abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107989325
Tvp ivm android
pi_107989344
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:36 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Bedreigingen richting bijvoorbeeld een land als Turkije vanwege het feit dat de NAVO daar een radar-installatie wil bouwen, etc.
Dat vind ik wel meevallen vergeleken met diplomaten en ambassades, die raderinstallatie is natuurlijk een militair doelwit.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:40:54 #53
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_107989393
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:36 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wat is er door wie gezegd dan?
http://www.dailymail.co.u(...)r-installations.html
pi_107989534
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:35 schreef YazooW het volgende:

[..]

Want Iran mag zich niet bezig houden met kernenergie?
kern energie wel maar dat is helemaal het punt niet. iran is met hoog verrijkt uranium bezig en dat heeft maar 1 toepassing

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_107989582
quote:
Het lijkt er toch meer op dat dit een vergeldingsdreiging is:

General Hajizadeh said: ‘Should we be threatened, we will target NATO's missile defense shield in Turkey and then hit the next targets.’
pi_107989612
1 maart wordt het oorlog denk ik :P
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:44:38 #57
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_107989627
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:42 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

kern energie wel maar dat is helemaal het punt niet. iran is met hoog verrijkt uranium bezig en dat heeft maar 1 toepassing

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan er natuurlijk naast zitten, heb dit onderwerp alweer een aantal weken niet meer gevolgd. Maar ik kan me herinneren dat er nog vrij recent een rapport van de IAEA naar buiten was gekomen waarin hetgeen wat jij nu beweerd juist werd ontkent.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:47:04 #58
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_107989775
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:43 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het lijkt er toch meer op dat dit een vergeldingsdreiging is:

General Hajizadeh said: ‘Should we be threatened, we will target NATO's missile defense shield in Turkey and then hit the next targets.’
Bedreigingen richting een land dat tot op heden nog enigszins neutraal is gebleven. Los gezien van het feit dat het systeem defensief van aard is.
pi_107989820
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:44 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ik kan er natuurlijk naast zitten, heb dit onderwerp alweer een aantal weken niet meer gevolgd. Maar ik kan me herinneren dat er nog vrij recent een rapport van de IAEA naar buiten was gekomen waarin hetgeen wat jij nu beweerd juist werd ontkent.
ja als ik te hard rij en ik wordt aangehouden zal ik dat ook ontkennen :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:49:04 #60
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_107989891
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:47 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja als ik te hard rij en ik wordt aangehouden zal ik dat ook ontkennen :{
Nee maar even serieus, is er dan hard bewijs dat Iran bezig zou zijn met een kernwapen?
pi_107989930
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:49 schreef YazooW het volgende:

[..]

Nee maar even serieus, is er dan hard bewijs dat Iran bezig zou zijn met een kernwapen?
http://www.volkskrant.nl/(...)rrijkt-uranium.dhtml

1e google hit
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:52:33 #62
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_107990121
quote:
Er is natuurlijk nog een flink verschil tussen het produceren van uranium en het produceren van een kernbom.

quote:
Volgens de IAEA staat Iran verder op het punt meer centrifuges voor de verrijking van uranium in gebruik te nemen. De apparatuur is volgens Iran geschikt om uranium tot 20 procent te verrijken. Voor de productie van kernwapens is een percentage van 90 procent nodig.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:53:21 #63
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_107990175
Overigens zou het hele zooitje natuurlijk al lang zijn plat gebombardeerd door de Amerikanen als Iran daadwerkelijk de capaciteit zou hebben om een kernbom te produceren.
pi_107990308
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:52 schreef YazooW het volgende:

[..]

Er is natuurlijk nog een flink verschil tussen het produceren van uranium en het produceren van een kernbom.

[..]

selectief lezen leuk maar zoals ik al eerder zei hoogverijkt uranium heeft maar 1 toepassing en dat is een wapen. medische en energie toepassingen gebeuren met laag/arm verrijkt uranium.
pi_107990403
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:53 schreef YazooW het volgende:
Overigens zou het hele zooitje natuurlijk al lang zijn plat gebombardeerd door de Amerikanen als Iran daadwerkelijk de capaciteit zou hebben om een kernbom te produceren.
zo simpel is het niet...
pi_107991522
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:56 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

zo simpel is het niet...
Precies, de mogelijkheid tot legitimeert een mogelijke aanval niet. Niet dat de Amerikanen nu altijd die legitimatie nodig hebben gehad in het verleden, maar in deze speelt het een belangrijke rol. Iran is een potentieel gevaarlijk land dat de olievoorraden dicht kan draaien richting het Westen. Neem daarbij in overweging dat de Amerikanen zich gewoon gekrenkt voelen om het feit dat ze 10 jaar terug Irak zijn binnen gevallen op grond van the War on Terror, maar uiteindelijk niets maar dan ook niets zijn opgeschoten daarmee (ja Saddam is gepakt). Iran is waarschijnlijk een van de laatste landen in het Midden Oosten dat die enorme afkeer en haat tegen de VS daadwerkelijk om kan zetten in potentieel gevaarlijk gedrag middels bommen/aanvallen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 15 februari 2012 @ 00:08:42 #67
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107993453
Ze mogen wel eens opschieten met oorlog. Mooie TV :P
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2012 @ 00:15:39 #68
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_107993618
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:55 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

selectief lezen leuk maar zoals ik al eerder zei hoogverijkt uranium heeft maar 1 toepassing en dat is een wapen. medische en energie toepassingen gebeuren met laag/arm verrijkt uranium.
Om isotopen voor medische doeleinden te maken heb je 20% nodig.

Uit je eigen link:

"De apparatuur is volgens Iran geschikt om uranium tot 20 procent te verrijken. Voor de productie van kernwapens is een percentage van 90 procent nodig."

Als de zaak tegen Iran zo duidelijk ligt, waarom moeten de pro-oorlog mensen zich dan steeds bedienen van leugens en halve waarheden?
  woensdag 15 februari 2012 @ 00:44:23 #69
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_107994329
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 00:15 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Uit je eigen link:

"De apparatuur is volgens Iran geschikt om uranium tot 20 procent te verrijken. Voor de productie van kernwapens is een percentage van 90 procent nodig."

Als de zaak tegen Iran zo duidelijk ligt, waarom moeten de pro-oorlog mensen zich dan steeds bedienen van leugens en halve waarheden?
Wat recenter artikel: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ng-nucleaire-wapens/
http://isis-online.org/up(...)EA_Iran_8Nov2011.pdf
http://isis-online.org/countries/category/iran/
pi_107994663
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:46 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Stoer doen denk ik. Ze durven daar alleen te komen, omdat de VS, de Britten onmiddellijk uit de brand zullen helpen als ze aangevallen worden, anders durven ze niet. :')
True that, hun meest dierbare militair de prins hebben ze ook heel veilig en correct op de verre Falklands ondergebracht :')
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2012 @ 01:00:18 #71
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_107994703
quote:
Ah ja, ElBaradei wilde zijn vingers er niet aan branden, met Amano aan het roer is het wel gelukt de 'laptop of death' alsnog in een IAEA rapportje te gieten.

Je weet dat dit 'bewijsmateriaal' al sinds 2005 rondwaard en al vanaf het begin als hoogst verdacht is aangemerkt? Helemaal toen bleek dat het van de Mujahideen e Khalq afkomstig was..

Deja vu
  woensdag 15 februari 2012 @ 01:02:50 #72
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_107994761
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 00:15 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Uit je eigen link:

Volgrens experts is zowel de ligging van de meeste nucleaire complexen als wel de grootte ervan niet erg geschikt voor het maken van medische isotopen.
pi_107995150
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 00:08 schreef BlaZ het volgende:
Ze mogen wel eens opschieten met oorlog. Mooie TV :P
http://xandernieuws.punt.nl/?id=653082&r=1&tbl_archief=&
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  woensdag 15 februari 2012 @ 02:16:29 #74
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_107995480
Als er een oorlog komt tegen Iran (en ik ben er vrijwel zeker van dat die er komt), dan zal er veel meer gebeuren dan 'alleen een oorlog.'

De Koerden in Irak staan er nu heel erg goed voor (een eigen leger, sterke economie, goede banden met het buitenland (waaronder de VS & Israël) en ze zijn eigenlijk al afgescheiden van Irak), en een oorlog tegen Iran zou denk ik in het voordeel zijn van de Koerden. Er wonen namelijk veel Koerden in Iran en dit zou een mogelijkheid creëren om nog een deel van Koerdistan autonomie te geven. In Syrië wonen er ook Koerden en de opstand daar (en e.v.t. uiteenvallen van het Ba'ath regime in Syrië), zal ook de mogelijkheid creëren om ook het Koerdische gedeelte van Syrië autonomie te verlenen.

In dat geval zouden er 3 delen van Koerdistan bevrijd zijn en blijft er slechts één deel over, namelijk het deel waar de PKK strijd (Turkije).

Als zoiets gebeurt, zal dat zeker een grote impact hebben op het Midden-Oosten.

Daar komt ook nog eens bij dat Zuid-Koerdistan (Noord-Irak) goede banden heeft met Israël en een rijk Joods & Christelijk verleden heeft. Israël heeft eerder aangegeven (tenminste, Joodse politieke leiders in de VS) dat een sterke Koerdische staat een goede bondgenoot zou zijn van Israël.

Ik denk i.i.g. dat het niet lang meer zal duren voordat er een Koerdische staat komt in het Midden-Oosten.

Hoe denken jullie hierover?
  woensdag 15 februari 2012 @ 02:39:57 #75
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_107995568
Meeste Koerden in Iran koesteren geen separatistische gevoelens, dus dat zal er nooit van komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')