abonnement Unibet Coolblue
pi_107754556
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:00 schreef dribbel79 het volgende:
Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://www.konijnenforum.nl
http://www.hetkonijn.nl
http://knagers.nl/
http://www.konijnentrefpunt.tk/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan):
http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.htm

Handige weetjes over konijnen:

Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.

Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet

Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

Veel foto's plaatsen he !

Pics uit het vorige topic :

Klef stel van douche_eendje


Perry en Tamina van MariaEtcetera


Pluisnijn van Mosterd.


Gerrit van Eisoep


Joep en Bammie van Dribbel79


Vorig topic:
[centraal] Konijnentopic met foto's! #17 winter op komst, ijskonijnen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 19-02-2012 11:33:40 ]
  woensdag 8 februari 2012 @ 16:26:16 #2
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_107754679
Vandaag trouwens een stuk aangenamer. :) Water was hier maar deels bevroren.
From feudal serf to spender.
pi_107754896
Wat een bizar gave ren trouwens sinnerz
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_107755047
Oh ik heb de OP trouwens verder niet aangepast :)
pi_107755103
De OP is toch prima zo?
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_107755107
Ik duim hier even voor Staal en haar Nijntje !
pi_107755139
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:38 schreef Partingglass het volgende:
De OP is toch prima zo?
Wmb wel, maar het zijn dus niet foto's uit het vorige topic ;)
  woensdag 8 februari 2012 @ 16:42:03 #8
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_107755258
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:32 schreef Partingglass het volgende:
Wat een bizar gave ren trouwens sinnerz
Dank je. :D De uitbreiding is ook bijna klaar, dan is het wachten op beter weer totdat de 2 die we nu in huis hebben erin kunnen.
From feudal serf to spender.
pi_107755393
Sjiek. Ben helaas kleiner gaan wonen dus zo grote ren hebben ze niet meer. Het is nog niet klein maar die van jou ziet er echt te gek uit.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_107757956
Ik heb ook een flinke tuin maar geen aparte ren ofzo voor m'n konijn. Hij huppelt dus gewoon door heel de tuin heen. Zo rond de zomer maar eens kijken of ik iets leuks voor hem kan maken met meer zand ipv stenen :s)
  woensdag 8 februari 2012 @ 19:25:31 #11
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_107761370
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik heb ook een flinke tuin maar geen aparte ren ofzo voor m'n konijn. Hij huppelt dus gewoon door heel de tuin heen. Zo rond de zomer maar eens kijken of ik iets leuks voor hem kan maken met meer zand ipv stenen :s)
Ons oude nijntje mocht ook door de hele tuin (was een echte buitennijn). In de winter van 2010 heeft ze zich echter een weg door de heg gegeten waardoor ze weg was. Daarna helaas nooit meer gezien. Je tuin moet dus helemaal nijnenproof zijn wil je dit kunnen doen.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
  donderdag 9 februari 2012 @ 00:19:37 #12
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107777647
Ik heb maar huis tuin en keuken konijnen maar het zijn wel mijn liefjes dus post ze gewoon.

Niks fancy te zien:







Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 9 februari 2012 @ 00:23:57 #13
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_107777757
Dat vlekje op de neus O+

Mooi stelletje hoor. :D

Oh en een wit pootje, dat heeft die van mij ook! _O_
From feudal serf to spender.
  donderdag 9 februari 2012 @ 00:39:47 #14
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107778109
Ha-ha.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 9 februari 2012 @ 00:40:50 #15
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107778125
Bedankt voor al je hulp trouwens. Puik.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 9 februari 2012 @ 00:50:29 #16
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107778330
S1nn3rz, serieus he. Ik ben je diep dankbaar voor al je hulp.

Zal je zeker onthouden bij het nomineren volgend jaar, echt jongen, hulde. _O_ .
Ik zou zonder jouw advies gewoon echt helemaal niet weten wat ik moet doen.
Jij bent echt fantastisch met konijnen. Sodemieters joh. was ik maar een klein beetje zoals jij.

Petje af. Wat tof dat jouw konijn ook een vlekje heeft joh. Geweldig man. Waanzinnig!

Nogmaals heel hartelijk bedankt voor het delen van info. Echt, je bent gewoon grandioos. _O_ .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_107778409
Ze zijn leuk samen. Ze lijken heel erg op een koppeltje wat we verleden jaar in de opvang hadden.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  donderdag 9 februari 2012 @ 01:12:46 #18
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107778703
quote:
17s.gif Op donderdag 9 februari 2012 00:23 schreef S1nn3rz het volgende:
Dat vlekje op de neus O+

Mooi stelletje hoor. :D

Oh en een wit pootje, dat heeft die van mij ook! _O_
Hier: Welke dierenvriend zou jij in het zonnetje willen zetten?

En nogmaals onwijs bedankt voor je raad. _O_ .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_107779820
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:25 schreef Mederiacvm het volgende:

[..]

Ons oude nijntje mocht ook door de hele tuin (was een echte buitennijn). In de winter van 2010 heeft ze zich echter een weg door de heg gegeten waardoor ze weg was. Daarna helaas nooit meer gezien. Je tuin moet dus helemaal nijnenproof zijn wil je dit kunnen doen.
Dat is inderdaad wel belangrijk. De tuin van het appartementje waar ik nu woon was al bijna helemaal bestraat. De kleine borders heb ik nu ook dicht gelegd. Langs de schutting af gaas gezet en een bufferzone gemaakt bij de poort. Zodat als iemand de poort zou open maken de konijnen niet meteen weg kunnen.

Enige wat ik nu heel jammer vind is dat op dit moment geen zandbak hebben. In de oude ren hadden ze grote zandbak 3x2 meter en ze vonden het heerlijk om daar in te graven met zijn alle. Van de lente ga ik wel kijken hier om in ieder geval weer graaf mogelijkheid te maken.

Ik weet dat ze het graag doen en ik houd ervan natuurlijk gedrag te stimuleren bij de nijnsels. Zeker bij de buitennijnen.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_107820103
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:25 schreef Mederiacvm het volgende:

[..]

Ons oude nijntje mocht ook door de hele tuin (was een echte buitennijn). In de winter van 2010 heeft ze zich echter een weg door de heg gegeten waardoor ze weg was. Daarna helaas nooit meer gezien. Je tuin moet dus helemaal nijnenproof zijn wil je dit kunnen doen.
We hebben aan alle zijden gewoon een hek staan. Alleen in het begin was hij ontsnapt maar was hij gewoon bij de buren in de tuin :P
Dat gaatje hebben we inmiddels wel gewoon afgesloten. Hij heeft nu zonder problemen 4-5 maanden ofzo in de tuin lopen huppelen zonder toezicht. :)
pi_107820507
Zo, best een cliffhanger dat eind van het vorige topic, is ze zwanger of toch niet ;) Ik neem aan dat het loos alarm was?
pi_107820563
Wilde net eens informeren hoe het afgelopen is Staal met het nest van de zwarte voedster.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  vrijdag 10 februari 2012 @ 19:38:10 #23
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_107837495
Vanmiddag is onze ram teruggeweest bij de dierenarts, we hadden een wond op zijn buik ontdekt die maar niet beter werd

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bleek dat hij het wondje van de castratie afgelopen week had open gebeten.
Nu heeft hij een mooi kapje dat een week of twee moet blijven zitten. Hij niet blij maar wij ook niet want er moet nu ook driemaal daags een zalfje ingemasseerd worden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals op de foto te zien is blijft er veel vuiligheid in hangen. Ik heb het vanmiddag al 3 keer schiingemaakt (geheel tegen de zin van meneer in) maar al snel na schoonmaken zit er alweer biks of (helemaal vervelend) bdkeuteltjes in. Is er manier dit tegen te gaan of wordt het twee weken lang vechten met het kapje?

Voor de volledigheid ook nog twee fototjes van de beide nijntjes zoals ze gisteren waren
Moos:

Mika:
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_107838595
Een vriendin van me heeft een konijn gehad met een gescheurd anusdie heeft weken met zo'n kap op rondgelopen.

Zo te zien zit je konijn binnen. Misschien ivc van bodembedekking oude handdoeken/dekbedovertrekken etc als bodem bedekking gebruiken. Ik raad fleece af omdat synthetische vezels zijn die kunnen schroeiplekken of sore hokes veroorzaken.

Dan blijft het ook al sneller schoner.

Ook zie je heel soms dat mensen zeg maar een "sok" om het lichaam doen tegen vuil. Maar de wond "open" laten is wel beter voor de heling.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  vrijdag 10 februari 2012 @ 20:16:17 #25
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_107839323
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:02 schreef Partingglass het volgende:
Zo te zien zit je konijn binnen. Misschien ivc van bodembedekking oude handdoeken/dekbedovertrekken etc als bodem bedekking gebruiken. Ik raad fleece af omdat synthetische vezels zijn die kunnen schroeiplekken of sore hokes veroorzaken.
Hij zit al een week op handdoelen, iedere dag een schone, dus dat moet goed komen.

Wat zijn sore hokes? Niet dat ik fleece wil gaan gebruiken, de enige fleece die ik heb is een grote plaid, die past niet in zijn kooi.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_107839652
Sore hocks zitten aan de onderkant van de voetzolen meestal bij de hakjes .Zijn plekken zonder haar met geïrriteerd huied.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_107893476

Tsja....
pi_107893733
Hahaha te gek. zo kan het ook. maf beest.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_107893764
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 15:30 schreef Partingglass het volgende:
Hahaha te gek. zo kan het ook. maf beest.
Ze is nu een nest aan het bouwen van jouw hooi.
pi_107894392
Valt het nog steeds in de smaak? Ik zweer er bij, de konijnen hier en ook in de opvang doen het er zo goed op.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_107894581
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 15:47 schreef Partingglass het volgende:
Valt het nog steeds in de smaak? Ik zweer er bij, de konijnen hier en ook in de opvang doen het er zo goed op.
Ja, ze eten het nogsteeds met smaak :Y
pi_107894655
Kijk kijk dat hoor ik graag. Heb ik eens een goede daad verricht.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_107895294
nagels knippen ging tot vergelijking van vorige keren veel beter!
trippel trippel over het zeil :-)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 05:53:11 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_107919778
Wij zijn weer terug van vakantie en Molly is dus ook weer terug van haar logeer adres! En het lijkt wel alsof ze een assertiviteitscursus heeft gehad, ze is heel actief :D Steeds op de bank springen, en op ons ook. En zelfs bij m'n vriend, die ze normaal niet zo moet. En maar huppen, en rennen en doen. Raar beest :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107919973
Heerlijk is dat he weer thuis zijn en verenigd zijn met je huisdier. En fijn dat ze zo actief is. Ik kijk na een vakantie doorgaans minimaal een week tegen de rug aan van de voedster die binnen zit. Die is dan overduidelijk (gespeeld) boos.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 07:24:10 #36
155227 crew  Guppy
dus
pi_107919988
Molly was het eerste uur ook echt wel boos hoor! Stampen in d'r hok en knorren naar ons :') Want we hadden haar zomaar in het reismandje en de auto gestopt :{w

Maar daarna werd ze weer helemaal blij en nu springt ze steeds op de bank waar m'n vriend probeert z'n jetlag een beetje uit te slapen. Lukt niet echt als er steeds een konijn op je buik hupst _O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107920000
hahahaa als ze nu rustig zou gaan liggen zou het nog wel gaan maar hupsend is niet echt slaap bevorderend idd. Leuke vakantie gehad trouwens?
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 07:37:19 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_107920074
Molly is niet echt van het stilzitten, al helemaal niet als ze op je zit. En steeds erop en eraf springen is ook erg leuk!

This post is worthless without pics, natuurlijk.


Vakantie was heerlijk, wel iets eerder terug dan gepland helaas. We hadden een aanrijding met de huurauto, en dat vond het verhuurbedrijf niet zo leuk. Hoop gezeik, en ze wilden pas na 2 dagen een vervangende auto leveren tegen een wurgtarief. En daar hadden we niet zo'n zin in, het moest wel leuk blijven. Dus hebben we met bussen nog een deel van de route afgelegd, maar wel iets verkort. Een beetje jammer, maar het is niet anders.

Ondanks alles heel gave tijd gehad O+ We waren in Nieuw Zeeland, en we hebben heel toffe dingen gezien. Door zo'n akkefietje laten we de pret niet bederven, dat kan niet op tegen de leuke tijd die we hebben gehad. Bovendien, tegen de schattigheid van een Kiwi kan niks op! Ja oké, een konijntje misschien, maar Kiwi's O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107920320
Dat is idd jammer met die auto super dat het niet de rest verpest heeft. Schattiger dan konijntjes nog?
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 09:34:18 #40
155227 crew  Guppy
dus
pi_107921435
Nou ja, ze zijn wel héél schattig hoor, die Kiwi's :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107921481
Dat blijkt :)
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 09:37:39 #42
155227 crew  Guppy
dus
pi_107921496
Maar ja, het nadeel van Kiwi's is dat het nachtdieren zijn. En heel zeldzaam, ook in Nieuw Zeeland. Dus ik denk dat Molly toch een stuk makkelijker is ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107921524
En ze is ook erg schattig.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 09:40:36 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_107921545
Ssst, straks gaat ze naast d'r schoenen lopen! Ze weet al veels te goed dat ze leuk is
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107921558
Hahahaha een echte dame dus.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 09:41:55 #46
155227 crew  Guppy
dus
pi_107921575
Niet helemaal echt meer, het is een je-weet-wel-dame :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107921589
Haha dat is het prinsesje hier binnen ook. Maar nog steeds een dametje.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 09:46:48 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_107997747
Wat wel ALTIJD is als Molly uit logeren is geweest }:| normaal gezien gaat ze 's avonds netjes in d'r hok, krijgt ze d'r brokjes en dan gaat ze eten en daarna slapen.

Maar als ze uit logeren is geweest, dan wil ze niet in d'r hok 's avonds en als ze er dan inzit en het licht gaat uit, dan negeert ze d'r brokken en gaat ze heel hard aan d'r hok rammelen. En echt hard ook nog, dat ik denk, beest, het kost je je tanden. Ga gewoon slapen.

En onze slaapkamer grenst aan de woonkamer, dus dat horen we supergoed. Daarnaast is het gedrag waarvan ik niet wil dat het een gewoonte wordt. Dus kan ik er 's avonds nog minstens drie keer uit, om haar nat te spuiten met de plantenspuit en streng toe te spreken.

Blugh, opvoeden is kut :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108019083
Ik lurk hier altijd en ben nu eigenlijk wel heel benieuwd hoe het met het zwarte konijntje van Staal is... Was het schijndracht of zijn er kleine konijntjes te verwelkomen?

En voor de volledigheid mijn eigen nijnen O+

Jut:


Jul:


De dames samen:


En hun babies O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_108035394
Vlaamse reuzen O+
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  vrijdag 17 februari 2012 @ 01:31:42 #51
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_108068297
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:59 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik lurk hier altijd en ben nu eigenlijk wel heel benieuwd hoe het met het zwarte konijntje van Staal is... Was het schijndracht of zijn er kleine konijntjes te verwelkomen?

En voor de volledigheid mijn eigen nijnen O+

Jut:
[ afbeelding ]

Jul:
[ afbeelding ]

De dames samen:
[ afbeelding ]

En hun babies O+
[ afbeelding ]
Oh wat lief! Je bent er zelf ook echt wel blij mee ook met het nest he? Vind het wel heel mooi om te zien.

Nee, hier lijkt het vooralsnog loos alarm, maar kan niet overal bij in wat ze sjouwen want ze begraven echt alles. Hele fleecetrui was ook begraven. Geloof dat ik nog 14 dagen moet wachten om het zeker te weten.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_108069352
Ze bouwen hun nest doorgaans een dag of 2 voordat ze gaan werpen.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  vrijdag 17 februari 2012 @ 09:42:32 #53
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108070942
Konijnenbabies zijn zo lief O+O+

Ik kan er dan eigenlijk niet vanaf blijven :@
From feudal serf to spender.
pi_108071035
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 01:31 schreef Staal het volgende:

[..]



Nee, hier lijkt het vooralsnog loos alarm, maar kan niet overal bij in wat ze sjouwen want ze begraven echt alles. Hele fleecetrui was ook begraven. Geloof dat ik nog 14 dagen moet wachten om het zeker te weten.
ken je zo;n beessie niet over zo'n zwangerschapsding laten piesen of zou dat niet werken ?

14 dagen is wel errug lang :')

ik laat mijn breipennen nog wel effe in de kast (8>
pi_108086305
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 01:31 schreef Staal het volgende:

[..]

Oh wat lief! Je bent er zelf ook echt wel blij mee ook met het nest he? Vind het wel heel mooi om te zien.

Nee, hier lijkt het vooralsnog loos alarm, maar kan niet overal bij in wat ze sjouwen want ze begraven echt alles. Hele fleecetrui was ook begraven. Geloof dat ik nog 14 dagen moet wachten om het zeker te weten.
Ah, het blijft nog even spannend dus! :)

Hier zijn de babies erg gewenst, we hebben er 11 van beide dames samen. Ze hebben samen één nest gemaakt en dat zit nu vol met mollige babykonijntjes. Ze groeien als kool en zijn inderdaad super schattig O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:47:25 #56
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_108089878
Wat ga je met de 11 konijntjes doen, Miss_Isis?
Ik heb ooit mijn mannetje uitgeleend voor het maken van een nestje. Toen had ik niet de lasten, maar wel de lusten O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_108092767
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:47 schreef livelink het volgende:
Wat ga je met de 11 konijntjes doen, Miss_Isis?
Ik heb ooit mijn mannetje uitgeleend voor het maken van een nestje. Toen had ik niet de lasten, maar wel de lusten O+
Tja, daarmee leg je een beetje je vinger op de zere plek :@ Dat is meteen de reden dat ik eigenlijk alleen in dit topic lurk en eerst niet postte... Hoewel ik dol ben op de konijnen en ze heel tam heb gemaakt, elke dag aai en dat ook met de kleintjes ga doen sta ik er waarschijnlijk iets anders tegenover dan de meeste andere users hier. Dus ik hoop niet dat ik iemand voor het hoofd stoot met mijn antwoord...

In ieder geval, één of twee van deze konijntjes gaan naar de eigenaar van de rammen als vergoeding voor de dekking (is de bedoeling), eentje willen we graag zelf houden een paar zullen als huisdier verkocht worden. En de rest zal geslacht worden.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_108092996
Leuk om te zien die konijnenbabies.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 17 februari 2012 @ 21:50:01 #59
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_108098601
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:58 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Tja, daarmee leg je een beetje je vinger op de zere plek :@ Dat is meteen de reden dat ik eigenlijk alleen in dit topic lurk en eerst niet postte... Hoewel ik dol ben op de konijnen en ze heel tam heb gemaakt, elke dag aai en dat ook met de kleintjes ga doen sta ik er waarschijnlijk iets anders tegenover dan de meeste andere users hier. Dus ik hoop niet dat ik iemand voor het hoofd stoot met mijn antwoord...

In ieder geval, één of twee van deze konijntjes gaan naar de eigenaar van de rammen als vergoeding voor de dekking (is de bedoeling), eentje willen we graag zelf houden een paar zullen als huisdier verkocht worden. En de rest zal geslacht worden.
Je fokt dus voor de mooiste en beste of hoe moet ik dat zien?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_108099343
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 21:50 schreef Staal het volgende:

[..]

Je fokt dus voor de mooiste en beste of hoe moet ik dat zien?
Nee, we fokken voor de aardigheid en voor de vriezer, kort gezegd :@ Maar wel raszuiver en met mooie, gezonde fokdieren met een goed karakter. Degene die we zelf het leukst/liefst/mooist vinden houden we, een aantal kunnen verkocht worden als huisdier en de rest gaat de vriezer in. We doen het vooral omdat we het leuk vinden om (jonge) konijnen te hebben en vanwege het vlees. We hebben ook 2 varkens en een stel kippen met dezelfde insteek. De dieren zijn leuk en het vlees is lekker. Dat eigenlijk :@
(zie ook Op de Beestenboerderij! )
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 18 februari 2012 @ 12:18:26 #61
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108112329
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 22:04 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Nee, we fokken voor de aardigheid en voor de vriezer, kort gezegd :@ Maar wel raszuiver en met mooie, gezonde fokdieren met een goed karakter. Degene die we zelf het leukst/liefst/mooist vinden houden we, een aantal kunnen verkocht worden als huisdier en de rest gaat de vriezer in. We doen het vooral omdat we het leuk vinden om (jonge) konijnen te hebben en vanwege het vlees. We hebben ook 2 varkens en een stel kippen met dezelfde insteek. De dieren zijn leuk en het vlees is lekker. Dat eigenlijk :@
(zie ook Op de Beestenboerderij! )
Nou dan heb je hier weinig te zoeken ben ik bang. Hier zitten liefhebbers, geen konijneneters. :r
From feudal serf to spender.
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 12:23:17 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_108112448
Ik heb er zelf geen moeite mee hoor, dat Miss_Isis haar konijnen opeet.

Ik bedoel, de dieren hebben het beste leven dat je ze kunt wensen, het zijn geen bio industrie dieren. Net als haar varkentjes, zie het topic. Daarnaast, wat maakt een konijn anders dan een koe of een varken? Omdat we met een konijn op schoot kunnen zitten is het anders? Vind ik niet.

Zelf heb ik ook wel eens konijn gegeten. Ik vind het niet lekker, maar dat maakt niet dat ik vind dat iemand anders het niet wel kan eten.

Wat mij betreft is Miss_Isis gewoon welkom :Y Ik vind de baby konijntjes lief! Zou ze zelf niet willen hebben, want ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen om ze weg te doen of te slachten. En op die manier zou ik heel veel konijnen hebben :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 18 februari 2012 @ 12:25:42 #63
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108112515
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb er zelf geen moeite mee hoor, dat Miss_Isis haar konijnen opeet.

Ik bedoel, de dieren hebben het beste leven dat je ze kunt wensen, het zijn geen bio industrie dieren. Net als haar varkentjes, zie het topic. Daarnaast, wat maakt een konijn anders dan een koe of een varken? Omdat we met een konijn op schoot kunnen zitten is het anders? Vind ik niet.

Zelf heb ik ook wel eens konijn gegeten. Ik vind het niet lekker, maar dat maakt niet dat ik vind dat iemand anders het niet wel kan eten.

Wat mij betreft is Miss_Isis gewoon welkom :Y Ik vind de baby konijntjes lief! Zou ze zelf niet willen hebben, want ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen om ze weg te doen of te slachten. En op die manier zou ik heel veel konijnen hebben :D
Omdat hier mensen zijn die intens van hun dieren houden. Ik vind het smerig, walgelijk en niet sjiek om een dier wat je veel liefde hebt gegeven gewoon in de schuur achter je huis de nek om te draaien en op te vreten. Ik hoef dat niet te weten. Ga dan lekker naar CUL als je wilt weten wat je met een konijn kunt doen. Als het die kant wel op gaat zoekt men het hier maar lekker uit. :r
From feudal serf to spender.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 12:26:36 #64
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_108112542
Ik heb er ook niet zoveel moeite mee, hoor. Ik eet zelf ook vlees en het eten van je eigen vlees staat me eigenlijk meer aan dan zoals ik het eet. Je weet precies hoe het dier geleefd heeft en hoe het geslacht is. Je kunt volgens mij prima zowel konijnliefhebber zijn als ze ook eten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 12:27:27 #65
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108112566
Nou succies hier dan allemaal. :) Graag mijn foto's uit de OP halen.
From feudal serf to spender.
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 12:29:45 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_108112616
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:25 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Omdat hier mensen zijn die intens van hun dieren houden. Ik vind het smerig, walgelijk en niet sjiek om een dier wat je veel liefde hebt gegeven gewoon in de schuur achter je huis de nek om te draaien en op te vreten. Ik hoef dat niet te weten. Ga dan lekker naar CUL als je wilt weten wat je met een konijn kunt doen. Als het die kant wel op gaat zoekt men het hier maar lekker uit. :r
Maar dat wordt hier toch niet verteld? Ze gaan eerst nog opgroeien, en daarna komt dat pas. Maar dat komt Miss_Isis vast niet in detail hier vertellen. Zo gaat het in haar eigen topic ook niet, en dat volg ik al een hele tijd.

En waarom is een 'eigen' dier anders dan een pakje vlees van de supermarkt of slager?

quote:
13s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:27 schreef S1nn3rz het volgende:
Nou succies hier dan allemaal. :) Graag mijn foto's uit de OP halen.
Ho ho ho!! Niet gelijk weglopen!! Jij bent hier toch ook gewoon welkom? Graag zelfs, want nuttige bedrages en lieve konijnen.

Ik hou toch ook van Molly, maar dat wil toch niet zeggen dat omdat Miss_Isis hier ook post, ik haar vanavond de nek omdraai en ga braden?! Perspectief!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 18 februari 2012 @ 16:09:00 #67
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108118973
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar dat wordt hier toch niet verteld? Ze gaan eerst nog opgroeien, en daarna komt dat pas. Maar dat komt Miss_Isis vast niet in detail hier vertellen. Zo gaat het in haar eigen topic ook niet, en dat volg ik al een hele tijd.

En waarom is een 'eigen' dier anders dan een pakje vlees van de supermarkt of slager?

[..]

Ho ho ho!! Niet gelijk weglopen!! Jij bent hier toch ook gewoon welkom? Graag zelfs, want nuttige bedrages en lieve konijnen.

Ik hou toch ook van Molly, maar dat wil toch niet zeggen dat omdat Miss_Isis hier ook post, ik haar vanavond de nek omdraai en ga braden?! Perspectief!!
Sorry Gup, maar mensen die hun eigen dieren opeten schaar ik niet onder de liefhebbers. Die wachten immers niet met slachten tot het beestje oud en seniel is, wel tot het een lekkere vetlaag heeft. Vaak zijn dat dieren in de bloei van hun leven, beestjes die nog jaren meekunnen.
Liefhebbers eten hun dieren niet op, die geven ze een mooi leven door ze een fijne en liefdevolle plek te geven en als hun trouwe metgezel eens is gestorven dan krijgt hij of zij een mooie laatste rustplaats in de tuin of op een dierenbegraafplaats.

Iedereen is hier welkom, maar laten we dit topic ook even in perspectief zetten. Een plaats waar mensen samenkomen om tips op te doen, te genieten van andermans konijntjes en om eigen picca's te spammen. Ik hoef namelijk niet te weten hoe konijnenbillen smaken of hoe ik deze dien te bereiden. (ik blijf zelf overigens ook ver van de kiloknallers, eet veel vleesvervangers en als we al vlees eten is het vaak biologisch. Misschien hypocriet, maar ik lust inderdaad ook gewoon wel een stukje vlees. ik gooi mijn boodschappenkar overigens met kerst niet achterlijk vol met vlees waarvan je de helft kunt weggooien omdat de gasten het toch niet vreten)

Iedereen is hier inderdaad welkom en ik wil niemand wegjagen. Maar als de gespreksonderwerpen hierover gaan dan pas ik graag. Konijnen zijn zeer ondergewaardeerde dieren die wereldwijd vaak een verschrikkelijk leven leiden. Zal ik daar anders wat foto's van plaatsen? Gewoon, voor het perspectief? Nee, ik zie liever konijntjes waar het goed mee gaat, die lekker kunnen liggen en rollen, samen slapen en elkaar wassen. Ik zal wel als een wijf klinken maar als het om dieren gaat ben ik een eitje. :r
From feudal serf to spender.
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 16:26:16 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_108119469
quote:
8s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 16:09 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Sorry Gup, maar mensen die hun eigen dieren opeten schaar ik niet onder de liefhebbers. Die wachten immers niet met slachten tot het beestje oud en seniel is, wel tot het een lekkere vetlaag heeft. Vaak zijn dat dieren in de bloei van hun leven, beestjes die nog jaren meekunnen.
Liefhebbers eten hun dieren niet op, die geven ze een mooi leven door ze een fijne en liefdevolle plek te geven en als hun trouwe metgezel eens is gestorven dan krijgt hij of zij een mooie laatste rustplaats in de tuin of op een dierenbegraafplaats.

Iedereen is hier welkom, maar laten we dit topic ook even in perspectief zetten. Een plaats waar mensen samenkomen om tips op te doen, te genieten van andermans konijntjes en om eigen picca's te spammen. Ik hoef namelijk niet te weten hoe konijnenbillen smaken of hoe ik deze dien te bereiden. (ik blijf zelf overigens ook ver van de kiloknallers, eet veel vleesvervangers en als we al vlees eten is het vaak biologisch. Misschien hypocriet, maar ik lust inderdaad ook gewoon wel een stukje vlees. ik gooi mijn boodschappenkar overigens met kerst niet achterlijk vol met vlees waarvan je de helft kunt weggooien omdat de gasten het toch niet vreten)

Iedereen is hier inderdaad welkom en ik wil niemand wegjagen. Maar als de gespreksonderwerpen hierover gaan dan pas ik graag. Konijnen zijn zeer ondergewaardeerde dieren die wereldwijd vaak een verschrikkelijk leven leiden. Zal ik daar anders wat foto's van plaatsen? Gewoon, voor het perspectief? Nee, ik zie liever konijntjes waar het goed mee gaat, die lekker kunnen liggen en rollen, samen slapen en elkaar wassen. Ik zal wel als een wijf klinken maar als het om dieren gaat ben ik een eitje. :r
Ik snap je punt hoor, absoluut. En je hoeft je naar mij toe niet te verdedigen wat betreft het vlees eten. Wat dat betreft eten wij hetzelfde. Weinig vlees en als het al vlees is, is het biologisch.
En natuurlijk wachten de mensen met dieren voor de slacht niet tot het dier oud is, want dan is het niet meer lekker. Het biologische vlees in de supermarkt is ook niet oud, en dat koop je ook.

Maar daar hoeft het in dit topic helemaal niet om te gaan.

Ik durf je daarnaast ook wel te verzekeren dat je hier geen verhalen gaat lezen over het klaarmaken van konijnen, want daar is CUL voor. Daar heb ik in het Beestenboerderij-topic nog nooit iets over gelezen, ook al zijn er inmiddels al wat diertjes geslacht. Daar wordt niet over gesproken, omdat F&F daar niet voor bedoeld is. Daar gaat het over het gezellige leven wat de beestjes hebben. Leuk toch? Varkentjes in de modder en kipjes in de wei. Desgewenst wordt er wel een topic gemaakt in CUL.

Maar, omdat de baby konijntjes van Miss_Isis eventueel geslacht worden, wil je ze niet zien? Het maakt toch niet uit of het nou een biologisch varkentje is, of een biologisch konijntje? Het gaat nu toch niet om het feit dat er een paar geslacht worden, maar het gaat nu om het opgroeien van baby konijntjes.

Plaatjes van konijntjes in slechte omstandigheden kennen we allemaal. Lijkt me niet nodig. Maar die ga je toch ook niet zien als er iemand als Miss_Isis meepost? Ik zie tot nu toe alleen twee gezellige Vlaamse reuzendames die een heel ruim verblijf hebben en samen een nest hebben gebouwd O+ Volgens mij hebben die twee nijnen het reuze gezellig hebben samen.

Natuurlijk, voor zolang het duurt. Maar tot het zover is, heeft niemand daar last van, toch? Die konijntjes niet, en de koe in de wei die over een maand op mijn bord ook niet.

Wat dieren betreft ben ik ook een watje. Is niks mis mee ook.

Maar ik vind het voor mezelf in ieder geval niet eerlijk om Miss_Isis geen dierenliefhebber te noemen omdat zij haar vlees zelf houd en slacht in plaats van te kopen in de supermarkt zoals ik. Want in feite komt het op hetzelfde neer, alleen ken ik het beestje erachter niet.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108122175
Iedereen heeft zijn eigen visie op konijnen houden. Het is een centraal topic dus ik denk dat iedereen hier gewoon welkom moet kunnen zijn.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_108122223
Poeh, ik merk dat ik vanmiddag de 'rel' een beetje ben misgelopen, dan nu nog maar ff reageren...

De reactie van S1nn3rs is dus de reden dat ik hier voorheen enkel gelurkt heb en niet zelf wat heb gepost. Ik ben dol op mijn konijnen (en op alle andere dieren) en zie mijzelf absoluut als een dierenliefhebber. Dat iemand (S1nn3rs in dit geval) zegt dat ik niet van dieren zou houden vind ik erg vervelend. Ik heb altijd konijnen gehad en gefokt (in groepen en in een groot verblijf) en ik heb het idee dat ik er redelijk verstand van heb. Ik heb heel vaak (succesvol) gekoppeld in allerlei combinaties; voedsters, voedsters met een intacte ram, voedsters met een gecastreerde ram en zelfs twee volwassen intacte rammen. Ik heb bevallingen gezien, een verstoten konijntje van 10 dagen oud met de hand grootgebracht en ik heb konijnen gehad die van ouderdom zijn overleden. Daarnaast heb ik ook konijnen laten slachten, zowel redelijk jonge om op te eten, een volwassen ram na een aantal jaren 'dienst', als een keer een doodzieke (vanwege sneller en minder stress dan in laten slapen door de DA). Voor mij horen al die dingen bij de levenscyclus.

Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat mijn konijnen een gelukkig leven hebben (gehad), en stúkken beter dan welke commerciële konijnenfokkerij dan ook, biologisch of niet. Zelfs (veel) beter dan heel veel konijnen die als huisdier worden gehouden. Ze krijgen goed te eten, hebben gezelschap van hun eigen soort, een heel ruim verblijf binnen en in de zomer kunnen ze in een eigen weilandje naar hartelust rennen, spelen, gras eten en graven. Kortom, alles wat een konijn nodig heeft om gelukkig te zijn. Dat ze (sommigen) opgegeten worden betekend niet dat ik niet van ze hou, ze elke dag aai, lekkere hapjes geef en ze goed behandel. En het doet me ook geen plezier om dieren geslacht te zien worden of zo, ik denk dat niemand dat leuk vindt. Ik kies er alleen met mijn familie voor om (een deel van) het vlees dat wij eten zelf te fokken, zodat we precies weten wat er in gaat en hoe het behandeld is. En dat is in ons geval biologisch voer en met heel veel liefde.

En bedankt aan alle users (Guppyfriend O+ ) die het geen probleem vinden dat ik hier post :)

S1nn3rs, je bent van harte welkom in het beestenboerderij topic om eens wat te lezen en foto's te kijken als je wilt. En zoals Guppyfriend al aangaf worden daar echt geen foto's geplaatst van het slachten of iets anders provocerends. Ik doe juist mijn best in dat topic de mooie en leuke kanten van onze dierhouderij te belichten. ik denk dat uit de verhaaltjes en foto's in dat topic ook wel blijkt dat ik van mijn dieren hou en er goed voor zorg. Dat je dieren (uiteindelijk) opeet betekend namelijk m.i. niet dat je er niet van kunt houden en ze behandelen als huisdier zolang ze nog leven.

Oh ja, en nog even: Ik ben ook absoluut niet van plan hier te praten/discussieren/whatever over de smaak van konijnenbillen of hoe je moet slachten etc. Dat past wat mij betreft niet in F&F en ik heb absoluut niet de behoefte mensen daar mee te confronteren. Ik heb alleen antwoord gegeven op de vragen van Livelink en van Staal over wat we met de konijntjes doen en waarom.

[ Bericht 9% gewijzigd door Miss_Isis op 18-02-2012 18:17:41 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 19 februari 2012 @ 11:28:36 #71
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108142924
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 18:07 schreef Miss_Isis het volgende:
Poeh, ik merk dat ik vanmiddag de 'rel' een beetje ben misgelopen, dan nu nog maar ff reageren...

De reactie van S1nn3rs is dus de reden dat ik hier voorheen enkel gelurkt heb en niet zelf wat heb gepost. Ik ben dol op mijn konijnen (en op alle andere dieren) en zie mijzelf absoluut als een dierenliefhebber. Dat iemand (S1nn3rs in dit geval) zegt dat ik niet van dieren zou houden vind ik erg vervelend. Ik heb altijd konijnen gehad en gefokt (in groepen en in een groot verblijf) en ik heb het idee dat ik er redelijk verstand van heb. Ik heb heel vaak (succesvol) gekoppeld in allerlei combinaties; voedsters, voedsters met een intacte ram, voedsters met een gecastreerde ram en zelfs twee volwassen intacte rammen. Ik heb bevallingen gezien, een verstoten konijntje van 10 dagen oud met de hand grootgebracht en ik heb konijnen gehad die van ouderdom zijn overleden. Daarnaast heb ik ook konijnen laten slachten, zowel redelijk jonge om op te eten, een volwassen ram na een aantal jaren 'dienst', als een keer een doodzieke (vanwege sneller en minder stress dan in laten slapen door de DA). Voor mij horen al die dingen bij de levenscyclus.

Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat mijn konijnen een gelukkig leven hebben (gehad), en stúkken beter dan welke commerciële konijnenfokkerij dan ook, biologisch of niet. Zelfs (veel) beter dan heel veel konijnen die als huisdier worden gehouden. Ze krijgen goed te eten, hebben gezelschap van hun eigen soort, een heel ruim verblijf binnen en in de zomer kunnen ze in een eigen weilandje naar hartelust rennen, spelen, gras eten en graven. Kortom, alles wat een konijn nodig heeft om gelukkig te zijn. Dat ze (sommigen) opgegeten worden betekend niet dat ik niet van ze hou, ze elke dag aai, lekkere hapjes geef en ze goed behandel. En het doet me ook geen plezier om dieren geslacht te zien worden of zo, ik denk dat niemand dat leuk vindt. Ik kies er alleen met mijn familie voor om (een deel van) het vlees dat wij eten zelf te fokken, zodat we precies weten wat er in gaat en hoe het behandeld is. En dat is in ons geval biologisch voer en met heel veel liefde.

En bedankt aan alle users (Guppyfriend O+ ) die het geen probleem vinden dat ik hier post :)

S1nn3rs, je bent van harte welkom in het beestenboerderij topic om eens wat te lezen en foto's te kijken als je wilt. En zoals Guppyfriend al aangaf worden daar echt geen foto's geplaatst van het slachten of iets anders provocerends. Ik doe juist mijn best in dat topic de mooie en leuke kanten van onze dierhouderij te belichten. ik denk dat uit de verhaaltjes en foto's in dat topic ook wel blijkt dat ik van mijn dieren hou en er goed voor zorg. Dat je dieren (uiteindelijk) opeet betekend namelijk m.i. niet dat je er niet van kunt houden en ze behandelen als huisdier zolang ze nog leven.

Oh ja, en nog even: Ik ben ook absoluut niet van plan hier te praten/discussieren/whatever over de smaak van konijnenbillen of hoe je moet slachten etc. Dat past wat mij betreft niet in F&F en ik heb absoluut niet de behoefte mensen daar mee te confronteren. Ik heb alleen antwoord gegeven op de vragen van Livelink en van Staal over wat we met de konijntjes doen en waarom.
Ik heb nog even nagdedacht of ik op deze provocatie zou reageren en ik zal het dan toch nog maar een keer doen.

Bij het zien van die netgeboren snuitebolletjes word ik enkel verdrietig. Immers, ze zullen nooit sterven van ouderdom maar ze worden amateuristisch in dat schuurtje van jou achter je huis afgemaakt. Ik kan daar geen plezier aan beleven, en ik denk dat dat wel zo is voor de meeste mensen die echt van dieren houden.

Het maakt daarbij niet uit wat voor leven je ze geeft, het feit dat je ze op een dag gewoon in hun nekvel pakt, ze nog even bedankt voor hun trouwheid en ze daarna een tik in hun nek geeft of de nek gewoon omdraait vind ik walgelijk en hier absoluut niet passen. Je wilt patsen met konijnen die je gewoon vetmest om ze daarna af te maken. :r
Maar kennelijk schaart men je dan ook gewoon onder liefhebber, als je een konijn wat volledig gezond is gewoon afmaakt. :')

Ik ken je verder niet maar ik vind je nu al walgelijk, achterbaks en schijnheilig. Dat je het lef dat ook nog hebt dat je zegt dat je van dieren houdt, nou ja laat ik maar ophouden en me inhouden......

Post jij maar lekker hier door, maar door amateuristische slagers zoals jij in dit topic voel ik me hier niet prettig. Ik had gehoopt dat hier echte liefhebbers van het konijn zaten,mensen die het dier wat te bieden hadden. Maar kennelijk zitten hier vooral liefhebbers van gevulde konijnenreet.

Nou ja, ik had al gezegd dat ik hier niet meer zou komen en heb het toch gedaan. De discussie is nu wel klaar wat mij betreft. Men zit hier niet te wachten op de echte liefhebbers. Succes met elkaar. :)
From feudal serf to spender.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 februari 2012 @ 11:43:38 #72
163650 Greys
pi_108143209
Foto op verzoek van S1nn3rz uit de OP gehaald.
Jammer en zonde. Echt. Ik hoop ook dat je er nog eens over na wilt denken.
Ik vind het persoonlijk wel wat jammer dat je dan meteen onterecht 'iedereen hier' als liefhebber van konijnen slachten bestempelt. Maar dat zal in the heat of the moment zijn, hoop ik.

Je krijgt hier geen verhalen te lezen over het slachten zelf en het consumeren van haar konijnen, dat hoort hier inderdaad niet thuis en dat gaat ook niet gebeuren.
En als je haar topic leest 'Op de Beestenboerderij' hebben haar dieren een meer dan prima leven. Persoonlijk zou ik een (bv) jong varkentje of konijntje dat ik zelf heb groot gebracht ook niet kunnen slachten en eten, maar ik heb er geen problemen mee dat een ander dat wel doet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 19 februari 2012 @ 12:43:40 #73
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108144540
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:43 schreef Greys het volgende:

Ik vind het persoonlijk wel wat jammer dat je dan meteen onterecht 'iedereen hier' als liefhebber van konijnen slachten bestempelt. Maar dat zal in the heat of the moment zijn, hoop ik.

Inderdaad niet netjes, mijn excuses daarvoor. :)
From feudal serf to spender.
  Moderator zondag 19 februari 2012 @ 13:43:30 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_108146247
Maar S1nn3rs, oprechte vraag. Waarin is een baby-konijn wat je op een foto gezien hebt anders dan het biefstukje dat je in de supermarkt koopt? Dat eet je ook gewoon, maar daar word je niet verdrietig van?
Dat is toch een beetje hypocriet?

Verder hoop ik dat je hier niet weggaat, je bijdrages zijn altijd heel waardevol geweest en ik zou het leuk vinden om je konijnen verder te volgen. Ik denk dat er meer mensen hier zijn die er zo over denken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108151724
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 13:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar S1nn3rs, oprechte vraag. Waarin is een baby-konijn wat je op een foto gezien hebt anders dan het biefstukje dat je in de supermarkt koopt? Dat eet je ook gewoon, maar daar word je niet verdrietig van?
Dat is toch een beetje hypocriet?
Dat vind ik dan weer een beetje zoiets als in het hondenfototopic gaan vragen waarom ze daar wel moeite hebben met Aziaten die honden slachten voor het vlees maar niet met een Nederlandse koe. Natuurlijk is het hypocriet, maar men heeft nu eenmaal meer met het ene beest dan het andere. Ik snap het punt van S1nn3rs wel een beetje dat dit een draad is om het konijn als gezelschapsdier te bewonderen. :P
  Moderator zondag 19 februari 2012 @ 19:10:02 #76
155227 crew  Guppy
dus
pi_108158519
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:07 schreef Pauperlientje het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer een beetje zoiets als in het hondenfototopic gaan vragen waarom ze daar wel moeite hebben met Aziaten die honden slachten voor het vlees maar niet met een Nederlandse koe. Natuurlijk is het hypocriet, maar men heeft nu eenmaal meer met het ene beest dan het andere. Ik snap het punt van S1nn3rs wel een beetje dat dit een draad is om het konijn als gezelschapsdier te bewonderen. :P
Dat begrijp ik. Maar in de verhalen van Miss_Isis wordt er ook ingegaan op het gezelschapsdier en niet op het feit dat ze eventueel opgegeten worden.

Nu wordt er echter gedaan alsof er een geweldige misdaad begaan wordt en het leven wat de dieren hebben niks waard is omdat ze misschien geslacht worden. Maar daarvoor kunnen ze toch ook een leuk leven gehad hebben? Dat heeft de biologische koe ook gehad, en daarbij is het geen probleem.

Laten we voorop stellen dat ik het niet zou kunnen, mijn eigen dieren opeten. Maar ik eet wel vlees. Wanneer ik een stukje vlees koop, ben ik me er wel van bewust dat dat net zo goed een dier is geweest.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108158701
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:10 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Maar in de verhalen van Miss_Isis wordt er ook ingegaan op het gezelschapsdier en niet op het feit dat ze eventueel opgegeten worden.

Nu wordt er echter gedaan alsof er een geweldige misdaad begaan wordt en het leven wat de dieren hebben niks waard is omdat ze misschien geslacht worden. Maar daarvoor kunnen ze toch ook een leuk leven gehad hebben? Dat heeft de biologische koe ook gehad, en daarbij is het geen probleem.

Laten we voorop stellen dat ik het niet zou kunnen, mijn eigen dieren opeten. Maar ik eet wel vlees. Wanneer ik een stukje vlees koop, ben ik me er wel van bewust dat dat net zo goed een dier is geweest.
Eensch!
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_108162470
Ik merk dat er toch meer controverse bestaat dan ik dacht. Wat mij betreft zijn mijn konijnen (en varkens ook trouwens) gewoon gezelschapsdieren. Ik hou van ze, zorg goed voor ze, ze zijn tam, ze komen als ik ze roep, ik aai ze elke dag, etc. Ik begrijp echter uit de reacties hier en uit een PM die ik heb ontvangen dat niet iedereen dat zo ziet. Het was niet mijn bedoeling mensen te provoceren, en ik heb dan ook besloten dat ik mij hier weer terugtrek en gewoon verder ga met lurken. Ik vind het leuk om de verhalen hier te lezen en foto's te kijken, maar ik zal mijn eigen foto's en verhalen wel gewoon in mijn eigen topic houden. Ik hoop dat S1nn3rz hier dan weer mee gaat posten want ook zijn foto's en verhalen vond ik leuk, en ik voel me een beetje lullig dat hij als 'regular' door mijn post als het ware is weggejaagd. Anyway, excuses voor het ongemak en ga vooral door met de leuke foto's en verhalen :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_108162536
Als iemand kleine konijntjes heeft/krijgt wil ik er wel 1 adopteren hoor O+

mis hem nog steeds -O-

Alleen zon vlaamse reus is ietwat groot :+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 19 februari 2012 @ 21:42:58 #80
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_108165729
Misschien via het asiel, Miniem? En dan meteen een koppeltje?

Miss_Isis, het spijt me dat ik die vraag heb gesteld en daarmee onbedoeld deze discussie heb gestart. Sorry, ik kende het topic van De Beestenboel niet.

S1nn3rz, ik hoop jou en je geweldige konijnen(tehuis) weer terug te zien hier.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_108165790
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 21:42 schreef livelink het volgende:
Misschien via het asiel, Miniem? En dan meteen een koppeltje?

Neuh, ik hoef er maar 1 :)
En verder als het gwn een keer op mijn pad komt of als iemand hier jongen krijgt en er toevallig 1 kwijt wil.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_108169236
mag i kje vragen om je er nog eens in in te lezen en te overwegen om een koppeltjes te nemen .Ze zijn samen veel leuker en gelukiger en wat betreft verzorging en kosten valt een of twee heel erg mee met het verschil.

(spammodus aan: we hebben nogeleuk koppeltje hollanders in de opvang spammodus uit)
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator maandag 20 februari 2012 @ 07:58:30 #83
155227 crew  Guppy
dus
pi_108176574
Hollandertjes O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108181250
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:41 schreef Partingglass het volgende:
mag i kje vragen om je er nog eens in in te lezen en te overwegen om een koppeltjes te nemen .Ze zijn samen veel leuker en gelukiger en wat betreft verzorging en kosten valt een of twee heel erg mee met het verschil.

(spammodus aan: we hebben nogeleuk koppeltje hollanders in de opvang spammodus uit)
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 21:44 schreef Miniem het volgende:

Neuh, ik hoef er maar 1 :)

Thnx voor het aanbod though :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator maandag 20 februari 2012 @ 12:12:00 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_108181573
Als Molly niet zo'n bitch was naar andere konijnen in 'haar' huis, zou ik er ook weer twee willen. Lekker knuffelen, samen spelen en elkaar wassen O+ ik kon daar altijd heel erg van genieten. Twee konijnen zijn echt leuker dan één!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 20 februari 2012 @ 12:15:15 #86
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_108181656
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Als Molly niet zo'n bitch was naar andere konijnen in 'haar' huis, zou ik er ook weer twee willen. Lekker knuffelen, samen spelen en elkaar wassen O+ ik kon daar altijd heel erg van genieten. Twee konijnen zijn echt leuker dan één!
helemaal mee eens!!!! bammie is echt konijn geworden toen flip erbij kwam...de eerste week wist ze zich geen raad, later kwam het instinct naar boven en ging madam zich als konijn gedragen, erg leuk
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_108181672
Toch hoef ik maar 1.
Mijn beslissing toch?
Wrm moeten jullie er dan toch over doorgaan?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator maandag 20 februari 2012 @ 12:18:13 #88
155227 crew  Guppy
dus
pi_108181731
Ik leg je niks op hoor. Je moet het zelf weten. Ik heb amper recht van spreken, want ik heb er ook maar één.

Maar ik zou er zelf in ieder geval wel weer twee willen, als Molly niet zo'n draak was als het op andere konijnen aankomt.

En dan heb ik het nog niet over andere mensen in haar territorium. Die bijt ze ook in de enkels als ik niet oplet :@ En dan roep ik "doet ze anders nooit :o "
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108181780
Gup, anders kun je partingglass nog wel lief aankijken voor het koppelen :P Die vind dat namelijk erg leuk om te doen!
Ik heb er ook 2 (d'oh) en het is zo leuk om te zien *;
  Moderator maandag 20 februari 2012 @ 12:22:02 #90
155227 crew  Guppy
dus
pi_108181821
In de toekomst gaan we het wellicht nog eens proberen :Y wijsheid komt, misschien ook bij Molly, met de jaren. Als ze wat ouder is, staat ze misschien ook meer open naar een oudere heer om haar gezelschap te houden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108181913
Mocht je het nog eens willen proberen Gup. Dan help ik je idd mee. Koppel in de opvang vaak, maar koppelen ook vaker of bij mensen thuis of soms zelf voor mensen bij me zelf thuis.

Ik vaker meegemaakt dat een dame zoals Molly juist heel erg omslaat wat betreft gedrag met een vriendje erbij. Vooral de match is dan belangrijk.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_108181946
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:16 schreef Miniem het volgende:
Toch hoef ik maar 1.
Mijn beslissing toch?
Wrm moeten jullie er dan toch over doorgaan?
Dat is zeker jouw beslissing. Je moet het niet zien als opdringen maar ik denk meer als mensen die je graag willen laten weten hoe leuk ze zijn met twee.

Het is zeker jou keuze.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator maandag 20 februari 2012 @ 12:28:15 #93
155227 crew  Guppy
dus
pi_108181963
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:25 schreef Partingglass het volgende:
Mocht je het nog eens willen proberen Gup. Dan help ik je idd mee. Koppel in de opvang vaak, maar koppelen ook vaker of bij mensen thuis of soms zelf voor mensen bij me zelf thuis.

Ik vaker meegemaakt dat een dame zoals Molly juist heel erg omslaat wat betreft gedrag met een vriendje erbij. Vooral de match is dan belangrijk.
Wat lief!! Ik houd me zeker aanbevolen wanneer we het weer gaan proberen :Y

Bij welke opvang werk/help jij trouwens? Molly komt van Asiel Goofy
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108182073
Ik stuur je daar even een pb over als ik achter de laptop zit ivm privacy. Kan je ook miss wat meer vertellen over het koppelen wat ik doe.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator maandag 20 februari 2012 @ 12:33:52 #95
155227 crew  Guppy
dus
pi_108182111
Komt goed :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108220231
drie van de vijf heerlijk in de zon genieten.

So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 13:20:25 #97
155227 crew  Guppy
dus
pi_108222639
Wat een heerlijkheid O+ hier is geen zon...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108222678
Wat een heerlijke foto pg! O+
pi_108222823


So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_108222829
dank je
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 13:28:50 #101
155227 crew  Guppy
dus
pi_108222844
Hahaha, wat een leuk verschil in grootte op die eerste foto :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108222899
dat rammetje weegt net over de 2 kilo en die grote iets van 7
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  maandag 27 februari 2012 @ 18:25:08 #103
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_108471775
Hoi
Ons konijntje (voedster) is van begin december en wij willen haar in april naar buiten doen.
Eigenlijk willen wij er dan nog een konijntje bij zetten (misschien 2), maar ik weet niet of ik een konijn van dan 4 maanden oud zomaar bij een jong konijntje kan zetten.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, en is dit wel mogelijk?
pi_108485773
Ik heb ongeveer de zelfde vraag, ik heb een heel klein dwergmannetje allen zitten en wil hem graag een vriendinnetje geven.
Nu krijgen wij binnenkort een nestje, en ik hoop dat daar een geschikt vrouwtje bij zit, maar hoe pak ik dit nu aan? Ik heb geen behoefte aan nog een nestje, dus meneer zal eerst even langs de dierenarts moeten, maar dan?
pi_108486275
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:25 schreef Mubassie het volgende:
Hoi
Ons konijntje (voedster) is van begin december en wij willen haar in april naar buiten doen.
Eigenlijk willen wij er dan nog een konijntje bij zetten (misschien 2), maar ik weet niet of ik een konijn van dan 4 maanden oud zomaar bij een jong konijntje kan zetten.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, en is dit wel mogelijk?
Kijk eens bij een opvang voor een jonge gecastreerde ram! :) Bij mij in de opvang (Heiloo) zitten er genoeg te wachten op een nieuw huisje.
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:49 schreef Reska het volgende:
Ik heb ongeveer de zelfde vraag, ik heb een heel klein dwergmannetje allen zitten en wil hem graag een vriendinnetje geven.
Nu krijgen wij binnenkort een nestje, en ik hoop dat daar een geschikt vrouwtje bij zit, maar hoe pak ik dit nu aan? Ik heb geen behoefte aan nog een nestje, dus meneer zal eerst even langs de dierenarts moeten, maar dan?
Hakkietjakkiewegzakkie, 2a3 weken wachten tot meneer niet meer vruchtbaar is. Het verstandigste is om te koppelen met een konijn dat ouder is dan 16 weken, gezien de pubertijd en de hormonen die daarbij nogal in het spel kunnen zijn.
Je kunt ze op meerdere manieren koppelen; door ze bijvoorbeeld een tijdje van hok te verwisselen zonder schoon te maken en ze dan bij elkaar te zetten, bij elkaar zetten op een neutrale ruimte en zien hoe het gaat. Koppelen is vaak een vaste manier van reageren op elkaar, konijnen negeren elkaar even, gaan de ruimte verkennen, rennen wat achter elkaar aan en dan duikt de een bovenop de ander.
pi_108570750
Ik ben sinds dinsdag trotse eigenaar van deze bunny O+.




Geboren eind december.
  woensdag 29 februari 2012 @ 23:55:59 #107
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_108571012
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 23:50 schreef Tegan het volgende:
Ik ben sinds dinsdag trotse eigenaar van deze bunny O+.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Geboren eind december.
En binnenkort eigenaar van nog meer bunnies?
Leuk konijn en hopelijk ligt het aan de foto maar ze heeft een heel dikke buik.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_108571059
Volgens mij ligt het aan de foto.

pi_108575096
zo te zien ligt het aan de foto.

Sjiek Tegan. Het zo leuk om konijnen los in huis te hebben leven.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_108580902
Dat is toch een mini-rexje? Daar zie je de lichaamscontouren sowieso beter dan bij 'gewone' konijnen omdat ze een hele korte vacht hebben.
pi_108581762
Ik heb geen idee welke soort het is. Maar ze heeft idd een hele korte en fijne vacht.
pi_108582745
Ja, dat is een rex. Ik hoop voor je dat hij/zij niet als mijn rex wordt, die heeft een soort woeste fascinatie voor alles dat van stof is. Een handdoek die op de grond ligt zoals bij jou zou bij mij inmiddels al een gatenkaas zijn ;)

Die eerste foto, daar zit ze echt zo verlegen omhoog te kijken O+
pi_108584926
Idd een rex, houd de achterpootjes ook altijd goed in de gaten bij rexen. Rexen krijgen nogal makkelijk sore hocks door de aparte beharing.
pi_108589622
Even deze hier spammen, ik heb ze tijdelijk in pleegzorg maar ze kunnen inmiddels uitgeplaatst worden. Zitten nu binnen en zijn helemaal zindelijk, kunnen in het voorjaar eventueel ook naar buiten.


mannetje


vrouwtje 1


vrouwtje 2


met z'n allen


nog een keer met z'n allen

Een gecastreerd mannetje en twee dames, bij interesse stuur me even een pb dan geef ik de informatie door van de opvang die de plaatsing regelt.
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:44:09 #115
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_108597414


Daar zit ze!
Weet iemand wat voor soort ons konijn is?
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 20:15:01 #116
155227 crew  Guppy
dus
pi_108599046
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 07:23 schreef Partingglass het volgende:
zo te zien ligt het aan de foto.

Sjiek Tegan. Het zo leuk om konijnen los in huis te hebben leven.
Nou, dolle pret! Ik viel net over Molly en nu doet m'n voet zeer ;( }:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108599746
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:44 schreef Mubassie het volgende:
[ afbeelding ]

Daar zit ze!
Weet iemand wat voor soort ons konijn is?
Een met 4 pootjes en een schattig snoetje? Veel konijnen zijn rasloos :Y Het is een hangoortje, maar je zal het niet kunnen scharen onder de nederlandse, duitse of franse hangoor door de beharing en de bouw. Ook een lion head lop komt niet in aanmerking, daar is de lange beharing weer niet kloppend genoeg voor.
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 20:30:48 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_108599831
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:44 schreef Mubassie het volgende:
[ afbeelding ]

Daar zit ze!
Weet iemand wat voor soort ons konijn is?
Een heel schattig en mooi rasloosje :Y mooie kleur ook!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108615126
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou, dolle pret! Ik viel net over Molly en nu doet m'n voet zeer ;( }:|
Tsja dat is altijd opletten. Toen ik nog geen bed had maar op een luchtbed sliep snachts vergeten de slaapkamerdeur dicht te maken. Tsja heel groot gat in mijn luchtbed. Het heeft nadelen. Maar ikzou ze niet meer in een kooi willen hebben of nog erger ze moeten missen
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 08:23:03 #120
155227 crew  Guppy
dus
pi_108615299
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 08:01 schreef Partingglass het volgende:

[..]

Tsja dat is altijd opletten. Toen ik nog geen bed had maar op een luchtbed sliep snachts vergeten de slaapkamerdeur dicht te maken. Tsja heel groot gat in mijn luchtbed. Het heeft nadelen. Maar ikzou ze niet meer in een kooi willen hebben of nog erger ze moeten missen
Oh ja, fijn!

Of die keer dat ze m'n MacBook kabel doorgebeten heeft... Hij zat niet aan de stroom of de MacBook, maar lag gelukkig los. Maar toch. Zo'n kabel kost ¤ 80,- :') ik heb dr wel even ernstig toegesproken toen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108615332
Die twee binnenkonijnen die na de scheiding met mij zijn meegegaan zijn gelukkig normaal helemaal geen slopers. Mijn ex heeft de meubelknagers in huis. Maar bij haar,leven zr in een kooi in de kamer en mogen alleen los al zij thuis is.misschien dat, dat ook nog wrl scheelt.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_108643186
Het enige wat ze hier knaagt is mijn nagels/vingers ;(. Dat moet ik nog echt afleren. Verder mag ze van mij gewoon altijd los, maar ze durft alleen in haar kooi (alleen de onderbak eigenlijk) en de dingen daar direct omheen (langs de muur en onder de bank). Jammer genoeg. Hopelijk durft ze later wel de hele kamer door, ze vindt nu de vloer te glad denk ik ;(.

Als ik haar zelf meeneem naar een nieuwe plek, zoals op de bank, dan is ze ook helemaal niet bang gelukkig :).









  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 16:26:15 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_108667502
Molly is zindelijk, maar af en toe is ze in een vunzige bui. Dan sleurt ze de volle wc van d'r hok-muur af, en smijt ze m door de hok. Incl inhoud, die natuurlijk niet blijft zitten. }:| voor straf maar ik d'r hok vanavond pas schoon. Eigen schuld.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:17:03 #124
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_108669230
Eén van mijn konijntjes heeft een verlamde achterhand. We hebben nu medicatie tegen E. cuniculi
Ze eet wel gewoon normaal, maar het is echt wel heel erg zielig. We gaan nu 4 weken medicatie doen en daarna moet ze echt wel een beetje op de been zijn. Het zou echt te erg zijn als ze niet meer zelf naar buiten kan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 17:35:43 #125
155227 crew  Guppy
dus
pi_108669826
Oh nee ;( dat lijkt me zo naar. Sterkte!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:42:28 #126
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_108670049
Mijn andere konijn had het vorig jaar ook, maar daar waren we eerder bij. Die liep alleen maar wat scheef en de medicatie heeft toen heel goed gewerkt. Maar nu is het toch wel een stuk erger. Kijk, ze hoeft van mij niet goed te lopen, maar voor haar eigen kwaliteit van leven is het toch wel heel belangrijk dat ze in ieder geval na die 4 weken (liefst eerder) dat trapje op en af gaat.
Afgelopen woensdag ging dat allemaal nog goed. Volgens mij is ze ook donderdag nog buiten geweest en gisterenochtend was ze ineens verlamd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 17:48:48 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_108670274
Ja, het kan heel hard gaan ineens ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:01:53 #128
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_108670709
Sterkte livelink! Heb er ook ervaring mee en helaas niet positief. Hoop dat het bij jouw konijn wel de goede kant op gaat. Het is echt een rotziekte.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:04:43 #129
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108670795
Boh livelink -O- Sterkte met de nijn!

Die veestapel van Miffy :D O+ Leuke bekjes!

Mooi nijn ook, Tegan! *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_108682340
Ik voelde een klein bultje op bunny's rug, en toen wilde ik die beter bekijken, en toen viel hij er inc. een stuk haar af. Echt een klein stukje van 1-2mm inc. het haar dat daarop groeide. Lijkt gewoon een korstje te zijn ofzo. Is dat erg? Op de kale plek op haar rug is het gewoon wit, lijkt niet op een wondje ofzo.
pi_108740506
Misschien een bijtwondje van een ander konijn? Ik weet niet of ze bij broertjes/zusjes zat in haar vorige huis? Als het wondje nu al mooi dicht is zal het allemaal wel loslopen. Hou het gewoon even in de gaten de komende dagen, of het niet dik wordt (abces onder de huid) en dat er weer nieuwe vacht gaat groeien.
pi_108740541
Houd het in de,gaten als,het grotwr word is vachtmijt miss ook een optie
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_108741938
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:22 schreef Miffy1 het volgende:
Even deze hier spammen, ik heb ze tijdelijk in pleegzorg maar ze kunnen inmiddels uitgeplaatst worden. Zitten nu binnen en zijn helemaal zindelijk, kunnen in het voorjaar eventueel ook naar buiten.

[ afbeelding ]
mannetje

[ afbeelding ]
vrouwtje 1

[ afbeelding ]
vrouwtje 2

[ afbeelding ]
met z'n allen

[ afbeelding ]
nog een keer met z'n allen

Een gecastreerd mannetje en twee dames, bij interesse stuur me even een pb dan geef ik de informatie door van de opvang die de plaatsing regelt.
Waarom klikte ik dit topic aan? Wat een ontzettende schatjes O+ . 'Gelukkig' heb ik geen plek voor nog meer vee :D
Tap tap tap
pi_108749959
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:00 schreef Miffy1 het volgende:
Misschien een bijtwondje van een ander konijn? Ik weet niet of ze bij broertjes/zusjes zat in haar vorige huis? Als het wondje nu al mooi dicht is zal het allemaal wel loslopen. Hou het gewoon even in de gaten de komende dagen, of het niet dik wordt (abces onder de huid) en dat er weer nieuwe vacht gaat groeien.
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:01 schreef Partingglass het volgende:
Houd het in de,gaten als,het grotwr word is vachtmijt miss ook een optie
Ah ok :). Ik heb wel gehoord dat ze flink 'dominant' was bij andere konijnen in de weken voordat ik haar kocht zeg maar. Dus misschien een oude vechtwond :o.

Ik heb nog nooit een konijn gehad, dus ik vraag het allemaal maar :).

@CL: Jij hebt echt wel plek voor een bunny! Kom je mijne een keer bekijken O+?
pi_108750013
Ik heb overigens overal in huis (waar ze durft te lopen dan) dekentjes en mandjes neergelegd en ze maakt daar gretig gebruik van O+.
pi_108885359
Hoelang duurt dat ongeveer voor ze zindelijk is?
pi_108903021
Je kunt het beste een toiletbak neerzetten als ze in de kamer ergens plast, in het begin kunnen dat er best meerdere zijn :P Zo heb ik de kleintjes die ik tijdelijk opvang getraind, doe op de bodembedekking ook een grote pluk hooi zodat het uitnodigend is om in de bak te gaan zitten.

Sommige zeggen dat het onhygiënisch is, maar daar maak ik me niet zo druk om, hooi in de toiletbak is echt een goede hulp bij het zindelijk maken. Die bij mij hebben een hooiruif in de kooi hangen waar ze uit kunnen eten maar verder zitten ze ook vaak te knagen aan het hooi in de toiletbakjes (worden wel om de dag verschoond). Als ze gewend is aan de bakken probeer je er elke keer een weg te halen en dan maar kijken of het goed gaat.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:45:36 #138
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_108903098
Hmm mijn konijnen zijn nooit echt zindelijk geweest. Snoopy lag altijd in de toiletbak te chillen :'). Ze is nu 2 jaar oud, zou ik het nu alsnog nog een keertje kunnen proberen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:47:21 #139
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_108903163
Konijnen kunnen zindelijk zijn? :o!
De reden dat ik de mijne niet binnen laat is omdat ie de hele zooi onderschijt
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:55:08 #140
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_108903459
Mijn rammetje doet alles netjes in een bakje. Mn voedster plast in een bak en keutelt overal.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:47:50 #141
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_108909615
Hmm ik vind de laatste tijd regelmatig blindedarmkeutels in het hok en volgens mij eten ze het niet op. Ik kom er niet achter van welk konijn die keutels zijn. Kan het kwaad?
pi_108909962
Ik probeer dit een beetje.

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/konijnen-zindelijk-maken.html

Plas verplaats je zo moeilijk naar haar toilet als ze het op een dekentje doet. Ik blijf maar wassen.

Ik heb wel een open kattenbak besteld en hopelijk vind ze dat leuker dan dat kleine hoektoiletje :).

Gelukkig doet ze het wel alleen op haar eigen spullen en niet random op de vloer overal.
pi_109016128
In de kooi was mijn konijn heel snel zindelijk. Hij gooide alleen de bak af en toe aan de kant toen hij nog heel jong was.

Buiten de kooi was hij na 1,5 jaar zindelijk. Eerste half jaar liep hij vooral buiten los (zomer 2010). Van 6 maanden tot een jaar was het winter en liep hij binnen. Toen had hij een hoekje waar hij het altijd deed. Kon daar de wcbak neerzetten maar hij ging er gewoon naast zitten keutelen. Van 1 jaar tot 1.5 jaar (zomer 2011) liep hij weer buiten los en toen hij daarna weer binnen ging vanwege de winter, was het keutelen over. Keutelplekje was blijkbaar uit zijn geheugen gewist.

Dus mijn advies: Laat hem een keer een tijdje ergens anders los lopen als dat kan.

Plassen heeft hij trouwens nooit buiten de kooi gedaan.
  maandag 12 maart 2012 @ 17:25:11 #144
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_109017183
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:47 schreef morgane het volgende:
Hmm ik vind de laatste tijd regelmatig blindedarmkeutels in het hok en volgens mij eten ze het niet op. Ik kom er niet achter van welk konijn die keutels zijn. Kan het kwaad?
Heb je gekeken of er eentje een vieze anus heeft? Toen een konijn van mij die keutels niet meer opat, bleef er ook een heleboel plakken :X
Goed schoonmaken en veel minder eten geven hielp goed.

Mijn konijntje krijgt nu al een week medicijnen tegen e. cuniculi. Het moet een maand en ik heb me zelf voorgenomen om in ieder geval die maand vol te houden zolang het beestje zelf nog goed eet en levendig is. Ze eet nog graag en ze zit iets rechterop dan een week geleden. Ze is nog wel verlamd aan haar achterpoten, maar heeft zich vrijdag toch het trappetje af weten te slepen om even naar buiten te gaan. Dus heel voorzichtig durf ik te zeggen dat het iets beter gaat. Maar ja, het moet echt nog wel een stuk beter gaan worden, anders weet ik het niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:33:32 #145
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_109097814
Nou ze piesen en keutelen alles onder, maar ik ga het gewoon weer proberen idd! :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_109214683
Ik ben aan het verhuizen en kom daardoor niet toe aan mn vrijwilligerswerk in de opvang... ze missen mij geloof ik een beetje, er is een konijn naar mij vernoemd :D
  Moderator zondag 18 maart 2012 @ 12:32:45 #147
155227 crew  Guppy
dus
pi_109227784
Wat lief O+

Vraagje! Molly heeft normaal Hemparade in haar WC. Ik was altijd heel tevreden daarover, maar Molly wil er nu nog wel eens een hapje van nemen... En op het pak staat dat dat verstopping kan veroorzaken, not good.

Nu kregen we laatst bij de dierenwinkel een pak Supreme Supasoft Bedding kado. Leuk om eens te proberen. Dat heb ik nu dus in de WC gestopt.


Dit staat erop:
quote:
Supreme Natural Supasoft Bedding is made from the highest quality barley straw, chopped for softness and extra comfort and dust extracted to help avoid respiratory problems, it fluffs up to provide natural, warm absorbent bedding that is ideal for small animals.

Because it is completely natural, Supreme Natural Supasoft Bedding is safer than some other types of bedding. It is also ecologically friendly and can be disposed of along with other compostable material.
Vooral dat laatste vind ik interessant, want het eerste wat Molly deed, was een hap nemen :') Maar wat denken jullie? Toestaan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 18 maart 2012 @ 13:15:47 #148
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109229305
het is stro volgens de verpakking... Duur stro? Kan geen kwaad. Ik heb hier de supreme carefresh in de wc zitten, eten ze ook. Net zoals dozen...
  Moderator zondag 18 maart 2012 @ 13:18:53 #149
155227 crew  Guppy
dus
pi_109229426
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 13:15 schreef douche-eendje het volgende:
het is stro volgens de verpakking... Duur stro? Kan geen kwaad. Ik heb hier de supreme carefresh in de wc zitten, eten ze ook. Net zoals dozen...
Geen idee wat het precies kost, we kregen het bij twee zakken Supreme voer. En aangezien zowel caaf als Molly Science Selective krijgen, kregen we zo'n zak.

Op die Hemparade staat specifiek dat het verstopping kan veroorzaken, dus daar wil ik eigenlijk vanaf. En gewoon stro absorbeert weer niet goed. Volgens de verpakking absorbeert dit wel, dus we geven het eens een kans :Y

Molly heeft sowieso alleen bodembedekking in de WC, dus ze doet hoe dan ook wel even met zo'n pak
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 18 maart 2012 @ 14:33:34 #150
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_109232617
Ik heb dit spul in de winter gebruikt en dan gewoon stro er nog bovenop, zodat ze er niet aan gingen eten. Het was wel echt fijn vond ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 19 maart 2012 @ 07:36:32 #151
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_109263035
Ik heb in de wc van die houten kattenbakkorrels maar die worden loodzwaar als ze vocht hebben opgenomen. Niet ideaal als je in een flat woont. Ik ben erg benieuwd naar dat stro.
  maandag 19 maart 2012 @ 08:02:17 #152
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_109263260
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 08:23 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oh ja, fijn!

Of die keer dat ze m'n MacBook kabel doorgebeten heeft... Hij zat niet aan de stroom of de MacBook, maar lag gelukkig los. Maar toch. Zo'n kabel kost ¤ 80,- :') ik heb dr wel even ernstig toegesproken toen
Hier was de schade erger, kabel van de lamp doorgebeten (220 v), draad van verlengsnoer doorgebeten (220v), draad van de telefoon en voeding van de telefoon 12 v)...

De draden doet me niets, ben allang blij dat ze allebei nog rondlopen...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_109263529
wat je meestal ziet bij draden waar stroom opstaat is dat ze op wonderbaarlijke wijze alleen de kunstof weg vreten maar de draad heel laten. Ik heb hier maar een keer gehad dat er daadwerkelijk geknaagd werd tot kortsluiting. Toen vond ik de schuldige met opgekrulde snorhaartjes in een hoekje.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  maandag 19 maart 2012 @ 08:59:58 #154
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_109263924
Tsja, ze vraten alles door, geaard, ongeaard, geen probleem...en later keurig in het hok lepeltje lepeltje liggen en me uitlachen...flikkers...dat ze nog leven is een raadsel
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  maandag 19 maart 2012 @ 10:15:53 #155
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109265593
Hier is de schade 1 snoer van een lamp maar madame was niet al te snugger door het aan/uitknopje ineens continu in te drukken... Betrapt voor ze verder kon knagen.
  maandag 19 maart 2012 @ 20:17:34 #156
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109286791
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 22 maart 2012 @ 08:18:35 #157
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_109376458
Hmmmm, spring is in the air...meneer Joep can't stop binkieing, madam Bammie cant't stop chasing Joep to ride him...
's morgens is het hok open, speer naar de keuken want er is basilicum gehaald...er staat een plantje in de keuken...lief kijken, dan krijgen we wat...

Het schooien is ook tot kunst verheven, zowel voor brokjes (we gaan gewoon voor de deur van de voorraadkast zitten) als brood (we pikken het gewoon van je bord)...

Verder zijn ze gelukkig, liggen heerlijk naast elkaar, floppen er lustig op los en af en toe een flinke energizer bunneh tijd...
Darmpjes werken ook prima (ze knorren maar raak) en ze vreten de oren van m'n kop...

Alleen 1 ding: "geef ons nooit meer groene aspergetips, dat spul ruikt zo smerig"
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_109377336
Wat een lieve foto's weer in dit topic O+
Morgen met m'n schatjes naar de dierenarts, hij maakt al gebruik van de nieuwe entstof waarbij je maar 1x per jaar hoeft te enten dus geen speciale konijnenspreekuren meer (op onmogelijke tijden :{w ).

Nu het weer mooier weer is/wordt, maar weer eens foto's maken *;
  Moderator zaterdag 24 maart 2012 @ 12:52:02 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_109459477
Het is weer balkonweer!!

Maar vrouw loopt naar buiten, doet een bunnyflop and that's it :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zondag 25 maart 2012 @ 18:21:45 #160
155227 crew  Guppy
dus
pi_109498820
Crappy telefoonnfoto, maar dit zien we hier dus heel vaak


Helaas zo moeilijk te fotograferen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_109502116
Ik ben laatst met bunny uit wandelen geweest. Alle speelpleintjes en stukken gras en stoepen heeft ze vrolijk op gehuppeld en soms zo blij gesprongen O+. Erg tof. Alleen als er een hond/auto langskwam ging ze plat liggen en bewoog ze pas vijf minuten later weer. Begrijpelijk, maar ook irritant :P.
  zondag 25 maart 2012 @ 20:05:48 #162
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109502591
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2012 09:12 schreef Serinde het volgende:
Wat een lieve foto's weer in dit topic O+
Morgen met m'n schatjes naar de dierenarts, hij maakt al gebruik van de nieuwe entstof waarbij je maar 1x per jaar hoeft te enten dus geen speciale konijnenspreekuren meer (op onmogelijke tijden :{w ).

Nu het weer mooier weer is/wordt, maar weer eens foto's maken *;
Hier kan het beide, of op een speciaal konijnenspreekuur of gewoon buiten het spreekuur. Betaal je hetzelfde tarief, maar de dierenartsen vinden de speciale spreekuren zo leuk. Mijn DApraktijk heeft wel een nieuw "gat in de markt" gevonden om het verlies in inkomsten te compenseren: een halfjaarlijks preventieve gebitscontrole bij konijnen die bekend zijn met een gebitsafwijking :').

Guppy, dat is ook het standaard ritueel van Nijn als ik ze roep 's ochtends. Gapen, uitrekken en het liefst dan op zo'n manier dat hij een halve meter naar achter kan glijden.
pi_109502924
Bunny en ik liggen vaak samen op de bank 's avonds tv te kijken, en dan ligt ze zo met haar hoofd op mijn arm en de rest tegen mijn buik/zij. En dan na een uurtje ofzo is ze zo relaxed dat ze zich zo op haar rug draait en heerlijk in mijn armen gaat liggen slapen O+.
  zondag 25 maart 2012 @ 20:14:58 #164
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109502987
quote:
17s.gif Op zondag 25 maart 2012 20:13 schreef Tegan het volgende:
Bunny en ik liggen vaak samen op de bank 's avonds tv te kijken, en dan ligt ze zo met haar hoofd op mijn arm en de rest tegen mijn buik/zij. En dan na een uurtje ofzo is ze zo relaxed dat ze zich zo op haar rug draait en heerlijk in mijn armen gaat liggen slapen O+.
Wat geweldig O+ Lijkt mij zo leuk, als je konijnen bij je op schoot in slaap kunnen vallen.

Ik ben heel benieuwd hoe mijn konijnen gaan reageren op de komende verhuizing, gaat wat worden...
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:54:59 #165
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_109560335
Mijn konijn :')
Ik heb hem een bal gegeven om te spelen. Nu speelt hij er wel mee maar doet hij ook dingen met die bal die je niet publiekelijk zou moeten doen... :+ _O-

Foto van de viezerik :P

  dinsdag 27 maart 2012 @ 11:10:19 #166
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_109560772
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 18:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Crappy telefoonnfoto, maar dit zien we hier dus heel vaak
[ afbeelding ]

Helaas zo moeilijk te fotograferen!
ja, haha, dat gebeurt hier ook regelmatig...uitrekken met de rug omhoog, daarna de voorpoten wegduwen en even lekker uitgebreid gapen...losschudden en de woonkamer weer even verkennen!!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 27 maart 2012 @ 11:12:11 #167
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_109560832
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mijn konijn :')
Ik heb hem een bal gegeven om te spelen. Nu speelt hij er wel mee maar doet hij ook dingen met die bal die je niet publiekelijk zou moeten doen... :+ _O-

Foto van de viezerik :P

[ afbeelding ]
leuke foto, lijkt joep wel als ie in de bak van de olijfboom zit...flikkers, heb een soort klein hekje tegen die boom aangezte zodat ze niet aan de blaadjes kunnen knagen...gaat nu de ene op de andere staan 9soort pootje geven) om er alsnog bij te kunnen!! :S
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_109583519
Ik heb trouwens zo'n plant.



Is dat giftig voor konijnen?
pi_109592582
Zou wel uitkijken met kamerplanten ja
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  dinsdag 27 maart 2012 @ 23:51:00 #170
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109592743

En nu ga ik verhuizen uit mijn studentenkamer -O-
pi_109596345
mijn konijn heeft volgens mij de lente in z'n bol, als ik langs hem loop gaat hij rondjes rennen om m'n voeten, tegen m'n benen opspringen enzo.
pi_109596591
Sjiek DE! Nieuwe plinten of,verf je ze over?

Hier zijn ze buiten ook in opperbeste stemming.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  woensdag 28 maart 2012 @ 09:27:16 #173
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_109597267
quote:
18s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 23:51 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]
En nu ga ik verhuizen uit mijn studentenkamer -O-
jup, kan hier over een maand of wat weer bijna alle plinten beitsen...je laat ze een dag loslopen en alles is anar de klote...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 28 maart 2012 @ 09:28:00 #174
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_109597278
bammie en joep zijn gisteren geënt, 55 euries...maar over een week kunnen ze naar buiten, joep heeft er zin in gezien het feit dat ie de hor al 3 keer heeft aangevallen
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_109598025
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 08:49 schreef Partingglass het volgende:
Sjiek DE! Nieuwe plinten of,verf je ze over?

Hier zijn ze buiten ook in opperbeste stemming.
Schuren&schilderen... nog genoeg verf over :Y
  woensdag 28 maart 2012 @ 11:43:18 #176
333374 Lithia
Too serious
pi_109601335
Mijn dwergkonijntje moest nog even wennen aan haar nieuwe hok met 2 verdiepingen. Ze bleef altijd boven, keek af en toe nieuwsgierig naar onder vanuit het trapje (en ze gooide zo vaak mogelijk dingen naar onder :') ).
Soms zet ik haar dus af en toe beneden om haar te laten wennen hoe het onder is. Altijd probeerde ze dan naar boven te rennen, maar faalde iedere keer weer.

Sinds gister was het toch gelukt. *O* Vaak lukt het niet, maar nu gaat het een stuk soepeler.
Voelde me wat trots als baasje. :@

Edit: oja, en een foto:


[ Bericht 8% gewijzigd door Lithia op 28-03-2012 12:57:08 ]
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  Moderator woensdag 28 maart 2012 @ 12:39:00 #177
155227 crew  Guppy
dus
pi_109603206
Molly heeft nog nooit aan een plint gebeten :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_109604445
Ja, hier ook niet.
pi_109612082
Hier laten ze de plinten gelukkig ook met rust, kleding daarentegen :( Laatst had een van de logeernijntjes een gat in mijn vest gebeten, m'n eigen stomme schuld want ik had het op de grond laten slingeren :')
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:20:18 #180
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_109622508
Plinten zijn hier ook favoriet knaagmateriaal. Alhoewel het het laatste jaar meevalt sinds ze allerlei ander knaagmateriaal hebben (stokjes, hooikoekjes etc.). Hummel en Gommie mochten gisteren ook weer voor de (tegenwoordig) jaarlijkse vaccinatie.

Ook gelijk een Konijn Periodieke Keuring gehad ;) Gommie is helemaal goedgekeurd. Hummel is te dik, maar goed dat wisten we al. We proberen ook wat minder Science Selective te geen en wat meer hooi. Alles bij elkaar waren we voor 2 konijnen voor ¤ 71 euro klaar. En hopelijk blijft het daarbij :)
  donderdag 29 maart 2012 @ 08:53:21 #181
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_109640927
Wat moet ik me voorstellen bij hooikoekjes? :P
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:26:03 #182
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_109670658
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:53 schreef morgane het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij hooikoekjes? :P
Hooi in schijfjes geperst. Zie hier bijvoorbeeld bij de Hayexperts https://www.thehayexperts(...)Hay+Cookies.450.html

Maar koop ze zelf meestal bij Dierenstore.nl aangezien ze daar nog goedkoper zijn :)
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:26:36 #183
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_109670689
Ik weet het nu zeker: broccoli is alltime favorite...als ik het kook draaien ze al om m'n enkels heen en net terug van fitness trek ik de koelkast open om een stukjente pakken en staan er 2 van die schooikonijnen bij me...binken, lief zitten, binken, poot geven....stukje krijgen en zsm je hok in, verstoppen en opeten!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 07:37:30 #184
155227 crew  Guppy
dus
pi_109683287
Laat m'n vriend Molly's hok per ongeluk open staan vannacht, zit ze 's morgens nog braaf in d'r hok en komt ze er pas uit als ik de gordijnen open dus. Pavlov-konijn :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_109683316
Moet de DA ook eens bellen voor de entingen de 7 badjakkers van mij en heb aangeboden aan mijn ex om ook voor 2 van de 4 die bij haar zijn blijven wonen te betalen. Ze heeft het nu wat krapper dan ik.

Normaal zouden we as weekend de entdag in de opvang hebben maar die hebben voor het voorjaar afgeblazen door omstandigheden.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_109683323
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 07:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Laat m'n vriend Molly's hok per ongeluk open staan vannacht, zit ze 's morgens nog braaf in d'r hok en komt ze er pas uit als ik de gordijnen open dus. Pavlov-konijn :')
En jij zeker ook nog aankijken met een blik van ja wat nu?
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 07:51:35 #187
155227 crew  Guppy
dus
pi_109683405
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 07:42 schreef Partingglass het volgende:

[..]

En jij zeker ook nog aankijken met een blik van ja wat nu?
Ze keek inderdaad zo van: Zie je nou, je hoeft het hok echt niet dicht te doen hoor!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_109683872
En toen je de gordijnen opendeed zag je pas de ravage die Molly op haar nachtelijk avontuur had aangericht
:-D
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 08:37:48 #189
155227 crew  Guppy
dus
pi_109683884
Nee, niet eens! Waarschijnlijk is ze niet eens uit d'r hok geweest! En anders had ik het wel gehoord, onze slaapkamer grenst aan de woonkamer met een schuifdeur (appartement hè).
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 30 maart 2012 @ 09:09:46 #190
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_109684348
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 08:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee, niet eens! Waarschijnlijk is ze niet eens uit d'r hok geweest! En anders had ik het wel gehoord, onze slaapkamer grenst aan de woonkamer met een schuifdeur (appartement hè).
Haha, da's hier wel anders...hier liggen ze dan achter de bank, lepeltje lepeltje onder de verwarming ergens in een hoek tussen allemaal stukgevreten telefoonsnoeren enzo...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_109726423
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:26 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Hooi in schijfjes geperst. Zie hier bijvoorbeeld bij de Hayexperts https://www.thehayexperts(...)Hay+Cookies.450.html

Maar koop ze zelf meestal bij Dierenstore.nl aangezien ze daar nog goedkoper zijn :)
Die verslinden ze hier ook! Ben nu door de rollen heen, na de verhuizing maar eens nieuwe bestellen :Y
Wat hier nog altijd de grote hit is, is deze bal:

Ik doe er dan biks, zonnebloempitjes of gedroogde rode bietenstukjes in.
  Moderator zaterdag 31 maart 2012 @ 12:10:43 #192
155227 crew  Guppy
dus
pi_109726444
Molly is ook gek op die bal! Dat is haar leukste speelgoed allertijden!

Die hooikoekjes, zijn die ook in NL te krijgen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_109726467
Nou ja, de kattenknispertunnel van zooplus is ook een hit hier :P En alles wat wilg is en opgegeten kan worden :Y

Die hooikoekjes heeft dutchdevil een linkje van staan, je kunt ze ook bij fretten.nl bestellen. Alleen geen idee hoeveel ze daar kosten.


En bestel die ook mee, zit gedroogde wortel in. Daar hebben ze hier halve knokpartijen voor :D
Sowieso vallen vrijwel alle producten van dat merk (Rosewood) hier in de smaak.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 18:07:45 #194
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_109735361
@douche-eendje @Guppyfriend Waar hebben jullie die bal gekocht? Ben al een tijdje op zoek naar zo'n snackbal maar kan ze hier in de buurt niet vinden.

De meeste producten van Rosewood vallen hier ook in de smaak. Vooral de pizza :P Maar die carrot woodroll doen ze hier echt helemaal niets mee.
  Moderator zaterdag 31 maart 2012 @ 18:32:03 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_109736026
Die van mij komt van de Welkoop dacht ik... Of van Jumper... Daar hebben ze ze in ieder geval allebei. En ik heb ze ook gezien in het dierenwinkeltje op de Kanaalstraat in Utrecht.

Let wel op hoe de worteltjes op de bal zitten. Die op het plaatje heeft Molly nu ook. Eerst had ze er een waar de worteltjes een beetje bol waren, op deze bal liggen ze een beetje verzonken. Dat is beter, want Molly kreeg het voor elkaar om van die bolle worteltjes stukjes plastic te bijten }:|

Overigens is dit Mollies derde bal al. De eerste was met vissengraten erop, die had ze mee naar buiten genomen. Had ik niet gezien en toen was het draaimechanisme vastgeroest...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_109736484
Ik heb er 2, een van zooplus (een donkerblauwe) en een van de dierenwinkel (een gele). Er zit wat verschil in gewicht, de lichtblauwe weegt een stuk minder en dat is daardoor denk ik ook de favoriete bal hier :)
pi_109757754
quote:
17s.gif Op zondag 25 maart 2012 20:13 schreef Tegan het volgende:
Bunny en ik liggen vaak samen op de bank 's avonds tv te kijken, en dan ligt ze zo met haar hoofd op mijn arm en de rest tegen mijn buik/zij. En dan na een uurtje ofzo is ze zo relaxed dat ze zich zo op haar rug draait en heerlijk in mijn armen gaat liggen slapen O+.
Het bewijs.



Samen onder een dekentje op de bank O+.
  Moderator zondag 1 april 2012 @ 13:11:18 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_109759940
Lief!! Dat doet Molly echt niet... Haar zondag ziet er zo uit:

Konijnengymnastiek


Scheuren!


Die, you evil cardboard box!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_109769749




Onze konijnen. Nou ja, ze waren eigenlijk voor de kinderen, maar ik vind ze leuker dan zij :')
Dat had ik trouwens wel min of meer verwacht...

Boven: Molly, onder Snoopy. Molly is drukker en nieuwsgieriger, Snoopy is war rustiger.

Ze kunnen het nu heel goed vinden, in het begin ook, maar we hebben ze tussendoor wel een paar maanden uit elkaar gehouden omdat ze heel erg vochten. Nu zijn ze sinds een week weer samen en het gaat heel erg goed.
We gaan nog een grote ren erbij maken en dan wil ik graag uit het asiel in Almere een gecastreerde ram erbij halen :)

En samen, allebei kijken wat er gebeurt..



[ Bericht 4% gewijzigd door JaniesBrownie op 01-04-2012 17:19:29 ]
compact en kleverig.
pi_109854579
Hallo Mensen,

De TT beantwoord mogelijk al mijn vraag, maar ik ga hem toch ff stellen.

Ik heb een psychisch gestoord konijn in de woonkamer, als we thuis staat haar hok altijd open en loopt ze lekker haar rondjes of ligt ze ergens te chillen op de vloerverwarming.

Maar de afgelopen week is echt bizar..

Als we thuiskomen ligt al haar stro op 1 bult in dr kooi.. Op het moment dat ik dan de kooi open doe, schuifelt ze eerst een rondje door de woonkamer (zoals gewoonlijk) en daarna gaat ze zich gedragen als B(r)oer konijn. Al het stro in uit haar kooi sleept ze er uit en legt ze op haar vaste plekjes neer.. En niet een paar sprietjes, maar binnen een kwartier heeft ze dr hele kooi leeg gesleept..

En als ik het dan wil opruimen wordt ze helemaal gek en echt boos, eigenlijk valt ze me gewoon aan..

Nou vind ik een beetje opruimen niet erg, maar na 4x ben ik het toch een beetje zat en sluit ik dr op in dr kooi. Nou zolang ik of mijn eega in de woonkamer zijn wordt ze echt helemaal gek, springen,trappen, knagen, in/aan de kooi, voederbak tegen de bovenkant aangooien , keihard tegen het deurtje aanbeuken en iets van knorren. Als we in de keuken staan hoort en ziet ze ons niet en dan doet ze weer redelijk "normaal" .

Heb ik nu te maken met een TBS patiënt? of zijn het voorjaarshormonen en een vorm van nestdrang?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 18:01:37 #201
155227 crew  Guppy
dus
pi_109858849
Dat laatste. Gewoon laten gaan, maar opsluiten gaat niet werken. Bovendien heb je kans dat ze allemaal nare gewoontes gaan ontwikkelen, zoals tralieknagen. Wil je niet hebben.

Je zou kunnen overwegen om het stro tijdelijk minder te doen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_109862999
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 18:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat laatste. Gewoon laten gaan, maar opsluiten gaat niet werken. Bovendien heb je kans dat ze allemaal nare gewoontes gaan ontwikkelen, zoals tralieknagen. Wil je niet hebben.

Je zou kunnen overwegen om het stro tijdelijk minder te doen?
hoi,

Dank voor je reactie. Tsja opsluiten zou toch af en toe moeten, want ze kan niet de hele dag door het huis rennen, vandaag een andere tactiek, ik doe de kooi open laat haar er uit en doe dan de kooi dicht zodat ze er niet meer in kan, en dat schijnt ze wel prima te vinden, tenminste de afgelopen 2 uur :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_109900916
FOK!konijn

kwam gezellig mee-FOK!ken O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 17:42:27 #204
155227 crew  Guppy
dus
pi_109902938
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:47 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

hoi,

Dank voor je reactie. Tsja opsluiten zou toch af en toe moeten, want ze kan niet de hele dag door het huis rennen, vandaag een andere tactiek, ik doe de kooi open laat haar er uit en doe dan de kooi dicht zodat ze er niet meer in kan, en dat schijnt ze wel prima te vinden, tenminste de afgelopen 2 uur :)
Als je weggaat, snap ik dat je het hol dicht moet doen ;) maar ik bedoel meer van dat je haar beter niet kan opsluiten als ze jullie kan zien. Als ze er normaal uit mag als jullie er zijn gaat ze herrie schoppen.

Maar even aanzien hoe het gaat. Maat ik gok op hormonen en lente in dr bol
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 4 april 2012 @ 22:44:52 #205
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109918839
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:16 schreef RanTheMan het volgende:
Hallo Mensen,

De TT beantwoord mogelijk al mijn vraag, maar ik ga hem toch ff stellen.

Ik heb een psychisch gestoord konijn in de woonkamer, als we thuis staat haar hok altijd open en loopt ze lekker haar rondjes of ligt ze ergens te chillen op de vloerverwarming.

Maar de afgelopen week is echt bizar..

Als we thuiskomen ligt al haar stro op 1 bult in dr kooi.. Op het moment dat ik dan de kooi open doe, schuifelt ze eerst een rondje door de woonkamer (zoals gewoonlijk) en daarna gaat ze zich gedragen als B(r)oer konijn. Al het stro in uit haar kooi sleept ze er uit en legt ze op haar vaste plekjes neer.. En niet een paar sprietjes, maar binnen een kwartier heeft ze dr hele kooi leeg gesleept..

En als ik het dan wil opruimen wordt ze helemaal gek en echt boos, eigenlijk valt ze me gewoon aan..

Nou vind ik een beetje opruimen niet erg, maar na 4x ben ik het toch een beetje zat en sluit ik dr op in dr kooi. Nou zolang ik of mijn eega in de woonkamer zijn wordt ze echt helemaal gek, springen,trappen, knagen, in/aan de kooi, voederbak tegen de bovenkant aangooien , keihard tegen het deurtje aanbeuken en iets van knorren. Als we in de keuken staan hoort en ziet ze ons niet en dan doet ze weer redelijk "normaal" .

Heb ik nu te maken met een TBS patiënt? of zijn het voorjaarshormonen en een vorm van nestdrang?
Probeer niet menselijke eigenschappen op een konijn te projecteren.

Ze is gewoon een nestje aan het maken. Opsluiten is zielig. Ruim maar lekker op dat hoort erbij.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 4 april 2012 @ 22:46:19 #206
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109918911
Of vreet haar op. Daar doen ze hier ook nooit moeilijk over.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 4 april 2012 @ 22:48:58 #207
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109919071
En het nestje pas weggooien als ze het zelf heeft gesloopt en er geen interesse meer in toont. Anders blijft ze bezig en zit je straks met een semi-kaal konijn -O-

Ik ga vrijdagavond mijn konijnen verhuizen naar mn nieuwe huis en ik ben zo benieuwd hoe ze het gaan vinden. Meer rondraceruimte, in de zon kunnen liggen in de woonkamer en straks ook als het balkon gedaan is veilig de pootjes buiten kunnen strekken. Een compleet andere omgeving en daar kan mijn stresskipkonijn Kelly niet zo goed tegen. Dus ik denk dat ik haar zo maar even wat druppeltjes Rescue Remedy ga geven zodat ze niet weer tegen muren op gaat vliegen van angst.
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 08:21:32 #208
155227 crew  Guppy
dus
pi_109927709
Succes met de verhuizing!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_109992181
Hoi. Ik heb een vriendinnetje gehaald voor bunny; bunny2. Post later wel pics.

Bunny loopt gewoon los, dus heb eerst bunny2 erbij gezet midden in de kamer even. Ging wel goed, alleen beetje rennen achter elkaar. Toen na een tijdje merkte ik dat bunny2 beetje bangig werd, dus heb ik haar in de kooi gezet nu in de kamer (heb maar een kooi dus) en bunny loopt gewoon los. Bunny2 zit nu opper relaxed in de kooi en bunny kijkt er niet eens meer naar en doet ook haar eigen ding. Ik moet morgen de hele dag werken, dus lijkt me beter dat ze nu even paar dagen in de kooi zit en went, en dan daarna onder begeleiding van mij kijken of beide los goed gaat :).
pi_110004090




Ze is niet geel maar beige O+.

Edit: Kleurechte pic.



[ Bericht 18% gewijzigd door Tegan op 06-04-2012 23:14:31 ]
  zaterdag 7 april 2012 @ 08:46:36 #211
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110015070

Nijn (het grijze konijn) vind het helemaal fantastisch, de verhuizing en de nieuwe ruimte. Kelly vind het helemaal niks.... :X
pi_110015258
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 april 2012 08:46 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]
Nijn (het grijze konijn) vind het helemaal fantastisch, de verhuizing en de nieuwe ruimte. Kelly vind het helemaal niks.... :X
Onze konijnen zijn nu al een keer of 3 verhuisd en er was nooit een probleem. Zitten altijd maar dan ook altijd gewoon te chillen :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  Moderator zaterdag 7 april 2012 @ 12:53:27 #213
155227 crew  Guppy
dus
pi_110019757
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 april 2012 08:46 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]
Nijn (het grijze konijn) vind het helemaal fantastisch, de verhuizing en de nieuwe ruimte. Kelly vind het helemaal niks.... :X
Kelly gaat het je ook wel vergeven, zeker als ze van de zomer lekker op het balkon mag lopen *O*

@Tegan, wat een prachtige kleur!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:23:25 #214
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110020878
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 09:14 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Onze konijnen zijn nu al een keer of 3 verhuisd en er was nooit een probleem. Zitten altijd maar dan ook altijd gewoon te chillen :')
Hier is het helaas anders, Nijn vind alles wel prima. Kelly echter, zij komt uit de opvang en is op straat gevonden, waarschijnlijk dus gedumpt door de vorige eigenaar. Iedere keer bij een wisseling van omgeving is ze gewoon een paar dagen uit haar doen.
Ze is net 2 keer even kort de kooi uit geweest maar vliegt er snel weer in... Maar de interesse en nieuwsgierigheid word wel gewekt door het mannetje dat de hele tijd de kooi in en uit vliegt.
  Moderator zaterdag 7 april 2012 @ 14:09:31 #215
155227 crew  Guppy
dus
pi_110022515
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:23 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hier is het helaas anders, Nijn vind alles wel prima. Kelly echter, zij komt uit de opvang en is op straat gevonden, waarschijnlijk dus gedumpt door de vorige eigenaar. Iedere keer bij een wisseling van omgeving is ze gewoon een paar dagen uit haar doen.
Ze is net 2 keer even kort de kooi uit geweest maar vliegt er snel weer in... Maar de interesse en nieuwsgierigheid word wel gewekt door het mannetje dat de hele tijd de kooi in en uit vliegt.
Laat d'r maar een paar dagen mokken, ze trekt wel bij :Y

Als Molly uit logeren gaat/is geweest is ze ook altijd een paar dagen van de leg. Komt wel weer goed
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:14:54 #216
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110022726
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:09 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Laat d'r maar een paar dagen mokken, ze trekt wel bij :Y

Als Molly uit logeren gaat/is geweest is ze ook altijd een paar dagen van de leg. Komt wel weer goed
Het komt vast ook wel goed, zal voor de konijntjes ook wel wennen zijn. Ben nu verhuisd van een kamer van 16m2 naar een appartement van 55m2, het geluid hier is ook compleet anders, er is meer licht binnen. Het is niet meer het kleine knusse kamertje maar een wat groter knusse woonkamer waar ze nu instaan. En de kooi staat niet meer onder mn bureau dus ze zien mij nu ook uit meer hoeken dan normaal.
  Moderator zaterdag 7 april 2012 @ 14:15:49 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_110022759
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:14 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Het komt vast ook wel goed, zal voor de konijntjes ook wel wennen zijn. Ben nu verhuisd van een kamer van 16m2 naar een appartement van 55m2, het geluid hier is ook compleet anders, er is meer licht binnen. Het is niet meer het kleine knusse kamertje maar een wat groter knusse woonkamer waar ze nu instaan. En de kooi staat niet meer onder mn bureau dus ze zien mij nu ook uit meer hoeken dan normaal.
Toch klinkt het allemaal wel als positieve veranderingen, als ze eenmaal gewend zijn :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:52:22 #218
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110023779
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Toch klinkt het allemaal wel als positieve veranderingen, als ze eenmaal gewend zijn :Y
Ik ben net gemeen geweest... Grote wortel in 4 stukken gesneden, ze ermee gelokt en het voor de kooi op het kled neergelegd. Resultaat is dat ze nu op het kleedje zitten te smullen, ook Kelly die nog niet uit de kooi ging :P
  Moderator zaterdag 7 april 2012 @ 14:56:57 #219
155227 crew  Guppy
dus
pi_110023899
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:52 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik ben net gemeen geweest... Grote wortel in 4 stukken gesneden, ze ermee gelokt en het voor de kooi op het kled neergelegd. Resultaat is dat ze nu op het kleedje zitten te smullen, ook Kelly die nog niet uit de kooi ging :P
Evil :D maar vaak wel de beste manier!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:01:48 #220
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110024031
De geur van wortel doet rare dingen met konijnen :P
  Moderator zaterdag 7 april 2012 @ 15:11:30 #221
155227 crew  Guppy
dus
pi_110024291
Het is een soort cat-nip :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:12:49 #222
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110024329
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is een soort cat-nip :Y
Inderdaad :P
  Moderator zaterdag 7 april 2012 @ 15:17:22 #223
155227 crew  Guppy
dus
pi_110024468
Hoewel de Lofties ook dat effect hebben op Molly :Y daar doet ze werkelijk alles voor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:38:28 #224
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110025252
Hier doen ze ook alles voor lofties, of science selective :P En fijn hooi doen ze ook maffe dingen voor!
  Moderator zaterdag 7 april 2012 @ 15:39:37 #225
155227 crew  Guppy
dus
pi_110025291
Oh jaaa, dat ook. Madam was trouwens net wel een beetje beledigd dat ze witlof kreeg en geen wortel }:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:50:14 #226
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110025585
Hahaha, hier doen ze werkelijk alles voor iets eetbaars :P
  Moderator zaterdag 7 april 2012 @ 16:11:01 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_110026177
Vrolijk Pasen uit Litouwen!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 8 april 2012 @ 11:56:33 #228
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110051995
Aw wat leuk gup O+

Hier is dag 2 in het nieuwe huisje begonnen. Ben net naar mn vrijwilligerswerk geweest, hokken poetsen. Bij thuiskomst een wortel in kleine stukjes gesneden en dat over het losloopgebied voor mn duo uitgelegd. Na 2 minuten sprong Kelly de kooi al uit en inmiddels zit ze in haar favo doos op haar favo kleedje te eten :')
  Moderator zondag 8 april 2012 @ 12:20:59 #229
155227 crew  Guppy
dus
pi_110052665
Ooh, ze trekt al bij *O* het is ook allemaal even wennen!

Ik gooi, omdat het kan, Molly als Paasnijn er nog even in:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 8 april 2012 @ 12:30:45 #230
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110052959
Molly moet haar ei kwijt? :P
pi_110053032
hahahaha sjiek!
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  maandag 9 april 2012 @ 13:53:09 #232
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110093632
Beetje bij beetje... En kleedje bij kleedje want ze durven niet op een gladde vloer te lopen. Watjes :P
pi_110093937
Dat doen ze over een paar weken wel.
  maandag 9 april 2012 @ 14:02:41 #234
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110093969
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2012 14:01 schreef Tegan het volgende:
Dat doen ze over een paar weken wel.
Op mn kamer hebben ze dat ook nooit gedaan, bleven ze ook braaf op het kleed.
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 14:06:49 #235
155227 crew  Guppy
dus
pi_110094109
Molly loopt ook niet op de gladde vloer, ze blijft keurig op het kleed :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110094237
Oh. Bunny deed het na een paar weken en bunny2 eigenlijk altijd al. Bunny2 durft ook in de gang waar bunny niet durft :P. En dat terwijl bunny hier al maanden woont en bunny2 een paar dagen.
pi_110094265
Ik denk dat de truuk was dat het voer verder weg lag en ze wel moest :P. Nu doet ze het ook recreatief.
  maandag 9 april 2012 @ 14:12:15 #238
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110094298
Ze doen hier veel voor voer maar dat nog net niet. En ergens is het ook wel fijn dat ze alleen op kleedjes lopen :P Scheelt mij iets minder opletten.
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 14:13:10 #239
155227 crew  Guppy
dus
pi_110094329
Ik moet zeggen dat ik het ook wel oké vind. Ik kan zo prima controleren waar ze wel en niet loopt. En als ik de balkondeuren open wil, maar Molly niet op het balkon wil, haal ik de kleedjes weg :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110094330
Ik vind het wel fijn dat ze overal komen. Anders had ik ze net zo goed op kunnen sluiten.
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 14:14:04 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_110094353
Mwa, met speelkleedjes praktisch neerleggen hebben ze nog altijd meer ruimte als in het hok ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110094362
Ze zijn hier constant aan het rennen door het hele huis. Mooie beweging enzo.
pi_110094397
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Mwa, met speelkleedjes praktisch neerleggen hebben ze nog altijd meer ruimte als in het hok ;)
Mja, snap ik. Maar hier hebben ze mooi 50m2 met obstakels en verstopplekken.
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 14:15:18 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_110094400
ja, dat doet Molly ook, op d'r slaapzak :D binkies all over the place! En ze springt zelfs ook over haar doos met spullen heen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110094419
Ze vinden het bijvoorbeeld heerlijk om tegen de muur naast de bank te chillen in het hoekje O+.
  maandag 9 april 2012 @ 15:33:20 #246
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110096963
Nou ja, hiervoor hadden ze een stuk minder ruimte. Ze zijn er zelf ook alleen maar op vooruit gegaan maar het is voor hun natuurlijk ook wennen. Ben nu van een kamertje van 16m2 naar een appartement van 55m2 verhuist en ze staan in de woonkamer waar minder beschutting is. Het klinkt hier anders (hol, geen schrootjes meer...), er komt met regelmaat een trein langs, een andere vloer en indeling. Kan mij indenken dat het even flink wennen is voor ze, maar ze eten en drinken verder goed dus daar maak ik mij geen zorgen over.
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 15:38:04 #247
155227 crew  Guppy
dus
pi_110097103
Moet je ook helemaal niet doen. Komt wel goed :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110102425
die twee lefgozertjes van jou D-E zullen wel nog wat tijd nodig hebben. Ben erg benieuwd of ze nu wel gebruik van de hele ruimte zullen gaan maken. Wel handig zo als ze het niet doen is het heel controleerbaar, Hier kneuren ze als jen iet oplet overal heen. Kwam ze onlangs zelfs op de douche tegen.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  maandag 9 april 2012 @ 19:23:12 #249
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110104959
Jouw binnenduo is dan ook behoorlijk eigenwijs :P Nijn is inmiddels sprintjes aan het trekken over het lange kleed... Geloof dat hij het wel leuk vind zo :D
  maandag 9 april 2012 @ 22:02:41 #250
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_110113677
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 09:14 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Onze konijnen zijn nu al een keer of 3 verhuisd en er was nooit een probleem. Zitten altijd maar dan ook altijd gewoon te chillen :')
Ja, haha, hadden wij ook met Joep, opgehaald in Zutphen ofzo, dikke reis achternde kiezen, dik in de stress....meneer komt hier thuis, in z'n kooi en nog geen uur later geeft ie een bunnyflop weg, ff gapen en languitnslapen....held
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_110124888
Ik merk dat het binnenkoppel wat moeite heeft dat ik tegenwoordig vaker een avond/nacht weg ben. Met name de voedster is erg geagiteerd de laatste tijd.

Dat vind ik vaak nog wel erg grappig vervelend is dat ze de laatste dagen net doet of ze niet wil eten als ik kijk. Elke keer toch weer lichte angst van mijn kant uit. Maar de keukendeur dicht gedaan toen de ram door het huis liep een bak niks en twee bakjes kruiden neergezet en dikke pluk hooi. Toen vanuit buiten door de raam spieken en jawel hoor. Schransen als een dokwerker.

Trutje dat het ook kan zijn.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 07:44:18 #252
155227 crew  Guppy
dus
pi_110124920
Molly doet dat op het moment ook. Geef je dr een wortel, haalt ze echt dr neus ervoor op. En als je je dan omdraait, eet ze m meteen op. Raar beest, hierdoor hebben wij er ook alweer een dag van opperste paraatheid opzitten :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110124999
Klote is het. Zeker omdat ze,met haar artritis al mijn zorgenkindje is, sowieso is ze heel speciaal voor me. En het is een echte drama-Queen.

Het begon zondag had een optreden met de band moest gaan. En mevrouw niets eten hé. Ik halve panicmodus. Doos,met zakken kruiden open gerukt vanalles in kommetje gedaan, rode biet stukjes, wortelchips, etc. En nee hoor niet eten. Uiteindelijk zag ik nog van die vitakraft sticks liggen waar een boel zwik met honing ofzo aan een hout klosje zit geplakt (goodybag van konijnenevent van laatst) en daar viel ze letterlijk op aan. Gisteren weer zon toneelspel.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 08:03:37 #254
155227 crew  Guppy
dus
pi_110125017
Heel herkenbaar. Het is ook echt een kunststukje, want een loftie wil ze dan weer wel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 10 april 2012 @ 08:46:07 #255
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110125430
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 22:02 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

Ja, haha, hadden wij ook met Joep, opgehaald in Zutphen ofzo, dikke reis achternde kiezen, dik in de stress....meneer komt hier thuis, in z'n kooi en nog geen uur later geeft ie een bunnyflop weg, ff gapen en languitnslapen....held
Ik wou echt dat het bij mijn Kelly ook zo makkelijk ging. Ze is ooit gevonden op straat, in e opvang terecht gekomen en ik heb het hoopje ellende dat daar in het hokje zat meegenomen. Het gaat nu wel iets beter met haar, maar toch. Ze heeft het niet makkelijk nu.
En gelukkig doen ze dat eten-negeren bij mij niet. Dan zou ik gelijk in de stress schieten :@
pi_110127366
Bij een opvangertje zeker een ex-zwervertje weet je nooit wat de achtergrond is. Ik zie het hier ook wel dat er veel verschil zit tussen de konijnen hoe ze op alles reageren. Als ik mijn thiranta kijk die reageert ook heel erg sterk op veranderingen, die kan echt gerust een week van slag zijn van iets kleins. Gezien haar achtergrond volkomen te begrijpen en zelfs lovenswaardig dat ze het niet meer uit in alles en iedereen aanvallen maar wel soms lastig. Als die dat eet-negeer truucje uit zou halen zou ik meteen de DA bellen en mijn EHBO kist open trekken (is nu lastig want die medicatie heb ik dit weekend met mijn ex meegegeven omdat een van de konijnen die bij haar zit er niet goed aan is)
Dus toen die binnenvoedster begon met haar toneelstukje had ik wel zoiets van niet nu, ik heb net alle medicatie afgegeven en de opvang is dicht.
Gelukkig toch weer toneelspel.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_110127899
Hebben jullie ooit meegemaakt dat jullie konijn geluid maakt tijdens het ademen (beetje of ie verkouden is, dus af en toe geluid maken tijdens het ademen)? Mijn konijntje doet dat nu dus: als ie loopt, opgepakt wordt of zelfs als ik hem alleen maar aai (volgens mij ook alsie gewoon in zijn kooi zit). Het is geen pijngeluid of zo, alleen maar zwaarder ademen met een bijgeluidje lijkt het wel. Het is me nooit zo opgevallen, hij deed het voorheen wel af en toe, maar nu wat frequenter lijkt het.

Ik ben al naar de dierenarts geweest en die kon niks horen /vinden (toen ik er was toen deed ie het natuurlijk niet meer ... en de dierenarts zij dat het misschien een beetje stress was, maar er is helemaal niks veranderd in zijn omgeving of zo. zijn longen klonken schoon en verder zag ie er goed uit). Hij is nog even levendig en nieuwsgierig als altijd, rent hard rond, binkies maken enz en en eet nog steeds voor 2 ;)

Ofwel, Fok! dokters ;) , wat denken jullie, heeft mijn konijntje toch iets of is het gewoon een kleine aansteller? :) Hij is inmiddels al 5,5 jaar dus misschien toch een beetje ouderdom of zo ...
pi_110266869
Gisterenmiddaglaat een oude PC op het werk nog eens aangezwengeld om een bestand te zoeken wat verloren gewaand werd. Wat een leuke bureaubladachtergrond. Was die foto helemaal vergeten.

MIjn favoriete diertje. Mijn Bearke of te wel Beerenmevrouw

So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:37:07 #259
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110267569
Tinkerbel, als een konijn met een beetje goede verzorging 10+jaar kan worden is het absoluut nog geen ouderdom. Is het neusje nat of de oogjes vies, kan het misschien snot zijn. In wat voor kooi zit hij/zij, maak je die regelmatig schoon? Is het hooi erg stoffig? Wat voor bodembedekking gebruik je? Dat zijn allemaal dingen die meewegen bij de gezondheid (en ook het piepende geluid) dat een konijn kan maken.

En PG, bearke O+ Hoe gaat het met haar achterhand, loopt ze nogsteeds zo raar? Ik merkte gisteren bij Nijn dat hij ook idioot loopt op gladde vloeren, misschien toch eens kijken hoe ze hupt op een minder gladde vloer.

Heb gisteren voor Kellebel Rescue Remedy en nog een bloesemding van Bach (walnut) die ik nog niet had maar wel nodig kan zijn gehaald. Heb haar gisteren de RR gegeven (ieder oor een druppeltje en een beetje rond het neusje gesmeerd) en haar daarna nog een tijdje op schoot gehouden, tegen haar zitten praten. Ik weet nou niet waar het aan ligt... Maar gisteravond sprong madame ineens uit de kooi om wat venkel te eten. En vannochtend was ze haar halfopgegeten doos aan het markeren met de geurkliertjes. Eens zien hoe het vanavond gaat!
Nijn is zijn winterjas aan het uittrekken, het ziet er niet uit. Lijkt wel alsof ik hem ernstig verwaarloos, haha.
pi_110268192
Hopen dat Kel het er goed op doet dit klinkt iig al niet slecht, helemaal niet zelfs. Arme dame ook niets voor haaral die stress.

Bearke doet het best goed laatste tijd. Het is zeer wrss artritis dus beter zal hetnooit worden. Heb het gladde zeil uit de keuken wat hun kooi is zeg maar eruit getrokken omdat de vloer daaronder beetje structuur heeft. En ze mogen als ik thuis ben in de slaapkamer waar vloerbedekking ligt en naar buiten.

Zondag hebben we entdag in de opvang en de DA komt ook weer gewoon even bij me thuis dan kijken we haar ook nog even na. blijft mijn zorgenkindje. maar hen wel optimistischer nu dat ze de 7 gaat halen.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  zondag 15 april 2012 @ 22:30:40 #261
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_110373945
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Molly loopt ook niet op de gladde vloer, ze blijft keurig op het kleed :D
Oh loki loopt bij mij wel gewoon rond op het laminaat, alleen die drol komt er amper uit. Als ik thuis kom zet ik altijd zn kooi open. Meestal komt ie er dan pas na 20 min uit en als ik dan even naar de keuken loop schiet ie weer zn kooi in :S raar beest, waarna ie gaat kooiknagen. Het is nu niet dat ik m niet genoeg aandacht of ruimte geef lijk mij :S
pi_110383958
De konijnen die na de scheiding bij mijn ex zijn gebleven zijn ook van die mafkezen. Hun hok staat altijd open als zij thuis is. Maar ze komen er eigenlijk nooit uit.

Gisteren ent-dag gehad in de opvang dus even flink met mijn ex-konijnen geknuffeld. Ze,mogen wel op dieet phoe een heel stuk aangekomen.

En mijn eigen 7 zijn goed door de APK keuring gekomen 105 lichter maar alle 7 voor een jaar beschermd.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_110600860


Nijn is overtuigd van het nut der verhuizen.... :D Nu kel nog.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:58:05 #264
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_110601477
Ik kreeg wel een blije smile op mijn hoofd van de laatste twee foto's! O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 22 april 2012 @ 22:42:23 #265
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110654824
Nijn had vandaag een beetje een off-day. Stil blijven liggen, geen interesse tonen in eten. Dus vanavond de trukendoos maar even open gehaald, 0.7 ml carprofen gegeven, 15 ml dwangvoeding, buikmassage, haren geplukt (hij is ontzettend aan het verharen momenteel) en hem een paar keer aan de andere kant van de kamer gezet zodat hij gedwongen werd om te lopen.
En zojuist had hij weer zin in eten; geen idee wat het was maar hij doet het weer :P Gelukkig geen haken voor zover ik merk.
pi_110663290
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:37 schreef douche-eendje het volgende:
Tinkerbel, als een konijn met een beetje goede verzorging 10+jaar kan worden is het absoluut nog geen ouderdom. Is het neusje nat of de oogjes vies, kan het misschien snot zijn. In wat voor kooi zit hij/zij, maak je die regelmatig schoon? Is het hooi erg stoffig? Wat voor bodembedekking gebruik je? Dat zijn allemaal dingen die meewegen bij de gezondheid (en ook het piepende geluid) dat een konijn kan maken.

Dank! Inmiddels heeft ie een aantal dagen binnen gestaan (we houden hem nu ook even binnen tot het weer warmer wordt, hij vindt het ook wel gezellig zo dat we iedere keer langslopen :) ), en hij heeft nergens meer last van! Dus wat het nu geweest is ... maar hij is weer zijn blije zelf, dus ik ben wer tevreden :) Hij heeft hier net weer door de kamer gebinkt :) Ik heb ongeveer hetzelfde konijntje als Douche-eend, alleen dat zwart in plaats van bruin :)
pi_110681188
Wij hebben hier een 2-jarig mannetje dat er helaas niet goed aan toe is. Hij eet slecht en is daarom in enkele dagen tijd ongeveer twintig procent van zijn lichaamsgewicht verloren (van 2600 naar 2050 gram). Volgens de dierenarts waren de longen en het hart afgelopen vrijdag in orde toen hij zijn jaarlijkse inenting kreeg. Ik ben bang dat het niet lang meer duurt, of ben ik nu te pessimistisch?

;(
pi_110684606
Ik had ze geupload voor een ander topic, maar ik doe hier wel even een repost O+.


Bunny2 op dag een.


Samen in de eerste week.



En recentelijker samen.

Dat is trouwens het kussen van de oude mand van mijn hond. Recyclen :).
  maandag 23 april 2012 @ 19:25:42 #269
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110686768
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:12 schreef Tauchmeister het volgende:
Wij hebben hier een 2-jarig mannetje dat er helaas niet goed aan toe is. Hij eet slecht en is daarom in enkele dagen tijd ongeveer twintig procent van zijn lichaamsgewicht verloren (van 2600 naar 2050 gram). Volgens de dierenarts waren de longen en het hart afgelopen vrijdag in orde toen hij zijn jaarlijkse inenting kreeg. Ik ben bang dat het niet lang meer duurt, of ben ik nu te pessimistisch?

;(
Gebit gecontroleerd op haken op de kiezen? Gewichtsverlies kan snel gaan als een konijn weinig/niet eet.
pi_110704261
Aaahhhh wat een snoetjes allemaal! Ik kom mijn monstertjes ook even showen :W


Kleine Pebbles


Peb en Mo





Konijnen O+
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_110704511
Heeft je kooi geen bodembedekking?
pi_110704557
quote:
17s.gif Op maandag 23 april 2012 19:25 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Gebit gecontroleerd op haken op de kiezen? Gewichtsverlies kan snel gaan als een konijn weinig/niet eet.
Gebit is bij de inenting gecontroleerd, arts had geen idee waar het aan kon liggen. Ik hoop dat 'ie er morgenvroeg niet nog verder op achteruit is gegaan, maar ik weet hoe snel het kan gaan bij die beesten...
pi_110704839
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:32 schreef Tegan het volgende:
Heeft je kooi geen bodembedekking?
Nee, kooi heeft geen bodembedekking. Dat gooien ze er alleen maar uit, ze liggen graag lekker languit op de koele bodem. Ze hebben een wc met SS carefresh en hebben mijn huiskamer incl groot kleed als ze zacht willen liggen :)
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_110706780
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:33 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Gebit is bij de inenting gecontroleerd, arts had geen idee waar het aan kon liggen. Ik hoop dat 'ie er morgenvroeg niet nog verder op achteruit is gegaan, maar ik weet hoe snel het kan gaan bij die beesten...
Maar wordt hij ook behandeld? Darmstimulerende middelen? Pijnstiller? Dwangvoer? Als je gaat zitten afwachten tot het vanzelf goedkomt kan het zeker snel afgelopen zijn. Is je dierenarts wel konijnkundig?
pi_110707999
:-( jou pebbles lijkt sprekend op mijn overleden pebbles :-(
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator dinsdag 24 april 2012 @ 07:26:33 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_110708027
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 01:58 schreef Miffy1 het volgende:

[..]

Maar wordt hij ook behandeld? Darmstimulerende middelen? Pijnstiller? Dwangvoer? Als je gaat zitten afwachten tot het vanzelf goedkomt kan het zeker snel afgelopen zijn. Is je dierenarts wel konijnkundig?
Je zou inderdaad een second opinion kunnen overwegen. Er zit nu namelijk geen verbetering in
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110712532
Wow, mijn konijn was bovenop de kooi geklommen, en ik weet niet hoe.
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 07:50:39 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_110890965
Hij zal gesprongen zijn ;)

Wij hebben gisteren de keuken uitgebroken. Molly was not amused. Ze heeft de hele dag zitten stampen :')

[ Bericht 46% gewijzigd door Guppy op 28-04-2012 08:28:35 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110891517
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:13 schreef Tegan het volgende:
Wow, mijn konijn was bovenop de kooi geklommen, en ik weet niet hoe.
Die van mij doet dat zo:
pi_110977755
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 april 2012 09:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Die van mij doet dat zo:
Cool. Dat denk ik ook. Maar het is echt twee keer zo hoog. Kan ze trouwens prima, maar lijkt me niet echt lekker zitten daarboven.
pi_110977829


Bunny says hi.
pi_110979993
Die foto is echt super sjiek, Tegan!
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:38:21 #283
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_110990183
zaterdag voor 't eerst in het buitenhok gezeten: stress!! al stampend moesten we aanhoren dat het niet leuk was...
en vanochtend een jaloerse bammie gezien: ik joep aaien (lag dichterbij) en madam vond het niet cool...knorren en boos doen, toen ik haar aaide was dat over...maar joep mocht niet geaaid worden ;)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_111021160
quote:
17s.gif Op maandag 30 april 2012 22:28 schreef Tegan het volgende:
[ afbeelding ]

Bunny says hi.
Liev O+ Zou bijna denken dat het aan het ras ligt dat ze zo relaxed is. Ik heb een rex en die ligt ook gerust een uur naast me op de bank onder een dekbedje en dan het liefst met zijn hoofdje klem tussen mijn arm en zij, of met zijn kin op mijn onderarm. Vroeger ging hij ook wel eens bunnyfloppen naast me, maar nu hij ouder is doet hij dat helaas niet meer. Hij gaat wel echt liggen slapen, dan voel ik na een tijdje dat zijn oogleden en snuitje trillen en maken zijn achterpoten schokkende bewegingkjes.

Is het nog steeds Bunny1 en Bunny2 of heb je al andere namen ;) en zijn het twee dames of een gecastreerd mannetje + vrouwtje?
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 21:19:07 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_111146200
Molly kreeg vandaag post O+ :


Uitnodiging voor de inentingen :Y)

Madam heeft nog niks in de gaten, en zit niksvermoedend Holland's Got Talent te kijken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:52:39 #286
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111148172
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:19 schreef Guppyfriend het volgende:
Molly kreeg vandaag post O+ :
[ afbeelding ]

Uitnodiging voor de inentingen :Y)

Madam heeft nog niks in de gaten, en zit niksvermoedend Holland's Got Talent te kijken
[ afbeelding ]
Hier had een van de konijnen ook post. Ze zijn het andere konijn vergeten... -O-
En aangezien die DA ontzettend duur is en alleen entingen doet op onmogelijke tijden (woensdagochtend... :')) ga ik fijn naar een ander.
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 21:56:14 #287
155227 crew  Guppy
dus
pi_111148387
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:52 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hier had een van de konijnen ook post. Ze zijn het andere konijn vergeten... -O-
En aangezien die DA ontzettend duur is en alleen entingen doet op onmogelijke tijden (woensdagochtend... :')) ga ik fijn naar een ander.
Wij gaan ook alleen naar Elke Dierenartsen voor de entingen, want onze eigen dierenarts is veel en veel duurder. En Elke Dierenartsen heeft het konijnenspreekuur op zaterdagochtend O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_111148412
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:22 schreef Miffy1 het volgende:

[..]

Liev O+ Zou bijna denken dat het aan het ras ligt dat ze zo relaxed is. Ik heb een rex en die ligt ook gerust een uur naast me op de bank onder een dekbedje en dan het liefst met zijn hoofdje klem tussen mijn arm en zij, of met zijn kin op mijn onderarm. Vroeger ging hij ook wel eens bunnyfloppen naast me, maar nu hij ouder is doet hij dat helaas niet meer. Hij gaat wel echt liggen slapen, dan voel ik na een tijdje dat zijn oogleden en snuitje trillen en maken zijn achterpoten schokkende bewegingkjes.

Is het nog steeds Bunny1 en Bunny2 of heb je al andere namen ;) en zijn het twee dames of een gecastreerd mannetje + vrouwtje?
Bunny2 dat geloof ik rasloos is doet dat ook niet, of iig vind ze het een stuk minder. Bunny1 is gewoon megatof O+.

Zijn twee meiden overigens.

En ze hebben wel echte namen, maar die ga ik niet posten ;).
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:01:34 #289
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111148726
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:56 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wij gaan ook alleen naar Elke Dierenartsen voor de entingen, want onze eigen dierenarts is veel en veel duurder. En Elke Dierenartsen heeft het konijnenspreekuur op zaterdagochtend O+
Mn vaste DA vraagt tijdens spreekuur 35 euro en buiten spreekuur 45 euro per konijn per enting. En er zit er een ongeveer een half uurtje met de bus hier vandaan, op afspraak voor 25 euro. Dan is de keuze makkelijk gemaakt :Y
pi_111148995
Owja, mijn bunnies zijn ingeent in toen ze acht weken waren (in februari en maart), wanneer moet dan de volgende keer ongeveer?
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 22:15:31 #291
155227 crew  Guppy
dus
pi_111149556
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mn vaste DA vraagt tijdens spreekuur 35 euro en buiten spreekuur 45 euro per konijn per enting. En er zit er een ongeveer een half uurtje met de bus hier vandaan, op afspraak voor 25 euro. Dan is de keuze makkelijk gemaakt :Y
Die prijzen herken ik ook van mijn vaste DA. Elke Dierenartsen rekende vorig jaar ¤ 14,50 voor Myx/VHD. Tja, dan moet Mol maar even in de reismand zitten, het is niet anders.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:15:42 #292
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111149566
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:06 schreef Tegan het volgende:
Owja, mijn bunnies zijn ingeent in toen ze acht weken waren (in februari en maart), wanneer moet dan de volgende keer ongeveer?
Welk middel zijn ze mee geeent? Er is namelijk een nieuwe enting nu waar je maar 1x per jaar mee hoeft te laten enten, normaal was het in het voorjaar en in het najaar.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:16:23 #293
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111149610
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Die prijzen herken ik ook van mijn vaste DA. Elke Dierenartsen rekende vorig jaar ¤ 14,50 voor Myx/VHD. Tja, dan moet Mol maar even in de reismand zitten, het is niet anders.
Waar ik nu naartoe ga was 17,50 voor myx/vhd en 12.50 voor myx in het najaar. Nu dus 25 voor een jaar, vind ik nog een nette prijs :Y En vanaf het 3e konijn korting maar ik heb er maar 2 :P
pi_111149622
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:15 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Welk middel zijn ze mee geeent? Er is namelijk een nieuwe enting nu waar je maar 1x per jaar mee hoeft te laten enten, normaal was het in het voorjaar en in het najaar.
Met Dervaximyxo sg33 en Arvilap.

Die eerste voor Myxomatose en die tweede voor Viraal Haemorrhagisch Syndroom.
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 22:17:01 #295
155227 crew  Guppy
dus
pi_111149641
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:16 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Waar ik nu naartoe ga was 17,50 voor myx/vhd en 12.50 voor myx in het najaar. Nu dus 25 voor een jaar, vind ik nog een nette prijs :Y En vanaf het 3e konijn korting maar ik heb er maar 2 :P
Precies, dat gaat nog.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:31:08 #296
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111150612
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:16 schreef Tegan het volgende:

[..]

Met Dervaximyxo sg33 en Arvilap.

Die eerste voor Myxomatose en die tweede voor Viraal Haemorrhagisch Syndroom.
Dan zou je die nog een keer in het najaar moeten herhalen, iig de myx. En dan kun je in het voorjaar over op de nieuwe enting en hoeft het maar 1x per jaar.
pi_111154754
Thanks.
pi_111160730
Ik zou ook naar nieuwe enting gaan. Ik kon mijn 7 via de opvang entdag laten enten. En weer een jaar beschermd.

Iemand nog naar animal event dit jaar?
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 07:43:46 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_111160736
Animal Event?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_111160740
Breker bergen? Event waar geel over eieren is. Ben er het hele weekend
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 07:28:27 #301
155227 crew  Guppy
dus
pi_111407997
Vol!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')