Omnomonomonquote:Op zondag 8 april 2012 13:43 schreef rhubarb het volgende:
[ afbeelding ]
Curry met verse gember, rode peper, citroengras, mie, taugé, paksoi, lente-ui, paprika, currypasta, kokosmelk, koriander en garnalen. Het rook heerlijk in de keuken!
Geen idee in hoeverre dat zo is, Minilot kan er wel zo grafisch over vertellen dat ik bijna al begin te watertanden als ik het lees, dus ik ging maar eens een receptje proberenquote:Op zondag 8 april 2012 22:52 schreef Isegrim het volgende:
Die Ottolenghi is geloof ik een soort hype momenteel?
Heb het linkje ook opgeslagen!quote:Op maandag 9 april 2012 10:23 schreef Tooto7moe het volgende:
die bloemkoolcake wil ik ook nog eens proberen
Salade van komkommer, tomaat en koriander (+ nog wat kruiden); linzenstoof (soort dhal) met o.a. knof tomaat ui garam massala en nog wat kruiden, lam met indiase kruidenrub (korianderzaad, garam massala, knof, gember, chili, komijn en een flinke dosis kurkuma) gedryroast met daarover wat grof gehakte geroosterde pistachenootjes, en versgemaakte mangochutney. We hadden er ook nog chapati's bij (niet op de foto). Was errug lekker! Alleen de lamsbout had uiteindelijk wat korter in de oven gemogen, na ca 2 u was ie perfect, na 2,5 uur was ie wat droger geworden.quote:Op maandag 9 april 2012 12:22 schreef Isegrim het volgende:
Wat is het allemaal, je Indiaas getinte maal?
Sorry nog!quote:Op zondag 8 april 2012 22:52 schreef Isegrim het volgende:
Die Ottolenghi is geloof ik een soort hype momenteel?
Beetje.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:42 schreef rhubarb het volgende:
Ziet er lekker uit minilot. Onderdeel van een low-carb dieet?
Ziet er heerlijk uit! Moet hier nog 's kijken naar gerookte kip; heb 't nog niet in de supermarkten zien liggen, maar heb ook nog niet echt gezocht.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Ontopic: een lunch van afgelopen weekend:
[ afbeelding ]
Sausje op basis van zelfgedraaide pindakaas, met gerookte kip, gestoomde peultjes, geroosterde asperge en wat komkommer.
quote:Op woensdag 11 april 2012 10:34 schreef rhubarb het volgende:
Gewoon op de vleesafdeling, naast de gewone kipfilet.
Datquote:
VK: en ja, ik weet dat je zelf kip kunt roken en een rookoventje staat ook nog steeds op de wensenlijst. Daarbij is de kip van de supermarkt vaak niet eens (echt) gerookt en zit er vooral 'rookaroma' bij, dus zou het sowieso eigenlijk liever zelf roken. Bedacht me alleen dat ik 't hier helemaal nog niet gezien hebquote:Op woensdag 11 april 2012 12:17 schreef Tooto7moe het volgende:
lekker!
Minilot: op die link heeft hij een wekenlijkse receptencolumn en plaats zeer lekkere dingen! Die niet in zijn boeken staan.
Motorbloempje: welk land dan?
En anders zijn er toch huistuinkeuken-maniertjes om kip te roken? Even zoeken of ik dat nog kan terugvinden.
Je hebt me op een idee gebracht! Ik heb blue stilton in huisquote:Op woensdag 11 april 2012 21:37 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Stamppot andijvie met blue stilton en kangoeroe pepersteaks
Ik had er zoooo'n trek in en het was uiteindelijk ook zooooo lekker. Wat is koken toch een goeie hobby.
Ennnn waar kocht je die kangoeroe en omschrijf de smaak van het vlees eens!quote:Op woensdag 11 april 2012 21:37 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Stamppot andijvie met blue stilton en kangoeroe pepersteaks
Ik had er zoooo'n trek in en het was uiteindelijk ook zooooo lekker. Wat is koken toch een goeie hobby.
http://www.metronieuws.nl(...)rZldj!WvpgA1iPow5Ys/ ?quote:Op donderdag 12 april 2012 17:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Ennnn waar kocht je die kangoeroe en omschrijf de smaak van het vlees eens!
Ik kocht het bij de Makro. En 't is niet dat het nou zo bijzonder smaakt hoor, het smaakt gewoon als biefstuk. Misschien ietsiepietsie andere textuur (glaziger), iets wildachtiger, maar ik kocht het gewoon omdat de prijs me wel aanstond. ;-)quote:Op donderdag 12 april 2012 17:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Ennnn waar kocht je die kangoeroe en omschrijf de smaak van het vlees eens!
dat is wel een goed idee voor mij om een keertje te maken ziet er erg smakelijk uitquote:Op donderdag 12 april 2012 09:44 schreef DarkElf het volgende:
Gisteren een tomaten (zelf gedroogd)-basilicumbrood gebakken en dat smaakte goed!
[ afbeelding ]
als je het nog eens maakt wil je er dan een topic van maken met foto's van de stappen een een receptquote:Op zaterdag 14 april 2012 18:24 schreef Landysh het volgende:
[ afbeelding ]
Lahmacun ('Turkse Pizza')
quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:44 schreef Landysh het volgende:
Volgens mij heb ik al eens een recept inclusief foto's ergens in een lahmacun topic gepost.
Hier is het (de foto's zijn wel van minder goede kwaliteit).
Lahmacun
Mooi hoor!quote:Op donderdag 19 april 2012 18:17 schreef Fragrances het volgende:
FutureFairytale ik hou van tomatensaus, maar dat had je wellicht al door haha
Landysh ik heb nog nooit eerder van Balkan Pita gehoord. Worden ze ook met gehakt gevuld? Klinkt wel interessant!
Isegrim nee het is geen broodpizza en ook geen dunnebodempizza. Het is dikker dan een dunnebodempizza, hier kan je het beter zien.
[ afbeelding ]
Wat leuk dat ze ook vis doen, geloof t meteen dat t lekker is. Hun 'vlees' is ook al zo goed gelukt!quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:58 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Broodje vegetarische tonijnsalade
Bijna niet van echt te onderscheiden. Ik zeg bijna, omdat het wel ietsjes anders smaakte dan de goedkope kartonnen tonijnprut die ik normaal gebruik voor tonijnsalade. Anders als in beter dus! ;-)
Voor wie nieuwsgierig is (ik krijg geen commissie!): no tuna van de Vegetarische Slager.
Mooi!quote:Op zaterdag 21 april 2012 11:58 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfgemaakt platbrood! Was echt héél lekker!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |