je hebt het over een oud v-4 tje hoor, dan zijn het heel mooie waardesquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Wtf.. Gemiddeld hoort een benzine motor tussen de 9 en 12 te hebben en diesels het dubbele..
Kan ook mee te maken hebben met het verouderd techniek..
http://www.baconsdozen.co.uk/motorhome/essexengine.htmquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Wtf.. Gemiddeld hoort een benzine motor tussen de 9 en 12 te hebben en diesels het dubbele..
Kan ook mee te maken hebben met het verouderd techniek..
Misschien staat de distributie niet op tijd, dat scheelt ook vermogen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:17 schreef Oksel het volgende:
Hij loopt nu 95![]()
Distri wordt nog vervangen, oliefilter ook nog. Dus morgen ophalen.
Vind eigenlijk dat hij 110 moet lopen, gewoon uit veiligheid. Wellicht dat ik met m'n pa nog wat ga proberen aan de ontstekingstijd ofzo, of wellicht een lichte tuning.
Van ander forum. 1:5 is wel pijnlijk..quote:ik heb een V4 met 2L benzine gehad, die liep 1 : 5
als je met deze motor op gas gaat rijden 1 : 4, moeten er andere kleppen en zittingen in (dure grap)
advies; zoek een goede gebruikte dieselmotor, rendament hoger en groter koppel
wel opnieuw laten keuren i.v.m. brandstof wijziging
Hanno
Nee dat gaat geen verschil maken.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:22 schreef Oksel het volgende:
Wat kun je veranderen aan zo'n motor, waardoor hij wat meer pit krijgt? De brandstofpomp? Ik denk met 10-15pk meer, dat je al een eind komt..
mijn camper weegt ook 1700kg en heeft 55pk en doet makkelijk 110kmhquote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:11 schreef Oksel het volgende:
73pk.. dat is niet eens slecht. Als daar nog 65pk van over is, kan die best een 1700kg auto trekken. Hij's niet zo heel zwaar, vind ik.. 1700kg.
voor 1000 heb je een 2ehands motor... met miscchien ook kwaaltjes.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:30 schreef Oksel het volgende:
Stel je doet 7500km.. dat is 1500 liter benzine, tegen 1,60 EUR, met de huidige motor. Kost je 2400 EUR.
Nu doe je dezelfde km's met een diesel, die 1:8 doet. Dan heb je 950 liter nodig, tegen 1,30 EUR. Dat is 1250 EUR.
Kortom, als een nieuwe motor je 1000 EUR kost heb je 'm er in 1 jaar al uit.
dan loopt mijn luchtgekoelde nog zuiningerquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:28 schreef Oksel het volgende:
Net opgehaald, hij loopt als een zonnetje, en hij trekt echt goed op. Hij zit snel op de 60, dan in z'n 3 even door naar de 80, schakelen naar z'n 4.. en het is over. Die 4 doet echt niets. De koppeling is top, dat is het probleem niet. Hij gaat wel van 60 naar 80 in z'n 4 trouwens, en dan heeeeeeeeeeel langzaam met plankgas naar de 90. Maar dan is het echt klaar.
Als hij echt 1 op 5 loopt dan gaat er zeer snel een diesel in. Die heb ik dan in een jaar terugverdiend.
denk dat je dan met zn luchtweerstand en zo idd aan zn max zitquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:28 schreef Oksel het volgende:
Net opgehaald, hij loopt als een zonnetje, en hij trekt echt goed op. Hij zit snel op de 60, dan in z'n 3 even door naar de 80, schakelen naar z'n 4.. en het is over. Die 4 doet echt niets. De koppeling is top, dat is het probleem niet. Hij gaat wel van 60 naar 80 in z'n 4 trouwens, en dan heeeeeeeeeeel langzaam met plankgas naar de 90. Maar dan is het echt klaar.
Als hij echt 1 op 5 loopt dan gaat er zeer snel een diesel in. Die heb ik dan in een jaar terugverdiend.
Of ik koop er gewoon nog 1, zet de motor om, knap de andere licht op, en verkoop hem weer.quote:type: Aangeboden
datum: 22/02 2012 -- 14:18
omschrijving: ik bied aan ford transit camper opknapper diesel wegenbelastingvrij dubbellucht achteras zonnecel op dak zithoekje ontbreekt keuken compleet leuke camper voor hobbyist
prijs: 1400 euro
Nieuwe kopen en heel snel wisselen.quote:Op zondag 26 februari 2012 18:17 schreef Oksel het volgende:
Gisteren de hele dag geklust. Hij heeft de afgelopen 10 maanden buiten gestaan, godzijdank staat hij nu binnen. Op 2 plekken vochtig. Verder werkt nu alle electra, en hebben we ontdekt dat de temp. sensor in het blok kapot is. Maar als je 'm eruit draait, loopt je koelvloeistof eruit..
Grappenmakerquote:Op zondag 26 februari 2012 21:23 schreef Oksel het volgende:
Ik had al bedacht gewoon de bus op z'n kant te zetten. Dan loopt het er namelijk ook niet uit..
als je een hulpje hebt die even zn duim voor het gaatje houdt (a'la hans brinkers)quote:Op zondag 26 februari 2012 18:40 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nieuwe kopen en heel snel wisselen.
Los draaien, en meteen de nieuwe erin.
Heb ik ook wel eens gedaan, er loopt niet gek veel koelvloeistof uit.
Beetje skills en je kan het zelfquote:Op maandag 27 februari 2012 07:32 schreef sijs het volgende:
[..]
als je een hulpje hebt die even zn duim voor het gaatje houdt (a'la hans brinkers)
loopt er helemaal niet veel vloeistof uit...
deze ;?quote:Op maandag 27 februari 2012 20:14 schreef Oksel het volgende:
Hulpje.
Zo'n tempsensor hebben ze niet bij de lokale parts-boer. Wel bij de Ford dealer. 40 EUR. Beh.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |