http://www.nu.nl/binnenla(...)ampaign=nunl_twitterquote:AMSTERDAM - In Nederland zijn de boetes voor snelheidsovertredingen vergeleken met omringende landen het hoogst.
Dat meldt RTL Nieuws zaterdag, dat de Nederlandse tarieven van snelheidsboetes met die in Spanje, Frankrijk, Duitsland, België en Luxemburg vergeleek.
Zo betalen weggebruikers in Nederland 110 euro voor een snelheidsoverschrijding van vijftien kilometer, terwijl daar in Duitsland twintig euro voor gerekend wordt en in Frankrijk 45 euro.
In 2006 waren de Nederlandse boetetarieven nog lager dan gemiddeld. De hoogte van de Nederlandse boetes is de afgelopen vier jaar echter met 66 procent gestegen.
Verkeersveiligheid
De overheid zegt dat de boetes zo hoog zijn om de verkeersveiligheid te vergroten en om rijgedrag te beïnvloeden.
Betrokkenen trekken dat tegenover RTL Nieuws echter in twijfel. Volgens hen zijn de boetes zo hoog om de kas van het ministerie van Veiligheid en Justitie te spekken.
Zo zegt voormalig landelijk verkeersofficier van Justitie Koos Spee dat hij wel eens op het ministerie moest komen uitleggen waarom er minder boete-inkomsten waren. "Dan zie je dat er later een forse verhoging plaatsvindt. Het gaat kennelijk toch om de inkomsten."
Jij hebt zeker tijd genoeg of zit weinig op de weg?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
Gewoon netjes aan de snelheid houden en er is niets aan het handje of ze nu goedkoper zijn of duurder dan in de omringende landen.
Trollquote:
Nee, ik ben gewoon niet iemand die denkt dat de bordjes niet voor hem gelden.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:32 schreef Hamerke het volgende:
[..]
Jij hebt zeker tijd genoeg of zit weinig op de weg?
Jij hebtzeker een golf of een agressieprobleem?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:32 schreef Hamerke het volgende:
[..]
Jij hebt zeker tijd genoeg of zit weinig op de weg?
Ik rijd juist vaak te hard, maar dan wel waar ik de ruimte heb (waar harder rijden dus ook winst oplevert) en niet geflitst ga worden, ook weet ik precies wat er achter, naast en voor mij rijdtquote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:35 schreef detulp050 het volgende:
Het mooie van 'snelheidsboetes' is dat je er geen last van hoeft te hebben. Vervelend als je een bon krijgt, maar ik rij gewoon bijna nooit te hard. Rij ik eens te hard en ik krijg een hoge boete, dan neem ik dat voor lief. Hoe hoger de boete, hoe lager de kans dat ik te hard rij.
Aan het begin van de weg staat een bordjequote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:33 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Troll
Het erge is dan ook dat ze dan flitsen op doorgaande wegen waar de kans op ongevallen relatief klein zijn. Dus makkelijk scoren voor de overheid.
Ja en? Dus op plaatsen waar de snelheid van 100 geld kun je midden in de nacht vaak veel harder rijden overdag trouwens ook. Waarom flitst men niet eens bij een school of bij een drukke overgang? Nee het is altijd op doorgaande wegen waar de pakkans het grootste is en het liefst zo sneaky mogelijk.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:46 schreef spierbal het volgende:
[..]
Aan het begin van de weg staat een bordje
Jij kunt zeker niet plannen?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:32 schreef Hamerke het volgende:
Jij hebt zeker tijd genoeg of zit weinig op de weg?
Daar rijd jij genoeg, ze zitten alleen achter jou aan.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:48 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ja en? Dus op plaatsen waar de snelheid van 100 geld kun je midden in de nacht vaak veel harder rijden overdag trouwens ook. Waarom flitst men niet eens bij een school of bij een drukke overgang? Nee het is altijd op doorgaande wegen waar de pakkans het grootste is en het liefst zo sneaky mogelijk.
Daar ga ik niet over, dus kan er ook geen antwoord opgeven lieverd.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:48 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ja en? Dus op plaatsen waar de snelheid van 100 geld kun je midden in de nacht vaak veel harder rijden overdag trouwens ook. Waarom flitst men niet eens bij een school of bij een drukke overgang? Nee het is altijd op doorgaande wegen waar de pakkans het grootste is en het liefst zo sneaky mogelijk.
En je punt is......?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Daar rijd jij genoeg, ze zitten alleen achter jou aan.
Jij wel dan?quote:Jij kunt zeker niet plannen?
Mhh? de flitsagent?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:08 schreef Revolution-NL het volgende:
Je kan in dit land beter iemand in coma schoppen
Dan moet je dat beter plannenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:26 schreef Hamerke het volgende:
[..]
Jij wel dan?
Probeer het maar eens als je van het zuiden naar het noorden moet voor een afspraak, vervolgens een andere afspraak in het noorden, dan naar Amsterdam voor een afspraak, door naar Utrecht en dan weer terug naar huis in het zuiden.
Wie heeft het over een paar km/uur? Als je op zulke afstanden zo'n 30 km/uur harder rijdt dan pak je best wat tijdwinst. Daarnaast rijdt het ook gewoon lekkerder, maar dat is persoonlijk...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:28 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Dan moet je dat beter plannenAlsof die paar km/h die je harder rijdt echt een verschil maakt.
Probeer het uitquote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:08 schreef Revolution-NL het volgende:
Je kan in dit land beter iemand in coma schoppen dan dat je 50kmph te hard rijd op een 3 baans snelweg.
Maar niet op de wegen waar de situatie echt gevaarlijk kan zijn. Bijvoorbeeld bij scholen of andere plaatsen waar veel voetgangers moeten oversteken. De flitsbrigade is niets anders dan een verkapt filiaal van de belastingsdienst en er zijn helaas veel mensen die de onzin van Koos Spee als zoete koek hebben geslikt.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat ze ook gewon binnen de bk staan..
Politiek en verkeerspolitie hebben al aangekondigd om hun aandacht meer te gaan verleggen naar de woonwijken, dus je argument is achterhaald.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:33 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Troll
Het erge is dan ook dat ze dan flitsen op doorgaande wegen waar de kans op ongevallen relatief klein zijn. Dus makkelijk scoren voor de overheid.
De regels zijn niet opgesteld om regel is regel te kunnen roepen. De verkeersregels zijn er om de verkeersveiligheid te waarborgen. Dat daar boetes bij komen kijken is ook logisch, er moet tenslotte een "dwangmiddel" zijn voor mensen die zich niet aan de verkeersregels houden.quote:Op zondag 12 februari 2012 02:02 schreef Shreyas het volgende:
Daar waar ik me aan veel regeringsmaatregelen erger, vind ik dit een prima maatregel. Je behoort je aan de regels en dus de maximumsnelheid te houden, als burger heb je dat volledig zelf in de hand. Als je je gewoon houdt aan die snelheid is er niets aan de hand.
Het ligt niet aan de agenten. Die schrijven ze niet zo snel.quote:Op zondag 12 februari 2012 07:22 schreef Bastard het volgende:
Als ze zich maar niet gaan afvragen waar het respect voor de agent is gebleven.
Agenten flitsen ook. Om vervolgens bij einde werktijd teringhard naar huis te rijden.quote:Op zondag 12 februari 2012 09:58 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nee, die flitsers zijn de boosdoeners, niet de agenten zelf.
Dat zijn boa's, geen agenten. In ieder geval niet in de zin die ik bedoel.quote:Op zondag 12 februari 2012 10:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Agenten flitsen ook. Om vervolgens bij einde werktijd teringhard naar huis te rijden.
Niemand die dit opvalt? Kan iemand me uitleggen waarom het voor de verkeersveiligheid nodig is, deze tarieven in 4 jaar met 66% te laten stijgen?quote:De hoogte van de Nederlandse boetes is de afgelopen vier jaar echter met 66 procent gestegen.
hogere straffen, die helpen volgens de PVVquote:Op zondag 12 februari 2012 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niemand die dit opvalt? Kan iemand me uitleggen waarom het voor de verkeersveiligheid nodig is, deze tarieven in 4 jaar met 66% te laten stijgen?
Die animalcops moeten ergens betaald van worden.quote:Op zondag 12 februari 2012 10:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hogere straffen, die helpen volgens de PVV
Was dat maar zo makkelijk. Je rijd keurig 120, knippert met je ogen en de maximum is ineens 100 of 80. Ook op gewone wegen heb je veel snelheidsbeperkingen waar je goed op moet letten.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
Gewoon netjes aan de snelheid houden en er is niets aan het handje of ze nu goedkoper zijn of duurder dan in de omringende landen.
Ik ben tegen de doodstraf omdat het niet afschrikwekkend genoeg is. Als mensen in een voetbalstadion gevierendeeld worden, met op de tribunes alleen kindeen van de lagere school, is het met de criminaliteit in Nederland snel afgelopen. Maar ja, de socialistische uitverkoop heeft weer allerlei "mensenrechten" verzonnen.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:07 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zie hierboven nu al vijf posts staan die een drogrede bevatten. Vinden jullie dan niet dat een straf in proportie moet zijn? Met jullie redenering kun je ook verdedigen dat de doodstraf wel een prima straf is.
Bovendien ga je hierboven uit van het verborgen argument dat de politie altijd gelijk heeft en een boete altijd je eigen schuld is.
Doodstraf spreekt zichzelf ook tegen. Straf is bedoeld ter correctie. Je kunt jezelf niet corrigeren als je al dood bent, wat?quote:Op zondag 12 februari 2012 12:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ben tegen de doodstraf omdat het niet afschrikwekkend genoeg is.
Heb ik nou nooit met de snelheid. Wel zit ik regelmatig op de verkeerde weghelft. Moet je die tegenliggers horen toeteren. Stel idioten. Het wordt tijd dat die idiote regels ook geschrapt gaan worden.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Was dat maar zo makkelijk. Je rijd keurig 120, knippert met je ogen en de maximum is ineens 100 of 80. Ook op gewone wegen heb je veel snelheidsbeperkingen waar je goed op moet letten.
Dan behoor je denk ik tot de groep die het zekere voor het onzekere nemen en steevast veel minder snel rijden dan de toegelaten snelheid. 40 waar je 50 mag, 70 waar 80, 100 waar 120 is toegestaan.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Heb ik nou nooit met de snelheid. Wel zit ik regelmatig op de verkeerde weghelft. Moet je die tegenliggers horen toeteren. Stel idioten. Het wordt tijd dat die idiote regels ook geschrapt gaan worden.
Precies.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:17 schreef Cracka-ass het volgende:
Gisteren op de A2 waarschijnlijk de sjaak. Zowel heen als terug.
Over het algemeen vind ik niet dat je moet zeuren over verkeerboetes. Maar ruim 200 euro armer omdat ik 115 rij tussen Amsterdam en Utrecht doet mijn gezicht de volgende vorm aannemen:
Nee, ik rij gewoon met de juiste snelheid. TRap wel af en toe vol op de rem. Laatst nog op de a6. CHaos achter me. Lachen. Stel bumperklevers.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan behoor je denk ik tot de groep die het zekere voor het onzekere nemen en steevast veel minder snel rijden dan de toegelaten snelheid. 40 waar je 50 mag, 70 waar 80, 100 waar 120 is toegestaan.
Die mensen zetten ons land stil.
Ze krijgen altijd gelijk ja. Als ze eens niet gelijk hebben, of de meetapparatuur niet deugt, ben je gelijk enorm de sjaak.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:12 schreef Ulx het volgende:
En ja, in het geval van snelheidsovertredingen heeft de politie altijd gelijk.
Proportie is ook relatief. Wat volgens mij proportioneel is, kan voor jou niet proportioneel zijn. Zelf zit ik ook veel op de weg. En inderdaad, soms krijg ik een boete omdat ik iets te hard heb gereden. Maar ik ga dan niet als een huilbaby liggen huilen. Ik accepteer het. Dan had ik maar beter moeten opletten. Van mij mogen de boetes zelfs omhoog. Nog te vaak zie ik van die malloten in Golfjes gevaarlijk rijgedrag vertonen. Liever dat ze die mensen helemaal niet meer de weg op laten.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:07 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zie hierboven nu al vijf posts staan die een drogrede bevatten. Vinden jullie dan niet dat een straf in proportie moet zijn? Met jullie redenering kun je ook verdedigen dat de doodstraf wel een prima straf is.
Bovendien ga je hierboven uit van het verborgen argument dat de politie altijd gelijk heeft en een boete altijd je eigen schuld is.
Als blijkt dat hogere boetes de veiligheid nou helemaal niet vergroten? Streven we niet een beetje ons doel voorbij? Het lijkt mij praktischer mensen die regelmatig overtredingen begaan van 30 km/u of meer te hard echt te bestraffen. Dat zou wat oplossen. Het gewoon om geld en daar zou iedereen schande van moeten spreken in plaats van als een marionet het idiote beleid van de overheid goed te praten.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:35 schreef soklos het volgende:
[..]
Proportie is ook relatief. Wat volgens mij proportioneel is, kan voor jou niet proportioneel zijn. Zelf zit ik ook veel op de weg. En inderdaad, soms krijg ik een boete omdat ik iets te hard heb gereden. Maar ik ga dan niet als een huilbaby liggen huilen. Ik accepteer het. Dan had ik maar beter moeten opletten. Van mij mogen de boetes zelfs omhoog. Nog te vaak zie ik van die malloten in Golfjes gevaarlijk rijgedrag vertonen. Liever dat ze die mensen helemaal niet meer de weg op laten.
Je moet daar ook op de meest linkse baan rijden dan KUNNEN ze je namelijk niet flitsen, daar is de weg namelijk te breed voorquote:Op zondag 12 februari 2012 12:17 schreef Cracka-ass het volgende:
Gisteren op de A2 waarschijnlijk de sjaak. Zowel heen als terug.
Over het algemeen vind ik niet dat je moet zeuren over verkeerboetes. Maar ruim 200 euro armer omdat ik 115 rij tussen Amsterdam en Utrecht doet mijn gezicht de volgende vorm aannemen:
Het is een feit dat hoe hoger de snelheid hoe groter de kans op ernstig letsel. Dus men dient zich aan een bepaalde snelheid te houden. blijf gewoon de aangegeven snelheid rijden en er is niks aan de hand. sim-pel. Men leert het blijkbaar ook nooit, dan moeten de boetes maar omhoog, net zo lang tot men wel de aangegeven snelheid blijft rijdenquote:Op zondag 12 februari 2012 12:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als blijkt dat hogere boetes de veiligheid nou helemaal niet vergroten? Streven we niet een beetje ons doel voorbij? Het lijkt mij praktischer mensen die regelmatig overtredingen begaan van 30 km/u of meer te hard echt te bestraffen. Dat zou wat oplossen. Het gewoon om geld en daar zou iedereen schande van moeten spreken in plaats van als een marionet het idiote beleid van de overheid goed te praten.
Inderdaad. Verder zouden ze het puntensysteem voor iedereen moeten invoeren. En niet alleen voor beginnende bestuurders.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:44 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Het is een feit dat hoe hoger de snelheid hoe groter de kans op ernstig letsel. Dus men dient zich aan een bepaalde snelheid te houden. blijf gewoon de aangegeven snelheid rijden en er is niks aan de hand. sim-pel. Men leert het blijkbaar ook nooit, dan moeten de boetes maar omhoog, net zo lang tot men wel de aangegeven snelheid blijft rijden
De basis zou veiligheid moeten zijn, dat is het niet. Dit beleid levert eerder meer ongevallen op, omdat het beleid niet gericht is op veiligheid, maar op geld. Veiligheid komt pas op de tweede plaats. Dat alleen al maakt het beleid dubieus. Als mensen meer dan 30 km/u te hard rijden, mag daar best een hoge straf tegenover staan. Maar iemand die 's nachts 112 rijdt ipv 100 hoeft echt niet te worden uitgekleed.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:44 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Het is een feit dat hoe hoger de snelheid hoe groter de kans op ernstig letsel. Dus men dient zich aan een bepaalde snelheid te houden. blijf gewoon de aangegeven snelheid rijden en er is niks aan de hand. sim-pel. Men leert het blijkbaar ook nooit, dan moeten de boetes maar omhoog, net zo lang tot men wel de aangegeven snelheid blijft rijden
Nee, een BMW ipv een Golf, en haast ipv een agressieprobleem.quote:Jij hebtzeker een golf of een agressieprobleem?
Hoeveel is de boete voor onnodig links rijden? Dan kan ik er eens over nadenken.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:41 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je moet daar ook op de meest linkse baan rijden dan KUNNEN ze je namelijk niet flitsen, daar is de weg namelijk te breed voor
Niet verder vertellen!
Jawel. Goed voor de schatkist, moet ik minder belasting betalen. Prima deal.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:48 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De basis zou veiligheid moeten zijn, dat is het niet. Dit beleid levert eerder meer ongevallen op, omdat het beleid niet gericht is op veiligheid, maar op geld. Veiligheid komt pas op de tweede plaats. Dat alleen al maakt het beleid dubieus. Als mensen meer dan 30 km/u te hard rijden, mag daar best een hoge straf tegenover staan. Maar iemand die 's nachts 112 rijdt ipv 100 hoeft echt niet te worden uitgekleed.
Daar flitsen men niet omdat dit te gevaarlijk isquote:Op zondag 12 februari 2012 12:56 schreef Hamerke het volgende:
Behalve als ze in de middenberm staan, dan hebben ze de linkse rijbaan vol in beeld, en de rechtse dus weer niet.
Behalve voor Harderwijk, daar stonden ze tussen het werkvolk van Heijmans.quote:Daar flitsen men niet omdat dit te gevaarlijk is
Prima, maar dan moeten de maximumsnelheden en de inrichting van de wegen in dit land ook wel realistisch zijn. Sowieso vind ik 100 km op een snelweg voor langere afstanden wel heel erg het barre minimum. En om inderdaad iemand die 10-15 km te hard rijdt heel fors te beboeten gaat nergens meer over.En de meeste landen zijn de maximumsnelheden op langere afstanden 130, 120 of op z'n laagst 110 km per uur op langere afstanden, maar 100 km is naar mijn inziens echt te weinig. Ook zijn er veel teveel wegen die gebombardeerd worden tot 30 km of 60 km zone. En als deze nieuwe snelheidsbeperkingen worden meer regel dan uitzondering. Ik ben tegen hardrijders, maar dan moet de term van de 'hardrijder' wel redelijk zijn. Op een normale weg buiten de bebouwde kom 80 i.p.v. 60 en op de snelweg 110 km i.p.v. 100 km rijden is dan wel verboden, het heeft niks meer met hard rijden of gevaar te maken.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:44 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Het is een feit dat hoe hoger de snelheid hoe groter de kans op ernstig letsel. Dus men dient zich aan een bepaalde snelheid te houden. blijf gewoon de aangegeven snelheid rijden en er is niks aan de hand. sim-pel. Men leert het blijkbaar ook nooit, dan moeten de boetes maar omhoog, net zo lang tot men wel de aangegeven snelheid blijft rijden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |