abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2012 @ 09:24:22 #176
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_108335681
Leuk project om te volgen :)
censuur :O
pi_108358734
Hij liep met de oude banden (te zacht) en flink doortrappen op de snelweg (testen) 1:6. Normaal rijden en nieuwe banden.. ik gok 1:7. Nouja. Kan slechter. Verder gekeken naar een diesel-uitvoering, had ik kunnen kopen voor 1000 EUR. Alles superroestig, maar wel redelijk nieuwe Diesel-motor, plus diesel-neusje.



Groot ding trouwens, dubbellucht.

pi_108358807
heerlijke retrostriping
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_108375319
voor je het weet heb je een hele serie transit campertjes op je oprit staan.... ;)
  zondag 26 februari 2012 @ 18:17:24 #180
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108425830
Gisteren de hele dag geklust. Hij heeft de afgelopen 10 maanden buiten gestaan, godzijdank staat hij nu binnen. Op 2 plekken vochtig. Verder werkt nu alle electra, en hebben we ontdekt dat de temp. sensor in het blok kapot is. Maar als je 'm eruit draait, loopt je koelvloeistof eruit.. :D
pi_108426628
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:17 schreef Oksel het volgende:
Gisteren de hele dag geklust. Hij heeft de afgelopen 10 maanden buiten gestaan, godzijdank staat hij nu binnen. Op 2 plekken vochtig. Verder werkt nu alle electra, en hebben we ontdekt dat de temp. sensor in het blok kapot is. Maar als je 'm eruit draait, loopt je koelvloeistof eruit.. :D
Nieuwe kopen en heel snel wisselen.
Los draaien, en meteen de nieuwe erin.
Heb ik ook wel eens gedaan, er loopt niet gek veel koelvloeistof uit.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 26 februari 2012 @ 21:23:22 #182
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108437125
Ik had al bedacht gewoon de bus op z'n kant te zetten. Dan loopt het er namelijk ook niet uit.. :)
pi_108443506
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:23 schreef Oksel het volgende:
Ik had al bedacht gewoon de bus op z'n kant te zetten. Dan loopt het er namelijk ook niet uit.. :)
Grappenmaker :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108451960
quote:
2s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:40 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Nieuwe kopen en heel snel wisselen.
Los draaien, en meteen de nieuwe erin.
Heb ik ook wel eens gedaan, er loopt niet gek veel koelvloeistof uit.
als je een hulpje hebt die even zn duim voor het gaatje houdt (a'la hans brinkers)
loopt er helemaal niet veel vloeistof uit...
pi_108475930
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 07:32 schreef sijs het volgende:

[..]

als je een hulpje hebt die even zn duim voor het gaatje houdt (a'la hans brinkers)
loopt er helemaal niet veel vloeistof uit...
Beetje skills en je kan het zelf ;)

Wel met koude motor uiteraard :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108476568
Hulpje.

Zo'n tempsensor hebben ze niet bij de lokale parts-boer. Wel bij de Ford dealer. 40 EUR. Beh.
pi_108478693
Heb je een art. nummer van Ford?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 21:56:18 #188
25682 2cv
Niet subtiel
pi_108482921
Je kan natuurlijk ook meteen de koelvloeistof gaan verversen ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_108482937
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:14 schreef Oksel het volgende:
Hulpje.

Zo'n tempsensor hebben ze niet bij de lokale parts-boer. Wel bij de Ford dealer. 40 EUR. Beh.
deze ;?

http://www.burtonpower.com/xtt14.html

zijn er in verschillende temperaturen ,he .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_108512783
Ja die ja, en dan de witte inderdaad. Tering, dat is 30 EUR verschil.
pi_108512926
22 EUR verschil, groot verschil.
pi_108512981
Thanks :)
  zondag 4 maart 2012 @ 04:16:27 #193
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_108688082
Dit topic blijf ik eens volgen. gave camper Oksel!!
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  maandag 5 maart 2012 @ 12:27:55 #194
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108737438
Gisteren grote schoonmaak gehouden, ziet er weer netjes uit.

Moet alleen zeggen dat het lijkt alsof de roestplekken met de dag groeien, dus daar gaat binnenkort de tol op.

Verder nog nieuwe gordijntjes, en wellicht nieuwe kussens + bekleding (om lekker op te slapen).

Gaststel werkt, waterpompjes werken, maar pompen nog geen water (hebben ws. water nodig om te kunnen pompen).

Koelkast nog niet werkend gekregen op 12V.

Verder loopt een accu continue leeg, dat is irritant. Staat ergens iets wat stroom trekt, moet ik nog vinden.

Dan nog een zonnepaneel op het dak, en een lader erin voor m'n notebook.
pi_108737468
Hi Oksel,

Ik rij al ondertussen 9 jaar een Transit MK2. Welke met de 2.0 benzine motor. Ik heb zelf de motor al een keer moeten vervangen, en heb daar een krachtigere 2.0 in geplaatst met 5 bak. Aanradertje!

Ik zou persoonlijk zoeken naar de 2.4 diesel die zowel als in de MK2 als 3 te vinden is. Sterke zuinige motor. In theorie zou hij met 2 weekenden klussen omgebouwd moeten worden.

dingen zoals de motorsteunen zitten bij de meeste fords uit die tijd om de zelfde plek. Je zou dus zelfs een cossworth in kunnen bouwen.

Harder rijden? Al aan grotere banden gedacht? Mijn verlengde en hoge bus met dubbel lucht achter heeft een top van 140 ofzo. Maar relaxte cruise speed is tegen de 100 km/h.

Vergeet deze site niet: http://www.motomobil.com/ Heeft alles voor je bus. Origineel, of reproductie.
  maandag 5 maart 2012 @ 12:30:48 #196
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108737548
Hey Vrugtman,

Bedankt voor je bericht. Wat voor verbruik heeft zo'n 2.4 diesel dan? En is het een V6? Nadeel is dat die erg krap gaat passen..

Hoe heet die motor?
  maandag 5 maart 2012 @ 12:32:19 #197
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108737601
En als er een diesel ingaat; dan moet echt alles vervangen worden. $$$.
pi_108788884
Hi Oksel,

Het gaat om de 2.5 TD diesel die zowel in de mk2 als mk3 te vinden is (4 cyl). Aangezien de motorruimte zowat het zelfde is als de MK2 is de ombouw goed te doen.

Een maatje van me heeft standaard MK2 diesel transit uit 84 met korte wielbasis. Die rijd op de lange stukken 1 op 12. Gezien het extra gewicht en luchtweerstand zal dat bij jou op de 1 op 9 a 10 zijn. Wat voor zon oude bak erg netjes is.

Ik zou de oude V6 motoren vermijden. Die bieden wel het vermogen, maar zijn er niet zuiniger op. De V6 die ook in de MK1 werd geplaatst is vrij zeldzaam (engelse motor) en schijnt 1 op 5 gemiddeld op benzine te rijden. Leuk feitje is dat deze combinatie erg populair was onder bakrovers vroeger...

De motoren uit de granada? Nee kijk voor de 2.5 diesel. Die is niet kapot te krijgen.

Je moet je alleen afvragen is het de moeite waard? Ik rij nog geen 10k per jaar met mijn auto, en als je zo gaat omrekenen is het helemaal niet zo duur rijden. Hou er rekening mee dat je nu een goed blok hebt, als je een donor gaat vinden neem je een risico. Daarnaast zal (afhankelijk van de type motor) het geen grote winst opleveren. Bij mij was het meer een grote droom dan werkelijk sommige plannen.

Je hebt een auto waar erg makkelijk veel mee te spelen valt. Je gaf aan dat je een handige pa had. Dan zit zon motor er gelijk in. Zorg dan dat je een hele donor auto hebt, voordeel daarvan is dat je de motor kan testen, en nog onderdelen kan jatten!
  woensdag 7 maart 2012 @ 08:18:00 #199
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108809832
Thanks voor het advies :)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 20:53:36 #200
58560 Oksel
Gezellig.
pi_109182261
Morgen nieuwe temp-sensor erin, en kijken of er een zonnepaneel op 't dak past. Wil er eventueel een 3e accu in (is nog ruimte op de diode), en daar de koelkast + zonnepaneel op aansluiten, met schakelaar, dat ik naar accu 2 (verlichting / pompjes) kan overschakelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')