Jemig zeg, overdrijf eens niet zo vreselijk.....quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:10 schreef _evenstar_ het volgende:
Och vanyel we zijn gewoon dom en zwakker als hare alwetende en doende heilige geweldigheid
Ja ik heb ook lang gevoed, maar het feit dat ík de stekker eruit trok en niet mijn kind zit me nog dwars. Het is niet dat ik er vreselijk verdriet van heb, maar het steekt wel een beetje.quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:08 schreef pessie het volgende:
Ik kan me voorstellen dat als je je uitgebreid hebt laten voorlichten dat je er dan niet vanuit gaat dat ze iets vergeten zijn. Ik had sowieso een aantal langvoedsters om me heen, waarmee ik ook al meemaakte dat dingen niet altijd soepel liepen, en dat sommige zaken pijn doen. Verder had ik een tepelhoedje vanwege een niet happend kind, ik denk dat het dan sowieso anders is.
Asy, jij?! Echt? Jij hebt zo lang gevoed!!!
Deed sofie dat maar. Die dronk 8 a 9 keer per dag 45 minuten per borst. En ja daar heeft een lk meegekekenquote:Op woensdag 15 februari 2012 17:26 schreef Juud79 het volgende:
Maar je hoeft toch geen intellectueel te zijn om te bedenken dat je tepels moeten wennen als er opeens een baby 10/12 keer per dag gedurende 10/15 minuten per borst aan drinkt.
Dat lijkt me nogal logisch....
Ik vond het wel een accurate benaming eigenlijkquote:Op woensdag 15 februari 2012 19:43 schreef pessie het volgende:
ambtenarenbevallingdie had ik nog nooit gehoord! Geweldig woord! Echt! Wie wordfeud er? gebruiken zeg ik!
En ook ik had een snelle bevalling, ik wilde na afloop oprecht dat ie minder snel was gegaan.
Ja, dat denk ik ook. En ik snap je heel goed.quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:56 schreef Asyniur het volgende:
oeke, ik denk als Harry uit zichzelf gestopt was (en nu er niet meer naar taalde) dat ik ook minder last van dat gevoel zou hebben
Het is ook geen enorme spijt, maar gewoon... mja... lastig uit te leggen...
Maar goed, nog eventjes en ik mag weer
Wat ik vantevoren niet heb beseft:quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat ik echt gemist heb is informatie over hoe lang het kan duren voordat je melkproductie op gang is. Pijn had ik me op voorbereid, maar het feit dat ik gewoon drie volle dagen heb moeten kolven voor ik de eerste druppel zag, ik had er geen idee van. En de machteloosheid die je voelt als je je kind honger ziet hebben en af ziet vallen, dat frustreerde kindje bij het aanleggen en het gevoel dat je lijft je gigantisch in de steek laat terwijl je nog na ligt te stuiteren van de bevalling. Ik voel me echt gezegend met een kraamhulp die me op dag 2 al aan de kolf zetten en een moeder die me ervan overtuigde er gewoon een flesje kv in te stopppen. Zonder hen twee had ik de handdoek misschien ook wel voortijdig in de ring gegooid.
Ik dacht bij elke voeding: "WTF! WTF!? WTF!???" Gelukkig was het na een minuut voorbij. Ik moest flink op m'n onderlip bijten en was totaal niet op die pijn voorbereid.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:26 schreef Juud79 het volgende:
Maar je hoeft toch geen intellectueel te zijn om te bedenken dat je tepels moeten wennen als er opeens een baby 10/12 keer per dag gedurende 10/15 minuten per borst aan drinkt.
Ik weet het niet. Dat kan, maar aan de andere kant kan alles na een bevalling heel anders zijn dan je had verwacht. Hoe zwaar is de bevalling zelf, hoe makkelijk herstel je, hoe pikt je partner het prille ouderschap op, hoe reageer je op je slaapgebrek, huilt je baby veel of niet, wat doen je hormonen allemaal met je?quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:19 schreef Clubsoda het volgende:
Claudia, ik zit nog volop in die fase en herken dus alles wat je daar neerzet. En inderdaad, het is een overgave. Je moet alles ondergaan en ontdekken, en dat is soms leuk en soms heel moeilijk. En volgens mij is dat ook precies wat ik gedaan heb toen de borstvoeding niet op gang kwam. Ik kon al snel accepteren dat het anders ging dan het 'boekje' en heb een andere route gekozen om uiteindelijk op hetzelfde punt uit te komen. Het gemak waarmee ik dat besluit nam en me stortte op mijn nieuwe routine heeft mij zelf ook verbaasd. Maar dat is dus ook voor een groot deel te danken aan een zeer doortastende kraamhulp en een achterban met gedegen kennis van zaken. Als ik van te voren een iets beter idee had gehad van wat het inhoudt om je productie op gang te krijgen, was ik denk ik minder afhankelijk geweest van mijn omgeving.
Nou ja, dat is dus waar ik van alle kanten mee geconfronteerd werd, een waslijst aan problemen die ik nooit tegen ben gekomen. Ik vond dat gehamer op de stuwing ook zo vervelend. Ik heb nooit last van stuwing gehad en heb me druk zitten maken om niets.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja precies. Mijn post kwam puur voort uit de discussie over wat je mist in informatievoorziening.
Ik snap dat je mensen niet op stang wilt jagen van tevoren door over borstontsteking en de hele rambam te beginnen maar gewoon eerlijk zijn dat het de eerste tijd doorbijten is en dat je tepels moeten wennen mag best wel.
Maar de nadruk ligt vooral op goed aanleggen, dan doet het geen pijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |