Omdat Android tablets veelal niet allemaal dezelfde versie Android hebben draaien. Daarnaast verschillende specificaties.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:35 schreef Black_Ninja het volgende:
En waarom geen android? Android lijkt me juist met de mogelijkheid tot zelfgemaakte app's een toevoeging in deze omgevingen en niet een Ipad...
Ik vind boeken lezen op een tablet of laptop beiden erg lastig.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
Daarnaast is het lezen van boeken veeel handiger op een tablet dan op een laptop. Gewoon lekker op de bank, net als je met een boek doet, zonder iets van 3kg op je schoot te hebben staan.
Want op de iPad kun je geen zelfgemaakte apps toevoegen?quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:35 schreef Black_Ninja het volgende:
En waarom geen android? Android lijkt me juist met de mogelijkheid tot zelfgemaakte app's een toevoeging in deze omgevingen en niet een Ipad...
Zonder jailbreak iets installeren wat niet in de market staat?quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:39 schreef Dimens het volgende:
[..]
Want op de iPad kun je geen zelfgemaakte apps toevoegen?
Dat kost je wel wat, wil je ze ook daadwerkelijk op je ipad kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:39 schreef Dimens het volgende:
[..]
Want op de iPad kun je geen zelfgemaakte apps toevoegen?
Dat kan. Ik vind boeken en documenten lezen op mijn tablet (Een Aldi-geval) juist heerlijk. Op de laptop vind ik het een ramp.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:39 schreef Snowfish het volgende:
[..]
Ik vind boeken lezen op een tablet of laptop beiden erg lastig.
Ik wel. Lees het stuk maar na:quote:
quote:[update] - Schooldirecteur Stef Macke zegt tegenover Noord-Hollands Dagblad dat het wel meevalt met de kosten: “Wij kopen de iPads massaal in en kunnen daardoor korting krijgen.” De school zal opdraaien voor een derde van de aanschafkosten. Ouders kunnen de tablet in termijnen betalen, laat Macke weten.
Er zal best een reden voor zijn. Het idee dat Android beter is dan Apple is onjuist. Beiden hebben voor- en nadelen. Ik heb met beiden gewerkt en ik vind Apple fijner. Dat is persoonlijk...quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:35 schreef Black_Ninja het volgende:
Gaat om de software die erop draait gok ik, dan kunnen ze beter voor iPads kiezen denk ik.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er zal best een reden voor zijn. Het idee dat Android beter is dan Apple is onjuist. Beiden hebben voor- en nadelen. Ik heb met beiden gewerkt en ik vind Apple fijner. Dat is persoonlijk...
Je kan wel een eis stellen aan het besturingsysteem net zoals je een eis maakt van een bepaalde druk met boeken. Daarnaast is er vrij weinig wat op 4.0 wel draait wat op 2.2 niet zo draaien...quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Omdat Android tablets veelal niet allemaal dezelfde versie Android hebben draaien. Daarnaast verschillende specificaties.
hierdoor weet je niet zeker of product X wel goed draait op Androidversie 2.2 en Android 4.0
je weet niet of product X wel goed draait op tablet X fabrikant X, én op tablet Y van Fabrikant Y..
Met Apple heb je gewoon 1 systeem, en besturingssysteem wat volledige compatibiliteit betekent.
Het lijkt mij ook niet dat de school zelf die apps gaat maken maar dit door bedrijven gaat laten doen. Die bedrijven zullen vast wel al een account bij Apple developers hebben.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:40 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat kost je wel wat, wil je ze ook daadwerkelijk op je ipad kunnen gebruiken.
Het gaat altijd om de software... Een van de dingen die ik bij Android mis is de beschikbaarheid van net die paar apps die ik wil gebruiken.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:43 schreef HostiMeister het volgende:
Gaat om de software die erop draait gok ik, dan kunnen ze beter voor iPads kiezen denk ik.
Oww ik zeg niet dat Android per definitie beter is maar ze verplichten je nu tot een Ipad en dat is wel vreemd.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er zal best een reden voor zijn. Het idee dat Android beter is dan Apple is onjuist. Beiden hebben voor- en nadelen. Ik heb met beiden gewerkt en ik vind Apple fijner. Dat is persoonlijk...
Niet echt het juiste topic maar noem iets wat op Apple wel kan en op android niet?quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat altijd om de software... Een van de dingen die ik bij Android mis is de beschikbaarheid van net die paar apps die ik wil gebruiken.
In het andere geval verplichten ze je tot het gebruik van Android. Wat is er dan beter aan?quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:44 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Oww ik zeg niet dat Android per definitie beter is maar ze verplichten je nu tot een Ipad en dat is wel vreemd.
Dan nog heb je te maken met bedrijven die wel nieuwe besturingssysteem updates online zetten en die dat niet doen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:43 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Je kan wel een eis stellen aan het besturingsysteem net zoals je een eis maakt van een bepaalde druk met boeken. Daarnaast is er vrij weinig wat op 4.0 wel draait wat op 2.2 niet zo draaien...
1. Je kan elk merk kiezen wat je wil.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:45 schreef Dimens het volgende:
[..]
In het andere geval verplichten ze je tot het gebruik van Android. Wat is er dan beter aan?
Ik heb het gewoon over hoe het functioneert. Ik vind de Apple fijner. Klaar. Dat is gewoon in het gebruik. Ik ben er meer tevreden over. En dat terwijl ik helemaal niet pro Apple ben. Integendeel zelfs...quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:45 schreef Black_Ninja het volgende:
Niet echt het juiste topic maar noem iets wat op Apple wel kan en op android niet?
Dat is wat anders dan wat je net zeiquote:Op woensdag 15 februari 2012 15:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon over hoe het functioneert. Ik vind de Apple fijner. Klaar. Dat is gewoon in het gebruik. Ik ben er meer tevreden over. En dat terwijl ik helemaal niet pro Apple ben. Integendeel zelfs...
Ik vrees dat Android fanboys dat gewoon zullen moeten accepteren, dat anderen andere voorkeuren hebben.
Dan zouden ze ook een Android apparaat kunnen kiezen wat de helft van een Ipad kost. Als het om eenheid gaat zijn er nog genoeg apparaten die prima werken en dan verplicht je die. Juist op een school moet je zorgen dat het voor iedereen betaalbaar is. Waarom gaat een school wel naar de efteling en niet naar zuid-afrika met een schoolreisje? Omdat niet iedereen dat kan betalen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
Och, ik heb zelf alleen maar Android thuis. maar ik snap zeer goed waarom bedrijven en scholen graag eenheid willen qua compatibiliteit en slecht 1 apparaat om te ondersteunen, en daarom voor een iPad gaan
Dan gaat het over het verplichten van bepaalde software waarbij je zelf je hardware mag/kan bepalen, niet een combinatie van soft- én hardware.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:45 schreef Dimens het volgende:
In het andere geval verplichten ze je tot het gebruik van Android. Wat is er dan beter aan?
Dan ben je als school tweemaal zoveel kwijt aan de apps en zul je zien dat men tablets gaan kopen die niet compatibel zijn met alle apps.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:46 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
1. Je kan elk merk kiezen wat je wil.
2. Het zou beter zijn als ze gewoon een tablet verlangen en geen merk verplichten. (oftewel je mag zelf IOS of Android kiezen)
Als je het hebt over apps die wel op Apple zitten en niet op Android dan zijn er toch ook wel een paar. En het zal misschien ook best omgekeerd zo zijn, maar wat ik zie is dat de app vaker alleen voor een Apple bestaat dan alleen voor Android. Maar dat kan ook zijn dat dat net geldt voor de apps die ik wil hebben.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:49 schreef Black_Ninja het volgende:
Dat is wat anders dan wat je net zeiDat je een voorkeur hebt kan ik als Android gebruiker absoluut begrijpen. Ik geef Android de voorkeur omdat ik dat volledig naar mijn eigen voorkeur kan inrichten en als jouw voorkeur Apple is, is dat prima
Dat ja... kan het aub weer over het originele bericht gaan?quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:43 schreef Ronaldsen het volgende:
Ja hoor, het topic is inmiddels weer gestrand in een apple/android discussie
Zucht omdat jet met Android updates krijgt die niet iedereen krijgt. - Duurder vanwege beheer en allesquote:Op woensdag 15 februari 2012 15:51 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Dan zouden ze ook een Android apparaat kunnen kiezen wat de helft van een Ipad kost. Als het om eenheid gaat zijn er nog genoeg apparaten die prima werken en dan verplicht je die. Juist op een school moet je zorgen dat het voor iedereen betaalbaar is. Waarom gaat een school wel naar de efteling en niet naar zuid-afrika met een schoolreisje? Omdat niet iedereen dat kan betalen.
Ik kan op dit moment nog geen goede reden bedenken waarom een Ipad wel een goede verplichting zou zijn en een goedkopere Android niet.
Dan zou je dus moeten gaan voor de breedste oplossing: Androidquote:Op woensdag 15 februari 2012 15:52 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dan ben je als school tweemaal zoveel kwijt aan de apps en zul je zien dat men tablets gaan kopen die niet compatibel zijn met alle apps.
Omdat je met boeken niet de flexibiliteit hebt. Een school verplicht je toch ook niet tot een bepaalde laptop?quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Een school maakt ook een keuze voor bepaalde schoolboeken, voor een bepaalde methodiek van onderwijs, waarom is de keuze voor een bepaalde tablet nu ineens een issue?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |