abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108032214
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:59 schreef __Saviour__ het volgende:
iOS is een gesloten en gesandboxed systeem. Spionerende malware maakt technisch gezien geen kans.
En de volgende iPad komt met een 2048x1536 resolutie, haarscherpe tekst levert dat op.
:') :') :') Spionerende malware maakt technisch gezien geen kans. :') :') :')
  Donald Duck held donderdag 16 februari 2012 @ 00:03:00 #277
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_108032264
Ik heb het over iOS op de iPad, niet over laptops.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_108032308
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb het over iOS op de iPad, niet over laptops.
MAC laptops met APPLE spionage software. APPLE heeft de volledige controle over IOS zoals je net zelf vertelde.
  Donald Duck held donderdag 16 februari 2012 @ 00:10:37 #279
46149 __Saviour__
pi_108032519
Apple levert functionaliteit via iCloud om de iPad tegen diefstal te beschermen: GPS-opsporing, op afstand blokkeren en wissen. De webcam activeren valt er niet onder. Dus er valt niks mee te kijken, als docenten die eerdere functionaliteit al zouden willen misbruiken (maar daar is de Apple ID en wachtwoord voor nodig)
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_108032628
"Apple spionage software"

De dingen die men bedenkt om maar iets negatiefs over Apple te kunnen zeggen..
pi_108032668
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Apple levert consumenten functionaliteit via iCloud om de iPad tegen diefstal te beschermen: GPS-opsporing, op afstand blokkeren en wissen. De webcam activeren valt er bij de consumenten versie niet onder. Dus er valt niks mee te kijken als je je ipad niet van school krijgt en nooit verplicht door school of apple verplichte apps hoeft te instaleren, als docenten die eerdere functionaliteit al zouden willen misbruiken (maar daar is de Apple ID en wachtwoord voor nodig, maar controle op juist gebruik is zoals bij alle instellingen die ook maar iets met overheid te maken hebben waardeloos.)
Geverbeterdt
pi_108032713
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:13 schreef drbarisart het volgende:
"Apple spionage software"

De dingen die men bedenkt om maar iets negatiefs over Apple te kunnen zeggen..
APPLE anti diefstal software die in het geheim was geinstaleed DOOR APPLE voor de school, en in het geheim gebruikt werd door de school om op niet als gestolen opgegeven laptops mee te kijken met kinderen en daar foto's van te maken en opslaan.
pi_108032874
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

APPLE anti diefstal software die in het geheim was geinstaleed DOOR APPLE voor de school, en in het geheim gebruikt werd door de school om op niet als gestolen opgegeven laptops mee te kijken met kinderen en daar foto's van te maken en opslaan.
En waarom is Apple hier opeens de schuldige? Dit zijn gewoon apps die je kan installeren, heb ik ook op mijn MacBook voor als ie gestolen wordt. Even nadenken aub.
pi_108032914
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:59 schreef __Saviour__ het volgende:
iOS is een gesloten en gesandboxed systeem. Spionerende malware maakt technisch gezien geen kans.
Correct.
  Donald Duck held donderdag 16 februari 2012 @ 00:24:56 #285
46149 __Saviour__
pi_108032920
quote:
Geverbeterdt
Goed, het is me duidelijk dat je dus een ware Apple hater bent die maar van alles uit de kast trekt en verzint om het bedrijf af te kunnen kraken.
Maar goed, om nog eenmaal in te gaan op je onzinnige gebrabbel:
iPad = iPad. Er is een enkele versie voor iedereen. Er is geen onderscheid tussen consumentenversies, of schoolversies of wat dan ook. Een nieuwe iPad komt met een kaal iOS systeem, volkomen veilig en vrij van malware.
iPads voor schoolgebruik zullen grotendeels gebruik maken van iTunes U en iBooks. Twee apps uit eigen Apple stal en dus ook gewoon veilig.
Als de school andere apps wil gebruiken, moeten die ook gewoon uit de Store komen. Want dat is de enige manier om software te installeren. Dat betekent dat die apps dus ook door de keuring moeten komen. Spionerende code zal daarbij door de mand vallen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_108032954
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:23 schreef drbarisart het volgende:

[..]

En waarom is Apple hier opeens de schuldige? Dit zijn gewoon apps die je kan installeren, heb ik ook op mijn MacBook voor als ie gestolen wordt. Even nadenken aub.
En zodra je er niet vanaf weet of kan zien dat je het op je systeem hebt staan en iemand anders de controle over je computer over kunnen nemen zonder toestemming van jou dan heet de ''app'' malware. Ga lekker zelf nadenken, ik heb de ultieme waarheid al in mijn bezit.
pi_108033151
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 18:19 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat kan, maar ik betwijfel het.

Maar ik vind het in elk geval grappig om te lezen dat jij super enthousiast bent over dit idee, ik zie nog wel wat beren op de weg.
Er zijn zeker nog valkuilen. Dit allemaal valt of staat bij hoe het systeem uitgevoerd gaat worden.

In principe zou het mogelijk moeten zijn om het ook voor een niet-technisch aangelegde docenten goed bruikbaar te maken.

Toen ik nog op de middelbare school zat, had elk lokaal een SMARTboard. Op zich best mooie dingen, behalve dat die hele bijbehorende softwaresuite heel slecht werkte. De paar docenten die zich er goed in verdiept hadden, maakte wel gebruik van alle mogelijkheden van zo'n bord en hadden altijd al mooi verzorgde aantekeningen klaar, ondersteunende afbeeldingen en filmpjes erbij enz. Het merendeel van de docenten deed er alleen inderdaad niks mee, omdat ze er niet mee konden werken.
pi_108033162
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En zodra je er niet vanaf weet of kan zien dat je het op je systeem hebt staan en iemand anders de controle over je computer over kunnen nemen zonder toestemming van jou dan heet de ''app'' malware. Ga lekker zelf nadenken, ik heb de ultieme waarheid al in mijn bezit.
Als ik jou een laptop geef en ik log in via SSH heb ik ook controle over je laptop. Maakt dat SSH malware? Nee.
pi_108033296
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:36 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Als ik jou een laptop geef en ik log in via SSH heb ik ook controle over je laptop. Maakt dat SSH malware? Nee.
Zodra die laptop mijn eigendom zou zijn en jij me niet verteld hebt dat je die mogelijkheid hebt dan zou je veilige schaal malware worden.
pi_108033483
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Als ik m'n iPad 3 straks maar heb. De productie-omstandigheden boeien me niet echt veel.
HAHAHAHA. Nu weet ik weer waar ik mee communiceer.
  donderdag 16 februari 2012 @ 04:50:04 #291
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_108035113
De keuze voor Apple lijkt mij logisch omdat in het promo filmpje van die school ik leerlingen met Macbooks zie werken.

Leelingen zijn dus al bekend met Apple produkten.

Toch zou ik gewacht hebben met zo'n maatregel. Goede tablets zijn nu nog duur zodat in geval van diefstal of beschadiging er een hoop kosten gemaakt worden.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  Eindredactie Games donderdag 16 februari 2012 @ 07:41:53 #292
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_108035474
Het ook De Nieuwe Mavo noemen in plaats van VMBO :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games donderdag 16 februari 2012 @ 07:45:00 #293
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_108035493
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:24 schreef __Saviour__ het volgende:

Als de school andere apps wil gebruiken, moeten die ook gewoon uit de Store komen. Want dat is de enige manier om software te installeren. Dat betekent dat die apps dus ook door de keuring moeten komen. Spionerende code zal daarbij door de mand vallen.
http://tweakers.net/nieuw(...)ers-op-te-slaan.html
quote:
Applicaties voor iOS kunnen dit doen zonder toestemming van de gebruiker, zo bleek onlangs toen naar buiten kwam dat de app Path gegevens over contactgegevens uploadde naar eigen servers. Het Amerikaanse Congres wil nu van Apple weten of er wel voldoende gedaan wordt om de privacy van iOS-gebruikers te beschermen. Er worden onder andere vragen gesteld over het aantal apps dat gebruikersgegevens uploadt, en welke daarvan eerst om toestemming vraagt.

De autoriteiten willen ook weten waarom Apple niet de mogelijkheid heeft ingebouwd om het vergaren van adresboekinformatie onmogelijk te maken, tenzij de gebruiker hier toestemming voor geeft. Eerder introduceerde het bedrijf uit Cupertino de mogelijkheid om locatiegegevens uit te zetten, of om specifieke applicaties wel of geen toestemming te geven. Onder andere het Nederlandse Ministerie van Justitie gaf al opdracht om te onderzoeken of de privacy van gebruikers werd geschonden.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_108036541
Haha eens een tyfus school altijd een tyfus school.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  donderdag 16 februari 2012 @ 09:28:50 #295
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_108036647
quote:
11s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

"wil weergeven", zonder "t". Erg kwalijk trouwens, zo'n gesloten formaat op een gesloten apparaat. Ben benieuwd wat de opvolger van Neelie Kroes daarvan vindt.
Ik begreep dan ook niet dat de overheid zo vol is van open standaarden (lees anti-microsoft) en vervolgens de eerste kamer kamer kiest voor iPads. Net als deze school.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_108038257
http://www.timesdaily.com(...)ilmed-by-crew,187504

quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:52 schreef Dale. het volgende:

[..]

Precies hetzelfde als met de batterijen van Apple. In vrijwel geen van hun apperaten kan een willekeurige consument die eruit halen. Hoe ze daar ooit mee weg zijn gekomen is mij echt een raadsel want de huidige regeling dat apple het gratis doet is dus drie keer niets.
Als je iPadaccu het begeeft, kan je voor $50 een nieuwe accu krijgen. Verpakt in een refurbished iPad.

[ Bericht 9% gewijzigd door athlonkmf op 16-02-2012 10:51:20 ]
pi_108038500
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 09:28 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Ik begreep dan ook niet dat de overheid zo vol is van open standaarden (lees anti-microsoft) en vervolgens de eerste kamer kamer kiest voor iPads. Net als deze school.
De overheid wilt open formaten zodat documenten uitgewisseld kunnen worden en overal geopend en gelezen kunnen worden. Zo kun je ook naar een concurrent stappen als een fabrikant geen ondersteuning meer geeft. De binaire documenten van Office waren bijvoorbeeld niet of maar voor een deel open.

Wat dat betreft is het formaat dat voor de nieuwe iBooks2 wordt gebruikt een slechte zaak. Een mix van epub2, epub3 en een eigen formaat/indeling dat niet door de concurrent gelezen kan worden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_108038563
quote:
Die beschrijving onder het filmpje...

In deze film vindt je alle informatie terug over de mogelijkheden voor vmbo onderwijs op Taborcollege locatie d' Ampte.

:') :') :')
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_108039710
Ik lees hier allemaal berichten dat mensen er problemen mee hebben dat een school een bepaald product voorschrijft. Maar dat is toch altijd al het geval geweest? Ze schreven toch ook altijd al specifieke boeken voor?
pi_108040321
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:17 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

bij ons (eerste jaar 2e Fase) werd zo'n ti-83 verplicht gesteld: toendertijd nog een belachelijk duur ding :(

heb er echt nooit wat nuttigers mee gedaan behalve dan spiekbrieven erin programeren :')
Bij ons een TI-81 Ik geloof 100 gulden ofzo destijds, die was echt debiel duur ja.
Ik heb hem nog steeds liggen :')

Sowieso raar dat een school een bepaald merk en type voorschrijft, als je nou een latop ofzo zou voorschrijven en dan het liefst in plaats van schoolboeken dan zou ik het snappen maar dit...

Net zoals de digitale schoolboorden van tegenwoordig, pas nog op een school geweest waar ze die dingen overal hebben hangen en een demonstratie ervan gekregen :') nou wat een vooruitgang maar niet heus, je bent alleen nog maar een het klikken, vegen, swipen en toen viel internet even uit en konden ze niks meer... maar de leraren waren er zelf wel heel enthousiast over, dat verbaasde me dan weer enigszins.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')