Ik weet niet waarom, maar soms denk ik wel dat ze achter de schermen al lang besloten hebben dat het doorgaat. Waarom zouden die bedrijven anders zoveel werk verzetten? Zo'n tent opzetten is niet gratis..quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:11 schreef De_kromme het volgende:
Ik stel een ban voor voor alle pessimisten. Opbouw huldigingslocatie Leeuwarden:
[ afbeelding ]
It giet oan.
Omdat ze zeggen dat het hun 48 uur kost om die tent op te zetten en in het geval dat.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar soms denk ik wel dat ze achter de schermen al lang besloten hebben dat het doorgaat. Waarom zouden die bedrijven anders zoveel werk verzetten? Zo'n tent opzetten is niet gratis..
http://www.omropfryslan.nl/waarquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:14 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
De ondertoon in de reacties op mijn post maakt precies duidelijk dat mensen aan wishful thinking doen. Dat Teletekst-bericht is daar ook een voorbeeld van.
Ik haal mijn informatie gewoon van www.weer.nl van Meteo Consult en wie daar kijkt, kan zelf vaststellen dat het morgen overdag bijna overal in Friesland dooit. Ook het KNMI zet op hun website voor morgen +1 bij Friesland.
Dus ik vraag me op mijn beurt dan weer af waar mensen het nieuws vandaan hebben dat het morgen overdag 3 tot 4 graden vriest in Friesland. Mag ik een bron?
Wishful thinking ja, als heel Friesland zo pessimistisch zou zijn als jij dan zou die tocht er nooit komen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:14 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
De ondertoon in de reacties op mijn post maakt precies duidelijk dat mensen aan wishful thinking doen. Dat Teletekst-bericht is daar ook een voorbeeld van.
Ik haal mijn informatie gewoon van www.weer.nl van Meteo Consult en wie daar kijkt, kan zelf vaststellen dat het morgen overdag bijna overal in Friesland dooit. Ook het KNMI zet op hun website voor morgen +1 bij Friesland.
Dus ik vraag me op mijn beurt dan weer af waar mensen het nieuws vandaan hebben dat het morgen overdag 3 tot 4 graden vriest in Friesland. Mag ik een bron?
Klopt, in 1997 wisten ook mensen al voor de perco dat het doorgingquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar soms denk ik wel dat ze achter de schermen al lang besloten hebben dat het doorgaat. Waarom zouden die bedrijven anders zoveel werk verzetten? Zo'n tent opzetten is niet gratis..
Nou nou, een krappe +1 geeft meteo consult aan morgen voor Leeuwarden.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:14 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Ik proef onderhuidse frustratie, die een beetje op mij wordt geprojecteerd. Ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch. Sorry, maar ik noem gewoon feiten en ik verwijs naar kwalitatief goede bronnen die precies hetzelfde zeggen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:16 schreef DeLuna het volgende:
Wishful thinking ja, als heel Friesland zo pessimistisch zou zijn als jij dan zou die tocht er nooit komen.
Wat begrijp je nou niet aan mijn tekst/vertaling en bron?quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:20 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ik proef onderhuidse frustratie, die een beetje op mij wordt geprojecteerd. Ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch. Sorry, maar ik noem gewoon feiten en ik verwijs naar kwalitatief goede bronnen die precies hetzelfde zeggen.
Het zou mooi zijn als de Elfstedentocht kan doorgaan, maar het ziet er helaas niet naar uit, omdat de ijslaag op veel plekken nog lang niet dik genoeg is en ook niet zo snel zal aangroeien, temeer omdat morgen een verloren dag is.
Wat ben jij? Psycholoog? Ik zie zoveel verschillende bronnen, de een zeg -2 en de andere +1 ?? De pessimisten lijken alleen de bronnen met +1 te kunnen vinden. Omgekeerd hetzelfde..quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:20 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ik proef onderhuidse frustratie, die een beetje op mij wordt geprojecteerd. Ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch. Sorry, maar ik noem gewoon feiten en ik verwijs naar kwalitatief goede bronnen die precies hetzelfde zeggen.
Het zou mooi zijn als de Elfstedentocht kan doorgaan, maar het ziet er helaas niet naar uit, omdat de ijslaag op veel plekken nog lang niet dik genoeg is en ook niet zo snel zal aangroeien, temeer omdat morgen een verloren dag is.
En dat baseer je op het feit dat het morgen, wellicht iets boven nul kan zijn op een kort moment van de dag, waarna het weer streng gaat vriezen?quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:20 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
de ijslaag op veel plekken nog lang niet dik genoeg is en ook niet zo snel zal aangroeien, temeer omdat morgen een verloren dag is.
Nee hoor, heel even dooi is prima, daar wordt het ijs mooi vlak van als het daarna weer aanvriestquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:22 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Wat ben jij? Psycholoog? Ik zie zoveel verschillende bronnen, de een zeg -2 en de andere +1 ?? De pessimisten lijken alleen de bronnen met +1 te kunnen vinden. Omgekeerd hetzelfde..
Een temperatuur van +1 is toch echt wat anders dan deze (bronloze) bewering:quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Nou nou, een krappe +1 geeft meteo consult aan morgen voor Leeuwarden.
Ik heb aangegeven wat mijn bron is, namelijk de gangbare weer-websites van Meteoconsult en KNMI. Je kunt op weer.nl zelfs per plaats zoeken naar de verwachting. Bijna overal staat voor morgen +1, bij sommige plaatsen, zoals Harlingen, zelfs +2.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:08 schreef Patroon het volgende:
Ik weet niet waar jij je weerberichten weghaalt maar vannacht gaat het zelfs weer naar -7 of -8. Morgen is het vollop winterweer met -3/-4 graden.
Rot eens op met je onzin aub. De enige bron die ik vertrouw is het KNMI.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:20 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
quote:KNMI om 13:00 uur: 3 nachten 7-10 graden vorst / overdag GEEN dooi. Wat houdt de #elfstedentocht nog tegen?
Eerste wat smelt is de sneeuw dan toch?quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:25 schreef piderman314 het volgende:
[..]
Nee hoor, heel even dooi is prima, daar wordt het ijs mooi vlak van als het daarna weer aanvriest
als het goed smelt en daarna weer opvriest is er niet heel veel aan de hand. Ik denk trouwens dat ijsaangroei meer te maken heeft met de tempratuur van het water en water tempratuur schommelt minder snel dan de tempratuur van de buitenlucht.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:26 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Eerste wat smelt is de sneeuw dan toch?
+ 1/+ 2 zet geen zoden aan dijk.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:25 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Een temperatuur van +1 is toch echt wat anders dan deze (bronloze) bewering:
[..]
Ik heb aangegeven wat mijn bron is, namelijk de gangbare weer-websites van Meteoconsult en KNMI. Je kunt op weer.nl zelfs per plaats zoeken naar de verwachting. Bijna overal staat voor morgen +1, bij sommige plaatsen, zoals Harlingen, zelfs +2.
Don't shoot the messenger. Over één ding kunnen we het in elk geval eens zijn: bij temperaturen boven nul zal de ijslaag niet groeien...
Lijkt me ook een positief bericht. Des te beter groeit het weer aan.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
als het goed smelt en daarna weer opvriest is er niet heel veel aan de hand.
quote:
Zou het? Zou het!quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:28 schreef marcodej het volgende:
KNMI meldt om 13:00 3 nachten dikke vorst, overdag GEEN dooi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Dan krijg je 'laagjesijs' en er is niets beroerder dan dat. Die toplaag trap je er gelukkig wel heel snel weer af.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:25 schreef piderman314 het volgende:
[..]
Nee hoor, heel even dooi is prima, daar wordt het ijs mooi vlak van als het daarna weer aanvriest
hier de bron voor de mensen die de rest van het stukje willen lezenquote:
Sorry, ik kijk gewoon naar de grote, vooraanstaande, bekende websites. En ik geef gewoon aan wat die sites melden. Je wilt de kwaliteit van Meteo Consult en KNMI ter discussie stellen?quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:22 schreef DeLuna het volgende:
Wat ben jij? Psycholoog? Ik zie zoveel verschillende bronnen, de een zeg -2 en de andere +1 ?? De pessimisten lijken alleen de bronnen met +1 te kunnen vinden. Omgekeerd hetzelfde..
Ik stel voor dat we dat briefformulier gaan gebruiken om namens die christenen de Vereniging Friesche Elfsteden heel veel succes te wensen met het organiseren, op welke dag dan ookquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mijn god![]()
http://www.christenenvoornederland.nl/
Straks allemaal brandende kruizen langs de route, weg ijs
Ach, er zijn genoeg christenen die dat onzin vinden en het niet erg vinden als er een toch op zondag komt. Arie Slob van CU bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mijn god![]()
http://www.weerwoord.be/i(...)=1574303&tid=1574230quote:Laatst gemeten ijsdikte per rayon:
Zwette, gisteren 10cm
Dille, gisteren 10cm
Sneek, gisteren 10cm
IJlst, gisteren 9cm
Tussen IJlst en Woudsend, gisteren 9cm
Woudsend, vandaag 10 cm, gisteren 10cm
Slotermeer, gisteren8cm
Sloten, gisteren 8cm
Balk, vandaag 10 cm, gisteren 7cm
Fluessen (alternatieve route), vandaag 11cm, gisteren 10cm
Stavoren, vandaag 10 cm, gisteren 9cm
Workum, vandaag 11 cm, gisteren 11cm
Bolsward, gisteren 11cm
Harlingen, vandaag 8cm, gisteren 8cm
Wier, gisteren 12cm
Vrouwbuurt, gisteren 11cm
Franeker, gisteren 10cm
Oude Leije, gisteren 10cm
Bartlehiem, vandaag 11cm, gisteren 11cm
Burdaard, gisteren 13cm
Dokkum, gisteren 13cm
Leeuwarden, vandaag 10 cm, gisteren 10cm
Als ik de pluim van het KNMI bekijk zie ik idd een hele korte periode dooi op donderdag, ik denk dat we banger moeten zijn voor die dooi op zondag maar dat is nogsteeds wat meer lange termijn.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:32 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Sorry, ik kijk gewoon naar de grote, vooraanstaande, bekende websites. En ik geef gewoon aan wat die sites melden. Je wilt de kwaliteit van Meteo Consult en KNMI ter discussie stellen?
En je hoeft geen psycholoog te zijn om de irritatie waar te nemen. Kennelijk willen jullie tegen beter weten in positief blijven en wekt iemand die op basis van betrouwbare bronnen minder optimistisch is automatisch irritatie op. Sorry, ik ben geen weergod, dit zijn nu eenmaal de weersverwachtingen.
Niet actueel meer, er is op bepaalde plekken al 15 cm gemeten..quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:34 schreef jpjedi het volgende:
[..]
http://www.weerwoord.be/i(...)=1574303&tid=1574230
Tsja we weten wat er met Bonifatius is gebeurd, dus ik zou maar oppassen als ik hun was.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mijn god![]()
quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:34 schreef franklop het volgende:
Gaat niet gebeuren.. hier is het nu al aan het dooien
Waar is hier?quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:34 schreef franklop het volgende:
Pfff hoe vaak nog????quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:35 schreef Spies het volgende:
[..]
Niet actueel meer, er is op bepaalde plekken al 15 cm gemeten..
Ah oke, mijn fout.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:36 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Pfff hoe vaak nog????
MINIMALE ijsdiktes.
Zojuist geupdate
Ech nie!quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:34 schreef franklop het volgende:
Dit dus.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:35 schreef marcodej het volgende:
Gelukkig vindt 95% van de christenen een tocht op zondag prima, als die dag de enige mogelijkheid is.
Even een paar van die Christen gekkies onder het ijs schuiven.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:35 schreef alors het volgende:
[..]
Tsja we weten wat er met Bonifatius is gebeurd, dus ik zou maar oppassen als ik hun was.
En terecht, hypocriete lui dat het zijn. Zetten ze op zondag de kachel en de stroom ook uit, niet douchen de wc niet doorspoelen? Bij energie- en nutsbedrijven werken mensen ook gewoon op zondag.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:35 schreef marcodej het volgende:
Gelukkig vindt 95% van de christenen een tocht op zondag prima, als die dag de enige mogelijkheid is.
Iedereen weet dat een tocht dit weekend krap wordt. Maar kijken met een positieve instelling is gewoon leuker. Je wilt niet klinken als een zuurpruim, maar je bent het wel.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:32 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Sorry, ik kijk gewoon naar de grote, vooraanstaande, bekende websites. En ik geef gewoon aan wat die sites melden. Je wilt de kwaliteit van Meteo Consult en KNMI ter discussie stellen?
En je hoeft geen psycholoog te zijn om de irritatie waar te nemen. Kennelijk willen jullie tegen beter weten in positief blijven en wekt iemand die op basis van betrouwbare bronnen minder optimistisch is automatisch irritatie op. Sorry, ik ben geen weergod, dit zijn nu eenmaal de weersverwachtingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |