abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108213748
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Wtf.. Gemiddeld hoort een benzine motor tussen de 9 en 12 te hebben en diesels het dubbele..

Kan ook mee te maken hebben met het verouderd techniek.. :)
je hebt het over een oud v-4 tje hoor, dan zijn het heel mooie waardes
pi_108216083
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Wtf.. Gemiddeld hoort een benzine motor tussen de 9 en 12 te hebben en diesels het dubbele..

Kan ook mee te maken hebben met het verouderd techniek.. :)
http://www.baconsdozen.co.uk/motorhome/essexengine.htm

Engines were available in low compression form (7.7 to 1) and high 9.1 to 1 for the smaller unit and 8.9 to 1 for the larger.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_108217067
73pk.. dat is niet eens slecht. Als daar nog 65pk van over is, kan die best een 1700kg auto trekken. Hij's niet zo heel zwaar, vind ik.. 1700kg.
pi_108234558
Hij loopt nu 95 :)

Distri wordt nog vervangen, oliefilter ook nog. Dus morgen ophalen.

Vind eigenlijk dat hij 110 moet lopen, gewoon uit veiligheid. Wellicht dat ik met m'n pa nog wat ga proberen aan de ontstekingstijd ofzo, of wellicht een lichte tuning.
pi_108234607
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:17 schreef Oksel het volgende:
Hij loopt nu 95 :)

Distri wordt nog vervangen, oliefilter ook nog. Dus morgen ophalen.

Vind eigenlijk dat hij 110 moet lopen, gewoon uit veiligheid. Wellicht dat ik met m'n pa nog wat ga proberen aan de ontstekingstijd ofzo, of wellicht een lichte tuning.
Misschien staat de distributie niet op tijd, dat scheelt ook vermogen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108234784
Wat kun je veranderen aan zo'n motor, waardoor hij wat meer pit krijgt? De brandstofpomp? Ik denk met 10-15pk meer, dat je al een eind komt..
pi_108234940
quote:
ik heb een V4 met 2L benzine gehad, die liep 1 : 5
als je met deze motor op gas gaat rijden 1 : 4, moeten er andere kleppen en zittingen in (dure grap)
advies; zoek een goede gebruikte dieselmotor, rendament hoger en groter koppel
wel opnieuw laten keuren i.v.m. brandstof wijziging
Hanno
Van ander forum. 1:5 is wel pijnlijk..

Alleen ben ik nog geen dieselmotor tegengekomen die er simpelweg in kan.
pi_108235067
Stel je doet 7500km.. dat is 1500 liter benzine, tegen 1,60 EUR, met de huidige motor. Kost je 2400 EUR.

Nu doe je dezelfde km's met een diesel, die 1:8 doet. Dan heb je 950 liter nodig, tegen 1,30 EUR. Dat is 1250 EUR.

Kortom, als een nieuwe motor je 1000 EUR kost heb je 'm er in 1 jaar al uit.
pi_108235605
Of op gas, alleen je kan niet overal gas krijgen. En gas inbouwen is ook niet goedkoop, plus grote tank erin.
pi_108236031
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:22 schreef Oksel het volgende:
Wat kun je veranderen aan zo'n motor, waardoor hij wat meer pit krijgt? De brandstofpomp? Ik denk met 10-15pk meer, dat je al een eind komt..
Nee dat gaat geen verschil maken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108237117
Die plant die op de foto's staat.. op pagina 1.. herkennen jullie 'm?



8-) :7
pi_108241289
Geen hotlinken toegestaan ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_108241463
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 22:23:09 #164
53151 T42
Pinball Wizard
pi_108244030
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 10:11 schreef Oksel het volgende:
73pk.. dat is niet eens slecht. Als daar nog 65pk van over is, kan die best een 1700kg auto trekken. Hij's niet zo heel zwaar, vind ik.. 1700kg.
mijn camper weegt ook 1700kg en heeft 55pk en doet makkelijk 110kmh
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:30 schreef Oksel het volgende:
Stel je doet 7500km.. dat is 1500 liter benzine, tegen 1,60 EUR, met de huidige motor. Kost je 2400 EUR.

Nu doe je dezelfde km's met een diesel, die 1:8 doet. Dan heb je 950 liter nodig, tegen 1,30 EUR. Dat is 1250 EUR.

Kortom, als een nieuwe motor je 1000 EUR kost heb je 'm er in 1 jaar al uit.
voor 1000 heb je een 2ehands motor... met miscchien ook kwaaltjes.
LPG kun je misschien niet overal krijgen maar dan kun je nog altijd op benzine rijden voor nood.
pi_108244313
Net opgehaald, hij loopt als een zonnetje, en hij trekt echt goed op. Hij zit snel op de 60, dan in z'n 3 even door naar de 80, schakelen naar z'n 4.. en het is over. Die 4 doet echt niets. De koppeling is top, dat is het probleem niet. Hij gaat wel van 60 naar 80 in z'n 4 trouwens, en dan heeeeeeeeeeel langzaam met plankgas naar de 90. Maar dan is het echt klaar.

Als hij echt 1 op 5 loopt dan gaat er zeer snel een diesel in. Die heb ik dan in een jaar terugverdiend.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 22:41:30 #166
53151 T42
Pinball Wizard
pi_108244951
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:28 schreef Oksel het volgende:
Net opgehaald, hij loopt als een zonnetje, en hij trekt echt goed op. Hij zit snel op de 60, dan in z'n 3 even door naar de 80, schakelen naar z'n 4.. en het is over. Die 4 doet echt niets. De koppeling is top, dat is het probleem niet. Hij gaat wel van 60 naar 80 in z'n 4 trouwens, en dan heeeeeeeeeeel langzaam met plankgas naar de 90. Maar dan is het echt klaar.

Als hij echt 1 op 5 loopt dan gaat er zeer snel een diesel in. Die heb ik dan in een jaar terugverdiend.
dan loopt mijn luchtgekoelde nog zuininger :P 1:10 en die vind ik al zuipen. meer dan zijn baasje.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 22:42:39 #167
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_108245005
Ik heb inhoudelijk niks te melden, maar wat een gaaf topic om te lezen. Een hobby mag geld kosten en daar zit het probleem volgens mij niet bij TS, dus kan ik Oksel alleen maar heel veelplezier wensen met onthaastende vakanties!
pi_108249094
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:28 schreef Oksel het volgende:
Net opgehaald, hij loopt als een zonnetje, en hij trekt echt goed op. Hij zit snel op de 60, dan in z'n 3 even door naar de 80, schakelen naar z'n 4.. en het is over. Die 4 doet echt niets. De koppeling is top, dat is het probleem niet. Hij gaat wel van 60 naar 80 in z'n 4 trouwens, en dan heeeeeeeeeeel langzaam met plankgas naar de 90. Maar dan is het echt klaar.

Als hij echt 1 op 5 loopt dan gaat er zeer snel een diesel in. Die heb ik dan in een jaar terugverdiend.
denk dat je dan met zn luchtweerstand en zo idd aan zn max zit
diesel kan wel, maar zoals ik al eerder aangaf, dan moet je er een dieselneus en een andere vooras/motorsteunen en radiator inzetten..redelijk ingrijpend maar wel te doen

gas betekend je kop aanpassen, -geharde klepzittingen-maar nog belangrijker..omdat je gas niet op het originele kenteken staat wordt hij bij keuring gemeten volgens de uitstoot normen 2012, en dat redt je motor simpelweg niet

nb houd je er wel rekening mee dat je bij tanken loodvervanger toevoegt?
deze oude motoren hebben dat nog nodig, zij mogen niet op ongelode benzine draaien ivm smering van je klepzittingen
pi_108251497
Zou er eventueel een ontstekingsvervroeger op kunnen zitten die kapot is?
pi_108272135
Er kan een diesel in zonder neusverlenging, de fan wordt vervangen door een elektronische, en dan past het net. Geen andere motorsteunen / as, wel andere radiator, bak en motor.

Gas vind ik niet aantrekkelijk, is niet overal goed verkrijgbaar, en teveel aanpassingen voor de winst. Bij het tanken gaat er inderdaad loodvervanger bij.

Vandaag nieuwe banden erop laten zetten, de oude waren 18 jaar oud.. :X 1994. Geen scheurtje, en keurig profiel. Binnen gestaan dus. Verder was het bandencentrum verbaasd over hoe hard de onderkant is. Echt helemaal gaaf. Ook geen speling op de stuurinrichting, de remmen voor en achter doen beiden 3000nM, voor een verschil tussen de remmen van 1%, achter van 2%. Dat is ook verbazingwekkend goed.

Goed, met de nieuwe banden (4,5 bar achter, 4 bar voor) loopt hij redelijk makkelijk 85-90, achter een vrachtwagen aan gaat net.

Ik kijk het verbruik even aan, en zoek ondertussen door naar een complete dieselmotor :)
pi_108272192
Banden gaan op marktplaats, zijn nog mooi voor onder een aanhanger.
pi_108272792
quote:
type: Aangeboden
datum: 22/02 2012 -- 14:18
omschrijving: ik bied aan ford transit camper opknapper diesel wegenbelastingvrij dubbellucht achteras zonnecel op dak zithoekje ontbreekt keuken compleet leuke camper voor hobbyist
prijs: 1400 euro
Of ik koop er gewoon nog 1, zet de motor om, knap de andere licht op, en verkoop hem weer.
pi_108274844
Haha, die vent van die andere camper belde net. Heeft een MK1 te koop staan, met een 1900CC diesel motor erin, 60.000km heeft die gelopen. Is een veel zwaardere (dubbellucht), en loopt 110-120 met die diesel, verbruik 1:7-1:8.

Koop ik hem voor 1400 EUR, moet ik hem ophalen, motor omzetten, en weer verkopen. Wellicht nog wat opknappen, APK'tje erop, en op Marktplaats..
  † In Memoriam † woensdag 22 februari 2012 @ 22:57:11 #174
25682 2cv
Niet subtiel
pi_108284987
Of je verkoopt je huidige en gaat voor die diesel.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_108290655
Ook een optie, alleen dan heb je de kans dat er weer heeeeeeeeel veel aan moet gebeuren. Nieuwe banden, motorrevisie, slechte koppeling, en de binnenkant is sowieso niet zo netjes. Vanmiddag kijken. 1 op 5/6 met een benzine is me echt te gek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')