ditquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:08 schreef 2cv het volgende:
De banden (het rubber dan) kan wel verhard zijn. En in het ergste geval kan het stalen karkas roestig zijn waardoor dat breekt.
Misschien maar goed dat het ding niet harder kan dan 80-85 ...
leeftijdquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:21 schreef Oksel het volgende:
Hij heeft hiervoor altijd binnen gestaan..
Hoe weet ik of het rubber verhard is?
banden boer, Ford dealer, en elke andere garagequote:Op woensdag 8 februari 2012 20:26 schreef Stokstaart het volgende:
Waar kan hij nieuwe banden kopen dan?
Je vergeet de sloperijquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
banden boer, Ford dealer, en elke andere garage
Per stuk x5quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:59 schreef Oksel het volgende:
Kutzooi. Ben ik met 80 EUR klaar? 185R14C.
dan moet dat makkelijk lukkenquote:
staat op de band, maar ik denk met het hoge gewicht ongeveer 3 a 3,2 barquote:
Niet bij personen auto'squote:Op woensdag 8 februari 2012 21:02 schreef densmee het volgende:
[..]
staat op de band, maar ik denk met het hoge gewicht ongeveer 3 a 3,2 bar
Maat is het zelfde dus zou moeten passenquote:Op woensdag 8 februari 2012 21:03 schreef Oksel het volgende:
Past zoiets bijv?
OPRUIMING: Te koop 4 stuks izgst verkerende BESTELBUSBANDEN in de maat 185R14C 8PR 104/102H met nog 8/10 mm
Maat is het zelfde.. 150 EUR.
En over 2 jaar weer afkeur ivm scheuren. Druk er nieuwe onder ben je,er afquote:Op woensdag 8 februari 2012 21:08 schreef Oksel het volgende:
Nouja, ik overleg qua band wel ff, en koop dan een 2e handje. Rij er toch max. 10000 / jaar mee.
dat zou de eerste auto zijn waar van ik hoor dat iemand zulke banden er onder zet, omdat het vroegah zo was ... gezien de prijsquote:Op woensdag 8 februari 2012 21:19 schreef densmee het volgende:
zijn het toevallig toch geen nieuwe banden met een oldtimer profiel?
http://www.oldtimerbv.nl/tableaux/index.php?pageId=114&itemId=363
Maw wat is de dotcode
Geen schande, banden zijn ook niet het eerste waar ik op let.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:00 schreef Oksel het volgende:
Frustrerende is.. ik heb al 3 mensen met kennis van auto's ernaar laten kijken, geen enkele die me daarop wees.
dan heb je nog maar heel weinig oldtimers gezienquote:Op woensdag 8 februari 2012 21:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
dat zou de eerste auto zijn waar van ik hoor dat iemand zulke banden er onder zet, omdat het vroegah zo was ... gezien de prijs
Ja, ik ook.. te grote overbrenging, en hij slipt. Maar hij koppelt verder bijzonder goed.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:59 schreef powerflux het volgende:
je zegt: meer toeren, niet meer snelheid.
dan denk ik automatisch: koppeling slipt.
verder lijkt me 130 echt bizar hard voor zo'n camper..
quote:The engines used in the UK were the Essex V4 for the petrol-engined version in 1.7 L and 2.0 L capacities. By using relatively short V-4 engines Ford were able to minimise the additional length necessitated to place the engine ahead of the driver.[15] Another popular development under the bonnet was the equipping of the van with an alternator at time when the UK market competitors expected buyers to be content with a dynamo.[15] A 43 bhp (32 kW) diesel engine sourced from Perkins was also offered. As this engine was too long to fit under the Transit's stubby nose, the diesel version featured a longer bonnet. The underpowered Perkins proved unpopular, and was replaced by Ford's own "York" unit in 1974. For mainland Europe the Transit had the German Ford Taunus V4 engine in Cologne 1.7- or Essex 2.0-litre versions. The diesel version's long nose front was also used to accommodate the Ford 3.0-litre V6 in vans supplied to police and ambulance services. In Australia, the long-nose diesel front was used to accommodate an inline 6-cylinder engine derived from the Ford Falcon.
Als ik het goed lees hadden die V6 uitvoeringen een langere neus, dus als het daarbij echt om de neus zelf gaat en dus niet gewoon een uitstulping in de grille dan gaat dat dus niet passen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:13 schreef Oksel het volgende:
Er zijn dus versies met een V6 3.0 liter motor.
Lijkt me niet eenvoudig 'even' een andere motor er in te lepelen, helaas.
Nouja, hopelijk gaat deze motor gewoon weer netjes lopen, dan rijdt hij minimaal 100 - 110, da's okay. Eerst zelf de basis vervangen, en bij een lokale knutselaar de vloeistoffen laten vervangen. Op MP setje banden (als deze echt zo oud zijn..)..
dat klopt, maar als het dat blijkt te zijn heeft het ook geen zin om te gaan zoeken naar verschillen in overbrengverhoudingen etc. Dan is het gewoon 'jammer dan' en dan weet je waar je aan toe bent.quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:25 schreef Oksel het volgende:
Ik heb nog helemaal niets gemeten. Als de compressie niet goed is moet je zuigerveren / pakkingen vervangen toch? Dat is dus eigenlijk een complete revisie. Dan moet de motor eruit, etc. etc. Hoop werk / geld.
Oeh, dat is stevig. Dat verbruik, en die lage snelheid.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:21 schreef Bo_Sneger het volgende:
Heb ook zo'n ding gehad, maar dan als 2.0 in paardenwagen-uitvoering. Na heel lang accelereren haalde hij 100 km/h (bij een verbruik van 1 op 3 trouwens, maar dit terzijde).
modernere carburateurquote:Op donderdag 9 februari 2012 21:36 schreef Oksel het volgende:
Ik hoop het 2cv..ik hoop het
Ik ben erg benieuwd wat het verbruik gaat zijn als je gewoon 100-110 rijdt.. is 1op8 haalbaar? V4, 1700cc.
Want? Natuurlijk zijn ze niet 1:1 vergelijkbaar, maar ze zijn grofweg even groot, die sprinter is veel gestroomlijnder en dat stadsverkeer weegt niet al te zwaar mee omdat je in de praktijk met zo'n camper gewoon vol gas op de snelweg rijdt. Maar het is wel een indicatie dat die 1:8 met die camper bijna niet zal lukken.quote:
Motorsteunen van Diesel, kabelboom is zowiezo 3x niks, hooguit Stopklep, gloeispiralen en startmotor.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:28 schreef Oksel het volgende:
En past dat zomaar? Het is een 4-bak (plus de achteruit dan).
[ afbeelding ]
dit dusquote:Op woensdag 8 februari 2012 19:52 schreef 2cv het volgende:
Eerst dat ding een grote beurt geven. Alle vloeistoffen (heeft dat ding achterwielaandrijving? Zo ja: de olie in het achterste differentieel niet vergeten) en filters vervangen, kleppen stellen, ontsteking stellen en slijtage-delen vervangen (bougies, distributieriem, bougiekabels, etc. etc.).
Dan eens verder kijken.
1 je moet herkeuren dat is prijzig. vooral als er een geluidsmeting gedaan moet worden.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:38 schreef Oksel het volgende:
Op marktplaats staan verschillende V6 Granada motoren die er dus zo in kunnen. Nu de vraag of ik er meteen en V6 in gooi, of dat ik eerst ga proberen die V4 netjes te laten lopen.
Of een V6 en dan ombouwen naar LPG. Maar dat zal in totaal weer een duur geintje worden.
dat goedje maakt je olie dikkerquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:08 schreef 2cv het volgende:
VerstandigZelfs met een lage compressie schijnt er een mogelijkheid te zijn die goedkoop is en soms helpt om de compressie weer op te krikken: een speciaal goedje door de motorolie gooien en dat zou dan vuil bij je zuigerveren weg moeten spoelen waardoor die weer beter afdichten. Maarja, dan moet het wel daaraan liggen ...
Welke mensenquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:10 schreef Turquaz52 het volgende:
Oksel, laat mensen praten, je hebt een focking vette bak gekocht..![]()
![]()
hij probeert zich te vereenzelvigen met ts. daarom projecteert hij zijn ervaringen op die van ts - alleen is dat wat misplaatstquote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Welke mensen? Ik zie eigenlijk alleen maar enthousiastelingen.
Toffe camper om te zien iig. Jammer dat er het een en ander aan mankeert. Hopelijk weet je dat vlug (en goeikoop) op te lossen.
Fototje faalt...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:40 schreef Oksel het volgende:
Nou, ik heb net op Marktplaats een spoiler en vette sideskirts gekocht.
[ afbeelding ]
Dat is het streven.
Het kan altijd slechter..
[ http://img375.imageshack.us/img375/4654/272fordtransit1978.jpg (copy/paste deze link) ]
Verkeerde modelquote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:40 schreef Oksel het volgende:
Nou, ik heb net op Marktplaats een spoiler en vette sideskirts gekocht.
[ afbeelding ]
Dat is het streven.
Het kan altijd slechter..
[ http://img375.imageshack.us/img375/4654/272fordtransit1978.jpg (copy/paste deze link) ]
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:29 schreef JerryLee het volgende:
![]()
109.435 km in zijn 1
164.153 km in zijn 2
215.652 km in zijn 3
265.541 km in zijn 4
315.431 km in zijn 5
Ik heb even het wetboek voor je nageplozen en het woord 'hip' mag gewoon gebruikt worden.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
die tweede he, noem het ratlook en je bent helemaal hip (mag hip nog als woord)).
quote:Op zondag 12 februari 2012 13:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb even het wetboek voor je nageplozen en het woord 'hip' mag gewoon gebruikt worden.
zijn geen mooie waardes, dat weetje hoop ik?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:00 schreef Oksel het volgende:
Compressie:
1: 9,5
2: 8,5
3: 9,25
4: 8,5
Gemeten bij warmte motor.
Gedaan:
- Alle vloeistoffen nieuw
- Alle filters nieuw
- Bougies / contactpuntjes / rotor / verdeelkap
- Kleppen stellen
- Remmen testen
- 5 nieuwe banden besteld
Ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn over paar dagen
quote:Hartelijk dank dat u zich heeft aangemeld voor:
WegenwachtŽ Europa Service
Met Vervangende Auto Service Buitenland
Aanvullende dekking
Kampeerauto Service Buitenland
Nu is het dus tijd om al die ontstekingsdingen en onderhoudsdingen te doen. Vervolgens een beetje losrijden en dan eens verder zien.quote:
wat is er niet goed aan de compressie dan ?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
zijn geen mooie waardes, dat weetje hoop ik?
TS heeft toch rond de 9B, prima dusquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Wtf.. Gemiddeld hoort een benzine motor tussen de 9 en 12 te hebben en diesels het dubbele..
Kan ook mee te maken hebben met het verouderd techniek..
voor een BMW niet nee...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
zijn geen mooie waardes, dat weetje hoop ik?
dat is vrij simpel te verklarenquote:Op maandag 20 februari 2012 19:26 schreef Oksel het volgende:
En nu je het over BMW hebt, morgen met mijn eigen 1-serie met 150pk terug naar de chiptuner, hij loopt niet harder dan 190 op de GPS, voorheen liep hij 200. Hij stopt gewoon bij 190, en neemt gas terug tot 160.
thermostaat niet kapot?quote:Op maandag 20 februari 2012 19:25 schreef Oksel het volgende:
Oh; de temperatuursensor werkt niet meer, dat is wel belangrijk.
Hebben hem een uur aan de computer gehad.. Tunex.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
dat is vrij simpel te verklaren
dat zijn de beunhazen tuners, die zeten een weerstandje op de singaal draden, zodat de PCM meer gaat inspuiten, kom je in de hogere snelheden cq toeren, dan is de PCM aan het einde van zn bereik, en stop hij er mee
Kachel wordt warm, koelvloeistof is ook goed.. dus of de kabel is kapot, of de sensor werkt niet meer. Ofzo.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
thermostaat niet kapot?
wordt de kachel wel warm ?
koelvloeistof peil in orde?
If it aint broke....quote:Op maandag 20 februari 2012 17:42 schreef Oksel het volgende:
Nieuwe banden zijn besteld.
Moet er nog iets gebeuren met de carburateur? Of werkt die gewoon..
Matig advies aangezien het ding dan ook weer afgesteld moet worden. En ik heb het idee dat TS daar geen ervaring mee heeft.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:30 schreef junkiexp het volgende:
[..]
If it aint broke....
Als je het ziet zetten kan je de carb uit elkaar halen, schoonmaken en weer in elkaar zetten.
Maar dan heb je wel een revisiesetje nodig waar de juist pakkingen inzitten.
Daarom zei ik ook dat als het goed werkt je er niet aan moet zitten.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:43 schreef 2cv het volgende:
[..]
Matig advies aangezien het ding dan ook weer afgesteld moet worden. En ik heb het idee dat TS daar geen ervaring mee heeft.
je hebt het over een oud v-4 tje hoor, dan zijn het heel mooie waardesquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Wtf.. Gemiddeld hoort een benzine motor tussen de 9 en 12 te hebben en diesels het dubbele..
Kan ook mee te maken hebben met het verouderd techniek..
http://www.baconsdozen.co.uk/motorhome/essexengine.htmquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Wtf.. Gemiddeld hoort een benzine motor tussen de 9 en 12 te hebben en diesels het dubbele..
Kan ook mee te maken hebben met het verouderd techniek..
Misschien staat de distributie niet op tijd, dat scheelt ook vermogen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:17 schreef Oksel het volgende:
Hij loopt nu 95![]()
Distri wordt nog vervangen, oliefilter ook nog. Dus morgen ophalen.
Vind eigenlijk dat hij 110 moet lopen, gewoon uit veiligheid. Wellicht dat ik met m'n pa nog wat ga proberen aan de ontstekingstijd ofzo, of wellicht een lichte tuning.
Van ander forum. 1:5 is wel pijnlijk..quote:ik heb een V4 met 2L benzine gehad, die liep 1 : 5
als je met deze motor op gas gaat rijden 1 : 4, moeten er andere kleppen en zittingen in (dure grap)
advies; zoek een goede gebruikte dieselmotor, rendament hoger en groter koppel
wel opnieuw laten keuren i.v.m. brandstof wijziging
Hanno
Nee dat gaat geen verschil maken.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:22 schreef Oksel het volgende:
Wat kun je veranderen aan zo'n motor, waardoor hij wat meer pit krijgt? De brandstofpomp? Ik denk met 10-15pk meer, dat je al een eind komt..
mijn camper weegt ook 1700kg en heeft 55pk en doet makkelijk 110kmhquote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:11 schreef Oksel het volgende:
73pk.. dat is niet eens slecht. Als daar nog 65pk van over is, kan die best een 1700kg auto trekken. Hij's niet zo heel zwaar, vind ik.. 1700kg.
voor 1000 heb je een 2ehands motor... met miscchien ook kwaaltjes.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:30 schreef Oksel het volgende:
Stel je doet 7500km.. dat is 1500 liter benzine, tegen 1,60 EUR, met de huidige motor. Kost je 2400 EUR.
Nu doe je dezelfde km's met een diesel, die 1:8 doet. Dan heb je 950 liter nodig, tegen 1,30 EUR. Dat is 1250 EUR.
Kortom, als een nieuwe motor je 1000 EUR kost heb je 'm er in 1 jaar al uit.
dan loopt mijn luchtgekoelde nog zuiningerquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:28 schreef Oksel het volgende:
Net opgehaald, hij loopt als een zonnetje, en hij trekt echt goed op. Hij zit snel op de 60, dan in z'n 3 even door naar de 80, schakelen naar z'n 4.. en het is over. Die 4 doet echt niets. De koppeling is top, dat is het probleem niet. Hij gaat wel van 60 naar 80 in z'n 4 trouwens, en dan heeeeeeeeeeel langzaam met plankgas naar de 90. Maar dan is het echt klaar.
Als hij echt 1 op 5 loopt dan gaat er zeer snel een diesel in. Die heb ik dan in een jaar terugverdiend.
denk dat je dan met zn luchtweerstand en zo idd aan zn max zitquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:28 schreef Oksel het volgende:
Net opgehaald, hij loopt als een zonnetje, en hij trekt echt goed op. Hij zit snel op de 60, dan in z'n 3 even door naar de 80, schakelen naar z'n 4.. en het is over. Die 4 doet echt niets. De koppeling is top, dat is het probleem niet. Hij gaat wel van 60 naar 80 in z'n 4 trouwens, en dan heeeeeeeeeeel langzaam met plankgas naar de 90. Maar dan is het echt klaar.
Als hij echt 1 op 5 loopt dan gaat er zeer snel een diesel in. Die heb ik dan in een jaar terugverdiend.
Of ik koop er gewoon nog 1, zet de motor om, knap de andere licht op, en verkoop hem weer.quote:type: Aangeboden
datum: 22/02 2012 -- 14:18
omschrijving: ik bied aan ford transit camper opknapper diesel wegenbelastingvrij dubbellucht achteras zonnecel op dak zithoekje ontbreekt keuken compleet leuke camper voor hobbyist
prijs: 1400 euro
Nieuwe kopen en heel snel wisselen.quote:Op zondag 26 februari 2012 18:17 schreef Oksel het volgende:
Gisteren de hele dag geklust. Hij heeft de afgelopen 10 maanden buiten gestaan, godzijdank staat hij nu binnen. Op 2 plekken vochtig. Verder werkt nu alle electra, en hebben we ontdekt dat de temp. sensor in het blok kapot is. Maar als je 'm eruit draait, loopt je koelvloeistof eruit..
Grappenmakerquote:Op zondag 26 februari 2012 21:23 schreef Oksel het volgende:
Ik had al bedacht gewoon de bus op z'n kant te zetten. Dan loopt het er namelijk ook niet uit..
als je een hulpje hebt die even zn duim voor het gaatje houdt (a'la hans brinkers)quote:Op zondag 26 februari 2012 18:40 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nieuwe kopen en heel snel wisselen.
Los draaien, en meteen de nieuwe erin.
Heb ik ook wel eens gedaan, er loopt niet gek veel koelvloeistof uit.
Beetje skills en je kan het zelfquote:Op maandag 27 februari 2012 07:32 schreef sijs het volgende:
[..]
als je een hulpje hebt die even zn duim voor het gaatje houdt (a'la hans brinkers)
loopt er helemaal niet veel vloeistof uit...
deze ;?quote:Op maandag 27 februari 2012 20:14 schreef Oksel het volgende:
Hulpje.
Zo'n tempsensor hebben ze niet bij de lokale parts-boer. Wel bij de Ford dealer. 40 EUR. Beh.
lang laden danquote:Op zondag 18 maart 2012 11:48 schreef Resistor het volgende:
Leeglopende accu is makkelijk te controleren: Als je het idee hebt dat het minder dan 10A lekstroom is kan je 1 van de polen lostrekken en er een multimeter (op de 10A-stand) tussen hangen.
Iedere keer een zekering er uit trekken, en als de stroom stopt weet je achter welke zekering je moet zoeken.
Of gewoon een rotte accu.
En 2 accu's is trouwens wel genoeg, 1 startaccu waar je verder niets op aansluit (ook de radio even aan de andere accu hangen), 1 'huishoud'accu welke je bij kan laden met het zonnepaneel.
setquote:
Nou... echt een bak waarmee je naar een Oostblokland op vakantie gaat.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:04 schreef Oksel het volgende:
Lang leve Google Cache..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de 4 banden zijn in topstaat. Geen kraakje, geen scheurtje, gloednieuw. Dus dat is grote onzin
Thanks!quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:48 schreef JerryLee het volgende:
[..]
set
je hebt er namelijk 2 nodig .
http://www.ecp-auto-onder(...)78/motor/cilinderkop
rechts onder
Ze zijn er ook in siliconenrubber ,dus opnieuw te gebruiken in tegenstelling tot de kurken versie
http://autos.groups.yahoo.com/group/vSAAB/message/33524
Nou, aangezien ik erg weinig kennis heb post ik alles wat kapot gaat hier. Dus je zegt 't maar..quote:Op zondag 8 april 2012 13:02 schreef Anne het volgende:
TS, gaan we er een projecttopic van maken?Want dan tover ik hem even om.
motor is eenderquote:Op maandag 9 april 2012 16:01 schreef Oksel het volgende:
[..]
Thanks!
Kan ik die gewoon in m'n Fordje plakken?
Slang erin, eraan zuigen en leeg laten lopen. Wet van communicerende vaten.quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:47 schreef Oksel het volgende:
Kut kut KUT kut KUT.
Watertank- en benzinetankdop zitten naast elkaar.. je raadt het al.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heb 'm al redelijk leeg gekregen door 't trucje met de slang. Maar ik weet dus niet hoeveel water er nog inzit. Denk erover de tank te demonteren.. of wellicht ergens een 12V pompje te kopen (ruitenwisserpompje?).
Iemand advies?
Yepquote:Op woensdag 18 april 2012 14:32 schreef Turquaz52 het volgende:
Voor het zelfde geldt heeft hij geen pomp in de tank maar eentje die mechanisch aangedreven is door de nokkenas ofzo.. i dunno, maar als je wel een pomp hebt in de tank dan gewoon daar 12volt op pleuren en zo alles er uit pompen.
Dan zou ik het overhevelen. De benzineslang VOOR de pomp loshalen, een lange(re) slang er aan vast maken (aan de orginele benzineslang) en het dan in een emmer ofzo laten lopen die op de grond staat.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:35 schreef Oksel het volgende:
Kan toch gewoon met de startmotor de mechanische pomp aandrijven, en daarmee de tank leegpompen?
Dan moet je echt een stumpert zijn om dat voor elkaar te krijgen..quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:04 schreef 2cv het volgende:
Tegelijkertijd met benzine en startkabels klooien is niet verstandig. Dan is er n.l. een kans dat de brandweer alles weer nat komt maken.
Hoe groot is de kans..?quote:
Tadumquote:Op maandag 9 april 2012 16:03 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nou, aangezien ik erg weinig kennis heb post ik alles wat kapot gaat hier. Dus je zegt 't maar..
Alternatief ?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:36 schreef Oksel het volgende:
Twijfel erover of ik deze winter de voorkant demonteer, schuur, opvul en lak.. de plekken zijn toch wel erg slecht helaas.
let wel op dat je bij het 12 volt systeem voldoende dikke draad gebruikt.. er loop nl een hogere stroom door, ook je aansluitingen moet goed contact maken, anders krijg je daar warmteontwikkeling (overgangsweerstand)quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:36 schreef Oksel het volgende:
Ik mik er altijd lood bij in!
En het waterprobleem is opgelost. Gewoon leeggepompt.
Vandaag de camper weggebracht, wordt een zonnepaneel van 240 Wattpiek op gemonteerd..Omvormer zal morgen binnen komen.
Dan waterpompjes eruit halen, en kijken of ze werken. En elektra goed aanleggen. Dan is't wel beetje klaar. Twijfel erover of ik deze winter de voorkant demonteer, schuur, opvul en lak.. de plekken zijn toch wel erg slecht helaas.
Regel het blok en ruimte, woon je in de buurt van Limburg, dan wil ik je wel een helpende hand bieden..quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:35 schreef Oksel het volgende:
Ja, alleen waar haal ik a) een ander blok vandaan wat goed / betaalbaar is, en b) wie gaat 't doen voor me.
Wil d'r een diesel in. Moet ik een blok hebben uit een MKII ofzo.
Ik heb ook een Tukker vriend..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:03 schreef Oksel het volgende:
Tof.Alleen woon in Twente.
Moet eerst een geschikt blok vinden.. maargoed, een diesel betekent ook een andere bak plus alles anders volgens mij.
Er hangt een kat aan je bumper..quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:00 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zat net te kijken, da's goedkoper dan hurenquote:Op maandag 10 september 2012 13:46 schreef Mikkie het volgende:
Wel een leipe ruilcamper heb je gekregen van de ANWB
Tja. Omdat ik er geen verstand van heb. En me dit wel wat leek..quote:Op zondag 16 september 2012 18:02 schreef ovhees het volgende:
Waarom een zeldzame 2.0 V6?
Pak dan gelijk een 2.8, die zijn er ook met geharde klepzittingen, zodat je op loodvrij kan rijden.
Nu heb je een motor die wel erg mooi loopt, maar nauwelijks meer vermogen.
(2.0, 2.3, 2.8 zijn hetzelfde, alleen de slag en boring verschilt)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |