Check, de weekendeditie van de NRC kom ik nooit doorheenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:12 schreef Tem het volgende:
Prima krant de NRC al prefereer ik zelf in het weekend de Volkskrant.
Daarom zei ik ook "naar verwachting". Een universitaire studie geeft een redelijke kans om een baan te vinden en de schulden van je jongere jaren aan Nederland BV "af te lossen" en zelfs een positief rendement voor het land te genereren.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zou er niet al te hard op rekenen.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je dedain voor alles en iedereen is nogal misselijkmakend.
En dat zegt wat, uit mijn mond.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En dat zegt wat, uit mijn mond.
Tja, dan niet. Eruit halen wat erin zit is mijn motto. Wellicht dat jij er anders over denkt en maar al te graag voor het eerste de beste tokkiegezin dat thuis op de bank ligt wil betalen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Op sociaal-economisch gebied ben jij echt niet zo rechts hoor. Mijn visie is eveneens dat iedereen die de capaciteiten niet heeft toegang tot een uitgebreid vangnet moet hebben. Echter moet iedereen op zijn minst wel proberen om eruit te halen wat in jezelf zit.quote:En dat zegt wat, uit mijn mond.
Ja en dat verschil in output is een gevolg van het verschil in capaciteiten. Het 1 kan niet zonder het ander bestaan. Dan blijft volgens mij het punt staan, waarom de ene gratis verkregen capaciteit per definitie meer beloond zou moeten worden dan de andere. Dat is nu inherent aan het systeem. Ms klopt het systeem dan wel niet.quote:
ik denk dat er zat zijn die echt niet meer kunnen dat, nee. Of ben jij er 1 die vindt dat iedereen directeur kan worden 'als je maar door had geleerd'?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:31 schreef Zienswijze het volgende:
Je kan mij niet vertellen dat uit een tokkiegezin dat 2 uur per dag naar SBS6 kijkt, de moeder en de vader niet verder dan het VMBO gekomen is, dat er niet meer uit te halen valt.
En ik zeg dat dit nu juist een onzinnige argumentatie is.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:31 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat dacht ik later ook. Maar volgens mij doelt Remlof er niet op dat het een kwalitatief goede krant is omdat veel mensen het lezen. Maar eerder dat het algemeen als kwaliteitskrant wordt beschouwd.
Er is inderdaad een klein deel dat de capaciteiten niet heeft. Echter kan jij mij niet wijsmaken dat het overgrote deel wat nu geen HBO-diploma heeft, met de juiste inzet en voldoende tijd geen HBO-diploma van een pretstudie kan behalen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:37 schreef Modus het volgende:
[..]
ik denk dat er zat zijn die echt niet meer kunnen dat, nee.
Staat een willekeurig HBO-diploma gelijk aan een directeur?quote:Of ben jij er 1 die vindt dat iedereen directeur kan worden 'als je maar door had geleerd'?
Natuurlijk klopt het systeem wel, je kan toch niet van ieder mens hetzelfde verwachten en hetzelfde belonen? Wat zijn dan nog de incentives om verder te gaan met wat je doet? Als ik hetzelfde zou verdienen als schoffelaar waarom zou ik dan een stressvol bestaan willen in het bedrijfsleven?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:35 schreef Modus het volgende:
[..]
Ja en dat verschil in output is een gevolg van het verschil in capaciteiten. Het 1 kan niet zonder het ander bestaan. Dan blijft volgens mij het punt staan, waarom de ene gratis verkregen capaciteit per definitie meer beloond zou moeten worden dan de andere. Dat is nu inherent aan het systeem. Ms klopt het systeem dan wel niet.
Dat is waar maar het hoeft niet voort te komen uit een meerderheid. Een algemeen waardeoordeel kan ook vanuit een deskundige elite voortkomen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En ik zeg dat dit nu juist een onzinnige argumentatie is.
Eat at joes, a million flys cannot be wrong, zeg maar.
Als we even niet kijken naar hoe het er uitziet, maar naar de concepten, of wat de voice over verteld,quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:41 schreef Boze_Appel het volgende:
Visies van de toekomst uit verleden zijn altijd geweldig.
Nee, dan wordt het niet algemeen gezien als..quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:47 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is waar maar het hoeft niet voort te komen uit een meerderheid. Een algemeen waardeoordeel kan ook vanuit een deskundige elite voortkomen.
Een "waardeoordeel" en "deskundige elite" zijn helaas wel subjectieve begrippen. Wat de één kwalitatief vindt, vindt de ander weer niet. Ik vind het NRC geen kwaliteitsblad, omdat ik het niveau van The Economist onderhand gewend ben. Remlof weer echter wel en wellicht hanteert hij andere referentiekaders.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:47 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is waar maar het hoeft niet voort te komen uit een meerderheid. Een algemeen waardeoordeel kan ook vanuit een deskundige elite voortkomen.
Heb je een opleiding tot manager gevolgd?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:29 schreef Zienswijze het volgende:
naar verwachting genereer ik aan het einde van m'n rit een positief rendement voor Nederland BV.
Klopt.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:43 schreef Voorschrift het volgende:
Natuurlijk klopt het systeem wel, je kan toch niet van ieder mens hetzelfde verwachten
Waarom niet?quote:en hetzelfde belonen?
Dat wil je alleen maar omdat het in het huidige systeem meer oplevert, het werkt niet andersom, het is niet zo dat (even los van welk systeem dan ook) stressvol werk (dat stressvol is ook weer inherent aan het huidige systeem) per definitie meer waard is dan minder stressvol werk.quote:Wat zijn dan nog de incentives om verder te gaan met wat je doet? Als ik hetzelfde zou verdienen als schoffelaar waarom zou ik dan een stressvol bestaan willen in het bedrijfsleven?
Nee.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:50 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Heb je een opleiding tot manager gevolgd?
Dat zeker.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan slaat dit stukje de spijker verdomt goed op de kop. Beter dan het gros van de toekomstvisies.
Ik heb ook eigenlijk helemaal geen zin aan utopische discussies.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:50 schreef Modus het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Waarom niet?
[..]
Dat wil je alleen maar omdat het in het huidige systeem meer oplevert, het werkt niet andersom, het is niet zo dat (even los van welk systeem dan ook) stressvol werk (dat stressvol is ook weer inherent aan het huidige systeem) per definitie meer waard is dan minder stressvol werk.
Binnen journalistiek Nederland worden de NRC en Volkskrant gezien als kwaliteitskranten, die mening weegt ietwat zwaarder dan jouw of remlof's persoonlijke mening. Maar het is inderdaad een kwestie van smaak dat zal ik niet ontkennen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een "waardeoordeel" en "deskundige elite" zijn helaas wel subjectieve begrippen. Wat de één kwalitatief vindt, vindt de ander weer niet. Ik vind het NRC geen kwaliteitsblad, omdat ik het niveau van de The Economist onderhand gewend ben. Remlof weer echter wel en wellicht hanteert hij andere referentiekaders.
Zienswijze is al een robot.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:50 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Heb je een opleiding tot manager gevolgd?
Binnen journalistiek Nederland ja. Hier komt je wederom met een subjectief waardeoordeel aanzetten. Om de waarde journalistiek Nederland te bepalen, moet je dat afzetten tegen de buitenlandse journalistiek. Het is maar net wat je als referentiekader hanteert.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:56 schreef Tem het volgende:
[..]
Binnen journalistiek Nederland worden de NRC en Volkskrant gezien als kwaliteitskranten, die mening weegt ietwat zwaarder dan jouw of remlof's persoonlijke mening. Maar het is inderdaad een kwestie van smaak dat zal ik niet ontkennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |