abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107746942
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gewoon aan de kant blijven staan.
Er hoeven er maar een paar het ijs op te gaan en de achterste denken van crap ik zie niks en hup, iedereen erop... Zo gaat het altijd...
pi_107747061
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:48 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Er hoeven er maar een paar het ijs op te gaan en de achterste denken van crap ik zie niks en hup, iedereen erop... Zo gaat het altijd...
Want jij bent ouder dan 12 en hebt al zoveel tochten meegemaakt? Gezien je postgedrag niet, dus mondje dicht.

Gewoon de 'zwakke' plekken goed afzetten, en ik zie net op het Journaal dat die mariniers het ijs schoon houden, mogen ze het ook gaan beveiligen tijdens de Tocht. Hebben we toch nog wat aan die subsidie aan Defensie. Afschaffen die boel anders.
pi_107747063
Foarútsjoch

Oerdei temperatueren om de 0 of -1 graden hinne. Opklearrings, bewolking en yn noard oant noardeastewyn, swak of matig. Letter op 'e middei kâlder. Op 'e jûn en yn 'e nacht -7 of -8 graden.
Freed folop winterwaar mei oerdei -3 graden en yn 'e nacht op folle plakken strange froast, -9 oant -12 graden. Sneon ek winterwaar mei in soad sinneskyn en -2 of -3 graden. Yn 'e nacht -7 of -8 graden. Snein oerdeis temperatueren om it friespunt hinne. Begjin fan 'e nije wike (licht) teiwaar. Letter fan 'e wike opnij winterwaar.

Vertaald:
Vooruitzicht

Overdag temperaturen rond de 0 of -1graden. Opklaringen, bewolking en een noord tot noordoostewind. Zwak of matig. Later op de dag kouder. Op de avond en in de nacht -7 of -8 graden. Vrijdag vollop winterweer met overdag -3 graden en in de nacht op veel plekken strenge vorst -9 tot -12 graden. Zaterdag ook winterweer met veel zonneschijn en -2 of -3 graden. In de nacht -7 of -8 graden. Zondag overdag temperaturen rond het vriespunt. Begin van volgende week licht dooiweer. Maar later die week opnieuw winterweer.

Oja Bolsward 15cm.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:56:33 #179
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_107747144
Zal dus wel de zondag worden, willen de zaterdagnacht nog meepakken om het ijs wat aan te dikken
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_107747170
Ik denk dat we vanavond alles weten. Ik denk dat 80% van de route makkelijk bereden kan worden en vanavond horen we of die alternatieve routes voor die zuidelijke 20% een reëele mogelijkheid zijn.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_107747172
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:56 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Zal dus wel de zondag worden, willen de zaterdagnacht nog meepakken om het ijs wat aan te dikken
Ja klopt. Zondag maar dan moeten het wel 0 of -1 blijven. Want je wil niet met 2 miljoen mensen op het ijs terwijl het dooit...
pi_107747177
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:53 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Want jij bent ouder dan 12 en hebt al zoveel tochten meegemaakt? Gezien je postgedrag niet, dus mondje dicht.

:').
Het sloeg inderdaad nergens op dus ik zal zwijgen o kromme :').
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:59:28 #183
20720 brother52
Dus..........
pi_107747230
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:45 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wil niet de zuurpruim uithangen, maar ik vind dit soort berichtgeving dus echt slecht. Dat er op sommige plekken 15cm ijs ligt, wordt als nieuws gebracht. Feitelijk is de nieuwswaarde nihil.

Het échte nieuws staat (helaas, voor de schaatsliefhebbers) in de laatste alinea. De ijslaag is gewoon nog niet dik genoeg.
Maar ze hoeven ook niet beslist door Balk. Ze kunnen vanuit Sloten via Woudsend over de Fluezen richting Stavoren. Als het ijs op het Slotermeer maar dik genoeg is.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_107747240
Ik zie trouwens net dat ik maar op 10min lopen van de start af woon.

Mijn planning ziet er zo uit:
Eerst om 6uur live de start kijken.
Daarna naar huis en tv aan.
Dan rond de finish richting de Bonkevaart al twijfel ik daar wel aan ivm de drukte.
Overdag richting de Bonkevaart of Aldstjerk om de toerrijders binnen te zien komen.
pi_107747244
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:48 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

De magie van De Elfstedentocht zorgt ervoor dat iedereen zich netjes asn de regels houdt. De afgelopen tocht ging het wat toeschouwrrs betreft ook prima.
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 13:00:43 #186
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107747263
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:57 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja klopt. Zondag maar dan moeten het wel 0 of -1 blijven. Want je wil niet met 2 miljoen mensen op het ijs terwijl het dooit...
Waar wil je met 2 miljoen man op het ijs :?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_107747288
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:00 schreef marcodej het volgende:

[..]

De magie van De Elfstedentocht zorgt ervoor dat iedereen zich netjes asn de regels houdt. De afgelopen tocht ging het wat toeschouwrrs betreft ook prima.
Ah oké :). Wat ik ervan gezien/gelezen had leek het alsof iedereen op het ijs stond.
pi_107747297
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:59 schreef Patroon het volgende:
Ik zie trouwens net dat ik maar op 10min lopen van de start af woon.

Eerst om 6uur live de start kijken.

Wel lullig dat je dan 45 minuten te laat bent.
Starten doen ze om 5:15 ;)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_107747306
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:57 schreef Patroon het volgende:

[..]

Alsof er 2 miljoen mensen het ijs op gaan. Schaatsen met een graadje dooi gaat prima. Vanaf een graad of 3 wordt het twijfelachtig.
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:02:14 #190
20720 brother52
Dus..........
pi_107747310
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:00 schreef marcodej het volgende:

[..]

Maar op sommige stukken staan er toch behoorlijk wat mensen op het ijs. Zoals in Dokkum bij dat brede stuk ijs bij het Westerbolwerk. Daar lag in '85 aan het einde van de ochtend al 1 cm water op het ijs en je zag de scheuren er zo in springen.
pi_107747317
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wel lullig dat je dan 45 minuten te laat bent.
Starten doen ze om 5:15 ;)
Hahah dankje! Ik dacht 6uur. Maar zou het van te voren nog wel even checken.
pi_107747328
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:02 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hahah dankje! Ik dacht 6uur. Maar zou het van te voren nog wel even checken.
http://www.elfstedentocht(...)dreglement_nynke.pdf
pi_107747407
Op delen van het traject is het ijs pas 7-8 centimeter dik, dus dat moet nog bijna verdubbelen. Afgelopen nacht is er amper een centimeter bijgekomen, komende nacht vriest het minder hard dan afgelopen nacht, dus zal de ijsgroei nihil zijn. Morgen overdag is er zelfs dooi in het overgrote deel van de provincie, dus zal de ijslaag zelfs wat afnemen.

De nacht van donderdag op vrijdag wordt ongeveer net zo koud als afgelopen nacht, dus zal de ijsgroei ook niet veel meer dan een centimeter zijn. Ik zie niet in hoe de ijslaag voor zondag nog groeit tot 15 centimeter. Het lijkt me dan ook sterk dat de Elfstedentocht doorgaat. Daarvoor had de vorstperiode net een paar dagen langer moeten duren.
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:06:59 #194
20720 brother52
Dus..........
pi_107747437
quote:
Tof dat ze de stempelkaarten niet meer op hun arm mogen plakken. Zul je net zien dat iemand een kleine voorsprong heeft gaat staan klooien en zijn kaart niet zo snel kan vinden en zijn voorsprong weer kwijt raakt.
pi_107747481
quote:
15s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:05 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Op delen van het traject is het ijs pas 7-8 centimeter dik, dus dat moet nog bijna verdubbelen. Afgelopen nacht is er amper een centimeter bijgekomen, komende nacht vriest het minder hard dan afgelopen nacht, dus zal de ijsgroei nihil zijn. Morgen overdag is er zelfs dooi in het overgrote deel van de provincie, dus zal de ijslaag zelfs wat afnemen.

De nacht van donderdag op vrijdag wordt ongeveer net zo koud als afgelopen nacht, dus zal de ijsgroei ook niet veel meer dan een centimeter zijn. Ik zie niet in hoe de ijslaag voor zondag nog groeit tot 15 centimeter. Het lijkt me dan ook sterk dat de Elfstedentocht doorgaat. Daarvoor had de vorstperiode net een paar dagen langer moeten duren.
Ik weet niet waar jij je weerberichten weghaalt maar vannacht gaat het zelfs weer naar -7 of -8. Morgen is het vollop winterweer met -3/-4 graden.
pi_107747490
quote:
15s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:05 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

En waar haal je dit onzin nieuws vandaan?
pi_107747513
quote:

Volgens het KNMI gaat het de komende drie nachten tussen de -8 en -10 vriezen. Weet niet waar je deze onzin vandaan haalt dus?
  Redactie Sport woensdag 8 februari 2012 @ 13:09:31 #198
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107747516
quote:

Zeggen dat je niet de zuurpruim wil uithangen en dan dit posten. _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107747572
Ik stel een ban voor voor alle pessimisten. Opbouw huldigingslocatie Leeuwarden:

It giet oan. *O*
pi_107747579
Blijf positief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')