abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:18:53 #101
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_108510345
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:39 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Roddels genoeg inderdaad.
Oh ja? B-)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:23:04 #102
366332 Fruscayerdrix
Hendr-ayer-ante
pi_108510507
Voor de UvA studenten: morgen duik ik ff de bieb in om me alvast wat te verdiepen in de stof zodat ik een beetje een beeld kan vormen van wat me te wachten staat (mocht ik kiezen voor rechten). Iemand tips voor boeken die ik echt even moet inzien?
Materialism: small things to amuse small minds.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:28:29 #103
165633 eriksd
The grand facade...
pi_108510700
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:23 schreef Fruscayerdrix het volgende:
Voor de UvA studenten: morgen duik ik ff de bieb in om me alvast wat te verdiepen in de stof zodat ik een beetje een beeld kan vormen van wat me te wachten staat (mocht ik kiezen voor rechten). Iemand tips voor boeken die ik echt even moet inzien?
Strafprocesrecht van Corstens, Wegwijs in de vennootschapsbelasting en dat boek voor algemene rechtsleer.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_108512302
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Strafprocesrecht van Corstens, Wegwijs in de vennootschapsbelasting en dat boek voor algemene rechtsleer.
Rechtsvinding en de Grondslagen van het Recht
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_108512334
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:48 schreef H-D het volgende:

[..]

Is het leuk?
Wat vind je van de opleiding tot nu toe dan? :P
Ik begin mijn draai wel te vinden ja, heb eerst IEMES (International Event Music & Entertainment Studies) gedaan dus dat was echt een enorme switch in het begin haha. Maar ja hbo rechten is van veel hoger niveau, en heb nu echt het gevoel dat ik iets leer itt dat IEMES. HBO Rechten in Tilburg komt ook als een van de beste uit de bus van alle hbo-opleidingen dus dat is ook mooi.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 20:02:18 #106
366332 Fruscayerdrix
Hendr-ayer-ante
pi_108514563
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:08 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Thx :) Zal ze morgen eens bekijken.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 20:04:48 #107
165633 eriksd
The grand facade...
pi_108514675
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:02 schreef Fruscayerdrix het volgende:

[..]

[..]

Thx :) Zal ze morgen eens bekijken.
Dan heb je meteen wel de zware jongens te pakken hé. Maar dan weet je waar je je na een paar jaar rekening mee moet houden.

Is een eerlijker beeld dan dat PR gelul.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 20:20:28 #108
366332 Fruscayerdrix
Hendr-ayer-ante
pi_108515484
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dan heb je meteen wel de zware jongens te pakken hé. Maar dan weet je waar je je na een paar jaar rekening mee moet houden.

Is een eerlijker beeld dan dat PR gelul.
Ah ik ben een lyrical wordsmith yo, geen boek te moeilijk ;) Ik zal ook de studiegids er eens bijpakken morgen voor wat eerstejaars werk.

Thanks again.
pi_108517148
quote:

[..]

Ik zou ook Asser-Hartkamp-Sieburgh 6-III Algemeen Overeenkomstenrecht, Asser-Maeijer-Van Solinge & Nieuwe Weme 2-II De naamloze en besloten vennootschap en iets als Van der Pot/Donner Handboek Van het Nederlandse staatsrecht pakken.
pi_108517226
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:09 schreef Donnis het volgende:

[..]

Ik begin mijn draai wel te vinden ja, heb eerst IEMES (International Event Music & Entertainment Studies) gedaan dus dat was echt een enorme switch in het begin haha. Maar ja hbo rechten is van veel hoger niveau, en heb nu echt het gevoel dat ik iets leer itt dat IEMES. HBO Rechten in Tilburg komt ook als een van de beste uit de bus van alle hbo-opleidingen dus dat is ook mooi.
Okee wat een switch idd haha :P wat vind je het leukste rechtsgebied?
pi_108517562
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:08 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Grondslagen is van IRW toch? Dat is wel echt een geweldig boek ja
  dinsdag 28 februari 2012 @ 23:14:59 #112
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_108524725
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:18 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Oh ja? B-)
Kinneging NU bij Pauw & Witteman *O* *O* *O*
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_108525503
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 23:14 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Kinneging brutaal noemen?
Morgen in de krant, Jos Heymans, voorzitter van de Nederlandse Palementaire Pers Vereniging (PPV) dood gevonden in plomp, gewurg met shawl.

:P
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_108525965
Ik vind het altijd wat vreemd als Kinneging over fatsoen praat. Ik heb van dichtbij mogen meemaken hoe hij een vriendin stond uit te kafferen omdat hij hoorde dat zij hem omschreef als leraar. Dat vond ik behoorlijk onfatsoenlijk ;)

Ik heb hoorcolleges en werkcolleges van hem gehad, persoonlijk heb ik nooit problemen met hem gehad. Zijn denkbeelden verschillen nogal van de mijne, hierover destijds leuke discussies gehad.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_108529261
Lijkt me geen leuke man , kwam ook met onzin argumenten om zijn stelling "tv van het binnenhof weren" te verdedigen. De kern ben ik het wel mee eens, het zou niet allemaal om uiterlijk vertoon moeten draaien in de politiek.. alleen politiek 24 vind ie ook onzin, volgens hem is het beter om zo'n debat dan in de krant te lezen!!
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:25:46 #116
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_108535138
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 23:33 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik vind het altijd wat vreemd als Kinneging over fatsoen praat. Ik heb van dichtbij mogen meemaken hoe hij een vriendin stond uit te kafferen omdat hij hoorde dat zij hem omschreef als leraar. Dat vond ik behoorlijk onfatsoenlijk ;)
Inderdaad. Het is best mogelijk om je docent met een beetje respect te benaderen. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:55 schreef wimjongil het volgende:
Naar aanleiding van dit topic: Prestigieuze universiteiten

Hoe gebruikelijk is het voor rechtenstudenten om in het buitenland te gaan studeren? Ik kan me voorstellen dat het voor Internationaal recht logischer is, en dat er voor mensen die de rechtsfilosofische kant op gaan ook een meerwaarde aan hangt, maar voor 'gewone' Nederlands Recht-studenten lijkt me het een rare optie. En wat zijn de prestigieuze Rechten-universiteiten? Bij mij komen dan Yale, Harvard, Cambridge en Oxford op, maar er zijn er vast nog meer. ;)
Het is in vergelijking met andere studies minder gebruikelijk omdat de directe aansluiting mist. Maar het wordt alsnog veel gedaan. Een (half) jaartje Berkeley is een mooie toevoeging aan je curriculum en een mooi moment om het flink op het zuipen te zetten aan de overkant van de grote oceaan. Stukje extra vorming. Altijd handig.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_108537046
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

Grondslagen is van IRW toch? Dat is wel echt een geweldig boek ja
Nee Algemene Rechtsleer, IRW 2.0 :P

quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 23:14 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Was leuke discussie, alleen die vrouw van hem zegt wel dat ze een aantal journalisten bedoelt maar eigenlijk gaat het alleen om het feit dat Rutger vaak Job Cohen in de zeik nam.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_108537152
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:18 schreef Kimochi het volgende:
Oh ja? B-)
Ja, maar veel daarvan is in de afgelopen dagen wel bevestigd :').
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:59:02 #119
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_108543090
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:47 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ja, maar veel daarvan is in de afgelopen dagen wel bevestigd :').
Ik vermoed nog steeds dat ie gewoon homo is.... Met zijn bodybuilden om een zo goddelijk mogelijk lichaam te krijgen :X
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_108552120
Voor het college heeft hij wat aandacht aan de gebeurtenissen besteed. Hij vroeg of iedereen P&W had gezien en gaf toe dat hij niet zo had moeten handelen zoals hij deed, dat hij zich liet leiden door zijn emoties. Geen woord over wat er nu precies is gebeurd, helaas ;)
pi_108553867
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:08 schreef Kimochi het volgende:
Voor het college heeft hij wat aandacht aan de gebeurtenissen besteed. Hij vroeg of iedereen P&W had gezien en gaf toe dat hij niet zo had moeten handelen zoals hij deed, dat hij zich liet leiden door zijn emoties. Geen woord over wat er nu precies is gebeurd, helaas ;)
As expected dus! ;)

@Roberto: Haha :D :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 maart 2012 @ 09:40:51 #122
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_108576538
:W Ik volg als niet rechtenstudent (accounting & Control hier) ondernemingsrecht.

Een vraagje waar ik niet helemaal uitkom

De Advocaat BV, Peremptoir en Conclusie beiden 50% vd aandelen. En dan gebeurd het volgende.

Peremptoir en Conclusie groeien na het overlijden van Wim Lex – die niet als commissaris wordt vervangen – uit elkaar. Ze zijn het over allerlei zaken oneens, van besluitvorming is nauwelijks sprake meer. Zo is de laatste twee jaar geen jaarrekening vastgesteld. Peremptoir vindt dat de oorzaak bij Conclusie ligt: hij maakt veel minder declarabele uren dan Peremptoir. Peremptoir zou De Advocaat BV wel willen opheffen, maar dat wil Conclusie niet.

7. Wat zou u Peremptoir adviseren?

Iemand die een duwtje in de goede richting kan geven?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_108578789
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:40 schreef borisz het volgende:
:W Ik volg als niet rechtenstudent (accounting & Control hier) ondernemingsrecht.

Een vraagje waar ik niet helemaal uitkom

De Advocaat BV, Peremptoir en Conclusie beiden 50% vd aandelen. En dan gebeurd het volgende.

Peremptoir en Conclusie groeien na het overlijden van Wim Lex – die niet als commissaris wordt vervangen – uit elkaar. Ze zijn het over allerlei zaken oneens, van besluitvorming is nauwelijks sprake meer. Zo is de laatste twee jaar geen jaarrekening vastgesteld. Peremptoir vindt dat de oorzaak bij Conclusie ligt: hij maakt veel minder declarabele uren dan Peremptoir. Peremptoir zou De Advocaat BV wel willen opheffen, maar dat wil Conclusie niet.

7. Wat zou u Peremptoir adviseren?

Iemand die een duwtje in de goede richting kan geven?
Ik denk dat je deze kant uitmoet;
P. kan via 2:336 BW(uitstoting) een vordering instellen om te eisen dat C. zijn aandelen aan hem overdraagt op grond dat zijn gedragingen het belang van de vennootschap schaadt.( vennootschappelijk belang 2:250 BW + Doetinchemse Ijzergieterij - arrest).
Of P. kan via de uittreding van 2:343 kunnen vorderen dat C. zijn aandelen overneemt omdat zijn belangen zijn geschaad. Hier hoeft dus geen schade aan het vennootschappelijke belang worden aangevoerd. Dat de belangen van P. geschaad worden is dan voldoende.
pi_108580052
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:50 schreef emzor1994 het volgende:
Ik had even een vraagje, paar vragen,

Ik zit in het eerste jaar rechtsgeleerdheid aan de Radboud. Alle info die ik heb gekregen voordat ik aan de opleiding begon ging vooral over het eerste jaar.
Misschien krijgen we er nog wel info over, maar ik ben nu gewoon benieuwd naar het volgende: kies je al na het eerste jaar voor Nederlands recht, Int/Eur recht of notarieel recht (of nog andere richtingen?) En is er dan al in het 2e jaar verschil in vakken? Krijg je bijvoorbeeld als je Nederlands recht kiest geen Int/Eur meer? Als je Int/Eur kiest krijg je dan nog wel alle 'Nederlands recht' vakken, of valt daar iets van weg, waar je dan meer int/eur recht voor in de plaats krijgt? Zijn er nog meer fundamentele verschillen?
pi_108580258
quote:
99s.gif Op donderdag 1 maart 2012 11:53 schreef emzor1994 het volgende:

[..]

Heeuy ik studeer ook aan de RU. Je weet dat we een studiegids hebben? :P staat in principe alles in wat je vraagt... http://www.studiegids.science.ru.nl/2011/law/

Maar je krijgt dus wel wezenlijk andere vakken bij die richtingen ja. Ik doe bijvoorbeeld Notarieel en mijn 2e jaar zag er heeeel anders uit dan 2e jaar NL recht of IER. Dat leek meer op het 3e jaar NL recht. En mijn 3e jaar nu is weer totaal anders dan 3e jaar voor NL recht. Nu zijn het eigenlijk alleen maar notariële vakken. Maar weet je al beetje welke richting jij uit wilt dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')