abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107864966
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:12 schreef Tem het volgende:
Prima krant de NRC al prefereer ik zelf in het weekend de Volkskrant.
Check, de weekendeditie van de NRC kom ik nooit doorheen :')
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107865001
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:30 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik zou er niet al te hard op rekenen.
Daarom zei ik ook "naar verwachting". Een universitaire studie geeft een redelijke kans om een baan te vinden en de schulden van je jongere jaren aan Nederland BV "af te lossen" en zelfs een positief rendement voor het land te genereren.
pi_107865007
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:32 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je dedain voor alles en iedereen is nogal misselijkmakend.

En dat zegt wat, uit mijn mond. :')
:D
pi_107865013
quote:

[..]

_O-
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107865031
quote:

[..]

Tja, dan niet. Eruit halen wat erin zit is mijn motto. Wellicht dat jij er anders over denkt en maar al te graag voor het eerste de beste tokkiegezin dat thuis op de bank ligt wil betalen.

quote:
Op sociaal-economisch gebied ben jij echt niet zo rechts hoor. Mijn visie is eveneens dat iedereen die de capaciteiten niet heeft toegang tot een uitgebreid vangnet moet hebben. Echter moet iedereen op zijn minst wel proberen om eruit te halen wat in jezelf zit.
pi_107865102
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:27 schreef Voorschrift het volgende:
Omdat de output verschilt.
Ja en dat verschil in output is een gevolg van het verschil in capaciteiten. Het 1 kan niet zonder het ander bestaan. Dan blijft volgens mij het punt staan, waarom de ene gratis verkregen capaciteit per definitie meer beloond zou moeten worden dan de andere. Dat is nu inherent aan het systeem. Ms klopt het systeem dan wel niet.
pi_107865167
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:31 schreef Zienswijze het volgende:
Je kan mij niet vertellen dat uit een tokkiegezin dat 2 uur per dag naar SBS6 kijkt, de moeder en de vader niet verder dan het VMBO gekomen is, dat er niet meer uit te halen valt.
ik denk dat er zat zijn die echt niet meer kunnen dat, nee. Of ben jij er 1 die vindt dat iedereen directeur kan worden 'als je maar door had geleerd'?
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 17:41:48 #58
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_107865265

Visies van de toekomst uit verleden zijn altijd geweldig.
Carpe Libertatem
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:42:05 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107865269
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:31 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat dacht ik later ook. Maar volgens mij doelt Remlof er niet op dat het een kwalitatief goede krant is omdat veel mensen het lezen. Maar eerder dat het algemeen als kwaliteitskrant wordt beschouwd.
En ik zeg dat dit nu juist een onzinnige argumentatie is.
Eat at joes, a million flys cannot be wrong, zeg maar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107865274
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:37 schreef Modus het volgende:

[..]

ik denk dat er zat zijn die echt niet meer kunnen dat, nee.
Er is inderdaad een klein deel dat de capaciteiten niet heeft. Echter kan jij mij niet wijsmaken dat het overgrote deel wat nu geen HBO-diploma heeft, met de juiste inzet en voldoende tijd geen HBO-diploma van een pretstudie kan behalen.

Ander voorbeeld: er zijn zat mensen op de universiteit die niet al te slim zijn, maar door simpelweg hard te werken toch hun diploma behalen. Ik ken mensen die echt niet slim zijn, maar door dag in en uit te studeren toch hun tentamen halen. Op die manier kunnen ze toch nog een leuke baan na het afstuderen scoren, daar waar zij anders wellicht met een simpel MBO-diploma een echte arbeider zouden zijn geworden. Voor deze mensen heb ik dus veel respect.

quote:
Of ben jij er 1 die vindt dat iedereen directeur kan worden 'als je maar door had geleerd'?
Staat een willekeurig HBO-diploma gelijk aan een directeur?
pi_107865288
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:35 schreef Modus het volgende:

[..]

Ja en dat verschil in output is een gevolg van het verschil in capaciteiten. Het 1 kan niet zonder het ander bestaan. Dan blijft volgens mij het punt staan, waarom de ene gratis verkregen capaciteit per definitie meer beloond zou moeten worden dan de andere. Dat is nu inherent aan het systeem. Ms klopt het systeem dan wel niet.
Natuurlijk klopt het systeem wel, je kan toch niet van ieder mens hetzelfde verwachten en hetzelfde belonen? Wat zijn dan nog de incentives om verder te gaan met wat je doet? Als ik hetzelfde zou verdienen als schoffelaar waarom zou ik dan een stressvol bestaan willen in het bedrijfsleven?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_107865367
Je hebt ook mensen die na het MBO jarenlang gewerkt hebben en rond hun middelbare leeftijd in een werk/leer-traject in de avonduren hun HBO-diploma behalen. Respect voor deze mensen.

Leer je veel meer van (en verdien je in salaris over het algemeen ook meer mee) dan elke avond voor je TV te hangen.
pi_107865415
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En ik zeg dat dit nu juist een onzinnige argumentatie is.
Eat at joes, a million flys cannot be wrong, zeg maar.
Dat is waar maar het hoeft niet voort te komen uit een meerderheid. Een algemeen waardeoordeel kan ook vanuit een deskundige elite voortkomen.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:47:35 #64
45206 Pietverdriet
pi_107865426
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:41 schreef Boze_Appel het volgende:

Visies van de toekomst uit verleden zijn altijd geweldig.
Als we even niet kijken naar hoe het er uitziet, maar naar de concepten, of wat de voice over verteld,
Online shoppen
Afbeeldingen van producten bekijken en bestellen
Online betalen,
Online je bank zaken regelen
Online je belastingen doen
Tekst berichten via de computer versturen

Dan slaat dit stukje de spijker verdomt goed op de kop. Beter dan het gros van de toekomstvisies.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:48:46 #65
45206 Pietverdriet
pi_107865475
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:47 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat is waar maar het hoeft niet voort te komen uit een meerderheid. Een algemeen waardeoordeel kan ook vanuit een deskundige elite voortkomen.
Nee, dan wordt het niet algemeen gezien als..
We zijn nu aan het haren splitsen, maar goed..
pi_107865527
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:47 schreef Tem het volgende:

[..]

Een "waardeoordeel" en "deskundige elite" zijn helaas wel subjectieve begrippen. Wat de één kwalitatief vindt, vindt de ander weer niet. Ik vind het NRC geen kwaliteitsblad, omdat ik het niveau van The Economist onderhand gewend ben. Remlof weer echter wel en wellicht hanteert hij andere referentiekaders.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:50:10 #67
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_107865530
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:29 schreef Zienswijze het volgende:
naar verwachting genereer ik aan het einde van m'n rit een positief rendement voor Nederland BV.
Heb je een opleiding tot manager gevolgd?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_107865563
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:43 schreef Voorschrift het volgende:
Natuurlijk klopt het systeem wel, je kan toch niet van ieder mens hetzelfde verwachten
Klopt.
quote:
en hetzelfde belonen?
Waarom niet?
quote:
Wat zijn dan nog de incentives om verder te gaan met wat je doet? Als ik hetzelfde zou verdienen als schoffelaar waarom zou ik dan een stressvol bestaan willen in het bedrijfsleven?
Dat wil je alleen maar omdat het in het huidige systeem meer oplevert, het werkt niet andersom, het is niet zo dat (even los van welk systeem dan ook) stressvol werk (dat stressvol is ook weer inherent aan het huidige systeem) per definitie meer waard is dan minder stressvol werk.
pi_107865582
quote:
8s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:50 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Nee.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 17:53:04 #70
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_107865633
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:

Dan slaat dit stukje de spijker verdomt goed op de kop. Beter dan het gros van de toekomstvisies.
Dat zeker.
Carpe Libertatem
pi_107865697
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:50 schreef Modus het volgende:

[..]

Klopt.

[..]

Waarom niet?

[..]

Dat wil je alleen maar omdat het in het huidige systeem meer oplevert, het werkt niet andersom, het is niet zo dat (even los van welk systeem dan ook) stressvol werk (dat stressvol is ook weer inherent aan het huidige systeem) per definitie meer waard is dan minder stressvol werk.
Ik heb ook eigenlijk helemaal geen zin aan utopische discussies.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_107865735
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een "waardeoordeel" en "deskundige elite" zijn helaas wel subjectieve begrippen. Wat de één kwalitatief vindt, vindt de ander weer niet. Ik vind het NRC geen kwaliteitsblad, omdat ik het niveau van de The Economist onderhand gewend ben. Remlof weer echter wel en wellicht hanteert hij andere referentiekaders.
Binnen journalistiek Nederland worden de NRC en Volkskrant gezien als kwaliteitskranten, die mening weegt ietwat zwaarder dan jouw of remlof's persoonlijke mening. Maar het is inderdaad een kwestie van smaak dat zal ik niet ontkennen.
pi_107865750
Over beloningen en salarissen trouwens, ik lees net een interessant artikel uit The Economist. Dit soort artikelen zal je weinig tot nooit in het NRC - naar mijn mening een nonkwalitiatief blad - vinden. Hermann Stern beargumenteert dat het salaris van een CEO gecorreleerd aan de winsten van een bedrijf moet zijn. Op die manier berekent hij welke CEO meer dan verdiend en minder dan verdiend betaald krijgen. Op zich valt er wel wat voor te zeggen, omdat als je bedrijf het beter doet het "rechtvaardig" is dat je meer betaald behoort te krijgen. En andersom. Op deze manier kan je tegenwicht aan roeptoeters bieden die maar roepen dat CEO's teveel betaald krijgen.
pi_107865809
quote:
8s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:50 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Zienswijze is al een robot.
pi_107865858
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:56 schreef Tem het volgende:

[..]

Binnen journalistiek Nederland worden de NRC en Volkskrant gezien als kwaliteitskranten, die mening weegt ietwat zwaarder dan jouw of remlof's persoonlijke mening. Maar het is inderdaad een kwestie van smaak dat zal ik niet ontkennen.
Binnen journalistiek Nederland ja. Hier komt je wederom met een subjectief waardeoordeel aanzetten. Om de waarde journalistiek Nederland te bepalen, moet je dat afzetten tegen de buitenlandse journalistiek. Het is maar net wat je als referentiekader hanteert.

Stel dat uit land X er 10 slechte kranten komen, dan wordt krant A dat het minst slecht is tot beste krant gekozen. Echter zegt dat niets over de absolute kwaliteit van krant A.

En andersom gaat die vlieger ook op. Stel dat uit land Y er 10 goede kranten komen, dan wordt krant Z dat het meest slechte is tot slechtste krant gekozen. Echter zegt dat niets over de absolute kwaliteit van krant Z.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')