Heb ik nou nooit met de snelheid. Wel zit ik regelmatig op de verkeerde weghelft. Moet je die tegenliggers horen toeteren. Stel idioten. Het wordt tijd dat die idiote regels ook geschrapt gaan worden.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Was dat maar zo makkelijk. Je rijd keurig 120, knippert met je ogen en de maximum is ineens 100 of 80. Ook op gewone wegen heb je veel snelheidsbeperkingen waar je goed op moet letten.
Dan behoor je denk ik tot de groep die het zekere voor het onzekere nemen en steevast veel minder snel rijden dan de toegelaten snelheid. 40 waar je 50 mag, 70 waar 80, 100 waar 120 is toegestaan.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Heb ik nou nooit met de snelheid. Wel zit ik regelmatig op de verkeerde weghelft. Moet je die tegenliggers horen toeteren. Stel idioten. Het wordt tijd dat die idiote regels ook geschrapt gaan worden.
Precies.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:17 schreef Cracka-ass het volgende:
Gisteren op de A2 waarschijnlijk de sjaak. Zowel heen als terug.
Over het algemeen vind ik niet dat je moet zeuren over verkeerboetes. Maar ruim 200 euro armer omdat ik 115 rij tussen Amsterdam en Utrecht doet mijn gezicht de volgende vorm aannemen:
Nee, ik rij gewoon met de juiste snelheid. TRap wel af en toe vol op de rem. Laatst nog op de a6. CHaos achter me. Lachen. Stel bumperklevers.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan behoor je denk ik tot de groep die het zekere voor het onzekere nemen en steevast veel minder snel rijden dan de toegelaten snelheid. 40 waar je 50 mag, 70 waar 80, 100 waar 120 is toegestaan.
Die mensen zetten ons land stil.
Ze krijgen altijd gelijk ja. Als ze eens niet gelijk hebben, of de meetapparatuur niet deugt, ben je gelijk enorm de sjaak.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:12 schreef Ulx het volgende:
En ja, in het geval van snelheidsovertredingen heeft de politie altijd gelijk.
Proportie is ook relatief. Wat volgens mij proportioneel is, kan voor jou niet proportioneel zijn. Zelf zit ik ook veel op de weg. En inderdaad, soms krijg ik een boete omdat ik iets te hard heb gereden. Maar ik ga dan niet als een huilbaby liggen huilen. Ik accepteer het. Dan had ik maar beter moeten opletten. Van mij mogen de boetes zelfs omhoog. Nog te vaak zie ik van die malloten in Golfjes gevaarlijk rijgedrag vertonen. Liever dat ze die mensen helemaal niet meer de weg op laten.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:07 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zie hierboven nu al vijf posts staan die een drogrede bevatten. Vinden jullie dan niet dat een straf in proportie moet zijn? Met jullie redenering kun je ook verdedigen dat de doodstraf wel een prima straf is.
Bovendien ga je hierboven uit van het verborgen argument dat de politie altijd gelijk heeft en een boete altijd je eigen schuld is.
Als blijkt dat hogere boetes de veiligheid nou helemaal niet vergroten? Streven we niet een beetje ons doel voorbij? Het lijkt mij praktischer mensen die regelmatig overtredingen begaan van 30 km/u of meer te hard echt te bestraffen. Dat zou wat oplossen. Het gewoon om geld en daar zou iedereen schande van moeten spreken in plaats van als een marionet het idiote beleid van de overheid goed te praten.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:35 schreef soklos het volgende:
[..]
Proportie is ook relatief. Wat volgens mij proportioneel is, kan voor jou niet proportioneel zijn. Zelf zit ik ook veel op de weg. En inderdaad, soms krijg ik een boete omdat ik iets te hard heb gereden. Maar ik ga dan niet als een huilbaby liggen huilen. Ik accepteer het. Dan had ik maar beter moeten opletten. Van mij mogen de boetes zelfs omhoog. Nog te vaak zie ik van die malloten in Golfjes gevaarlijk rijgedrag vertonen. Liever dat ze die mensen helemaal niet meer de weg op laten.
Je moet daar ook op de meest linkse baan rijden dan KUNNEN ze je namelijk niet flitsen, daar is de weg namelijk te breed voorquote:Op zondag 12 februari 2012 12:17 schreef Cracka-ass het volgende:
Gisteren op de A2 waarschijnlijk de sjaak. Zowel heen als terug.
Over het algemeen vind ik niet dat je moet zeuren over verkeerboetes. Maar ruim 200 euro armer omdat ik 115 rij tussen Amsterdam en Utrecht doet mijn gezicht de volgende vorm aannemen:
Het is een feit dat hoe hoger de snelheid hoe groter de kans op ernstig letsel. Dus men dient zich aan een bepaalde snelheid te houden. blijf gewoon de aangegeven snelheid rijden en er is niks aan de hand. sim-pel. Men leert het blijkbaar ook nooit, dan moeten de boetes maar omhoog, net zo lang tot men wel de aangegeven snelheid blijft rijdenquote:Op zondag 12 februari 2012 12:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als blijkt dat hogere boetes de veiligheid nou helemaal niet vergroten? Streven we niet een beetje ons doel voorbij? Het lijkt mij praktischer mensen die regelmatig overtredingen begaan van 30 km/u of meer te hard echt te bestraffen. Dat zou wat oplossen. Het gewoon om geld en daar zou iedereen schande van moeten spreken in plaats van als een marionet het idiote beleid van de overheid goed te praten.
Inderdaad. Verder zouden ze het puntensysteem voor iedereen moeten invoeren. En niet alleen voor beginnende bestuurders.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:44 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Het is een feit dat hoe hoger de snelheid hoe groter de kans op ernstig letsel. Dus men dient zich aan een bepaalde snelheid te houden. blijf gewoon de aangegeven snelheid rijden en er is niks aan de hand. sim-pel. Men leert het blijkbaar ook nooit, dan moeten de boetes maar omhoog, net zo lang tot men wel de aangegeven snelheid blijft rijden
De basis zou veiligheid moeten zijn, dat is het niet. Dit beleid levert eerder meer ongevallen op, omdat het beleid niet gericht is op veiligheid, maar op geld. Veiligheid komt pas op de tweede plaats. Dat alleen al maakt het beleid dubieus. Als mensen meer dan 30 km/u te hard rijden, mag daar best een hoge straf tegenover staan. Maar iemand die 's nachts 112 rijdt ipv 100 hoeft echt niet te worden uitgekleed.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:44 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Het is een feit dat hoe hoger de snelheid hoe groter de kans op ernstig letsel. Dus men dient zich aan een bepaalde snelheid te houden. blijf gewoon de aangegeven snelheid rijden en er is niks aan de hand. sim-pel. Men leert het blijkbaar ook nooit, dan moeten de boetes maar omhoog, net zo lang tot men wel de aangegeven snelheid blijft rijden
Nee, een BMW ipv een Golf, en haast ipv een agressieprobleem.quote:Jij hebtzeker een golf of een agressieprobleem?
Hoeveel is de boete voor onnodig links rijden? Dan kan ik er eens over nadenken.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:41 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je moet daar ook op de meest linkse baan rijden dan KUNNEN ze je namelijk niet flitsen, daar is de weg namelijk te breed voor
Niet verder vertellen!
Jawel. Goed voor de schatkist, moet ik minder belasting betalen. Prima deal.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:48 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De basis zou veiligheid moeten zijn, dat is het niet. Dit beleid levert eerder meer ongevallen op, omdat het beleid niet gericht is op veiligheid, maar op geld. Veiligheid komt pas op de tweede plaats. Dat alleen al maakt het beleid dubieus. Als mensen meer dan 30 km/u te hard rijden, mag daar best een hoge straf tegenover staan. Maar iemand die 's nachts 112 rijdt ipv 100 hoeft echt niet te worden uitgekleed.
Daar flitsen men niet omdat dit te gevaarlijk isquote:Op zondag 12 februari 2012 12:56 schreef Hamerke het volgende:
Behalve als ze in de middenberm staan, dan hebben ze de linkse rijbaan vol in beeld, en de rechtse dus weer niet.
Behalve voor Harderwijk, daar stonden ze tussen het werkvolk van Heijmans.quote:Daar flitsen men niet omdat dit te gevaarlijk is
Prima, maar dan moeten de maximumsnelheden en de inrichting van de wegen in dit land ook wel realistisch zijn. Sowieso vind ik 100 km op een snelweg voor langere afstanden wel heel erg het barre minimum. En om inderdaad iemand die 10-15 km te hard rijdt heel fors te beboeten gaat nergens meer over.En de meeste landen zijn de maximumsnelheden op langere afstanden 130, 120 of op z'n laagst 110 km per uur op langere afstanden, maar 100 km is naar mijn inziens echt te weinig. Ook zijn er veel teveel wegen die gebombardeerd worden tot 30 km of 60 km zone. En als deze nieuwe snelheidsbeperkingen worden meer regel dan uitzondering. Ik ben tegen hardrijders, maar dan moet de term van de 'hardrijder' wel redelijk zijn. Op een normale weg buiten de bebouwde kom 80 i.p.v. 60 en op de snelweg 110 km i.p.v. 100 km rijden is dan wel verboden, het heeft niks meer met hard rijden of gevaar te maken.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:44 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Het is een feit dat hoe hoger de snelheid hoe groter de kans op ernstig letsel. Dus men dient zich aan een bepaalde snelheid te houden. blijf gewoon de aangegeven snelheid rijden en er is niks aan de hand. sim-pel. Men leert het blijkbaar ook nooit, dan moeten de boetes maar omhoog, net zo lang tot men wel de aangegeven snelheid blijft rijden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |