quote:Op woensdag 15 februari 2012 23:59 schreef __Saviour__ het volgende:
iOS is een gesloten en gesandboxed systeem. Spionerende malware maakt technisch gezien geen kans.
En de volgende iPad komt met een 2048x1536 resolutie, haarscherpe tekst levert dat op.
MAC laptops met APPLE spionage software. APPLE heeft de volledige controle over IOS zoals je net zelf vertelde.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb het over iOS op de iPad, niet over laptops.
Geverbeterdtquote:Op donderdag 16 februari 2012 00:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Apple levert consumenten functionaliteit via iCloud om de iPad tegen diefstal te beschermen: GPS-opsporing, op afstand blokkeren en wissen. De webcam activeren valt er bij de consumenten versie niet onder. Dus er valt niks mee te kijken als je je ipad niet van school krijgt en nooit verplicht door school of apple verplichte apps hoeft te instaleren, als docenten die eerdere functionaliteit al zouden willen misbruiken (maar daar is de Apple ID en wachtwoord voor nodig, maar controle op juist gebruik is zoals bij alle instellingen die ook maar iets met overheid te maken hebben waardeloos.)
APPLE anti diefstal software die in het geheim was geinstaleed DOOR APPLE voor de school, en in het geheim gebruikt werd door de school om op niet als gestolen opgegeven laptops mee te kijken met kinderen en daar foto's van te maken en opslaan.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:13 schreef drbarisart het volgende:
"Apple spionage software"
De dingen die men bedenkt om maar iets negatiefs over Apple te kunnen zeggen..
En waarom is Apple hier opeens de schuldige? Dit zijn gewoon apps die je kan installeren, heb ik ook op mijn MacBook voor als ie gestolen wordt. Even nadenken aub.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
APPLE anti diefstal software die in het geheim was geinstaleed DOOR APPLE voor de school, en in het geheim gebruikt werd door de school om op niet als gestolen opgegeven laptops mee te kijken met kinderen en daar foto's van te maken en opslaan.
Correct.quote:Op woensdag 15 februari 2012 23:59 schreef __Saviour__ het volgende:
iOS is een gesloten en gesandboxed systeem. Spionerende malware maakt technisch gezien geen kans.
Goed, het is me duidelijk dat je dus een ware Apple hater bent die maar van alles uit de kast trekt en verzint om het bedrijf af te kunnen kraken.quote:Geverbeterdt
En zodra je er niet vanaf weet of kan zien dat je het op je systeem hebt staan en iemand anders de controle over je computer over kunnen nemen zonder toestemming van jou dan heet de ''app'' malware. Ga lekker zelf nadenken, ik heb de ultieme waarheid al in mijn bezit.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:23 schreef drbarisart het volgende:
[..]
En waarom is Apple hier opeens de schuldige? Dit zijn gewoon apps die je kan installeren, heb ik ook op mijn MacBook voor als ie gestolen wordt. Even nadenken aub.
Er zijn zeker nog valkuilen. Dit allemaal valt of staat bij hoe het systeem uitgevoerd gaat worden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:19 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik betwijfel het.
Maar ik vind het in elk geval grappig om te lezen dat jij super enthousiast bent over dit idee, ik zie nog wel wat beren op de weg.
Als ik jou een laptop geef en ik log in via SSH heb ik ook controle over je laptop. Maakt dat SSH malware? Nee.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En zodra je er niet vanaf weet of kan zien dat je het op je systeem hebt staan en iemand anders de controle over je computer over kunnen nemen zonder toestemming van jou dan heet de ''app'' malware. Ga lekker zelf nadenken, ik heb de ultieme waarheid al in mijn bezit.
Zodra die laptop mijn eigendom zou zijn en jij me niet verteld hebt dat je die mogelijkheid hebt dan zou je veilige schaal malware worden.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:36 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Als ik jou een laptop geef en ik log in via SSH heb ik ook controle over je laptop. Maakt dat SSH malware? Nee.
HAHAHAHA. Nu weet ik weer waar ik mee communiceer.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Als ik m'n iPad 3 straks maar heb. De productie-omstandigheden boeien me niet echt veel.
http://tweakers.net/nieuw(...)ers-op-te-slaan.htmlquote:Op donderdag 16 februari 2012 00:24 schreef __Saviour__ het volgende:
Als de school andere apps wil gebruiken, moeten die ook gewoon uit de Store komen. Want dat is de enige manier om software te installeren. Dat betekent dat die apps dus ook door de keuring moeten komen. Spionerende code zal daarbij door de mand vallen.
quote:Applicaties voor iOS kunnen dit doen zonder toestemming van de gebruiker, zo bleek onlangs toen naar buiten kwam dat de app Path gegevens over contactgegevens uploadde naar eigen servers. Het Amerikaanse Congres wil nu van Apple weten of er wel voldoende gedaan wordt om de privacy van iOS-gebruikers te beschermen. Er worden onder andere vragen gesteld over het aantal apps dat gebruikersgegevens uploadt, en welke daarvan eerst om toestemming vraagt.
De autoriteiten willen ook weten waarom Apple niet de mogelijkheid heeft ingebouwd om het vergaren van adresboekinformatie onmogelijk te maken, tenzij de gebruiker hier toestemming voor geeft. Eerder introduceerde het bedrijf uit Cupertino de mogelijkheid om locatiegegevens uit te zetten, of om specifieke applicaties wel of geen toestemming te geven. Onder andere het Nederlandse Ministerie van Justitie gaf al opdracht om te onderzoeken of de privacy van gebruikers werd geschonden.
Ik begreep dan ook niet dat de overheid zo vol is van open standaarden (lees anti-microsoft) en vervolgens de eerste kamer kamer kiest voor iPads. Net als deze school.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"wil weergeven", zonder "t". Erg kwalijk trouwens, zo'n gesloten formaat op een gesloten apparaat. Ben benieuwd wat de opvolger van Neelie Kroes daarvan vindt.
Als je iPadaccu het begeeft, kan je voor $50 een nieuwe accu krijgen. Verpakt in een refurbished iPad.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:52 schreef Dale. het volgende:
[..]
Precies hetzelfde als met de batterijen van Apple. In vrijwel geen van hun apperaten kan een willekeurige consument die eruit halen. Hoe ze daar ooit mee weg zijn gekomen is mij echt een raadsel want de huidige regeling dat apple het gratis doet is dus drie keer niets.
De overheid wilt open formaten zodat documenten uitgewisseld kunnen worden en overal geopend en gelezen kunnen worden. Zo kun je ook naar een concurrent stappen als een fabrikant geen ondersteuning meer geeft. De binaire documenten van Office waren bijvoorbeeld niet of maar voor een deel open.quote:Op donderdag 16 februari 2012 09:28 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Ik begreep dan ook niet dat de overheid zo vol is van open standaarden (lees anti-microsoft) en vervolgens de eerste kamer kamer kiest voor iPads. Net als deze school.
Die beschrijving onder het filmpje...quote:
Bij ons een TI-81 Ik geloof 100 gulden ofzo destijds, die was echt debiel duur ja.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:17 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
bij ons (eerste jaar 2e Fase) werd zo'n ti-83 verplicht gesteld: toendertijd nog een belachelijk duur ding
heb er echt nooit wat nuttigers mee gedaan behalve dan spiekbrieven erin programeren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |