SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksel uit het vorige topic
]
[ Bericht 13% gewijzigd door trovey op 13-02-2012 13:38:02 ]Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Het leven van een hooker is zwaar...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:43 schreef Mirjam het volgende:
ik kan niet kiezen of ik een vierkante of langwerpige wooleater moet gaan maken![]()
Ik kan ze zonder titel altijd zo moeilijk vindenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:32 schreef kwiwi het volgende:
volgens mij hadden de eerste 112 ook al een titel
Ik lieg nooit.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
De TT liegt, er waren er al meer met een titel
Ik heb de OP gemaakt, ik lieg.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:52 schreef LittleQ het volgende:
[..]
Ze zegt ook niet dat jij liegt, maar de TT
Ik in de OP
Niet zo streng zijn voor jezelf, het was de TT die het deedquote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb de OP gemaakt, ik lieg.![]()
...eindelijk.
![]()
![]()
ja, echt weer derdewereldproblematiek ditquote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het leven van een hooker is zwaar...
![]()
Ik zou een langwerpige maken, die kun je wat handiger als deken ergens overheen leggen. Tenzij je al een idee hebt waar ie voor gebruikt gaat worden?
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:57 schreef LittleQ het volgende:
[..]
Niet zo streng zijn voor jezelf, het was de TT die het deed
Nee hoorquote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:25 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik geloof dat hooker toch een heel ander ambacht is..![]()
Waar dacht je waar ik de TT vandaan had?quote:
Ik heb geprobberd het nog op te zoeken maar het was voor mijn internettijdperk dus ik weet het niet meer, iets met schelpen boven op elkaar...ik zou willen dat ik het patroon nog had.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 09:39 schreef trui het volgende:
leuk, esseEi!
trovey, mooie sjaal is dat, welke steek was dat? leuk dat ie nu ook nog is omgebouwd tot een soort vestje.
Een heel klein haaknaaldje (wellicht zelfs zelfgemaakt) en als garen naaigaren...oh ja...vergeet de loep en de hoofdpijnpillen niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:57 schreef Bladergroen het volgende:
Iemand enig idee hoe je dit voor elkaar krijgt?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Link
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:03 schreef trovey het volgende:
, maar ik vind alles onder naald 3 al teveel gepriegel.![]()
Minder dan 5? O ik dacht dat ze 9 of 10 waren, dan heb ik niks gezegdquote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:41 schreef MissN het volgende:
Ik heb zo'n set van ebay..een hele hoop topics terug hebben heel veel van hier die van ebay gekocht en die waren minder dan 5 euro volgens mij...
Het kan beter omgedoopt worden tot "de wallen"quote:Op zondag 12 februari 2012 06:55 schreef Tan het volgende:
Wat is het hier voor een zooitje bij CRE? Naaien tot we er bij neervallen? Hookers unite?
Wat heerlijk! Ik wil ook een houtkachelquote:Op zondag 12 februari 2012 12:25 schreef phluphy het volgende:
Leuk gemaakt, Angelof9.
Ik vind beestendingetjes etc altijd wel leuk gemaakt, ik zou ze zelf nooit maken, simpelweg omdat ik niet weet wat ik er mee moet doen als ze af zijn. Hooguit een keer cadeau doen of zo.
Na lang wikken en wegen is mijn volgende project gekozen:
[ afbeelding ]
Ik heb een pot thee gezet, de houtkachel is lekker aan, een heerlijk middagje om aan de slag te gaan.
Leuk!!! Ik moet eens een keer beter oefenen op dat soort dingen, ik krijg ze nooit echt mooi naar tevredenheid, vooral niet als ik moet minderen (beetje gaterig wordt dat).quote:
Ah, bedankt voor de tip!quote:Op zondag 12 februari 2012 12:51 schreef Angelof9 het volgende:
Ja, bij mij ook. Maar het helpt als je bij het minderen alleen in de voorste lus steekt, dan worden je steken niet zo dik.
Grappig, ik heb dat precies andersom. Ik ben juist gaan haken voor knuffeltjes/beestjes. En sinds kort ook wel dekens. Zeker als je kleine kinderen in je omgeving hebt, komt het met die beestjes wel goed. Maar ook volwassenen geven vaak genoeg aan hoe leuk ze ze vinden, dus een originele manier om geld te geven met een verjaardag is snel gevondenquote:Op zondag 12 februari 2012 12:25 schreef phluphy het volgende:
Leuk gemaakt, Angelof9.
Ik vind beestendingetjes etc altijd wel leuk gemaakt, ik zou ze zelf nooit maken, simpelweg omdat ik niet weet wat ik er mee moet doen als ze af zijn. Hooguit een keer cadeau doen of zo.
[ afbeelding ]
Ik heb een pot thee gezet, de houtkachel is lekker aan, een heerlijk middagje om aan de slag te gaan.
nu in soort rood/roze lekkere knallers! : En van welke kleuren ik nog meer heb.quote:@Dottey, leuke muts! In wat voor kleuren ga je 'm nog meer maken?
Ik ben helemaal niet egoïstisch of egocentrisch, maar haken doe ik alleen voor mezelf. Als ik het eindproduct niet zelf mag houden vind ik er geen bal aan.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:27 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Grappig, ik heb dat precies andersom. Ik ben juist gaan haken voor knuffeltjes/beestjes. En sinds kort ook wel dekens. Zeker als je kleine kinderen in je omgeving hebt, komt het met die beestjes wel goed. Maar ook volwassenen geven vaak genoeg aan hoe leuk ze ze vinden, dus een originele manier om geld te geven met een verjaardag is snel gevonden
Maar gehaakte kleding of tasjes ofzo, daar zou ik dan weer niks mee weten te doen. Misschien dat ik me ooit wel aan een sjaal of muts waag
Breng me niet op een idee voor een volgend topic.quote:Op zondag 12 februari 2012 11:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het kan beter omgedoopt worden tot "de wallen"
99 cent per twee en die dingen zijn best goed.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:19 schreef NouMooiNiet het volgende:
Bij de Zeeman hebben ze ook veel verschillende haaknaalden, vooral dikke. Die zijn geloof ik maar een Euro per 2.
http://annemarieshaakblog(...)res-for-somalia.htmlquote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:25 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik geloof dat hooker toch een heel ander ambacht is..![]()
@Toverheks: Wat is het patroon van die bloemen zeshoekjes die je aan het maken bent.
Heet dat Afrikan Flower?
ohh dat aapje met dat rokje die vind ik zo lief.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:31 schreef EsseEi het volgende:
zo het duurde allemaal weer langer dan gehoopt maar:
Lilly
[ afbeelding ]
en Joe
[ afbeelding ]
en het gene wat vooral veel tijd koste
[ afbeelding ]
Mooi!quote:Op zondag 12 februari 2012 12:25 schreef phluphy het volgende:
Leuk gemaakt, Angelof9.
[ afbeelding ]
Thanks! Dit wordt mijn volgende project, wanneer ik voldoende wol bij elkaar heb verzameld!quote:Op zondag 12 februari 2012 15:37 schreef Toverheks het volgende:
[..]
http://annemarieshaakblog(...)res-for-somalia.html
Ik heb hem van deze side, iemand heeft toen project voor somalia opgestart, alleen ik maakte ze niet vierkant maar deed er nog een rand stokjes en laatste rand vaste omheen.
ben er wel achter gekomen omdat ik ook phildar katoen had gekocht dat sommige iets groter worden dan laat ik de laatste rand vaste dus dan zijn ze allemaal even groot.
Serieus? Hier is sowieso al niet meer veel in het assortimentquote:Op zondag 12 februari 2012 18:47 schreef Lutte het volgende:
Geen idee of het al gezegd is, maar komende week 25% korting op katoen en wol bij de WibraEven flink inslaan, hier gaat het in de zomermaanden namelijk uit het assortiment
En die plastic boxen met deksel zijn nu in de aanbieding bij de Xenos, drie voor elf euro ofzo.
wooleater maken, problem solvedquote:Op zondag 12 februari 2012 19:36 schreef trovey het volgende:
Ik moet eerst haken en breien van mezelf, ik moet niet voor niets extra opbergbakken hebben.
genoeg Saskia ervoor in voorraad.quote:
Zit ook net de krantjes door te kijken, perfecte combinatie van Xenos en Wibra!quote:Op zondag 12 februari 2012 18:47 schreef Lutte het volgende:
Geen idee of het al gezegd is, maar komende week 25% korting op katoen en wol bij de WibraEven flink inslaan, hier gaat het in de zomermaanden namelijk uit het assortiment
En die plastic boxen met deksel zijn nu in de aanbieding bij de Xenos, drie voor elf euro ofzo.
Was ik wel van plan.quote:Op zondag 12 februari 2012 19:55 schreef NouMooiNiet het volgende:
Wat voor wol zouden jullie gebruiken voor een Afrikan Flower deken? Kan dat met t goedkope Wibra wol?
Ik misschien ook?:)quote:Op zondag 12 februari 2012 20:13 schreef Angelof9 het volgende:
EsseEi, mag ik het patroon voor je giraf?
Wanneer gaat dat in??quote:Op zondag 12 februari 2012 18:47 schreef Lutte het volgende:
Geen idee of het al gezegd is, maar komende week 25% korting op katoen en wol bij de Wibra![]()
Vanaf woensdag geloof ik. Als je het bonnetje nog hebt, zou ik gewoon teruggaan en het uitleggen. En als ze evt. moeilijk doen, uitleggen dat je de wol ook gewoon terug kunt brengen en het een uur later alsnog kopen, meestal snappen ze dan wel dat dat een beetje omslachtig is!quote:Op zondag 12 februari 2012 21:16 schreef x__duck het volgende:
[..]
Wanneer gaat dat in??
En ik heb woensdag wol gekocht, zou ik mijn geld terugkrijgen?
15 t/m 25 februariquote:Op zondag 12 februari 2012 21:16 schreef x__duck het volgende:
[..]
Wanneer gaat dat in??
Met een dag later weer gaan betaal ik de normale prijs voor de wol ivm benzine enzoquote:Op zondag 12 februari 2012 22:10 schreef Lutte het volgende:
[..]
15 t/m 25 februari
Heel stom misschien, maar de wol inleveren en een dag later met korting gaan?
tuurlijk kan dat, ik doe het met restjes katoen en Hannah van de wibra ( stad en land afgereisd hebben ze nergens meer en het haakt zo verdomd lekker) catania en phildar alles gebruik ik door elkaar, ook nog een paar bolletjes novakatoen (al is die wel erg dik) maar daar doe ik het beginstukje mee. gewoon af en toe passen en meten ...............succesquote:Op zondag 12 februari 2012 19:55 schreef NouMooiNiet het volgende:
Wat voor wol zouden jullie gebruiken voor een Afrikan Flower deken? Kan dat met t goedkope Wibra wol?
Wat een leuke kleurcombinaties!quote:Op zondag 12 februari 2012 21:03 schreef trui het volgende:
geweldig gelukt allebEi, EsseEi! en je labels, super!
angel, jouw hondje is ook schattig!
hier is 't niet gelukt om de tas helemaal af te krijgen voor 't verjaardagsfeestje van m'n dochter vandaag. maar wel bijna, er moet alleen nog een koordje in om 'm dicht te kunnen trekken (heb een tunneltje in de voering genaaid) en 2 hengsels om 'm als rugzak te kunnen dragen. hij ziet er nu zo uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oeh die's ook leuk! Ik zet 'm op mijn lijstje, al is die al zo lang dat ik 10 jaar vooruit kan.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:01 schreef mmascha het volgende:
[..]
Mooi!
Ik zag deze net:
[ afbeelding ]
Gelukkig is het nog lang geen zomer.
Breng je flessen cola ook terug die je in de supermarkt hebt gekocht als ze een week later in de aanbieding zijn?quote:Op zondag 12 februari 2012 21:16 schreef x__duck het volgende:
[..]
Wanneer gaat dat in??
Zelf redeneer ik meestal ook "volgende keer beter". Maar geloof me: je wilt niet weten hoeveel mensen dat óók in een supermarkt doen, hoor! Zelfs met gehakt van een week oud!quote:Op maandag 13 februari 2012 08:47 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Breng je flessen cola ook terug die je in de supermarkt hebt gekocht als ze een week later in de aanbieding zijn?Ik denk dus niet dat ze dat ze je je geld terug geven.
Mooie tas Trui!
Geweldig die aap en hond, super mooi en wat een werk!
heb ze zelf gemaakt met een stuk band en van dat opstrijkpapier. Het ontwerp heeft m'n vriend bedachtquote:Op zondag 12 februari 2012 20:01 schreef BrainTeaser het volgende:
Oh, ik ben nu echt verliefd op Joe, EsseEi!Kan niet wachten tot ik met de mijne kan beginnen!
En wat een toffe labeltjes heb je ervoor!Heel leuk! Hoe kom je daar zo aan?
Iemand hier had het al eens gedaan, ze boden het toen volgens mij zelfs zelf aan bij de wibra.quote:Op maandag 13 februari 2012 08:47 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Breng je flessen cola ook terug die je in de supermarkt hebt gekocht als ze een week later in de aanbieding zijn?Ik denk dus niet dat ze dat ze je je geld terug geven.
Je kunt erom vragen, maar het is wel een beetje "nee heb je, ja kun je krijgen", het is een beetje goodwil van de winkel. Ze hoeven het niet te doen, zeg maarquote:Op maandag 13 februari 2012 09:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Iemand hier had het al eens gedaan, ze boden het toen volgens mij zelfs zelf aan bij de wibra.
Dat ook. Ik zou het niet durven. Maar goed, dat moet iedereen zelf weten natuurlijk.quote:Op maandag 13 februari 2012 09:38 schreef Angelof9 het volgende:
Ik zou me doodschamen, en dat voor 25 cent. Maar goed, ieder z'n ding.
Ach ik kan me best voorstellen dat als je bijvoorbeeld niet veel geld hebt, maar wel veel bollen nodig hebt, je ze liever even ´ruilt´.quote:Op maandag 13 februari 2012 09:38 schreef Angelof9 het volgende:
Ik zou me doodschamen, en dat voor 25 cent. Maar goed, ieder z'n ding.
Leuk, N.icka! Ziet er helemaal niet slecht uit hoor.
Ik heb haar al gesmst in de hoop dat ze niks door heeft, maar dan moet ze wel reageren voordat de brievenbus leeg wordt gemaakt anders schiet het niet opquote:Op maandag 13 februari 2012 09:58 schreef Angelof9 het volgende:
kwiwi, heb je haar tel nummer of weet je de straatnaam? Die dingen zijn wel op te zoeken op het internet.
En dan is het nog de vraag of de post er morgen wel isquote:Op maandag 13 februari 2012 09:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb haar al gesmst in de hoop dat ze niks door heeft, maar dan moet ze wel reageren voordat de brievenbus leeg wordt gemaakt anders schiet het niet op
Misschien heet trovey dat niet meegekregenquote:Op maandag 13 februari 2012 12:01 schreef Muck het volgende:
Er zijn toch wel eerdere delen met TT's geweest?
En er zouden toch maar een paar plaatjes in de OP gezet worden?
/zeurmodus
yep, dat was de afspraak, en alleen finished objects.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:01 schreef Muck het volgende:
Er zijn toch wel eerdere delen met TT's geweest?
En er zouden toch maar een paar plaatjes in de OP gezet worden?
alle patronen? ik vind er zeker een aantal hele leuke tussen staan. alleen stom dat de NL versie niet alle patronen uit de engelstalige versie bevat. vooral de FatBottomBag bijvoorbeeld miste ik. verder vind ik die 'sweet pea' sjaal bijv. erg mooi. ♥ en dat korte vestje, ook zo leuk!quote:Ik heb de Happy hooker ook, leuk boekje met duidelijke uitleg en het is op een grappige, maar duidelijke manier uitgelegd. De patronen vind ik alleen wat minder.
Sommige patronen in elk geval. Er zit een vestje bij, waar ik gewoon niet uit komquote:Op maandag 13 februari 2012 12:08 schreef trui het volgende:
alle patronen? ik vind er zeker een aantal hele leuke tussen staan. alleen stom dat de NL versie niet alle patronen uit de engelstalige versie bevat. vooral de FatBottomBag bijvoorbeeld miste ik. verder vind ik die 'sweet pea' sjaal bijv. erg mooi. ♥ en dat korte vestje, ook zo leuk!
quote:Op zondag 12 februari 2012 20:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Was ik wel van plan.De tweede deken waar ik mee bezig ben is ook van Saskia en dat gaat prima.
Thanks!quote:Op maandag 13 februari 2012 00:47 schreef Toverheks het volgende:
[..]
tuurlijk kan dat, ik doe het met restjes katoen en Hannah van de wibra ( stad en land afgereisd hebben ze nergens meer en het haakt zo verdomd lekker) catania en phildar alles gebruik ik door elkaar, ook nog een paar bolletjes novakatoen (al is die wel erg dik) maar daar doe ik het beginstukje mee. gewoon af en toe passen en meten ...............succes
Oja, kan ook natuurlijk, thanks!quote:Op maandag 13 februari 2012 12:45 schreef trui het volgende:
je kunt ook halve hexagonnen haken, voor de zijkanten. ik neem deze meestal als basis daarvoor (dit zijn de lucy-hexagonnen). ze zijn ook wel te vertalen naar de african flower-versie.
dank je! ze vond 'm wel mooi maar wist niet of het wel zo handig was als gymtas ('want alle andere kinderen hebben een gekochte, mama!'). kan ik me best wat bij voorstellen, dus waarschijnlijk gaan we 'm nu als dansles-tas gebruiken.quote:Op maandag 13 februari 2012 06:49 schreef phluphy het volgende:
Trui, wat heb je dat weer leuk en netjes gemaakt. Was je dochter er blij mee?
ik vind 'm wel aardig maar zou bij zoiets veel te bang zijn dat 't in de praktijk totaal niet zou staan. hij hangt ook vast heel snel uit, lijkt me. en da's dan toch wel zonde van alle werk dat erin gaat zitten...!quote:Op zondag 12 februari 2012 16:01 schreef mmascha het volgende:
Ik zag deze net:
[ afbeelding ]
Gelukkig is het nog lang geen zomer.
Ohquote:Op maandag 13 februari 2012 13:14 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind 'm wel aardig maar zou bij zoiets veel te bang zijn dat 't in de praktijk totaal niet zou staan. hij hangt ook vast heel snel uit, lijkt me. en da's dan toch wel zonde van alle werk dat erin gaat zitten...!
ik zag ook nog een ander leuk gehaakt jurkje die ik nog eerder zou maken denk ik, (maar daar geldt hetzelfde voor dus waarschijnlijk doe ik 't toch niet):
[ afbeelding ]
Helemaal mee eens! Hoop werk en als het dan zo tegen valt... De bovenkant lijkt me al lastig. Zou eerst een proef als rokje maken ofzo. Maar zo stoer als ie wel goed lukt, heel tof staat en past. Iemand heeft um als trouwjurk gemaaktquote:Op maandag 13 februari 2012 13:14 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind 'm wel aardig maar zou bij zoiets veel te bang zijn dat 't in de praktijk totaal niet zou staan. hij hangt ook vast heel snel uit, lijkt me. en da's dan toch wel zonde van alle werk dat erin gaat zitten...!
ik zag ook nog een ander leuk gehaakt jurkje die ik nog eerder zou maken denk ik, (maar daar geldt hetzelfde voor dus waarschijnlijk doe ik 't toch niet):
[ afbeelding ]
Ik post het resultaat wel (kan zijn dat het pas over een paar jaar is...quote:Op maandag 13 februari 2012 13:05 schreef trui het volgende:
succes! als je dan om het geheel nog een randje haakt ziet het er mooi recht uit.
Prachtige jurk! Om een mooi te houden, moet je hem voeren denk ik. Maar persoonlijk zou ik er ook niet aan beginnen. Ik heb wel wat vestjes gemaakt maar die draag ik eigenlijk ook nooit.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:14 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet het, het was ook een beetje 'werk-frustratie'...ik heb er altijd zo'n hekel aan als mensen zoiets vragen, dan geef ik ook altijd zo'n supermarkt voorbeeld. 'dat is niet hetzelfde' zeggen ze dan, maar krabbelen ze wel terugquote:Op maandag 13 februari 2012 09:09 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Zelf redeneer ik meestal ook "volgende keer beter". Maar geloof me: je wilt niet weten hoeveel mensen dat óók in een supermarkt doen, hoor! Zelfs met gehakt van een week oud!
Hoe doe je zoiets??quote:Op maandag 13 februari 2012 14:22 schreef EsseEi het volgende:
En weer opdracht gekregen voor een winkel, en heel leuk betaald gekregen in gratis materiaal voor baby dekentje
Het valt wel mee, als je het blokt is het zo droog.Omdat je het helemaal uittrekt en recht legt, kan het water makkelijk verdampen.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:01 schreef trui het volgende:
dan wordt 't wel nauwelijks gecentrifugeerd, dus drogen duurt even... succes!
Gehakt van een week oud... nouja ik wil er nieteens aan denkenquote:Op maandag 13 februari 2012 14:18 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Ik weet het, het was ook een beetje 'werk-frustratie'...ik heb er altijd zo'n hekel aan als mensen zoiets vragen, dan geef ik ook altijd zo'n supermarkt voorbeeld. 'dat is niet hetzelfde' zeggen ze dan, maar krabbelen ze wel terug
dat vest heb ik voor mij mams gemaaktquote:Op zondag 12 februari 2012 12:25 schreef phluphy het volgende:
Leuk gemaakt, Angelof9.
[ afbeelding ]
Hoe bedoel je klaar en paars?quote:Op maandag 13 februari 2012 19:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat vest heb ik voor mij mams gemaakt
[ afbeelding ]
Inmiddels is hij helemaal klaar en paars
dit is een foto van vorig jaar juni ofzo, toen moesten de mouwen opnieuw wegens net iets te strakquote:Op maandag 13 februari 2012 19:08 schreef x__duck het volgende:
[..]
Hoe bedoel je klaar en paars?
Heb je hem geverfd?
Ohhhh die vind ik gaaf! Prachtige kleuren heb je gekozen!quote:Op maandag 13 februari 2012 17:59 schreef Angelof9 het volgende:
Hier nog de beloofde fotos van de Elisa shawl. Ik heb die klosjes van de Juliana wrap eraan gehangen want die vond ik zo leuk. Ik ben er erg blij mee, de kleuren zijn supermooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik sta versteld van het effect wat die kleurencombinatie geeft. Het is net alsof er lichtjes in de tas verwerkt zitten.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:08 schreef melice het volgende:
Zo, ik lees al een paar topics mee en heb mij nu maar eens geregisteerd. Zit ook op een ander haakforum maar daar is het lang niet zo druk. Hier is veel gezelliger!
Hier een paar van mijn creaties
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 13 februari 2012 19:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat vest heb ik voor mij mams gemaakt
[ afbeelding ]
Inmiddels is hij helemaal klaar en paars
De Elise-shawlquote:Op maandag 13 februari 2012 19:22 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ohhhh die vind ik gaaf! Prachtige kleuren heb je gekozen!
Zo één wil ik ook wel maken, welk materiaal heb jij gebruikt?
En heb je ook het patroon of uitleg van de gebruikte steken?
Sorry als je het al eerder hebt gepost wellicht, ik loop heel erg achter.
quote:Op maandag 13 februari 2012 19:32 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
De Elise-shawl
De Juliana-wrap (voor de klosjes)
en het garen (kleur nummer 630.0343)
Leuke elmoquote:Ik ben gisteren in de trein begonnen met Elmo
[ afbeelding ]
Inmiddels ben ik een heel stuk verder. Ik vond het heerlijk tuttig, haken in de trein, dus wilde daar eventjes een foto van maken
Mag je haaknaalden wel meenemen in een vliegtuig?quote:Op maandag 13 februari 2012 20:02 schreef phluphy het volgende:
[..]Dank je!
@LittleQ: haken in de treinDat wil ik misschien a.s. weekend ook eens ga doen, ik ga dan een weekend naar Berlijn, dus tijd zat in de trein. Ik denk dat ik me vreselijk tuttig ga voelen inderdaad, maar who cares!
![]()
En voor de vakantie volgende maand heb ik alvast wat bamboe haaknaalden ingeslagen, voor het geval ik denk te MOETEN haken in het vliegtuig.
In je handbagage mag je geen metalen haaknaalden. Vandaar de aanschaf van bamboe.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Mag je haaknaalden wel meenemen in een vliegtuig?
Geen vliegreis, neem ik aan.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:28 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb een keer een hele sjaal gehaakt tussen Kopenhagen en Nederland
Jawel! En niet eens vertraging. Maar ik verveel me te pletter in zo'n vliegtuig, dus dan haak ik als een gek doorquote:
quote:Op maandag 13 februari 2012 21:05 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Jawel! En niet eens vertraging. Maar ik verveel me te pletter in zo'n vliegtuig, dus dan haak ik als een gek door
De haaknaald in een plooi onderin je (hand)tas drukken wil ook nog wel eens helpen geloof ik. En over dat schaartje had ik al nagedacht. Ik neem een éénkleurig project zodat ik niet steeds hoef te wisselen (scheelt ook in wat je allemaal mee moet zeulen).quote:Op maandag 13 februari 2012 21:01 schreef trui het volgende:
over bamboe haaknaalden zullen ze allicht minder moeilijk doen, maar je weet 't nooit zeker, het schijnt dat er nogal wat variatie zit in de manier waarop men daarmee omgaat. je kunt bijv. ook een nagelknippertje meenemen ipv een schaartje, of zo'n flos-doosje waar zo'n afsnijd-hoekje aan zit.
je kan bij de hema van dat papier kopen waarop je iets kan printen en dat kan je vervolgens op katoen ofzo strijken. En je koopt dus katoenen band (keperband ofzo?) en daar strijk je het opquote:Op maandag 13 februari 2012 19:46 schreef LittleQ het volgende:
@EsseEi, wat zijn Joe en Lilly leuk geworden! Hoe krijg je dat logo dan weer op de strijkband? Of is dat een hele blonde vraag van mij? Wat leuk dat je gewoon voor een winkel iets mag gaan maken en daarvoor betaald krijgt! Hoe heb je dat geregeld![]()
top want daar zat ik dus mee Trui dank je wel Trui voor de linkquote:Op maandag 13 februari 2012 12:45 schreef trui het volgende:
je kunt ook halve hexagonnen haken, voor de zijkanten. ik neem deze meestal als basis daarvoor (dit zijn de lucy-hexagonnen). ze zijn ook wel te vertalen naar de african flower-versie.
je kunt em per PM sturen naar iedereen die wiltquote:Op maandag 13 februari 2012 19:59 schreef melice het volgende:
Wat een leuke reacties, moet nog even kijken hoe het hier allemaal werkt.
Een vraag aan iedereen, is catania fine lekker om mee te haken? Gewone catania gebruik ik wel vaak, ook bij de tas maar vroeg me af of er veel verschil in zit.
En dat mijn tas soort van lampjes heeft was mij nog niet opgevallen, maar komt misschien ook van het licht boven de tafel die erop schijnt. De tas is gevoerd want er zitten behoorlijke gaten in de granny square.
@Dottey ik heb wel een patroontje van de granny square, verder heb ik hem naar eigen idee aan elkaar geknutseld net zoals de 'handvaten', kan ik het patroon hier neer ploffen of doen jullie dat altijd anders?
( Dat vind ik ook zo leuk van hier dat jullie alles met elkaar delen)
Ik ben eerst begonnet met het oefenen van losse en vaste. En daarna aan een amigurumi begonnen. en daarna keek ik eerst altijd in het patroon welke steken nodig waren, zodat ik die eerst kon oefenen en daarna begon ik voor het echt zeg maar....maar ik was het oefenen ook snel moe hoor, maar mijn ervaring was dat ik het wel snel door had.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:19 schreef nathalie85 het volgende:
Echt respect voor alles wat jullie maken! Komen echt hele mooie dingen voorbij!
Na een paar weekjes niet gehaakt te hebben wou ik het zaterdag weer oppakken.
Lukt het niet... grrr. Ook zondag wou het niet lukken, en vandaag nog maar niet begonnen... bang dat ik het weer niet lukt! Dan begin ik met een granny, voordat ik er echt helemaal klaar voor zit dan is er wel iets wat ik nodig heb of weer wat anders. Dan wil ik beginnen, beginnen ze over een draadlus, naja dat weer opzoeken. Dat gelukt dan weer halve stokjes. Kom ik er bij toer 2 achter dat ik stokjes heb zitten haken...Hup alles er weer uit, en dat 3x en dan ben ik het wel weer zat! Zo gaat dat dus bij mij...
Hebben jullie dat ook wel is? Ik ben nog maar een beginner hoor maar bah vind het echt niet leuk zo!
je wil niet weten hoevaak ik hier heb lopen gillen toen het weer eens niet lukte.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:19 schreef nathalie85 het volgende:
Echt respect voor alles wat jullie maken! Komen echt hele mooie dingen voorbij!
Na een paar weekjes niet gehaakt te hebben wou ik het zaterdag weer oppakken.
Lukt het niet... grrr. Ook zondag wou het niet lukken, en vandaag nog maar niet begonnen... bang dat ik het weer niet lukt! Dan begin ik met een granny, voordat ik er echt helemaal klaar voor zit dan is er wel iets wat ik nodig heb of weer wat anders. Dan wil ik beginnen, beginnen ze over een draadlus, naja dat weer opzoeken. Dat gelukt dan weer halve stokjes. Kom ik er bij toer 2 achter dat ik stokjes heb zitten haken...Hup alles er weer uit, en dat 3x en dan ben ik het wel weer zat! Zo gaat dat dus bij mij...
Hebben jullie dat ook wel is? Ik ben nog maar een beginner hoor maar bah vind het echt niet leuk zo!
ik ben er nu mee bezig....maar die van mij is 190 breed...(was een foutje) en ben volgens mij begonne met 321 (ofzo) losse maar uiteindelijk een paar uitgehaald anders kwam ik niet uit...maar heb het daarna niet meer echt geteld....quote:Op maandag 13 februari 2012 21:56 schreef Mirjam het volgende:
hier zijn toch wel mensen die een ripple blanket gehaakt hebben?
hoeveel steken moet je mee beginnen als je een ruime 1 persoons deken wil maken?
ik weet dat het een meervoud van 14 moet zijn, maar ik zie nergens een richtlijn hoeveel je dan moet hebben voor een deken
nouja, ik weet nu dat 321 lossen in ieder geval te veel isquote:Op maandag 13 februari 2012 22:00 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ik ben er nu mee bezig....maar die van mij is 190 breed...(was een foutje) en ben volgens mij begonne met 321 (ofzo) losse maar uiteindelijk een paar uitgehaald anders kwam ik niet uit...maar heb het daarna niet meer echt geteld....
heb je eigenlijk nix aan maar goed
quote:Measures :: 110cm x 170cm
Starting chain :: 219 stitches
Stripes :: 85
Rows :: 170
Time :: approx 50mins each stripe = 4,250 minutes = 70.83 hours
Balls :: 29
Weight :: 1450g / 3.19670 lb
Cost :: £4.35 per ball = ermmmmmmm a LOT, but its a family heirloom, don't question.
Mileage :: 29 balls @ 130m each ball = 3770metres = 2.34 miles of yarn (!)
oh, zo leer je nog eens wat!quote:Op maandag 13 februari 2012 22:02 schreef trui het volgende:
kijk (of vraag) het anders even in het rippletopic op ravelry.
Dat haakt heerlijk, ik doe niet anders. Nadeel is wel dat die metalen naalden daarna niet meer bruikbaar zijnquote:Op maandag 13 februari 2012 21:12 schreef x__duck het volgende:
Haakt dat fijn? Een haaknaald van bamboe?
Als het helpt: het klinkt zeer herkenbaar!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:15 schreef nathalie85 het volgende:
Inderdaad Trui, langere pauze's er tussen is niet handig, want dan moet ik eerst sommige steken weer opzoeken op you tube. Dan weet ik ze niet meer...![]()
Ik ben inderdaad te streng voor mezelf, wil graag alles gelijk perfect haha. Als ik een foutje zie, hups alles er weer uit... Toch maar niet meer doen dan.. Hoop dat ik dat kan hahaha
Inderdaad heel ambitieus! Ik kan straks geen olifant meer zien denk ik, hoewel ik een superleuk patroon heb gekregen van iemand op Ravelryquote:Op maandag 13 februari 2012 22:33 schreef SunshineFlower het volgende:
Zelf ben ik nu met een heel ambitieus project bezig, namelijk een olifant haken zonder patroon, gewoon zelf uitvogelen. Tot nu toe lukt het aardig, de poten en het begin van het hoofdje zitten er al aan. Nu even uitproberen hoe ik het beste de slagtanden+sluf kan maken...
Had het me wel voorgenomen ja, al was het maar wat kleins, wat hartjes ofzo. Maar het is er niet meer van gekomen. We doen sowieso niks speciaals vandaag, maar we zijn binnenkort 5 jaar samen, dus dan komt dat wel goed!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:02 schreef MissN het volgende:
Iemand nog een valentijnshaaksel gemaakt?? Ik niet, het hartje van vorig jaar is onder in de la beland...
Dat werkt ook iets anders dan die die Trui noemde. Bij deze werken ze gewoon in spiralen met 6 meerderingen per toer (zoals bijna altijd bij amigurumi). Wat ze anders doen, is die 6 meerderingen niet telkens op hetzelfde plek doen, maar per toer laten verspringen. Anders krijg je een zeshoekig rondje.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:47 schreef nathalie85 het volgende:
Thx trui. Ik had al een andere in het NL gevonden en daar was ik dus mee begonnen. Maar volgens mij klopt het niet. Ik snap toer 4 niet...
http://haakmuts.blogspot.com/2010/04/het-perfecte-rondje.html
Geen flauw idee! De groene is een sleutelhanger, maar ja, daar heb je ook geen complete kudde van nodig.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:55 schreef EsseEi het volgende:
aah tandbederf/liesje zijn leuk!:D wat doe je ermee met die hele familie?
Ooooh, die olifant vind ik ZO leuk. Ik heb op m'n wishlist gezet in de hoop dat het patroon nog eens gratis wordtquote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:35 schreef LittleQ het volgende:
Inderdaad heel ambitieus! Ik kan straks geen olifant meer zien denk ik, hoewel ik een superleuk patroon heb gekregen van iemand op Ravelry
Pfff, je kan wel merken dat ik vakantie hebquote:Op woensdag 15 februari 2012 09:45 schreef EsseEi het volgende:
haha je wil een trein voor een trein maken?
gister weer eens een up sleutelhanger gemaakt
[ afbeelding ]
voor een ding op facebook, heeft maar 1 iemand op gereageerd maar die krijgt deze dus
en begin van Babydekentje
[ afbeelding ]
die olifant is echt schattig trouwens!!
EsseEi, ik moet je toch maar eens toevoegen op facebook geloof ik.quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:45 schreef EsseEi het volgende:
haha je wil een trein voor een trein maken?
gister weer eens een up sleutelhanger gemaakt
[ afbeelding ]
voor een ding op facebook, heeft maar 1 iemand op gereageerd maar die krijgt deze dus
en begin van Babydekentje
[ afbeelding ]
die olifant is echt schattig trouwens!!
Ben ik met je eens ergens... maar het was voornamelijk beetje gebrek aan wol en ik vond de rondes echt veel te lang duren inmiddels... Nogmaals de verhouding klopt ook niet meer wat mij betreft.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:01 schreef trui het volgende:
..
lijnloos, ik vind het een beetje jammer dat je niet nog een paar echte wool-eater-rijen hebt toegevoegd. nu is 't net nog wat te smal om aan een ander randje te beginnen, vind ik.
je hebt "even" een babydekentje gehaakt? wow! maar hij is wel mooi! Schattig randje hahaquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:37 schreef Dottey het volgende:
en eergisteren nog even een babydeken gehaakt en gisteren de rand (beetje ruffles achtigrandje)
quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:39 schreef Angelof9 het volgende:
Die deken heb je in 2 dagen gemaakt?!?!?![]()
![]()
euh ja :d twee avondjesquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:41 schreef BrainTeaser het volgende:
Mooi Dottey!
En inderdaad wat Angel zegt: dat doe je "even" in 2 dagen??
d'n peperbusquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:53 schreef BrainTeaser het volgende:
Wat een projecten allemaal! En jullie gaan ook allemaal zo snel!
Ik ben nog steeds krabbetjes en kerktorens (don't ask) aan het haken! Maar vanaf volgende week kan ik weer verder met al m'n 'gewone' projecten!
Ben jij een linkshandige haakster? Ik heb je ooit zien haken, maar weet het niet meer! Je hebt de kant die ik altijd binnen heb nu buiten, geeft toch wel een ander resultaat! Blijft grappig hoe dat verschilt!quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:29 schreef Guppyfriend het volgende:
De Padma in wording:
[ afbeelding ]
Ik sprak met iemand op Ravelry, waarvan ik ook dacht dat ze "binnenstebuiten" haakte. Zij gaf aan linkshandig te zijn en de haaknaald vanaf de binnenkant in te steken.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:54 schreef trui het volgende:
grappig lyssa, ik vond het er ook al een beetje anders uitzien. maar zou dat met linkshandig haken te verklaren zijn? dan doet ze de rest toch ook linkshandig en komt alles weer op dezelfde pootjes terecht, of zit ik er nou helemaal naast?
kan allebei, t laatste is makkelijker vooral als het toeloopt. als je onzichtbaar meerdert moet je sowieso dat aan de goede kant doen en dan helpt keren dus niet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:19 schreef Guppyfriend het volgende:
No way, hahahaha!!
Maar hoe moet ik het dan goed doen? Alles nog eens binnenstebuiten keren dan? Of moet de naald van buiten naar binnen?
euh minderen bedoelde ik! sorry!quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:22 schreef trui het volgende:
meestal krult ie in 't begin inderdaad wat naar je toe, maar na een tijdje kun je het dan omklappen de andere kant op. maar nu snap ik hoe je padma er zo uit kon komen te zien!
en onzichtbaar meerderen, kwakz0r? hoe gaat dat dan?
je kunt ook al eerder keren door de kromming dus op een gegeven moment de andere kant op te duwen. vanaf daar haak je 'gewoon' met de naald van buiten naar binnen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:24 schreef NicoleM het volgende:
Ik haak net als Guppyfriend, maar ik dacht dat het hoorde om het haakwerkje, als het af is, om te keren. Dus binnenste buiten te doenOh my, hoe moeten Guppyfriend en ik onze werkjes nu doen? Niet binnenste buiten keren dus, als het klaar is?
misschien hebben ze die nog niet hoeven gebruiken?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:26 schreef Angelof9 het volgende:
Hoe doen jullie binnenstebuiten hakers dan met "back loop only" en "front loop only" dan zitten je randjes ook aan de verkeerde kant!
Kijk, zo:quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:26 schreef Angelof9 het volgende:
Hoe doen jullie binnenstebuiten hakers dan met "back loop only" en "front loop only" dan zitten je randjes ook aan de verkeerde kant!
als je de draad links hebt hoef je niks om te slaan als je m andersom duwt hoorquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Van buiten naar binnen... Hm, ik haak deze Padma gewoon binnenstebuiten af, want de pootjes zitten nu toch al aan elkaar.
En ik snap er geen kut van nog![]()
Van buiten naar binnen en dan draad omslaan, euhm?! [quote]
Dat moet ik maar eens gaan oefenen met een nieuw dingetje, hahaha.
Het kan dus een verklaring zijn van binnenstebuiten haken, dat je linkshandig bent en het anders vast houdt.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:25 schreef trui het volgende:
maar binnenstebuiten of linkshandig haken zijn dus wel twee verschillende dingen, lyssa.
Maar in mijn geval niet, ik faal gewoon heel hardquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:32 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Het kan dus een verklaring zijn van binnenstebuiten haken, dat je linkshandig bent en het anders vast houdt.
Ja, dat dan weer wel. Zal sowieso wel wennen wordenquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:40 schreef Angelof9 het volgende:
Maar dan moet je dus wel weer in de "back loops" haken om het randje aan de buitenkant te krijgen
Als ik het goed begrijp, moet je dus officieel in allebei de draadjes van de \ / de naald doorhalen?quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:14 schreef trui het volgende:
leuk NicoleM! die heb ik ooit ook gemaakt!![]()
maar klopt het dat je alleen door 't achterste lusje van 't bovenliggende 'V'tje van de steken haakt? daardoor wordt je werk wel wat langgerekter, en krijg je een soort streep-motief aan de buitenkant. kan een heel mooi effect zijn hoor, maar het is niet de standaard-vaste zoals die in de patronen gebruikt wordt.
soms als ik een randje wil doe ik maar 1. Maar meestal is het twee iddquote:Op woensdag 15 februari 2012 17:02 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp, moet je dus officieel in allebei de draadjes van de \ / de naald doorhalen?
Ik doe dat dus niet bij het kleed wat ik nu aan het maken ben![]()
Ook weer wat geleerd vandaag..![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |