Ben jij nu aan het bewijzen dat onderwijs zonder Ipad toch wel zeer vreemde vogels af pleegde te leveren?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:55 schreef Synthercell het volgende:
Het beste is om die directie verplicht af te schaffen.
Persoonlijk heb ik er problemen mee dat de school een bepaald produkt van een bepaalde fabrikant voorschrijft. Dus ook wanneer ze een Samsung Galaxy Tab 10.1 met ICS hadden voorgeschreven.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:53 schreef DS4 het volgende:
Dat klopt. Maar is het niet gewoon dat sommigen een afkeer hebben van Apple en daarom zoveel problemen hiermee hebben?
Dat is altijd al zo geweest met schoolboeken, grafische rekenmachines enz. In de praktijk werkt het gewoon niet als mensen allemaal verschillende apparaten gebruiken en kost dat véél meer om te onderhouden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik er problemen mee dat de school een bepaald produkt van een bepaalde fabrikant voorschrijft. Dus ook wanneer ze een Samsung Galaxy Tab 10.1 met ICS hadden voorgeschreven.
Op zich vind ik het terecht om te vragen waarom het per sé die Apple moet zijn, maar als daar goede redenen voor zijn en ik kan mij dat prima voorstellen... dan heb ik daar dus geen problemen mee, zeker niet als men een goede deal heeft kunnen maken.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Persoonlijk heb ik er problemen mee dat de school een bepaald produkt van een bepaalde fabrikant voorschrijft. Dus ook wanneer ze een Samsung Galaxy Tab 10.1 met ICS hadden voorgeschreven.
Alleen hoef je met een iPad niet een heel nieuw schoolboek te kopen, maar download je gewoon gratis de update.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:35 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
1 + 1 = 2 en dat is morgen echt niet ineens 3. En de kans dat België morgen uiteenvalt in twee of drie andere landen, is ook nihil. Kortom: schoolboeken zijn echt niet meteen gedateerd. Verder moet lesstof voor toepassingen als iPads ook ververst worden en daar gaat net zo goed tijd overheen.
Als leerlingen niet het klaslokaal zitten is het toch wel erg handig als je als docent toch direct met een leerling kan communiceren. Denk aan het beantwoorden van vragen over het huiswerk, aantekeningen versturen, wijzingen in de lesstof, etc.quote:Dat de commmunicatie tussen leerling en docent verbetert, betwijfel ik zeer. Het is eerder andersom. Kijk maar eens om je heen. Hoe meer elektronische apparaten, hoe meer communicatiemiddelen, hoe geavanceerder en moderner de machines zijn, des te slechter worden mensen in directe, onderlinge communicatie. Is trouwens niet alleen mijn mening, maar ook iets wat ik laast een vooraanstaand communicatiedeskundige hoorde zeggen.
Zolang je het niet probeert kom je daar ook niet achter.quote:Of de schoolprestaties erdoor verbeteren, is ook nog maar de vraag.
Ja doh, Apple is altijd het zwarte schaapje op internet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar is het niet gewoon dat sommigen een afkeer hebben van Apple en daarom zoveel problemen hiermee hebben?
Euh nee? IBook is geen pdf formaat ofzo... en als men de content dan op andere apperaten wilt weergeven moet of Apple daar software voor maken of het formaat vrijgeven.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:09 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Itunes is een winkel en geen content maker... De content van Itunes kan ook op een Android worden gedraaid als de producent daar voor kiest. Die digitale schoolboeken zijn gewoon digitaal en kunnen dus overal op worden bekeken.
Nee hoor, de ad hominems krijg je gratis en voor niks bij de inhoud die aan jou niet besteed is. Verder ben je niet in de positie om daarover te klagen, omdat je er zelf in grossiert. Meestal begin je er zelfs mee.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee = nee.
Ik ben wel degene die constateert dat zodra jij het inhoudelijk niet af kan (wat verdomd vaak is) je overgaat op de ad hominem om jouw onvermogen te maskeren.
Jawel, maar niet met de intentie het bestendig te maken tegen jouw interpretatievermogen.quote:O. Dit heb jij dus niet geschreven?
Je moet tekenen inderdaad, en je moet die I-pad aanschaffen. Dus wat is dan de afspraak die je maakt? En hoe zit het met waar de school voor getekend heeft? De opleiding van je kind is geen product wat je besluit niet aan te schaffen of snel even naar een concurrent te gaan als de winkelier je niet bevalt. Ze gebruiken je kinderen voor hun gedwongen winkelnering.quote:Ze gaan inderdaad meest waarschijnlijk die Ipad geven zonder dat je ergens voor moet tekenen.
Dat behoort die school te weten en weet dat ook, maar toch proberen he. De meeste ouders geven toch wel toe want anders hebben hun kinderen er de ellende van. Ze denken er op die manier mee weg te komen. Ik vind dat niet normaal, dat zijn mijn normen niet. Verder ontbeer ik ook jouw zucht naar wat normaal gevonden wordt. Als je vals gaat spelen dan doe ik dat beter.quote:De normale gang van zaken is dat je gewoon eerst mondeling en indien nodig schriftelijk aangeeft dat je van mening bent dat deze gang van zaken wettelijk niet geoorloofd is en dat je op basis daarvan de Ipad niet zal aanschaffen.
"wil weergeven", zonder "t". Erg kwalijk trouwens, zo'n gesloten formaat op een gesloten apparaat. Ben benieuwd wat de opvolger van Neelie Kroes daarvan vindt.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:35 schreef Dale. het volgende:
Euh nee? IBook is geen pdf formaat ofzo... en als men de content dan op andere apperaten wilt weergeven moet of Apple daar software voor maken of het formaat vrijgeven.
De keuze voor Apple vind ik een logische. Het ecosysteem van Apple is enorm gecontroleerd en gesloten. Dat levert voordelen op: het werkt gewoon, altijd. Geen incompatibiliteit, geen fragmentatie van verschillende hardware. Een gesandboxed OS waarop malware geen kans maakt.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De boeken die je via iBooks koopt zijn in epub. Ook leesbaar dus op andere epub compatibel devices zoals ereaders.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:35 schreef Dale. het volgende:
[..]
Euh nee? IBook is geen pdf formaat ofzo... en als men de content dan op andere apperaten wilt weergeven moet of Apple daar software voor maken of het formaat vrijgeven.
Het nieuwe formaat voor interactieve boeken is dat helaas niet:quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:44 schreef Dimens het volgende:
[..]
De boeken die je via iBooks koopt zijn in epub. Ook leesbaar dus op andere epub compatibel devices zoals ereaders.
Precies hetzelfde als met de batterijen van Apple. In vrijwel geen van hun apperaten kan een willekeurige consument die eruit halen. Hoe ze daar ooit mee weg zijn gekomen is mij echt een raadsel want de huidige regeling dat apple het gratis doet is dus drie keer niets.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"wil weergeven", zonder "t". Erg kwalijk trouwens, zo'n gesloten formaat op een gesloten apparaat. Ben benieuwd wat de opvolger van Neelie Kroes daarvan vindt.
Dat is een beetje het probleem. Sinds 2 jaar hebben de leerlingen (en ouders) zogenaamde "Gratis schoolboeken". Dit is natuurlijk je reinste flauwekul. Schoolboeken zijn namelijk niet gratis.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Als de boeken erbij zitten zie ik het probleem niet. Toen ik op de middelbare school zat moesten mijn ouders al 4 meier boekengeld aftikken.
Als je zo denkt kan je nooit vernieuwingen doorvoeren. Daarbij kan de school hier natuurlijk rekening mee hebben gehouden met hun personeelsbeleid van de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:11 schreef DroogDok het volgende:
Ik vraag me ook af of het leraren-corps er wel klaar voor om zo interactief les te gaan geven. De meesten kunnen waarschijnlijk nog niet eens met een smart board omgaan.
Mijn god, wat heb je weer een hoop woorden nodig om uiteindelijk nog toe te geven ook dat je onbetrouwbaar bent en vals speelt.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je vals gaat spelen dan doe ik dat beter.
Dat kan, maar ik betwijfel het.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:13 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Als je zo denkt kan je nooit vernieuwingen doorvoeren. Daarbij kan de school hier natuurlijk rekening mee hebben gehouden met hun personeelsbeleid van de afgelopen jaren.
wat voor een eisen heb je allemaal nodig om een PDF bestand te openen?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:18 schreef Dimens het volgende:
[..]
En vervolgens zie je dat leerlingen met Android tablets aankomen zetten die niet doen aan de eisen van bepaalde apps. Krijg je dat probleem er ook weer bij.
Het gaat hier om de eventuele applicaties die bepaalde hardware en software nodig hebben om te kunnen draaien.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:31 schreef Superthomas het volgende:
[..]
wat voor een eisen heb je allemaal nodig om een PDF bestand te openen?
Heb je een product van samsung, philips, sony, cisco, linksys, sitecom, sweex, LG, microsoft, HP, dell, HTC, Nokia, nintendo of enig ander willekeurige electronica fabrikant in huis?quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:41 schreef beestjuh het volgende:
Wat een goed voorbeeld voor kneedbare jonge zieltjes: Producten gemaakt door minderjarige Chinese slavenhandjes verplicht stellen, er is blijkbaar niks mis met uitbuiting!
quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:41 schreef beestjuh het volgende:
Wat een goed voorbeeld voor kneedbare jonge zieltjes: Producten gemaakt door minderjarige Chinese slavenhandjes verplicht stellen, er is blijkbaar niks mis met uitbuiting!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |