abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108462403
Thanks.
pi_108462612
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:15 schreef Donnis het volgende:
Thanks.
Inl. Straf(proces)recht aan het volgens ofzo? :P
pi_108463264
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:21 schreef H-D het volgende:

[..]

Inl. Straf(proces)recht aan het volgens ofzo? :P
Eerstejaar in Tilburg heeft dat inderdaad op het moment :P
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_108463337
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:39 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Ik haatte dat zo erg :') heb er ook 3x over gedaan voor ik het gehaald had :@
pi_108464951
Ik heb in mijn Notarieel Recht-tijd het vak personen/familierecht gehaald.. Ben toen weer geswitched naar bachelor nederlands recht.. Nu is dit vak in de Master NL recht ook verplicht, maar dan met een extra onderdeel "relatievermogensrecht" . Dat kregen wij destijds niet omdat je daarvan een apart vak hebt, die ik overigens nooit meer heb gemaakt.. Nu vraag ik me eigenlijk af of dat zomaar kan? Het vak weer opnieuw volgen (plus dat deeltje erbij) en dan in de Master , aangezien ik hem ook al in mijn keuzeruimte van de Bachelor had ingedeeld... wat denken jullie?
pi_108471811
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:27 schreef Rosa_blanca het volgende:
Ik heb in mijn Notarieel Recht-tijd het vak personen/familierecht gehaald.. Ben toen weer geswitched naar bachelor nederlands recht.. Nu is dit vak in de Master NL recht ook verplicht, maar dan met een extra onderdeel "relatievermogensrecht" . Dat kregen wij destijds niet omdat je daarvan een apart vak hebt, die ik overigens nooit meer heb gemaakt.. Nu vraag ik me eigenlijk af of dat zomaar kan? Het vak weer opnieuw volgen (plus dat deeltje erbij) en dan in de Master , aangezien ik hem ook al in mijn keuzeruimte van de Bachelor had ingedeeld... wat denken jullie?
Ik denk dat je beter even langs de studieadviseur kan gaan, die weten dat meestal wel. En anders even een e-mail naar de vakgroep/sectie?
pi_108472364
Voor de Leidse studenten in dit topic; Kinneging is vanavond op tv, in het pownews waar hij Rutger Castricum hardhandig aanpakt (fysiek).
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_108473333
Oh geniaal, even kijken hoe het perfecte vierkant Castricum gaat vloeren.
Edit: Ik zie net het nieuwsbericht. Ik ben benieuwd of hij er tijdens het college iets over gaat zeggen.
pi_108478048
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:05 schreef Kimochi het volgende:
Edit: Ik zie net het nieuwsbericht. Ik ben benieuwd of hij er tijdens het college iets over gaat zeggen.
Keep us (me) updated! Ik dacht dat zelfbeheersing een van de meest basale deugden was according to him ;).
  maandag 27 februari 2012 @ 21:38:54 #85
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_108481887
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:05 schreef Kimochi het volgende:
Denk het niet. Ik zag hem een keer tijdens een interview. Rare, hoekige man...
Maar je kunt het hem natuurlijk ook gewoon even vragen.... bij voorkeur klassikaal ;)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  maandag 27 februari 2012 @ 22:25:17 #86
124676 RobertoCarlos
pi_108484601
quote:
Aangifte PowNed tegen Kinneging
Rutger Castricum (l) en Dominique Weesie (r) van PowNed Rutger Castricum (l) en Dominique Weesie (r) van PowNed ANP
Toegevoegd: maandag 27 feb 2012, 19:37

Rutger Castricum van PowNews doet aangifte tegen professor Andreas Kinneging van de Rijksuniversiteit Leiden. Volgens Castricum heeft de professor hem bedreigd en fysiek aangevallen.

Kinneging is de partner van columniste Naema Tahir. Die betoogde gisteren in het tv-programma Buitenhof dat journalisten als Castricum geweerd zouden moeten worden uit de Tweede Kamer. Volgens de hoofdredacteur van PowNed, Dominique Weesie, wilde Castricum vanmiddag verhaal gaan halen bij Tahir. "Toen hij bij het huis aankwam deed haar partner, Andreas Kinneging, open. Hij zei dat Tahir, die zwanger is, aan het rusten was."

"Binnen tien seconden sloeg de vlam in de pan", zegt Weesie. "Kinneging bedreigde Rutger en onze cameraman. Vervolgens greep hij Rutger tot twee keer toe bij de keel."
Geaaid

Kinneging heeft tegen nu.nl gezegd dat Castricum inderdaad bij zijn huis was. "Ik deed vanmiddag de deur van mijn huis open en trof Rutger Castricum met draaiende camera aan. Ik heb meerdere malen verzocht de camera uit te doen", zegt Kinneging. "Toen dit niet gebeurde heb ik hem twee keer vriendelijk over zijn shawl geaaid."

De professor zegt dat er niets was gebeurd als Castricum vooraf even had gebeld. "Dit is overvaljournalistiek, bedoeld om mij en mijn vrouw belachelijk te maken."

PowNed doet vanavond aangifte tegen Kinneging. "Wij zijn geen doetjes en er wordt wel aan onze mensen getrokken of er wordt een duw uitgedeeld maar dit gaat veel te ver. Voor iemand die de persvrijheid hoog in het vaandel heeft staan, is het wel typisch dat ze dan een journalist aanvallen."
http://nos.nl/artikel/345798-aangifte-powned-tegen-kinneging.html
pi_108488799
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:39 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Ben eerstejaars in Tilburg inderdaad, maar wel op HBO Rechten. Strafrechtdossier'tje maken over zaak Maja Bradaric.
pi_108493832
quote:
"Over zijn shawl geaaid" :') :D. Prachtig eufemisme. Vraag me af of de uni hier iets mee gaat doen of niet. Van wat er te zien is op de beelden stelt Rutger zich enorm aan, maar Kinneging had hem en de apparatuur natuurlijk beter niet vast moeten pakken.
pi_108494108
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:57 schreef Donnis het volgende:

[..]

Ben eerstejaars in Tilburg inderdaad, maar wel op HBO Rechten. Strafrechtdossier'tje maken over zaak Maja Bradaric.
Is het leuk?
Wat vind je van de opleiding tot nu toe dan? :P
pi_108494532
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:34 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

"Over zijn shawl geaaid" :') :D. Prachtig eufemisme. Vraag me af of de uni hier iets mee gaat doen of niet. Van wat er te zien is op de beelden stelt Rutger zich enorm aan, maar Kinneging had hem en de apparatuur natuurlijk beter niet vast moeten pakken.
Van wat ik heb gehoord houden ze hem al aan een redelijk kort lijntje. Uiteraard zijn er zat roddels over kinniging, waaronder 1 waar de Faculteit hem een spreekverbod oplegde over vrouwen bij interviews met studentenbladen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_108496702
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:10 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Van wat ik heb gehoord houden ze hem al aan een redelijk kort lijntje. Uiteraard zijn er zat roddels over kinniging, waaronder 1 waar de Faculteit hem een spreekverbod oplegde over vrouwen bij interviews met studentenbladen.
Roddels genoeg inderdaad. Ik had gehoord dat dat korte lijntje ook maar beperkt werkt, het is een vrij dominante man, wat enige uitwerking heeft op zijn afdeling én daarbuiten en op de mensen die er werken.
pi_108501147
Vorige week ziek geweest en tijdig afgemeld bij de werkgroepdocent, komt de docent er vandaag mee dat ik een samenvatting van 1600 woorden moet schrijven van de stof van vorige week :')
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_108501159
Naar aanleiding van dit topic: Prestigieuze universiteiten

Hoe gebruikelijk is het voor rechtenstudenten om in het buitenland te gaan studeren? Ik kan me voorstellen dat het voor Internationaal recht logischer is, en dat er voor mensen die de rechtsfilosofische kant op gaan ook een meerwaarde aan hangt, maar voor 'gewone' Nederlands Recht-studenten lijkt me het een rare optie. En wat zijn de prestigieuze Rechten-universiteiten? Bij mij komen dan Yale, Harvard, Cambridge en Oxford op, maar er zijn er vast nog meer. ;)
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_108501595
European Criminal Law. }:|
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:36:20 #95
165633 eriksd
The grand facade...
pi_108502646
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:55 schreef dreamzk het volgende:
Vorige week ziek geweest en tijdig afgemeld bij de werkgroepdocent, komt de docent er vandaag mee dat ik een samenvatting van 1600 woorden moet schrijven van de stof van vorige week :')
Algemene Rechtsleer?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_108502812
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:36 schreef eriksd het volgende:

[..]

Algemene Rechtsleer?
Yep
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:46:02 #97
165633 eriksd
The grand facade...
pi_108503015
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:40 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Yep
Sterkte en succes de komende 10 weken :P
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_108503172
Ik had even een vraagje, paar vragen,

Ik zit in het eerste jaar rechtsgeleerdheid aan de Radboud. Alle info die ik heb gekregen voordat ik aan de opleiding begon ging vooral over het eerste jaar.
Misschien krijgen we er nog wel info over, maar ik ben nu gewoon benieuwd naar het volgende: kies je al na het eerste jaar voor Nederlands recht, Int/Eur recht of notarieel recht (of nog andere richtingen?) En is er dan al in het 2e jaar verschil in vakken? Krijg je bijvoorbeeld als je Nederlands recht kiest geen Int/Eur meer? Als je Int/Eur kiest krijg je dan nog wel alle 'Nederlands recht' vakken, of valt daar iets van weg, waar je dan meer int/eur recht voor in de plaats krijgt? Zijn er nog meer fundamentele verschillen?

[ Bericht 2% gewijzigd door emzor1994 op 28-02-2012 15:54:03 ]
pi_108503270
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:46 schreef eriksd het volgende:

[..]

Sterkte en succes de komende 10 weken :P
Vind het redelijk streng dat de mensen die een geldige reden hebben om afwezig te zijn en zich op tijd af melden bij hetzelfde kliekje worden geschaard als de mensen die altijd onvoorbereid komen opdagen.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 17:59:26 #100
124676 RobertoCarlos
pi_108509707
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:34 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Hierrrrr te zien (rechts het fragment selecteren vanaf 7:50)
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1242022#00:07:50
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')