abonnement Unibet Coolblue
pi_76915068


Die dingen zijn tegenwoordig vrij makkelijk te krijgen, zowel in de vriezer bij AH als vers bij de lokale Turkse supermarkt of shoarmazaak.

Zelf doe ik ze maken met wat ijsbergsla ,tomaat , sambal , en mergez. maar er zijn vast meer suggesties.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_76915412
Moet je hier nog speciaal deeg voor gebruiken?
pi_76915610
met feta en tomaat in de oven
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_76919606
Sla, tomaatjes, feta, sambal en tzaziki
  zondag 17 januari 2010 @ 16:12:05 #5
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_76927327
Lekkerst is natuurlijk zelf maken.

Ik doe t zo:

Doe in een kom:
-zakje gist
-schepje suiker
-scheut warm water

Laat het 20 minuutjes staan zodat de gist z'n werk doet en voeg toe
-bloem
-scheutje melk
-wat zout

Maak hier een mooi deeg van en laat 1,5 uur afgedekt op een warme plaats rijzen.

Voor het gehaktmengsel:
-500g lamsgehakt
-bos peterselie
-1 theelepel komijn
-1/4 theelepel kaneel
-1/2 theelepel paprikapoeder
- fijngesneden spaanse peper, pitjes verwijderd
- paar tenen knoflook
- 1 uitje
- zout en zwarte peper
-scheutje olijfolie

Snij alle ingredienten super fijn en doe ze bij elkaar

Verwarm de oven voor op 200 graden.
Maak van het deeg balletjes en rol die in een dunne pizzavorm.
Pak een klodder van het gehaktmengsel en bestrijk met een lepel de pizzabodem. Doe deze 10 minuutjes in de oven.

Serveren met een partje citroen en smikkelen maar
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_76983930
Dit is echt geweldig met Sucuk
  maandag 18 januari 2010 @ 21:41:10 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_76986475
Krijg er honger van
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_76986578
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:54 schreef detulp050 het volgende:
Dit is echt geweldig met Sucuk
Lahmacun met sucuk???
  maandag 18 januari 2010 @ 21:48:52 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_76986940
Ik vind ze eigenlijk een beetje suf
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_77040682
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:12 schreef -Mellow- het volgende:
Lekkerst is natuurlijk zelf maken.

Ik doe t zo:

Doe in een kom:
-zakje gist
-schepje suiker
-scheut warm water

Laat het 20 minuutjes staan zodat de gist z'n werk doet en voeg toe
-bloem
-scheutje melk
-wat zout

Maak hier een mooi deeg van en laat 1,5 uur afgedekt op een warme plaats rijzen.

Voor het gehaktmengsel:
-500g lamsgehakt
-bos peterselie
-1 theelepel komijn
-1/4 theelepel kaneel
-1/2 theelepel paprikapoeder
- fijngesneden spaanse peper, pitjes verwijderd
- paar tenen knoflook
- 1 uitje
- zout en zwarte peper
-scheutje olijfolie

Snij alle ingredienten super fijn en doe ze bij elkaar

Verwarm de oven voor op 200 graden.
Maak van het deeg balletjes en rol die in een dunne pizzavorm.
Pak een klodder van het gehaktmengsel en bestrijk met een lepel de pizzabodem. Doe deze 10 minuutjes in de oven.

Serveren met een partje citroen en smikkelen maar
Hoeveel bloem gebruik je?
  donderdag 21 januari 2010 @ 00:40:51 #11
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_77081220
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 07:30 schreef seadarius het volgende:

[..]

Hoeveel bloem gebruik je?
Ik weet het eigenlijk niet precies, ik doe het altijd op gevoel. Ik denk 2 kopjes ofzo? Meestal heb je zelf wel door wanneer het deeg goed is, het moet niet plakken maar ook niet te droog zijn. Zolang je er maar gemakkelijk een bal van kan maken.

Ik heb wel een keer een precies recept uitgetypt maar mijn HD pas kapot gegaan dus bovenstaande heb ik even uit mijn blote hoofd gedaan
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 21 januari 2010 @ 00:48:58 #12
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_77081549
Ik heb hiermee geloof ik wel uren in de keuken gestaan om het juiste deeg goed te krijgen. Ik probeerde het zo te maken als dat je ze krijgt bij de turkse bakker maar hoe ik ook probeerde, uiteindelijk was mn eindproduct té hard om het fatsoenlijk te kunnen oprollen.

Ook het gehakt heb ik niet goed kunnen krijgen, ik zie altijd dat ze het uitsmeren, als een vloeibare massa, maar bij mij kon ik van het gehakt nog altijd degelijke ballen draaien...

Maar ik denk eigenlijk dat het aan de oven ligt. Die dingen bij de bakker zijn altijd loeiheet en echt van die grote ovens..
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_77081918
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:48 schreef MOD het volgende:
Ik heb hiermee geloof ik wel uren in de keuken gestaan om het juiste deeg goed te krijgen. Ik probeerde het zo te maken als dat je ze krijgt bij de turkse bakker maar hoe ik ook probeerde, uiteindelijk was mn eindproduct té hard om het fatsoenlijk te kunnen oprollen.

Ook het gehakt heb ik niet goed kunnen krijgen, ik zie altijd dat ze het uitsmeren, als een vloeibare massa, maar bij mij kon ik van het gehakt nog altijd degelijke ballen draaien...

Maar ik denk eigenlijk dat het aan de oven ligt. Die dingen bij de bakker zijn altijd loeiheet en echt van die grote ovens..
Het ligt niet aan de ovens hoor, in een normale elektrische oven kun je prima lahmacun maken. Wij doen het al jaren zo.
pi_77081971
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:48 schreef MOD het volgende:
Ik heb hiermee geloof ik wel uren in de keuken gestaan om het juiste deeg goed te krijgen. Ik probeerde het zo te maken als dat je ze krijgt bij de turkse bakker maar hoe ik ook probeerde, uiteindelijk was mn eindproduct té hard om het fatsoenlijk te kunnen oprollen.

Ook het gehakt heb ik niet goed kunnen krijgen, ik zie altijd dat ze het uitsmeren, als een vloeibare massa, maar bij mij kon ik van het gehakt nog altijd degelijke ballen draaien...

Maar ik denk eigenlijk dat het aan de oven ligt. Die dingen bij de bakker zijn altijd loeiheet en echt van die grote ovens..
Meer water gebruiken denk ik.
Zowel voor je deeg als voor je gehakt .
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  donderdag 21 januari 2010 @ 01:00:52 #15
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_77082011
door er tomaten in te doen wordt het gehaktmengsel al een stuk smeerbaarder, gaat bij mij altijd goed.

Wat mij betreft hoort goede lahmacun juist een beetje krokant, liefst in een steenoven gebakken. Ik hou zelf helemaal niet van oprollen en vullen, maar alleen een beetje vers citroensap erover.
Als je je deeg wat zachter wil helpt een scheutje melk wel, maar ik doe er zelf altijd maar een klein scheutje in.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_77082016
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:59 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Meer water gebruiken denk ik.
Zowel voor je deeg als voor je gehakt .
In het gehakt hoort geen water.
  donderdag 21 januari 2010 @ 01:01:29 #17
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_77082033
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:59 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Meer water gebruiken denk ik.
Zowel voor je deeg als voor je gehakt .
geen water in je gehakt doen!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 21 januari 2010 @ 01:03:11 #18
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_77082093
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:12 schreef -Mellow- het volgende:
Lekkerst is natuurlijk zelf maken.

Ik doe t zo:

Doe in een kom:
-zakje gist
-schepje suiker
-scheut warm water

Laat het 20 minuutjes staan zodat de gist z'n werk doet en voeg toe
-bloem
-scheutje melk
-wat zout

Maak hier een mooi deeg van en laat 1,5 uur afgedekt op een warme plaats rijzen.

Voor het gehaktmengsel:
-500g lamsgehakt
-fijngensneden tomaten ( evt. uitgelekte bliktomaten)
-theelepel tomatenpuree
-bos peterselie
-1 theelepel komijn
-1/4 theelepel kaneel
-1/2 theelepel paprikapoeder
- fijngesneden spaanse peper, pitjes verwijderd
- paar tenen knoflook
- 1 uitje
- zout en zwarte peper
-scheutje olijfolie

Snij alle ingredienten super fijn en doe ze bij elkaar

Verwarm de oven voor op 200 graden.
Maak van het deeg balletjes en rol die tot een paar mm dik in gewenste vorm.
Pak een klodder van het gehaktmengsel en bestrijk met een lepel de pizzabodem. Doe deze 10 minuutjes in de oven.

Serveren met een partje citroen en smikkelen maar
ik was wat vergeten

[ Bericht 0% gewijzigd door -Mellow- op 21-01-2010 17:24:34 ]
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_77082166
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 01:01 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

geen water in je gehakt doen!
Bedoelde meer door de saus aan het einde ofzo (indien deze te droog is)
Maar waarom mag je geen water door je gehakt doen?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_77082188
Het valt me op dat er geen tomaten/paprika pasta (in het Turks salca) in het recept zit. Dat is toch wel een must voor lahmacun.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:26:49 #21
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_77102335
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 01:06 schreef Bortecinem het volgende:
Het valt me op dat er geen tomaten/paprika pasta (in het Turks salca) in het recept zit. Dat is toch wel een must voor lahmacun.
ja lepeltje tomatenpuree idd, ook vergeten in het recept te zetten
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:28:50 #22
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_77102438
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 01:05 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Bedoelde meer door de saus aan het einde ofzo (indien deze te droog is)
Maar waarom mag je geen water door je gehakt doen?

ik zie niet in waarom je er water door zou doen, wordt het alleen maar nat van en krijg je een kleffe pizza.
Door de tomaten, tomatenpuree en wat olijfolie is het vochtig genoeg om uit te smeren
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:30:31 #23
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77102515
tvp voor vanavond, klinkt ontzettend lekker natuurlijk!

Als iemand de verhoudingen voor het deeg nog zou willen posten is het helemaal geweldig. Ik ben niet zo fantastisch met deeg "op gevoel" maken.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:34:04 #24
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_77102667
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:30 schreef Barcaconia het volgende:
tvp voor vanavond, klinkt ontzettend lekker natuurlijk!

Als iemand de verhoudingen voor het deeg nog zou willen posten is het helemaal geweldig. Ik ben niet zo fantastisch met deeg "op gevoel" maken.
zoiets kan bijna niet mis gaan, als het te droog is doe je er een druppie water bij, is het te nat, dan nog een lepel bloem. Zo kom je er vanzelf.
Ik denk dat het met een half kopje water, 2 kopjes bloem en een scheutje melk wel ongeveer moet lukken. Het is echt niet moeilijk
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_77102696
ik haal ze gewoon bij de turkse bakker
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_77102817
Waarom kijk ik in dit topic over mijn favoriete pizza, onder werktijd, terwijl ik nog een uur te gaan heb, dan moet ik nog een dik half uur naar huis rijden, en dan pas kan ik gaan eten. Waarom doe ik dit mijn maag aan. Ik knor hier de pan uit.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:40:11 #27
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77102897
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:34 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

zoiets kan bijna niet mis gaan, als het te droog is doe je er een druppie water bij, is het te nat, dan nog een lepel bloem. Zo kom je er vanzelf.
Ik denk dat het met een half kopje water, 2 kopjes bloem en een scheutje melk wel ongeveer moet lukken. Het is echt niet moeilijk
Ik ga er eens wat mee stunten. Vanavond (vannacht voor jullie) zal ik wel een foto maken van mijn creatie als het gelukt (of mislukt is ).
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_77105378
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:12 schreef -Mellow- het volgende:
Serveren met een partje citroen en smikkelen maar
Wat moet je met die citroen doen?
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:24:25 #29
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77109321
Net het deeg gemaakt. Vanavond eens lekker aan de gang met een goede saus. Ik kan niet wachten
Helaas had ik wel haast dus ik heb niet goed kunnen beoordelen of het deeg 100% gelukt is, maar het voelde redelijk goed aan in ieder geval.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_77113456
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:24 schreef Barcaconia het volgende:
Net het deeg gemaakt. Vanavond eens lekker aan de gang met een goede saus. Ik kan niet wachten
Helaas had ik wel haast dus ik heb niet goed kunnen beoordelen of het deeg 100% gelukt is, maar het voelde redelijk goed aan in ieder geval.
En? Is het nog gelukt?
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:50:47 #31
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77113705
Ik ben nog op het werk Ik moet helaas nog een paar uur wachten. Jammer dat het deeg daardoor misschien wat te lang ligt maar je kunt niet alles hebben.
Ik maak een foto als het klaar is! Die zie je morgen wel verschijnen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_77114228
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:50 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben nog op het werk Ik moet helaas nog een paar uur wachten. Jammer dat het deeg daardoor misschien wat te lang ligt maar je kunt niet alles hebben.
Ik maak een foto als het klaar is! Die zie je morgen wel verschijnen.
Is goed. Ik ben benieuwd.

Smakelijk eten alvast.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 00:39:00 #33
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77125606
Nouja, verslagje gemaakt dus.
Ik was vanavond in de supermarkt en zoals ik stiekem al een beetje verwacht had maar niet gehoopt had: Ze hadden geen lamsgehakt. Klotezooi. Dan maar rundergehakt, daar zit tenminste nog iets meer smaak aan dan gewoon half om half.
Het deeg was erg goed gelukt moet ik zeggen. Achteraf gezien had ik het iets dunner uit moeten smeren want het was te dik geworden voor een lahmacun, het was meer een pizza.
Gelukkig was de smaak wel goed en aangezien ik het gehaktmengsel toch behoorlijk stevig erop gelegd had was het niet zo erg dat ik niet op kon rollen.

Foto's:






Hij smaakte erg goed. Volgende keer ga ik wel wat experimenteren met andere kruiden. Het komt ook wel een beetje door het rundergehakt ipv lamsgehakt, maar ik miste toch net die volle smaak.

En de uien doe ik anders de volgende keer. Ik had even vlug een uitje gesneden maar die had ik beter kunnen snipperen in de rest van het mengsel. Op deze manier eet het niet fijn er eigenlijk zat er ook te weinig ui in het mengsel over het algemeen. Bij de ene hap te veel aanwezig en de volgende hap niets zeg maar.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 22 januari 2010 @ 00:58:41 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_77125952
Zoek de verschillen:



There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 22 januari 2010 @ 01:14:56 #35
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_77126253
Lamsgehakt is idd wel echt een must voor lahmacun, geeft echt die specifieke smaak. En idd, de ui gewoon door je gehaktmengsel. Ik vind het t lekkerst als je de ingredienten echt superfijn snijdt, geen stukjes meer.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 22 januari 2010 @ 01:17:21 #36
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_77126284
Ik zou r zelf trouwens ook geen bakpapier onder leggen, gewoon op de bakplaat, beetje ingevet tegen plakken.
En misschien je ingredienten nog wat fijner snijden?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 22 januari 2010 @ 01:19:36 #37
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_77126319
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:42 schreef JMarsden het volgende:

[..]

Wat moet je met die citroen doen?
beetje er overheen knijpen op t laatst
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_77126333
Als mijn moeder ze maakt <3 ohdamn!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 01:25:55 #39
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77126411
Mijn deeg was te los om zonder bakpapier te bakken. Ik moest het op een vlakke plaat leggen.
En inderdaad, de volgende keer gaat alles nog een standje hoger in de keukenmachine. Die stukken ui moeten er sowieso uit.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_77132407
Shitttt nu wil ik lahmacun, maar ik zit ziek thuis.
pi_77134760
Hoe vinden jullie het gehakt het lekkerst, lekker pittig gekruid, of wat minder? Ik zelf ben niet zo'n fan van heel pittig, maar in het gehakt mag van mij wel wat "spice" zitten. Maar niet zoveel dat ik ineens ga vuurspuwen ofzo.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:19:47 #42
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_77135403
Thanks for the info. Ik liet die citroen altijd maar liggen, leek mij te zurig icm lahmacun. Lahmacun mag van mij wel kruidig zijn, maar niet overheersend (dus niet pedis). Ik gooi er zelf altijd na de salade nog wat peper overheen en dan wat whiskeysaus, dan isie voor mij af.
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:35:17 #43
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_77135862
Dit weekend gaan we lahmacun maken
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:09:16 #44
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_77137116
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:19 schreef JMarsden het volgende:
Thanks for the info. Ik liet die citroen altijd maar liggen, leek mij te zurig icm lahmacun. Lahmacun mag van mij wel kruidig zijn, maar niet overheersend (dus niet pedis). Ik gooi er zelf altijd na de salade nog wat peper overheen en dan wat whiskeysaus, dan isie voor mij af.

echt ja?, dat vind ik nou zonde
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_77173413
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 00:39 schreef Barcaconia het volgende:
Nouja, verslagje gemaakt dus.
Ik was vanavond in de supermarkt en zoals ik stiekem al een beetje verwacht had maar niet gehoopt had: Ze hadden geen lamsgehakt. Klotezooi. Dan maar rundergehakt, daar zit tenminste nog iets meer smaak aan dan gewoon half om half.
Het deeg was erg goed gelukt moet ik zeggen. Achteraf gezien had ik het iets dunner uit moeten smeren want het was te dik geworden voor een lahmacun, het was meer een pizza.
Gelukkig was de smaak wel goed en aangezien ik het gehaktmengsel toch behoorlijk stevig erop gelegd had was het niet zo erg dat ik niet op kon rollen.

Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hij smaakte erg goed. Volgende keer ga ik wel wat experimenteren met andere kruiden. Het komt ook wel een beetje door het rundergehakt ipv lamsgehakt, maar ik miste toch net die volle smaak.

En de uien doe ik anders de volgende keer. Ik had even vlug een uitje gesneden maar die had ik beter kunnen snipperen in de rest van het mengsel. Op deze manier eet het niet fijn er eigenlijk zat er ook te weinig ui in het mengsel over het algemeen. Bij de ene hap te veel aanwezig en de volgende hap niets zeg maar.
Had je het gehakt van te voren gebakken? Het ziet er verder wel goed uit hoor.
pi_77194091
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 00:39 schreef Barcaconia het volgende:
Nouja, verslagje gemaakt dus.
Ik was vanavond in de supermarkt en zoals ik stiekem al een beetje verwacht had maar niet gehoopt had: Ze hadden geen lamsgehakt. Klotezooi. Dan maar rundergehakt, daar zit tenminste nog iets meer smaak aan dan gewoon half om half.
Het deeg was erg goed gelukt moet ik zeggen. Achteraf gezien had ik het iets dunner uit moeten smeren want het was te dik geworden voor een lahmacun, het was meer een pizza.
Gelukkig was de smaak wel goed en aangezien ik het gehaktmengsel toch behoorlijk stevig erop gelegd had was het niet zo erg dat ik niet op kon rollen.

Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hij smaakte erg goed. Volgende keer ga ik wel wat experimenteren met andere kruiden. Het komt ook wel een beetje door het rundergehakt ipv lamsgehakt, maar ik miste toch net die volle smaak.

En de uien doe ik anders de volgende keer. Ik had even vlug een uitje gesneden maar die had ik beter kunnen snipperen in de rest van het mengsel. Op deze manier eet het niet fijn er eigenlijk zat er ook te weinig ui in het mengsel over het algemeen. Bij de ene hap te veel aanwezig en de volgende hap niets zeg maar.
Ben je nog in leven???????????????????
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_77194762
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:09 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

echt ja?, dat vind ik nou zonde
Ik niet, baal altijd als er geen whiskeysaus is..
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
  zondag 24 januari 2010 @ 12:53:06 #48
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_77205901
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:55 schreef JMarsden het volgende:

[..]

Ik niet, baal altijd als er geen whiskeysaus is..
wel goede cocktailsaus, liefst zelfgemaakt
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_77214873
Ik heb vandaag voor het eerst helemaal alleen lahmacun gemaakt. En het is best goed gelukt, al zeg ik het zelf.




De ingrediënten:

- 550 gram gehakt
- 1.5 groene paprika
- 1.5 rode paprika
- 2 kleine tomaten
- 1.5 eetlepel tomaat en paprika pasta
- 0.5 theelepel komijn
- 0.5 theelepel gemalen peper
- 1 theelepel zout
- 1 theelepel paprika poeder
- 1 grote ui
- Bosje peterselie
- 110 ml olijfolie




Vervolgens de paprika's, tomaten en ui heel fijn maken in een blender/hakmachine. Dan alle ingrediënten bij elkaar doen en met je handen alles goed kneden.



Zo ziet het er uit wanneer je alles goed door elkaar hebt gekneed.



Het deeg dun uitrollen en het mengsel gelijkmatig over het uitgerolde deeg verspreiden.

En dan 3 minuten afbakken in een pizza pan, de stand op 2/3. In een goed voorverwarmde elektrische oven duurt het denk ik iets langer (5/10 min, 220 graden).

Het eindresultaat:



  zondag 24 januari 2010 @ 17:13:05 #50
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_77215097
Of de foto's zijn niet duidelijk. of jullie deeg is veel te dik.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')