Terecht. Die moeder moet niet zo zeiken.quote:AMSTERDAM - Een 3-jarig jongetje heeft in Amsterdam een bekeuring van 120 euro gekregen voor wildplassen.
De moeder van het ventje is des duivels, maar wil niet met haar naam in de krant omdat ze bang is dat de agent haar dan vaker zal gaan pesten.
De peuter liep met zijn moeder van de peuterspeelzaal naar huis toen hij werd overmand door zijn opspelende blaas. Omdat het jongetje het echt niet op kon houden, liet de moeder hem op straat plassen. Net op dat moment kwam de motoragent de hoek om scheuren.
Als moeders in de struiken op haar hurken had gezeten, gaf ik je gelijk.quote:Op woensdag 15 februari 2012 05:54 schreef Oldie57 het volgende:
Terecht. Die moeder moet niet zo zeiken.
quote:De moeder van het ventje is des duivels, maar wil niet met haar naam in de krant omdat ze bang is dat de agent haar dan vaker zal gaan pesten.
Goed stukje journalistiekquote:Net op dat moment kwam de motoragent de hoek om scheuren.
telegraaf en journalistiek!quote:
Word je tegenwoordig met drie pas zindelijk?quote:Op woensdag 15 februari 2012 07:45 schreef Leandra het volgende:
Net de leeftijd om zindelijk te worden...
Jongetjes later dan meisjes en ze moeten zindelijk zijn voor ze naar school mogen, er zijn dus nogal wat kinderen waarbij dat zindelijk maken/worden zo rond die leeftijd gebeurt.quote:Op woensdag 15 februari 2012 07:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Word je tegenwoordig met drie pas zindelijk?
Vooral als je 3 jaar bent, dan moet je NU.quote:Op woensdag 15 februari 2012 07:48 schreef Shreever het volgende:
When you gotta go you gotta go?
Stelletje zeikerds!
quote:Op woensdag 15 februari 2012 05:54 schreef Oldie57 het volgende:
Telegraaf
[..]
Wat laat. Maar ik zie ook dat het inderdaad bijna een jaar verschoven is vergeleken met een jaar of 35 geleden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 07:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jongetjes later dan meisjes en ze moeten zindelijk zijn voor ze naar school mogen, er zijn dus nogal wat kinderen waarbij dat zindelijk maken/worden zo rond die leeftijd gebeurt.
Ze denken dat het komt door het comfort van luiers van tegenwoordig, die stimuleren kinderen niet meer om zindelijk te worden, omdat een kleine plas niet vervelend zit, maar de luier zo droog blijft.quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat laat. Maar ik zie ook dat het inderdaad bijna een jaar verschoven is vergeleken met een jaar of 35 geleden.
En waar kan ik dat nalezen? Ergo: bron?quote:Ten tweede maakt de wet uitzondering ten opzichte van wildplassen voor mensen met medische aandoeningen en kleine kinderen.
En ze zijn makkelijker voor de ouders, vlak dat niet uit. Als jij katoenen poepluiers moet uitwassen dan is jouw kind ook zindelijk op z'n eerste verjaardag, zoals vroeger.quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:30 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ze denken dat het komt door het comfort van luiers van tegenwoordig, die stimuleren kinderen niet meer om zindelijk te worden, omdat een kleine plas niet vervelend zit, maar de luier zo droog blijft.
quote:Op woensdag 15 februari 2012 05:54 schreef Oldie57 het volgende:
Telegraaf
[..]
Ehm. Ja.quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:35 schreef imanidiot het volgende:
Stapt in tijdmachine geeft de betreffende agent een boete toen hij nog 3 jaar was. De uitkomst? in die tijd hadden ze je gelyncht.
Maar vandaag de dag is het normaal dat je een kindje van 3 een boete van 120 euro geef.
Gaat goed jongens! Ordnung muss sein!EINZ!1!1
*ril*quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En ze zijn makkelijker voor de ouders, vlak dat niet uit. Als jij katoenen poepluiers moet uitwassen dan is jouw kind ook zindelijk op z'n eerste verjaardag, zoals vroeger..
Moeders die katoenen luiers moesten wassen hadden er kennelijk meer belang bij dat kinderen snel zindelijk waren dan moeders die ¤ 10,= per week aan wegwerpluiers uitgevenquote:Op woensdag 15 februari 2012 08:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat laat. Maar ik zie ook dat het inderdaad bijna een jaar verschoven is vergeleken met een jaar of 35 geleden.
Ja eigenlijk best bizar... Je zou denken dat die 520 euro per jaar een stimulans zou zijn he...quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moeders die katoenen luiers moesten wassen hadden er kennelijk meer belang bij dat kinderen snel zindelijk waren dan moeders die ¤ 10,= per week aan wegwerpluiers uitgeven
Mwah, luier vervangen en wegflikkeren of een emmer met daarin katoenen ondergescheten doeken in de badkamer.quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:38 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ja eigenlijk best bizar... Je zou denken dat die 520 euro per jaar een stimulans zou zijn he...
True that.quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mwah, luier vervangen en wegflikkeren of een emmer met daarin katoenen ondergescheten doeken in de badkamer.
Ik zou er persoonlijk nog het dubbele voor over hebben..
Kind eruit vissen, in bad pleuren, rest verbranden met vlammenwerper, klaar.quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:42 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
True that.
Maar een echte mooie diarree luier... daar helpt een pamper niet tegen hoor. Stront tot achter oren, langs de benen, romper en slaapzak onder.
Daarom waren ze dus zo jong zindelijkquote:Op woensdag 15 februari 2012 08:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mwah, luier vervangen en wegflikkeren of een emmer met daarin katoenen ondergescheten doeken in de badkamer.
Ik zou er persoonlijk nog het dubbele voor over hebben..
Dat is mijn tactiek.quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Kind eruit vissen, in bad pleuren, rest verbranden met vlammenwerper, klaar.
Ja dat heb ik ook wel eens gedaan ja. En ik moet zeggen dat ik wel eens een rompertje heb weggeflikkert.quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:49 schreef Leandra het volgende:
Ik vis hem er niet eens eerst uit, ik leg hem eerst in het bad, kleed hem daar uit en spoel hem af en dan gooi ik het bad vol om te badderen.
Ik ookquote:Op woensdag 15 februari 2012 08:51 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook wel eens gedaan ja. En ik moet zeggen dat ik wel eens een rompertje heb weggeflikkert.
Dit dus.quote:Op woensdag 15 februari 2012 07:01 schreef Schanulleke het volgende:
Beide partijen hadden in dit geval een slecht inschattingsvermogen.
Duidelijk iemand die geen kind(eren) heeft...quote:Op woensdag 15 februari 2012 07:27 schreef Partingglass het volgende:
tsja moet die moeder haar kind laten plassen voor ze gaan op school ofzo. Jong geleerd is oud gedaan.
Geef je een drie jarige een perfect voorbeeld mee zo. Oh je moet plassen of doe maar gewoon hier op straat hoor.
Hij heeft natuurlijk wel een potentieel smerige gewoonte in de kiem gesmoord.quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou gelukkig dat deze agent bezig is met het veiliger maken van de samenleving.
Dit was in Amsterdam hoor..quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:11 schreef StateOfMind het volgende:
Wat een daadkrachtig optreden, hulde!
Dat maakt het zware falen van het kwijtraken/vergeten kenteken te noteren van de kinderontvoerder/misbruiker van Oudenbosch weer goed.
![]()
De Nederlandse politie: daadkrachtig in voor hen makkelijke situaties, zwaar falend in situaties wanneer ze echt nodig zijn.
Weet ik, maar ik heb het over de NL politie in het algemeen.quote:
Ja want die agent geeft dagelijks een bon voor wildplassen door een 3-jarige?quote:De moeder van het ventje is des duivels, maar wil niet met haar naam in de krant omdat ze bang is dat de agent haar dan vaker zal gaan pesten.
Dat dus ook vooral, kans is groot dat hij onderweg niet echt z'n best had hoeven doen om een echt serieuze overtreding (of misdrijf) te constateren.quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:15 schreef Ringo het volgende:
In zijn eentje laten surveilleren in de Bijlmer.
Nee, met dat soort lafbekken winnen we de straat wel weer terug..
Er is niks mis met (volwassen) urine tegen een goeie boom. Maar openbare zeden, ofzo.quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Kunnen mensen die dit belachelijk vinden mij eens uitleggen wat urine van een kind minder erg maakt dan urine van een volwassen persoon?
Het gaat er niet om of het minder erg is, maar dat een klein kind nog niet de beheersing over de blaas heeft die nodig is om het op te houden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Kunnen mensen die dit belachelijk vinden mij eens uitleggen wat urine van een kind minder erg maakt dan urine van een volwassen persoon?
En als je kind moet poepen, laat je dat dan ook midden op straat doen? Immers, ik lees hier dat dat allemaal niet tegen te houden valt, dus moet het maar op straat.
Toch?
En wat is de plek van de ouder, die er bij was, in dit verhaal dan precies? Een ventje van 3 kan je dit idd niet al te zwaar aanrekenen, maar als ze dat kind breeduit op de openbare weg laat staan fluiten, waar iedereen het kan zien, dan mag zij dmv een bekeuring daar wat mij betreft wel op aangesproken worden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het minder erg is, maar dat een klein kind nog niet de beheersing over de blaas heeft die nodig is om het op te houden.
Nogmaals: wat doe je dan als het kind moet poepen? ook op straat?quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:22 schreef Leandra het volgende:
Het gaat er niet om of het minder erg is, maar dat een klein kind nog niet de beheersing over de blaas heeft die nodig is om het op te houden.
Godsklere, hoe diep zijn wij gezonken?quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:24 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En wat is de plek van de ouder, die er bij was, in dit verhaal dan precies? Een ventje van 3 kan je dit idd niet al te zwaar aanrekenen, maar als ze dat kind breeduit op de openbare weg laat staan fluiten, waar iedereen het kan zien, dan mag zij dmv een bekeuring daar wat mij betreft wel op aangesproken worden.
Want een plassende peuter is minder aanstootgevend dan een plassende volwassene, omdat ....?quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:25 schreef Ringo het volgende:
Godsklere, hoe diep zijn wij gezonken?
Aanstoot nemen aan een plassende peuter, ga je schamen.
Een peuter die in gezelschap zijn luier volschijt, is minder aanstootgevend dan een volwassene die zijn kak laat lopen, omdat ... ?quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Want een plassende peuter is minder aanstootgevend dan een plassende volwassene, omdat ....?
He drukte maker, zo te lezen heeft u geen kinderen...quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:25 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nogmaals: wat doe je dan als het kind moet poepen? ook op straat?
Of heb je (en je kind) dan toevallig wél de beheersing om naar een wc op zoek te gaan?
het kind een luier draagt en de volwassene niet. Of lach jij wel volwassenen uit die een luier moeten dragen wegens incontinentie?quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een peuter die in gezelschap zijn luier volschijt, is minder aanstootgevend dan een volwassene die zijn kak laat lopen, omdat ... ?
Argumenten! Woehoe!quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:28 schreef Ryker het volgende:
He drukte maker, zo te lezen heeft u geen kinderen...
Ik dacht dat je de levensfases incl het zindelijk worden vrij uitgebreid kreeg uitgelegd op school...
Ik weet niet hoever jij gezonken bent, maar ik vind een breeduit plassend kind op straat te ver gaan. Even een steegje inschieten, achter een bosje duiken, en je hoort me niet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Godsklere, hoe diep zijn wij gezonken?
Aanstoot nemen aan een plassende peuter, ga je schamen.
Tja, daar gaat het al mis.quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:32 schreef fruityloop het volgende:
Ik weet niet hoever jij gezonken bent, maar ik vindt een breeduit plassend kind op straat te ver gaan.
Breeduit plassend? Was je erbij dat je het zo omschrijft?quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:32 schreef fruityloop het volgende:
Ik weet niet hoever jij gezonken bent, maar ik vind een breeduit plassend kind op straat te ver gaan.
Misschien ook niet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:48 schreef Specularium het volgende:
Misschien wilde die agent wel eerst een waarschuwing geven, en begon moeder te flippen.
Dat ze zich gepest voelt door de politie zegt vrij veel.
Ik wil dat graag breder trekken naar een Oost-Europese afkomst. Helaas vermeldt het artikel niet of het kind dronken was, dus we kunnen daar niet zeker over zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:54 schreef Ulx het volgende:
Overdreven dit.
Tenzij het een Pools kind was.Dan niet.
Ik dacht ik doe ook even een aanname, net als zo ongeveer iedereen in dit topic.quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:41 schreef vanhal het volgende:
[..]
Breeduit plassend? Was je erbij dat je het zo omschrijft?
Vooral aangezien de moeder woest is. Die zal wel uit d'r slof geschoten zijn toen de agent er wat van zei waarna de agent uiteindelijk gewoon z'n boekje heeft getrokken.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:03 schreef fruityloop het volgende:
Ik gun de agent het voordeel van de twijfel.
Dat denk ik dus ook.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vooral aangezien de moeder woest is. Die zal wel uit d'r slof geschoten zijn toen de agent er wat van zei waarna de agent uiteindelijk gewoon z'n boekje heeft getrokken.
Ja, dat is makkelijk om aan te nemen, maar het kan ook heel goed zijn dat de moeder pas NA het geven van de bon uit d'r slof is geschoten...quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vooral aangezien de moeder woest is. Die zal wel uit d'r slof geschoten zijn toen de agent er wat van zei waarna de agent uiteindelijk gewoon z'n boekje heeft getrokken.
Tsja, bekeuringen zijn niet echt bedoelt om je op te vrolijken. De reactie van de ontvanger, is niet altijd representatief voor de rechtmatigheid van de boete zelf natuurlijk..quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:18 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ja, dat is makkelijk om aan te nemen, maar het kan ook heel goed zijn dat de moeder pas NA het geven van de bon uit d'r slof is geschoten...
Dit geeft aan dat de agent in kwestie niet helemaal 'zuiver' is.quote:De moeder van het ventje is des duivels, maar wil niet met haar naam in de krant omdat ze bang is dat de agent haar dan vaker zal gaan pesten.
Omdat zei dat zegt, nadat ze een bekeuring heeft gekregen die procedureel volledig terecht is, is die agent ineens een corrupte NSB-er in wording?quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:22 schreef vanhal het volgende:
Vooral dit stuk vind ik opmerkelijk:
[..]
Dit geeft aan dat de agent in kwestie niet helemaal 'zuiver' is.
Het melden van een dergelijk voorval zou voor een agent geen aanleiding moeten zijn om te gaan pesten. Het vermoeden van de vrouw dat deze agent dat toch zal gaan doen, zegt voor mij dat er iets niet helemaal in de haak is in de relatie tussen deze vrouw en de agent.
Nu kan het natuurlijk ook zijn dat de vrouw een enorm secreet is en ze dit soort zaken op zich afroept, maar in mijn ogen een kind (of de ouder/voogd, want een kind kun je volgens mij geen boete geven) een boete geven omdat het moet plassen vind ik te ver gaan. Een waarschuwing was meer op z'n plek. True, het wildplassen is niet toegestaan, maar een kind is een geval apart.
Of het geeft aan dat de moeder een zo'n grote bek opentrok tegen de agent en dat hij heel coulant daarvoor alleen een waarschuwing gaf. In dat geval weet ik al wie er fout zit.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:22 schreef vanhal het volgende:
Vooral dit stuk vind ik opmerkelijk:
[..]
Dit geeft aan dat de agent in kwestie niet helemaal 'zuiver' is.
Come witness the violence inherent in the system! I'm being oppressed!quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:32 schreef Ulx het volgende:
"Help help, de politiestaat onderdrukt me. Help help!"
MP.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Come witness the violence inherent in the system! I'm being oppressed!
Dat wou ik dan nčt niet opschrijven,quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Come witness the violence inherent in the system! I'm being oppressed!
Dat wist ik ook wel, maar ik kon het niet laten.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat wou ik dan nčt niet opschrijven,
Dus wacht, de vrouw geeft een grote bek en als represaille krijgt ze een boete voor wildplassen?quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of het geeft aan dat de moeder een zo'n grote bek opentrok tegen de agent en dat hij heel coulant daarvoor alleen een waarschuwing gaf. In dat geval weet ik al wie er fout zit.
"mevrouw, uw kind mag niet tegen een etalage aan plassen"
"hou je bek, hij moet toch plassen, ga polen pesten, smeris!"
"mevrouw...."
"en jullie doen nooit wat tegen boeven, en als mijn kind moet plassen dan mag hij van mij overal en jullie doen niks daartegen!"
"mevrouhouw...."
"Vuile nazi!"
"Goed, da's dan 120 euro!"
"Help help, de politiestaat onderdrukt me. Help help!"
Nee, eerst is het wildplassen, agent zegt er wat van, krijgt een grote bek terug, agent doet nog steeds rustig, vrouw flipt, agent denkt fuck it, ik heb het aardig geprobeerd maar nu kan je het krijgen ook.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:39 schreef vanhal het volgende:
[..]
Dus wacht, de vrouw geeft een grote bek en als represaille krijgt ze een boete voor wildplassen?
Wat klopt hier niet?
Ze had nog een extra boete wegens belediging van een ambtenaar moeten krijgen?quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:39 schreef vanhal het volgende:
[..]
Dus wacht, de vrouw geeft een grote bek en als represaille krijgt ze een boete voor wildplassen?
Wat klopt hier niet?
Wat hebben we hier dan te maken met een treurige agent. Iemand die niet door de situatie kan kijken maar blijft hangen in het 'straffen'.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, eerst is het wildplassen, agent zegt er wat van, krijgt een grote bek terug, agent doet nog steeds rustig, vrouw flipt, agent denkt fuck it, ik heb het aardig geprobeerd maar nu kan je het krijgen ook.
En dan is het toch echt eigen schuld voor die vrouw.
Gedogen doen we niet meer. En een grote waffel tegen een agent gedogen we helemaal niet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:43 schreef vanhal het volgende:
[..]
Wat hebben we hier dan te maken met een treurige agent. Iemand die niet door de situatie kan kijken maar blijft hangen in het 'straffen'.
Wat hebben we hier dan te maken met een treurige vrouw, iemand die niet verder kan kijken dan haar eigen gelijk en dan 'woest' wordt omdat ze een tik op de vingers krijgt.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:43 schreef vanhal het volgende:
[..]
Wat hebben we hier dan te maken met een treurige agent. Iemand die niet door de situatie kan kijken maar blijft hangen in het 'straffen'.
Dan heeft die agent toch een stukje bewonderenswaardige zelfbeheersing getoond lijkt me?quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze had nog een extra boete wegens belediging van een ambtenaar moeten krijgen?
Tuurlijk, er wordt nu vanuit gegaan dat de vrouw woest is geworden en daarom de boete heeft gekregen. En dat wordt dan weer gebruikt om de gegeven boete goed te praten. 'De agent heeft juist gehandeld'. Maar dit zijn aannames.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:45 schreef Dagonet het volgende:
Wat hebben we hier dan te maken met een treurige vrouw, iemand die niet verder kan kijken dan haar eigen gelijk en dan 'woest' wordt omdat ze een tik op de vingers krijgt.
Ik weet wel zeker dat het zo gegaan is gezien de verongelijkte toon van Mams in de OP in combinatie met het weglaten van de omstandigheden waarin het een en ander zich afspeelde.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:47 schreef vanhal het volgende:
[..]
Tuurlijk, er wordt nu vanuit gegaan dat de vrouw woest is geworden en daarom de boete heeft gekregen. En dat wordt dan weer gebruikt om de gegeven boete goed te praten. 'De agent heeft juist gehandeld'. Maar dit zijn aannames.
Dat mag. Maar dat wil nog niet zeggen dat het ook zo gegaan IS.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:49 schreef Ulx het volgende:
Ik weet wel zeker dat het zo gegaan is gezien de verongelijkte toon van Mams in de OP in combinatie met het weglaten van de omstandigheden waarin het een en ander zich afspeelde.
Niet meer of minder dan "motoragent komt de hoek om, bespiedt een plassende peuter bij een bosje, stopt, stapt af, pakt z'n boekje terwijl hij met kloeke tred op de jonge wetsovertreder afstapt en de moeder een bon voor 120 euro in de handen drukt".quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:47 schreef vanhal het volgende:
[..]
Tuurlijk, er wordt nu vanuit gegaan dat de vrouw woest is geworden en daarom de boete heeft gekregen. En dat wordt dan weer gebruikt om de gegeven boete goed te praten. 'De agent heeft juist gehandeld'. Maar dit zijn aannames.
Precies, en DAT (het geven van de boete door de agent) vind ik discutabel.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:50 schreef Dagonet het volgende:
Niet meer of minder dan "motoragent komt de hoek om, bespiedt een plassende peuter bij een bosje, stopt, stapt af, pakt z'n boekje terwijl hij met kloeke tred op de jonge wetsovertreder afstapt en de moeder een bon voor 120 euro in de handen drukt".
Nou vooruit. Wat minder inderdaad.
Wat vind je discutabel, dat het scenario zoals ulx beschreef realistischer is dan het verhaaltje uit de Telegraaf?quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:53 schreef vanhal het volgende:
[..]
Precies, en DAT vind ik discutabel.
Wat mij betreft is dat volledig afhankelijk van de context, welke ontbreekt in die 4 regels tekst.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:53 schreef vanhal het volgende:
[..]
Precies, en DAT (het geven van de boete door de agent) vind ik discutabel.
Dat klopt, dat ben ik met je eens. In mijn mening vind ik het geven van een boete aan een 3-jarig kind (wat al niet kan) te ver gaan. Een waarschuwing was in mijn ogen afdoende geweest.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:54 schreef fruityloop het volgende:
Wat mij betreft is dat volledig afhankelijk van de context, welke ontbreekt in die 4 regels tekst.
En het is een aanname dat die waarschuwing niet is gegeven.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:56 schreef vanhal het volgende:
[..]
Dat klopt, dat ben ik met je eens. In mijn mening vind ik het geven van een boete aan een 3-jarig kind (wat al niet kan) te ver gaan. Een waarschuwing was in mijn ogen afdoende geweest.
Waarom doe je dit?quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:57 schreef Dagonet het volgende:
Terwijl de toch al ontdane (wegens het verplicht ontdoen van haar kopvod) Fatima zich plotseling ook geconfronteerd zag met het aanzicht van een paarsgepunte lans toen zij van moskee naar huis spoedde!
Oh was de dader een Marokkaan?quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:57 schreef Dagonet het volgende:
Terwijl de toch al ontdane (wegens het verplicht ontdoen van haar kopvod) Fatima zich plotseling ook geconfronteerd zag met het aanzicht van een paarsgepunte lans toen zij van moskee naar huis spoedde!
jij klinkt net als Djeezquote:Op woensdag 15 februari 2012 10:56 schreef Ulx het volgende:
Wie zegt dat de kleine tegen een bosje stond te wateren? Da's een aanname.
Ik gok dat deze driejarige plasterrorist midden op straat zijn onbesneden roede tevoorschijn trok en als een bezetenene de toevallig passerende hardwerkende Nederlander helemaal zeiknat straalde.
Sommige mensen kunnen het niet verkroppen dat ze een waarschuwing krijgen van een agent en gaan dan in (al dan niet verhitte) discussie. Maar da's niet slim. Dan loop je meestal alsnog tegen een boete aan.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:56 schreef vanhal het volgende:
[..]
Dat klopt, dat ben ik met je eens. In mijn mening vind ik het geven van een boete aan een 3-jarig kind (wat al niet kan) te ver gaan. Een waarschuwing was in mijn ogen afdoende geweest.
Het is een aanname dat de vrouw een grote bek gaf na een waarschuwing...quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:58 schreef Dagonet het volgende:
En het is een aanname dat die waarschuwing niet is gegeven.
Als jij wordt staande gehouden in je auto en de agent geeft je een vriendelijke waarschuwing dan moet je ook niet een grote bek op gaan zetten want dan krijg je die boete gewoon alsnog.
Maar wel één die veel realistischer is.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:00 schreef vanhal het volgende:
[..]
Het is een aanname dat de vrouw een grote bek gaf na een waarschuwing...
Euh, je hoeft tegenwoordig he-le-maal niks te doen om getreiterd te worden door onze koene helden in blauw.quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:48 schreef Specularium het volgende:
Misschien wilde die agent wel eerst een waarschuwing geven, en begon moeder te flippen.
Dat ze zich gepest voelt door de politie zegt vrij veel.
Niet onwaarschijnlijk, maar niet gezegd dat dit zo plaats heeft gevonden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen het niet verkroppen dat ze een waarschuwing krijgen van een agent en gaan dan in (al dan niet verhitte) discussie. Maar da's niet slim. Dan loop je meestal alsnog tegen een boete aan.
En aangezien moeders die op straat last hebben van een "ik moet plassie doen" kleuter over het algemeen niet al te goed geluimd zijn, lijkt het mij geen onwaarschijnlijk scenario.
Vind jij. Ik vind van niet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:00 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar wel één die veel realistischer is.
Ik vind het wel gek dat ik in verhalen altijd onredelijke boetes zie en nog onredelijk tot nazi trekken vertonende agenten. En als ik de praktijk situaties zie geef ik de agenten gewoon gelijk.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:00 schreef vanhal het volgende:
[..]
Het is een aanname dat de vrouw een grote bek gaf na een waarschuwing...
Neehee, de dader was een Pool. Die plassen allemaal, zonder uitzondering, op straat.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh was de dader een Marokkaan?
Dat verandert de zaak...
Ik vul het sfeerbeeld aan.quote:
Verhalen over redelijke boetes zul je niet tegenkomen. Er is immers niks om te klagen heh?!quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:01 schreef trigt013 het volgende:
Ik vind het wel gek dat ik in verhalen altijd onredelijke boetes zie en nog onredelijk tot nazi trekken vertonende agenten. En als ik de praktijk situaties zie geef ik de agenten gewoon gelijk.
In jouw geval is dat dan ook terecht.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Euh, je hoeft tegenwoordig he-le-maal niks te doen om getreiterd te worden door onze koene helden in blauw.
Zucht, in meer van de helft van de gevallen mág je je kind nergens laten plassen. 'nee mefrou, dat is alleen voor klanten'quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:03 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Er zijn enkele stasi-agenten, die ze met kop en kont uit het korps moeten trappen, maar evenzogoed moeders die hun kind in een drukke winkelstraat tegen een prullenbak aan laten plassen, terwijl er winkels/snackbars en lunchrooms zijn, mét wc's. (zag ik laatst gebeuren hier in Deventer, blech) In welke categorie de agent, danwel de moeder valt, is niet op te maken uit deze summiere tekst. Ik gun de agent het voordeel van de twijfel.
Ja want de agenten hebben iets persoonlijks tegen je, ik vind dat de politie gewoon altijd een boete moet geven en niet waarschuwen. Regels zijn niet optioneel, regels moet je volgen. Vind je de regels oneerlijk stem dan een andere partij dan het CDA en VVDquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Euh, je hoeft tegenwoordig he-le-maal niks te doen om getreiterd te worden door onze koene helden in blauw.
Onzin, je mag wettelijk kinderen, gehandicapten en zwangere vrouwen niet weigeren te laten plassen of hiervoor kosten in rekening brengen. Ken de wet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zucht, in meer van de helft van de gevallen mág je je kind nergens laten plassen. 'nee mefrou, dat is alleen voor klanten'
Ju;lie hebben nog nooit zwaar moeten plassen en je wordt overal weggejaagd?
of
'Toiletten zijn alleen voor het personeel mefrou'
Ik wens de kinderlozen die hier boven posten heel veel succes met hun toekomstige kids![]()
Vooral die met kinderen in de net zindelijke periode
Nou ja, we kunnen nog wel 50 keer heen en weer posten dat het om aannames gaat maar dat weten we ook wel nu zo onderhand.quote:
Waarom post je dan hier? Is het normaal dat je gedichtjes gaat maken als je van mening bent dat een discussie nergens over gaat? Je bent potdomme een moderator man.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:05 schreef Dagonet het volgende:
Het gaat gewoon helemaal nergens over.
Jij belt direct de politie en gaat daar op wachten terwijl je nodig moet plassen?quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:05 schreef trigt013 het volgende:
Onzin, je mag wettelijk kinderen, gehandicapten en zwangere vrouwen niet weigeren te laten plassen of hiervoor kosten in rekening brengen. Ken de wet.
Ken de winkels zou ik liever zeggenquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:05 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Onzin, je mag wettelijk kinderen, gehandicapten en zwangere vrouwen niet weigeren te laten plassen of hiervoor kosten in rekening brengen. Ken de wet.
En alsof de politie komt voor zoiets.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jij belt direct de politie en gaat daar op wachten terwijl je nodig moet plassen?
Met kinderen heb ik daar nooit last van gehad. Ik kon zonder iets te bestellen de poepluier verschonen in een café.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zucht, in meer van de helft van de gevallen mág je je kind nergens laten plassen. 'nee mefrou, dat is alleen voor klanten'
Ju;lie hebben nog nooit zwaar moeten plassen en je wordt overal weggejaagd?
of
'Toiletten zijn alleen voor het personeel mefrou'
Ik wens de kinderlozen die hier boven posten heel veel succes met hun toekomstige kids![]()
Vooral die met kinderen in de net zindelijke periode
Mag ik die even zien van je? Kan hem niet zo snel vinden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:05 schreef trigt013 het volgende:
[..]
www.dewet.nlquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mag ik die even zien van je? Kan hem niet zo snel vinden.
Ach ja tuurlijk, zo makkelijk gaat dat dus blijkbaar.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:08 schreef Ulx het volgende:
En als de WC alleen voor klanten is dan zeg je dat je klant bent.
Ja, zorg ervoor dat je kind geplast heeft voordat je vertrekt. En geef hem niets te drinken onderweg.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:09 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ach ja tuurlijk, zo makkelijk gaat dat dus blijkbaar.
Maar goed, je ziet nu aan dit verhaal (boete voor 3-jarig kind) dat het dus niet altijd makkelijk gaat. En nu, ulx? Nog meer tips?
Man, de enige reden dat je zo reageert is omdat ik zeg dat het ook wel aan de vrouw zelf kan liggen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:07 schreef vanhal het volgende:
[..]
Waarom post je dan hier? Is het normaal dat je gedichtjes gaat maken als je van mening bent dat een discussie nergens over gaat? Je bent potdomme een moderator man.
Dat is denk ik het verschil tussen de stad en de provinciequote:Op woensdag 15 februari 2012 11:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ken de winkels zou ik liever zeggen
En wat als je kind van 3 op dat moment zegt niet te hoeven plassen? Jij blijft op het verblijf net zo lang tot het kind heeft geplast?quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:10 schreef Ulx het volgende:
Ja, zorg ervoor dat je kind geplast heeft voordat je vertrekt.
lol, dagonet op de kast hoor. Is het allemaal zo erg dat ik weg moet? Kun je er nou niet meer tegen dan?quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Man, de enige reden dat je zo reageert is omdat ik zeg dat het ook wel aan de vrouw zelf kan liggen.
Dat is een aanname volgens jou en het is volgens jou veel logischer dat de agent, op z'n motor, afstapt en gewoon direct een bekeuring uitschrijft voor wildplassen.
Want agenten zijn allemaal kut, machtsgeil en doen niets liever dan mensen treiteren.
Ga toch weg.
Het is zo'n dom borrelpraatje van mensen die denken dat als er in Engeland of Italië een wet wordt besproken deze ook meteen hier geldt.quote:
En als ze dat wel doen dan bel je gewoon de politie en die staat daar dan binnen 2 minuten want die hebben echt niets beters te doen en hebben toch meer dan genoeg personeel.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, zorg ervoor dat je kind geplast heeft voordat je vertrekt. En geef hem niets te drinken onderweg.
Dan zet je hem op de pot en draai je een kraan open. Dat trucje heb ik na de geboorte van mijn kinderen wel geleerd.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:11 schreef vanhal het volgende:
[..]
En wat als je kind van 3 op dat moment zegt niet te hoeven plassen? Jij blijft op het verblijf net zo lang tot het kind heeft geplast?
Duidelijk de mening van een onervaren iemand. Maakt verder niet uit hoor, niet iedereen heeft kinderen, maar doe dan ook niet net of je weet hoe het zit.
Je moet nog ver gaan wil je mij op de kast krijgen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:12 schreef vanhal het volgende:
[..]
lol, dagonet op de kast hoor. Is het allemaal zo erg dat ik weg moet? Kun je er nou niet meer tegen dan?
Dat is ook zo'n mooie die ik weinig café's ook daadwerkelijk zie handhaven en waar ik nog nooit een wetsartikel van heb gezien.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:09 schreef Ulx het volgende:
Het zijn openbare gelegenheden. Net zoals een café je nooit een glas kraanwater mag weigeren.
Proest, heb ik wel eens gedaan. Helpt niet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:14 schreef Ulx het volgende:
Dan zet je hem op de pot en draai je een kraan open. Dat trucje heb ik na de geboorte van mijn kinderen wel geleerd.
Je hebt er geen ervaring mee. Punt.quote:Je aannames worden er niet beter op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |