Ik ga er eens wat mee stunten. Vanavond (vannacht voor jullie) zal ik wel een foto maken van mijn creatie als het gelukt (of misluktquote:Op donderdag 21 januari 2010 16:34 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
zoiets kan bijna niet mis gaan, als het te droog is doe je er een druppie water bij, is het te nat, dan nog een lepel bloem. Zo kom je er vanzelf.
Ik denk dat het met een half kopje water, 2 kopjes bloem en een scheutje melk wel ongeveer moet lukken. Het is echt niet moeilijk
Wat moet je met die citroen doen?quote:Op zondag 17 januari 2010 16:12 schreef -Mellow- het volgende:
Serveren met een partje citroen en smikkelen maar
En? Is het nog gelukt?quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:24 schreef Barcaconia het volgende:
Net het deeg gemaakt. Vanavond eens lekker aan de gang met een goede saus. Ik kan niet wachten![]()
Helaas had ik wel haast dus ik heb niet goed kunnen beoordelen of het deeg 100% gelukt is, maar het voelde redelijk goed aan in ieder geval.
Is goed. Ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:50 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben nog op het werkIk moet helaas nog een paar uur wachten. Jammer dat het deeg daardoor misschien wat te lang ligt maar je kunt niet alles hebben.
Ik maak een foto als het klaar is! Die zie je morgen wel verschijnen.
beetje er overheen knijpen op t laatstquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:42 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Wat moet je met die citroen doen?
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:19 schreef JMarsden het volgende:
Thanks for the info. Ik liet die citroen altijd maar liggen, leek mij te zurig icm lahmacun. Lahmacun mag van mij wel kruidig zijn, maar niet overheersend (dus niet pedis). Ik gooi er zelf altijd na de salade nog wat peper overheen en dan wat whiskeysaus, dan isie voor mij af.
Had je het gehakt van te voren gebakken? Het ziet er verder wel goed uit hoor.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:39 schreef Barcaconia het volgende:
Nouja, verslagje gemaakt dus.
Ik was vanavond in de supermarkt en zoals ik stiekem al een beetje verwacht had maar niet gehoopt had: Ze hadden geen lamsgehakt. Klotezooi. Dan maar rundergehakt, daar zit tenminste nog iets meer smaak aan dan gewoon half om half.
Het deeg was erg goed gelukt moet ik zeggen. Achteraf gezien had ik het iets dunner uit moeten smeren want het was te dik geworden voor een lahmacun, het was meer een pizza.
Gelukkig was de smaak wel goed en aangezien ik het gehaktmengsel toch behoorlijk stevig erop gelegd had was het niet zo erg dat ik niet op kon rollen.
Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij smaakte erg goed. Volgende keer ga ik wel wat experimenteren met andere kruiden. Het komt ook wel een beetje door het rundergehakt ipv lamsgehakt, maar ik miste toch net die volle smaak.
En de uien doe ik anders de volgende keer. Ik had even vlug een uitje gesneden maar die had ik beter kunnen snipperen in de rest van het mengsel. Op deze manier eet het niet fijn er eigenlijk zat er ook te weinig ui in het mengsel over het algemeen. Bij de ene hap te veel aanwezig en de volgende hap niets zeg maar.
Ben je nog in leven???????????????????quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:39 schreef Barcaconia het volgende:
Nouja, verslagje gemaakt dus.
Ik was vanavond in de supermarkt en zoals ik stiekem al een beetje verwacht had maar niet gehoopt had: Ze hadden geen lamsgehakt. Klotezooi. Dan maar rundergehakt, daar zit tenminste nog iets meer smaak aan dan gewoon half om half.
Het deeg was erg goed gelukt moet ik zeggen. Achteraf gezien had ik het iets dunner uit moeten smeren want het was te dik geworden voor een lahmacun, het was meer een pizza.
Gelukkig was de smaak wel goed en aangezien ik het gehaktmengsel toch behoorlijk stevig erop gelegd had was het niet zo erg dat ik niet op kon rollen.
Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij smaakte erg goed. Volgende keer ga ik wel wat experimenteren met andere kruiden. Het komt ook wel een beetje door het rundergehakt ipv lamsgehakt, maar ik miste toch net die volle smaak.
En de uien doe ik anders de volgende keer. Ik had even vlug een uitje gesneden maar die had ik beter kunnen snipperen in de rest van het mengsel. Op deze manier eet het niet fijn er eigenlijk zat er ook te weinig ui in het mengsel over het algemeen. Bij de ene hap te veel aanwezig en de volgende hap niets zeg maar.
Ik niet, baal altijd als er geen whiskeysaus is..quote:
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:55 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Ik niet, baal altijd als er geen whiskeysaus is..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |