ik neem aan dat dat wel te beheren is. Dat er tijdens de les alleen toegestane apps gebruikt kunnen worden bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:39 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
als die dan zo recht op staat kunnen ze dus spelletjes gaan spelen.
Een schoolboek leg je voor je op tafel. En als je een boek in je handen kan houden kan je een iPad ook in je handen houden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:34 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Parental control aan zetten zodat dit soort apps niet gespeeld kunnen worden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:39 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
als die dan zo recht op staat kunnen ze dus spelletjes gaan spelen.
Digitaal werken kan op meer manieren dan louter op een Apple-product.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:49 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Overigens is het nieuwsbericht wel een beetje éénzijdig geschreven. Het lijkt mij zeer voor de hand liggen dat de betreffende school een pilot-project heeft gedraaid met bijvoorbeeld een paar klassen en aan de hand van die resultaten de uiteindelijke beslissing heeft genomen om volledig digitaal te gaan werken.
Dat klopt. Maar is het niet gewoon dat sommigen een afkeer hebben van Apple en daarom zoveel problemen hiermee hebben?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Digitaal werken kan op meer manieren dan louter op een Apple-product.
Daar heb je gelijk in, maar dat is weer een hele andere discussie. Dat een school kiest voor éénheidsworst lijkt me heel erg logisch in verband met compatibility en support. Dat ze kiezen voor een apple product, tja... daar zal men een afweging hebben gemaakt waar niet iedereen het mee eens is.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Digitaal werken kan op meer manieren dan louter op een Apple-product.
Ben jij nu aan het bewijzen dat onderwijs zonder Ipad toch wel zeer vreemde vogels af pleegde te leveren?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:55 schreef Synthercell het volgende:
Het beste is om die directie verplicht af te schaffen.
Persoonlijk heb ik er problemen mee dat de school een bepaald produkt van een bepaalde fabrikant voorschrijft. Dus ook wanneer ze een Samsung Galaxy Tab 10.1 met ICS hadden voorgeschreven.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:53 schreef DS4 het volgende:
Dat klopt. Maar is het niet gewoon dat sommigen een afkeer hebben van Apple en daarom zoveel problemen hiermee hebben?
Dat is altijd al zo geweest met schoolboeken, grafische rekenmachines enz. In de praktijk werkt het gewoon niet als mensen allemaal verschillende apparaten gebruiken en kost dat véél meer om te onderhouden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik er problemen mee dat de school een bepaald produkt van een bepaalde fabrikant voorschrijft. Dus ook wanneer ze een Samsung Galaxy Tab 10.1 met ICS hadden voorgeschreven.
Op zich vind ik het terecht om te vragen waarom het per sé die Apple moet zijn, maar als daar goede redenen voor zijn en ik kan mij dat prima voorstellen... dan heb ik daar dus geen problemen mee, zeker niet als men een goede deal heeft kunnen maken.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Persoonlijk heb ik er problemen mee dat de school een bepaald produkt van een bepaalde fabrikant voorschrijft. Dus ook wanneer ze een Samsung Galaxy Tab 10.1 met ICS hadden voorgeschreven.
Alleen hoef je met een iPad niet een heel nieuw schoolboek te kopen, maar download je gewoon gratis de update.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:35 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
1 + 1 = 2 en dat is morgen echt niet ineens 3. En de kans dat België morgen uiteenvalt in twee of drie andere landen, is ook nihil. Kortom: schoolboeken zijn echt niet meteen gedateerd. Verder moet lesstof voor toepassingen als iPads ook ververst worden en daar gaat net zo goed tijd overheen.
Als leerlingen niet het klaslokaal zitten is het toch wel erg handig als je als docent toch direct met een leerling kan communiceren. Denk aan het beantwoorden van vragen over het huiswerk, aantekeningen versturen, wijzingen in de lesstof, etc.quote:Dat de commmunicatie tussen leerling en docent verbetert, betwijfel ik zeer. Het is eerder andersom. Kijk maar eens om je heen. Hoe meer elektronische apparaten, hoe meer communicatiemiddelen, hoe geavanceerder en moderner de machines zijn, des te slechter worden mensen in directe, onderlinge communicatie. Is trouwens niet alleen mijn mening, maar ook iets wat ik laast een vooraanstaand communicatiedeskundige hoorde zeggen.
Zolang je het niet probeert kom je daar ook niet achter.quote:Of de schoolprestaties erdoor verbeteren, is ook nog maar de vraag.
Ja doh, Apple is altijd het zwarte schaapje op internet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar is het niet gewoon dat sommigen een afkeer hebben van Apple en daarom zoveel problemen hiermee hebben?
Euh nee? IBook is geen pdf formaat ofzo... en als men de content dan op andere apperaten wilt weergeven moet of Apple daar software voor maken of het formaat vrijgeven.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:09 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Itunes is een winkel en geen content maker... De content van Itunes kan ook op een Android worden gedraaid als de producent daar voor kiest. Die digitale schoolboeken zijn gewoon digitaal en kunnen dus overal op worden bekeken.
Nee hoor, de ad hominems krijg je gratis en voor niks bij de inhoud die aan jou niet besteed is. Verder ben je niet in de positie om daarover te klagen, omdat je er zelf in grossiert. Meestal begin je er zelfs mee.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee = nee.
Ik ben wel degene die constateert dat zodra jij het inhoudelijk niet af kan (wat verdomd vaak is) je overgaat op de ad hominem om jouw onvermogen te maskeren.
Jawel, maar niet met de intentie het bestendig te maken tegen jouw interpretatievermogen.quote:O. Dit heb jij dus niet geschreven?
Je moet tekenen inderdaad, en je moet die I-pad aanschaffen. Dus wat is dan de afspraak die je maakt? En hoe zit het met waar de school voor getekend heeft? De opleiding van je kind is geen product wat je besluit niet aan te schaffen of snel even naar een concurrent te gaan als de winkelier je niet bevalt. Ze gebruiken je kinderen voor hun gedwongen winkelnering.quote:Ze gaan inderdaad meest waarschijnlijk die Ipad geven zonder dat je ergens voor moet tekenen.
Dat behoort die school te weten en weet dat ook, maar toch proberen he. De meeste ouders geven toch wel toe want anders hebben hun kinderen er de ellende van. Ze denken er op die manier mee weg te komen. Ik vind dat niet normaal, dat zijn mijn normen niet. Verder ontbeer ik ook jouw zucht naar wat normaal gevonden wordt. Als je vals gaat spelen dan doe ik dat beter.quote:De normale gang van zaken is dat je gewoon eerst mondeling en indien nodig schriftelijk aangeeft dat je van mening bent dat deze gang van zaken wettelijk niet geoorloofd is en dat je op basis daarvan de Ipad niet zal aanschaffen.
"wil weergeven", zonder "t". Erg kwalijk trouwens, zo'n gesloten formaat op een gesloten apparaat. Ben benieuwd wat de opvolger van Neelie Kroes daarvan vindt.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:35 schreef Dale. het volgende:
Euh nee? IBook is geen pdf formaat ofzo... en als men de content dan op andere apperaten wilt weergeven moet of Apple daar software voor maken of het formaat vrijgeven.
De keuze voor Apple vind ik een logische. Het ecosysteem van Apple is enorm gecontroleerd en gesloten. Dat levert voordelen op: het werkt gewoon, altijd. Geen incompatibiliteit, geen fragmentatie van verschillende hardware. Een gesandboxed OS waarop malware geen kans maakt.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De boeken die je via iBooks koopt zijn in epub. Ook leesbaar dus op andere epub compatibel devices zoals ereaders.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:35 schreef Dale. het volgende:
[..]
Euh nee? IBook is geen pdf formaat ofzo... en als men de content dan op andere apperaten wilt weergeven moet of Apple daar software voor maken of het formaat vrijgeven.
Het nieuwe formaat voor interactieve boeken is dat helaas niet:quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:44 schreef Dimens het volgende:
[..]
De boeken die je via iBooks koopt zijn in epub. Ook leesbaar dus op andere epub compatibel devices zoals ereaders.
Precies hetzelfde als met de batterijen van Apple. In vrijwel geen van hun apperaten kan een willekeurige consument die eruit halen. Hoe ze daar ooit mee weg zijn gekomen is mij echt een raadsel want de huidige regeling dat apple het gratis doet is dus drie keer niets.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"wil weergeven", zonder "t". Erg kwalijk trouwens, zo'n gesloten formaat op een gesloten apparaat. Ben benieuwd wat de opvolger van Neelie Kroes daarvan vindt.
Dat is een beetje het probleem. Sinds 2 jaar hebben de leerlingen (en ouders) zogenaamde "Gratis schoolboeken". Dit is natuurlijk je reinste flauwekul. Schoolboeken zijn namelijk niet gratis.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Als de boeken erbij zitten zie ik het probleem niet. Toen ik op de middelbare school zat moesten mijn ouders al 4 meier boekengeld aftikken.
Als je zo denkt kan je nooit vernieuwingen doorvoeren. Daarbij kan de school hier natuurlijk rekening mee hebben gehouden met hun personeelsbeleid van de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:11 schreef DroogDok het volgende:
Ik vraag me ook af of het leraren-corps er wel klaar voor om zo interactief les te gaan geven. De meesten kunnen waarschijnlijk nog niet eens met een smart board omgaan.
Mijn god, wat heb je weer een hoop woorden nodig om uiteindelijk nog toe te geven ook dat je onbetrouwbaar bent en vals speelt.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je vals gaat spelen dan doe ik dat beter.
Dat kan, maar ik betwijfel het.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:13 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Als je zo denkt kan je nooit vernieuwingen doorvoeren. Daarbij kan de school hier natuurlijk rekening mee hebben gehouden met hun personeelsbeleid van de afgelopen jaren.
wat voor een eisen heb je allemaal nodig om een PDF bestand te openen?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:18 schreef Dimens het volgende:
[..]
En vervolgens zie je dat leerlingen met Android tablets aankomen zetten die niet doen aan de eisen van bepaalde apps. Krijg je dat probleem er ook weer bij.
Het gaat hier om de eventuele applicaties die bepaalde hardware en software nodig hebben om te kunnen draaien.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:31 schreef Superthomas het volgende:
[..]
wat voor een eisen heb je allemaal nodig om een PDF bestand te openen?
Heb je een product van samsung, philips, sony, cisco, linksys, sitecom, sweex, LG, microsoft, HP, dell, HTC, Nokia, nintendo of enig ander willekeurige electronica fabrikant in huis?quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:41 schreef beestjuh het volgende:
Wat een goed voorbeeld voor kneedbare jonge zieltjes: Producten gemaakt door minderjarige Chinese slavenhandjes verplicht stellen, er is blijkbaar niks mis met uitbuiting!
quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:41 schreef beestjuh het volgende:
Wat een goed voorbeeld voor kneedbare jonge zieltjes: Producten gemaakt door minderjarige Chinese slavenhandjes verplicht stellen, er is blijkbaar niks mis met uitbuiting!
There is an app for that.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:41 schreef epicbeardman het volgende:
Hier mooi educatief stukje voor iPad gebruikers.
http://thedude.com/movies/scale_of_universe_enhanced.swf (click start)
Oh Wacht.flash.
Dat je er haast niet aan ontkomt, betekent natuurlijk niet dat het maar verplicht moet wezen. Ik probeer wel degelijk mijn aankopen van dit soort wegwerpelectronica nihil te houden. Zo heb ik veel (bijna alles, eigenlijk) tweedehands (jaren 80-90, die dingen blijven werken) en koop ik geen troep die over een jaar al outdated is. Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je een product van samsung, philips, sony, cisco, linksys, sitecom, sweex, LG, microsoft, HP, dell, HTC, Nokia, nintendo of enig ander willekeurige electronica fabrikant in huis?
checkquote:Op woensdag 15 februari 2012 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je een product van samsung, philips, sony, cisco, linksys, sitecom, sweex, LG, microsoft, HP, dell, HTC, Nokia, nintendo of enig ander willekeurige electronica fabrikant in huis?
quote:Op woensdag 15 februari 2012 23:59 schreef __Saviour__ het volgende:
iOS is een gesloten en gesandboxed systeem. Spionerende malware maakt technisch gezien geen kans.
En de volgende iPad komt met een 2048x1536 resolutie, haarscherpe tekst levert dat op.
MAC laptops met APPLE spionage software. APPLE heeft de volledige controle over IOS zoals je net zelf vertelde.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb het over iOS op de iPad, niet over laptops.
Geverbeterdtquote:Op donderdag 16 februari 2012 00:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Apple levert consumenten functionaliteit via iCloud om de iPad tegen diefstal te beschermen: GPS-opsporing, op afstand blokkeren en wissen. De webcam activeren valt er bij de consumenten versie niet onder. Dus er valt niks mee te kijken als je je ipad niet van school krijgt en nooit verplicht door school of apple verplichte apps hoeft te instaleren, als docenten die eerdere functionaliteit al zouden willen misbruiken (maar daar is de Apple ID en wachtwoord voor nodig, maar controle op juist gebruik is zoals bij alle instellingen die ook maar iets met overheid te maken hebben waardeloos.)
APPLE anti diefstal software die in het geheim was geinstaleed DOOR APPLE voor de school, en in het geheim gebruikt werd door de school om op niet als gestolen opgegeven laptops mee te kijken met kinderen en daar foto's van te maken en opslaan.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:13 schreef drbarisart het volgende:
"Apple spionage software"
De dingen die men bedenkt om maar iets negatiefs over Apple te kunnen zeggen..
En waarom is Apple hier opeens de schuldige? Dit zijn gewoon apps die je kan installeren, heb ik ook op mijn MacBook voor als ie gestolen wordt. Even nadenken aub.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
APPLE anti diefstal software die in het geheim was geinstaleed DOOR APPLE voor de school, en in het geheim gebruikt werd door de school om op niet als gestolen opgegeven laptops mee te kijken met kinderen en daar foto's van te maken en opslaan.
Correct.quote:Op woensdag 15 februari 2012 23:59 schreef __Saviour__ het volgende:
iOS is een gesloten en gesandboxed systeem. Spionerende malware maakt technisch gezien geen kans.
Goed, het is me duidelijk dat je dus een ware Apple hater bent die maar van alles uit de kast trekt en verzint om het bedrijf af te kunnen kraken.quote:Geverbeterdt
En zodra je er niet vanaf weet of kan zien dat je het op je systeem hebt staan en iemand anders de controle over je computer over kunnen nemen zonder toestemming van jou dan heet de ''app'' malware. Ga lekker zelf nadenken, ik heb de ultieme waarheid al in mijn bezit.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:23 schreef drbarisart het volgende:
[..]
En waarom is Apple hier opeens de schuldige? Dit zijn gewoon apps die je kan installeren, heb ik ook op mijn MacBook voor als ie gestolen wordt. Even nadenken aub.
Er zijn zeker nog valkuilen. Dit allemaal valt of staat bij hoe het systeem uitgevoerd gaat worden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:19 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik betwijfel het.
Maar ik vind het in elk geval grappig om te lezen dat jij super enthousiast bent over dit idee, ik zie nog wel wat beren op de weg.
Als ik jou een laptop geef en ik log in via SSH heb ik ook controle over je laptop. Maakt dat SSH malware? Nee.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En zodra je er niet vanaf weet of kan zien dat je het op je systeem hebt staan en iemand anders de controle over je computer over kunnen nemen zonder toestemming van jou dan heet de ''app'' malware. Ga lekker zelf nadenken, ik heb de ultieme waarheid al in mijn bezit.
Zodra die laptop mijn eigendom zou zijn en jij me niet verteld hebt dat je die mogelijkheid hebt dan zou je veilige schaal malware worden.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:36 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Als ik jou een laptop geef en ik log in via SSH heb ik ook controle over je laptop. Maakt dat SSH malware? Nee.
HAHAHAHA. Nu weet ik weer waar ik mee communiceer.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Als ik m'n iPad 3 straks maar heb. De productie-omstandigheden boeien me niet echt veel.
http://tweakers.net/nieuw(...)ers-op-te-slaan.htmlquote:Op donderdag 16 februari 2012 00:24 schreef __Saviour__ het volgende:
Als de school andere apps wil gebruiken, moeten die ook gewoon uit de Store komen. Want dat is de enige manier om software te installeren. Dat betekent dat die apps dus ook door de keuring moeten komen. Spionerende code zal daarbij door de mand vallen.
quote:Applicaties voor iOS kunnen dit doen zonder toestemming van de gebruiker, zo bleek onlangs toen naar buiten kwam dat de app Path gegevens over contactgegevens uploadde naar eigen servers. Het Amerikaanse Congres wil nu van Apple weten of er wel voldoende gedaan wordt om de privacy van iOS-gebruikers te beschermen. Er worden onder andere vragen gesteld over het aantal apps dat gebruikersgegevens uploadt, en welke daarvan eerst om toestemming vraagt.
De autoriteiten willen ook weten waarom Apple niet de mogelijkheid heeft ingebouwd om het vergaren van adresboekinformatie onmogelijk te maken, tenzij de gebruiker hier toestemming voor geeft. Eerder introduceerde het bedrijf uit Cupertino de mogelijkheid om locatiegegevens uit te zetten, of om specifieke applicaties wel of geen toestemming te geven. Onder andere het Nederlandse Ministerie van Justitie gaf al opdracht om te onderzoeken of de privacy van gebruikers werd geschonden.
Ik begreep dan ook niet dat de overheid zo vol is van open standaarden (lees anti-microsoft) en vervolgens de eerste kamer kamer kiest voor iPads. Net als deze school.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"wil weergeven", zonder "t". Erg kwalijk trouwens, zo'n gesloten formaat op een gesloten apparaat. Ben benieuwd wat de opvolger van Neelie Kroes daarvan vindt.
Als je iPadaccu het begeeft, kan je voor $50 een nieuwe accu krijgen. Verpakt in een refurbished iPad.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:52 schreef Dale. het volgende:
[..]
Precies hetzelfde als met de batterijen van Apple. In vrijwel geen van hun apperaten kan een willekeurige consument die eruit halen. Hoe ze daar ooit mee weg zijn gekomen is mij echt een raadsel want de huidige regeling dat apple het gratis doet is dus drie keer niets.
De overheid wilt open formaten zodat documenten uitgewisseld kunnen worden en overal geopend en gelezen kunnen worden. Zo kun je ook naar een concurrent stappen als een fabrikant geen ondersteuning meer geeft. De binaire documenten van Office waren bijvoorbeeld niet of maar voor een deel open.quote:Op donderdag 16 februari 2012 09:28 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Ik begreep dan ook niet dat de overheid zo vol is van open standaarden (lees anti-microsoft) en vervolgens de eerste kamer kamer kiest voor iPads. Net als deze school.
Die beschrijving onder het filmpje...quote:
Bij ons een TI-81 Ik geloof 100 gulden ofzo destijds, die was echt debiel duur ja.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:17 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
bij ons (eerste jaar 2e Fase) werd zo'n ti-83 verplicht gesteld: toendertijd nog een belachelijk duur ding
heb er echt nooit wat nuttigers mee gedaan behalve dan spiekbrieven erin programeren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |