Over welk KNMI heb je het? Over het KNMI dat eigenaar is van de website www.knmi.nl en daarop bij de verwachtingen voor morgen +1 aangeeft in Friesland, of een ander KNMI.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:25 schreef De_kromme het volgende:
Rot eens op met je onzin aub. De enige bron die ik vertrouw is het KNMI.
Half vol met ijs?quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:39 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon duimen en 'jammer' zeggen mocht het negatief uitvallen!
Glas is half vol!
Ja nou en!quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:39 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Zelfs Omrop Fryslân noemt het doorgaan van de tocht onzeker, maar laten we vooral tegen beter weten in irrealistisch positief blijven...
De eis van 15 cm ijs is geen (harde) eis, dat is nu ook bevestigd door de organisatie.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:05 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Op delen van het traject is het ijs pas 7-8 centimeter dik, dus dat moet nog bijna verdubbelen. Afgelopen nacht is er amper een centimeter bijgekomen, komende nacht vriest het minder hard dan afgelopen nacht, dus zal de ijsgroei nihil zijn. Morgen overdag is er zelfs dooi in het overgrote deel van de provincie, dus zal de ijslaag zelfs wat afnemen.
De nacht van donderdag op vrijdag wordt ongeveer net zo koud als afgelopen nacht, dus zal de ijsgroei ook niet veel meer dan een centimeter zijn. Ik zie niet in hoe de ijslaag voor zondag nog groeit tot 15 centimeter. Het lijkt me dan ook sterk dat de Elfstedentocht doorgaat. Daarvoor had de vorstperiode net een paar dagen langer moeten duren.
Met 1 graad dooi kan het ijs nog een beetje vanonder aangroeien, in de nachten blijft het matig vriezen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:39 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Over welk KNMI heb je het? Over het KNMI dat eigenaar is van de website www.knmi.nl en daarop bij de verwachtingen voor morgen +1 aangeeft in Friesland, of een ander KNMI.
Ik snap dat het allemaal vervelend is voor je dat de Elfstedentocht aan een zijden draadje hangt, maar doe normaal. Ik verkondiging geen onzin, ik citeer betrouwbare bronnen.
Zelfs Omrop Fryslân noemt het doorgaan van de tocht onzeker, maar laten we vooral tegen beter weten in irrealistisch positief blijven...
Bronloos? Ik heb je mijn bron gegeven!quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:25 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Een temperatuur van +1 is toch echt wat anders dan deze (bronloze) bewering:
[..]
Ik heb aangegeven wat mijn bron is, namelijk de gangbare weer-websites van Meteoconsult en KNMI. Je kunt op weer.nl zelfs per plaats zoeken naar de verwachting. Bijna overal staat voor morgen +1, bij sommige plaatsen, zoals Harlingen, zelfs +2.
Don't shoot the messenger. Over één ding kunnen we het in elk geval eens zijn: bij temperaturen boven nul zal de ijslaag niet groeien...
quote:12:17 uur:
Rayonhoofd Kelderhuis heeft het trouwens wel gehad met die 'heilige 15 centimeter' ijsdikte, die op de hele route zou moeten liggen. "Daar moet je je niet te veel op vastpinnen. Er ligt hier prachtig zwart ijs. Dat is veel compacter dan 'fondantijs'. Ik zou hier mensen over 8 centimeter zwart ijs laten rijden, terwijl ik mensen niet 20 centimeter fondantijs op zou sturen."a
+1 of +2 zet geen zoden aan de dijk, maar het ijs groeit er ook niet van. Daarom schreef ik ook dat morgen een verloren dag is. De vraag is of het vrijdag en zaterdag nog zodanig vriest dat de gewenste ijsgroei (op sommige plaatsen zeker 6 centimeter) nog wordt bereikt. En zelfs dan nog kan het zondag overdag 3-5 graden dooien in Friesland. Sorry, maar dat zijn gewoon de weersverwachtingen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
+ 1/+ 2 zet geen zoden aan dijk.
Zeker ook niet omdat het vannacht, plus donderdag nacht, vrijdag overdag en nacht gewoon weer vriest. Volgens diezelfde bron.
De vraag is of zij dat nog weten. Gelukkig staat er ook een link waar we ze kunnen mailenquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:35 schreef alors het volgende:
[..]
Tsja we weten wat er met Bonifatius is gebeurd, dus ik zou maar oppassen als ik hun was.
En klik op sendquote:Mijne heren, (ik neem aan dat u geen dames in uw organisatie tolereert)
Ik voel mij genoodzaakt om even te reageren op uw initiatief om willen voorkomen dat de Elfstedentocht op een zondag verreden gaat worden.
Dat wil ik doen door u gewoon simpel een enkele vraag te stellen.
Is u bekend hoe het Bonifatius vergaan is toen hij destijds zijn overtuiging wilde opdringen aan de Friezen?
Met vriendelijke groet,
Het is niet de hele dag morgen + 1 / + 2.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:44 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
+1 of +2 zet geen zoden aan de dijk, maar het ijs groeit er ook niet van. Daarom schreef ik ook dat morgen een verloren dag is. De vraag is of het vrijdag en zaterdag nog zodanig vriest dat de gewenste ijsgroei (op sommige plaatsen zeker 6 centimeter) nog wordt bereikt. En zelfs dan nog kan het zondag overdag 3-5 graden dooien in Friesland. Sorry, maar dat zijn gewoon de weersverwachtingen.
Ik heb er een hard hoofd in, maar ik zal jullie droom verder niet met realiteit verstoren. Veel discussieplezier nog...
Nou, veel duidelijker wordt het niet, toch? De tocht komt er.quote:
Alleen al om die gestoorde religieuze gek (Bert Dorenbos; de man die bijvoorbeeld de doden bij Pukkelpop in België een straf van God noemde) hoop ik dat de tocht doorgaat en uitgerekend zondag wordt verreden.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mijn god![]()
http://www.christenenvoornederland.nl/
Straks allemaal brandende kruizen langs de route, weg ijs
quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
De vraag is of zij dat nog weten. Gelukkig staat er ook een link waar we ze kunnen mailen
[..]
En klik op send
Je stelde dat het morgen overdag 3-4 graden zou vriezen. Daar heb je geen bron van aangereikt. Kan volgens mij ook niet want alles en iedereen wijst op 0, +1 of +2 graden. Alleen Omrop Fryslân spreekt van 0 of -1. Waar jij het vandaan hebt dat het 3-4 graden vriest morgen, is en blijft een mysterie.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bronloos? Ik heb je mijn bron gegeven!
Waar haal jij vandaan dat er nog op sommige plekken 6 cm bij moet groeien? En dat bij 1 graden overdag dooi en matige vorst 's nachts het ijs niet meer aangroeit? Want dat zijn de weersvoorspellingen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:53 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Je stelde dat het morgen overdag 3-4 graden zou vriezen. Daar heb je geen bron van aangereikt. Kan volgens mij ook niet want alles en iedereen wijst op 0, +1 of +2 graden. Alleen Omrop Fryslân spreekt van 0 of -1. Waar jij het vandaan hebt dat het 3-4 graden vriest morgen, is en blijft een mysterie.
YUCK FOUquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:57 schreef tehoef het volgende:
rustig maar.
we horen het vanavond of het doorgaat of niet.
Ja, dat staat inderdaad overal op Twitter. Maar is die melding ook werkelijk van het KNMI afkomstig? Ik betwijfel dat sterk, totdat ik een bron zie waaruit werkelijk blijkt dat het een KNMI-statement is.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:28 schreef marcodej het volgende:
KNMI meldt om 13:00 3 nachten dikke vorst, overdag GEEN dooi.
Vooruitzichtenquote:Op woensdag 8 februari 2012 14:02 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ja, dat staat inderdaad overal op Twitter. Maar is die melding ook werkelijk van het KNMI afkomstig? Ik betwijfel dat sterk, totdat ik een bron zie waaruit werkelijk blijkt dat het een KNMI-statement is.
Tot die tijd is het - helaas - een slechte grap van iemand die via Twitter de weeromstandigheden denkt te beďnvloeden.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | Do Vr Za Zo Ma Di Zonneschijn (%) 30 70 70 10 20 10 Neerslagkans (%) 30 10 10 30 70 90 Neerslaghoeveelheid (mm) 0/1 0 0 0/1 2/5 1/4 Minimumtemperatuur (°C) -10/-7 -10/-8 -10/-7 -6/-3 -1/1 0/2 Middagtemperatuur (°C) -2/2 -4/-1 -3/-1 3/5 3/6 4/6 Windrichting N O Z NW W NW Windkracht (bft) 3 2 2 3 4 4 |
http://www.knmi.nl/waarsc(...)gen/extra/pluim.htmlquote:Op woensdag 8 februari 2012 14:02 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ja, dat staat inderdaad overal op Twitter. Maar is die melding ook werkelijk van het KNMI afkomstig? Ik betwijfel dat sterk, totdat ik een bron zie waaruit werkelijk blijkt dat het een KNMI-statement is.
Tot die tijd is het - helaas - een slechte grap van iemand die via Twitter de weeromstandigheden denkt te beďnvloeden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |