abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107886660
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:11 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Was dat maar zo makkelijk. Je rijd keurig 120, knippert met je ogen en de maximum is ineens 100 of 80. Ook op gewone wegen heb je veel snelheidsbeperkingen waar je goed op moet letten.
Heb ik nou nooit met de snelheid. Wel zit ik regelmatig op de verkeerde weghelft. Moet je die tegenliggers horen toeteren. Stel idioten. Het wordt tijd dat die idiote regels ook geschrapt gaan worden.
  † In Memoriam † zondag 12 februari 2012 @ 12:16:46 #52
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_107886729
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Heb ik nou nooit met de snelheid. Wel zit ik regelmatig op de verkeerde weghelft. Moet je die tegenliggers horen toeteren. Stel idioten. Het wordt tijd dat die idiote regels ook geschrapt gaan worden.
Dan behoor je denk ik tot de groep die het zekere voor het onzekere nemen en steevast veel minder snel rijden dan de toegelaten snelheid. 40 waar je 50 mag, 70 waar 80, 100 waar 120 is toegestaan.
Die mensen zetten ons land stil.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_107886750
Gisteren op de A2 waarschijnlijk de sjaak. Zowel heen als terug.
Over het algemeen vind ik niet dat je moet zeuren over verkeerboetes. Maar ruim 200 euro armer omdat ik 115 rij tussen Amsterdam en Utrecht doet mijn gezicht de volgende vorm aannemen: :')
  † In Memoriam † zondag 12 februari 2012 @ 12:19:21 #54
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_107886800
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:17 schreef Cracka-ass het volgende:
Over het algemeen vind ik niet dat je moet zeuren over verkeerboetes. Maar ruim 200 euro armer omdat ik 115 rij tussen Amsterdam en Utrecht doet mijn gezicht de volgende vorm aannemen: :')
Precies.
En Cruise Control helpt ook geen zak omdat iedereen weer een andere snelheid heeft. Je moet telkens bijschaven. Dan ga je met de voet rijden en voor je er erg in hebt hang je er net iets boven: flits
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_107886886
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:16 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dan behoor je denk ik tot de groep die het zekere voor het onzekere nemen en steevast veel minder snel rijden dan de toegelaten snelheid. 40 waar je 50 mag, 70 waar 80, 100 waar 120 is toegestaan.
Die mensen zetten ons land stil.
Nee, ik rij gewoon met de juiste snelheid. TRap wel af en toe vol op de rem. Laatst nog op de a6. CHaos achter me. Lachen. Stel bumperklevers.

Alleen zit ik af en toe op de verkeerde weghelft. Niet te vaak, al met al ben ik gemiddeld maar twee of drie keer per week spookrijder. En meestal heb ik na een paar minuten mijn concentratie weer herwonnen en gaat het wel weer. Zo blijkt maar weer wat de overheid kan verkloten met hun stupide regelzucht.
  zondag 12 februari 2012 @ 12:23:03 #56
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_107886897
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:12 schreef Ulx het volgende:

En ja, in het geval van snelheidsovertredingen heeft de politie altijd gelijk.
Ze krijgen altijd gelijk ja. Als ze eens niet gelijk hebben, of de meetapparatuur niet deugt, ben je gelijk enorm de sjaak.
pi_107887138
Mooi toch? Het geld moet er toch komen, dan liever via zoiets, wat makkelijk te voorkomen is, dan via verplichte belastingen voor iedereen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_107887239
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:07 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zie hierboven nu al vijf posts staan die een drogrede bevatten. Vinden jullie dan niet dat een straf in proportie moet zijn? Met jullie redenering kun je ook verdedigen dat de doodstraf wel een prima straf is.

Bovendien ga je hierboven uit van het verborgen argument dat de politie altijd gelijk heeft en een boete altijd je eigen schuld is.
Proportie is ook relatief. Wat volgens mij proportioneel is, kan voor jou niet proportioneel zijn. Zelf zit ik ook veel op de weg. En inderdaad, soms krijg ik een boete omdat ik iets te hard heb gereden. Maar ik ga dan niet als een huilbaby liggen huilen. Ik accepteer het. Dan had ik maar beter moeten opletten. Van mij mogen de boetes zelfs omhoog. Nog te vaak zie ik van die malloten in Golfjes gevaarlijk rijgedrag vertonen. Liever dat ze die mensen helemaal niet meer de weg op laten.
  zondag 12 februari 2012 @ 12:40:21 #59
136343 BasEnAad
pi_107887414
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:35 schreef soklos het volgende:

[..]

Proportie is ook relatief. Wat volgens mij proportioneel is, kan voor jou niet proportioneel zijn. Zelf zit ik ook veel op de weg. En inderdaad, soms krijg ik een boete omdat ik iets te hard heb gereden. Maar ik ga dan niet als een huilbaby liggen huilen. Ik accepteer het. Dan had ik maar beter moeten opletten. Van mij mogen de boetes zelfs omhoog. Nog te vaak zie ik van die malloten in Golfjes gevaarlijk rijgedrag vertonen. Liever dat ze die mensen helemaal niet meer de weg op laten.
Als blijkt dat hogere boetes de veiligheid nou helemaal niet vergroten? Streven we niet een beetje ons doel voorbij? Het lijkt mij praktischer mensen die regelmatig overtredingen begaan van 30 km/u of meer te hard echt te bestraffen. Dat zou wat oplossen. Het gewoon om geld en daar zou iedereen schande van moeten spreken in plaats van als een marionet het idiote beleid van de overheid goed te praten.
pi_107887454
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:17 schreef Cracka-ass het volgende:
Je moet daar ook op de meest linkse baan rijden dan KUNNEN ze je namelijk niet flitsen, daar is de weg namelijk te breed voor ;)

Niet verder vertellen!
pi_107887536
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:40 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Als blijkt dat hogere boetes de veiligheid nou helemaal niet vergroten? Streven we niet een beetje ons doel voorbij? Het lijkt mij praktischer mensen die regelmatig overtredingen begaan van 30 km/u of meer te hard echt te bestraffen. Dat zou wat oplossen. Het gewoon om geld en daar zou iedereen schande van moeten spreken in plaats van als een marionet het idiote beleid van de overheid goed te praten.
Het is een feit dat hoe hoger de snelheid hoe groter de kans op ernstig letsel. Dus men dient zich aan een bepaalde snelheid te houden. blijf gewoon de aangegeven snelheid rijden en er is niks aan de hand. sim-pel. Men leert het blijkbaar ook nooit, dan moeten de boetes maar omhoog, net zo lang tot men wel de aangegeven snelheid blijft rijden
pi_107887675
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:44 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Het is een feit dat hoe hoger de snelheid hoe groter de kans op ernstig letsel. Dus men dient zich aan een bepaalde snelheid te houden. blijf gewoon de aangegeven snelheid rijden en er is niks aan de hand. sim-pel. Men leert het blijkbaar ook nooit, dan moeten de boetes maar omhoog, net zo lang tot men wel de aangegeven snelheid blijft rijden
Inderdaad. Verder zouden ze het puntensysteem voor iedereen moeten invoeren. En niet alleen voor beginnende bestuurders.
  zondag 12 februari 2012 @ 12:48:56 #63
136343 BasEnAad
pi_107887699
quote:

[..]

De basis zou veiligheid moeten zijn, dat is het niet. Dit beleid levert eerder meer ongevallen op, omdat het beleid niet gericht is op veiligheid, maar op geld. Veiligheid komt pas op de tweede plaats. Dat alleen al maakt het beleid dubieus. Als mensen meer dan 30 km/u te hard rijden, mag daar best een hoge straf tegenover staan. Maar iemand die 's nachts 112 rijdt ipv 100 hoeft echt niet te worden uitgekleed.
pi_107887744
quote:
Jij hebtzeker een golf of een agressieprobleem?
Nee, een BMW ipv een Golf, en haast ipv een agressieprobleem. :)
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
pi_107887841
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:41 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je moet daar ook op de meest linkse baan rijden dan KUNNEN ze je namelijk niet flitsen, daar is de weg namelijk te breed voor ;)

Niet verder vertellen!
Hoeveel is de boete voor onnodig links rijden? Dan kan ik er eens over nadenken. :')
pi_107887956
Behalve als ze in de middenberm staan, dan hebben ze de linkse rijbaan vol in beeld, en de rechtse dus weer niet.
pi_107888391
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:48 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

De basis zou veiligheid moeten zijn, dat is het niet. Dit beleid levert eerder meer ongevallen op, omdat het beleid niet gericht is op veiligheid, maar op geld. Veiligheid komt pas op de tweede plaats. Dat alleen al maakt het beleid dubieus. Als mensen meer dan 30 km/u te hard rijden, mag daar best een hoge straf tegenover staan. Maar iemand die 's nachts 112 rijdt ipv 100 hoeft echt niet te worden uitgekleed.
Jawel. Goed voor de schatkist, moet ik minder belasting betalen. Prima deal.
pi_107888496
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:56 schreef Hamerke het volgende:
Behalve als ze in de middenberm staan, dan hebben ze de linkse rijbaan vol in beeld, en de rechtse dus weer niet.
Daar flitsen men niet omdat dit te gevaarlijk is ;)
pi_107890248
quote:
Daar flitsen men niet omdat dit te gevaarlijk is ;)
Behalve voor Harderwijk, daar stonden ze tussen het werkvolk van Heijmans. :(
pi_107899006

Wie kent hem nog?
Verkeersveiligheid mijn hol, pure geldklopperij niks meer en niks minder. Moet er trouwens aan toevoegen dat die klootzakken daar mij genoeg geld hebben gekost.
pi_107900858
quote:

[..]

Prima, maar dan moeten de maximumsnelheden en de inrichting van de wegen in dit land ook wel realistisch zijn. Sowieso vind ik 100 km op een snelweg voor langere afstanden wel heel erg het barre minimum. En om inderdaad iemand die 10-15 km te hard rijdt heel fors te beboeten gaat nergens meer over.En de meeste landen zijn de maximumsnelheden op langere afstanden 130, 120 of op z'n laagst 110 km per uur op langere afstanden, maar 100 km is naar mijn inziens echt te weinig. Ook zijn er veel teveel wegen die gebombardeerd worden tot 30 km of 60 km zone. En als deze nieuwe snelheidsbeperkingen worden meer regel dan uitzondering. Ik ben tegen hardrijders, maar dan moet de term van de 'hardrijder' wel redelijk zijn. Op een normale weg buiten de bebouwde kom 80 i.p.v. 60 en op de snelweg 110 km i.p.v. 100 km rijden is dan wel verboden, het heeft niks meer met hard rijden of gevaar te maken.
Ik ben dan ook benieuwd wat ze met het geld van de bekeuringen doen. Van dit zeer strikte en geordende land gaan ze dit geld zeker aan Griekenland geven, een land zonder regels en structuur waar mensen schijt hebben aan alles. Wat een moraal. :')
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_107906610
Ach, met 80.000km/jaar vorig jaar alleen een parkeerboete gescoord. Ik stond half op de stoep geparkeerd zoals op die plek vrijwel altijd door vrijwel iedereen gedaan wordt omdat de weg smal is en de stoep een meter of 4 breed en de gemeente te beroerd is om er een paar fatsoenlijk parkeervakken aan te leggen. Over de jaren dat ik zo veel rijd heb ik gemiddeld 1 snelheidsboete per jaar gescoord.

En dat is allemaal heel makkelijk haalbaar. Cruise control is een gouden hulpmiddel, net als een geijkte snelheidsmeter. Zonder vrees kan ik gewoon exact 90 (aanhanger), 100 of 120 rijden. Veel rijden staat absoluut niet gelijk aan veel boetes incasseren.
Net zoals veel rijden niet gelijk staat aan veel file rijden. Ook binnen de randstad kun je zonder grote vertraging je afstanden afleggen om afspraken/werklocaties te bezoeken zonder al te veel files. Je moet daarvoor alleen wel de moeite nemen om je planning aan te passen én zorgen dat je op de hoogte bent van de normale dagelijkse files.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')