De OP vind je hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij zegt "ik vond mijn Fee"quote:Op zondag 5 februari 2012 01:17 schreef twi het volgende:
[..]
Feetje, sprookje. Maar verder klopt 't allemaal prima.
Marco B klinkt lekker crimineel welquote:Op zondag 5 februari 2012 01:21 schreef tijnbrein het volgende:
De meeste dromen zijn bedrog zong enne Marco B. ooit
Dat is hij ook crimineel slechtquote:Op zondag 5 februari 2012 01:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Marco B klinkt lekker crimineel wel
Badum tssquote:
Sorry ik ben een beetje flauw zo vroeg op de morgenquote:
Ja, duh. Het gaat om de kern van waarheid die er in zit, hoe je de grap ook brengt. Of je het nou over een pinda hebt die niet in het putje wil vallen of een feetje met een sprookje.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:20 schreef heloef het volgende:
[..]
Hij zegt "ik vond mijn Fee"
Die van mij heette Fee (ja je schrijft het anders)
You don't see resemblance?
Maar ik ben niet verbitterd.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:26 schreef twi het volgende:
[..]
Ja, duh. Het gaat om de kern van waarheid die er in zit, hoe je de grap ook brengt. Of je het nou over een pinda hebt die niet in het putje wil vallen of een feetje met een sprookje.
Het zijn levenslessen, jewaits.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:36 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Sprookjes bevatten veel leuke waarheidjes.
Net zoals het meeste gelezen sprookjesboek van allemaal de bijbelquote:Op zondag 5 februari 2012 01:36 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Sprookjes bevatten veel leuke waarheidjes.
Ik geloof in mijzelf en dat vind ik meer dan genoegquote:Op zondag 5 februari 2012 01:39 schreef Partingglass het volgende:
je moet in ieder geval iets hebben om in te geloven.
Als je dat boek leest als een geschiedenis boek wat heel lang geschreven met in onze ogen beperkte kennis is geschreven bevalt ook dat boek waarheden.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Net zoals het meeste gelezen sprookjesboek van allemaal de bijbel
Staan veel tegenstrijdigheden in het boek hoor!quote:Op zondag 5 februari 2012 01:40 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Als je dat boek leest als een geschiedenis boek wat heel lang geschreven met in onze ogen beperkte kennis is geschreven bevalt ook dat boek waarheden.
Dat sowieso maar om daar nu je hele leven aan te wijden en aan de hand van dat alles te verklaren. Nee dat gaat mij te ver.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:40 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Als je dat boek leest als een geschiedenis boek wat heel lang geschreven met in onze ogen beperkte kennis is geschreven bevalt ook dat boek waarheden.
Zelfs de context is dubieus in mijn ogen zeker omdat het door meerdere mensen is geschreven en herschreven, vertaald, etc. Meer dan een boek waarmee levenslessen staan moet het niet zijn in mijn ogen niet een bron wat het leven bepaald en verklaard wat het is voor sommige mensenquote:Op zondag 5 februari 2012 01:42 schreef Partingglass het volgende:
staan idd bijzonder veel tegenstrijdigheden in overigens ken ik het ook niet heel goed. je moet het alleen zien in de context van dat tijdsbeeld en het niet in deze tijd plaatsen naar mijn idee
Ben je het al weer vergeten... without love there is nothing. Daar zie ik het woord levensles niet in voorkomen.quote:
De eerste vallen al af omdat er voor mij geen god is.quote:
Met context bedoel ik dit geval het tijdsbeeld en wereldbesef van de auteur. Je moet het boek bekijken op die manier elke andere uitleg is in mijn ogen niet juist. Ik zie het als een vertelling van verhalen die generaties lang van mond op mond (en dus rigoureus aangedikt zijn) overgeleverd en uiteindelijk opgetekend zijn. Wat verzamelingen van ooggetuigen verslagen van gebeurtenissen die jaren en jaren later zijn opgetekend etc etc. En met de beperkte kennis van toen is er erg veel bij verzonnen.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:44 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Zelfs de context is dubieus in mijn ogen zeker omdat het door meerdere mensen is geschreven en herschreven, vertaald, etc. Meer dan een boek waarmee levenslessen staan moet het niet zijn in mijn ogen niet een bron wat het leven bepaald en verklaard wat het is voor sommige mensen
Mja dat grenst aan naiviteit, ook weer niet goedquote:Op zondag 5 februari 2012 01:44 schreef Partingglass het volgende:
dat is een goede levensovertuiging. Een goed mens zijn. wie goed doet, wie goed ontmoet!
Die hele zin is een levensles.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:46 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Ben je het al weer vergeten... without love there is nothing. Daar zie ik het woord levensles niet in voorkomen.
Met die laatste kan ik het helemaal eens zijn uit eigen ervaring.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
De eerste vallen al af omdat er voor mij geen god is.
Mijn vader heeft mijn leven een hel gemaakt dus die zal ik niet eren.
Ik vind scheiding een goed iets, zeker als je hebt gezien hoe ongelukkig mensen die niet meer bij elkaar horen die toch bij elkaar blijven zijn. Daarbij vind ik dat enorm verouderd, vroeger konden mensen niet veel kanten op, levens waren altijd hetzelfde. Mensen veranderen nu meer, levens veranderen nu meer, dat maakt liefde niet minder oprecht, maar mensen kunnen gewoon uit elkaar groeien.
Scheiden is wel goed, maar dan moeten de kinderen er niet onder lijden.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
De eerste vallen al af omdat er voor mij geen god is.
Mijn vader heeft mijn leven een hel gemaakt dus die zal ik niet eren.
Ik vind scheiding een goed iets, zeker als je hebt gezien hoe ongelukkig mensen die niet meer bij elkaar horen die toch bij elkaar blijven zijn. Daarbij vind ik dat enorm verouderd, vroeger konden mensen niet veel kanten op, levens waren altijd hetzelfde. Mensen veranderen nu meer, levens veranderen nu meer, dat maakt liefde niet minder oprecht, maar mensen kunnen gewoon uit elkaar groeien.
Je kunt ook met een grote dosis realiteits-besef toch proberen voor jezelf op die manier te leven. Voor mij werkt dat al jaren erg goed. En zeker zullen er soms mensen zijn die "misbruik" maken van je 'goedheid" Maar dat heeft voor mij nog nooit opgewogen tegen het plezier wat ik wel gehad heb en terug gekregen heb door die instelling.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:48 schreef Karzai het volgende:
[..]
Mja dat grenst aan naiviteit, ook weer niet goed
Niet helemaal waar hoor, soms overkomen je gewoon dingen. Leven is echt niet eerlijk.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:44 schreef Partingglass het volgende:
dat is een goede levensovertuiging. Een goed mens zijn. wie goed doet, wie goed ontmoet!
Klopt, maar ik denk dat die er ook onder lijden als mensen bij elkaar blijven terwijl er niets meer is.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:50 schreef Karzai het volgende:
[..]
Scheiden is wel goed, maar dan moeten de kinderen er niet onder lijden.
Dat is vaak wel het geval
En dat is nu precies mijn punt. Iemand heeft bepaald wat er in dat boek moet staan als er echt een god zou zijn dan zo hij dat bepalen en niet een mens of een groep mensen.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:48 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Met context bedoel ik dit geval het tijdsbeeld en wereldbesef van de auteur. Je moet het boek bekijken op die manier elke andere uitleg is in mijn ogen niet juist. Ik zie het als een vertelling van verhalen die generaties lang van mond op mond (en dus rigoureus aangedikt zijn) overgeleverd en uiteindelijk opgetekend zijn. Wat verzamelingen van ooggetuigen verslagen van gebeurtenissen die jaren en jaren later zijn opgetekend etc etc. En met de beperkte kennis van toen is er erg veel bij verzonnen.
Daarnaast is de bijbel zoals hij nu bestaat een verzameling documenten die ooit goedgekeurd is door pauselijk conclaaf. Andere teksten hebben dat conclaaf niet gehaald.
Het is dus daarnaast ook nog eens een verzameling teksten die dat conclaaf het beste uitkwam op te publiceren.
Er was ook zon stukje uit een film dacht ik. Pulp Fiction? In ieder geval, iemand beweert dat alle geboden neerkomen op 'niet stelen'. Want als je iemand doodt, steel je zijn leven enzo. Wel vet idee eigenlijk.quote:
True, alleen vaak gaat de man ervandoor en stort een beetje geld waardoor het kind geen vader meer heeft wat toch vrij belangrijk is.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat die er ook onder lijden als mensen bij elkaar blijven terwijl er niets meer is.
Goed plan weltrustenquote:
True, wel. Mijn oudersquote:Op zondag 5 februari 2012 01:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat die er ook onder lijden als mensen bij elkaar blijven terwijl er niets meer is.
er is bijzonder weinig bewijs inderdaad. Je kunt wat feitelijke dingen bewijzen plaatsen en gebeurtenissen maar niet meer dan dat. Ik ben het overigens denk ik helemaal met je eens over de bijbel hoor. Ik hecht bijzonder weinig waarde aan dat boek.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:53 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En dat is nu precies mijn punt. Iemand heeft bepaald wat er in dat boek moet staan als er echt een god zou zijn dan zo hij dat bepalen en niet een mens of een groep mensen.
Dat er in de bijbel verhalen staan die levenslessen bevatten en wetten en regels bevatten dat is zo. Maar niet meer dan dat. Er is geen enkel bewijs dat er ook maar iets van die verhalen klopt.
Ben ook erg blij dat wij geen kinderen hadden. Dat maakt scheiden een stuk makkelijker zeker omdat we als vrienden uit elkaar konden gaan.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:55 schreef Karzai het volgende:
[..]
True, alleen vaak gaat de man ervandoor en stort een beetje geld waardoor het kind geen vader meer heeft wat toch vrij belangrijk is.
Ik accepteerde de mannen die mijn moeder later had niet, ik luisterde totaal niet naar ze.
Het christendom was daarin nog wel het ergst, die heeft de wetenschap echt terug in de tijd doen gaan zo ongeveer. Wel erg als je bedenkt hoeveel verder we anders zouden zijn.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:56 schreef Partingglass het volgende:
[..]
er is bijzonder weinig bewijs inderdaad. Je kunt wat feitelijke dingen bewijzen plaatsen en gebeurtenissen maar niet meer dan dat. Ik ben het overigens denk ik helemaal met je eens over de bijbel hoor. Ik hecht bijzonder weinig waarde aan dat boek.
et enige wat ik er intrigerend aan vind is de impact die dat boek op de wereld geschiedenis heeft gehad en nog steeds heeft. Te bizar voor woorden.
Mijn vader plukte mn moeder zelfs kaal.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:55 schreef Karzai het volgende:
[..]
True, alleen vaak gaat de man ervandoor en stort een beetje geld waardoor het kind geen vader meer heeft wat toch vrij belangrijk is.
Ik accepteerde de mannen die mijn moeder later had niet, ik luisterde totaal niet naar ze.
Ik zou het denk ik al sowieso slecht kunnen vinden een eventuele nieuwe vriend van mijn moeder. Maar wel chill dat het nu allemaal goed gaatquote:Op zondag 5 februari 2012 01:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mijn vader plukte mn moeder zelfs kaal.Scheidingen gaan inderdaad vaak fout. En ik moet eerlijk zeggen dat ik met een nieuwe relatie terwijl een kind er nog zit nog meer moeite heb, dat is eigenlijk het echte lastige punt.
Na mijn vader, kreeg mn moeder een relatie met een alcoholist. Dat is echt jaren lang niet chill geweest voor mij. Maar toen dat over was, was het toch erg raar, het was niet mijn vader maar ergens een aparte rol die hij had ingenomen. De man die daarna kwam was ook maar een korte relatie.
De man waar ze nu mee is heb ik een jaar lang geweigerd om te ontmoeten, ik geloofde toch niet dat het lang zou duren en wilde helemaal niet om weer zo iemand toe te laten. Maar uiteindelijk is het wel een chille man gelukkig. Ik ben te oud om hem als vader te zien, maar het is prima om met hem in een huis te wonen en ik luister ook als hij vraagt om me wat te doen, maar hij vraagt het dan ook niet vanuit een gezagspositie, dat scheelt.
Religie vind ik daarom ergens interessant en vooral de vaak daaruit voorkomend hypocrisie.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:58 schreef kutkloon7 het volgende:
[..]
Het christendom was daarin nog wel het ergst, die heeft de wetenschap echt terug in de tijd doen gaan zo ongeveer. Wel erg als je bedenkt hoeveel verder we anders zouden zijn.
Was ook een stukje van een episode van family guy over trouwens
Lijkt me heel erg moeilijk. Mijn vader is overleden mijn zusje woonde toen nog thuis en heeft heel veel moeite gehad met mijn moeders nieuwe vriend maar gelukkig gaat dat nu heel goed.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mijn vader plukte mn moeder zelfs kaal.Scheidingen gaan inderdaad vaak fout. En ik moet eerlijk zeggen dat ik met een nieuwe relatie terwijl een kind er nog zit nog meer moeite heb, dat is eigenlijk het echte lastige punt.
Na mijn vader, kreeg mn moeder een relatie met een alcoholist. Dat is echt jaren lang niet chill geweest voor mij. Maar toen dat over was, was het toch erg raar, het was niet mijn vader maar ergens een aparte rol die hij had ingenomen. De man die daarna kwam was ook maar een korte relatie.
De man waar ze nu mee is heb ik een jaar lang geweigerd om te ontmoeten, ik geloofde toch niet dat het lang zou duren en wilde helemaal niet om weer zo iemand toe te laten. Maar uiteindelijk is het wel een chille man gelukkig. Ik ben te oud om hem als vader te zien, maar het is prima om met hem in een huis te wonen en ik luister ook als hij vraagt om me wat te doen, maar hij vraagt het dan ook niet vanuit een gezagspositie, dat scheelt.
Wat ik dan afvraag is heb je eigenlijk in zo'n geval ooit nog wel eens contact met hem? Neem aan dat hij toch een soort van de vaderrol in je leven heeft gehad.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Na mijn vader, kreeg mn moeder een relatie met een alcoholist. Dat is echt jaren lang niet chill geweest voor mij. Maar toen dat over was, was het toch erg raar, het was niet mijn vader maar ergens een aparte rol die hij had ingenomen.
Die man heeft mij jaren lang naar een kostschool willen sturen, schold me dagelijks uit, liet me bedorven eten opeten als ik iets open had laten staan, ik durfde mijn kamer niet meer uit als hij thuis was en mijn moeder niet.quote:Op zondag 5 februari 2012 02:05 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Wat ik dan afvraag is heb je eigenlijk in zo'n geval ooit nog wel eens contact met hem? Neem aan dat hij toch een soort van de vaderrol in je leven heeft gehad.
Staat er daar ook bij hoeveel ze kost?quote:Op zondag 5 februari 2012 02:10 schreef DigitalGirl het volgende:
Jongens jullie raden nooit wat ik gevonden heb... de facebook pagina van mijn toekomstige vrouw.
Die Alina?quote:Op zondag 5 februari 2012 02:10 schreef DigitalGirl het volgende:
Jongens jullie raden nooit wat ik gevonden heb... de facebook pagina van mijn toekomstige vrouw.
Weet je ook al hoe duur ze is?quote:Op zondag 5 februari 2012 02:10 schreef DigitalGirl het volgende:
kijk dan scheelt het alweer voor je, dat je toekomstige ouders niet bewust kinderloos gebleven zijnquote:Op zondag 5 februari 2012 02:10 schreef DigitalGirl het volgende:
Je klinkt net als Tijn.quote:Op zondag 5 februari 2012 02:12 schreef Partingglass het volgende:
[..]
kijk dan scheelt het alweer voor je, dat je toekomstige ouders niet bewust kinderloos gebleven zijn
Wanneer ga je scheiden?quote:Op zondag 5 februari 2012 02:10 schreef DigitalGirl het volgende:
quote:
Dat is gewoon mishandelingquote:Op zondag 5 februari 2012 02:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die man heeft mij jaren lang naar een kostschool willen sturen, schold me dagelijks uit, liet me bedorven eten opeten als ik iets open had laten staan, ik durfde mijn kamer niet meer uit als hij thuis was en mijn moeder niet.
Dus nee, daar heb ik geen contact meer mee.
Is dat positief of negatief?quote:
sleep tight, don't let the bedbugs bitequote:
Geen van beide, maar die heeft het ook altijd over "schoonouders die geen dochter hebben"quote:
Oh zo, maar morgen ga ik even kijken of ze echt zo goed nederlands kan.quote:Op zondag 5 februari 2012 02:14 schreef Karzai het volgende:
[..]
Als je nu al weet dat het je vrouw wordt dan weet je ook wanneer het voorbij is
tis wel lastig voor hem dan. Je zou het maar treffen.quote:Op zondag 5 februari 2012 02:17 schreef heloef het volgende:
[..]
Geen van beide, maar die heeft het ook altijd over "schoonouders die geen dochter hebben"
Is 'ie daarom bi?quote:Op zondag 5 februari 2012 02:17 schreef heloef het volgende:
[..]
Geen van beide, maar die heeft het ook altijd over "schoonouders die geen dochter hebben"
Inderdaad, voor als zijn schoonouders geen dochter hebben maar wel zoon.quote:
"Hoi, ik zag je gisteren op een website die Russische bruiden verkoopt. Wat ben je een lekker ding zeg. Toen bedacht ik me dat ik je wel even kon begluren op Facebook. Nou, met mijn zoekskills had ik je zo gevonden! Is jouw Nederlands echt zo goed? / If your Dutch isn't as good as you said, how much are you and is shipping included?"quote:Op zondag 5 februari 2012 02:18 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Oh zo, maar morgen ga ik even kijken of ze echt zo goed nederlands kan.
quote:Op zondag 5 februari 2012 02:23 schreef twi het volgende:
[..]
"Hoi, ik zag je gisteren op een website die Russische bruiden verkoopt. Wat ben je een lekker ding zeg. Toen bedacht ik me dat ik je wel even kon begluren op Facebook. Nou, met mijn zoekskills had ik je zo gevonden! Is jouw Nederlands echt zo goed? / If your Dutch isn't as good as you said, how much are you and is shipping included?"
awesomequote:Op zondag 5 februari 2012 02:23 schreef twi het volgende:
[..]
"Hoi, ik zag je gisteren op een website die Russische bruiden verkoopt. Wat ben je een lekker ding zeg. Toen bedacht ik me dat ik je wel even kon begluren op Facebook. Nou, met mijn zoekskills had ik je zo gevonden! Is jouw Nederlands echt zo goed? / If your Dutch isn't as good as you said, how much are you and is shipping included?"
Nog wel even vragen naar het retourbeleid.. just in casequote:Op zondag 5 februari 2012 02:23 schreef twi het volgende:
[..]
Ja? Als vrouw niet?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:27 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Vanwaar die naam?
Als je een man was geweest had ik de naam wel begrepen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het heeft dezelfde functie als de meeste propaganda.. angst zaaien, zodat mensen gaan gehoorzamen.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:56 schreef Partingglass het volgende:
et enige wat ik er intrigerend aan vind is de impact die dat boek op de wereld geschiedenis heeft gehad en nog steeds heeft. Te bizar voor woorden.
Jij zou een goede dictator zijn.quote:Op zondag 5 februari 2012 09:22 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Het heeft dezelfde functie als de meeste propaganda.. angst zaaien, zodat mensen gaan gehoorzamen.
Zonder angst krijg je namelijk een complete anarchie.
Dan gaan mensen gewoon doen waar ze zin in hebben.
IES DIESCRIMINAATZIEEEquote:Op zondag 5 februari 2012 11:47 schreef twi het volgende:
Weet je waar ik altijd zo'n hekel aan heb he? Van die users die opstaan en den gelijk iets posten als Mo...
Oh, wacht.
Eigenlijk is 't dus een soort van verkapte versiertip?quote:Op zondag 5 februari 2012 11:48 schreef Partingglass het volgende:
je moet toch wat om een draadje weer op gang te krijgen
Mjah eigenlijk wel.quote:Op zondag 5 februari 2012 11:48 schreef twi het volgende:
[..]
Eigenlijk is 't dus een soort van verkapte versiertip?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |