kma = vrijwel alle kaas uitgesloten. Hoogiut geitekaas, maar dat heeft zo'n uitgesproken smaak dat je het moet leren eten.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 23:13 schreef Nirak het volgende:
Welke kaas mag eigenlijk niet dan evenstar als je bv geeft?
SPOILER: plaatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
quote:Op zondag 5 februari 2012 00:08 schreef DJMO het volgende:
Wat een grote kerel alweerSPOILER: plaatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
franse kaas zou ik niet weten , 'k had 't zelf meer over hollandse kaas enzoquote:Op zondag 5 februari 2012 00:09 schreef Nirak het volgende:
Zijn al die franse kaasjes dan ook echt van koemelk?
Vind het knap van je hoor! Je houdt het zo goed vol! Heb je die andere fles al geprobeerd?quote:Op zondag 5 februari 2012 00:11 schreef Sandous het volgende:
Djmo geweldig![]()
en die wangetjes dan hoe lief!
Hier kolf ik me nog steeds suf
Geitenmelk lijkt heel erg op koemelk. Dat werd bij ons ook afgeraden. Door mensen die verder ook niet helemaal in de goeie hoek zaten,dus ik ben wel benieuwd of dat nou klopt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 23:15 schreef DJMO het volgende:
[..]
kma = vrijwel alle kaas uitgesloten. Hoogiut geitekaas, maar dat heeft zo'n uitgesproken smaak dat je het moet leren eten.
(correct me if i'm wrong evenstar)
Dus misschien is paardenmelk ook een optie om te proberen?quote:Ik ben allergisch voor koemelk, kan ik dan wel paardenmelk verdragen?
In de meeste gevallen zijn de mensen allergisch voor de eiwitten in koemelk. Deze zijn lang en moeilijk verteerbaar en geven op darmniveau een negatieve reactie. Paardenmelk eiwitten zijn erg kort en geven die problemen niet. Men moet alleen opletten wanneer men een lactose-allergie heeft. Mensen kunnen dan vaak niet tegen de paardenmelk. Echter bij een lactose-intolerantie kunnen de gebruikers vaak wel tegen de lactose, omdat deze snel opgenomen of omgezet wordt. Langzaam opbouwen is dan wel verstandig.
Nee, helemaal niets. Wat voor effect zou een infuus kunnen hebben?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:09 schreef WupWup het volgende:
Heb je een infuus gehad tijdens de bevalling?
Welke kleur hebben je tepels na het voeden of kolven?
Dat vroeg ik me ook af..quote:Op zondag 5 februari 2012 12:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee, helemaal niets. Wat voor effect zou een infuus kunnen hebben
Kan altijd natuurlijk, maar ik heb hem beide keren gewogen zien worden en het gewicht ook gezien. Dus of dat ooit te achterhalen is? Nou was hij wel vrij fors, 3885 gram, maar een dag later toch echt nog maar 3650.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:20 schreef WupWup het volgende:
Een infuus kan zorgen voor een 'vals' geboortegewicht. Als moeder flink wordt gevuld, heeft baby ook meer vocht waardoor hij meer afvalt. 200 gram afvallen in de eerste nacht is wel bijzonder veel. Als je geen infuus hebt gehad, is het niet mogelijk dat er een meetfoutje is gemaakt?
Bummer... Hier net fles kv erin, want hij had niet genoeg meer aan mijn borsten..quote:Op zondag 5 februari 2012 14:09 schreef Ticootje het volgende:
Nirak ik krijg het ook niet afgebouwd.
Het gaat me natuurlijk niets aan.. Maar was is Leyla die dagen dan wel? Want dan probeer je ook voor al die dagen voeding te kolven natuurlijk? Kan me voorstellen dat dat niet eenvoudig is zonder je kleine in de buurt..quote:Op zondag 5 februari 2012 19:24 schreef Ticootje het volgende:
Nee terugsturen hoeft niet. Gewoon bij thuisapotheek. Ik ga nu weer terug naar 2 per dag. Dat was precies goed. Even hopen dat het weer hersteld. Ik merk gewoon dat het moeilijk is nu leyla gewoon 2 of 3 dagen per week niet bij me is.
overproductie kan 'n oorzaak zijn van groene poep, maar ook verkoudheid kan groene poep veroorzaken. Komt hij genoeg aan?quote:Op maandag 6 februari 2012 00:46 schreef Bleie het volgende:
Even twee vraagjes:
Als je liggend op je zij voedt, wat doe je dan bij je kind met t onderste armpje?
En groene poep betekent toch dat hij voornamelijk voormelk binnen krijgt, of niet per se? Pietje heeft nl nogal vaak groene poep...
Of je maakt nu gebruik van de overproductie door het te veel aan melk af te kolven en in te vriezen. Dat is handig voor als je weer gaat werken of voor als je eens een keer in een dip komt met borstvoeding. Dan kun je borstvoeding bijgeven ipv kunstvoeding.quote:Op maandag 6 februari 2012 07:59 schreef DJMO het volgende:
in dat geval kun je kijken of je de ergste tsr kunt opvangen in een hydrofiel. Maar voor de beste tips en om overproductie te voorkomen zou ik even contact zoeken met een ln belei!
Nou... ja en nee..quote:Op maandag 6 februari 2012 09:52 schreef Nirak het volgende:
[..]
Of je maakt nu gebruik van de overproductie door het te veel aan melk af te kolven en in te vriezen. Dat is handig voor als je weer gaat werken of voor als je eens een keer in een dip komt met borstvoeding. Dan kun je borstvoeding bijgeven ipv kunstvoeding.
Ik geef nu ook voor de eerste keer borstvoeding. Maar een volgende keer zou ik veel dingen anders doen weer ik nu. Met de kennis van nu![]()
zou ik mijn overproductie niet de kop indrukken maar afkolven als het pijn gaat doen: voor in de vriezer
volledig met je eens, maar als ik alles van te voren geweten had, dan had ik iets minder mijn best gedaan om er vanaf te komen maar het meer op z'n beloop gelaten. Dan had ik andere dingen toegepast, zoals het weg laten vloeien van de eerste melk.quote:De eerste 6 weken hebben de meeste vrouwen iets meer aanbod dan de vraag van de baby en na die regeldagen raakt dat beter afgestemd. Een voorraadje in je vriezer is heel fijn, maar een overproductie is echt niet iets om na te streven.
Dat haalt hij wel weer in.. Prikken zijn zo zielig.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:09 schreef Nirak het volgende:
terug van het CB, meneer slaapt nu, maar hij was zo overstuur van de prikken dat ik hem maar gewoon z'n etenstijd voorbij laat slapen..
Ohwquote:Op maandag 6 februari 2012 14:37 schreef Kleurdoos het volgende:
Bleie, ik merk dat ex altijd groene poep heeft als ik te snel van borst wissel dus denk dat hij dan teveel voormelk heeft gehad, dus zorg iig dat je 1 borst goed leeg laat drinken
Yahoooooquote:Op maandag 6 februari 2012 18:25 schreef Take_A_Picture het volgende:
Niet helemaal bijgelezen, maar wilde even melden dat evaatje vandaag haar 3e fles helemaal zelf heeft leeggedronken zonder hulp![]()
En dit met de breastflow flesnu hopen dat ze het blijft doen!
Ik denk, zal t ff melden voor de andere mama's met flessenweigeraars. En dank bitterend voor de tip!!
haha oh dat was de merknaam al.... oopsquote:Op maandag 6 februari 2012 19:12 schreef bitterend het volgende:
breastflow TJ.....
http://breastflowfles.nl/
Hoe oud is hij ook alweer?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:30 schreef _evenstar_ het volgende:
Stom vraagje wellicht maar Oliver poept na elke Voeding zo wat en echt veel en waterdun het is gelig/oranjeachtig
Kan dat zijn dat hij daarom zo minimaal aangekomen is?
Dan vind ik het nog steeds wel normaal poepgedrag... Een paar keer per dag poepen is niet raar voor een jonkie.quote:
Die had Jelte vanochtend ook. Ik luister even meequote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja maar zo waterdun ? De hoe vaak is normaal, maar het is echt heel dun? En meer oranjegeel ipv mosterd kleur.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Even wat anders Hij ligt bij mij kruipt naar Mijn borst en grijnst zo van mghihighi![]()
Geef hem de borst en draait gelukzalig met zijn oogjes![]()
Zo mooi he *traantje wegpinkt*
Pff ondanks dat ik om acht uur een halve voeding heb afgekolfd voel ik de melk zittenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:13 schreef bitterend het volgende:
sver ik hoop dat je lekker van je nacht rust mag genieten
o dat zou idd heel goed kunnenquote:
Dat is een aanrader!quote:
Sorry, deze is te mooi om te laten schietenquote:Op woensdag 8 februari 2012 11:02 schreef pessie het volgende:
en ze weten niet dat Nathan nog bv geeft
Mijn dame is afgelopen 2 weken vrij ziek geweest, en het spekkige is er gewoon helemaal vanaf.. ondanks dat ze helemaal bovenaan in de curve zit (ze was zelfs door de bovenste lijn heenquote:Op woensdag 8 februari 2012 15:55 schreef Sannne het volgende:
Argh, CB's. De CB-arts heeft me de laatste keer zooooooooooooo onzeker gemaakt. Elise rolde niet, at dr voeten nog niet op, begon pas net met bijvoeding (was die dag precies 6 mnd), was te dik (week ervoor complimenten van kinderarts over haar gewicht en de voedingen!).. Kortom, ze was niet te spreken over ons.
Grappig dat Elise die week leerde rollen, dr voeten ontdekte..
De verpleegkundige is fijn maar die arts mag ik echt niet. Ze snappen gewoon echt niks van BV he!
Waarom zou ik gaan afbouwen met bv? Het is op verzoek en dat werkt voor ons.
Sja dat Elise zo dik is.. Dat zal er wel af gaan toch?
quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:33 schreef Sannne het volgende:
Maar jij hebt toch met een tepelhoedje gevoed Oeke? Dan sterken je tepels volgens mij rustiger aan.
Hier voelde het als piranhatandjes
Annicka heeft haar voeten nooit interessant gevonden... Ze leeft nu bijna weer op de bv trouwens, die heeft het echt weer herontdekt... :pquote:Op woensdag 8 februari 2012 15:55 schreef Sannne het volgende:
Argh, CB's. De CB-arts heeft me de laatste keer zooooooooooooo onzeker gemaakt. Elise rolde niet, at dr voeten nog niet op, begon pas net met bijvoeding (was die dag precies 6 mnd), was te dik (week ervoor complimenten van kinderarts over haar gewicht en de voedingen!).. Kortom, ze was niet te spreken over ons.
Grappig dat Elise die week leerde rollen, dr voeten ontdekte..
De verpleegkundige is fijn maar die arts mag ik echt niet. Ze snappen gewoon echt niks van BV he!
Waarom zou ik gaan afbouwen met bv? Het is op verzoek en dat werkt voor ons.
Sja dat Elise zo dik is.. Dat zal er wel af gaan toch?
Is dat nog ergens te lezen?quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:21 schreef NotTheSame het volgende:
GWS, mag ik je nog complimenteren met je super interview in de Mijn Geheim van december? Ik heb het gelezen toen ik net bevallen was!
Geen idee of het online staat... Mocht het niet zo zijn, dan kan ik vragen of mijn tante de uitgave nog heeft, wij doen hier namelijk aan tijdschrijft-sharingquote:Op woensdag 8 februari 2012 19:21 schreef Nirak het volgende:
[..]
Is dat nog ergens te lezen?
Ik ga die docu nu eens kijken
Jahoor, de hoedjes liggen hier nog steeds. Tenminste, ik moet misschien wel nieuwe halen, ze zijn een half jaar niet gebruikt.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:39 schreef Linda2205 het volgende:
Oeke, ik hoop van harte dat het dit keer beter gaat, qua aanhappen!![]()
Maar hou je ook in je achterhoofd dat het hetzelfde kan gaan als bij Ko?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door oeke op 08-02-2012 23:35:20 ]Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
Niet alleen het geven van borstvoeding maar het moederschap in het algemeen!quote:Op donderdag 9 februari 2012 08:42 schreef oeke het volgende:
DML, klinkt alsof je het gewoon goed hebt verwerkt voor je zelf en dat het een goede keus voor jullie twee was om te stoppen.
En ik wil ook helemaal niemands verhaal of keus bagitaliseren.
Ik bedacht me vannacht dat ik vaak gelezen heb over minnen die in de middeleeuwen bij de adel de kindjes gingen voeden en verzorgen en dat de moeders zelf druk waren met andere dingen. Ik vind het gewoon interessant merk ik, om erover na te denken hoe de plaats van bv is veranderd in de tijden. En hoe cultureel bepaald het is.
Eigenlijk zoals Cherry doet in haar programma, maar dan over tijden heen ipv de 'kleine' persoonlijke verhalen.
Zoiets.
Eigenlijk is het dus goed dat je deze ervaring hebt gehad Sanne, want ik weet nog dat jij ook zei dat het geen pijn mocht doen. En dat het tepelhoedje een laatste optie was.quote:Op donderdag 9 februari 2012 08:46 schreef Sannne het volgende:
Alle zorgverleners (verloskundigen, kraamverzorgenden, verpleegkundigen..) roepen altijd 'het mag geen pijn doen want dan ligt ze niet goed aan!'.
De praktijk wijst wel anders uit, en daar moet idd meer kennis over komen.
! ik kan me voorstellen dat je dan teleurgesteld bent. Help haar en wie weet houdt ze het vol!!quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:03 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik sprak net mijn zusje en vroeg haar of ze borstvoeding wilde gaan geven. zegt ze tegen me
'nee man, gewoon de fles'
ik kon wel janken
tevens heb ik even alle voordelen van BV op subtiele wijze zitten spuien en nu gaat ze het iig proberen! zegt ze
Nee het is niet altijd makkelijk. Ik heb geluk gehad denk ik. Nooit pijn (of ik ben het weer vergeten). In het ziekenhuis kreeg ik een potje purelan ter voorkoming van kloven. Joris was wel heel licht bij zijn geboorte, hij werd in de 1e 24 uur vaak aangelegd maar wilde op één moment niet drinken en was toen zo zielig dat ik heb ingestemd met een kuipje kv. Hij viel toen tevreden in slaap (en ik ook). Bij de 2e zou ik misschien aandringen op huid-op-huid-contact en andere oplossingen maar toen vond ik dit de beste oplossing (alternatief was laten huilen in een andere ruimte en dat wilde ik echt niet!)quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:48 schreef bitterend het volgende:
Elke verpleegkundige in het zh zei wat anders bij mij...van het hoort geen pijn te doen tot ja het kan wel beetje pijn doen en ow je tepels zien er kapot uit hier is een tepelhoedje...
De eerste nacht huilde de kleine zo veel ik dacht dat ik geen melk had en vroeg om een fles, de dienstdoende verpleegster zei dat het tijd nodig had en dat ze kleine genoeg had aan mijn colostrum..ik geloofde haar niet natuurlijk en vroeg weer om een fles. Die uiteindelijk gekregen maar de kleine wou hem niet en bleef het spul eruit spugen..dat stelde me gerust dat het gehuil toch niet van de honger kwam.
Het is voor mijzelf echt een overwinning na dat het zo beroerd ging de eerste weken..ik ben zo trots op mijzelf dat ik gewoon door ben gegaan! ik snap wel dat sommige mensen die geen goede begeleiding hebben ermee stoppen of kiezen voor soms toch een fles..het is niet makkelijk.
Dat zie je ook wel aan de vorm van je tepels vind ik. Na vijf jaar borstvoeding lijken die me toch veel meer in standje 'aangepast aan een babymondje' staan dan eerst.quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:24 schreef Clubsoda het volgende:
Bass-Miss: dan denk ik ook. De eerste keer kolven schreeuuwde ik het al uit op de laagste stand, maar ik kan elke keer voorzichtig iets hoger. Je huid en weefsel wordt nooit op die manier "bewerkt" tot je een kind krijgt, dus dat het moet wennen is eigenlijk ook logisch. Ik vergelijk het maar met blaren in nieuwe schoenen![]()
Hier al na een maand of 4 hoor. En volgens mij nog meer door het kolven dan door de babyquote:Op donderdag 9 februari 2012 10:17 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat zie je ook wel aan de vorm van je tepels vind ik. Na vijf jaar borstvoeding lijken die me toch veel meer in standje 'aangepast aan een babymondje' staan dan eerst.
Hehe, ik weet idd nog hoe vreemd ik daar naar keek bij de eerste keer kolven...quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:26 schreef sverbern het volgende:
[..]
Hier al na een maand of 4 hoor. En volgens mij nog meer door het kolven dan door de baby
Nee geen kvz meerquote:Op donderdag 9 februari 2012 09:04 schreef oeke het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus goed dat je deze ervaring hebt gehad Sanne, want ik weet nog dat jij ook zei dat het geen pijn mocht doen. En dat het tepelhoedje een laatste optie was.
Of ben je geen kraamverzorgende meer?
Wat allemaal rationeel waar is, maar inderdaad gevoelsmatig anders ligt.
Trouwens ik wens niemand zulke pijn toe, als dat je je kind niet kan voeden vanwege de pijn.![]()
Tis gewoon te verdrietig!
Ja KD, daarom vond ik die docu over die 4 baby's in verschillende culturen ook erg boeiend. Dat is al een mooi beeld van de verschillen en overeenkomsten rond ouderschap.
Inderdaadquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:50 schreef bitterend het volgende:
wauw wat een curve!!![]()
ik hou ervan, 1 hand op je borst de andere houdt je shirt stevig vast
wat een genoot O+
Het is niet precies wat ik bedoel eigenlijk, maar een topic erover openen wil ik niet.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Oeke, ik vind eigenlijk wat je daar zegt over "de waarheid"over opvoeden en borstvoeding en weet ik wat wel een eigen topic waardik heb er al de hele ochtend over nagedacht. Ten eerste omdat ik toen ik naar de documantaire keek en dat meisje hoorde zeggen over sex en pronken als functie voor borsten ik me afvroeg hoe dat in landen wordt ervaren waar er geen keuze is voor kunstvoeding.
Maar ook het gevoel dat ik toen mijn jongens nog niet naar school gingen ik nooit een probleem met ze had ervaren. lekker in je eigen cocon, je eigen manier. met dat ze naar school gaan en los van je komen komen ook de problemen, de aanvaringen en soms ook gewoon het gevoel dat het wel héél hard werken is, dat opvoeden. Als er vriendjes om de hoek komen.
De échtheid van opvoeden is me pas later zeg maar op gaan vallen. En dit is trouwens niet bedoeld als een soort van "wacht maar tot" maar meer mijn eigen observatie. over mijzelf. naar aanleiding van jouw stukje.
maar niet echt borstvoedingstopic waardig, maar ik vind het wel een erg interessante discussie/opinie
Dan heb ik het artikel toch anders geinterpreteerd dan jij. Ik heb namelijk nergens een volstrekte ontkenning van de voordelen van BV gelezen. Ik lees er in dat bepaalde geclaimde gezondheidsvoordelen onvoldoende wetenschappelijk bewezen zijn en onderzoeken over de gebreken van BV totaal genegeerd. Ik denk dat daar een kern van waarheid in zit.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:24 schreef sverbern het volgende:
In de Viva Mama van vandaag een artikel waarin flesvoeding wordt gepromoot als 'prima alternatief' als bv niet lukt. Er komen wel deskundigen aan het woord (gelukkig) maar daarnaast voedingsdeskundigen die de gezondheidsvoordelen van bv volstrekt ontkennen.![]()
Nu ben ik zelf geen bv-die-hard waar het de gezondheidsvoordelen betreft maar wél vanwege de andere voordelen (als het eenmaal goed op gang is)! Ik vind het zo jammer dat daar zo weinig aandacht voor is: je hebt het altijd bij je, je hoeft nooit 's nachts een flesje op te warmen, een kleintje drinkend naast je in bed is veel gezelliger dan jullie samen met een flesje op de bank en je kunt het geven wanneer je kindje behoefte heeft, of het nu vanwege honger is of niet.
Ik ben het wel eens met de stelling dat als de bv veel stress oplevert moeder en kind beter af zijn met fv maar aangezien je bv zelf aanmaakt voor je kind, zou dat toch de standaard moeten zijn?
Ik ook!quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:30 schreef WupWup het volgende:
Ik word wel nieuwsgierig naar het artikel...
Niet alleen de gratis tijdschriften. Ik kocht er onlangs een paar voor op de trein. Op weg naar een job.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Sla er een willekeurig gratis tijdschrift over ouderschap tijdens de eerste jaren op na en het staat er bol van. Het thema is steevast "het moet wel een beetje leuk blijven", net alsof het ouderschap inherent afzien is.
Ja. En weet je, het kan best zijn dat dat voor veel mensen zo voelt, hoor. Prima. Maar er wordt zo vaak gedaan alsof het noodzakelijkerwijs met het ouderschap samengaat en iedereen dat eigenlijk zo voelt of ooit gaat voelen. Alsof je door het ouderschap eerst iets mist en er daarna iets voor terugkrijgt, alsof het eerst moeilijk is en daarna toch ook wel leuk.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:41 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Niet alleen de gratis tijdschriften. Ik kocht er onlangs een paar voor op de trein. Op weg naar een job.En het stond vol met het gekende: ''Ik ben meer dan alleen maar mama, (en dus geef ik de fles en breng mijn kind regelmatig elders heen). Net of je anders geen leven kan hebben...
Heb je een koelkast tot je beschikking? Ik zou denk ik eerder proberen de melk gekoeld te bewaren, naar huis te vervoeren in een koeltas en dan binnen de gestelde dagen te geven. Of wil je het per se invriezen?quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:50 schreef Nirak het volgende:
Maar over iets meer dan een maand heb ik een overnachting en twee traininsdagen, en dat vind ik wel even lastig.. Hoe ik dat ga doen... Heeft iemand daar hier ervarig mee? En kan ik na 24 uur nog borstvoeding invriezen of moet dat echt binnen 24 uur?
Tja, mensen die het ouderschap zo zien moeten dat zelf weten. Maar ik heb echt het gevoel niet dat ik vanalles moet missen omdat we kinderen hebben, die borstvoeding krijgen. En dat ik ze niet snel elders laat slapen en zoveel mogelijk door één van ons twee laat verzorgen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja. En weet je, het kan best zijn dat dat voor veel mensen zo voelt, hoor. Prima. Maar er wordt zo vaak gedaan alsof het noodzakelijkerwijs met het ouderschap samengaat en iedereen dat eigenlijk zo voelt of ooit gaat voelen. Alsof je door het ouderschap eerst iets mist en er daarna iets voor terugkrijgt, alsof het eerst moeilijk is en daarna toch ook wel leuk.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik doe door mijn kinderen dingen die ik voorheen niet of weinig deed, zoals onder de mensen komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb zo'n koeltasje van medela voor 4 flesjes en ik heb nog zo'n blikjeskoeltasje van fanta waar 2 elementen en ook 4 flesjes in passen. Op de hotelkamer heb ik een minibar, dus die gooi ik wel leegquote:Op donderdag 9 februari 2012 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je een koelkast tot je beschikking? Ik zou denk ik eerder proberen de melk gekoeld te bewaren, naar huis te vervoeren in een koeltas en dan binnen de gestelde dagen te geven. Of wil je het per se invriezen?
In het laatste geval kun je ook overwegen om de melk later in plaats van een gewone voeding te geven, dan nog eens te kolven en die melk in te vriezen. Ik weet dat asyniur zich niet hield aan die 24 uur en Harry leeft nog.Ik heb het zelf ook wel eens per ongeluk na 24 uur ingevroren en heb die melk gewoon gegeven, maar daarna heb ik me er wel altijd aan gehouden.
Oh dat eerste doe ik ook gewoon weer. Parttime mom.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:55 schreef Kleurdoos het volgende:
trouwens, ik doe al 4 jaar lang alles wat ik voorheen ook deed, op zuipen, roken en veel stappen na.
als ik ga shoppen dan knoop ik mn kind aan mn lichaam vast en hoppa. Heeft ie dorst dan leg ik m gewoon aan, maakt me geen hol uit waarlaatst zelfs staand bij de bakkersafdeling van de appie. Hij werd wakker van een hele lange slaap en er stonden geen bankjes oid. dus ff een dekentje over zen koppie en mn tet en eh ja drinken.
en Elin heeft 1 nachtje bij r opa en oma geslapen en is nog nooit bij een oppas geweest of een oppas bij ons. vind ik 100x niks
Het was ook een weinig originele insteek en ik heb me het hele artikel zitten ergeren. Maar ik kan het niet vinden en ik ben moe. Dus dat word iets voor het weekend.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben ook wel nieuwsgierig, oeke. Ik heb het artikel even opgezocht, maar het is afgeschermd. Er staat wel een intro op de site: "De moeder die niet in staat is tot onvoorwaardelijke, zichzelf wegcijferende en alles opofferende moederliefde is nog steeds een taboe. Vrouwen moeten niet zo zeuren, is de heersende opvatting. Gewoon kinderen krijgen en doorwerken."
Dat klinkt mij in de oren als een weinig originele insteek, wat vrij ongebruikelijk is voor de Groene (ik heb het blad vrij hoog zitten). Ik heb zelf in ieder geval niet het idee dat "de slechte moeder" een taboe is. Het is behoorlijk "in de mode" om beklag te doen over het ouderschap en af te geven op alles wat met het intuïtieve of lichamelijke van doen heeft. Sla er een willekeurig gratis tijdschrift over het ouderschap tijdens de eerste jaren op na en het staat er bol van. Het thema is steevast "het moet wel een beetje leuk blijven", net alsof het ouderschap inherent afzien is.
Waarom krijg jij daar dan jeuk van? Dat moeten mensen toch lekker zelf weten. Ik begrijp zoveel dingen niet (zoals mensen die altijd bij hun kind willen zijnquote:Op donderdag 9 februari 2012 21:50 schreef Juud79 het volgende:
Ik krijg ook jeuk als mensen roepen 'ja maar je hebt toch ook nog een leven naast het moeder zijn' of 'we moeten ook aan ons zelf blijven denken hoor' en 'je moet ook af en toe alleen man en vrouw zijn ipv papa en mama'.....Het mag hoor, maar ik begrijp het niet..
Wil je je partner dan ook dag en nacht om je heen hebben?quote:Als we dat willen, dan waren we nog even niet aan kinderen begonnen. Wij zien ons nu als een gezin, met drie mensen, gelijkwaardig aan elkaar.
Die ergernis begrijp ik niet. Iedereen heeft zo zijn eigen waarheid over wat moederschap inhoudt. Dat doet toch geen afbreuk aan je eigen beleving?quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:33 schreef oeke het volgende:
[..]
Het was ook een weinig originele insteek en ik heb me het hele artikel zitten ergeren. Maar ik kan het niet vinden en ik ben moe. Dus dat word iets voor het weekend.
Nóg wel, maar misschien is het wel de reden dat hij nog niet praatquote:Op donderdag 9 februari 2012 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je een koelkast tot je beschikking? Ik zou denk ik eerder proberen de melk gekoeld te bewaren, naar huis te vervoeren in een koeltas en dan binnen de gestelde dagen te geven. Of wil je het per se invriezen?
In het laatste geval kun je ook overwegen om de melk later in plaats van een gewone voeding te geven, dan nog eens te kolven en die melk in te vriezen. Ik weet dat asyniur zich niet hield aan die 24 uur en Harry leeft nog.Ik heb het zelf ook wel eens per ongeluk na 24 uur ingevroren en heb die melk gewoon gegeven, maar daarna heb ik me er wel altijd aan gehouden.
O ja? Daar had ik geen idee van. Wel een goede tip voor mijn man, voor als ik eind april een paar dagen weg benquote:Op donderdag 9 februari 2012 19:45 schreef Vicky het volgende:
Uhh svebern, een flesje kan je ook heel gezellig in bed geven hoor! Daar hoef je niet alleen maar voor op de bank te zitten..
Hmm, misschien heb je wel gelijk. Het is denk ik vooral mijn omgeving waarin er gesproken wordt over de gezondheidsverschillen tussen bv en fv. En ik ben wat dat betreft niet zo'n erge 'bv-gelover'.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ook!
sverbern, ik herken je kritiek grotendeels niet. Ik ken dat soort tijdschriften inmiddels vrij goed en bijna elk artikel over borstvoeding vs. kunstvoeding staat bol van geneuzel over de praktische voordelen van het een of het ander. Wat ik wel herken is dat er weinig aandacht is voor borstvoeding ná de prilste periode.
Goed om te weten, dankquote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:22 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nóg wel, maar misschien is het wel de reden dat hij nog niet praat
Maar inderdaad, ik bewaarde het gewoon onderin achterin de koelkast totdat ik genoeg bij elkaar had voor een diepvrieszakje (zo'n 300ml). Natuurlijk niet over het maximum aantal dagen heen dat je bv mag bewaren in de koelkast (ik hield toen zo'n 5 dagen aan).
in de praktijk kwam het er op neer dat er max 2 tot 3 dagen oude melk de vriezer in verdween want ik kolfde in 1,5 werkdag wel 300ml
Ach, ergernis is natuurlijk een groot woord, ik vond het artikel alleen nogal oppervlakkig en eendimensionaal.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 07:32 schreef mane het volgende:
Die ergernis begrijp ik niet. Iedereen heeft zo zijn eigen waarheid over wat moederschap inhoudt. Dat doet toch geen afbreuk aan je eigen beleving?
Die film was inderdaad aanleiding, en nog een stuk of wat andere films en boeken/artikelen en columns die bij elkaar waren gezet. Daardoor bleef het voor mij oppervlakkig.quote:Heb je de film We need to talk about Kevin gezien? Die film was volgens mij een aanleiding voor dit artikel. In de film zie je hoe de relatie tussen een moeder en kind helemaal mis loopt. Die film is weer gebaseerd op een boek waarin de schrijfster onderzoekt hoe zo'n proces kan plaatsvinden. Het gaat niet om 'de waarheid' dat moeder zijn 'niet leuk' zou zijn of eigenlijk strontvervelend of zoiets. Het gaat om het trieste gegeven dat het soms gebeurt dat een moeder nauwelijks een band voelt met een kind, en weinig moedergevoelens krijgt. In We need to talk about Kevin is dat heel extreem uitgewerkt maar op kleinere schaal komt dit ook voor. Moeders die zich niet herkennen in andere moeders, die zich vervreemd voelen van hun lichaam waarin het kind groeit en die niet al die natuurlijke instincten hebben die andere vrouwen wel lijken te hebben.
Het artikel wil volgens mij alleen maar vertellen dat dit wel degelijk ook voorkomt en dat zoiets heel lastig is, vooral lastig om over te praten. De film is trouwens heel heftig. Iedereen die ik ken die de film gezien heeft, moet er over nadenken.
Daar ben ik het volledig mee eens.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben ook wel nieuwsgierig, oeke. Ik heb het artikel even opgezocht, maar het is afgeschermd. Er staat wel een intro op de site: "De moeder die niet in staat is tot onvoorwaardelijke, zichzelf wegcijferende en alles opofferende moederliefde is nog steeds een taboe. Vrouwen moeten niet zo zeuren, is de heersende opvatting. Gewoon kinderen krijgen en doorwerken."
Dat klinkt mij in de oren als een weinig originele insteek, wat vrij ongebruikelijk is voor de Groene (ik heb het blad vrij hoog zitten). Ik heb zelf in ieder geval niet het idee dat "de slechte moeder" een taboe is. Het is behoorlijk "in de mode" om beklag te doen over het ouderschap en af te geven op alles wat met het intuïtieve of lichamelijke van doen heeft. Sla er een willekeurig gratis tijdschrift over het ouderschap tijdens de eerste jaren op na en het staat er bol van. Het thema is steevast "het moet wel een beetje leuk blijven", net alsof het ouderschap inherent afzien is.
Ja!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:49 schreef Sandous het volgende:
Bitterend jij had toch de breastflow gekocht
Heb jij hier ervaring mee?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 00:10 schreef Sandous het volgende:
Ik ga zo alles lezen, maar ff spoedvraag met krijsende kind op schoot:
Wie heeft er een breastflow fles, heb m vandaag binnen, mn melk stroomt vanzelf in die buitenste speen, of moet de melk alleen in de onderste blijven.
Als ik het flesje op zn kop hou gaat de melk al druppelen, is dit normaal. Heb de fase 0(kleinste) speen.
Hij vindt t helemaal niksen is de techniek verleerd, we gaan flink oefenen dus
hihihihiquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:30 schreef Gerberaatje het volgende:
Sannne!!
Herkenbaar.. hier al vanaf juni geen bv meer, maar sinds kort als ze mijn boobs ziet, dan móet ze eraan zitten, of knijpen... of op liggen
en als ik zeg: waar is je zusje? Dan wordt er afwisselend naar mijn buik óf naar mijn boobs gewezen
Qua grootte kan ik me helemaal voorstellen dat ze zich vergist, overigens
Dat au is dan een reflex he, niet dat ik dat expres doequote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:20 schreef Gerberaatje het volgende:
Oh hier hielp hard AU roepen juist averechts... daardoor ging ze daarna nog wel eens weigeren.. enige wat nog wel hielp was direct loskoppelen, duidelijk zeggen dat dat zeer doet en dan even wachten met opnieuw aanleggen...
Doet ze het vlak na het aanhappen? Of na een tijdje?
uh huh. ik heb dan ook een tandenloze peuter natuurlijkquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:51 schreef Juud79 het volgende:
Mensen roepen dan ook, ow als ze tanden krijgt zal het wel snel afgelopen zijn met de borstvoeding....![]()
Geert heeft inmiddels eerste kies door. acht tanden en 'n kies dus in totaal. Wat Wup zegt, 't lijkt alsof ze pas bijten bij dippen / opgehouden melkstroom. is iig wel mijn ervaring met Geert. Ik voed ook nog gewoon, kwestie van consequent van de borst halen bij bijten, nee zeggen en een bijtring geven als alternatief was hier de truck. en na paar minuten weer aanleggen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:51 schreef Juud79 het volgende:
Hier nog geen bijt incidenten en ook nog geen tandjes, gelukkig.......
Mensen roepen dan ook, ow als ze tanden krijgt zal het wel snel afgelopen zijn met de borstvoeding....![]()
Wel inderdaad ook intresse in de tepel zo nu en dan, sinds kort. Dan kijkt ze ernaar en dan gaat er zo'n vingertje naartoe, pakt ze hem eens beet of doet de tingeling met haar vingertje dr langs.
hear hearquote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:17 schreef WupWup het volgende:
[..]
uh huh. ik heb dan ook een tandenloze peuter natuurlijk
mijn mini deed er ook zo'n 12 op een dag. En ik had het eigk wel fijn gevonden als ze dat ngo steeds deed.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:07 schreef Kleurdoos het volgende:
Je mag wel een paar voedingen van mij overnemen anders, Lex doet er met liefde een stuk of 12 per dag
2 weken, naar aanleiding van operatie.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:11 schreef Kleurdoos het volgende:
Nou, van mij mogen het er wel iets minder zijnBen je al lang gestopt dan?
Och meissie toch!quote:
ah okequote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:17 schreef mignonne het volgende:
ze wil vast wel, maar dan moet ik eerst weer op dieet, het duurt een week of twee voordat ik weer "schoon" ben dus dat is niet handig.
Relacteren doe je volgens mij niet zomaar eventjes, dat kost behoorlijke tijd en inspanning en kolven kolven kolven. Ik heb de tijd niet doordeweek door school om zoveel te kolven en daarnaast had ik al veel opbrengst-en productieproblemen. Ik denk niet dat dat erin zit.
Ik betwijfel ook of dat is wat ik wil eigk.
en hem gewoon naast je in bed leggen, en proberen verder te slapen? ik ben 's nachts gewoon doorlopend buffet voor Geertquote:Op zaterdag 11 februari 2012 07:14 schreef Bleie het volgende:
Ja, na verschonen drinkt hij dan weer een paar minuten, maar dat is nog geen volledige voeding.
Ja!! Precies dit dus!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:30 schreef Gerberaatje het volgende:
Sannne!!
Herkenbaar.. hier al vanaf juni geen bv meer, maar sinds kort als ze mijn boobs ziet, dan móet ze eraan zitten, of knijpen... of op liggen
en als ik zeg: waar is je zusje? Dan wordt er afwisselend naar mijn buik óf naar mijn boobs gewezen
Qua grootte kan ik me helemaal voorstellen dat ze zich vergist, overigens
Ja, hij produceert al vanaf bijna het begin altijd minder dan de linker, maar als ik erin knijp spuit de melk er met gemak uit. als ze half slaapt drinkt ze wel prima aan die borst.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:16 schreef WupWup het volgende:
IS je rechterborst de borst die minder produceert dan de andere? Sommige kinderen geven met bijten aan dat de melkstroom opgehouden is.
quote:Op zondag 12 februari 2012 00:16 schreef mignonne het volgende:
deze wilde k nog laten zien, de aller-allerlaatste <3
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 12 februari 2012 00:26 schreef Claudia_x het volgende:
Oh wat mooi!![]()
Ik vrees dat ik geen allerlaatste foto meer kan laten maken. Leen weigert al 2 dagen.
Ze vindt het al een tijdje niet zo interessant meer en drinkt maar een paar slokjes. Waarom ze nu weigert is me een raadsel. Het is niet omdat ze moe is, geen honger heeft of juist te veel honger heeft. Ze heeft wel waterpokken en daarom bied ik toch maar elke keer aan. Misschien weigert ze omdat ze toch niet lekker is (al vind ik dat ook weer niet logisch) of gewoon pijn heeft?quote:
Lief.quote:Op zondag 12 februari 2012 00:16 schreef mignonne het volgende:
deze wilde k nog laten zien, de aller-allerlaatste <3
Je zegt dat ze pokjes heeft, heeft ze die dan ook niet in haar mond? Of eet/drinkt ze al het andere wel gewoon?quote:Op zondag 12 februari 2012 00:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze vindt het al een tijdje niet zo interessant meer en drinkt maar een paar slokjes. Waarom ze nu weigert is me een raadsel. Het is niet omdat ze moe is, geen honger heeft of juist te veel honger heeft. Ze heeft wel waterpokken en daarom bied ik toch maar elke keer aan. Misschien weigert ze omdat ze toch niet lekker is (al vind ik dat ook weer niet logisch) of gewoon pijn heeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |