De keuze voor Apple vind ik een logische. Het ecosysteem van Apple is enorm gecontroleerd en gesloten. Dat levert voordelen op: het werkt gewoon, altijd. Geen incompatibiliteit, geen fragmentatie van verschillende hardware. Een gesandboxed OS waarop malware geen kans maakt.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik er problemen mee dat de school een bepaald produkt van een bepaalde fabrikant voorschrijft. Dus ook wanneer ze een Samsung Galaxy Tab 10.1 met ICS hadden voorgeschreven.
De boeken die je via iBooks koopt zijn in epub. Ook leesbaar dus op andere epub compatibel devices zoals ereaders.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:35 schreef Dale. het volgende:
[..]
Euh nee? IBook is geen pdf formaat ofzo... en als men de content dan op andere apperaten wilt weergeven moet of Apple daar software voor maken of het formaat vrijgeven.
Het nieuwe formaat voor interactieve boeken is dat helaas niet:quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:44 schreef Dimens het volgende:
[..]
De boeken die je via iBooks koopt zijn in epub. Ook leesbaar dus op andere epub compatibel devices zoals ereaders.
Precies hetzelfde als met de batterijen van Apple. In vrijwel geen van hun apperaten kan een willekeurige consument die eruit halen. Hoe ze daar ooit mee weg zijn gekomen is mij echt een raadsel want de huidige regeling dat apple het gratis doet is dus drie keer niets.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"wil weergeven", zonder "t". Erg kwalijk trouwens, zo'n gesloten formaat op een gesloten apparaat. Ben benieuwd wat de opvolger van Neelie Kroes daarvan vindt.
Dat is een beetje het probleem. Sinds 2 jaar hebben de leerlingen (en ouders) zogenaamde "Gratis schoolboeken". Dit is natuurlijk je reinste flauwekul. Schoolboeken zijn namelijk niet gratis.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Als de boeken erbij zitten zie ik het probleem niet. Toen ik op de middelbare school zat moesten mijn ouders al 4 meier boekengeld aftikken.
Als je zo denkt kan je nooit vernieuwingen doorvoeren. Daarbij kan de school hier natuurlijk rekening mee hebben gehouden met hun personeelsbeleid van de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:11 schreef DroogDok het volgende:
Ik vraag me ook af of het leraren-corps er wel klaar voor om zo interactief les te gaan geven. De meesten kunnen waarschijnlijk nog niet eens met een smart board omgaan.
Mijn god, wat heb je weer een hoop woorden nodig om uiteindelijk nog toe te geven ook dat je onbetrouwbaar bent en vals speelt.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je vals gaat spelen dan doe ik dat beter.
Dat kan, maar ik betwijfel het.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:13 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Als je zo denkt kan je nooit vernieuwingen doorvoeren. Daarbij kan de school hier natuurlijk rekening mee hebben gehouden met hun personeelsbeleid van de afgelopen jaren.
wat voor een eisen heb je allemaal nodig om een PDF bestand te openen?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:18 schreef Dimens het volgende:
[..]
En vervolgens zie je dat leerlingen met Android tablets aankomen zetten die niet doen aan de eisen van bepaalde apps. Krijg je dat probleem er ook weer bij.
Het gaat hier om de eventuele applicaties die bepaalde hardware en software nodig hebben om te kunnen draaien.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:31 schreef Superthomas het volgende:
[..]
wat voor een eisen heb je allemaal nodig om een PDF bestand te openen?
Heb je een product van samsung, philips, sony, cisco, linksys, sitecom, sweex, LG, microsoft, HP, dell, HTC, Nokia, nintendo of enig ander willekeurige electronica fabrikant in huis?quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:41 schreef beestjuh het volgende:
Wat een goed voorbeeld voor kneedbare jonge zieltjes: Producten gemaakt door minderjarige Chinese slavenhandjes verplicht stellen, er is blijkbaar niks mis met uitbuiting!
quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:41 schreef beestjuh het volgende:
Wat een goed voorbeeld voor kneedbare jonge zieltjes: Producten gemaakt door minderjarige Chinese slavenhandjes verplicht stellen, er is blijkbaar niks mis met uitbuiting!
There is an app for that.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:41 schreef epicbeardman het volgende:
Hier mooi educatief stukje voor iPad gebruikers.
http://thedude.com/movies/scale_of_universe_enhanced.swf (click start)
Oh Wacht.flash.
Dat je er haast niet aan ontkomt, betekent natuurlijk niet dat het maar verplicht moet wezen. Ik probeer wel degelijk mijn aankopen van dit soort wegwerpelectronica nihil te houden. Zo heb ik veel (bijna alles, eigenlijk) tweedehands (jaren 80-90, die dingen blijven werken) en koop ik geen troep die over een jaar al outdated is. Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je een product van samsung, philips, sony, cisco, linksys, sitecom, sweex, LG, microsoft, HP, dell, HTC, Nokia, nintendo of enig ander willekeurige electronica fabrikant in huis?
checkquote:Op woensdag 15 februari 2012 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je een product van samsung, philips, sony, cisco, linksys, sitecom, sweex, LG, microsoft, HP, dell, HTC, Nokia, nintendo of enig ander willekeurige electronica fabrikant in huis?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |