Een andere route tussen stavoren en hindelopen bedoel ik. En stavoren was de plek waar het ijs nog te dun was. Geen idee of dat nu nog steeds 1 van de grootste problemen is, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:39 schreef brother52 het volgende:
Stavoren alternatieve route?
Daar zullen ze sowieso langs moeten.
Dat slijt vanzelf. Ik schat dat we er ergens halverwege juni wel vanaf zullen zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:41 schreef noruas_ het volgende:
Jullie zitten nog steeds op de knmi site te f5-en? de koorts moet nog een beetje slijten geloof ik
Haha..ik doe het ook nog steeds inderdaad, uit ijdele hoop, gok ik.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat slijt vanzelf. Ik schat dat we er ergens halverwege juni wel vanaf zullen zijn.
Is het nu zo moeilijk te snappen dat er zondag gewoon niet genoeg ijs gaat liggen? Teringquote:Op woensdag 8 februari 2012 23:21 schreef Anno2012 het volgende:
Daarom hadden ze moeten wachten tot vrijdag. En met dooi kan ook geschaats worden. Het is niet zo dat het ijs meteen weg is. Kijk maar naar een elfstedentocht van tijdje terug.
ijsaangroei laat zich niet voorspellen, anders hadden ze maandag ook wel kunnen zeggen dat er woensdag niet genoeg ijs ligt.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:52 schreef Catbert het volgende:
[..]
Is het nu zo moeilijk te snappen dat er zondag gewoon niet genoeg ijs gaat liggen? Tering
Ijsgroei laat zich enorm goed voorspellen. Het is gewoon natuurkunde. Er kon in het uiterste geval 4 cm bijkomen en dat was niet genoeg. Klaar.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:58 schreef Maanvis het volgende:
ijsaangroei laat zich niet voorspellen, anders hadden ze maandag ook wel kunnen zeggen dat er woensdag niet genoeg ijs ligt.
Nee, er zijn te veel factoren die invloed hebben.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ijsgroei laat zich enorm goed voorspellen. Het is gewoon natuurkunde. Er kon in het uiterste geval 4 cm bijkomen en dat was niet genoeg. Klaar.
Heulemaal niet. Er zijn zoveel factoren op van invloed, dat laat zich absoluut niet raden.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ijsgroei laat zich enorm goed voorspellen. Het is gewoon natuurkunde. Er kon in het uiterste geval 4 cm bijkomen en dat was niet genoeg. Klaar.
Bel Gerrit Hiemstra even dat het weer voor een jaar vooruit ook gewoon te voorspellen is. Het is gewoon natuurkunde.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dan hadden we het vorige week al af kunnen lasten. Het is te afhankelijk van teveel factoren.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Weet je, als jullie het allemaal zoveel beter weten dan de meteorologen, ga dan lekker zelf een tocht organiseren. I'm out, tegen zoveel dom gelul kan ik niet op.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:02 schreef Doodloper het volgende:
Bel Gerrit Hiemstra even dat het weer voor een jaar vooruit ook gewoon te voorspellen is. Het is gewoon natuurkunde.
waarom hebben ze dan al niet maandag gezegd dat het niet door ging?quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Meteoroloog Hiemstra zei net nog dat ijsgroei enorm lastig te voorspellen, zeker voor een meteoroloog.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Weet je, als jullie het allemaal zoveel beter weten dan de meteorologen, ga dan lekker zelf een tocht organiseren. I'm out, tegen zoveel dom gelul kan ik niet op.
Omdat de weersvoorspellingen toen nog anders waren. Wat snap je niet? We krijgen in het BESTE geval elke nacht X graden vorst. Ze weten dat nu zeker want ze kunnen vrij goed bepalen wat de range is van de minimale temperatuur de komende dagen. Als ze uitgaan van de meest gunstige voorspellingen (dus niet de gemiddelden, de meest koude) komen ze uit op maximaal 4 centimeter ijsgroei. Maximaal, ervanuitgaande dat de condities verder goed zijn. Vandaag is op sommige plaatsen, ondanks dat het vroor, het ijs zelfs dunner geworden. Wat is hier niet aan te snappen?quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:05 schreef Maanvis het volgende:
waarom hebben ze dan al niet maandag gezegd dat het niet door ging?
Ze weten niet wat het exact gaat doen. Ze weten wel dat IN HET BESTE GEVAL er maximaal 4 centimeter bijkomt. Wat is hier niet aan te snappen?quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:07 schreef marcodej het volgende:
Meteoroloog Hiemstra zei net nog dat ijsgroei enorm lastig te voorspellen, zeker voor een meteoroloog.
Dat vind ik toch wel appart, precies waar ze het nodig hebben is het nu het koudst, zo het niet kunnen vanwege dat de bevroren wateren daar nog extra kou afgeven omdat nu dat sneeuw daaraf is gehaald ?quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:17 schreef Van_Poppel het volgende:
Inmiddels -10 in heel Friesland...
Ze halen ongeveer 0,00001% sneeuw weg en dat moet het verschil maken voor een heel gebied?quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:21 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dat vind ik toch wel appart, precies waar ze het nodig hebben is het nu het koudst, zo het niet kunnen vanwege dat de bevroren wateren daar nog extra kou afgeven omdat nu dat sneeuw daaraf is gehaald ?
Ja inderdaad, en buiten dat, je hebt gewoon nog serieus met vandaag nog 4 nachten met -10 graden vorst, ik weet niet, das toch best serieus , we praten wel makkelijk over -10 maar denk effe na, zovaak komt het niet voor.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:22 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Tsja, dit ziet heel meteorologisch Nederland al aankomen natuurlijk.
Die zogenaamde dooi waar ze het bij de persconferentie over hadden komt volgens de berekeningen ook pas op het moment dat de eventuele tocht allang weer voorbij is, namelijk de avond/nacht van zondag op maandag.
Men maakt gewoon weer precies dezelfde fout als in 1987 en 1996.
Ja weet ik veel, daarom vraag ik het ookquote:Op donderdag 9 februari 2012 00:25 schreef APK het volgende:
[..]
Ze halen ongeveer 0,00001% sneeuw weg en dat moet het verschil maken voor een heel gebied?
Ik ben blij dat iemand het met me eens is.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:25 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, en buiten dat, je hebt gewoon nog serieus met vandaag nog 4 nachten met -10 graden vorst, ik weet niet, das toch best serieus , we praten wel makkelijk over -10 maar denk effe na, zovaak komt het niet voor.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:17 schreef Van_Poppel het volgende:
Inmiddels -10 in heel Friesland...
Die eerste dag dooi lijkt me niet zon groot probleem. Dan kan er nog best gereden worden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:22 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Tsja, dit ziet heel meteorologisch Nederland al aankomen natuurlijk.
Die zogenaamde dooi waar ze het bij de persconferentie over hadden komt volgens de berekeningen ook pas op het moment dat de eventuele tocht allang weer voorbij is, namelijk de avond/nacht van zondag op maandag.
Men maakt gewoon weer precies dezelfde fout als in 1987 en 1996.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |