abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2012 @ 22:11:03 #51
25682 2cv
Niet subtiel
pi_107772096
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:00 schreef Oksel het volgende:
Frustrerende is.. ik heb al 3 mensen met kennis van auto's ernaar laten kijken, geen enkele die me daarop wees.
Geen schande, banden zijn ook niet het eerste waar ik op let.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 8 februari 2012 @ 22:20:00 #52
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_107772585
Weet niet hoe het bij deze campers zit, maar bij de Mercedes 206/306 busjes/campers, zelfde periode, heb je 2 verschillende versnellingsbakken. De ene haalt net 90, de ander 120.
Misschien is dat bij de Ford ook het geval?
pi_107772867
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

dat zou de eerste auto zijn waar van ik hoor dat iemand zulke banden er onder zet, omdat het vroegah zo was ... gezien de prijs
dan heb je nog maar heel weinig oldtimers gezien
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 8 februari 2012 @ 22:33:48 #54
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_107773354
edit: nevermind XD
My mama didn't raise no fool
pi_107773885
Ik zou eens kijken wat voor eindoverbrenging de klok heeft (differentieel)

Winterproject : V6 Scorpio met 5 -bak
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_107774213
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:59 schreef powerflux het volgende:
je zegt: meer toeren, niet meer snelheid.
dan denk ik automatisch: koppeling slipt.

verder lijkt me 130 echt bizar hard voor zo'n camper..
Ja, ik ook.. te grote overbrenging, en hij slipt. Maar hij koppelt verder bijzonder goed.

Vond 130 ook hard, vooral voor een 1600. Als je dat met een V6 3 liter doet, okay. Maar het was toch echt zo. Maargoed, als hij maar 100 loopt. Nu loopt hij bij een brug max 60. Dat kan echt niet.
pi_107774275
Zou er een moderne (turbo)diesel motor zijn die er in kan?
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2012 @ 22:50:47 #58
25682 2cv
Niet subtiel
pi_107774378
De kans dat dat zonder lassen/zagen/boren past is klein.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_107774670
Aan de andere kant heb je daar natuurlijk wel ruimte voor in zo'n ding. Wat ziet hij er trouwens bijzonder netjes uit van binnen!
pi_107774746
De de 'hood' is het niet echt ruim.

De foto's zijn erg goed. In het echt is de binnenkant toch wat minder, en de buitenkant heeft toch aardig wat roestplekken..

Maar de bodem is keihard, en zit goed in de tectyleen.
pi_107774808
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_107774911
quote:
The engines used in the UK were the Essex V4 for the petrol-engined version in 1.7 L and 2.0 L capacities. By using relatively short V-4 engines Ford were able to minimise the additional length necessitated to place the engine ahead of the driver.[15] Another popular development under the bonnet was the equipping of the van with an alternator at time when the UK market competitors expected buyers to be content with a dynamo.[15] A 43 bhp (32 kW) diesel engine sourced from Perkins was also offered. As this engine was too long to fit under the Transit's stubby nose, the diesel version featured a longer bonnet. The underpowered Perkins proved unpopular, and was replaced by Ford's own "York" unit in 1974. For mainland Europe the Transit had the German Ford Taunus V4 engine in Cologne 1.7- or Essex 2.0-litre versions. The diesel version's long nose front was also used to accommodate the Ford 3.0-litre V6 in vans supplied to police and ambulance services. In Australia, the long-nose diesel front was used to accommodate an inline 6-cylinder engine derived from the Ford Falcon.
pi_107774995
hmm, da's dan weer jammer.
pi_107775558
Er zijn dus versies met een V6 3.0 liter motor.

Lijkt me niet eenvoudig 'even' een andere motor er in te lepelen, helaas.

Nouja, hopelijk gaat deze motor gewoon weer netjes lopen, dan rijdt hij minimaal 100 - 110, da's okay. Eerst zelf de basis vervangen, en bij een lokale knutselaar de vloeistoffen laten vervangen. Op MP setje banden (als deze echt zo oud zijn..)..
pi_107775777
Ik wil d'r trouwens serieus mee naar Italie enzo.. :P
pi_107777714
Zou d'r geen Volvo B230 blok (uit Volvo 740/940) in te lepelen zijn? Oerbetrouwbaar en vanaf 114pk :P
pi_107780671
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 23:13 schreef Oksel het volgende:
Er zijn dus versies met een V6 3.0 liter motor.

Lijkt me niet eenvoudig 'even' een andere motor er in te lepelen, helaas.

Nouja, hopelijk gaat deze motor gewoon weer netjes lopen, dan rijdt hij minimaal 100 - 110, da's okay. Eerst zelf de basis vervangen, en bij een lokale knutselaar de vloeistoffen laten vervangen. Op MP setje banden (als deze echt zo oud zijn..)..
Als ik het goed lees hadden die V6 uitvoeringen een langere neus, dus als het daarbij echt om de neus zelf gaat en dus niet gewoon een uitstulping in de grille dan gaat dat dus niet passen.

Heb je eigenlijk al eens de compressie gemeten? Als die waardeloos is heeft het natuurlijk niet zo'n zin verder te gaan zoeken.
pi_107781029
Wel lache ding, paar klusjes en je hebt een leuk ding.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107781282
Ik heb nog helemaal niets gemeten. Als de compressie niet goed is moet je zuigerveren / pakkingen vervangen toch? Dat is dus eigenlijk een complete revisie. Dan moet de motor eruit, etc. etc. Hoop werk / geld.
pi_107781547
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:25 schreef Oksel het volgende:
Ik heb nog helemaal niets gemeten. Als de compressie niet goed is moet je zuigerveren / pakkingen vervangen toch? Dat is dus eigenlijk een complete revisie. Dan moet de motor eruit, etc. etc. Hoop werk / geld.
dat klopt, maar als het dat blijkt te zijn heeft het ook geen zin om te gaan zoeken naar verschillen in overbrengverhoudingen etc. Dan is het gewoon 'jammer dan' en dan weet je waar je aan toe bent.
pi_107783210
Auto weggebracht. Gelukkig heb ik en 2e accu, de accu voor de auto is elke ochtend leeg. Of hij laadt hem niet goed, en ze hebben beide net voldoende spanning om te starten, of er staat ergens nog iets aan, waardoor hij langzaam leegloopt.

Goed, wat gaan ze doen:
- Eventueel koelvloeistof
- Remvloeistof
- Motorolie
- Versnellingsbakolie
- Diff. olie (heet dat zo?)
- Kapot contactje maken.
- Accu vastzetten (voor APK)
- Rubber van kogel vervangen (voor APK)
- Ruitensproeier fixen (voor APK)
- Banden checken
- Compressie per cilinder meten.

Kosten: 200 EUR in totaal.
pi_107783248
Complete revisie inclusief nieuwe zuigerveren, bougies + kabels, verdeelkap, pakkingen, etc. etc. komt op 600-700 EUR daar. Dan is hij dus weer als nieuw.

Dus 200 van hierboven, plus 600-700, plus eventueel nieuwe banden, zit ik op 1200-1500 EUR.
pi_107783275
Behalve als de koppeling naar de klote is, dat zou +/- 500 EUR kosten. Maar dan hoeft de motor waarschijnlijk niet.
pi_107792194
Oksel, laat mensen praten, je hebt een focking vette bak gekocht.. _O_ _O_

Mijn opa had vroeger een Bedford :P Wil hem nog altijd eentje cadeau doen voor het gevoel.. O+
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107792730
Spannend he? Wie zet in op gare zuigerveren / pakkingen? Wie zet in op een slechte ontbranding / ontsteking? Wie zet er in op gare koppeling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')