Het was inderdaad slimmer geweest om ze een mogelijkheid aan te bieden. Of je volgt de lessen via hardcopy, of via de iPad.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je van die school een bepaald product van een bepaald merk moet kopen om onderwijs te kunnen volgen.
Ja, voor mijn GRM moesten mijn ouders ook betalen..quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die je vergoed krijgt namens heel kinderloos werkend Nederland.
Voor die iPad moet je als ouder betalen (volgens de school althans).
Net als voor de schoolboeken van al die kids, life sucksquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:10 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Bijzondere bijstand wordt dus betaald van ondere jouw salaris... Dus jij betaald mee omdat die school vind dat ze een duurder apparaat moeten gebruiken...
Alleen kun je dan niet deelnemen in de interactieve lessen, en tips op je huiswerk vvia de mail krijgen van je leraar.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:11 schreef Wootism het volgende:
[..]
Het was inderdaad slimmer geweest om ze een mogelijkheid aan te bieden. Of je volgt de lessen via hardcopy, of via de iPad.
Ben ik sowieso benieuwd over welke beheerkosten we het hier zouden hebben. We praten hier over digitale boeken. Deze worden aangeboden door uitgevers, niet door de school.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
ik denk dus dat het zowel voor een bredere multimedia-ervaring in de klas is, als boekenvervanger!
Kun jij de beheerkosten van de school opnoemen van iPad tov Android.
De beschikbaarheid van software/boeken op beide.
Misschien dat onder de streep Apple gewoon goedkoper is of dat alles beschikbaar is.
Als de beheerkosten met Apple (desnoods met een dealtje) veel goedkoper is, is het logisch dat de school voor een iPad gaat.
De deal met de ipad zal de school misschien 300euro per stuk kosten, 1/3 door de school betaald, 200euro door de ouders.
Vind ik niet eens zo gek vergeleken de GRM's die wij moeten kopen voor ¤110. En er zijn GRM apps beschikbaar.
terwijl als de school voor een Android-toestel gaat, die 200euro kost, waarvan 100euro door de school betaald. En ze moeten 2 medewerkers voor ondersteuning aannemen ipv 1, scheelt het onder de streep toch sowieso weer een jaarloon. ¤40.000 per jaar is Apple dan goedkoper.
Dat is waar, maar je school ontzegde je niet toegang tot het onderwijs als jij je schriften bij de Eurowinkel kocht terwijl je buurman 15 keer zo dure, uit Parijs geīmporteerde cahiers gebruikte.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ja, voor mijn GRM moesten mijn ouders ook betalen..
In de eerste jaren moest ik mijn eerste rekenmachine ook zelf betalen.
Schriften moet je ook zelf betalen.
En dat kan niet met een oudere laptop? Elektronische hulpmiddelen promoten is niks mis mee, maar verplicht een tablet aanschaffen is toch heel wat anders.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Alleen kun je dan niet deelnemen in de interactieve lessen, en tips op je huiswerk vvia de mail krijgen van je leraar.
Niemand zal je missenquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Opbokken. Als mijn school de aanschaf vanappl¤
troep verplicht zou stellen haal ik ze er gelijk vanaf.
Schoolboeken zijn in bruikleen en daardoor STUKKEN goedkoper...quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net als voor de schoolboeken van al die kids, life sucks
Dit is inderdaad wel een groot probleemquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:12 schreef Adames het volgende:
Toch zou ik dit plan als ouder niet ondersteunen, deze dure apparaten zijn veel te gevoelig voor diefstal. Hoewel een boekenpakket ook erg duur is, heb ik nog nooit gehoord dat een boek is gestolen. 12 jarigen elke dag op hun fietsje met een iPad van 600 euro naar school, wat ongeveer het vrij besteedbare geld is dat een gemiddeld gezin in 2 maanden bij elkaar spaart is nogal wat.
Ik zie ze liever dit soort dingen invoeren bij de tweede fase (of hoe dat nu ook heet).
Als je een kind naar een katholieke school stuurt, weet je dat van tevoren. En je weet ook dat de school iets met die identiteit doet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Het staat ze volledig vrij de kinderen naar een andere school te sturen.
Als een school kiest om een Katholieke school te zijn, loop je dan ook te huilen?
Zoals gesteld, kunnen schoolboeken echt wel een paar jaar mee. Het papierverbruik is dus redelijk betrekkelijk. Verder kost de iPad ook energie.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:01 schreef Wootism het volgende:
Wat een ontzettende kortzichtige mensen in dit topic
Het is niet meer dan logisch dat schoolboeken in de toekomst compleet verdwijnen en vervangen worden door interactieve boeken op een draagbaar apparaat zoals de iPad. Geef me één goede reden waarom dat niet zou gebeuren?
Alleen al door papierverbruik, gewicht en interactie is dit niet meer dan een logische stap.
Over 10 jaar weten de kids niet eens meer wat een boek is.
En een stuk omslachtiger. Technisch is het misschien mogelijk, maar voordat je content uit de iTunes Store op je Android hebt ben je wel een paar handelingen verder. En bijv. de iPad schoolboeken die in januari zijn aangekondigd, zijn in een speciaal formaat en werken alleen op de iPad. Ook is er geen vergelijkbare "Android Store" die dezelfde content heeft als iTunes U.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:09 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Itunes is een winkel en geen content maker... De content van Itunes kan ook op een Android worden gedraaid als de producent daar voor kiest. Die digitale schoolboeken zijn gewoon digitaal en kunnen dus overal op worden bekeken.
Waar het mij om gaat is dat er voor de duurdere oplossingen wordt gekozen terwijl er genoeg andere opties zijn die stukken goedkoper zijn...
Oh? Android-tablets die zich kunnen meten met de iPad zijn echt niet goedkoper hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:58 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd, nu verplichten ze 1 apparaat en dat kunnen ze met android ook doen. Het voordeel is dan wel dat een android tablet stukken goedkoper is...
Een Grafische Rekenmachine is een ander verhaal, die is daadwerkelijk nodig om daadwerkelijk met de betere wiskunde te kunnen rekenen, zeker voor die leeftijd en hun wiskundekennis.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ja, voor mijn GRM moesten mijn ouders ook betalen..
In de eerste jaren moest ik mijn eerste rekenmachine ook zelf betalen.
Schriften moet je ook zelf betalen.
Het is net een paar maanden uit. Uiteindelijk zal dat er wel komen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Biedt men deze ook al in het Nederlands aan? Gericht op de Nederlandse situatie?
Nee = nee.quote:
O. Dit heb jij dus niet geschreven?quote:Dat wezeltje lijkt me meer een geval van zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, het is in ieder geval jouw verzinsel.
quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zal wel weer zoiets zijn wat een school helemaal niet verplicht mag stellen, maar de ouders toe intimideert. In dat geval zou ik gewoon ja en amen zeggen, en dan niet betalen.
Ze gaan inderdaad meest waarschijnlijk die Ipad geven zonder dat je ergens voor moet tekenen.quote:De school stelt het verplicht, dus dan is er geen sprake van een overeenkomst of afspraak.
De normale gang van zaken is dat je gewoon eerst mondeling en indien nodig schriftelijk aangeeft dat je van mening bent dat deze gang van zaken wettelijk niet geoorloofd is en dat je op basis daarvan de Ipad niet zal aanschaffen.quote:Bovendien wanpresteert de school eerst zelf aangezien die geen onderwijs biedt tegen de wettelijk bepaalde kosten. Dan zou ik het probleem bij hun neerleggen ipv naar mijn bord toe te trekken op deze wijze. Dat is niet immoreel of zo, dat doet een fietsenmaker ook als diens klant niet betaalt. Die houdt de fiets achter, ik zou het geld achterhouden.
Maar waarom zouden zich moeten meten met een iPad? Wat heb je in de klas nodig dat je werkelijk het onderste uit de kan moet halen op technisch gebied (wat een iPad niet doet maar voor de discussie in dit geval even daar van uitgaande)quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:15 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Oh? Android-tablets die zich kunnen meten met de iPad zijn echt niet goedkoper hoor.
Dit is niet waar natuurlijk. Papieren lesboeken zijn al verouderd op het moment dat ze uitgebracht worden. Op de iPad heb je altijd up-to-date content. Het sjouwen van schoolboeken is ook verleden tijd, leerlingen hoeven alleen een (hele lichte) iPad mee te nemen. Er is betere communicatie mogelijk tussen docent en leerling. Een iPad kan rich media tonen, papieren schoolboeken alleen statische tekst.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:15 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Als je een kind naar een katholieke school stuurt, weet je dat van tevoren. En je weet ook dat de school iets met die identiteit doet.
Hier speelt wat anders, namelijk kinderen die nu al op die school zitten, maar waarbij er nu ineens de aanschaf van een duur, elektronisch apparaat wordt opgedrongen, wat verder geen enkel nut dient of toegevoegde waarde heeft, ten opzichte van reguliere lesmethodes.
Maar moeten die zich kunnen meten? Een interactieve website openen, mail bekijken en een pdf openen dat kan op elke tablet, op elke laptop van na de oorlog zelfs.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:15 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Oh? Android-tablets die zich kunnen meten met de iPad zijn echt niet goedkoper hoor.
En vervolgens zie je dat leerlingen met Android tablets aankomen zetten die niet doen aan de eisen van bepaalde apps. Krijg je dat probleem er ook weer bij.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:55 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Dan zou je dus moeten gaan voor de breedste oplossing: Android
Of
Dan zou je moeten gaan voor de goedkoopste oplossing: Android
Apple heeft in deze geen argument om tot deze verplichting te komen...
Niks omslachtigs aan. Het is gewoon als het opslaan van een .Doc document naar PDF gewoon een kwestie van opslaan of converteren.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:15 schreef drbarisart het volgende:
[..]
En een stuk omslachtiger. Technisch is het misschien mogelijk, maar voordat je content uit de iTunes Store op je Android hebt ben je wel een paar handelingen verder. En bijv. de iPad schoolboeken die in januari zijn aangekondigd, zijn in een speciaal formaat en werken alleen op de iPad. Ook is er geen vergelijkbare "Android Store" die dezelfde content heeft als iTunes U.
Ik kan me heel goed voorstellen dat scholen geen zin hebben in dat gezeik en liever kiezen voor een oplossing die gegarandeerd goed werkt, en bij elke leerling op dezelfde manier werkt.
En dan de gegevens van de leerlingen in de cloud?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:19 schreef napoleonfour het volgende:
waarom niet gewoon tafels kopen met een ipad daarin gebakken?
zou kunnen? gewoon inloggen met je studentennaam en wachtwoord ?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
En dan de gegevens van de leerlingen in de cloud?
ojah daar heb ik niet aangedachtquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
En dan de gegevens van de leerlingen in de cloud?
Dan schiet er verder weinig mee op, om voor tentamens iets te leren uit een boek, want de tafel neem je niet mee naar huis.
Indien u een tablet koopt moet deze minimaal android x.x draaien...quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:18 schreef Dimens het volgende:
[..]
En vervolgens zie je dat leerlingen met Android tablets aankomen zetten die niet doen aan de eisen van bepaalde apps. Krijg je dat probleem er ook weer bij.
Als je echt een goedkope tablet wil, kom je bij de Chinese rommel uit, en met zoiets kan je op school niet werken.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:18 schreef Adames het volgende:
[..]
Maar moeten die zich kunnen meten? Een interactieve website openen, mail bekijken en een pdf openen dat kan op elke tablet, op elke laptop van na de oorlog zelfs.
Als je ziet hoe er met de boeken omgegaan wordt, zou ik als ik die school was, een flinke voorraad pads aanleggen, die dingen zullen geen heel lang leven hebben.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:18 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Dit is niet waar natuurlijk. Papieren lesboeken zijn al verouderd op het moment dat ze uitgebracht worden. Op de iPad heb je altijd up-to-date content. Het sjouwen van schoolboeken is ook verleden tijd, leerlingen hoeven alleen een (hele lichte) iPad mee te nemen. Er is betere communicatie mogelijk tussen docent en leerling. Een iPad kan rich media tonen, papieren schoolboeken alleen statische tekst.
En wat je helemaal niet moet onderschatten: het leren vanaf een iPad kan veel leuker en uitdagender zijn dan vanaf een papieren schoolboek, met betere leerprestaties als gevolg.
met een tablet kan ook een veel betere leservaring worden neergezet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:16 schreef Adames het volgende:
[..]
Een Grafische Rekenmachine is een ander verhaal, die is daadwerkelijk nodig om daadwerkelijk met de betere wiskunde te kunnen rekenen, zeker voor die leeftijd en hun wiskundekennis.
Daarnaast was bijv op mijn school de TI-84+ aangeraden, maar als je de 83+ of een casio ergens kon lenen of overkopen van een oudere leerling dan was dat ook geen probleem.
Niet alleen de Android-versie is relevant. Schermresolutie, processor, alles doet mee. Waarom zou je keuze moeten hebben hier? Je kon eerder toch ook niet je eigen schoolboeken kiezen?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:21 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Indien u een tablet koopt moet deze minimaal android x.x draaien...
Ook dan blijf je meer keuze houden dan met de iPad
Je onderschat het gebruik van dit soort middelen bij het leren enorm.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:23 schreef Adames het volgende:
Daarnaast hoe veel lessen worden er op een dag gegeven dat die iPad echt noodzakelijk is. Het zullen echt geen dagen worden waar de leerlingen 5 dagen per week, 7 uren per dag die iPad op hun schoot hebben en ze per se die iPad nodig hebben. Veel te vaak wordt alles klassikaal gedaan, maar goed ook. Die lessen waar iets interactiefs wordt gedaan, kan ook prima met een paar klaslokalen vol laptops. Ouders zomaar opzadelen met dit soort kosten omdat een hippe directeur nogal verliefd is op zijn iPad gaat ver.
En dat is elke les nodig?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:23 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
met een tablet kan ook een veel betere leservaring worden neergezet.
Wat dacht je van bv anatomie leren. Dat je een naam in beeld krijgt en die op de exacte plek aan kunt wijzen.
Dat je statistieken hebt met betrekking tot antwoorden geven waar jij het toch vaak fout doet.
iedere leerling een aparte vraag stellen, en zo de participatie in de lessen checken. Leerlingen die niet goed antwoorden extra lesuren geven, en er wordt dan eerder geleerd dan tegenwoordig voor tentamens..
Een hoger versienummer garandeert geen compatibiliteit. Er is niet één versie Android, alleen Android-compatible. De fragmentatie is (op dit moment) te groot — en dan niet alleen qua software maar ook verschillende hardwareconfiguraties. Daarnaast ben je van de fabrikant afhankelijk voor updates.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:21 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
je denkt niet genoeg buiten het standaard kader.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:23 schreef Adames het volgende:
Daarnaast hoe veel lessen worden er op een dag gegeven dat die iPad echt noodzakelijk is. Het zullen echt geen dagen worden waar de leerlingen 5 dagen per week, 7 uren per dag die iPad op hun schoot hebben en ze per se die iPad nodig hebben. Veel te vaak wordt alles klassikaal gedaan, maar goed ook. Die lessen waar iets interactiefs wordt gedaan, kan ook prima met een paar klaslokalen vol laptops. Ouders zomaar opzadelen met dit soort kosten omdat een hippe directeur nogal verliefd is op zijn iPad gaat ver.
Jij overschat de werklust van docenten op leeftijdquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:24 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Je onderschat het gebruik van dit soort middelen bij het leren enorm.
Onderwijs is niet meer hetzelfde als vroeger. Onderwijskwaliteit gaat achteruit en kinderen zijn een stuk minder gemotiveerd. Met dit soort hulpmiddelen wordt het weer 'leuker' en is het volgen van een les interessanter.quote:
Succes met het downloaden vanuit de iTunes Store met je Android tablet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:19 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Niks omslachtigs aan. Het is gewoon als het opslaan van een .Doc document naar PDF gewoon een kwestie van opslaan of converteren.
Daarnaast kan je juist met android je spullen gewoon overal downloaden dus kan de school zelf een link online zetten of kan je het direct downloaden bij de uitgever.
Misschien niet nodig, wel zeer handig en nuttig.quote:
Wat voor extra werk geeft dit die docent dan?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:25 schreef Adames het volgende:
[..]
Jij overschat de werklust van docenten op leeftijd
Waarom een volle rugtas?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:25 schreef KreKkeR het volgende:
Zijn die dingen trouwens niet behoorlijk breekbaar vooral wanneer gebruikt door scholieren die de dingen elke dag mee naar school moeten nemen? En als die dingen een vereiste zijn, wat dan als zo'n ding kapot gaat?
Tuurlijk zal zo'n ding bij normaal thuisgebruik niet zomaar kapot gaan. Maar bij een scholier die het ding elke dag op de fiets of in de bus in een volle rugtas mee moet sjouwen acht ik de kans op schade toch wel iets groter.
Alsik terugkijk naar mijn middelbareschooltijd en denk aan hoe sommige schoolboeken eruit zagen, ondanks dat ze gekaft waren...
En vervolgens houden de mensen zich er niet aan want waarom moet dat als een andere android tablet eigenlijk ook goed is maar dan voor maar ¤100,-. En vervolgens gaat het allemaal niet werken wat resulteert in scholieren die weken achterlopen omdat ze nog niet aan het werk kunnen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:21 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat de scholieren in ieder geval in de huidige situatie ook nog andere schoolboeken en spullen hebben.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Waarom een volle rugtas?
Een kleine tas met de iPad erin zou voldoende moeten zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |